Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Keksimies - 04.12.10 - klo:00:39
Ajamassa tuo Passat pitäisi vielä käydä, mutta mitään suurta hinkua kauppojen tekoon ei kuitenkaan tullut. Eikä normaaliin VW-tyyliin hinnallakaan yritetä suuremmin motivoida asiakkaita...

1.8TSI manuaalivaihteisena tuli tänään pikaisesti koeajettua.

Edellisen kerran ajoin Passattia kesäkelillä vuonna 2005, kun 3C oli tullut markkinoille. Sama tunnelma oli edelleen läsnä ja kokonaisuus kaikinpuolin normaalia VW-standardia.

Koeajoauto oli varustettu Continentalin 16-tuumaisilla kitkarenkailla, mutta melutaso oli siihenkin suhteutettuna mielestäni kiitettävän matala.
1.8 TSI oli käynniltään ja ominaisuuksiltaan 4-sylinteriseksi moottoriksi erittäin miellyttävä. Tehoero 1.4 TSI:hin Golfissa on selkeä.
Ajettavuudeltaan auto meni hyvin ja kaikinpuolin eleettömästi, miellyttävän matka-auton ainekset kasassa.
Sisätilat ovat edestä jollakin tavalla tyköistuvat, tosin tämä on monissa nykyautoissa enemmän sääntö kuin poikkeus sedanien sarjassa. Etuistuimilla Golfissa on avarampi tilantunne kuin Passatissa, jossa katon etureuna menee kohtuullisen läheltä kuljettajan päätä.

Tämän sarjan autoista tähän mennessä koeajettu Passat, Superb, Avensis ja uudistettu Mondeo. Vaikka Passatissa on pappamaiset takavalot ja uusi malli on lähempänä faceliftiä todellisuudessa niin jostakin syystä Passat herätti eniten omistamisen halua, Superbin ohella. Kokonaisuus on tavallaan vaatimaton ja jokseenkin hengetön, mutta perusasiat ovat kunnossa ja ajossa auto tuntui miellyttävältä. Mikään asia ei häiritse suuresti. Tämä ehkä jonkinlainen VW:n tunnusmerkki ollut jo kauan. Varianttina tuosta saisi sopivilla varusteilla jo hieman arvokkaankin näköisen auton.

mho0

Kävin omaa 2006 Passattia huollosta hakemassa ja siinä samalla sitten kokeilin uutta passattia. Paikalla oli ainoastaan etuveto DSG diesel ja sillä mentiin.

Jotenkin kokonaisuus  tuntui sivistyneemmältä kuin oma. Osittain varmaan siitä syystä, että uusi auto tuntuu aina uudelta, mutta jotenkin tuli sellainen viimeistellympi feelis noin yleisesti ottaen. Eli vaikka päällisin puolin "uusi" passat on vain faceliftattu, niin oli kokonaisuutena yllättävän positiivinen kokemus.

Sitten ihan konkreettisista eroista huomasin seuraavaa:


  • Ajonvakautus toimii huomattavasti sivistyneemmin kuin omassa. Nättiä tiheää rätinää, joka toimii hyvin huomaamattomasti verrattuna oman auton suhteellisen brutaaliin luistojen korjailuun
  • Rattia on muotoilu, ei ole vain tasaisen pyöreä rinkula
  • Analogi kello siinä keskellä, ja sen ympäriltä puuttuu ne säilytyslokerot (aina ikävä puute jonka huomasin... mihin autotallin avaaja laitetaan???)
  • DSG tuntui toimivan paremmin kuin omassa.
  • Tuntui hiljaisemmalta, mutta lunta oli paljon tiellä ja sekin pehmentää tieääniä
  • Diesel vastaa kaasuun viiveettä tai hyvin lyhyellä viiveellä (Golf R, millä myös pikkulenkki ajettiin, omasi pahemman turboviiveen
  • Vaihdekepin nuppi ei vielä oikein luontunut käteen, ehkä vain tottumisasia
  • start-stop systeemi herättää hilpeyttä, kun ei ole sellaista kokenut
  • Näillä keleillä 4Motion on poikaa, joka siis tästä puuttui. Nämä kelit ei oikein anna dieselin väännölle vastusta.

Tarkoitus on ollut ajella nykyisellä passatillä  vielä vähän kauemmin, mutta vähän autokuume kyllä iski. 4Motion DSG diesel (järkevä) tai V6 (kiva) täytyy käydä kokeilemassa. Toivottavasti on huonompi kokemus, niin lompakko kärsii vähemmän...

V6:en suoritusarvot ovat ainakin paperilla aika hilpeät. Suorastaan houkuttelevat...

mho
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: mho0 - 11.12.10 - klo:22:38


  • Analogi kello siinä keskellä, ja sen ympäriltä puuttuu ne säilytyslokerot (aina ikävä puute jonka huomasin... mihin autotallin avaaja laitetaan???)


Vasemman polven yläpuolella on kannellinen pikkutavaraluukku, joka on näppärä autotallinavaajalle. Näin siis CCssä, eiköhän sama lokero löydy passatistakin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Tos®

^Ottaa lisävarusteeks sen aurinkolipan, jossa on avaaja valmiina ;)

Eilen näki paskatin livenä. Luonnossa kyl selkeesti hienompi kuin kuvissa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

joukose

Nyt tuli koeajettua uusi passat 103 kW TDI koneella. Eipä muuta eroa nykyiseen kulkineeseen ollut kuin että oli hiljaisempi.
Miksi siis vaihtaa autoa ? ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Skula

Lainaus käyttäjältä: joukose - 18.12.10 - klo:18:54
Nyt tuli koeajettua uusi passat 103 kW TDI koneella. Eipä muuta eroa nykyiseen kulkineeseen ollut kuin että oli hiljaisempi.
Miksi siis vaihtaa autoa ? ;D

Vaikka siksi että saa hiljaisemman auton, ja konsernin 'uuden suunnan' mukaisen ulkonäön?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Tuota hiljaisuutta lehdistökin on kehunut. Oliko ero selkeä vanhempaan malliin tai muihin perusvageihin verrattuna ? Tuo ominaisuus minua kiinnostaa ja pitää edelleen Passattia työsuhdeauton harkintalistalla.

eGetin

Heh, mahtaa uusi Passat olla oikeasti jo tosi hiljainen kun mielestäni jo tuo "vanhakin" malli on ihan riittävän hiljainen ainakin 2.0FSI:llä ja Nokian kitkarenkailla. Ainakin Golfiin (V) on melkoinen ero

Kapa

Kaikki autot ovat hiljaisia Keski-Euroopan teillä!

joukose

Eipä tuo ero hiljaisuudessa ollut mikään maata mullistava asia. Mutta selvästi sen huomasi kun ajoin omallani ja uudella vertailulenkin. ;D

Molemmissa autoissa oli kitkat alla. Tämä mun auto on siis vuosimallia 2010 ostettu 7/2009, 81 kw 2.0 TDI sedan ja uusi 103 kw 2.0 TDI sedan.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

downtime

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 18.12.10 - klo:19:28
Heh, mahtaa uusi Passat olla oikeasti jo tosi hiljainen kun mielestäni jo tuo "vanhakin" malli on ihan riittävän hiljainen ainakin 2.0FSI:llä ja Nokian kitkarenkailla. Ainakin Golfiin (V) on melkoinen ero

No pitää joo. Minäkään kun en pidä edellistä Passatin mallia kovin äänekkäänä. Edes nastarenkailla.
No jokainenhan kokee melun omalla tavallaan.

joukose

Kyllähän nyt puhutaan sellaisista hilaisuuden tasoista että molempia malleja voi sanoa hiljaisiksi.
Eipä tuossa kulkineen hilaiseksi saamisessa koskaan tule alaraja vastaan ;D ;D ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.12.10 - klo:19:18
Tuota hiljaisuutta lehdistökin on kehunut. Oliko ero selkeä vanhempaan malliin tai muihin perusvageihin verrattuna ? Tuo ominaisuus minua kiinnostaa ja pitää edelleen Passattia työsuhdeauton harkintalistalla.

Markku J ei ole "uuden" Passatin rengasäänien eristys eikä muunkaan ajomelun äänieristys (mm. maantiemelu tai ajoviimojen vaimennus) sinun autosi elikkä F10 BMW:n tasolla. Volkswageniksi ihan hiljaisen tuntuinen auto mutta kyllä F10 on jäykillä renkaillakin hiljaisempi kuin uusi Passat. On käyty koeajolla Passatilla joten tiedän mistä puhun. Onhan tuossa tietysti hinnassakin eroa mutta kummiskin ero on minusta merkittävä F10:n hyväksi.

poloboy

Kävin lauantaina kokeilemassa 1.6 TDI Comfortline Variantia Volkswagen Center Herttoniemessä. Hymylin vähän itsekseni kun ovet olivat niin jäässä tiivisteistään, etten meinannut päästä autoon sisään. Vanha perinteinen Volkkarivaiva siis, voi teitenkin myöskin johtua siitä että autoa oli pesty. Koeajoyksilö oli todella hiljainen, ainakin kitkarenkailla, vääntöä oli ihan riittävästi minun makuuni ja varsinkin kytkin/vaihteisto-yhdistelmä toimi todella jouhevasti, autoa oli ilo kepittää. Aikatauluni takia ajoin vain lyhyen lenkin, olisi kiva kokeilla bensakoneistakin vaihtoehtoa jossain vaiheessa. Myyjä kertoi, että 2.0 TDI:tä myydään eniten, 1.6 TDI:tä toiseksi eniten, 1.4 TSI on suosituin bensakoneista mutta 1.8 TSI ei mene kaupaksi samalla tavalla kuin 2.0 FSI aikoinaan.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Skula

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 21.12.10 - klo:10:49Myyjä kertoi, että 2.0 TDI:tä myydään eniten, 1.6 TDI:tä toiseksi eniten, 1.4 TSI on suosituin bensakoneista mutta 1.8 TSI ei mene kaupaksi samalla tavalla kuin 2.0 FSI aikoinaan.

Ei mene kaupaksi? Oho, 1.8TSI kuitenkin paras(toistaiseksi, vielä DSG:llä) moottori mitä Passattiin saa.. Ainakin teho/kulutus/hinta suhteeltaan.. No 2.0TDI:n suosio ei oo mikään yllätys, ja tuosta näkee muutenkin sen että iso auto pitää saada, mutta ei oo sitten väliä kulkeeko se mihnee! -> typical finn!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.12.10 - klo:11:15
Ei mene kaupaksi? Oho, 1.8TSI kuitenkin paras(toistaiseksi, vielä DSG:llä) moottori mitä Passattiin saa.. Ainakin teho/kulutus/hinta suhteeltaan.. No 2.0TDI:n suosio ei oo mikään yllätys, ja tuosta näkee muutenkin sen että iso auto pitää saada, mutta ei oo sitten väliä kulkeeko se mihnee! -> typical finn!
Väitätkö että Passat olisi 1.8TSI:llä yhtäkkiä raketti  ::)

Kyllä siitä pitää se 3.6 V6 löytyä keulilta että voi kutsua edes ripeäksi :) 2.0 TDI on kyllä varsin nappivalinta, Suomessa kuitenkin ajetaan verrattain pitkiä välimatkoja (pitää olla diesel) eikä tuo 1.6 TDI sovellu ihan jokaisen kuskin makuun, 2.0 TDI kuitenkin liikahtaa edes vähäsen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 21.12.10 - klo:21:40
Väitätkö että Passat olisi 1.8TSI:llä yhtäkkiä raketti  ::)

En. Mutta se pieksee mn.170hv dieselin jokaisella osa-alueella, paitsi kulutuksessa. Joten value4money on paras mahdollinen tuossa moottorissa!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.12.10 - klo:22:20
En. Mutta se pieksee mn.170hv dieselin jokaisella osa-alueella, paitsi kulutuksessa. Joten value4money on paras mahdollinen tuossa moottorissa!
Heh, viestisi kyllä antaa sellaisen kuvan että 1.8 TSI muuttaa Passatin kunnon sporttikaaraksi :) 1.8 TSI tulee muuten aika ihanan kalliiksi about jokaisella osa-alueella jos ajaa esim. 30tkm vuodessa, mitä nyt olen joskus laskeskellut. Tietysti, valintojahan nekin kuluttaako 200-300â,¬ vuodessa enemmän bensoihin vaiko sitten nekin rahat esim. teknoleluihin.

EDIT: Lupailevat näemmä uuteen Passattiin melkoisen pieniä kulutuslukemia tuolle 1.8 TSI:lle maantieajoon. Näinköhän pääsee tuollaiseen lukemaan ihan helpolla (5,3l/100km)?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.12.10 - klo:22:20
En. Mutta se pieksee mn.170hv dieselin jokaisella osa-alueella, paitsi kulutuksessa. Joten value4money on paras mahdollinen tuossa moottorissa!

Ei pidä paikkansa tuo piekseminen joka osa-alueella, 170 TDI dsg huippunopeus 223 km/h, 1.8 TSI man 220 km/h  ;D

Olisko jotain mittaustodistetta esim kiihdytyksestä 60-120 km/h?

0-100km/h volkkarin sivuilla 1.8 on huimat 0,1s nopeampi (8,5 vs 8,6).

Minusta nuo tuntuu aika tasapäisiltä koneilta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Skula

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 21.12.10 - klo:22:56
Ei pidä paikkansa tuo piekseminen joka osa-alueella, 170 TDI dsg huippunopeus 223 km/h, 1.8 TSI man 220 km/h  ;D

Olisko jotain mittaustodistetta esim kiihdytyksestä 60-120 km/h?

0-100km/h volkkarin sivuilla 1.8 on huimat 0,1s nopeampi (8,5 vs 8,6).

Minusta nuo tuntuu aika tasapäisiltä koneilta.

Pilkkua ei kannattane lähteä "painamaan"?

170hv TDI:n "edut":
Okei tuo 6-lovinen DSG voisi olla yksi syy miksi tuon 170hv dieselin ostaisi.(se on hivenen "mukavempi")
Tai sitten jos ajaa aivan hirveästi kilsoja joilla kuittaa 4000 euron hintaeron.
Tai jos tahtoo sen pari satkua pidemmän tankkausvälin.
Tai jos haluaa nelivedon pasuunaan, mutta ei oo varaa V6:een.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Wilburi

Eipä ole oikein loogista verrata bensaturboa dieseliin vaikka teholukema ja suoritusarvot olisivat suhteellisen lähellä toisiaan. Itse en ole vielä sellaista dieseliä ajanut mitä tekisi mieli ajaa toista kertaa, niin paljon mukavampaa bensaturbolla on ajella. Eniten dieselissä tökkii sen traktorilta kuulostava käyntiääni ja toiseksi se, että tehoalue on suhteelllisen kapea. Tämä siksi etten osta tomaattia mistään hinnasta ja manuaalina diesel on vain aivan järkyttävä ajaa. Pitäisi tosin joskun koeajaa sitä 3.0 TDI:tä, mutta sen hankintahinta kohonnee varusteineen yli 60 kâ,¬ (jos siis pitäydyn nykyisessä mallissa ja merkissä).
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Skula

Niin meissä on eroja, kuka mitäkin tahtoo. Minä vertailin vain automaattiversioita keskenään..

Jostain syystä 1.8TSI tuntui hirveältä mopolta manuaalina, tuntui koko ajan siltä että piti vatuloida vaihteita, tuntui kuin siinä ei olis yhtään vääntöä alakierroksilla. Näin ainakin CC:ssä.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Kävin aikani kuluksi taas tutustumassa uuteen pasuunaa..

Kuvien mukainen variantti eksyi alle. 2.0TDI BlueMotion 103kW + DSG.

On kyllä todella hienosti eliminoitu dieselin raksutus, muutenkin nyt tuntui että pasuuna menee ison askeleen melussa oikeaan suuntaan. CC oli ja on hiljaisempi kuin 3C passatti, mutta nyt en enää osaa verrata CC:tä tähän uuteen pasuunaan, moottorin äänet on varmaan vielä paremmin eristetty kuin CC:ssä.. Siis tämä on oikeasti hiljainen auto.

Harmitus on vain valtava kun rajoittunut tuotevalikoima pakottaa valitsemaan dieselin (ja vielä farmarin!!!) jos tahtoo nelivedon ja DSG:n allensa.. Ellei sitten fyrkat riitä V6:een.. Toki sekin on otettava heti farkkuna.. Ridicilous!

Pari fotoo, väri oli tässä minusta oikein hyvä, tämä hinaajan-hininen  ::)

Kyseessä oli siis highline varusteltu, tosin ei siltä tuntunut..

-vakioäänentoisto surkea
-peruspenkit surkeat
-alusta makuuni liian löllö (DCC is a must)
-ei xenoneita(vielä)
-mopomoottori

+erinomaisen hiljainen kyyti
+alusta pienissä nypytyksissä eleettömämpi kuin 3C/CC
+DSG
+hiljaisuus
+tuttu ja turvallinen sisusta
+sähköllä heiluva vetokoukku

tuollaista näin äkkiseltään
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tn62634

Kyllähän tuo Passatti ihan hyvännäköinen auto on. Vanhakin malli oli ihan ok ja voisin kuvitella sellaisellakin ajavani. Diesel ja erityisesti manuaali pitäisi olla, koska tarvitsen autoa päivittäin.

JaskaPankuttaja

Mikä tämän uuden Passatin 'tyyppikoodi' muuten on?
Edellinen oli 3C, onko tämä 3CG?

MTu

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.12.10 - klo:13:47
Kävin aikani kuluksi taas tutustumassa uuteen pasuunaa..

Kuvien mukainen variantti eksyi alle. 2.0TDI BlueMotion 103kW + DSG.

On kyllä todella hienosti eliminoitu dieselin raksutus, muutenkin nyt tuntui että pasuuna menee ison askeleen melussa oikeaan suuntaan. CC oli ja on hiljaisempi kuin 3C passatti, mutta nyt en enää osaa verrata CC:tä tähän uuteen pasuunaan, moottorin äänet on varmaan vielä paremmin eristetty kuin CC:ssä.. Siis tämä on oikeasti hiljainen auto.

Harmitus on vain valtava kun rajoittunut tuotevalikoima pakottaa valitsemaan dieselin (ja vielä farmarin!!!) jos tahtoo nelivedon ja DSG:n allensa.. Ellei sitten fyrkat riitä V6:een.. Toki sekin on otettava heti farkkuna.. Ridicilous!

Pari fotoo, väri oli tässä minusta oikein hyvä, tämä hinaajan-hininen  ::)

Kyseessä oli siis highline varusteltu, tosin ei siltä tuntunut..

-vakioäänentoisto surkea
-peruspenkit surkeat
-alusta makuuni liian löllö (DCC is a must)
-ei xenoneita(vielä)
-mopomoottori

+erinomaisen hiljainen kyyti
+alusta pienissä nypytyksissä eleettömämpi kuin 3C/CC
+DSG
+hiljaisuus
+tuttu ja turvallinen sisusta
+sähköllä heiluva vetokoukku

tuollaista näin äkkiseltään

Tuo Highline on kyllä oikeasti ihan merkillinen keksintö. Mukamas kiiltävät kattokaiteet ja 17" vanteet tekevät siitä malliston huippumallin??? Eh?

Tuo alusta on kyllä jännä.. Enkä nyt tiedä onko se liian löllö? Taisiis... tottakai DCC:n ottaisin jos vain paukut riittäis, ja siihenkin tarvittais joku syy ;) ... mutta yllättävän hyvin tuo alusta pelittää suorastaan utuisen pehmeästä mukavuudesta huolimatta. Ajelin sillä nimittäin yhden pätkän jossa on isoa loivaa pitkittäisheittoa jossa vanhan mallin eturoiskeläpät raapivat aina maata... tällä ei ollut pienintäkään ongelmaa selvittää liehuvin lipuin tuota pätkää. Tuntui jopa jämäkämmältä kuin vanha.

Pitäis ehkä mennä sovittelemaan comfortlinen jakkaraa pieneen hanuriinsa.. Jos siitä sais jotain viritettyä.. Budjettiin (hintaraja 40te by leasingpolicy) kun ei pirullakaan mene mikään ostojakkara.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Skula

Niin, Hihgline varustetaso sisältää siis kaikenlaista blingblingiä, mutta ei hirveästi toiminnallisia varusteita. Minusta joitain kuten peruutustutka tms.. ja jotain muita kivoja juttuja, kun p-assist tai jotain.. olis kiva kuulua..

Kai sitä olis voinu mainita että vertailin alustaa enimmäkseen CC:n vakio(sport) alustaan, joka sekään ei ole mikään erityisen sporttinen.. Mutta kaikilla meillä on oma perseemme ja minun perse sanoo jotta tuo alusta ainakin tuntui liian löysältä.

Täytyy sanoa muuten että aamulla olin A4(B8):n kyydissä.. 125kW TDI Q..  Ja se oli mielestäni äänekkäämpi moottorin ja maantiesuhinoissa kuin uusi pasuuna.. Että kyllä on pakko kehua VW tuotekehitystä tässä asiassa.. Toki A4:n alusta toimii pahoissa alustoissa mukavemmin, mutta muu äänimaailma on paremmalla tasolla mielestäni nyt uudessa passatissa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

765turbo

[Pitäis ehkä mennä sovittelemaan comfortlinen jakkaraa pieneen hanuriinsa.. Jos siitä sais jotain viritettyä.. Budjettiin (hintaraja 40te by leasingpolicy) kun ei pirullakaan mene mikään ostojakkara.
[/quote]
Jos EGO kestää Skodalla ajoa :), niin hyvä setti alle 40kâ,¬ ois näillä varusteilla hintaan 39.5kâ,¬ kuten mulla.
Superb Combi 2.0TDI CR 140,lasikatto,mökkialusta,lämmitettävät takajakkarat,lämmitettävä tuulilasi,sähköhutlari,sähköinen kuskinpenkki,metalliväri ja irtokoukku ja vararengas,lohko ja sisätökkeli ja Continental winterit nastoin ja peltivantein.
Ite kans suunnittelin ensin Pasuunan 4-motionin hommaamista, mut sitten meinasin et kokeillaan Skodaa ekaa kertaa ja ei ole ajoltaan ym. hassumpi keksintö ollenkaan.Meillä on duunissa 45kâ,¬ liisarikattohinta, joten siinä on jo pelivaraa.

MTu

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 30.12.10 - klo:11:56
[Pitäis ehkä mennä sovittelemaan comfortlinen jakkaraa pieneen hanuriinsa.. Jos siitä sais jotain viritettyä.. Budjettiin (hintaraja 40te by leasingpolicy) kun ei pirullakaan mene mikään ostojakkara.]

Jos EGO kestää Skodalla ajoa :), niin hyvä setti alle 40kâ,¬ ois näillä varusteilla hintaan 39.5kâ,¬ kuten mulla.
Superb Combi 2.0TDI CR 140,lasikatto,mökkialusta,lämmitettävät takajakkarat,lämmitettävä tuulilasi,sähköhutlari,sähköinen kuskinpenkki,metalliväri ja irtokoukku ja vararengas,lohko ja sisätökkeli ja Continental winterit nastoin ja peltivantein.
Ite kans suunnittelin ensin Pasuunan 4-motionin hommaamista, mut sitten meinasin et kokeillaan Skodaa ekaa kertaa ja ei ole ajoltaan ym. hassumpi keksintö ollenkaan.Meillä on duunissa 45kâ,¬ liisarikattohinta, joten siinä on jo pelivaraa.

Mulla on "pakollisina varusteina" webasto + xenonit + sähköjakkara. Skootterin hinta nousee ikävän paljon kun noi on mukana.. Vähän riippuen mitä Superbista tai Passatista ruksii mukaan, niin kummallakin päätyy aika nopeasti semmoseen 42-43tâ,¬ hintalappuun - eli suht tasapeli. Meillä tuo hintakatto joustaa sen verran että lisävarusteita saapi ostella omalla pankkikortilla lisää... mut joku raja siinäkin toki on mitä henk koht perstasku kestää :)
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

mjpk

#149
Kulkineenpäivitys edessä kun nykyinen Volga alkaa tulla eskari-ikään. Jostain kumman syystä harhauduin koeistumaan "tankin" ja kun ensituntuma oli yllättävän positiivinen niin päädyin ajamaan 2.0TDI 103kW DSG Comfortlinen. Tässä omat kokemukset, lähimpänä vertailupintana V60 D3 automaatti:

MIINUKSET:
- Ratin etäisyyssäätö ei ole riittävä (jota myötä ajoasento jää 194 cm:n ruodolla kompromissiksi)
- Istuinosan pehmusteet ohuet (?) - puutumista alkoi ilmetä aiemmin kuin Volgan pukilla
- 103kW:n kone tuntui aika mitättömältä (jopa arvoiltaan vastaavaan V50:n 2.0D:hen verrattuna)
- Joissakin heitoissa tuntui että etupää pumppasi ylös-alas jotenkin asiaankuulumattoman löysästi (ei sinänsä mitään vakavaa, mutta erikoinen tuntemus)

MAKUASIAT:
- Tylsän suoraviivainen ulkoasu
- Liiankin iso
- Perusaudiolla voi kuunnella uutiset, musiikkia sillä ei tule raiskattaman

PLUSSAT:
- Stop-Start DSG:nkin yhteydessä toimi minusta kuin ihmisen mieli vielä lähes 10 asteen pakkasella - näin sitä pitää!
- DSG yleensä - ei mitään pahaa sanottavaa, päin vastoin (jos nyt vain kestäisi...)
- Hiljaisuus! Positiivinen yllätys, ei juurikaan häviä V60:lle (ehkä kovemmassa vauhdissa tuulensuhinat nousevat suhteessa voimakkaammin esiin)
- Yleinen jämäkkyys niin ajotuntuman kuin sisustuksenkin osalta (tässä pesee mielestäni V60:n)
- Kontti on oikeasti iso

Elikkäs tässä sitä pohditaan olisiko 2.0TDI 125kW DSG se seuraava - vaiko V60 D3 - vai A4 2.0 TDI 125kW - vai...?  ::)
 


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy