Passat 2011 facelift

Aloittaja joukose, 05.11.10 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

TuplaVW

#780
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.06.11 - klo:10:59
En ole missään vaiheessa väittänyt, että mustat matot vaikuttaisi yhtään mitään kojelautaan tai keskikonsoliin. Kirjoitin näin:

Jos ML1 ehtii jossain vaiheessa ottaa kuvan takajalkatilasta, niin siitä totuus selviää helpoiten. Eli minkä värinen on keskitunneli.


Ok, eli ilmeisesti puhumme siis tilanteesta että molemmissa on sama valintamahdollisuus. Terminologia hieman aina hämää, ja jälleen kerran monimutkaistaa asioita.

Muistelisin keskitunnelin takajalkatilassa olevan mustan koska se on mattoa (pitää kuitenkin ihan silmillä tarkistaa kun menee autolle). Matolla olen kokoajan tarkoittanut siis lattian verhoilua, kokolattiamattoa, irtomatot sitten erikseen. Konsoli missä puhallinsuulakkeet, lämmitinsäädöt yms ovat on tottakai beige.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 10.06.11 - klo:11:21
Matolla olen kokoajan tarkoittanut siis lattian verhoilu, kokolattiamattoa, irtomatot sitten erikseen. Konsoli missä puhallinsuulakkeet, lämmitinsäädöt yms ovat on tottakai beige.

Sittenhän me puhutaan samasta asiasta ;) Toisessa keskustelussa oli puhetta vain niistä irtonaisista matoista. Esim. BMW:llähän mustat matot vaaleassa verhoilussa tarkoittaa vain mustia irtomattoja. Kaikki muut pinnat pysyvät ennallaan.

EDIT: Pointtini on siis niinkin vähäinen, että VW puhuu mielestäni harhaanjohtavasti "mustista matoista", kun tästä jää helposti kuva, että vain irtomatot ovat mustat. Joku saattaisi haluta juurikin mustat irtomatot ja muuten vaaleat pinnat.

TuplaVW

#782
Aivan :-)
VW on siinä mielessä looginen että tuo sävyratkaisu on se mikä pitää tehdä kiinteisiin varusteisiin eli valinnat mitä on sitten hankalampi enää muuttaa myöhemmin. Irtomattojahan aina saa erikseenkin. Itsekin mietittiin hetki tuota että vaikka vaalea lattiaverhoilu mattoa myöten upea olisikin, otettiin kuitenkin mustalla matolla. Tosin tapana ollut viedä autot sisustaltaan lähes uuden veroisina aina vaihtokauppaan asti, niin kai se vaaleakin olisi toiminut, mutta hyvä näin. Tuo nykyinen sisusta verhoiluineen on aivan jotakin muuta mitä entisessä totuttiin ja automyymälöiden esittelyautoissa useimmiten näkee. Väittäisin että tuo autoon ihan eri fiiliksen kuin tumma verhoilu tai vielä kankaisena.

Onkin muuten Bemulla vähän rajoitetumpaa sitten tuo sisustapolitiikka, en siihen niin tarkkaan yksityiskohtiin mennyt kun BMW oli yhtenä valintavaihtoehtona.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.06.11 - klo:11:24
Sittenhän me puhutaan samasta asiasta ;) Toisessa keskustelussa oli puhetta vain niistä irtonaisista matoista. Esim. BMW:llähän mustat matot vaaleassa verhoilussa tarkoittaa vain mustia irtomattoja. Kaikki muut pinnat pysyvät ennallaan.

EDIT: Pointtini on siis niinkin vähäinen, että VW puhuu mielestäni harhaanjohtavasti "mustista matoista", kun tästä jää helposti kuva, että vain irtomatot ovat mustat. Joku saattaisi haluta juurikin mustat irtomatot ja muuten vaaleat pinnat.

Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

atp

Tuon uuden passatin vakkarin +-10kmh säätö on mielestäni huonompi kuin edellisessä (2008) passatissani. Nythän tuo aina pudottaa/nostaa lähimpään täyteen kymppiin, kun taas vanha pudotti/nosti aina kympillä. Tietääkö kukaan saako tuota muutettua vag-com:lla?

Toinen on nuo takavalot, väittivät että niitä ei saa palamaan päiväajovaloilla ollenkaan, onko tosiaan näin?
Ohjekirjassa sanotaan, että semmoinen vihreä ajovalon kuva palaisi mittaristossa ajovalojen palaessa, mulla ei ainakaan pala, palaako muilla? Tässä vaan ihmettelen että mistä tuon tietää palaako esim ajovalot kun ripottelee vettä, vai onko aina muistettava laittaa "valot" päälle kun tilanne on semmoinen. Nuo etuvalot kyllä näkyy huonommassakin kelissä, mutta pimeät takavalot ei.

Quality

LainaaTuon uuden passatin vakkarin +-10kmh säätö on mielestäni huonompi kuin edellisessä (2008) passatissani. Nythän tuo aina pudottaa/nostaa lähimpään täyteen kymppiin, kun taas vanha pudotti/nosti aina kympillä. Tietääkö kukaan saako tuota muutettua vag-com:lla?

Tuon huomasin tänään koeajaessani normiPassatin sijasta CC:tä samalla voimalinjalla. En ikinä usko, että vakkari voisi olla noin typerä - vai sanoiko joku, että vanhassakin nopeus muuttui aina +-10 km/h? Tuollainen vakkarihan on täysin käyttökelvoton! Esim. sopeuttaminen toisten tielläliikkujien nopeuteen on mahdotonta.

Nykyinen aanelkun vakkari muuttaa +-2 km/h, eikä sekään aina riitä täsmäyttämään nopeutta edellä ajavaan. Nyt alan ymmärtää, miksi skula ylisti adaptiivista vakkaria  :-\.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Cyclic Stig

#785
Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.06.11 - klo:20:14
Tuon huomasin tänään koeajaessani normiPassatin sijasta CC:tä samalla voimalinjalla. En ikinä usko, että vakkari voisi olla noin typerä - vai sanoiko joku, että vanhassakin nopeus muuttui aina +-10 km/h? Tuollainen vakkarihan on täysin käyttökelvoton! Esim. sopeuttaminen toisten tielläliikkujien nopeuteen on mahdotonta.
Minusta se kyllä toimi samoin kuin omassa TT:ssäkin, eli kerta"painallus" ylös/alas muuttaa nopeutta 1km/h ja taas pidempiaikainen vivun pitäminen ylhäällä/alhaalla nostaa/laskee nopeutta 10km/h???

Edit; En tainnut sitä vakkaria kyllä niin tarkkaan edes kokeilla...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.06.11 - klo:20:14
Tuon huomasin tänään koeajaessani normiPassatin sijasta CC:tä samalla voimalinjalla. En ikinä usko, että vakkari voisi olla noin typerä - vai sanoiko joku, että vanhassakin nopeus muuttui aina +-10 km/h? Tuollainen vakkarihan on täysin käyttökelvoton! Esim. sopeuttaminen toisten tielläliikkujien nopeuteen on mahdotonta.


Eläs nyt, nopeutta voi säätää myös joko +-1 km/h (viiksi eteen/napin painallus) tai tasakymmeniin niinkuin oli puhetta. Tasakymmen säätö ei ole niin huono kuin ensin ajattelee, nopeutta on helppo säätää katsomatta tarkkaa sen hetkistä nopeutta. Viiksi ylös niin tietää seuraavan nopeuden olevan 90, 100, 110 jne. Ei silti, himpun parempi voi olla +-10 km/h säätö.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Quality

LainaaEläs nyt, nopeutta voi säätää myös joko +-1 km/h (viiksi eteen/napin painallus)

Ok - arvasinhan, ettei se noin voi toimia. Näyttää vaan tuo toimintaperiaate vaihtelevan, ettei heti tule ajatelleeksi, miten se mekaanisesti muutetaan.

Olikos sinulla, arcca, jokin näkemys uuden Passatin ja CC:n hiljaisuudesta?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Quality - 10.06.11 - klo:21:38

Olikos sinulla, arcca, jokin näkemys uuden Passatin ja CC:n hiljaisuudesta?

Aika pitkälle samoilla linjoilla kuin muutkin. Ostaessa CCn koeajoin myös pre-facelift normi farkku Passatin ja se oli hieman meluisampi kuin CC, mutta ero oli niin pieni, että jos lehtien ka palstojen tiedot faceliftin paranneesta meluttomuudesta pitää paikkansa (ja miksei pitäisi), sen on helppo päihittää tai olla vähintään samalla tasolla kuin CC.
Eli en ole siis henkkoht ajanut facelifti Passattia.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

T

Kokemuksia parilta ensimmäiseltä päivältä:

3B ja 3BG Passatit omistaneena, ja 3C:lläkin jonkin verran ajaneena kaikki hallintalaitteet tuttuja ja turvallisia. Itse tykkään tuosta vakkarista kovasti jolla voi  helposti pudottaa tai kasvattaa nopeutta sen 20kmh kun rajoitus vaihtuu. Mittaristossa näkyy myös vakkariin asetettu nopeus ja viikseä pidempään ylös tai alas kääntämällä halutun nopeuden saa tauluun kätevästi.

Radio/Navi/Bluetooth RNS 315 yllätti helppokäyttöisyydellään, ainakin näin Audin RNS-E:hen tottuneen. Osoitteita voi kirjoittaa näyttöä tökkimällä tai rullaa pyörittelemällä. Säätörulla toimii qwerty näppäimistöasettelun kanssa nopeasti, eikä ruutukaan mene niin mähnäiseksi kun sitä ei töki. Taitaa tulla rullaa käytettyä enemmän kuin sormea... Osoitteet helppo tallentaa. Kartta ilmeisesti vanha, mutta tähän mennessä ei ole menoa haitannut pääkaupunkiseudulla.

Puhelin HTC desire yhdistyi auton kanssa heti, ja puhelinmuistio latautui muistiin kun antoi luvan. Myös kännykkään ladatut musat lähti heti soimaan kun Auton soittimen Media-nappiin koski. Näin se pitääkin hoitua - ilman minkään manuaalin kanssa säätämistä!

Autossa on varustepaketit 1,2 ja 3. Monitoimiratissa tuli myös vaihteenvalitsimet. Näitä ei kyllä mielestäni koeajoautossa ollut vaikka vastaava varustelu myyjän mukaan oli. Noh, en valita.  :)

Koeajot tapahtuivat tammikuussa, äärimmäisen lumisessa ja pöperöisessä kelissä. Silloin auto tuntui todella hiljaiselta (niinkuin moni muukin auto lumella ajaessa). Nyt kuitenkin kun suomen karheat asfaltit ovat paljaina niin rengasääniä kantautuu jonkin verran sisään. Ei ole Passat niin hiljainen kun odotin, mutta ei meluinenkaan. Samaa tasoa Audi A6 C6 mallin kanssa. Ensiasennuskumeina Pirellin Cinturato P7. Onko jollain heittää noista testituloksia? Ovatko hiljaisimmasta vai äänekkäimmästä päästä?

Muutoinkin ajotuntumasta tulee A6 C6 mieleen, jos vertailukohtana on molemmissa vakioalustat ja 16" vakiovanteet. Sähköisesti tehostettu ohjaus toimii samalla tavalla, eli niinkuin pitää. Auto tuntuu ketterältä kun ohjaus on kevyt parkkeeraustilanteissa. Suuntavakavuudessa ja "tuntumassa" ei pärjää kuitenkaan esim A4 B7:lle.

Vakioalusta on löysän oloinen, mutta johtuu tietenkin siitä että itse ajelen pääsääntöisesti tuolla madalletulla A4 B7:lla. Mukavaa kyyti on joka tapauksessa. Ulkonäöllisesti 16 vanteet ja 55 profiilin renkaat eivät vakioalustan kanssa hääppöiseltä näytä. Tai no - näyttää tavalliselta kansanautolta.

Autohan on siis vaimon työsuhdeliisari, ja hänen kriteereillään valittu. Ja koska on vapaa-autoetu niin Passatilla matkustaa koko perhe aina pidemmät reissut. Edellinen liisari oli CRV, josta hän jää eniten kaipaamaan korkeaa istuma-asentoa, nelivetoa ja hyvää näkyvyyttä.

Moottori passatissa (vaikkakin vain 103kW versio) on kuitenkin aivan toiselta mantereelta kuin edesmenneen CRV:n puhditon 2 litrainen. Turbo antaa kyytiä heti alhaisilta kierroksilta, ja matkavauhti tulee mittariin hetkessä.

Tähän mennessä tuntuu oikein hyvältä paketilta!  Viikonloppuna tulossa pari 200km siivua ajettavaksi. Lisää käytännön kokemuksia sitten....

Laitoin parit kuvat gallerian puolelle.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

poeka

Itselläni nyt tuhannen kilometriä kutoskoneisella variantilla takana. Jollain toisella kirjoittajalla oli kaveriporukassa passat-vaihe päällä ja niin täälläkin. Keski-ikäisyys, lapset jne.

Täysin tältänytminustatällähetkellätuntuu-mielipiteeni on, että odotukset täyttyivät.

Plussat:
laatuvaikutelma sisällä yleisesti (sport, naturbraun),
kone+vaihteisto (liikkuu vähintään riittävästi, vapaasti hengittävä 300hp ja kaksoiskytkinvaihteisto toimivat hienosti - alle 2400rpm tapahtuu aika vähän, mutta sen jälkeen on hymy herkässä) 
tavaratila,
huomaamattomuus (ei herätä huomiota eikä juuri kiinnosta ketään - tämä oli itselleni tärkeää, sillä toki yli tonnin vapaalla edulla per kk olisi monta monta muutakin vaihtoehtoa voinut valita lähes kaikilta laatuperheautomerkeiltä)
adaptiivinen alusta (comfort toimii suoraan ajettaesa ja sport napakoittaa sopivasti kun mutkien määrä lisääntyy)
bluetooth yhteys, oma puhelin Nokia (varauksin, lähinnä phonebookin käyttö)
ilmastoinnin toimivuus

Miinukset:
navin kartasto - nokia maps navi merkittävästi parempi
alumiinilistat (aurinkoisella säällä heijastavat todella pahasti, pitänee teippauttaa tummanruskeiksi)
sisustuksen ollessa ruskeaa nahkaa voisi DSG:n "tuppi" olla samaa materiaalia - toki kustannuskysymys
18" rengasmelu huonokuntoisilla teillä on varsin huomattava, mutta ei henkkoht häiritsevä

Näin. Minä pidän.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: T - 11.06.11 - klo:00:15
Vakioalusta on löysän oloinen, mutta johtuu tietenkin siitä että itse ajelen pääsääntöisesti tuolla madalletulla A4 B7:lla. Mukavaa kyyti on joka tapauksessa. Ulkonäöllisesti 16 vanteet ja 55 profiilin renkaat eivät vakioalustan kanssa hääppöiseltä näytä. Tai no - näyttää tavalliselta kansanautolta.

Laitoin parit kuvat gallerian puolelle.
Isompaa vannetta vaan niin jämäköityy kummasti.
Hauskat kuvat kyl :D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Tänään näin marketin pihassa uuden Passatin uudessa(?) värissä Uranograu. Se on siis tummanharmaa perusväri ja aivan j-ä-r-k-y-t-t-ä-v-ä-n näköinen. Ei voi ymmärtää kuka kyseisen värin valitsee.. Tuo netistä kaivama kuva on melkein mairitteleva. Miltähän väri mahtaa näyttää, kun lakka ajan saatossa hiukan menettää kiiltoaan  :P
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

atp

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 11.06.11 - klo:16:39
Tänään näin marketin pihassa uuden Passatin uudessa(?) värissä Uranograu. Se on siis tummanharmaa perusväri ja aivan j-ä-r-k-y-t-t-ä-v-ä-n näköinen. Ei voi ymmärtää kuka kyseisen värin valitsee.. Tuo netistä kaivama kuva on melkein mairitteleva. Miltähän väri mahtaa näyttää, kun lakka ajan saatossa hiukan menettää kiiltoaan  :P

Hep, minulla on tuommoinen ruma väri. Luulin että kukaan muu ei tuota valitsisi, nyt tuntuu että lähes puolet nähdyistä uusista Passateista on tuota väriä. Rumuus paistaa läpi eritoten suorassa auringonpaisteessa, muulloin on lähellä mustaa...
Olen hieman poikkeava, koska olen edelleen tyytyväinen värin valintaani ;)

Reneto

Lainaus käyttäjältä: atp - 11.06.11 - klo:16:59
Hep, minulla on tuommoinen ruma väri. Luulin että kukaan muu ei tuota valitsisi, nyt tuntuu että lähes puolet nähdyistä uusista Passateista on tuota väriä. Rumuus paistaa läpi eritoten suorassa auringonpaisteessa, muulloin on lähellä mustaa...
Olen hieman poikkeava, koska olen edelleen tyytyväinen värin valintaani ;)

Auringonpaisteessa näin tuon juu. Varmaan parempi pimeässä.
Olisiko tuo väri niin yleinen, että puolet..
Onhan se persoonallinen  ::)  yritin keksiä jotain positiivista
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

atp

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 11.06.11 - klo:17:06
Auringonpaisteessa näin tuon juu. Varmaan parempi pimeässä.
Olisiko tuo väri niin yleinen, että puolet..
Onhan se persoonallinen  ::)  yritin keksiä jotain positiivista

Juu pimeässä on ihan hieno ;D
Oman auton luovutuksen yhteydessä kiertelin hallia ja noin 8kpl:een Passat joukosta oli em. väriä 3 tai 4kpl.
Lisäksi noita on tullut pari vastaa juuri markettien parkkipaikoilla. Tuo Mocca Anthrazit taitaa olla yleisin
se oli itselläkin listassa mutta emäntä vastusti...näillä mennään.

ML1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.06.11 - klo:10:59
En ole missään vaiheessa väittänyt, että mustat matot vaikuttaisi yhtään mitään kojelautaan tai keskikonsoliin. Kirjoitin näin:

Jos ML1 ehtii jossain vaiheessa ottaa kuvan takajalkatilasta, niin siitä totuus selviää helpoiten. Eli minkä värinen on keskitunneli.

Keksikonsoli on beige. Vain matot ovat mustat. Kuvia laitan kunhan saan otetuksi.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

ML1

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 10.06.11 - klo:21:35
Eläs nyt, nopeutta voi säätää myös joko +-1 km/h (viiksi eteen/napin painallus) tai tasakymmeniin niinkuin oli puhetta. Tasakymmen säätö ei ole niin huono kuin ensin ajattelee, nopeutta on helppo säätää katsomatta tarkkaa sen hetkistä nopeutta. Viiksi ylös niin tietää seuraavan nopeuden olevan 90, 100, 110 jne. Ei silti, himpun parempi voi olla +-10 km/h säätö.
Miten tuo +/- 1 km/h muuttaminen onnistuu? Olen vain löytänyt tuon +/- 10 km/h muutoksen ??? oli viiksi missä asennossa tahansa.
No ehkä ohjekirjaa pitää tämän auton kohdalla oikeasti tutkailla.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

teedeeii.

Muistaakseni vähennetään yhdellä, kun painetaan viiksen päässä olevaa nappia ja lisätään yhdellä, kun vedetään viikseä itseäpäin eli aivan kuin vilkauttaisit pitkiä valoja  ;D

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 13.06.11 - klo:12:06
Miten tuo +/- 1 km/h muuttaminen onnistuu? Olen vain löytänyt tuon +/- 10 km/h muutoksen ??? oli viiksi missä asennossa tahansa.
No ehkä ohjekirjaa pitää tämän auton kohdalla oikeasti tutkailla.
Vakkarinvivusta itseenpäin vetämällä +1
ja vivun päässä olevasta napista painamalla -1  Nappihan toimii myös set-nappulana.

Uudessa näyttäisi olevan erona vanhaan tuon kymppisäädön lisäksi, että kun edellä maintuilla tavoilla säätää jättäen nupin pohjaan, säätö alkaa juosta yksikkö kerrallaan haluttuun suuntaan.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

sorppi

Lainaus käyttäjältä: teedeeii. - 13.06.11 - klo:12:13
Muistaakseni vähennetään yhdellä, kun painetaan viiksen päässä olevaa nappia ja lisätään yhdellä, kun vedetään viikseä itseäpäin eli aivan kuin vilkauttaisit pitkiä valoja  ;D

Tästä kyllä puuttuu tietty logiikka.

Tojotassa on mielestäni loistavasti toteutettu vakkari: 1,5km/h pykälin viikseä ylöspäin lisää, alaspäin vähentää. Viiksi on oikealla puolella, joten minkään raajan asentoa ei tarvitse muuttaa omasta vakioasennostani; lievästi nojallaan oikealle, kyynärpää nojan päällä ja vain oikea käsi ratissa. Hieman yhtä sormea liikuttamalla hoitaa kaiken tarvittavan. Toki tuo 10km/h lisäys kerralla Toyotasta puuttuu. Ehkä juuri siksi loogisempi toiminta on ollut mahdollista toteuttaa.
Passatissa huomasin ärsyyntyneeni siitä että vasenta kättä piti liikuttaa ja hartioiden asentoa muuttaa vakkaria säätääkseni :).

Tojotassa ja esim. Mersussa vakkarin säätöä ei tarvitse juurikaan opetella vaan se on todella loogista ja viimeistään muutaman kokeilun jälkeen homma onnistuu. Vaikka mulla oli kolmekin Passattia koeajossa, niin en päässyt vieläkään vakkarin kanssa sinuiksi.
No, mulle tulee ACC jolla ongelma pääosin eliminoituu.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 13.06.11 - klo:12:15
Vakkarinvivusta itseenpäin vetämällä +1
ja vivun päässä olevasta napista painamalla -1  Nappihan toimii myös set-nappulana.

Uudessa näyttäisi olevan erona vanhaan tuon kymppisäädön lisäksi, että kun edellä maintuilla tavoilla säätää jättäen nupin pohjaan, säätö alkaa juosta yksikkö kerrallaan haluttuun suuntaan.
Hei nyt ihan oikeasti. Voisiko olla mahdollista, että tuo vakkari uudessa Passatissa toimisi eri tavalla DSG-vaihteisissa kuin manuaaleissa? En nyt keksi äkkiseltään muutakaan selitystä eikä minulla ole tällä hetkellä mahdollisuutta koittaa autoa... Mutta reilut pari viikkoa sitten isäni uutta Pasuunaa (man.) kokeillessani koitin kyllä vakkariakin. Ja olen takuuvarma, että +/- 1km/h säätö toimi nimenomaan viikseä ylös/alas liikuttamalla.

Kymppisäätöä en itseasiassa tullut kokeilleeksi mutta oletin sen toimivan samoin kuin omassa Audissani eli viikseä ylös-/alaspäin pidempään (1-2sek) pohjassa pitäen.

Mielenkiintoista.

ML1

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 13.06.11 - klo:12:15
Vakkarinvivusta itseenpäin vetämällä +1
ja vivun päässä olevasta napista painamalla -1  Nappihan toimii myös set-nappulana.

Uudessa näyttäisi olevan erona vanhaan tuon kymppisäädön lisäksi, että kun edellä maintuilla tavoilla säätää jättäen nupin pohjaan, säätö alkaa juosta yksikkö kerrallaan haluttuun suuntaan.
:o Pitää koittaa  :D
Viikseä ylös +10 ja alas -10 takuuvarmasti ainakin mulla.
Audissa toimi mun mielestä loogisesti niin että yksi ylös tai alas muutti 1 km/h ja pitempään pitäen 10 km/h.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Quality

Lainaanopeutta voi säätää myös joko +-1 km/h (viiksi eteen/napin painallus) tai tasakymmeniin niinkuin oli puhetta

Tämä oli se ensimmäinen ohje, jonka luin. Eli ykkösvälin valinta tapahtuu ihan eri tavalla kuin kymppivälin. Kuullostaa ainakin minun korviini hiukan hankalalta - mutta niinhän on aina, että käytännössä hommat sujuvat luontevammin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Quality - 13.06.11 - klo:19:15
Tämä oli se ensimmäinen ohje, jonka luin. Eli ykkösvälin valinta tapahtuu ihan eri tavalla kuin kymppivälin. Kuullostaa ainakin minun korviini hiukan hankalalta - mutta niinhän on aina, että käytännössä hommat sujuvat luontevammin.

Jep, tuo on siis kuinka se CCssä toimii. Ja hieman paremmin sanoo saman asian teedeeii tässä:

Lainaus käyttäjältä: teedeeii. - 13.06.11 - klo:12:13
Muistaakseni vähennetään yhdellä, kun painetaan viiksen päässä olevaa nappia ja lisätään yhdellä, kun vedetään viikseä itseäpäin eli aivan kuin vilkauttaisit pitkiä valoja  ;D

Ja tasakymppeihin siis viiksi ylös nopeutta lisää tai viiksi alas nopeutta alas.

Mutta joku jolla on facelift Passat voinee sanoa onko nuo muuttunut siihen verrattuna.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

ML1

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 13.06.11 - klo:20:06
Jep, tuo on siis kuinka se CCssä toimii. Ja hieman paremmin sanoo saman asian teedeeii tässä:

Ja tasakymppeihin siis viiksi ylös nopeutta lisää tai viiksi alas nopeutta alas.

Mutta joku jolla on facelift Passat voinee sanoa onko nuo muuttunut siihen verrattuna.


Toimii juuri noin  ;D ihan käytännöllinen kun oppii käyttämäään.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

ML1

Kuvia sisältä konsolin tienoilta.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

TuplaVW

#807
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 13.06.11 - klo:20:06
Jep, tuo on siis kuinka se CCssä toimii. Ja hieman paremmin sanoo saman asian teedeeii tässä:

Ja tasakymppeihin siis viiksi ylös nopeutta lisää tai viiksi alas nopeutta alas.

Mutta joku jolla on facelift Passat voinee sanoa onko nuo muuttunut siihen verrattuna.


Sen verran on muuttunut mitä tuolla ylempänä kommentoin. Eli nappeja painamalla myös yksi yksikkö kerrallaan säädöt -/+ säädöt juoksee, ja ylös-alas vivulla tasakymppeinä, nopeaa ja helppoa.

Passatin vakkari on jo sellaisenaan ehkä parhaimpia markkinoilla (taisi joku AB-lehti niitä vertaillakin joskus) ja varsinkin lisättynä ACC:llä aivan loistava !

Erona aikaisempaan on se että reagointi esimerkiksi +20 kmh käskyyn (kaksi nykäystä ylös) on jotenkin hitaampaa ja rauhallisempaa, tämä saattaa johtua ACC:n toiminnasta (vaikka ei siis autoa edessä) tai sitten vain moottorinohjauksesta.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

TDI69

Lainaus käyttäjältä: atp - 11.06.11 - klo:16:59
Hep, minulla on tuommoinen ruma väri. Luulin että kukaan muu ei tuota valitsisi, nyt tuntuu että lähes puolet nähdyistä uusista Passateista on tuota väriä. Rumuus paistaa läpi eritoten suorassa auringonpaisteessa, muulloin on lähellä mustaa...
Olen hieman poikkeava, koska olen edelleen tyytyväinen värin valintaani ;)

Tämä onkin mielenkiintoista, koska itse en ole vielä ainoatakaan nähnyt ja kyttään tarkasti jokaista vastaantulevaa uutta Passattia. Ei ainakaan akselilla Helsinki-Turku-Tampere ole osunut silmään ???

atp

Lainaus käyttäjältä: TDI69 - 14.06.11 - klo:11:29
Tämä onkin mielenkiintoista, koska itse en ole vielä ainoatakaan nähnyt ja kyttään tarkasti jokaista vastaantulevaa uutta Passattia. Ei ainakaan akselilla Helsinki-Turku-Tampere ole osunut silmään ???

Tänään Forssan ABC:llä taas samalainen Passat rumalla värillä bongattu, alkaa mulla mennä jo yli 50%...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy