Golf R MK 7

Aloittaja Sudee, 08.03.21 - klo:15:43

« edellinen - seuraava »

Sudee

Tervehdys,

alkujaan minun piti tämä tehdä jo entisestä Ã,,rrästä, mutta kokeillaas tämän uudemman kanssa.  ;D

Syyskuussa 2020 möin edellisen Ã,,rrän pois, eikä tilalle ollut tarkoitus ostaa mitään. Olin kuitenkin hetken katsellut jutun yksilöä netistä, ja noh, lopputuloksen näettekin tässä. Kyseessä siis 2015 vuosimallia oleva Ã,,rrä, joka on tuotu Suomeen 2016. Autossa on suhteellisen kattava varustelista, vaikkakin ne Dynaudiot valitettavasti puuttuvatkin;

- ACC
- Adaptiiviset etuvalot
- Discover Pro
- DSG
- Kaistavahti + liikennemerkkien tunnistus
- Keyless go
- Panoraama
- Peruutuskamera + tutkat
yms.






Heti ensimmäisenä hoidin auton maalipinnan kuntoon ja suojaksi laitoin Gyeon Syncro- pinnoitteen. Samalla otin takaluukusta ja lokasuojista Ã,,rrän merkit pois. Myllytyksen jälkeen vaihdatin alle H&R:n -25mm jousisetin, jotta auton saisi hieman paremman näköiseksi ja DCC:n kanssa en halunnut lähteä vaihtamaan coileja alle. Suunnilleen samoja aikoja laitatin etulaseihin miedot 50% kalvot ja etuvalot kalvotin myös.



Ostin toisen setin vanteita marraskuussa (Alla näkyvät BBS:t), mutta päädyin nämä myymään. Aiemmin ostin jo Heliokset, mutta ne eivät omasta mielestäni sopineet tyylisesti tähän ollenkaan, joten päädyin myymään ne eteenpäin. Talveksi jätin alle orkkis 19" Cadizet, joille kietaistiin 235/35/19 Kumhot. Kyseessähän on ns. Eurooppakitka, mutta ainakin oman noin 2000km ajon perusteella voin kyllä kehua yllättävänkin pitäviksi.

Hieman ennen Joulua purin sisustan ja lähetin turvavyöt Turvavyo.fi:n värin vaihtoa varten. Väriksi vaihtui sama sininen, joka on esimerkiksi mittarinneuloissa. Tämä on pieni juttu, mutta vaikuttaa todella paljon sisustan yleisilmeeseen omasta mielestäni!




Kevät tulla kolkuttaa hitaasti, mutta varmasti ja ensi kesälle on suunnitelmat hyvinkin selkeinä. Lippaa, läppää, vannetta ja voimaa olkoon kesän teema. :D

Päivittelen taas kunhan hommat etenee!

-Markus

Nykyiset:
VW GOLF MK7 R
VW POLO -15

EX:
VW GOLF MK6 R
Audi S3 8L
Audi A4 B7 "fake dtm"
VW JETTA MK V
VW Passat 3B
VW Bora

Sudee

Alkuviikosta tuli puuhasteltua, joten kerrotaas hieman.

Tässäkin oli tyypillinen MK 7 "ominaisuus" eli takakaiuttimet vuotivat vettä. Tässä tapauksessa onneksi vasta kynnykselle asti, joten suurempia vahinkoja ei päässyt syntymään. Kyllähän nuo vakiot olivat jo aikamoisessa kunnossa kiinnityksiltään.  :D


Tyypilliseen tapaan pari kiinnityskohtaa oli rikki ja eristemassa vähintäänkin kuivaa.

Etupään oli jo edellinen omistaja päivättänyt Gladenin settiin, joten taakse ostin itse Gladen One 165 mallikohtaisen sarjan. Suoraviivainen homma, diskantin muovihitsailin vakiolle paikalleen.


Entinen omistaja oli myös äänieristänyt autoa, kontti oli kokonaisuudessaan äänieristetty ja ovipahveihin laitettu lisää äänieristettä.

Olen haalinut muutamia Racinglinen osia, ja nyt paikalleen löysivät konehuoneeseen jarrunestesäiliön, paisarin, pissapojan ja öljytilan korkit sekä öljytikku;


Myös polttoainetankin korkki vaihtui heidän tekeleeseensä;


Takakonttiin tuli hiilikuituinen poikkituki jäykistämään koria. Käytännön kokemusta ei vielä ole, sillä en ole autolla ajanut muutoksen jälkeen.


Kaikki projektin Racinglinen osat ovat hommattu Racingline Finlandilta, suosittelen kysymään osia!

Tässäpä tälle kertaa, ensi kerralla toivon mukaan kesävanteet ovat jo saapuneet ja loput korinosat. Katsotaan mitä maaliskuu tuo tullessaan.

-Markus
Nykyiset:
VW GOLF MK7 R
VW POLO -15

EX:
VW GOLF MK6 R
Audi S3 8L
Audi A4 B7 "fake dtm"
VW JETTA MK V
VW Passat 3B
VW Bora

sonikk

Hieno Ã,,rrä ja hyviä modeja oot duunannu. 8)
C7 A6 3.0TDI Avant

ak72

Miten laadukas tuo Gladen setti on? Omassa 7.5 GTi:ssä ei takakajarit vuoda (vielä) Entisessä 1.4 7:ssa korjattiin kahteen kertaan vuotavat kajarit takuuseen.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Sudee

Lainaus käyttäjältä: sonikk - 16.03.21 - klo:15:32
Hieno Ã,,rrä ja hyviä modeja oot duunannu. 8)
Kiitos paljon! 8)

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 16.03.21 - klo:16:31
Miten laadukas tuo Gladen setti on? Omassa 7.5 GTi:ssä ei takakajarit vuoda (vielä) Entisessä 1.4 7:ssa korjattiin kahteen kertaan vuotavat kajarit takuuseen.
Ã,,änenlaadullisesti voittaa vakiot mennen tullen melkeimpä joka osa-alueella. Luonnollisesti yhtä matalalle noilla ei pääse vs. vakiot, mutta omaan korvaan se ei ongelma ole. Edellisellä omistajalla on ollut joku aktiivisetti tuossa johtojen perusteella. Jos settiin lisäisi vahvistimen ja pienen subbarin niin hakkaisi Dynaudiot varmasti. Etupään mallia en itse tarkkaan tiedä, vaikutti ulkoisesti hieman kalliimmilta mitä itse taakse laitoin.

Itse elementin laatu on todella hyvä ja mukana tullut asennuskehys myöskin laadukas. Ainoa miinus oikeastaan on, että pakkaskeleillä elementti on tahmea eli ensimmäiset noin 10 minuuttia musiikki kuuluu vaimeammin kuin normaalisti. Uskallan tästäkin huolimatta näitä suositella hyväksi budjettiratkaisuksi.
Nykyiset:
VW GOLF MK7 R
VW POLO -15

EX:
VW GOLF MK6 R
Audi S3 8L
Audi A4 B7 "fake dtm"
VW JETTA MK V
VW Passat 3B
VW Bora

Sudee

Tervehdys piiiitkästä aikaa!

Keväällä hommat olivat niin sanotusti "pitkässä puussa", jonka vuoksi päivittely jäi allekirjoittaneelta kokonaan. Palataanpa takaisin keväälle.

Kesävanteiksi tilasin jo joulukuussa Rotiformin DTM:t, joiden päälle kietaistiin uudet Michelinin PS4:t.


Seuraavana vuorossa oli DSG & haldex öljyjen vaihto. Orkkisöljyt ja orkkisuodatin laatikkoon, perään tuttuun tapaan sihdin puhdistus. Noin 30tkm aiemmin oli JT Carfix vaihtanut myös haldexin öljyt ja sihdin olivat myös putsanneet. Ei ollut montaa kivenmurua päässyt sihtiin.  8)

Seuraavaksi oli ohjelmassa kori- ja tekniikkatyöt. Tekniikka oletettavasti porukkaa enemmän kiinnostaa, joten aloitetaan siitä. Siispä, samaan aikaan kun puskurit olivat maalauksessa touhuilin helpoimmat osat paikalleen. Paikalleen sujahti;
- Racinglinen välijäähdytin
- Racinglinen intake
- Racinglinen turbo muffler
- Racinglinen inlet pipe
- Racinglinen intake hose

Kaikki osat suoria bolt-oneja kuten he mainostavatkin. Ainoa muutos, joka piti tehdä oli ilmanohjaimien kavennus keskeltä edestä, että mahtuu välijäähy olemaan. Muutenkin hyvinkin suoraviivainen asennus, pois lukien jäähdytin paketin takaisin laitto etukehikkoon, oli uudella välijäähyllä todella tiukka sovitus.  ;D Samalla etupuskurin kilventaustan reiät siloitettiin ja takapuskurista ruuvien reiät ja pieni vaurio, joka siinä oli jo ostaessa.



Vakio vs. Racingline


Paketti kasassa, samalla laitettiin Riegerin etulippa kiinni ja Maxtonin takapuskurien mustat osat.




Seuraavaksi kaveri laittoi Racinglinen kisakatillisen downpipen paikalleen ja vaihtoi iskarin yläpäät. Seuraavaksi auto kävi ohjelmassa Racingline Finlandilla. Racingline lupasi autosta 392/53x (?). Lokitietojen mukaan aika tarkkaan 400hp tienoilla pyöritään. Penkissä ei ole vielä käynyt, mahdollisesti jossain vaiheessa. Ja kyllä, catback ei ole vakio. Kyseessä Milltekin catback mustilla putkenpäillä. Muistaakseni taisin sen tammikuun loppupuolella vaihtaa.

Softauksen jälkeen mustat teipit keulaan ja kylkeen vielä pikkuteipit ja sivuhelmat sekä takakontin lippa paikoilleen.








Loppukesä rullaillaan kuvien mukaisessa kunnossa ja nautitaan kesästä sekä tulevasta syksystä.
Nykyiset:
VW GOLF MK7 R
VW POLO -15

EX:
VW GOLF MK6 R
Audi S3 8L
Audi A4 B7 "fake dtm"
VW JETTA MK V
VW Passat 3B
VW Bora

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy