Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Henri S

Missä Passatissa on raitisilmasuodatin? ei siksi että pitäis vaihtaa vaan siksi kyselen kun eilen tutkiskelin moottoritilaa niin en löytänyt sieltä mitään luukkua jossa se voisi olla, eikö vag autoissa ole moottoritilassa? Ohjekirjasta en ole löytäny ohjeita,

Hohhoijaa!

Late

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 01.05.12 - klo:15:31
Missä Passatissa on raitisilmasuodatin? ei siksi että pitäis vaihtaa vaan siksi kyselen kun eilen tutkiskelin moottoritilaa niin en löytänyt sieltä mitään luukkua jossa se voisi olla, eikö vag autoissa ole moottoritilassa? Ohjekirjasta en ole löytäny ohjeita,


Ei ole konehuoneen puolella. Vaan tuolla matkustajan puolella sisällä ;)

Q8

Lainaus käyttäjältä: Late - 01.05.12 - klo:15:56

Ei ole konehuoneen puolella. Vaan tuolla matkustajan puolella sisällä ;)

Niissä autoissa joissa olen asiaa ihmetellyt, niin se on löytynyt pelkääjän varpaiden yläpuolelta. Luulisin Passatissa näin olevan.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

ePa



Passattiin tehdastuunausta: R -Line.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: ePa - 02.05.12 - klo:21:25


Passattiin tehdastuunausta: R -Line.

Komia peli... Mun makuun. Harmi vaan, ku entisestään liian matalaa autoa madalletaan lisää, niin siitä alkaa tulla kohta käyttökelvoton. Ainakin omalle käytölle.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Henri S

Valo katkaisija AUTO asennossa ja pilvinen ilma ja vettä sataa, niin kulmavalot ei syttyny, eikä ollut päivävalot oli xenonit päällä, kuuluuko näin olla, sitten kun käänsi valokatkaisijan valot päällä asentoon niin kulmavalot toimi,  ajoin seinää vasten ja huomasin asian, koskaan aiemmin en ole huomannut kyseistä asiaa.
Illalla vielä AUTO asennossa kulmavalot toimi.
Hohhoijaa!

Wilburi

Eilen tuli ajettua uuden Pasuunan perässä useampi kilometri ja ihmettelin, kun vähän väliä jarruvalot villkuivat nopeasti ja voimakkaasti. Ajettiin kuitenkin pääosin suoraa tietä enkä itse juurikaan jarrutellut matkalla. Miten nuo jarruvalot toimivat uudessa pasuunassa? Olikohan kyseisessä yksilössä jotain vikaa vai kenties kuskissa?  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

heifetz

Ettei vaan kuski kytkenyt vakionopeussäätimen pois painamalla jarrua? Olen huomannut että moni tekee näin (enkä ymmärrä miksi).
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Q8

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 01.06.12 - klo:11:24
Ettei vaan kuski kytkenyt vakionopeussäätimen pois painamalla jarrua? Olen huomannut että moni tekee näin (enkä ymmärrä miksi).


Helpompi kuin vakkarin tikun varovainen työntäminen.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Skula

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01.06.12 - klo:10:49
Eilen tuli ajettua uuden Pasuunan perässä useampi kilometri ja ihmettelin, kun vähän väliä jarruvalot villkuivat nopeasti ja voimakkaasti. Ajettiin kuitenkin pääosin suoraa tietä enkä itse juurikaan jarrutellut matkalla. Miten nuo jarruvalot toimivat uudessa pasuunassa? Olikohan kyseisessä yksilössä jotain vikaa vai kenties kuskissa?  :D

Ettei ollut aktiivinen vakionopeudensäädin toiminnassa.. Toisaalta se ei kyllä tee mitään "äkkinäisiä" jarrutuksia ellei ole "pakko"... Valo sen sijaan voi vilahtaa usein jos edelläajavan vauhti ailahtelee suuresti..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: skula - 01.06.12 - klo:12:45
Ettei ollut aktiivinen vakionopeudensäädin toiminnassa.. Toisaalta se ei kyllä tee mitään "äkkinäisiä" jarrutuksia ellei ole "pakko"... Valo sen sijaan voi vilahtaa usein jos edelläajavan vauhti ailahtelee suuresti..
Tuo selittäisi asian, koska tuskin kukaan vähän väliä suoralla tiellä jarrupoljinta painaa?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Luumakki

Onko kellään ollut ongelmia sähköisen vetokoukun kanssa ettei peräkärryn valot toimi? Itsellä valot toimii vaan toisella puolella ja toisen puolen valoista tulee vikailmoitus. Kokeiltu neljällä eri peräkärryllä joista yksi uusi ja kaikissa sama vika. Huoltoon siis.

Puli

Näyttäisi tulleen 1,6d DSG lootalla myyntiin.. Ei viitsisi vielä alkaa päivittämään, mutta on varmaan hyvä paketti.. Ainakin golffissa liikutti ihan riittävästi. highlinellä 37 561,72 â,¬ ja comforttina 35 760,36 â,¬. Noh kohta vuosi ja kolmekymppiä mittarissa, joten puolitoista vuotta vielä, niin pannaan pasuuna kiertoon :)
Kolmen Foordin omistaneena taivaspaikka taattu..   (Corolla -86, Carina -88, Focus sedan -99, Mondeo wagon -03, Mondeo  wagon-07, Golf -08 Variant, Passat -09 variant, passat -10 variant ja Passat -11 variant, Volvo V60 -12, Audi A6 Wagon -13) Volvo oli ensimmäinen "auto" ja toistaiseksi Audikin

Ishvan

#1513
Kyllähän tuo 1.6 dieseli on aivan järkyttävän nuhainen vehje tuon kokoisessa autossa. Jokusen viikon tuollaista pikkudiesel pasuunaa pakon sanelemana ajelin ( manuaalivaihteinen ) ja alkoi kyllä riittää. Koko ajan saa olla lätkä pohjassa jos haluaa edetä edes hitaasti paikasta A paikkaan B, puhumattakaan että lastaat autoon viisi aikuista ja vähän matkatavaroita. Pikkasen pätäkkää latoo tiskiin ja unohtaa heti alkuunsa tuon pienimmän vaihto-ehdon niin ei henki lähde heti ensimmäisessä ohituksessa. Samaan sarjaan kuuluu esim. V70 D2:nen yms.. Onhan se nyt mukavaa, että autossa on edes moottori.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.06.12 - klo:05:22Pikkasen pätäkkää latoo tiskiin ja unohtaa heti alkuunsa tuon pienimmän vaihto-ehdon niin ei henki lähde heti ensimmäisessä ohituksessa. Samaan sarjaan kuuluu esim. V70 D2:nen yms.. Onhan se nyt mukavaa, että autossa on edes moottori.


Nää on kyl ihqui..

"Kuolema tulee jos ei sulla ole tehojáááá!"

;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Q8

Lainaus käyttäjältä: skula - 29.06.12 - klo:06:19

Nää on kyl ihqui..

"Kuolema tulee jos ei sulla ole tehojáááá!"

;D

Jep, aika ihme purkaus. Ehkä kannattaa ohitella sen autonsa ehdoilla.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Puli

kyllä se totta on ettei kyseessä ole mikään rakettimoottori, mutta kyllä sillä suomen oloissa pärjää täysin riittävästi.. ja mitä ohitukseen tulee, niin kutosella ja vitosella ei tosiaan ihmeitä tapahdu, mut nelosella kyllä pääsee mukavasti ohi normi maantienopeuksilla..

tuolla 3000-4000â,¬ saa pasuunaan jo aika mukavat mausteet.. ainut mikä mietityttää, et kuinka pitkä on kyseisen auton malli-ikä??
Kolmen Foordin omistaneena taivaspaikka taattu..   (Corolla -86, Carina -88, Focus sedan -99, Mondeo wagon -03, Mondeo  wagon-07, Golf -08 Variant, Passat -09 variant, passat -10 variant ja Passat -11 variant, Volvo V60 -12, Audi A6 Wagon -13) Volvo oli ensimmäinen "auto" ja toistaiseksi Audikin

heifetz

 ::)

Ei moottorin isoilla tehoilla niin hirveästi merkitystä normiajossa kyllä ole. Oli eilen sijausautona Nissan Micra jossa moottorina 3-sylinterinen vapari, tehoja muistaakseni alle 80hv ja 0-100 kiihtyvyys yli 13s. Hyvin ne rekat ja muut hidastelijat silti jäivät ohituksissa taakse.

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

teedeeii.

Onhan se rahallisesti iso ero, kun vrt 1.6 ja 2.0 dieselien hintoja. Itse ostaisin ja varmaan ostan jatkossakin tehokkaamman koneen kuin laitan sen erotuksen esim varusteisiin. Nykyään autossa kuin autossa on ne pakolliset härpäkkeet, kuten vakkari, aaceet jne. Ne riittänee mulle, mutta auta armias, jos pellin alla ei tapahdu mitään, veetuttaahan se joka kerta kun ajelet, varusteita pirusti, mutta kone mopo.
Oli vähän huonosti asia tuotu esille, mutta eiköhän sieltä asian ytimen löydä!

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 29.06.12 - klo:08:28
Jep, aika ihme purkaus. Ehkä kannattaa ohitella sen autonsa ehdoilla.
Ei se mikään ihme purkaus ollut vaan mielipide sopimattomasta moottorista tuon kokoiseen autoon ihan omasta kokemuksesta. Minun mielestäni väärä paikka säästää. Jos mielipiteeni ei kohtaa sinun näkemystäsi niin sille en voi mitään.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Puli

tarkennus tuohon hintaeroon: comfort 4673 ja highline 4729â,¬.. Kyllä minä edelleenkin rummutan pikkudieseliä, kun tähän asti on pärjätty 1,9TDi:llä ja 1,6TDi:llä riittävästi.. Toki persaukisena on pakko tyytyä pienempään, kun en halua ottaa autoani peruspalikoilla kuitenkaan ja silloin 2 litraisen hinta lähteekin jo ihan lapasesta :)
Kolmen Foordin omistaneena taivaspaikka taattu..   (Corolla -86, Carina -88, Focus sedan -99, Mondeo wagon -03, Mondeo  wagon-07, Golf -08 Variant, Passat -09 variant, passat -10 variant ja Passat -11 variant, Volvo V60 -12, Audi A6 Wagon -13) Volvo oli ensimmäinen "auto" ja toistaiseksi Audikin

mmikko

Lainaus käyttäjältä: Puli - 30.06.12 - klo:11:36
tarkennus tuohon hintaeroon: comfort 4673 ja highline 4729â,¬.. Kyllä minä edelleenkin rummutan pikkudieseliä, kun tähän asti on pärjätty 1,9TDi:llä ja 1,6TDi:llä riittävästi.. Toki persaukisena on pakko tyytyä pienempään, kun en halua ottaa autoani peruspalikoilla kuitenkaan ja silloin 2 litraisen hinta lähteekin jo ihan lapasesta :)

Tuli nyt hommattua valkoinen Variant 1,6 Tdi Comfortline + paketit 1&3. Täytyy sanoa että yllättävän hyvin tuo pikkudiisseli toimii. Pelkäsin pahinta kun on ollut viimeksi 122-140hv Tsi koneita. Keskikulutus parin päivän jälkeen 4,7l /100 joten tyytyväinen olen tuohonkin.

Kyllähän tällä nyt kelpaa kesälomaa lähteä viettämään.

Henri S

Rämiseekö ja natiseeko teillä uusi Passat 2011- Omasta autostani kuuluu räminää ja natinaa kojelaudasta ja joskus joka puolelta autoa mutta enimmäkseen kojelaudasta jos vähänkin epätasaista tietä, ääniä on vaikea paikallistaa kun kuuluu laajalta alueelta. Pienemmän kokoluokan VW:t (jetta,golf) on  laadukkaamman kuuloisia kuopissa kuin passat, kohta saa alkaa suunnitella auton vaihtoa. Muuten passat on hyvä ainoa on vaan räminät.

Lisäksi kuljettajan oven pitää käydä joskus säädättämässä kun oven ylä ja ala osasta irvistää,

pajalla ei löydä mitään vikaa räminöihin
Passatillani ajettu noin 13500km silloin kun oli ajettu lähemmän 10tkm räminät alkoi pahenee.
Hohhoijaa!

Passatti

Eipä minulla rämise mikään eikä mikään paikka irvistä.Ainakaan vielä.Ajettu vähän yli 10000km.
Always lead, never follow

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 24.07.12 - klo:22:06
Eipä minulla rämise mikään eikä mikään paikka irvistä.Ainakaan vielä.Ajettu vähän yli 10000km.
Hyvä juttu ettei sinun auto rämise :) on muuten kaikki räminät uudessa autossa todella ärsyttävää. Nariseeko muuten passatissasi takaluukku? Minun autossa narisee. Taitaa tämä minun auto olla hätäisesti tehty
Hohhoijaa!

duke7

En tiedä kuinka paljon B7:aa on parannettu 3C:stä tältä osin mutta sille löytyy oikein korjauskitti asiaan. Täällä bulletin: http://nateronline.com/Technical_Bulletins/2005.09.14_TSB_Squeaks_rattles_noise_repair_kit.pdf
Tuossakin tosin sanotaan, ettei kuulu takuuseen joten myyjä voi olla vähän nihkeä korjaamaan nitinöitä. Kannattaa ehkä vielä keskustella.

MTu

Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 24.07.12 - klo:22:16
Hyvä juttu ettei sinun auto rämise :) on muuten kaikki räminät uudessa autossa todella ärsyttävää. Nariseeko muuten passatissasi takaluukku? Minun autossa narisee. Taitaa tämä minun auto olla hätäisesti tehty
Nitisee, kitisee ja sirisee.. mittarissa 25tkm. Kolmas passatti kun on, niin en juur muuta kyllä odottanutkaan. Sirinöitä tulee niin joka puolelta, ettei ole mitään saumaa lähteä huoltoon valittamaan asiasta - joutuisivat rakentamaan koko verhoilun uudelleen.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Henri S

Lainaus käyttäjältä: MTu - 25.07.12 - klo:06:54
Nitisee, kitisee ja sirisee.. mittarissa 25tkm. Kolmas passatti kun on, niin en juur muuta kyllä odottanutkaan. Sirinöitä tulee niin joka puolelta, ettei ole mitään saumaa lähteä huoltoon valittamaan asiasta - joutuisivat rakentamaan koko verhoilun uudelleen.

Räminät ja kitinat on sitten Passattien tyyppivika  :o, minulla tämä on ensimmäinen Passat ja vw näillänäkymin myös viimeinen,  kaikki ne räminät ja kitinät tuli täysin yllätyksenä odotin parempaa. Hävettää kenenkään antaa koeajaa tuota minun autoa kun rämisee kuin jotku vanhat autot, , pienemmät mallit kyllä tehdään räminättömiksi mutta sitten  tämän hintaluokan auto tälläinen rämisijä, kyllä on ihme amatööri tekele, muuten ei ole mitään valittamista.

Se on kyllä tosi asia jos huoltoon vie ja haluaa räminättömän auton pitää koko sisusta purkaa ja eikä varmasti sen paremmaksi muutu voi vaikka pahentua entisestään
Hohhoijaa!

TuplaVW

#1528
Edellisessä Passatissa oli ehkä muutamia hälyääniä, nykyisessä vain vähän havaintoja. Lähes ainoa säännöllisemin toistuva oli mittariston läheisyydestä kuulunut natina, josta mainitsin ekassa määräaikaishuollossa. Onnistuivat ilmeisesti hävittämään natinan, joten nyt tuntuisi olevan äänet poissa, hyvä niin.

Toinen juttu oli määräaikaishuollossa mainintani että jäähdytysnesteen pinta oli kerran talvella hieman alempana, ja lisäsin nestettä, eikä sitä ollut sen jälkeen hävinnyt. Tutkivat hommaa ja totesivat että jäähdytin olisi hieman tihkunut ja nyt on syylärin vaihdossa... purkuineen kuulemma hieman kestävämpi homma kun keulaa joutuu purkamaan... toivottavasti saavat kasaan. Rengaskulmien säätö ja ACC kalibrointikin menee kulemma tehtäväksi  :)

Edit:  olikin onnistunut syylarin vaihto ilman keulan purkamista, vastoin ennakkotietoa.



Lainaus käyttäjältä: Avensis2009 - 24.07.12 - klo:21:53
Rämiseekö ja natiseeko teillä uusi Passat 2011- Omasta autostani kuuluu räminää ja natinaa kojelaudasta ja joskus joka puolelta autoa mutta enimmäkseen kojelaudasta jos vähänkin epätasaista tietä, ääniä on vaikea paikallistaa kun kuuluu laajalta alueelta. Pienemmän kokoluokan VW:t (jetta,golf) on  laadukkaamman kuuloisia kuopissa kuin passat, kohta saa alkaa suunnitella auton vaihtoa. Muuten passat on hyvä ainoa on vaan räminät.

Lisäksi kuljettajan oven pitää käydä joskus säädättämässä kun oven ylä ja ala osasta irvistää,

pajalla ei löydä mitään vikaa räminöihin
Passatillani ajettu noin 13500km silloin kun oli ajettu lähemmän 10tkm räminät alkoi pahenee.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Björkka

Edellinen Passatti (5/2008 1.8TSI Variant) oli täysin räminätön/särinätön. Olin hieman yllättynyt siitä kaiken silloin UWV:stä lukemani jälkeen. Nykyisessä rämisee kuljettajan vasemman polven kohdalla oleva pieni tavaralokeron luukku (ilmeisesti). Kun luukun avaa, loppuu räminä. Alkuviikosta kun oli pyöränkulmien säädössä (oli säädettävää kuten edellisessäkin) pyysin huoltoa katsomaan asiaa kun n. 5km matkalla kotoota huoltoon kuului räminä selvästi. Eivät olleet saaneet räminää kuulumaan kahdella koeajolla. Yleensä se kuuluukin vasta pitemmän ajon jälkeen, mutta pyysin katsomaan josko se kuuluisi kun oli sinä aamuna kuulunut heti.

Kohtalaisen särinätön/narinaton/irvistämätön on tuo nykyinen Passatti. Siinä suhteessa melko tyytyväinen, kunhan tuon luukun räminän sais pois.
F11 535D x-drive

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy