Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

Mikko

Lainaus käyttäjältä: k23001 - 21.10.11 - klo:20:58
Eikös nuo lirpakkeet ole sitä varten, että auto täyttää lain kirjaimen. Rengas ei tule niiden ansiosta liian "ulos" pyöränkotelosta, kuten säädöksissä on kielletty.
Eikun joo noinhan se meni, oikeassa olet. Huollossa noista sanoivat, nyt kun oikein muistelen, että missä oli puhetta. Ja tuli nimenomaan 18" tai 19" rengastuksen myötä.

finzki

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 11.10.11 - klo:13:31
Kyllä oli pitkä aika, taitais jäädä omalla kohdalla kaupat tekemättä noin pitkän odotusajan takia.

Siinäpä se vitsi onkin, kun tuo aika ei ollut tiedossa kun tilasin. Helmikuussa epäiltiin että kyllä juhannuksena on auto alla, sitten se muuttui loppukesäksi ja lopulta lokakuuksi. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Ei oikein ollut syyskuussa enää kanttia känseloida tilausta ja alkaa hakemaan jotain volvon esittelyautoa alle.

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 11.10.11 - klo:14:03
Onnittelut pätevästä pirssistä! Onko auto 103 kW:n moottorilla? Ai niin, kuvahan on ilman muuta Tampereelta :)

Kiitos vaan. Se on 125 kW. Ihan tyytyväinen olen toistaiseksi ollut. Ruuvailin muuten tänään kiinni täällä palstoilla aiemmin kyselemäni pakoputken kromipätkät ja ne kyllä mielestäni toivat ulkonäköön sen kaivatun loppusilauksen. Ja kuva on todellakin Tampereen Laakkosen pihasta.

Lainaus käyttäjältä: MTu - 12.10.11 - klo:09:17
Ottaa noi kumimatot pois tuolta - jookosta joo? Vähän niinku lähtis töihin puku päällä ja kumisaappaat jalassa..  8)

Eipäs ota :-) Tässä kohtaa käytännöllisyys menee näyttävyyden edelle - talvella käytetään kumimattoja, kesällä kangasmattoja. Laitetaanhan nahkapohjaisten kenkienkin päälle kalossit sadesäällä.


passattdi

#1052
Lainaus käyttäjältä: skula - 21.10.11 - klo:20:48
Miksi pitäisi ostaaa se 2.0TDI DSG kun 1.4TSI DSG  tarjoaa samanlaisen suorituskyvyn paljon halvemmalla lähtöhinnalla? Paitsi jos vetää paljon perskärryä, sitten dieseli voi olla mukavempi...

Muuten vaikka itse ajan +36tkm/vuosi.. Niin uskon että tämä 1.4 tsiippa DSG:llä ei tule paljon kalliimmaksi.. Toistaiseksi keskikulutus 6,4l/100km.. Joten olen täysin tyytyväinen tähän kulutuksen ja tehon suhteeseen...

Oon samaa mieltä... mitä sillä auton suorituskyvyllä? 8-tien nopein auto on päivästä toiseen puolalaisen ajama dacia logan 1.5. Kulutuksesta en tiedä, mutta kierroksia koneessa tuntuu olevan.
Skoda Kodiaq

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.10.11 - klo:20:48
Muuten vaikka itse ajan +36tkm/vuosi.. Niin uskon että tämä 1.4 tsiippa DSG:llä ei tule paljon kalliimmaksi.. Toistaiseksi keskikulutus 6,4l/100km.. Joten olen täysin tyytyväinen tähän kulutuksen ja tehon suhteeseen...
Jokainen tyylillään. Jos ajaisin 40tkm/v, varsinkin jos pitäisi vielä kuljettaa jotain joskus mukanakin, niin eipä olisi kahta puhetta. 2,0 tdi ja sillä hyvä. Tuo 1,4 tsi Passatin korissa on sellainen mopo (joo, olen koeajanut) varsinkin kuormattuna että voi äiti sentään. Ainakin jos sitä vertaa 2litraiseen tiissellin. Yxgutoseen en osaa verrata kun siitä puuttuu kokemus.

Jos ajelee aina kevyellä kuormalla (vahän väkeä&tavaraa) niin eihän sillä toki sitten ole varmaan suurta eroa. Mutta paukku tuosta pikkutsiipasta kyllä loppuu paljon ennen kuin tdiistä.

Passat-luokan perusautosta puhuttaessa moottorin ääniä tuskin kannattaa edes mainita. Ne eivät ole kovin tärkeät. Jossain V6-luokassa asia on toki eri, mutta nykyiset commonrailit eivät niin pahaa ääntä pidä, että bensakone olisi joku "must". Ja kun se tsiippakaan ei nyt niin kovin miehekkäästi laula...

Skula

Mietin vielä miten täydellä kuormalla 1.4 muuttuu äitiä laiskemmaksi.. Ei ainakaan vaimon 56kg + lapset yht 50kg voi vaikuttaa tähän radikaalisti. Kyllä tämän kyykyttämiselle vaatii jo melkein peräkärryn.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 22.10.11 - klo:00:45
Jokainen tyylillään. Jos ajaisin 40tkm/v, varsinkin jos pitäisi vielä kuljettaa jotain joskus mukanakin, niin eipä olisi kahta puhetta. 2,0 tdi ja sillä hyvä. Tuo 1,4 tsi Passatin korissa on sellainen mopo (joo, olen koeajanut) varsinkin kuormattuna että voi äiti sentään. Ainakin jos sitä vertaa 2litraiseen tiissellin. Yxgutoseen en osaa verrata kun siitä puuttuu kokemus.

Jos ajelee aina kevyellä kuormalla (vahän väkeä&tavaraa) niin eihän sillä toki sitten ole varmaan suurta eroa. Mutta paukku tuosta pikkutsiipasta kyllä loppuu paljon ennen kuin tdiistä.

Passat-luokan perusautosta puhuttaessa moottorin ääniä tuskin kannattaa edes mainita. Ne eivät ole kovin tärkeät. Jossain V6-luokassa asia on toki eri, mutta nykyiset commonrailit eivät niin pahaa ääntä pidä, että bensakone olisi joku "must". Ja kun se tsiippakaan ei nyt niin kovin miehekkäästi laula...

Ja sulla on vaan niinpirun tehokas tuo oma auto että persdynosi on tottunut liian hyvään.

;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Cyclic Stig

#1056
Lainaus käyttäjältä: skula - 22.10.11 - klo:02:13
Ja sulla on vaan niinpirun tehokas tuo oma auto että persdynosi on tottunut liian hyvään.

;D
Ota huomioon, että se on muutaman sata kiloa Paskattia kevyempi. Sillä painolla on ihan oikeasti merkitystä... Kovillehan se varmasti ottaa mutta yritä. Eikä tuo omanikaan ole enää moottoritien (yli)nopeuksissa mikään tykki, se on pakko myöntää. Siksipä se 2l tdi:n ottaisikin tuohon painavaan koriin jos sillä vähääkään pitäisi kuormaa kuljettaa. Ja toisaalta jos ei tarvitse niin miksi ei omistaisi pienempää autoa saman tehoisella moottorilla?

2litrainen diisseli on kuitenkin aika hyvä "yleispata" tuon kokoiseen autoon. Ei tarvitse kuorman kanssakaan tuntea autoaan heti nuhaiseksi. Ainakaan Suomen maanteillä.

PS. Kirjoitit ihan fiksun vastineen aiemmin. Pisteet siitä. Valitettavasti ne pisteet katosivat isolla kertoimella koska et taas kerran osannut pitää juttua asiallisena vaan poistit sen asiallisen vastauksen ja rupesit vittuilemaan ja puolustelemaan. Sääli.

Newman

Yritänpä palauttaa keskustelun asialinjalle. Tuskinpa sentään 1.4 TSI on mikään mopo lastattunakaan. Vaikka olisi, äärikuormalla liikutaan niin harvoin, ettei sen perusteella mielestäni kannata valita moottoria. Ellei sitten tosiaan halua, että meno on joka tilanteessa, aina, poikkeuksetta ja joka tapauksessa ikään kuin irtonaista. Tuohon kait se parilitrainen disukka vastaa ihan hyvin, kun vääntöä kerran piisaa.

Puhtaasti numeroilla ajateltuna en itse näe dieselissä enää kovinkaan paljon järkeä (jos ei vetele kärryä jne).

Skula

#1058
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 22.10.11 - klo:02:51
PS. Kirjoitit ihan fiksun vastineen aiemmin. Pisteet siitä. Valitettavasti ne pisteet katosivat isolla kertoimella koska et taas kerran osannut pitää juttua asiallisena vaan poistit sen asiallisen vastauksen ja rupesit vittuilemaan ja puolustelemaan. Sääli.

Oivoio.. Jotkut sitten on niin...   :'(

Miksi minulla oli tuo hymiö tuolla viestin jatkeena?

Totuus on ettei tämä 1.4TSI muutu juuri laiskemmaksi +150-200kg lisämassasta, vasta kun siihen lisätään +400kg alkaa massa tuntumaan ja viemään parasta terää tästä mopokoneesta pois. Ja silloin TDI alkaa olemaan vahvoilla lisahintoineen.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Pari henkilökohtaista kyselyä on tullut millä autoani on madallettu.. Eibach Pro Kit on autooni asennettu..

Madaltunut 25mm / nurkka, melko tarkkaan..

Voin suositella ehdottomasti, Pasuuna menee kaivonkansista ja hiekkatielä mielestäni paljon pehmeämmin/mukavemmin, mutta taas isompien vauhtien hyppyyttely ja huojunta on lähes kokonaan poissa..

Suosittelisin melkkein myös iskareiden vaihtoa jos haluaa aivan loistavan alustan..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Newman - 22.10.11 - klo:09:44Ellei sitten tosiaan halua, että meno on joka tilanteessa, aina, poikkeuksetta ja joka tapauksessa ikään kuin irtonaista. Tuohon kait se parilitrainen disukka vastaa ihan hyvin, kun vääntöä kerran piisaa.

Näinhän tämä asia on. Erittäin hyvin sanottu!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: skula - 22.10.11 - klo:10:46
Pari henkilökohtaista kyselyä on tullut millä autoani on madallettu.. Eibach Pro Kit on autooni asennettu..

Madaltunut 25mm / nurkka, melko tarkkaan..

Voin suositella ehdottomasti, Pasuuna menee kaivonkansista ja hiekkatielä mielestäni paljon pehmeämmin/mukavemmin, mutta taas isompien vauhtien hyppyyttely ja huojunta on lähes kokonaan poissa..

Suosittelisin melkkein myös iskareiden vaihtoa jos haluaa aivan loistavan alustan..
Onko sun Pasuunasta kuvia jossain,pikaisella vilkaisulla en löytänyt? Passatin FL on mielestäni hyvin onnistunut etenkin farkun kohdalla.

Skula

#1062
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 22.10.11 - klo:10:50
Onko sun Pasuunasta kuvia jossain,pikaisella vilkaisulla en löytänyt? Passatin FL on mielestäni hyvin onnistunut etenkin farkun kohdalla.

Toiseksi edellisellä sivulla  ;)

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3213.msg164940#msg164940
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Filixon

Missä liikkunee Skulan entinen CC tätä nykyä? Siitä oli aikoinaan paljon kuvia ja juttua tällä palstalla. Minäkin rohkenin olettaa, että sillä autolla ja varustelulla on edessä vielä pitkä käyttöaika liikenteessä, vaikka ensiomistaja päätyi vaihtoon melko pian.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

JTjones

LainaaTotuus on ettei tämä 1.4TSI muutu juuri laiskemmaksi +150-200kg lisämassasta, vasta kun siihen lisätään +400kg alkaa massa tuntumaan ja viemään parasta terää tästä mopokoneesta pois. Ja silloin TDI alkaa olemaan vahvoilla lisahintoineen.

Komppaan tätä. Näin se vaan on. Normaali lisäkuorma vaimoineen ja lapsineen ei kulun terävyyttä juuri muuta. Sen verran hyvä ja laaja vääntö koneessa on.

"Mopokonehan" tuo 1.4 TSI Passatin kokoisen auton keulalla on, muttei mikään laiskiainen. Oikeastaan tehon rajallisuuden tuntee ainoastaan kiihdytyksissä kesänopeuksiin motarin rampista ja maantieohituksissa. 

Iso hintaero tehokkaampiin 1.8TSI ja 2.0TDI koneisiin kallistaa monella valinnan tuohon 1.4TSI:hin. Näin se vaan on. Oman automyyjäni mukaan 1.4TSI on selvästi myydyin kone Passatin keulalle Euroopassa, joten monelle se riittää.


Markku J

Eikä ole kovin kaukana historiassa se aika, jolloin tämän kokoluokan autoon isoimmat koneet olivat 2 -litran vapareita tarjoten 120 hv paikkeilla ja paljon vaatimattomamman väännön. Silloin niitä pidettiin kuitenkin jo tehoversioina. Meidät on nyt hemmoteltu liian vaativiksi kai.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 22.10.11 - klo:12:12
Missä liikkunee Skulan entinen CC tätä nykyä? Siitä oli aikoinaan paljon kuvia ja juttua tällä palstalla. Minäkin rohkenin olettaa, että sillä autolla ja varustelulla on edessä vielä pitkä käyttöaika liikenteessä, vaikka ensiomistaja päätyi vaihtoon melko pian.


Myin sen Turkuun silloin ja keväällä takuun loputtua siitä hajosi DSG (45tkm)ainakin uuden omistajan mukaan. Mainitsi kyllä että menis kiertoon.. En ole ihan ajantasalla..

Hassua että tuollaisesta pyydetään melkein sitä summaa vielä millä minä kauppasin sen aikanaan.. :( hintansa nuo CC:t tuntuu pitävän aika hyvin..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.10.11 - klo:13:43
Eikä ole kovin kaukana historiassa se aika, jolloin tämän kokoluokan autoon isoimmat koneet olivat 2 -litran vapareita tarjoten 120 hv paikkeilla ja paljon vaatimattomamman väännön.
Tuosta ajasta myös autojen painot ovat lisääntyneet lähes joka autoluokassa.

Skula

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 22.10.11 - klo:13:39

"Mopokonehan" tuo 1.4 TSI Passatin kokoisen auton keulalla on, muttei mikään laiskiainen.

Juuri näin. Huvittavaa kylläkin se kuinka tämä moottori huutaa täyskaasutuksissa. Mutta sellainen tämä moottori on. En kuitenkaan pidä tätä yhtään liian pienenä tähän Passatin koriin.

Minä menin tekemään alunperin kauppoja 125kW TDI DSG ja 4Motion farkusta, mutta koeajon koko Passatin moottorikirjon ja totesin tuon kuitenkin turhan arvokkaaksi saavutettuun etuun nähden.. Ja päädyin tähän ratkaisuun.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

sorppi

Dieseli on helppo valinta jos firma maksaa dieselveron. Jos ei maksaisi, olisin kallistunut 1,8tsi:hin.

sorppi

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 21.10.11 - klo:19:03
Täältä löytyy yksi S&S:ään "tyytymätön" DSG-vaihteisen yksilön omistaja. Pärjäisin kyllä vallan mainiosti ilman tuota ominaisuutta. Niinkuin aikaisemmin ketjussa jo mainitsi, niin ärsyttävintä on just se kun tulet risteykseen ja tiedät, että joudut sekunniksi pysäyttämään vauhdin ja kone stumppaa itsensä. Ei voi pitkässä juoksussa tehdä hyvää startille. Ehkä toimisi paremmin jos viive olisi pidempi sammutusajassa, esim pari-kolme sekuntia.
Mutta sitten kun sulla olisi se noin 10s. seisautus niin kone käy sen viiveen verran ihan turhaan. Eihän mikään kone tai anturi ihmissilmän ja aivojen ennakointikykyä korvaa liikenteessä. Vielä. On ne Wolfsburgin pojat tän varmasti miettineet tarpeeksi moneen kertaan jotta se vähiten huono toimintamalli löytyisi. Montakos miljardia VW tuotekehitykseen laittoikaan viime vuonna...6,3. http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/kaikki-uutiset.html

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 21.10.11 - klo:13:31
Ehkä tuo Start/Stop systeemin täydellisempi hyödyntäminen siten ettei sitä koe hankaluudeksi vaatii enempi harjoittelua tuon jarruttamisen kanssa. Eli sekö ei sammu jos heti pysähdyttyä nostaa jalan jarrulta? Tuokin jäänyt sitten havaitsematta tai ehkä omat ajorutiinit on niin piintyneitä että se jalka jököttää siinä jarrupedaalilla vaikka sähköjarrut on auto jo laittanut päälle.
SS sammuttaa koneen jos jarrun on painanut tarpeeksi pohjaan eli kyllä; sammutuksen pystyy välttämään herkällä jarrujalan käytöllä. Esimerkiksi jarrutat alkuun voimakkaammin ja pysähdyksen hetkellä hölläät vähän jarrua. Pysähtyminen on miellyttävämpääkin näin.
Pari kertaa on käynyt sitten niin että kun moottori on SS-pysäytettynä, jalka on epähuomiossa vähän noussut ja auto käynnistynyt ennen toivottua hetkeä. Oikein pieni miinus siitä, muuten saa multa peukun. Kiva kun auto on hiljaa sillon kun sen ei oikeasti tarvitse pitää ääntä.

ML1

SS sammuttaa koneen jos jarrun on painanut tarpeeksi pohjaan eli kyllä; sammutuksen pystyy välttämään herkällä jarrujalan käytöllä. Esimerkiksi jarrutat alkuun voimakkaammin ja pysähdyksen hetkellä hölläät vähän jarrua. Pysähtyminen on miellyttävämpääkin näin.
Pari kertaa on käynyt sitten niin että kun moottori on SS-pysäytettynä, jalka on epähuomiossa vähän noussut ja auto käynnistynyt ennen toivottua hetkeä. Oikein pieni miinus siitä, muuten saa multa peukun. Kiva kun auto on hiljaa sillon kun sen ei oikeasti tarvitse pitää ääntä.
[/quote]

Tätä olen itse myös harrastanut toimii hienosti  ;D Ainoa juttu mikä alko mietityttämään yks kerta kun seisoin autoholdilla paikallaan ja olin kääntymässä oikealle kuului takaa armoton jarrutus, oli yks taksi mersu tulossa takaluukusta sisään kun ilmeisesti ei jarruvalot pala kun seisoo paikalla autoholdilla  ::) :o
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: sorppi - 23.10.11 - klo:13:40
SS sammuttaa koneen jos jarrun on painanut tarpeeksi pohjaan eli kyllä; sammutuksen pystyy välttämään herkällä jarrujalan käytöllä.

Ehkä se noin toimiikin dsg-laatikolla varustetulla autolla, muttei manuaalina. En ainakaan itse ole huomannut jarrutuksen teholla olevan vaikutusta siihen, sammuuko kone SS:n ohjamaan vaiko ei. Jos SS on päällä ja moottori riittävän lämmin, kone sammuu aina kun auto on seisahtunut, oli jalka jarrulla välittömästi pysähdyksen jälkeen tai ei. Samalla napsahtaa Auto-Hold päälle, kuten pitääkin.

Tuota ykkösvaihteen päällä pitämistä ja kytkimen pitämistä pohjassa jota joku edellä mainosti, en ole testannut enkä aio testatakaan koska se sotii omaksumaani ajotyyliä vastaan. Kytkintä poljen vain vaihdettaessa, ei paikallaan ollessa tai alamäkeä laskettaessa kuten jotkut nikkarit näyttävät tekevän..

Eräs asia arveluttaa tuossa SS:ssä: kuten tiedetään, turbo ei välttämättä tykkää siitä että on ensin ajettu motarinopeuksia pitempään ja ajetaan suoraan rampista valoihin johon SS:ssä kyykäyttää koneen sammuksiin. Veikkaan että turbo siinä vaiheessa miettii hallitun jäähdytyksen puuttuessa ankarasti hajoanko vaiko en..

Jos jollain manuaaliPassatin omistajalla on antaa tuohon SS:n toimintaan käytännön vinkkiä, niin olisi tervetullutta tietoa.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

Newman

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 25.10.11 - klo:13:48
Eräs asia arveluttaa tuossa SS:ssä: kuten tiedetään, turbo ei välttämättä tykkää siitä että on ensin ajettu motarinopeuksia pitempään ja ajetaan suoraan rampista valoihin johon SS:ssä kyykäyttää koneen sammuksiin. Veikkaan että turbo siinä vaiheessa miettii hallitun jäähdytyksen puuttuessa ankarasti hajoanko vaiko en..
En yksinkertaisesti suostu uskomaan, että VW:n insinöörit eivät olisi ajatelleet noin itsestäänselvää asiaa. Volvolla ainakin flekti huutaa pysähdyksissä mikäli tarve vaatii. 

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Newman - 25.10.11 - klo:13:59
En yksinkertaisesti suostu uskomaan, että VW:n insinöörit eivät olisi ajatelleet noin itsestäänselvää asiaa. Volvolla ainakin flekti huutaa pysähdyksissä mikäli tarve vaatii. 

Olen huollosta kysynyt tarkkaileeko tuo SS turbon parametreja mitenkään juuri tuota jälkikäyttöä ajatellen ja vastaus oli että ei tarkkaile. Eihän tuo tietenkään välttämättä koko totuus ole. Toisaalta näistä turboista ei vakiotehoilla todennäköisesti oteta niin paljoa irti, että se jälkikäyttö olisi nykypäivänä mitenkään pakollista ainakaan Suomen teillä ajellessa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mr Vice

Lainaus käyttäjältä: Newman - 25.10.11 - klo:13:59
Volvolla ainakin flekti huutaa pysähdyksissä mikäli tarve vaatii. 

Flektin huutamisella tai huutamatta jättämisellä ei ole paljoa tekemistä turbon jäähdytyksen kanssa...

Kovemmassa ajorupeamassa turbo käy tosi kuumana ja jos kone pysäytetään äkkiä tällaisen ajon jälkeen (kuten em. kuvaamani tilanne motarilta ramppiin ja valoihin), turbon lämmöt vain nousevat kun se ei pyöri koneen ollessa seis. Tämä jos mikä on kyseiselle rakkineelle myrkkyä ja se niitä turboja laukoo.

Vaan lienevät nämä vw ihmeinsinörtit keksineet konstit tuohonkin ongelmaan.. tai sitten niiden turbojen varaosamyynti pompsahtaa hellekauden koittaessa... Ja joissain maissa on jatkuva hellekausi meneillään ja sielläkin ajetaan SS:llä.

Ainankin itse olen pyrkinyt jälkikäyttämään sen minuutin silloin kun em. ajotilanne on ollut (harvoin tosin noita tulee eteen). Eikä tuosta mitään haittaakaan ole ollut, kaikki 2 aiempaa omistamaani tdi laitetta ovat siirtyneet ehjinä eteenpäin.

Muuten, mistä tämä B7 merkintä tulee?
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Newman - 25.10.11 - klo:13:59
En yksinkertaisesti suostu uskomaan, että VW:n insinöörit eivät olisi ajatelleet noin itsestäänselvää asiaa. Volvolla ainakin flekti huutaa pysähdyksissä mikäli tarve vaatii. 

Onkohan ne ne samat insinöörit jotka ovat 'töpänneet' sen 1.4 TSI:n turbon paluuöljyputken suunnittelussakin ?  ::)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Kannattaako ihan kaikkea murehtia etukäteen?

Ei tuonne liikenteeseen ole mitään asiaa jos miettii mitä kaikkea siellä voi sattua...

Oif morgen zol Got zorgen!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 25.10.11 - klo:14:52
Flektin huutamisella tai huutamatta jättämisellä ei ole paljoa tekemistä turbon jäähdytyksen kanssa...
Olen elänyt siinä uskossa, että näin nimen omaan on. Miksi sitten kuumalla kelillä esmes Volvo jää ikään kuin jäähdyttelemään mottia? Vai jäähdyttääkö se siis jotakin muuta kuin turboa? Kerro lisää.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 25.10.11 - klo:14:54
Onkohan ne ne samat insinöörit jotka ovat 'töpänneet' sen 1.4 TSI:n turbon paluuöljyputken suunnittelussakin ?  ::)

Minun GPlussassani lienee myös tuollainen vammainen 1.4 TSI:n turbon paluuöljyputki. Miten sen saa rikkoutumaan?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy