Vauhtipyörä lonksaa

Aloittaja erikhte, 29.07.18 - klo:16:12

« edellinen - seuraava »

erikhte

Hei. Onko teillä minkä verran kestäny vauhtipyörä? Öljynvaihdon yhteydessä sanoivat että olisi aika vaihtaa kun kuuluu tyhjäkäynnillä sivuääniä. 178t mittarissa. Parin viikon päästä nyt huolto ja mietin että uskaltaako tolla nyt ajaa ollenkaan että ei hajoaisi enempään. DSG vaihteisto kyseessä. Kytkin lähtee samalla vaihtoon. Suosittelivat samalla senkin vaihtamaan.

o.b.

Kyllä sillä voi huoletta sen pari viikkoa ajella jos huoltomies on kuulevinaan ääniä. Sitten kun itsekin kuulet klonksuntaa kuskin paikalta, alkaa olla aika vaihtaa vauhtipyörä.

Kaksoiskytkin kannattaa vaihtaa samalla, sillä vaihteiston irroitus ja asennus maksaa enemmän kuin se kytkinpaketti.

Meillä nuo on kestäneet 280 - 360 tkm ennen kuin on tarvinut vauhtipyörää/kytkintä vaihtaa.


Pasarix

Kyselen tähän vanhaan threadiin  :D

Itsellä menossa auto (passat 2.0tdi dsg 2013) kaksoismassan vaihtoon ja yrittäny kattella kytkinpakettia siihe rinnalle vaihettavaks, mistä noita kannattaa katsoa?  Mistä saisi halvimmiten? Vieläku tietäis jotain osanumeroa millä ettiä  :o

o.b.

Laita auton valmistenumero (VIN), niin löytyy oikeat osanumerot. Löytyy huoltokirjan etuaukeamalta, WVWZZZ...

Pasarix


o.b.

Auto valmistettu 20.06.2013.

Vauhtipyörä on 03L105266DE, valmistaja LuK ja kytkinpakka 02E398029C.

Pasarix

Kiitoksia tästä tiedosta, mistä porukka noita tilaillu? Soitin varaosakeskukseen äsken ja sanovat ettei edes saa kytkinpakettia kyseiseen autoon? Käyttöautolta kytkinpaketti (vissii oem) 625â,¬  :P

jrinnes

Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

rawpower

https://www.kytkinkauppa.fi/?gclid=Cj0KCQjwkK_qBRD8ARIsAOteukDKX9dlUDV9kcpZcqrUH_tsfKIsmkG-zDbvBssHAZfaNbt6YGxbew4aAnfREALw_wcB

Tuolta löytyy aika hyvin. Kilpailukykyiseen hintaankin välillä verrattuna ulkomailta tilaukseen.

https://www.darksidedevelopments.co.uk/dsg-auto-transmission/

darksideltakin löytyy jotain.

Sitten on myös autodoc.

Pasarix

Kuinka paljon tuosta kytkinpaketin vaihdosta tulee extratyötä kaksoismassan vaihdon yhteydessä? Ostin auton liikkeestä ja huomasin heti vauhtipyörän rallatuksen, liike tulee vastaan vaihdossa aikalailla 75% (vauhtis + työ pikkusen vajaa 1000â,¬ yhteensä, joka kuulostaa todella halvalta vs. vw liikkeessä tehtynä sama 1500-2000â,¬) kysyin samalla että paljonko tulee lisäkustannuksia jos vaihtaisi kytkinpaketin samalla, eivät ole ennen vaihtanut ja laatikko menis toiselle osapuolelle kytkimen vaihtoon ja sopeutukseen/säätämiseen (säätö n. 3h ~ 90â,¬/h) ja tulis noin tonni ekstraa siihen päälle yhteensä (osat + työ) ihanan kallista. Puhelimessa se kaveri sano että ei näe järkeä vaihtaa kytkintä jos on toimiva ja laatikko pelaa normaalisti. Mitä olette mieltä...

Pasarix

Passatilla ajettu 200tkm baidövei..

o.b.

Ei ehkä kannata noilla kilometreillä vielä vaihtaa jos ei ole ollut ongelmaa. VCDS:llä pystyy kaiketi katsomaan, miten paljon kulumaa on. En ole itse kokeillut vaikka noita on tällä hetkellä taloudessa parikin.

Pasarix

Päätin olla vaihtamatta kytkintä, vaihtaa sitte jos tulee ajankohtaiseksi. Kiroillaa sitte ku elämä on halpaa. Kiitoksia kaikille avuista  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy