Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Tikka

Perä ja sivuprofiili on ihan hyvät. Tuo keula vaan nykyisin Volkkareissa on vähän tylsä, ainakin perusmalleissa. Enemmän tykkäsin siitä kromimaskista, joka oli ennen tätä nykyistä mallia.

Q8

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 05.12.12 - klo:19:25
Perä ja sivuprofiili on ihan hyvät. Tuo keula vaan nykyisin Volkkareissa on vähän tylsä, ainakin perusmalleissa. Enemmän tykkäsin siitä kromimaskista, joka oli ennen tätä nykyistä mallia.

Henk koht Passatin edellinen kromimaski oli jotenkin typerän näköinen. Nykyinen on riittävän ryhdikäs. Mutta en ole varma onko ne onnistuneita kumpikaan.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Henri S

#1592
Tänään tuli kirje postissa 48K7 laadunparannus kampanjaan . Pitää ensiviikolla tilaamaan aikaa, jos ei sitten odota huoltoon asti joka tulee huhti/toukokuussa.
Hohhoijaa!

Qrainderi

Onkos tuo 2.0tdi 103kw ihan riittävä kone? Tuo 4kâ,¬ tuntuu paljolta ~40 hepasta. Toki sen haluaisin, mutta ei per** kestä jos haluaa sisälle herkut.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

teemur

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 09.12.12 - klo:11:37
Onkos tuo 2.0tdi 103kw ihan riittävä kone? Tuo 4kâ,¬ tuntuu paljolta ~40 hepasta. Toki sen haluaisin, mutta ei per** kestä jos haluaa sisälle herkut.

Mielestäni ehdottoman hyvin riittää Passattiin tuo 103kW mylly.
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 09.12.12 - klo:11:37
Onkos tuo 2.0tdi 103kw ihan riittävä kone? Tuo 4kâ,¬ tuntuu paljolta ~40 hepasta. Toki sen haluaisin, mutta ei per** kestä jos haluaa sisälle herkut.

Tuo 4kâ,¬ kyllä kannattaa maksaa enempi, sillä saa hyvän moottorin, tehoa on ettei jää jalkoihin eikä tarvi kaasu lattiassa kiihdytellä..
Hohhoijaa!

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 09.12.12 - klo:13:36
Tuo 4k€ kyllä kannattaa maksaa enempi, sillä saa hyvän moottorin, tehoa on ettei jää jalkoihin eikä tarvi kaasu lattiassa kiihdytellä..
Lainaus käyttäjältä: teemur - 09.12.12 - klo:11:56
Mielestäni ehdottoman hyvin riittää Passattiin tuo 103kW mylly.

Heh.

Koska ajotyylejä ja tarpeita on monia (jotkuthan ajaa 1.6TDIlläkin), neuvoni on käy ajamassa kummatkin tai ainakin tuo 103kW kone että riittääkö se makuusi.
Kyllä se kuljettaa passattia hyvin kevyesti perusajossa, eli se ei aiheuta tuskastumista tehon puutteeseen missään nimessä.

Mutta jos tapana on ohitella pieniin rakoihin jatkuvasti tai etsiä elämyksiä kyllähän sen rajat löytää.
Itse en peruspassattiin luultavasti maksaisi 4 tuhatta euroa isommasta koneesta, vaan käyttäisin rahan esim DSGhen. 

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 09.12.12 - klo:14:09
Heh.

Koska ajotyylejä ja tarpeita on monia (jotkuthan ajaa 1.6TDIlläkin), neuvoni on käy ajamassa kummatkin tai ainakin tuo 103kW kone että riittääkö se makuusi.
Kyllä se kuljettaa passattia hyvin kevyesti perusajossa, eli se ei aiheuta tuskastumista tehon puutteeseen missään nimessä.

Mutta jos tapana on ohitella pieniin rakoihin jatkuvasti tai etsiä elämyksiä kyllähän sen rajat löytää.
Itse en peruspassattiin luultavasti maksaisi 4 tuhatta euroa isommasta koneesta, vaan käyttäisin rahan esim DSGhen. 



Näinhän se on. Jos passattiin päädyn niin ilmanmuuta DSG tulossa ja yhdistelmä DSG+highline+passat paketit&muut ja siihen vielä tuo tehokkaampi disukka niin hinta karkaa yyyyyyylös.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

ML1

Mulla oli tuo 103 kw +DSG ja ihan kelpo menemään noin 80:iin  asti mutta sitten loppu menohalut aika lailla kuin seinään. Joten ohitukset kesänopeuksilla piti ajoittaa oikein niin pärjäsi kyllä. Kiihtyvyys kaupunkipyörittelyssä on ihan kelpo.
Jos lappu lattiassa lähti paikalta niin tuntui ihan ripeältä  ;D
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Poimis

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 09.12.12 - klo:11:37
Onkos tuo 2.0tdi 103kw ihan riittävä kone?

103kw sinänsä riittää kaikkiin perusajotarpeisiin, toki rällääminen sitten erikseen. Sen sijaan voisin kysyä, että miksi ostaa 2.0TDI kun halvemmalla saat MultiFuelin tai EcoFuelin, jotka on kumpikin vielä hieman ripeämpiä?

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi
Näinhän se on. Jos passattiin päädyn niin ilmanmuuta DSG tulossa ja yhdistelmä DSG+highline+passat paketit&muut ja siihen vielä tuo tehokkaampi disukka niin hinta karkaa yyyyyyylös.

Kerropa vielä, mikä highlinessä on reilun kahen tonnin arvoista? Ite nimittäin ajatellut ostaa dsg comfortline (EcoFuel) + paketit 1,2 ja 3.
Nyxä: VW Passat Variant DSG -16 ja Toyota Yaris Hybrid -18
Exät: VW Passat Variant Ecofuel DSG -13, Skoda Octavia TSI 1.4 Elegance DSG -09, Mazda 3 -06, Nissan Primera -92, Honda Accord -88
--
http://www.biokaasuauto.fi/

Puli

itse näkisin, että saisin paremman paketin halvemmalla, kun otan highlinen. itse raksisin comfortiin kuitenkin: sportalustan, tummat lasit, sisävalopaketin (pakko ottaa nuo kalliit puupanelit lisäksi), 17" minneapolikset, hop.kattokaiteet, sportnahkajakkarat yms.,

niin nuo kaiteet, alut kuuluvat hintaan, sportpaketin nahkapenkeillä sai muistaakseni aika paljon edukkaammin (tummennukset+alusta kuuluu), sisävalosatsiin ei tarvi maksaa listoista lisähintaa pakkokylkiäisenä vaan kuuluu hintaan, panoramaikkuna on varmasti jees.. ja muu pikku koriste ja varuste ei ainakaan haittaa. mutta jos näitä varusteita ei kuulu listallesi niin ota comfortline
Kolmen Foordin omistaneena taivaspaikka taattu..   (Corolla -86, Carina -88, Focus sedan -99, Mondeo wagon -03, Mondeo  wagon-07, Golf -08 Variant, Passat -09 variant, passat -10 variant ja Passat -11 variant, Volvo V60 -12, Audi A6 Wagon -13) Volvo oli ensimmäinen "auto" ja toistaiseksi Audikin

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: Poimis - 09.12.12 - klo:22:24
103kw sinänsä riittää kaikkiin perusajotarpeisiin, toki rällääminen sitten erikseen. Sen sijaan voisin kysyä, että miksi ostaa 2.0TDI kun halvemmalla saat MultiFuelin tai EcoFuelin, jotka on kumpikin vielä hieman ripeämpiä?

Kerropa vielä, mikä highlinessä on reilun kahen tonnin arvoista? Ite nimittäin ajatellut ostaa dsg comfortline (EcoFuel) + paketit 1,2 ja 3.


Ecofuelissa nimenomaan loppuu vääntö maantienopeuksissa eli 80-120km/h kiihdytys tdi:llä 11s ja ecolla 13s. Multifuelista ei samaa tietoa saa, mutta 2.0tsi:lläkin kestää tuo 10s ja siinä sentään 50heppaa enemmän kuin multifuelissa niin väitän, että ei paljoa multifuelille ainakaan häviä.  

Vertailin uudestaan comforttia ja highlinea ja pitää kyllä miettiä uudestaan. Mielellään nuo isommat vanteet ja panoraamakattoluukun ottaisin, mutta pitää miettiä kyllä maksaako niistä sen 2,5kâ,¬... Eikä nuo nahkapenkitkään kai sitte ole itselle pakolliset.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Qrainderi

Mites muuten tuo urheilualusta ja madallus ~15mm tuossa passat variantissa. Mietin tuota sport-pakettia kangasverhoilulla. Olisi alle 600e ja saisi sporttipenkit myös. Mukavuuspenkeillä olen tuon itse koeajanut ja ihan mukavilta tuntui, mutta itse aika pitkä kaveri niin tuo reisituki sporttipenkeissä voisi olla plussaa.

Jos tuosta alustasta tulee vain liaan jäykkä kaupunkiajoon niin sitten ei kiitos. Mutta varmasti olisi hiukan tyylikkkäämpi :p
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Skula

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 10.12.12 - klo:09:14
Ecofuelissa nimenomaan loppuu vääntö maantienopeuksissa eli 80-120km/h kiihdytys tdi:llä 11s ja ecolla 13s. Multifuelista ei samaa tietoa saa, mutta 2.0tsi:lläkin kestää tuo 10s ja siinä sentään 50heppaa enemmän kuin multifuelissa niin väitän, että ei paljoa multifuelille ainakaan häviä.  

Jotensakin en jaksa uskoa että 103kW TDI DSG olis 80-120 nopeempi kun 1.4TSI multifueli DSG:llä.. Mutta enhän mää mitään autotekniikasta tai autoista juurikaan tiedä.. Joten voi olla mutua..

Sen sijaan Highline vs Comfortti.. Ehdottomasti korkealine panoluukulla!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 10.12.12 - klo:12:19
Mites muuten tuo urheilualusta ja madallus ~15mm tuossa passat variantissa. Mietin tuota sport-pakettia kangasverhoilulla. Olisi alle 600e ja saisi sporttipenkit myös. Mukavuuspenkeillä olen tuon itse koeajanut ja ihan mukavilta tuntui, mutta itse aika pitkä kaveri niin tuo reisituki sporttipenkeissä voisi olla plussaa.

Jos tuosta alustasta tulee vain liaan jäykkä kaupunkiajoon niin sitten ei kiitos. Mutta varmasti olisi hiukan tyylikkkäämpi :p

Minusta alusta on parempi kuin vakio ja sporttipaketti on hintansa väärti. Erityisesti sporttipenkit ovat paljon paremmat kuin vakiojakkarat ja tilasin Alltrackiinkin ne. Huomaathan, että et voi ottaa pelkkää sporttipakettia, vaan siihen on ruksittava mukaan myös vähintään 17" pyörät. Käytännössä hinta on siis minimissään sporttipaketille 1500 euroa.

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: MMV - 10.12.12 - klo:14:46
Minusta alusta on parempi kuin vakio ja sporttipaketti on hintansa väärti. Erityisesti sporttipenkit ovat paljon paremmat kuin vakiojakkarat ja tilasin Alltrackiinkin ne. Huomaathan, että et voi ottaa pelkkää sporttipakettia, vaan siihen on ruksittava mukaan myös vähintään 17" pyörät. Käytännössä hinta on siis minimissään sporttipaketille 1500 euroa.

Comfortissahan on nuo "mukavuusjakkarat" eikä ne karvalakkipenkit. Käytiin tänään kylmätyypeillä ja molemmat tuntui kyllä ihan mukavilta. Sporttipenkeissä oli kyllä tuo sivutuki hyvä.

Huomasin tuon 17" pyörä jutun eli pitää taas käydä rakentelemassa vw:n sivuilla ja kattella mikä on järkevää... :p
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

MMV

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 10.12.12 - klo:17:35
Comfortissahan on nuo "mukavuusjakkarat" eikä ne karvalakkipenkit. Käytiin tänään kylmätyypeillä ja molemmat tuntui kyllä ihan mukavilta. Sporttipenkeissä oli kyllä tuo sivutuki hyvä.

Lasken mukavuusistuimet juuri perusistuimiksi, muitahan ei Passattiion ole ilman lisämaksua saatavilla. Sporttipenkkien reisituki on pidempi ja siten pitkäkoipiselle, kuten minä, selvästi perusjakkaraa parempi. Minä pidän myös sporttipenkin kovuudesta ja ainakin itse pystyn ajamaan tuollaisen 500 kilsan reissun pysähtymättä.

duke7

Lainaus käyttäjältä: skula - 10.12.12 - klo:13:21
Jotensakin en jaksa uskoa että 103kW TDI DSG olis 80-120 nopeempi kun 1.4TSI multifueli DSG:llä.. Mutta enhän mää mitään autotekniikasta tai autoista juurikaan tiedä.. Joten voi olla mutua..

Sen sijaan Highline vs Comfortti.. Ehdottomasti korkealine panoluukulla!
Nopeudesta en osaa sanoa mitään mutta on tuossa TDI:ssä parempi laatikko..
Highline kannattaa ottaa kun on nykyisin niin halpa. Silloin kun minun auto on ostettua (ei toki minun toimesta) oli sen hinta muistaakseni melkein viisi tonnia eikä tullut edes lasikattoa mukana.

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: skula - 10.12.12 - klo:13:21
Jotensakin en jaksa uskoa että 103kW TDI DSG olis 80-120 nopeempi kun 1.4TSI multifueli DSG:llä.. Mutta enhän mää mitään autotekniikasta tai autoista juurikaan tiedä.. Joten voi olla mutua..

Sen sijaan Highline vs Comfortti.. Ehdottomasti korkealine panoluukulla!

Itseasiassa tuo 1.4tsi:n 80-120 löytyykin tuolta volkkarin sivuilta ja se on 11,5s eli hiukan hitaampi.

Itse kovasti miettinyt otanko dieslin vai bensan, kun ajoa tulee varmaan alta 20tkm. Jos 1.8tsi löytyisi vielä ja sen saisi samaan hintaan kuin tuon disukan niin se varmaan napsahtaisi itselle.

Tuo 2.0tdi ja 1.4tsi multifuel on niin erilaiset, että en oikein tiedä. Suurimmat erot varmaan tuo 6-vaihteinen DSG(diesel) vs 7-vaihteinen DSG(bensa) ja hammashihna(diesel) vs ketju(bensa). Hihnaa ei ilmeisesti ainakaan tarvitse ikinä vaihtaa, että siinä mielessä parempi? Ja eikös tuo 6-vaihteinen DSG ole myös ollut luotettavampi kuin tuo 7-vaihteinen?

Plus epäilyttää nuo kaksoisahtimet, onko vielä kuinka luotettavia?

Haluaa 1.8tsi:n  ;D
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Q8

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 10.12.12 - klo:09:14

Ecofuelissa nimenomaan loppuu vääntö maantienopeuksissa eli 80-120km/h kiihdytys tdi:llä 11s ja ecolla 13s. Multifuelista ei samaa tietoa saa, mutta 2.0tsi:lläkin kestää tuo 10s ja siinä sentään 50heppaa enemmän kuin multifuelissa niin väitän, että ei paljoa multifuelille ainakaan häviä.  

Millähän vaihteella nämä on testattu? Ei varmaankaan DSGllä lämä tiskissä?
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 11.12.12 - klo:19:06
Millähän vaihteella nämä on testattu? Ei varmaankaan DSGllä lämä tiskissä?

En tiedä. Volkkarin omilta sivuilta nuo vain bongasin.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 11.12.12 - klo:19:13
En tiedä. Volkkarin omilta sivuilta nuo vain bongasin.

Ne Suomen sivujen tiedot ovat noilta osin todella harhaanjohtavat. Saksalaisessa brosyyrissä on hommat sentään selitetty, kun suomalaiseen on vain roiskittu jotain lukuja, kun ne näyttävät kivoilta.

Nuo luvut ovat pätevät vain manuaalivaihteisille autoille ja koskevat viitosvaihdetta. Saksalaisessa esitteessä kerrotaan, että nämä tiedot saa vain manuaalivaihteisille autoille ja heidän esitteessä on arvot myös nelosvaihteelle. Aivan turhia lukuja joka tapauksessa, kun jos kiihtyvyyttä lähdetään kellottamaan, eli pyritään saavuttamaan maksimaalinen kiihtyvyys, niin toki silloin käytetään vaihteita hyväksi.

Qrainderi

Niinpä tietysti. No, eipä tuo omaan auton valintaan kuitenkaan vaikuta, kun tehot ei se pääasia ole. Kunhan maantiella ohikin pääsee.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Skula

Ainoa syy hommata 2.0TDI olisi itselleni tuo DSG6, johon luotan.. Kuivaan DSG7:aan en luota pätkääkään..

Oma autonvaihtosykli voisi sallia tuollaisen kuivankin ostamisen, mutta silti, tiedän että jo 14tkm kohdalla alkoi oma 1.8TSI DSG7 CC oireilemaan, ja vaihtoon mekatroniikka (tjsp) 45tkm kohdalla.. 1.4TSI DSG7 oireili periaatteessa uudesta asti..

1.8TSI konetta kaipaan itsekin, kulku ja kulutus oivalla tasolla.. 1.4TSI oli ja on äänimaailmaltaankin tähän 1.8TSI koneeseen verrattuna vähintään "hupaisa"..

Pisteet siis 2.0TDI + DSG6 yhdistelmälle minulta..

Sen kyllä mielelläni alleviivaisin, että Comfortissa ja Highlinessä yksi ero on äänieristys (ei paperifaktaa, vaan kokemukseen tämän väitteeni perustan).. Ainakin mitä nyt olen Highlineä (1.4 multifueli) ajanut, niin hiljaisempi se oli kuin 1.4 (90kW) TSI Comfortti..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Qrainderi

Noin tuota olen itsekkin järkeillyt, vaikka omia kokemuksia ei DSGstä vielä olekkaan. Ã,,änieristykseen liittyen, mites nuo "etusivulasit ääntävaimentavaa laminoitua lasia"? Hinta ~150â,¬ eli jos noista jotain hyötyä oikeasti on niin mielellään tuonkin ruksisi kokemuksia?
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Poimis

Lainaus käyttäjältä: skula - 11.12.12 - klo:20:51
Kuivaan DSG7:aan en luota pätkääkään..

En tiedä onko tasan sama loota kuin Octavissa, mutta nykyisessäni, ajettu 4 vuotta / 80 tkm, ei oo ollu ongelman häivääkään.

Lainaus käyttäjältä: skula - 11.12.12 - klo:20:51
Sen kyllä mielelläni alleviivaisin, että Comfortissa ja Highlinessä yksi ero on äänieristys (ei paperifaktaa, vaan kokemukseen tämän väitteeni perustan).. Ainakin mitä nyt olen Highlineä (1.4 multifueli) ajanut, niin hiljaisempi se oli kuin 1.4 (90kW) TSI Comfortti..

Täytyypäs kysäistä myyjältä.
Nyxä: VW Passat Variant DSG -16 ja Toyota Yaris Hybrid -18
Exät: VW Passat Variant Ecofuel DSG -13, Skoda Octavia TSI 1.4 Elegance DSG -09, Mazda 3 -06, Nissan Primera -92, Honda Accord -88
--
http://www.biokaasuauto.fi/

Skula

Kun tuttu VW myyjäkin myöntää että DSG7 ei ole niin luotettava edes uusissa kuin DSG6, niin se riittää mulle. Henk.koht kokemusten lisäksi.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Poimis

Lainaus käyttäjältä: Poimis - 12.12.12 - klo:16:16Täytyypäs kysäistä myyjältä.

Myyjä oli sitä mieltä, että eroa ei ole. Ero johtunee lähinnä renkaista?
Nyxä: VW Passat Variant DSG -16 ja Toyota Yaris Hybrid -18
Exät: VW Passat Variant Ecofuel DSG -13, Skoda Octavia TSI 1.4 Elegance DSG -09, Mazda 3 -06, Nissan Primera -92, Honda Accord -88
--
http://www.biokaasuauto.fi/

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Poimis - 12.12.12 - klo:19:45
Myyjä oli sitä mieltä, että eroa ei ole. Ero johtunee lähinnä renkaista?

Tuskin sillä asia olisi varmaan toisinpäin, koska highlinessa on 235/45 ja comfortlinessa 215/55 eli kapeammat korkeammalla profiililla -> hiljaisemmat.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Skula

Lainaus käyttäjältä: Poimis - 12.12.12 - klo:19:45
Myyjä oli sitä mieltä, että eroa ei ole. Ero johtunee lähinnä renkaista?

En usko. Mutta kokeilemalla se selviää..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy