Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

sorppi

Lainaus käyttäjältä: MTu - 19.10.11 - klo:09:02
Koskas sun Pasuuna oli tehty?

Heinä-Elokuussa.

Aika varattu huoltoon loppukuusta. Ongelma vaan se että vika pitäs olla päällä kun autoa aletaan tutkia. Huollosta sanottiin että jos penkit toimii sovittuna huoltopäivänä niin sitten pitää varata uusi aika. Montakohan kertaa pitää siirtää huoltoa ja aina parilla viikolla eteenpäin. Saas nähdä.

Skula

Nitiseekö/kitiseekö muilla ilmastointi ja tai tavaratilansuojaverhon mekanismi?

Nitinä ilmastoinnissa tuntuu kasvavan, ja täytyy käydä morjenstamassa huollon ihmelapsia lähipäivinä.. Tavaratilansuojaveroa en ole tarkemmin tutkinut että mistä natina tulee, mutta se on melko lievää kun sitä ei huomaa jos radio on (minulle) normivoimakkuudella..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

JTjones

Lainaus käyttäjältä: skula - 19.10.11 - klo:10:16
Nitiseekö/kitiseekö muilla ilmastointi ja tai tavaratilansuojaverhon mekanismi?

Ei, mutta kojelauta kylläkin noin muuten. Ilmojen viilettyä tällä hetkellä ehkä eniten nitisee mittariston ympäristön kovat muovit.

Nätit on nuo Monte Carlot. Jotenkin huomaamattoman tyylikkäät. Olin viittä vaille tilaamassa itsellekin noita, tosin replicoina.

JTjones

Kymysys: ex-Jetassa oli kätevä ominaisuus - oikean peilin sai laskemaan automattisesti ala-asentoon, kun kytki peruutusvaihteen peilin säätönupin olessa R-asennossa. Passatin peili ei sitä tee. Ilmeisesti sitä ominaisuutta ei Passatissa ole vai enkö vaan tajuu..? Vai kuuluuko esim. "peilipakettiin"?

Matts

Nysse tuli, tilaus 11.5 ja luovutus 13.10.

Tumman sininen metalliväri, paketit I, II ja webasto näin pääpiirteittäin.

Tuli jo yksi kysymys, saako webaston ohjelmoitus päälle, että lämmittää joka arkiaamu automaattisesti eli ajotietokeneesta laitettuna?
Vag -autoja
Mersu

eGetin

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 19.10.11 - klo:19:59
Kymysys: ex-Jetassa oli kätevä ominaisuus - oikean peilin sai laskemaan automattisesti ala-asentoon, kun kytki peruutusvaihteen peilin säätönupin olessa R-asennossa. Passatin peili ei sitä tee. Ilmeisesti sitä ominaisuutta ei Passatissa ole vai enkö vaan tajuu..? Vai kuuluuko esim. "peilipakettiin"?
Kuulunee johonkin pakettiin vaan saanee sen VCDS:lläkin aktivoitua.

passattdi

#1026
Lainaus käyttäjältä: JTjones - 12.10.11 - klo:20:45
Minulla myös alla 2011 Passat 1.4 TSI DSG farmari ja kulutuslukemat samaa luokkaa Luumakkin kanssa. Tosin ajot on pääosin taajamapyöritystä ja Kehä III:a ees taas. Kaasujalka on kevyen raskas.

En nyt ulkoa muista tarkkaa lukemaa, mutta jossain 7.6 tietämillä vois olla aika lähellä tuo keskikulutus. Täytyypi huomenna tarkastaa kun rattiin taas hyppään. 6:lla alkaviin lukemiin päässee ihan vaan maantieajossa, mutta meikäläisen normiajossa ei toivoakaan. Tosi usein kun ajaa lyhyemmän stintin niin 8:lla alkavia lukemia vilkkuu taulussa.

1.4 TSI DSG on luvattu 6.1l/100km keskikulutus, joten aika kauas näyttää siitä jäävän...

1.6 TDI on pysytellyt luvatuissa lukemissa.
Nyt olen muutamana aamuna käyttänyt webastoa 15min ennen starttia.Uskoisin webaston nostavan keskikulutusta pari desiä.
Ajotietokoneen mukaan jokainen ajo on päättynyt alle 5l/100km lukemaan vaikka matka on ollut vain kilometri.

Tänään ensimmäisen kerran huomasin hiukkassuodattimen olemassaolon. Lyhyen 3-4km ajon jälkeen haistoin autosta noustessani palaneen hajun ja moottoritilasta kuului "puhaltimen" tai vastaavan ääni noin 2min moottorin sammutuksen jälkeen. Mahtoiko poltto onnistua?
Skoda Kodiaq

Mr Vice

Uusi Passat 1,6 TDI Blue.. jne Comf.line on nyt ollut alla melko tarkkaan tasan kuukauden, jona aikana tehdyt havainnot (km:t nyt 3500 km):

+ vähintäänkin yhtä terhakka kone kuin aiempi 3C 1,9 TDI:ni, vaikuttaisi jopa pirteämmältäkin ainakin arkiajossa (tai sitten vääntökäyrä poikkeaa aiemmasta, tätä en ole tarkemmin tutkinut)
+ istuimet erittäin hyvät ja tukevat, samoin syvyyssuunnassa säädettävä niskatuki todella hyvä keksintö -> ajoasennon saa miellyttäväksi vrt. aiempi Luxline jossa penkit aika vaatimattoman oloiset pitempää matkasuoritetta ajatellen
+ yleinen laatuvaikutelma ja hiljaisuus
+ kaikki nappulat ja härpäkkeet melko lailla kopsattu 3C:stä joka on minun mielestä vain hyvä asia, autoholdin toimintaa kehitetty käytännöllisemmäksi eli ei aina tarvii laittaa erikseen päälle
+ ajo-ominaisuudet etenkin maantienopeuksissa erinomaiset, tällä ajaa satoja kilometrejä väsymättä kertaistunnolla
+ 6. vaihde: vaikka alkuun se vaikuttikin turhalta hämmentämiseltä niin nyt sen aavikkovaihteen jo muistaa kun nopusmittari nousee satasen pintaan

+/- kulutus: ei juurikaan poikkea aiemmasta eli sekalaisessa ajossa ajotietokoneen mukaan n. 5 litraa (matka-ajossa puolisen litraa vähemmän), todellisen ollessa n. 6% suurempi kuin mitä ajokone ilmoittaa. Kulutus saattaa vielä laskea kun koneen saa sisäänajettua kunnolla ja vaihtaa paremmat renkaat alle, tai sitten ei?
+/- ylenmääräinen kromilla mässäily helmoissa ym. Tästä vielä mielipide on muodostumassa onko tuo listahässäkkä sun muu hyväksi vaiko pahaksi silmälle, kaikkeen silmä tottuu ehkä tähänkin. Muotoilu muutoin onnistunut, Volkkarin tyylin mukaisesti ei mikään silmätikku vaan enempikin hillityn tyylikäs

- ensiasennusrenkaat kelvottomat (SiltaKiven Turanzat), ainakin tämä minulle sattunut setti on prseestä eli ovat jossain määrin soikeat eikä mikään tasapainoitus auta siihen että tietyssä nopeudessa on havaittavissa lievää tärinää tai jonkinlaista rauhattomuutta kuitenkin. Pariin otteeseen ovat jo yrittäneet korjata tuota vikaa, siinä täysin onnistumatta, no ehkä tuo unohtuu kun saa kohta kitkat alle (ainakin kevääseen saakka...) Tai sitten jatkan reklamointia..
- Start-Stop systeemi ei ainakaan minun käytössä ja liikenneoloissa jossa yleensä ajan ole kovin käytännöllinen, yleensä kytken sen pois ajoon lähtiessä. Mistä sen saa oletusarvoisesti off asentoon?
- vaihteenvaihdon opastin: kenelle älviöille tämäkin on kehitetty? aivan turha keksintö ja mielestäni jopa koneelle vaarallinen: esim. ylämäessä 70-80 vauhdissa neuvoo vaihtamaan kutosen silmään, ei hemmetti mitkään laakerit kestä moista pitemmän päälle vedättää 1300 rr kierroksilla mäkeen. Järjen ja kokemuksen käyttö sallittu, onneksi.

Sellaiset ensituntumat.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

touni79

Lainaus käyttäjältä: skula - 19.10.11 - klo:10:16
Nitiseekö/kitiseekö muilla ilmastointi ja tai tavaratilansuojaverhon mekanismi?

Nitinä ilmastoinnissa tuntuu kasvavan, ja täytyy käydä morjenstamassa huollon ihmelapsia lähipäivinä.. Tavaratilansuojaveroa en ole tarkemmin tutkinut että mistä natina tulee, mutta se on melko lievää kun sitä ei huomaa jos radio on (minulle) normivoimakkuudella..

Huomattu samat ongelmat, omasta tosin rikkoutui hiekkatietä ajellessa vasemman puolen lukitteet tavaratilannäkösuojan osalta ja niiden korjauksen jälkeen ääniongelmia ei ole ilmaantunut kuin tuosta mittaristoa ympäröivästä kehikosta. B6 -> B7 muutoksessa mittaristojen välisen ajotietokoneen näytön lasihan (muovi) on muuttunut tuon kehikon osaksi ja itselläni sinne oli jo kevään aikana ilmaantunut pölyä. (Luovutus maaliskuussa)

Mainitsin pölystä ja "nitinästä" em. korjauksen yhteydessä, Tre Laakkosen korjauksen jälkeen äänet lisääntyivät ja sain sekä mittariston että keskinäytön lasit takaisin naarmutettuina ja ajotietokoneen näytössä lasin (muovin) alla on nyt sormen- sekä pyyhintäjäljet.

Onnekseni varastoistani löytyy Displex - merkkistä (voin suositella) hiontatahnaa jolla hion mittariston lasit (muovit) kun auton saan talliin tuulettomaan ja pölyttömään ympäristöön. Täytyy ottaa koko kehys pois ja siivota Laakkosen rasvanäpin jäljet samalla.

Oletin, että "asiaa" pidetään tärkeänä jos joku vie em. pölyn vuoksi autoa takuulaittoon mutta pakko se on todeta että itse tekemällä saa aina paremman jäljen. Ei se pöly tai sen korjauksesta aiheuneet naarmut/sormenjäljet haittais mutta kun täällä pohjoisella pallonpuoliskolla tuo aurinko paistaa väliin vähän matalemmalta niin kivasti peilaa ja näkyy.

UGH, olen puhunut.


Skula

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 21.10.11 - klo:11:01
- Start-Stop systeemi ei ainakaan minun käytössä ja liikenneoloissa jossa yleensä ajan ole kovin käytännöllinen, yleensä kytken sen pois ajoon lähtiessä. Mistä sen saa oletusarvoisesti off asentoon?

Tuota ei saa koodattua niin. Se toimii aina niin että on oletuksenä päällä..

Voisin kysellä että miten se ei ole käytännöllinen?

Minä koen tuon ominaisuuden upeaksi yleensä ja erittäin helpoksi säädeltäväksi..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

sorppi

Lainaus käyttäjältä: JTjones - 19.10.11 - klo:19:59
Kymysys: ex-Jetassa oli kätevä ominaisuus - oikean peilin sai laskemaan automattisesti ala-asentoon, kun kytki peruutusvaihteen peilin säätönupin olessa R-asennossa. Passatin peili ei sitä tee. Ilmeisesti sitä ominaisuutta ei Passatissa ole vai enkö vaan tajuu..? Vai kuuluuko esim. "peilipakettiin"?

Mulla tuo ominaisuus on. Mulla on sähköpenkit joihinka peilipaketti tulee mukana.

Mr Vice

"Voisin kysellä että miten se ei ole käytännöllinen?"

Siis periaatteessahan tuo on hyvä keksintö, silloin kun ajetaan liikenneoloissa joissa paljon pitkiä valoja. Minun asuinleveysasteilla vain noita pitkiä valoja on vähän ja nekin harvoin sattuvat vakioreitilleni. Jos valot vaihtuvat nopsaan ja tulet jo jonkin aikaa punaisena olleeseen risteykseen niin tuntuu hölmöltä että kone sammuu 1-5 sekunniksi käynnistyäkseen heti taas. Säästöä tuosta ei juurikaan synny vaikka noita äkkipysähdyksiä olisi vakireitillä puolen tusinaa.

Toisaalta onhan siinä se namikka josta fiitsörin saaa pois päältä.. kun vaan muistaa sitä aina ajoon lähtiessä tökkiä. Ja just kun pääsin 3C Autoholdin ainaisesta päälletökkimisestä eroon... niin taas saa tökkiä, tosin eri ominaisuutta.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

Skula

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 21.10.11 - klo:12:12Jos valot vaihtuvat nopsaan ja tulet jo jonkin aikaa punaisena olleeseen risteykseen niin tuntuu hölmöltä että kone sammuu 1-5 sekunniksi käynnistyäkseen heti taas. Säästöä tuosta ei juurikaan synny vaikka noita äkkipysähdyksiä olisi vakireitillä puolen tusinaa.

Hmm.. Totta toinen puoli.. Minulla on myös sellainen pääasiallinen ajoreitti että yleensä vain kerran auton annan sammua koska tiedän että siinä menee ainakin se 20-> sekuntia parkissa.. Mutta kyllä aika usein tulee kierrettyä sellaisissa paikoissa joissa annan auton sammuttaa itsensä useammin..

En koe mitenkään vaivalloiseksi nostaa jalkaa heti kaasulta kun auto on pysähtynyt, ja AutoHold pitää auton paikallaan sammuttamatta moottoria, kun pysähdys on vain 1-10 sekuntia..

Varmasti moni kokee tuollaisen vaivan liian isoksi, eli ei jaksaisi "valvoa" sitä jalkaa pois jarrulta jottei auto sammu.. Mutta näitäkin tilanteita tulee minulla aika harvoin..

Minusta tämä on tavallaan cool feature muuten peruskauraa sisältävässä perhe/tavarankuljetus-autossa..  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

eGetin

Manuaalilla tämäkin olisi helpompaa ;D

Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 21.10.11 - klo:12:39
Manuaalilla tämäkin olisi helpompaa ;D

Totta mutta kuka jaksaa vatkata tämmöstä manuaalina? Aina tietysti löytyy joku, mutta kun tää on mopo/singeri koneella niin ei tuota jaksais vatkata.. En minä.. Ainakaan näillä ajomäärillä.. Koeajettuani tämän manuaalina niin.. Oivoi.. On kuin eri planeetalta koko auto ja touhu!  ::)

Toisaalta mä en jaksanu vatkata edes 135i Coupea kolmea päivää enempää  ::)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Mr Vice

Ehkä tuo Start/Stop systeemin täydellisempi hyödyntäminen siten ettei sitä koe hankaluudeksi vaatii enempi harjoittelua tuon jarruttamisen kanssa. Eli sekö ei sammu jos heti pysähdyttyä nostaa jalan jarrulta? Tuokin jäänyt sitten havaitsematta tai ehkä omat ajorutiinit on niin piintyneitä että se jalka jököttää siinä jarrupedaalilla vaikka sähköjarrut on auto jo laittanut päälle.

Mitä tulee tuohon automaatti/käsin vatkaamiseen.. niin onhan se dsg makee keksintö mutta tuohon perusdieseliin sitä ei nähtävästi ole saatavissa eli jos sen haluaa on kaivettava kuvetta reipas 6 tonnia enempi saadakseen isomman koneen ja sen dsg:n. Kuus tonnia on minusta hieman liikaa kuitenkin pelkästä automaatista sikäli kun niitä isomman koneen reservejä ei tarvitse mihinkään. Toki tyytymällä mexico-jettaan tuokin olisi toisin... mutta kun on Passatin kokoiseen tottunut, ei pienempi oikein jaksa innostaa.

No, ehkä sitten seuraavassa autopäivityksessä muutaman ajan päästä..?
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

MTu

Lähinnä vaikuttaa siltä, että ne jotka ovat Start-Stoppiin tyytymättömiä ajavat manuaalilla - ja tyytyväiset DSG:llä.

Miten tuo SS toimii manuaalissa? Missä vaiheessa auto sammuu ja missä vaiheessa starttaa?
Emännän 1-bemarissa aikoinaan kone sammui kun pysähdyksissä laittoi vaihteen vapaalle ja nosti kytkimen... ja heti kun painoit kytkintä laittaaksesi taas vaihteen pesään kone lähti tulille. Toimi ihan ok mielestäni. Onko VW:n toteutus paljonkin erilainen?
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Mr Vice

SS (gruppenuberstormfuhrer) toimii samalla lailla eli kun auto on seis ja vaihde vp:lla kytkin ylhäällä, kone sammuu ja kun polkaisee kytkimen pohjaan se hörähtää taas henkiin.
”Nopeudesta ei ole hyötyä, jos suunta on väärä”

eGetin

Ei sitä vaihdetta ole pakko vapaalle laittaa jos tietää että on lyhyet valot kyseessä, kyllä se jalka jaksaa kytkin pohjassakin olla ykkönen pesässä sen aikaa :) User error siis tässäkin tapauksessa, väittäisin. Isäni Audissa kun olen tuota käyttänyt ja itse todennut myöskin aika mukavaksi varusteeksi.

VAG!

Kävin marmorikeitaalla huoltoa varaamassa ja samalla vähän potkin Passatin renkaita. Huomasin lokasuojissa kummalliset härpäkkeet:





Ovatko nämä jotain ilmavirtauksien hallintaa liittyviä hienosäätöpalikoita, vai mitä? Auto oli Highline, eli ei mikään ekotuuninki.

Markku J

Minulla oli Passat CC:ssä myös tuollaiset ilmanohjaimet. Liittyiskö peräpään puhtaanapitoon tai aerodynamiikkaan ?

lortti

Lainaus käyttäjältä: Mr Vice - 21.10.11 - klo:11:01
- vaihteenvaihdon opastin: kenelle älviöille tämäkin on kehitetty? aivan turha keksintö ja mielestäni jopa koneelle vaarallinen: esim. ylämäessä 70-80 vauhdissa neuvoo vaihtamaan kutosen silmään, ei hemmetti mitkään laakerit kestä moista pitemmän päälle vedättää 1300 rr kierroksilla mäkeen. Järjen ja kokemuksen käyttö sallittu, onneksi.

Minä taas väitän että volkkarin insinöörin tekemä ohjelma tietää keskivertokuljettajaa paremmin millä vaihteella on taloudellisinta ajaa. Ja uskoisin että tässä on myös ylämäet otettu huomioon. Ainakin omassa kaarassa vaihteen näytin toimii hienosti ja pyytää tarvittaessa ylämäessä vaihtamaan pienemmälle.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.10.11 - klo:15:29
Kävin marmorikeitaalla huoltoa varaamassa ja samalla vähän potkin Passatin renkaita. Huomasin lokasuojissa kummalliset härpäkkeet:

Ovatko nämä jotain ilmavirtauksien hallintaa liittyviä hienosäätöpalikoita, vai mitä? Auto oli Highline, eli ei mikään ekotuuninki.


Omituiset siivekkeet. Omassa Highlinessa ei moisia ole. Olisiko siis sedan-mallin ohjaimia tai sitten diesel Bluemotion tuuninkeja.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

JTjones

LainaaKävin marmorikeitaalla huoltoa varaamassa ja samalla vähän potkin Passatin renkaita. Huomasin lokasuojissa kummalliset härpäkkeet:

Ei ole minun Comfortlinessa tuollaisia, vaikka Bluemotion malli onkin. Ihme kummajaiset.  ???  Joko likaantumista estämäään tai ilmanohjausta vartenhan nuo täytyy olla.

LainaaLähinnä vaikuttaa siltä, että ne jotka ovat Start-Stoppiin tyytymättömiä ajavat manuaalilla - ja tyytyväiset DSG:llä.

Täältä löytyy yksi S&S:ään "tyytymätön" DSG-vaihteisen yksilön omistaja. Pärjäisin kyllä vallan mainiosti ilman tuota ominaisuutta. Niinkuin aikaisemmin ketjussa jo mainitsi, niin ärsyttävintä on just se kun tulet risteykseen ja tiedät, että joudut sekunniksi pysäyttämään vauhdin ja kone stumppaa itsensä. Ei voi pitkässä juoksussa tehdä hyvää startille. Ehkä toimisi paremmin jos viive olisi pidempi sammutusajassa, esim pari-kolme sekuntia. Silloin ehtisi Skulan vihjaamaa Autoholdia hyödyntämällä estää auton stumppaamisen. Nyt tulee sen kanssa vähän kiire ja joutuu miettimään liikaa. Minä en tykkää miettiä tuolla liikenteessä.  :)


Mikko

#1044
Sciroccoon tulee vastaavat leveämmän rengastuksen eli joko sporttipaketin tai isojen tehdasvanteiden myötä. Näin muistaisin jostain kuulleeni.

Edit: ovat siis suojat kiveniskemiä vastaan

Skula

Miksi pitäisi ostaaa se 2.0TDI DSG kun 1.4TSI DSG  tarjoaa samanlaisen suorituskyvyn paljon halvemmalla lähtöhinnalla? Paitsi jos vetää paljon perskärryä, sitten dieseli voi olla mukavempi...

Muuten vaikka itse ajan +36tkm/vuosi.. Niin uskon että tämä 1.4 tsiippa DSG:llä ei tule paljon kalliimmaksi.. Toistaiseksi keskikulutus 6,4l/100km.. Joten olen täysin tyytyväinen tähän kulutuksen ja tehon suhteeseen...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Newman

Lainaus käyttäjältä: skula - 21.10.11 - klo:20:48
Miksi pitäisi ostaaa se 2.0TDI DSG kun 1.4TSI DSG  tarjoaa samanlaisen suorituskyvyn paljon halvemmalla lähtöhinnalla? Paitsi jos vetää paljon perskärryä, sitten dieseli voi olla mukavempi...
Itsellänikin alkaa olla vähän vaikea ymmärtää dieselin mielekkyyttä. Toivottavasti joku osaa valottaa asiaa asiallisin perustein.

k23001

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 21.10.11 - klo:19:21
Sciroccoon tulee vastaavat leveämmän rengastuksen eli joko sporttipaketin tai isojen tehdasvanteiden myötä. Näin muistaisin jostain kuulleeni.

Edit: ovat siis suojat kiveniskemiä vastaan
Eikös nuo lirpakkeet ole sitä varten, että auto täyttää lain kirjaimen. Rengas ei tule niiden ansiosta liian "ulos" pyöränkotelosta, kuten säädöksissä on kielletty.

Skula

Ei tehdä tähän ketjuun TDI vs TSI vääntöä.. Kunhan ääneen ihmettelin.. Unohtakaa.. Toki TDI/TSI ostoksensa voi perustella, mutta asiallisesti  :)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Tupo

LainaaMiksi pitäisi ostaaa ...
Eikö olisi parasta, että jokainen ostaa auton omien tarpeiden, mieltymysten ja budjetin mukaan? Miksi jonkun toisen pitäisi sanoa, mikä auto pitäisi ostaa?

1,4TSI on muuten minunkin mielestäni erittäin hieno kone, vaikka itse dieselillä ajankin ja toisaalta jopa 1,2TSI tarjoaa nykyään saman suorituskyvyn kuin tuo oma 1,9TDI...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy