Octavia PHEV iV

Aloittaja teräksenharmaa, 17.02.21 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

Simeoni12

Onko täällä kokemusta tilanteesta missä laturin kaapeli ei lukkiudu autoon? Aikaisemmin toiminut ihan normaalisti, mutta nyt yhtäkkiä laturi ei enää lukkiudu kiinni eikä auto ota laturista virtaa.

Kun piuhan laittaa kiinni autoon, laturissa (suko) palaa kaksi ylintä valoa yhtäjaksoisesti vihreänä ja kolmas alkaa vilkkua vihreänä. Virhevalo ei pala eikä vilku. Auton päässä latauspistokkeen valkoinen valo sammuu eikä vihreä valo syty siinä palamaan. Kun laturin ottaa irti, valkoinen valo syttyy taas. Mittaristossa auton sisällä näkyy valkoinen sähköjohdon kuvake, mutta jäljellä oleva latausaika ei ilmesty näkyviin. Aikaisemmin kuuli lukkiutumisesta aiheutuvan äänen, mutta nyt auto ei edes yritä lukita piuhaa.

On kokeiltu myös ns. markettilaturia ja sekin näyttää että lataus alkaa mutta auton puolella sama homma. On kokeiltu laittaa ovia lukkoon ja auki, ja käynnistää autoa samalla kun piuha on kiinni ilman vaikutusta.

oct

Lainaus käyttäjältä: Simeoni12 - 24.03.24 - klo:18:33Onko täällä kokemusta tilanteesta missä laturin kaapeli ei lukkiudu autoon? Aikaisemmin toiminut ihan normaalisti, mutta nyt yhtäkkiä laturi ei enää lukkiudu kiinni eikä auto ota laturista virtaa.

Kun piuhan laittaa kiinni autoon, laturissa (suko) palaa kaksi ylintä valoa yhtäjaksoisesti vihreänä ja kolmas alkaa vilkkua vihreänä. Virhevalo ei pala eikä vilku. Auton päässä latauspistokkeen valkoinen valo sammuu eikä vihreä valo syty siinä palamaan. Kun laturin ottaa irti, valkoinen valo syttyy taas. Mittaristossa auton sisällä näkyy valkoinen sähköjohdon kuvake, mutta jäljellä oleva latausaika ei ilmesty näkyviin. Aikaisemmin kuuli lukkiutumisesta aiheutuvan äänen, mutta nyt auto ei edes yritä lukita piuhaa.

On kokeiltu myös ns. markettilaturia ja sekin näyttää että lataus alkaa mutta auton puolella sama homma. On kokeiltu laittaa ovia lukkoon ja auki, ja käynnistää autoa samalla kun piuha on kiinni ilman vaikutusta.

Meillä oli vastaavaa ongelmaa ja huollon mukaan autoon vaihdettiin latauskaapelin lukitusmoottori. Auto kyllä tunnisti kaapelin, mutta ei lukinnut sitä enää missään tilanteessa. Myöskään keskuslukitus ei toiminut latausluukussa.

Pikaisen googletuksen perusteella kyse voisi olla ehkä tästä osasta?.

Timpsami

Saako tuota latausta jotenkin rajoitettua, niin että lataa vain 80 % asti. Nyt täytyy appia vilkuilla ettei aina lataa 100 % asti.

jarski66

Lainaus käyttäjältä: Timpsami - 28.03.24 - klo:18:10Saako tuota latausta jotenkin rajoitettua, niin että lataa vain 80 % asti. Nyt täytyy appia vilkuilla ettei aina lataa 100 % asti.

MySkoda aplikaatiosta saa ainakin rajoitettua.
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

Tonzu

Onko kellään ollu nyt parin päivän sisällä ongelmia ettei auto aloita latausta tai sitä ei voi pysäyttää sovelluksen kautta?

Juhnu92

Kysymys sinisestä charge mittarista, joka ilmaisee jarrutuksesta otetun energian määrän. Eli kun lähtee kylmänä ajamaan, niin tuo mittari on ihan pieni ja jarrutusenergiaa otetaan vastaan vaan vähän. Mitä kauemmin ajaa, niin sitä pidemmäksi mittari kasvaa ja sitä enemmän jarrutuksesta otetaan energiaa talteen.
Miksi se tekee noin, että aluksi saa vaan vähän energiaa talteen?

Tonzu

Akku täys nii ottaa vähemmän energiaa ja kun ajaa nii akku tyhjenee ja sillon ottaa enemmän vastaan?
Tai sit akku lämpenee ja kykenee ottamaan paremmin energiaa.
Varmaa jompikumpi noista syy.

Lainaus käyttäjältä: Juhnu92 - 31.03.24 - klo:20:19Kysymys sinisestä charge mittarista, joka ilmaisee jarrutuksesta otetun energian määrän. Eli kun lähtee kylmänä ajamaan, niin tuo mittari on ihan pieni ja jarrutusenergiaa otetaan vastaan vaan vähän. Mitä kauemmin ajaa, niin sitä pidemmäksi mittari kasvaa ja sitä enemmän jarrutuksesta otetaan energiaa talteen.
Miksi se tekee noin, että aluksi saa vaan vähän energiaa talteen?


95e

Saako jostain säädettyä latauspiuhan luukun aukioloaikaa pidemmäksi? Kun tulee autolle ja avaa ovet jotta muut pääsevät jo sisään, ottaa piuhan irti tolpasta ja kerii johdon rullalle, ni luukku on jo taas kiinni ku pitäis irrottaa itse laturi autosta. Pienet on murheet, en minä valita mutta kyrsiihän se.
Octavia combi RS iV graphite grey

tonttuj

Itse en edes saa luukkua kiinni kun johto on pistokkeessa, luukku on aina auki johdon ollessa pistokkeessa.
Onko kyse lukitusmoottorin asennosta ja sen ajastimesta?

heller

Lainaus käyttäjältä: 95e - 01.04.24 - klo:22:58Saako jostain säädettyä latauspiuhan luukun aukioloaikaa pidemmäksi? Kun tulee autolle ja avaa ovet jotta muut pääsevät jo sisään, ottaa piuhan irti tolpasta ja kerii johdon rullalle, ni luukku on jo taas kiinni ku pitäis irrottaa itse laturi autosta. Pienet on murheet, en minä valita mutta kyrsiihän se.
Muistaakseni OBD11 pystyy säätämään, ainakin sisarmallissa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

mr panu

Lainaus käyttäjältä: heller - 02.04.24 - klo:18:56Muistaakseni OBD11 pystyy säätämään, ainakin sisarmallissa.

Tämä kyllä kiinnostaisi, että miten. Huoltoon valitin tuosta täydellä akulla 5 sekunnin uudelleen lukittautumisen ajasta. Sekä kysyin miksi vajaalla akulla aika on 30 sekuntia. En saanut mitää hyvää vastausta.

1000

Lainaus käyttäjältä: 95e - 01.04.24 - klo:22:58Saako jostain säädettyä latauspiuhan luukun aukioloaikaa pidemmäksi? Kun tulee autolle ja avaa ovet jotta muut pääsevät jo sisään, ottaa piuhan irti tolpasta ja kerii johdon rullalle, ni luukku on jo taas kiinni ku pitäis irrottaa itse laturi autosta. Pienet on murheet, en minä valita mutta kyrsiihän se.

Tuo on ärsyttävää. Itse ratkaisin tuon niin että otan piuhan ensin autosta irti, sitten vasta tolpasta.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

jarski66

Lainaus käyttäjältä: 1000 - 24.04.24 - klo:09:44Tuo on ärsyttävää. Itse ratkaisin tuon niin että otan piuhan ensin autosta irti, sitten vasta tolpasta.

Tuolla tavalla se pitää nimenomaan irrottaa!
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy