Autovero poistuu?

Aloittaja skriko, 22.12.14 - klo:23:36

« edellinen - seuraava »

ram1

Jokainen voi käydä vertailemassa paljon esim. Suomen myydyin, Octavia 1.4Tsi maksaa Suomi/Saksa.Ei juuri eroa, mutta jos verot nyt siis käytännössä poistuisi kokonaan, eli päästöillä ei mitään merkitystä, niin voittajia tietysti ne jotka ostaa kalliimpia/ isopäästöisiä. Tai voitaneen sanoa, että voittajia on harvassa loppupeleissä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

multsi

#541
Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 18.01.17 - klo:17:47
Hyvä olisi saada nuo parin tonnin pommit paaliin ja turvallisempaa kalustoa liikenteeseen. Sääli tietenkin pienituloisille, mutta ostamalla sen pienikulutuksisimman säästää myös muissa maksuissa.

Tätä samaa virttä on länkytetty 90-luvulta alkaen. Silloin niitä vielä liiikenteessä yleisesti olleita 70-80 luvun vehkeitä voi kutsua oikeutetusti turvallisuuden puolesta pommeiksi, mutta tämä ongelma on kyllä korjaantunut jo itsestään. Ei niitä liikenteessä enää näe. Nyt  keskiverto muutaman tonnin auto on joku reilu kymmenen vuotta vanha vehje, ja noista useimmat ovat jo turvallisuuden ja kulutuksen puolesta ihan passeleita pelejä.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: japa - 18.01.17 - klo:18:46
Tuskin ihan uskomuskaan. Suomeen on jo pitkään monet autotehtaat myyneet tuotteitaan halvemmalla kuin muille maille juuri suomen kovan verotuksen vuoksi ja jos nyt verot poistuvat niin hinnat harmonisoidaan muitten euroopan valtioitten tasolle. Joka valitettavasti tarkoittaa sitä että meillä tullee autojen tehdashinnat nousemaan samalle tasolle kuin muissakin maissa.

Urbaanilegenda, näin ei ole ollut enää yli 10 vuoteen. Hinnoittelu määräytyy täysin markkinatilanteen mukaan, eikä Suomi saa minkäänlaista erityiskohtelua autojen valmistajilta.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

TAG

Lainaus käyttäjältä: japa - 18.01.17 - klo:18:46
Tuskin ihan uskomuskaan. Suomeen on jo pitkään monet autotehtaat myyneet tuotteitaan halvemmalla kuin muille maille juuri suomen kovan verotuksen vuoksi ja jos nyt verot poistuvat niin hinnat harmonisoidaan muitten euroopan valtioitten tasolle. Joka valitettavasti tarkoittaa sitä että meillä tullee autojen tehdashinnat nousemaan samalle tasolle kuin muissakin maissa.
Tätä samaa vanhaa kaupunkitarinaa jaksetaan jauhaa vuodesta toiseen. Nykyään jokaisella automerkillä on joka maassa konfiguraattorit joilla asian voi tarkistaa. On erittäin harva auto, jossa on mitään kunnollista Suomialennusta mukana, usein päinvastoin suuremmasta ALV.stä johtuen. Senkun käyt poimimassa jonkun esimerkin tukemaan väitettäsi, mutta yleinen tapa se ei kyllä ole.

Jos saan ulkomailta vaikkapa 2000â,¬ halvemmalla, niin sitten ostan sieltä. Oikeasti kilpailu on vielä rankempaa, koska Saksasta voit käydä poimimassa 6kk ajetun yksilön 19% alvilla ilman, että Suomi pääsee mitenkään väliin. Koita siinä sitten pitää korkeampaa hintatasoa ja menestyä siinä.

Ritzenhoff

Seat leon cupra 290 dsg maksaa saksassa 37kâ,¬ ja suomessa ilman autoveroa 31kâ,¬ (Sis. Alv), joten kyllä tuossa pointtinsa on. Noita esimerkkejö on miljoona, senkun lähtee konfigraattoreita vertaamaan. Autoverottomat hinnat nousee.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: TAG - 18.01.17 - klo:19:01
Tätä samaa vanhaa kaupunkitarinaa jaksetaan jauhaa vuodesta toiseen. Nykyään jokaisella automerkillä on joka maassa konfiguraattorit joilla asian voi tarkistaa. On erittäin harva auto, jossa on mitään kunnollista Suomialennusta mukana, usein päinvastoin suuremmasta ALV.stä johtuen. Senkun käyt poimimassa jonkun esimerkin tukemaan väitettäsi, mutta yleinen tapa se ei kyllä ole.

Itse vertasin juuri Ruotsin ja Suomen BMW:n hinnastoja uuden 5- sarjalaisen osalta. Suomen verottomat hinnat ilman alvia olivat 530i AxDriven osalta n. 1000 euroa ja 520d AxDriven kohdalla n. 1500 euroa korkeammat, kuin Ruotsissa. 
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

livejungle

Mitä, pitääkö tässä alkaa perumaan kauppoja. Uudessa tulevassa autoveroa 8000â,¬.
Saisinko ensivuonna isommalla koneella suhteessa halvemmalla.
Nyt superb 1.4tsi ja 2.0tsi 280 mallin veroton ero 5500â,¬ mutta autoveron kanssa ero 12500â,¬.
Jos perunkin kaupat ja otan ensivuonna isommalla koneella koska hintaero vain 5500â,¬.
Saattaa tulla autokauppiaille tuskanen vuosi.

Kelpaisi sekin että valtio maksaa minulle ensivuonna 8000â,¬ käteen maksamiani autoveroja ja nykyisestä kanssa jotain, koska RS on 2015 malli ja siitäkin on maksettu isot verot.

pasuunaC3

Niin varmaan täytyy mennä tekemään. Valtiolta ei varmasti saa penniäkään kun maksanut autosta täydet verot. Me jotka on nyt auto tilattu ennen tätä uutista ollaan suurimpia häviäjiä!?
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

yaska

Vaikka olen viime vuodet ajanut suhteellisen tuoreilla autoilla niin tästä autoverottomuudesta ei tule kuin lisälaskuja kuluttajille pitkällä tähtäimellä. Pahiten kärsivät ne jotka haluavat ajaa halvoilla autoilla ja jos niitä joutuu pitämään taloudessa vielä useita. Julkinen liikenne ei ole vaihtoehto isossa mittakaavassa.

Tästä saadaan lähes jokaista suomalaista taloutta koskeva sähkönsiirtoon verrattavissa oleva monopoliraha-automaatti jollekin yritykselle, jossa johtajat kuittailevat jättioptioita. Kansa vain vikisee, eikä asialle voida myöhemmin tehdä mitään.

Autoveron poisto olisi ihan normaalitoimenpide ja mitään muuta maksua ei tarvitse tulla tilalle. Tästä huolimatta autoilusta kertyvät verot riittäisivät siitä aiheutuviin kuluihin kun ne korvamerkittäisiin Ruotsin mallin mukaisesti teiden hoitoon. Suomessa joka 7. veroeuro on kynitty autoilijoiden lompakosta. On aivan turhaa perustella teidenkäyttömaksuja teiden ylläpitoon liittyvillä kuluilla. Ne on katettu jo moninkertaisesti. Kustannuksia pitää lähteä karsimaan pöhöttyneestä julkisesta sektorista sekä digitalisoida yhteiskunta työpaikkojen/kulujen kustannuksella.


Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: yaska - 18.01.17 - klo:19:56
Autoveron poisto olisi ihan normaalitoimenpide ja mitään muuta maksua ei tarvitse tulla tilalle.

Tästä huolimatta autoilusta kertyvät verot riittäisivät siitä aiheutuviin kuluihin kun ne korvamerkittäisiin Ruotsin mallin mukaisesti teiden hoitoon. Suomessa joka 7. veroeuro on kynitty autoilijoiden lompakosta. On aivan turhaa perustella teidenkäyttömaksuja teiden ylläpitoon liittyvillä kuluilla. Ne on katettu jo moninkertaisesti.

Kustannuksia pitää lähteä karsimaan pöhöttyneestä julkisesta sektorista sekä digitalisoida yhteiskunta työpaikkojen/kulujen kustannuksella.

Näinhän se pitäisi tehdä. Mutta näin sitä ei tehdä.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 18.01.17 - klo:19:44
Niin varmaan täytyy mennä tekemään. Valtiolta ei varmasti saa penniäkään kun maksanut autosta täydet verot. Me jotka on nyt auto tilattu ennen tätä uutista ollaan suurimpia häviäjiä!?

Nyt alkaa muillakin autofoorumeilla tulla ihmisille jo ajatuksia perua kaupat. On nuo autoverot 2,0 bensa-Kodiaqissakin kovat, takkiin tulee reippaasti. Jos valtio jotain vuosimaksuvapautta antaa, niin luultavasti vain vuosi-kaksi eli ei tule kompensaatiota lähellekään. Toisaalta diesel on nyt kirosana ja varmaan siitä tulee vanhaa käyttövoimaveroa vastaava lisäsumma vuosimaksuun; ilmaista lounasta ei ole.

Tuo mainostettu keskimääräinen vuosimaksu n. 550 eur ei sisällä Autoliiton mukaan edes alv:ia eikä operaattorin osuutta, ja perustunee Yle:n uutisten mukaan ilmeisesti keskimääräiseen ajomäärään vuodessa. Jutuissa luki että jos ajaa paljon voi joutua pulittamaan max 1400 eur.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 18.01.17 - klo:18:54
Jokainen voi käydä vertailemassa paljon esim. Suomen myydyin, Octavia 1.4Tsi maksaa Suomi/Saksa.Ei juuri eroa...
Mitä pikaisesti sen kummemmin varusteita läpi kahlaamatta katsoin, niin Saksassa Ocu 1.4 Tsi alkaen 17 500 toimituskuluineen ja Suomessa hinta lienee noin 7000 euroa korkeampi. Molemmat Ambition-versiona ja ero vajaan kaksi tonnia pienempi. Eroa on.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: japa - 18.01.17 - klo:18:46
Tuskin ihan uskomuskaan. Suomeen on jo pitkään monet autotehtaat myyneet tuotteitaan halvemmalla kuin muille maille juuri suomen kovan verotuksen vuoksi ja jos nyt verot poistuvat niin hinnat harmonisoidaan muitten euroopan valtioitten tasolle. Joka valitettavasti tarkoittaa sitä että meillä tullee autojen tehdashinnat nousemaan samalle tasolle kuin muissakin maissa.
Tuota väitettä meni on levittänyt, mutta kukaan ei ole pystynyt sitä perustelemaan. Pystyisitkö sinä perustelemaan väitteesi jotenkin? Esimerkkikin olisi kiva.

yason

Lainaus käyttäjältä: yaska - 18.01.17 - klo:19:56Suomessa joka 7. veroeuro on kynitty autoilijoiden lompakosta. On aivan turhaa perustella teidenkäyttömaksuja teiden ylläpitoon liittyvillä kuluilla. Ne on katettu jo moninkertaisesti. Kustannuksia pitää lähteä karsimaan pöhöttyneestä julkisesta sektorista sekä digitalisoida yhteiskunta työpaikkojen/kulujen kustannuksella.

Fiksuahan olis, jos olisi se tieverkkoyhtiö, joka hoitaisi tiet ja keräisi tarvitsemansa summan käyttömaksuina autoilijoilta ja valtio ei perisi yhtään mitään, poislukien alvit. Menisi ne autoilijoiden maksamat liikennerahat omakustanteisesti ihan sinne, minne kuuluukin, eli tieverkkoon. Tuosta voisi jopa pienen voittosiivun maksaa sille yritykselle, jos saisi valtion ahnaat kourat pois verottamasta autoilua muuten.

Mutta käytännössä homma menee varmasti ihan soteksi, eli jokainen koko sopassa vastuuta jakava taho verottaa ja laskuttaa yksin ja erikseen printterit punaisena, ja kokonaiskustannus kasvaa vain joka vuosi paitsi, että kokonaisuutta ei enää hallitse kukaan.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.01.17 - klo:20:48
Tuota väitettä meni on levittänyt, mutta kukaan ei ole pystynyt sitä perustelemaan. Pystyisitkö sinä perustelemaan väitteesi jotenkin? Esimerkkikin olisi kiva.

Se on mielenkiintoista, että ihmiset edelleen uskovat tuohon legendaan, vaikka noista ajoista on todellakin yli 10 vuotta. Mutta nuo menninkäiset, joita ei autoverotuksen kiemuroiden seuraaminen ole kiinnostanut koskaan ennen, vyöryvät nyt luolistaan levittämään roskaa kaikki palstat täyteen. Puhumattakaan välirahaveijoista, jotka nyt itkevät, kun ovat menettäneet/menettämässä muutaman tonnin veromuutosten yhteydessä. Itse olen seurannut autoverotusta ja sen ihmeellisyyksiä jotakuinkin 10 vuotta ja olen ollut täysin tietoinen ja varma jo viime kesästä, että piakkoin tapahtuu jotain suurta ja ihmeellistä.

Tervemenoa autovero ja tervetuloa käyttömaksut. 
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.01.17 - klo:20:41
Opetus: Ã,,lä osta uusia autoja. Toinen: Aina kun hallitus sanoo, että tämä on hyvä asia, niin parin vuoden sisällä se on todennäköisesti jotian muuta  ;)

Ja 24 tuntia myöhemmin olen edelleen oikeassa  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Ranssi

Kyllä on poukkoilevaa valtion toiminta, kun edellisellä autoveromuutoksella, jossa vero muuttuu portaittain seuraavina vuosina 2019 saakka, pyrittiin rauhoittamaan autokauppa ja nyt tuleekin tällainen mullistava uudistus. Saa nähdä meneekö läpi, kun pienituloinen vanhoilla autoilla pidempää työmatkaa ajava, jollaisen ääniä monet puolueet kosiskelevat, tässä uudistuksessa melkein eniten häviää.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.01.17 - klo:21:02
Ja 24 tuntia myöhemmin olen edelleen oikeassa  ;)
Toistaiseksi ei vielä ole oikeaa ja väärää vastausta, koska kaikki on vielä auki.

multsi

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 18.01.17 - klo:21:10
Kyllä on poukkoilevaa valtion toiminta, kun edellisellä autoveromuutoksella, jossa vero muuttuu portaittain seuraavina vuosina 2019 saakka, pyrittiin rauhoittamaan autokauppa ja nyt tuleekin tällainen mullistava uudistus. Saa nähdä meneekö läpi, kun pienituloinen vanhoilla autoilla pidempää työmatkaa ajava, jollaisen ääniä monet puolueet kosiskelevat, tässä uudistuksessa melkein eniten häviää.

Näinhän näyttäisi olevan, että he joutuvat tässä maksumiehiksi: http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701182200055741_uu.shtml

Tuo 539â,¬ on laskettu varmaan nyt myytävien uusien autojen keskiverto päästöjen mukaan. Mitä ne sitten olisivatkaan paperilla kusetettuina... 130g tms? Monella esim. kymmenenvuotiaalla lukema on kuitenkin paljon korkeampi, mikä varmaan nostaa tuota perusmaksukin.  Tuossahan ei tosiaan ole mukana alvia eikä operaattorin voittoa, eli summa on paljon korkeampi joka tapauksessa.

Eli nyt jos on päässyt vanhalla autolla n. 200-250â,¬ vuosi, niiin tulevaisuudessa on peruspaketti(sis alv ja operaattorin kate)+ajoneuvero, jolloin paketin hinta ei varmaan alle tonnin kyllä jää.

Jos näin menee, niin melko törkeätä mielestäni, mutta spekulaatiotahan tämä kaikki huomiseen asti on :)


Polttoaineveroa juuri korotettiin sadan miljoonan edestä ja nyt sitä ollaan sitten laskemassa kahden mokoman edestä, eli tätä ei pumpulla tule kukaan huomaamaan. Vaikuttaa lähinnä myyntikalta, jolla tätä ajetaan kansalle. Dieselin käyttövoimaveron poistamisesta en ole nähnyt mitään puhetta.

zobuli

Saatan ehkä tukehtua vit*t*kseen jos autovero yhtäkkiä häviäisi. Juuri kun olen ostanut uuden auton....
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

vwmies

Lainaus käyttäjältä: multsi - 18.01.17 - klo:21:39
Tuo 539â,¬ on laskettu varmaan nyt myytävien uusien autojen keskiverto päästöjen mukaan. Mitä ne sitten olisivatkaan paperilla kusetettuina... 130g tms? Monella esim. kymmenenvuotiaalla lukema on kuitenkin paljon korkeampi, mikä varmaan nostaa tuota perusmaksukin.  Tuossahan ei tosiaan ole mukana alvia eikä operaattorin voittoa, eli summa on paljon korkeampi joka tapauksessa.

Eli nyt jos on päässyt vanhalla autolla n. 200-250â,¬ vuosi, niiin tulevaisuudessa on peruspaketti(sis alv ja operaattorin kate)+ajoneuvero, jolloin paketin hinta ei varmaan alle tonnin kyllä jää.

Jos näin menee, niin melko törkeätä mielestäni, mutta spekulaatiotahan tämä kaikki huomiseen asti on :)

Polttoaineveroa juuri korotettiin sadan miljoonan edestä ja nyt sitä ollaan sitten laskemassa kahden mokoman edestä, eli tätä ei pumpulla tule kukaan huomaamaan. Vaikuttaa lähinnä myyntikalta, jolla tätä ajetaan kansalle. Dieselin käyttövoimaveron poistamisesta en ole nähnyt mitään puhetta.

Nimenomaan poukkoilevaa tai vähintään arvaamaatonta kaikki autoihin liittyvä on kaikkineen ja kaikkiaan Suomessa ollut; katsastuskäytännön muutos, liikennevakuutuslain muutos,  tullin autoverosotkut, valtio ottanut autoveroasioissa EY-Tuomioistuimessa joka kerran pataan. Mutta kun söhköautot lopultakin tulevat, niin autoverotukselta putoaa viimeistään silloin pohja pois (=mistä verotulot ?). Ja se ei ole kaukana.  :o

OT: väliaikainen autovero ei ole kuulu tähän joukkoon....  :o
Yritetään pärjätä.

multsi

"Jos auton hiilidioksidipäästöt eivät ole tiedossa, sen maksut perustuvat kuljettuihin kilometreihin ja auton massaan. LVM:n selvityksessä keskimääräinen vuosimaksu olisi tällöin 596 euroa. Maksimissaan vuosimaksu olisi lähes 1 400 euroa ja vähimmäismäärä 490 euroa."

Autoharrastajat ja erityisesti varmaan jenkkiharrastajat kiittävät. Eli näille ei siis tapahdu mitään muuta kuin kolmin-nelinkertaistetaan vuotuinen ajoneuvovero. on tää kyllä perkelettä mielestäni...

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: multsi - 18.01.17 - klo:21:55
Autoharrastajat ja erityisesti varmaan jenkkiharrastajat kiittävät. Eli näille ei siis tapahdu mitään muuta kuin kolmin-nelinkertaistetaan vuotuinen ajoneuvovero. on tää kyllä perkelettä mielestäni...
En tiedä tarkoititko jenkkiharrastajilla jotain museoautojen keräilijöitä, mutta itse harkitsisin vakavasti vaikka tällaisen hakemista jos autovero poistuu.

Epes

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 18.01.17 - klo:19:44
Niin varmaan täytyy mennä tekemään. Valtiolta ei varmasti saa penniäkään kun maksanut autosta täydet verot. Me jotka on nyt auto tilattu ennen tätä uutista ollaan suurimpia häviäjiä!?

Minusta olisi pitkällä tähtäimellä ihan hyvä, että vero poistuu. Se että poisto kirpaisee jotakuta tapahtuessaan, on huonoa tuuria ja sellaista sattuu. Elämä kuitenkin jatkuu ja seuraavassa vaihdossa homma on taas raiteillaan. Itsekin olin vaihtamassa keväällä mutta se ajatus on nyt holdissa ja katsellaan -moodissa.
Jos autovero poistuu uusilta niin miksei se poistuisi myös käytetyiltä tuontiautoilta eli niiden tuonti räjähtäisi taas uusiin huippulukemiin. 

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 18.01.17 - klo:15:33
Kuluttaja varmasti vaan miettikäähän sitä miten autoliikkeiden käy? Yhdessä yössä kaikkien vaihtoautojen ja uusien esittelyautojen arvo tippuu jätkyttäviä tonni määriä..

Työllistävä vaikutus, kun autoliikkeet laittaa lappua luukulle!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: multsi - 18.01.17 - klo:21:39
Näinhän näyttäisi olevan, että he joutuvat tässä maksumiehiksi: http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701182200055741_uu.shtml

Tuo 539â,¬ on laskettu varmaan nyt myytävien uusien autojen keskiverto päästöjen mukaan. Mitä ne sitten olisivatkaan paperilla kusetettuina... 130g tms? Monella esim. kymmenenvuotiaalla lukema on kuitenkin paljon korkeampi, mikä varmaan nostaa tuota perusmaksukin.  Tuossahan ei tosiaan ole mukana alvia eikä operaattorin voittoa, eli summa on paljon korkeampi joka tapauksessa.

Eli nyt jos on päässyt vanhalla autolla n. 200-250â,¬ vuosi, niiin tulevaisuudessa on peruspaketti(sis alv ja operaattorin kate)+ajoneuvero, jolloin paketin hinta ei varmaan alle tonnin kyllä jää.


Otetaan joku syrjäkylällä yksin asuva eläkeläinen. Ei ole mitään julkisia ja omistat sen tonnin corollan. Ennen maksoit käyttömaksun ja liikennevakuutuksen, niin selvisit ehkä 500 eurolla. Nyt ei tonni riitä edes johonkin perusmaksuun. Auton omistamisesta, että saat ajaa maksat sen 1000-13000 euroa vuosi! Samaan aikaan Soini hehkuttaa juppiskoottereiden ja huvikuunareiden verottamisesta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Epes

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.01.17 - klo:22:13
Työllistävä vaikutus, kun autoliikkeet laittaa lappua luukulle!

Automyyjät voisivat käpyjä potkiessaan alkaa myydä moottoripyöriä. Niiden kauppa kuulemma raketoi ensi kesänä  ;D ;D

multsi

Valtiomies Soini mölisi myös kovasti autoveron poistamisesta vaalien alla. Eikös se persujen slogan ollutkin "saat mitä tilaat".

repomies

Tässä kävi nyt niin että vanhoilla autoilla ajavat köyhät tulevat ottamaan turpiin oikein kunnolla. Sitten taas uusilla mersuilla ajelevat toimitusjohtajatason heput nauravat tyytyväisenä partaansa.

No nyt kävi näin, sitä saa mitä äänestää.  Omat autot on aika vanhat, pitää ehkä luopua kakkosautosta.

Epes

Lainaus käyttäjältä: repomies - 18.01.17 - klo:22:32
Tässä kävi nyt niin että vanhoilla autoilla ajavat köyhät tulevat ottamaan turpiin oikein kunnolla. Sitten taas uusilla mersuilla ajelevat toimitusjohtajatason heput nauravat tyytyväisenä partaansa.

No nyt kävi näin, sitä saa mitä äänestää.  Omat autot on aika vanhat, pitää ehkä luopua kakkosautosta.

Jos autovero poistuisi kokonaan, niin kaikkein suurin hyöty tulisi kaikkein saastuttavimmille ajoneuvoille ja hybridit + sähköautot hyötyisivät murusia. Tähän suuntaanko sitä autoverotusta on viimeiset 10 vuotta säädetty?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy