Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 01.02.12 - klo:16:22
Täytyy todeta ,että Passat 1.4 on yllättävän lämmin auto näillä pakkasilla -16 .Jotain on tehty lämppärille tai sitten on PTC vastus.Autossani on Climatronicin uusin versio.Passattini on valmistunut viikolla 45.

Lämmin verrattuna mihin? Oma Passat 1.4TSI joka oli valmistettu joskus keväällä, oli kyllä kylmin auto mitä olen koskaan omistanut.. (omaan muistiini).. Turha edes verrata nykyiseen (vanhaan) TDI Audiin... Passatissa jalat oli jäässä jo noilla 10 pakkasilla.. Tuntui että kabiinin yläosaan sai jotenkin(mutta surkeasti kuitenkin) lämmintä mutta jalkatilat eivät lämmenneet koskaan..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Passatti

Vertaan vaikka Toyota Avensikseen vuosimallia 2009.Lämpöä ei tule kylläkään yhtä nopeasti sisälle kuin Avessa.10min ajelun jälkeen on lämmin.Kaverilla on Golf Plus niin sanoi,että on paljon lämpimämpi ja nopeammin lämpiää kuin hänen autonsa.
Always lead, never follow

JTjones

Mun täytyy kyllä sen verran kompata "Passattia", että yllättävän hyvin ja nopeasti nousee myös omassa kulkineessani koneen lämmöt sinne 90-asteeseen ja sitä myöten myös hytti lämpeää ihan ok. Ei tää mikään sauna ole, mutta ihan hyvin tarkenee. Kone myös pitää lämmöt siellä 90-asteessa.

Ex-Jetan kone, tuo kaksoisahdettu 1.4TSI, ei koskaan lämmennyt 90-asteiseksi näillä keleillä ilman Webaston apua ja jos Webaston kytki pois päältä niin koneen lämmöt lähtivät heti laskuun.

Takakontissa olisi viimasuojat eteen, mutten ole niitä nyt laittanut kun ilmankin pärjää.  ::)

ML1

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 01.02.12 - klo:16:54
Takakontissa olisi viimasuojat eteen, mutten ole niitä nyt laittanut kun ilmankin pärjää.  ::)

Paljonko kustantaa viimasuojat ?
Eilen illalla oli se rapiat - 20 astetta ja kone ei tahdo lämmetä nomraalilämpöön eillei pidä kierroksia yli 2000 rpm, ei vaikka on webasto päällä  ???
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Passatti

Ostin omani VV Herttoniemestä .Hinta oli 55,95,.Eikä ole solumuovia.Taitaa olla jotain nahan jäljitelmää.On ala ja yläosa.
Always lead, never follow

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 02.02.12 - klo:09:45
Paljonko kustantaa viimasuojat ?
Eilen illalla oli se rapiat - 20 astetta ja kone ei tahdo lämmetä nomraalilämpöön eillei pidä kierroksia yli 2000 rpm, ei vaikka on webasto päällä  ???
Itse hain bensaversioon tuon alasuojan, vaikka kone kohtuu hyvin lämmöt pitääkin. (Jos vaikka ehkäisisi samalla noita ahtamisen kondenssivesiongelmia.) Siistiä mustaa n. 2 mm kovaa muovia, kolmella jousitetulla muovikiinnikkeellä.

Kun mainitset lämpöongelman liikkeessä, niin tuon saa takuuseen. ,,lä vaan maksa siitä !
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Yarzan

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 02.02.12 - klo:09:45
Paljonko kustantaa viimasuojat ?
Eilen illalla oli se rapiat - 20 astetta ja kone ei tahdo lämmetä nomraalilämpöön eillei pidä kierroksia yli 2000 rpm, ei vaikka on webasto päällä  ???

Tähän on pakko heittää omat kommentit. Auto on siis Passat 2.0 TDI 103 kW. Olen tällä viikolla ajellut kyllä autoiluhistoriani kylmimmissä keleissä pohjoisessa. Maanantaina kylmimmillään näytti auton mittari -36,5 astetta. Ja olihan tuo vielä eilen kotiutuessanikin -30 huippeilla Savon suunnilla. Reissulle tuli mittaa vajaat 1500 km ja ongelmia ei ollut mitään. Ainoa asia, jonka huomasin oli kytkimen tahmominen ajaessa. Taitaa olla nesteet siellä aika kovilla. Koko ajan nostaa hienosti lämmöt 90 asteeseen. Ei ole mitään viima suojaa. Tosin onhan tuo Webasto kokoajan päällä ja naftaa kuluu siihen malliin. Reilun litran vie näillä keleillä matka-ajossa enemmän kuin pikku pakkasilla.

Aamulla lämmittää Webastolla reilun puoli tuntia ja täräyttää tulille. Je eikun baanalle.

PS. Ainoa ikävä asia matkalla oli, ettei tarennut käydä Pyhällä rinteessä.  ;)
VW Passat Variant GTE 1.4 TSI (-18)

Passatti

Sain minäkin sen muovisen alasuojan ilmaiseksi.Ostin kuitenkin ylämaski suojan ja siinä samalla sain myös alamaskin.On siistimpi kuin se muovi lätyskä.
Always lead, never follow

MMV

Juuri tänään sain ilmaiseksi sekä ylä- että alaviimasuojan asennettuna 2012 mallin Passattiin Jyväskylän Autotarvikkeelta (VW-edustaja Jyväskylässä). Minullakaan ei mitään lämpenimis tai muita ongelmia, mutta nakulämmitin on kyllä koko ajan päällä ja nostaa kulutusta.

ML1

Täytyypi käydä liikkeessä kyselemässä. Itseasiassa kone pysyy normaalilämmöissä jos pitää kierrokset yli 2000 rpm ts jos ajaa 80 km/h tai yli, mutta kun höllää 60 km/h niin tippuu lämmöt koneessa tuosta 90 mittari asteesta, tosin ei se ihan kylmäksi mene mutta ei mittarin neula pysy siellä 90 asteen kohdalla. Kabiini onneksi ei viilene.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: Yarzan - 02.02.12 - klo:11:18
Tähän on pakko heittää omat kommentit. Auto on siis Passat 2.0 TDI 103 kW. Olen tällä viikolla ajellut kyllä autoiluhistoriani kylmimmissä keleissä pohjoisessa. Maanantaina kylmimmillään näytti auton mittari -36,5 astetta...

Joo, samat tunnelmat. Ajelin eilen sellaiset 550 km 25 miinusasteen kelissä matka-ajoa ja kone näytti keskikulutusta 4,8 litraa, ei paha. Tosin Webasto jauhoi melkein koko ajan ja sen kulutus laskelmani mukaan oli about 0,8 litraa tunnissa joka kulutus ei näy tuossa ajotietokoneen lukemassa. Mutta siltikin erittäin kohtuulliset kulutuslukemat on Passatissa, minulla 1,6 peruslaite joka riittää omiin tarpeisiin hyvin. Webaston ansiosta erittäin lämmin talviauto tämä Passat, kuten oli edeltäjäkin 3C.

Tuo ohjauksen ja kytkimen jonkinlainen jäykistyminen näillä pakkaslukemilla kyllä selkeästi tuntuu, mutta se ilmiö on varmaan sama merkistä riippumatta. Ei tuosta haitaksi asti ole ollut, tien päällä menee Passatti kuin juna.

Toivottavasti pakkaslukemat ei näistä kovin paljon kehity kylmempään suuntaan koska naftan talvilaatu juoksee vielä -30 asteessa mutta sitten jo tarvittaisiin arktista naftalaatua jota ei ainakaan omilla leveysasteilla ole saatavilla. Kerran olen sellaista tankannut, takavuosina Kuopiossa. Sillä pärjää -40 asteen keleissä.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

duke7

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 03.02.12 - klo:18:14
Toivottavasti pakkaslukemat ei näistä kovin paljon kehity kylmempään suuntaan koska naftan talvilaatu juoksee vielä -30 asteessa mutta sitten jo tarvittaisiin arktista naftalaatua jota ei ainakaan omilla leveysasteilla ole saatavilla. Kerran olen sellaista tankannut, takavuosina Kuopiossa. Sillä pärjää -40 asteen keleissä.
Kyllä ainakin viime talvena pärjäsi sekä auto että Webasto normaalilla talvilaadulla vaikka muutamina öinä/aamuina lämpötila oli -35 C. Hieman silloin ihmettelin juuri Webaston toimivuutta kun paljon näkee juttuja polttoaineen jähmettymisestä ohueen imuputkeen.

Henri S

Laittakaapa joku kuvan Passatista jossa viimasuojat asennettu, että näkisin minkä näköinen siitä tulee,. Olen miettinut myös viimasuojia ostaa.
Hohhoijaa!

MMV

Pitää käydä omasta autosta näpsäisemässä kuva jossain vaiheessa. Rumat kuitenkin ovat ja lähtevät keulilta kunhan kelit hiukan lämpenevät.

jmp02

Tommosen sain Oulun Pörhöltä ihan ilimatteeksi. Maahantuoja tarjoaa kuulemma.

Passatti

Samanlainen on minullakin käytössä.
Always lead, never follow

Taky

Lainaus käyttäjältä: jmp02 - 03.02.12 - klo:21:59
Tommosen sain Oulun Pörhöltä ihan ilimatteeksi. Maahantuoja tarjoaa kuulemma.


Kuten Passatin mainoksessa viitataan niin noiden asennuksen jälkeen pirssi alkaa muistuttaa ensitä enemmän Darth Vaderia... :P
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

george

Mistä tietää, että webasto lämmittää kunnolla myös konetta? Pakkasta näyttää olevan -26 ja webasto oli tunnin päällä. Ei pysynyt käynnissä ensimmäisellä starttauksella ja toisella oli todella nihkeää pyörimistä. Tunnustaisi, että webasto ei lämmitä nyt konetta tarpeeksi vai onko tuo tehdasasennettu webasto niin alimitoitettu, että näillä paukkupakkasilla siitä loppuu teho.?.. Lämpömittari ei noussut ollenkaan kun auto käynnistyi... Webasto pöhisee normaalisti lämmityksen aikana...

Quality

#1368

VAGithan on tunnetusti ohjelmoitu tehtaalta lähtiessä siten, että Webasto lämmittää vain sisätiloja. Moottorin lämmitys pitää koodata erikseen päälle.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

trombone

Lainaus käyttäjältä: Forrest - 31.01.12 - klo:12:17
Mites teillä, joilla on sähköinen takaluukku farmarissa, niin onko ollut murheita?

Itsellä pakkasten myötä ruvennu tekemään sitä, että ei tahdo mennä kunnolla kiinni.

Minulla ei mene aina pakkasella kiinni ekalla yrittämällä - toisella sitten kylläkin. Lämpimillä keleillä ei aina avaudu täysin auki.
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Quality - 04.02.12 - klo:16:58
VAGithan on tunnetusti ohjelmoitu tehtaalta lähtiessä siten, että Webasto lämmittää vain sisätiloja. Moottorin lämmitys pitää koodata erikseen päälle.
Mulla oli toisinpäin, moottori lämpeni hyvin, mutta kabiini ei yhtään. Malli oli tosin Passat 3C

trombone

Lainaus käyttäjältä: george - 04.02.12 - klo:16:52
Mistä tietää, että webasto lämmittää kunnolla myös konetta? Pakkasta näyttää olevan -26 ja webasto oli tunnin päällä. Ei pysynyt käynnissä ensimmäisellä starttauksella ja toisella oli todella nihkeää pyörimistä. Tunnustaisi, että webasto ei lämmitä nyt konetta tarpeeksi vai onko tuo tehdasasennettu webasto niin alimitoitettu, että näillä paukkupakkasilla siitä loppuu teho.?.. Lämpömittari ei noussut ollenkaan kun auto käynnistyi... Webasto pöhisee normaalisti lämmityksen aikana...

Minä ihmettelin eilen aivan samaa. Sisällä huomaa, että webasto on ollut päällä puolituntia mutta moottorin lämpömittari värähtää vain hieman ja lopahtaa täysin liikkeelle lähtiessä. Saako tuon moottorin lämmityksen muutettua huollossa pyynnöstä?

Samaten ihmettelen diesel koneen huonoa käynnistyvyyttä. Kaipa tuo hehkuttaa start napista painaessakin vaikka mitään hehkutusvaloa ei näykkään - kai dieseliä vielä pitää hehkuttaa? Kylmänä käynnistettäessä kone ei pysy käynnnissä kuin toinen jalka jarrulla ja toisella kaasua painaen.

Nimim. nykyisellä verotuksella seuraava auto on mallia bensa.
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 2011
Audi A5 Sportback 2.0 TDI quattro 2013

Quality

LainaaSaako tuon moottorin lämmityksen muutettua huollossa pyynnöstä?

Aika paljon tuo on täälläkin ollut esillä. Vaikka huollossa sanoisivat, ettei saa, niin pitää tietää, että se todella on mahdollista. Ei pitäisi olla edes hankalaa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Henri S

MInä myös olen ihmetellyt samaa asiaa, webasto lämmittänyt 45 minuuttia ja eikä juuri yhtään ole moottori lämmennyt. Eilen pienensin puhallustehoa sisä lämpö 22 ja webasto oli päällä noin 30 minuuttia,lämmöt oli noin 70 asteessa. Kannattaa kokeilla puhallustehon pienentämistä.
Hohhoijaa!

george

#1374
niin eli tässä taitaa olla nyt kyse vakio webaston tehon puutteesta. Eli webasto eikös lämmitä jäähdytysnestettä ja tämä neste kiertää myös lämppärin kennon kautta.. ja jos kerta lämmityslaitteen puhallin on puhaltamassa liian kovaa niin tämä jäähdyttää myös webaston kierrättämää jäähdytysnestettä ja lämpö ei riitä moottorin lämmitykseen.. Eli siis näillä pakkasilla joutuu kääntämään puhaltimen pienelle, jotta webasto jaksaa lämmittää moottorin... Vai olenko asiasta ihan pihalla..?..


Karvis

Lainaus käyttäjältä: george - 04.02.12 - klo:22:12
niin eli tässä taitaa olla nyt kyse vakio webaston tehon puutteesta. Eli webasto eikös lämmitä jäähdytysnestettä ja tämä neste kiertää myös lämppärin kennon kautta.. ja jos kerta lämmityslaitteen puhallin on puhaltamassa liian kovaa niin tämä jäähdyttää myös webaston kierrättämää jäähdytysnestettä ja lämpö ei riitä moottorin lämmitykseen.. Eli siis näillä pakkasilla joutuu kääntämään puhaltimen pienelle, jotta webasto jaksaa lämmittää moottorin... Vai olenko asiasta ihan pihalla..?..



Puhallushan pitäisi olla aina pienellä webaston kanssa, lämmöt täysille ja puhallin ykköselle. Mutta tehdaslämmitin taitaa säädellä noita omikseen vaikka asettelut olisi mitä :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MTu

Niinsiis... Jos kilauttaa 2.0TDI:n tulille ilman webastolla lämmittämistä -20C pakkasesta, niin lähtee kerralla. Jos webastolla esilämmittää 30min, niin lähtee toisella tai kolmannella. Syy lienee siinä että kone ei ymmärrä olleensa lämmityksessä? Eli se kuvittelee tekevänsä starttia -20C kelistä, vaikka webasto on lämmittänyt koneen jo plussan puolelle - seokset taimitkälienee on withurallaan, eikä oikein käy. Sitte kun koneen lämpötila-anturit tajuaa tilanteen (parin kolmen käynnistyskerran jälkeen - kun vesi on vähän kierrähtänyt), niin saadaan säädöt kohdilleen ja koneet käymään. Sama ilmiö myös perheen kakkosautossa, jos se on ollut lohkolämppärin lämmitettävänä tunnin verran näillä pakkasilla ja yrität käymään. Säädöt on alkuun ihan sekaisin, mutta kyllä se siitä parilla yrittämällä käymään lähtee.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Henri S

Lainaus käyttäjältä: jmp02 - 03.02.12 - klo:21:59
Tommosen sain Oulun Pörhöltä ihan ilimatteeksi. Maahantuoja tarjoaa kuulemma.


Kiitos kuvasta  :) eihän ne kovin rumilta näytä,keskiviikkona käyntiä liikkeessä asentamassa jalkatilan valoja, taidanpa samalla reissulla ostaa viimasuojat.toivottavasti ei tarvitsisi itse maksaa niitä
Hohhoijaa!

jkvi

Lainaaniin eli tässä taitaa olla nyt kyse vakio webaston tehon puutteesta. Eli webasto eikös lämmitä jäähdytysnestettä ja tämä neste kiertää myös lämppärin kennon kautta.. ja jos kerta lämmityslaitteen puhallin on puhaltamassa liian kovaa niin tämä jäähdyttää myös webaston kierrättämää jäähdytysnestettä ja lämpö ei riitä moottorin lämmitykseen.. Eli siis näillä pakkasilla joutuu kääntämään puhaltimen pienelle, jotta webasto jaksaa lämmittää moottorin... Vai olenko asiasta ihan pihalla..?..

Pihalla olette. Vakiossa riittää tehot, mutta koneen kierto on disapoloitu, jotta lämmitysnesteen anturit eivät saisi eriävää tietoa koneen eri osista. Pystyi ohjelmoimaan eri tavalla toimivaksi, mutta sitten on eri haastet.
CRDi & Collection

george

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 04.02.12 - klo:23:21
Pihalla olette. Vakiossa riittää tehot, mutta koneen kierto on disapoloitu, jotta lämmitysnesteen anturit eivät saisi eriävää tietoa koneen eri osista. Pystyi ohjelmoimaan eri tavalla toimivaksi, mutta sitten on eri haastet.

Selvennätkö asiaa kun vieras asia minulle. Siis kierto disapoloitu? nestettä ei siis kierrossa, miten sitten sisätilat lämpenee? Koneelle vesikierto estetty? miten sitten lauhemmilla kelillä lämpötilamittari nousi hieman?. Mitkä haasteet?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy