Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

JJT

Eihä tossa ole mitään logiikkaa.
Välillä menee sähköllä, välillä ei.
Onko pakkasta 5 vai 15astetta, ei oo väliä.
Ajat sähköllä 10km ja menee polttis päälle ,niin ei vaihda enää e-modelle.


dillon

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.02.21 - klo:16:26
^ (muutama viimeisin) niin oletteko lämmittäneet webastolla noissa tilanteissa?
Ei ole itselläni Webasto ollut päällä näissä tapauksissa.

Tänään tuli pikalähtö ilman ajastusta, eli kylmällä akulla, mutta koska ilma lauhtunut selvästi (n. -3) niin nätisti lähti suoraan sähköllä. Akku oli kuitenkin luultavasti paljon ilmaa kylmempi, koska yöllä oli vielä sellaiset -11.

Auto on siis jo toista talvea meillä, mutta koska viime talvi täällä etelässä oli niin lauha, niin ei tähän pakkaskelien käytökseen silloin tullut edes törmättyä.   

makelja

Onko muilla moottorin päällä se muovinen kansi? Kyse 2020 GTEstä. Siinä ilmanputsarin vieressä. Omassani sitä ei ole.

Erkka

#3483
Kuva Passat GTE sekä Tiguab eHybrid 2021, josta voitte vertailla eroja. makelja, onko sinulla sama kuin Tiguanissa?




Vm. 2020 Passa GTE alla




Alla Tiguan eHybrid

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

makelja

Taitaa olla niin että 2020 malliin sitä ei enää ole laitettu. Pre faceliftissä se vielä on.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: makelja - 14.02.21 - klo:17:57
Taitaa olla niin että 2020 malliin sitä ei enää ole laitettu. Pre faceliftissä se vielä on.

Olisiko säästö syistä jätetty pois. Vai mistä on kyse?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

makelja

Niin vähän epäilivät yhdellä Golf saitilla. Samassa paikassa oli myös tarvittavat osat jos haluaa ne sinne lisätä.

Parts list & approx. costs in UK £
Item No.1:- 04E 103 925 F, Engine cover £51.26 (x1)
Item No.3:- 04E 103 932, Bracket for cover £13.92 (x1)
Item No.6:- 104 514 08, T-Star bolt M6x20mm £0.34 (x1)



makelja

Ja mulla ei sitä ole, kun on facelift.
Ajattelin nuo osat kyllä hankkia jossain vaiheessa.

Arsenal1982

Heps!

Uusi GTE:n käyttäjä ilmoittautuu. -18 70tkm mittarissa. Ruotsin liisari kyseessä.

- auto herjaa rengaspaineista, riittääkö että käy laittamassa samat paineet renkaisiinkun en löytänyt ajotietokoneista paineita?
- avaimien pattereita ruikuttaa, itse varmaan pystyy vaihtamaan. Pitääkö huomioida jotain ja vaatiiko jotain erityistä?
- autossa pitäisi olla avaimeton käynti, mutta en ole tätä saanut vielä ratkaistua ( mahd. Riippuu avaimien pattereista?)

Palailen asiaan kun on vähän ajokokemusta alla : )

Banned

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 15.02.21 - klo:21:19
- avaimien pattereita ruikuttaa, itse varmaan pystyy vaihtamaan. Pitääkö huomioida jotain ja vaatiiko jotain erityistä?

Itse voi vaihtaa, eikä tarvitse mitään kikkailla. Vanha pois ja uusi tilalle.
Passat GTE

m4x1mu5

Paineiden kalibrointi löytyy ajotietokoneesta, kalibroi systeemi paineiden tarkastuksen jälkeen. Mulla oli samaa vikaa ruotsin tuonnissa mutta paljastui renkaan runkovaurioksi, olisi pitänyt olla tarkempi ostaessa, meni renkaat omaan piikkiin...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Banned - 16.02.21 - klo:07:49
Itse voi vaihtaa, eikä tarvitse mitään kikkailla. Vanha pois ja uusi tilalle.

Eipä tuossa tosiaan tarvitse huomioida muuta, kuin että uusi patteri on oikeaa tyyppiä. Youtubesta löytyy ohjevideoita, joiden avulla patterin vaihtaminen onnistuu varmasti.
VW Passat Variant GTE

jaston

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 15.02.21 - klo:21:19
- autossa pitäisi olla avaimeton käynti, mutta en ole tätä saanut vielä ratkaistua ( mahd. Riippuu avaimien pattereista?)

Käsittääkseni, jos auton etuoven ulkokahvassa on pieni "lovi", niin autossa on avaimeton käynti. Muuten vaan avaimeton käynnistys. Monessa ruotsintuonti Passat GTE:ssä näyttäisi olevat pelkästään avaimeton käynnistys.
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 15.02.21 - klo:21:19
- avaimien pattereita ruikuttaa, itse varmaan pystyy vaihtamaan. Pitääkö huomioida jotain ja vaatiiko jotain erityistä?

Pistät 2 euron kolikon avaimessa olevaan uraan ja väännät kuoret auki. Sopiva isohko talttapäämeisselikin käy. Irroitat vanhan litteän patterin ja laitat uuden samalla tavalla paikoilleen, patterin malli on CR 2025. Paina kuori kiinni niin että napsahtaa ja se on siinä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Banned

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 16.02.21 - klo:09:59
Pistät 2 euron kolikon avaimessa olevaan uraan ja väännät kuoret auki. Sopiva isohko talttapäämeisselikin käy. Irroitat vanhan litteän patterin ja laitat uuden samalla tavalla paikoilleen, patterin malli on CR 2025. Paina kuori kiinni niin että napsahtaa ja se on siinä.

Paitsi, että näissä on tämmöinen avain https://www.youtube.com/watch?v=Z5y8LLT1otU
Passat GTE

Turbokiisseli

Patteri on kyllä CR2032, mutta myös 2025 käy. Juuri viime viikolla vaihdoin omani.

Helpoiten kuoren saa auki kun ottaa vara-avaimen pois ja sen reiästä kampaa puolikkaan auki pienellä ruuvarilla. Ei jää edes jälkiä ulkopintaan.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

duke7

Vähän avaimiin liipaten niin webaston kauko alkanut temppuilla joskus. Ei siis välttämättä reagoi ensin vaan pitää painella nappeja tai kopsauttaa vähän että ottaa käskyn. Paristonkin vaihdoin jo mutta ei vaikutusta.
Onkohan siitä joku yleinen tapa miten vikaantuu ja voisikohan korjata vielä?
Siis ehkä kerran kahdessa viikossa on ongelmaa ja aina se lopulta toimii kuitenkin.

Arsenal1982

Lainaus käyttäjältä: jaston - 16.02.21 - klo:08:37
Käsittääkseni, jos auton etuoven ulkokahvassa on pieni "lovi", niin autossa on avaimeton käynti. Muuten vaan avaimeton käynnistys. Monessa ruotsintuonti Passat GTE:ssä näyttäisi olevat pelkästään avaimeton käynnistys.


Kiitos neuvoista ja vastauksista. Kävin kurkkaamassa että sellainen pieni "lovi" löytyy kahvan alapuolelta. Pitääpä nyt illalla vaihtaa ne paristot ja kokeilla jos pääsisi autoon sisälle ilman etä painaa nappia avaimesta.

Lisäkysymys: Etujarrupalat, niin pystyykö ne vaihtamaan ihan normaalisti kun takana pitää saada se mäntä ohjelmistolla ajettua. Mitenkäs etupäässä?

Banned

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 16.02.21 - klo:15:15

Kiitos neuvoista ja vastauksista. Kävin kurkkaamassa että sellainen pieni "lovi" löytyy kahvan alapuolelta.

Pitäisi löytyä tuosta B kohdasta.

Passat GTE

skuzeri

Lainaus käyttäjältä: Arsenal1982 - 16.02.21 - klo:15:15

Kiitos neuvoista ja vastauksista. Kävin kurkkaamassa että sellainen pieni "lovi" löytyy kahvan alapuolelta. Pitääpä nyt illalla vaihtaa ne paristot ja kokeilla jos pääsisi autoon sisälle ilman etä painaa nappia avaimesta.

Lisäkysymys: Etujarrupalat, niin pystyykö ne vaihtamaan ihan normaalisti kun takana pitää saada se mäntä ohjelmistolla ajettua. Mitenkäs etupäässä?



Niin siis jos tuon tyylinen lovi löytyy sulta ovenkahvasta ulkopuolelta, ei alapuolelta, niin sitten on keyless.

Edit. Banned ehtiskin ensin.

Arsenal1982

Lainaus käyttäjältä: Banned - 16.02.21 - klo:15:47
Pitäisi löytyä tuosta B kohdasta.




,,h...niin kuin joku jo mainitsikin että Sweduautoissa yleensä avaimeton käynnistys mutta ei käynti ja pitää omassa autossani paikkaansa :(

markun

Lainaus käyttäjältä: jaston - 16.02.21 - klo:08:37
Käsittääkseni, jos auton etuoven ulkokahvassa on pieni "lovi", niin autossa on avaimeton käynti. Muuten vaan avaimeton käynnistys. Monessa ruotsintuonti Passat GTE:ssä näyttäisi olevat pelkästään avaimeton käynnistys.
Oma auto ruotsintuonti ja siinä on myös tuo lovi kahvassa, mutta eipä ole avaimetonta käyntiä. Ei kai siihen mitään aktivointia vaadita?

Erkka

Eikös avaimet pidä aktivoida autoon, jotta avaimeton ovenavaus toimisi?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

S8A0V

Lainaus käyttäjältä: Janecky - 12.02.21 - klo:08:27
Samat oireet ja satunnaisena esiintyy. Vielä toistaiseksi on toipunut 15min odottelulla.
VCDS herjat:
1 Fault Found:
26192 - Engine Disconnect Clutch
          P2884 00 [168] - Stuck Open

Vähän olen tutkinut ja Audille löytyy service bullet eli varmaan näitä esiintyy enemmänkin.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10153065-9999.pdf

Onko vinkkiä mekatroniikan korjaajista? Paineensäätö venttili pitäisi vaihtaa ja testata. Koko mekatroniikan vaihto
on ainakin rahallisesti melko ylilyönti tähän vikaan.

Joo

Nyt tuli diagnoosi omasta Passatista ja mekatroniikka menee vaihtoon, maahantuojalta gv osasta 100% ja töistä 70%.
Mutta kysymys kuuluu onko teillä joilla mekatroniikka on jo vaihdettu auto pelannut normaalisti sen jälkeen?
Vai saako ajella pelko perseessä että koska porsii uudestaan...

janimak

Oma kokemus hieman kaukaa Skoda Octavia 2.0 tdi vm -09, jossa vaihdettiin 6-vaihteiseen dsg-lootaan mekatroniikka. Taisi olla jossain 150 tkm:n kohdalla. Hyvin toimi sen jälkeen sen 100 tkm, jotka perheessä sillä vielä ajettiin.

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: S8A0V - 16.02.21 - klo:18:07
Joo

Nyt tuli diagnoosi omasta Passatista ja mekatroniikka menee vaihtoon, maahantuojalta gv osasta 100% ja töistä 70%.
Mutta kysymys kuuluu onko teillä joilla mekatroniikka on jo vaihdettu auto pelannut normaalisti sen jälkeen?
Vai saako ajella pelko perseessä että koska porsii uudestaan...

Hyvin on pelannut auto rempan jälkeen. Piti vain laittaa päivämäärä ja kello oikeaan aikaan, kun ihmettelin rempan jälkeen miksei ajastukset toimineet :)

Hannu911

Olen parin viikon aikana koeajanut useita hybridejä. Samalla olen mitannut kaikista myös lataustehot ja paljonko akun lataus on vienyt sähköä. Pakkanen jossa autot olivat ennen latausta ja jossa latasin vaihteli -4C:n ja -23C:n välillä.
Verrokkina kuvissa näkyy myös mun XC60 MY19 jossa on uusimmat softapäivitykset joulukuulta.

Oheisesta kuvasta näkyy selvästi se että kaikki muut merkit kuin Volvo lataavat täydellä teholla myös kovemmissa pakkasissa.
Mittasin myös latauksiin kulutetun sähköenergian. Niistä laskin oletetulla 85% latauksen hyötysuhteella kuhunkin autoon latautuneen sähkön ja sen perusteella näin että VW, Skoda, BMW ja Mersu latasivat akkunsa täyteen.

Näissä latauksissa yksikään Volvo ei ladannut akkua täyteen.
Mittausteni mukaan Volvo ei lataa koskaan akkuaan täyteen jos lataus ei tapahdu suurimmalla teholla joka latausasemasta on saatavilla (mun Volvon max latausteho on 3.8kW, Mersu latas jopa 3.95kW:lla yhdestä vaiheesta).
Toisaalta Volvossa täysitehoinen lataus alusta loppuun ei ole aina tae täydelle akulle mutta silloin akku latautuu ainakin lähes täyteen. Lämpimässähän Volvo lataa aina akkunsa täyteen, tai ainakin lähes täyteen.

(Täydellä latauksella tarkoitan latausta jossa akkuun on mennyt energiaa sen verran että siitä saa akun suunnitellun nettokapasiteetin verran energiaa ulos. Mun MY19 XC60:ssä on 10.4kWh akku ja kun se on täyteen ladattu siitä saa 7.8kWh energiaa ajoon.)


Mielenkiintoinen havainto Passatin koeajossa oli se että siinä lataus tapahtuu vaiheistettuna kun ajastaa lähtöajan autolle. Tämä kaksivaiheinen lataus on käsittääkseni käytössä kaikissa VAG:n lataushybriideissä.

Ja mikä oli vielä mielenkiintoisempaa oli se että Passat kulki koko aamuisen 22km lenkin pelkällä sähköllä, bensakone ei käynnistynyt! Auto oli ollut pihalla -20C pakkasessa yön yli ennen lenkkiä.
Kun tein samanlaisen kokeen Tiguanilla niin bensakone oli käynnissä aamuisella -20C lenkillä käytännössä koko ajan. Mutta Tiguanissa en käyttänyt kaksivaiheista latausta vaan latasin akun täyteen illalla.

Kun noissa kahdessa on kuitenkin sama hybriiditekniikka niin luulenkin että se Passatin hieno suoriutuminen pelkällä sähköllä johtui siitä että akku oli lämmennyt latautumisen yhteydessä riittävästi pelkkään sähköajoon. Varsinaista akun lämmitystähän Passatissakaan ei käsittääkseni ole.

Tällä forumilla on varmaan kokemusta tuosta kaksivaiheisesta lataamisesta ja sen hyödystä sähkölläajamiseen yli -10C pakkasella.

Ja seuraava autoni on suurella todennäköisyydellä Passat GTE tai Superb iV. Vaikka Volvon nelivetoinen hybriidikonsepti onkin hyvä niin sen erittäin huonosti lataava akku pilaa hyvä tuotteen. Volvon lataushan alkaa toimia huonosti PLUS 14C asteen kylmemmällä puolella.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Turbokiisseli - 16.02.21 - klo:12:19
Patteri on kyllä CR2032, mutta myös 2025 käy. Juuri viime viikolla vaihdoin omani.

Ok eli käytössä on ollut molempia tyyppiä. Meillä on ollut tuota 2025 mallia, toki ei autot ole GTEitä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Antore

Lainaus käyttäjältä: Hannu911 - 16.02.21 - klo:22:05
Olen parin viikon aikana koeajanut useita hybridejä. Samalla olen mitannut kaikista myös lataustehot ja paljonko akun lataus on vienyt sähköä. Pakkanen jossa autot olivat ennen latausta ja jossa latasin vaihteli -4C:n ja -23C:n välillä.
Verrokkina kuvissa näkyy myös mun XC60 MY19 jossa on uusimmat softapäivitykset joulukuulta.

Oheisesta kuvasta näkyy selvästi se että kaikki muut merkit kuin Volvo lataavat täydellä teholla myös kovemmissa pakkasissa.
Mittasin myös latauksiin kulutetun sähköenergian. Niistä laskin oletetulla 85% latauksen hyötysuhteella kuhunkin autoon latautuneen sähkön ja sen perusteella näin että VW, Skoda, BMW ja Mersu latasivat akkunsa täyteen.

Näissä latauksissa yksikään Volvo ei ladannut akkua täyteen.
Mittausteni mukaan Volvo ei lataa koskaan akkuaan täyteen jos lataus ei tapahdu suurimmalla teholla joka latausasemasta on saatavilla (mun Volvon max latausteho on 3.8kW, Mersu latas jopa 3.95kW:lla yhdestä vaiheesta).
Toisaalta Volvossa täysitehoinen lataus alusta loppuun ei ole aina tae täydelle akulle mutta silloin akku latautuu ainakin lähes täyteen. Lämpimässähän Volvo lataa aina akkunsa täyteen, tai ainakin lähes täyteen.

(Täydellä latauksella tarkoitan latausta jossa akkuun on mennyt energiaa sen verran että siitä saa akun suunnitellun nettokapasiteetin verran energiaa ulos. Mun MY19 XC60:ssä on 10.4kWh akku ja kun se on täyteen ladattu siitä saa 7.8kWh energiaa ajoon.)


Mielenkiintoinen havainto Passatin koeajossa oli se että siinä lataus tapahtuu vaiheistettuna kun ajastaa lähtöajan autolle. Tämä kaksivaiheinen lataus on käsittääkseni käytössä kaikissa VAG:n lataushybriideissä.

Ja mikä oli vielä mielenkiintoisempaa oli se että Passat kulki koko aamuisen 22km lenkin pelkällä sähköllä, bensakone ei käynnistynyt! Auto oli ollut pihalla -20C pakkasessa yön yli ennen lenkkiä.
Kun tein samanlaisen kokeen Tiguanilla niin bensakone oli käynnissä aamuisella -20C lenkillä käytännössä koko ajan. Mutta Tiguanissa en käyttänyt kaksivaiheista latausta vaan latasin akun täyteen illalla.

Kun noissa kahdessa on kuitenkin sama hybriiditekniikka niin luulenkin että se Passatin hieno suoriutuminen pelkällä sähköllä johtui siitä että akku oli lämmennyt latautumisen yhteydessä riittävästi pelkkään sähköajoon. Varsinaista akun lämmitystähän Passatissakaan ei käsittääkseni ole.

Tällä forumilla on varmaan kokemusta tuosta kaksivaiheisesta lataamisesta ja sen hyödystä sähkölläajamiseen yli -10C pakkasella.

Ja seuraava autoni on suurella todennäköisyydellä Passat GTE tai Superb iV. Vaikka Volvon nelivetoinen hybriidikonsepti onkin hyvä niin sen erittäin huonosti lataava akku pilaa hyvä tuotteen. Volvon lataushan alkaa toimia huonosti PLUS 14C asteen kylmemmällä puolella.

Loistavaa tutkimustyötä, iso peukku! Näihin havaintoihin kun vielä lisätään Volvon aivan toivoton sähkömoottorin suorituskyky ja miten helposti auto käyttäjän tahtomatta käynnistää polttiksen, niin Passatin valinta on varmasti perusteltu.

duke7

^^^ (kai, Hannulle kuitenkin) niin juu lataa loput ajastuksen mukaan kun se on valittuna. Sen voi myös valita itse paljonko lataa heti kun laitetaan piuhaan ja mikä osuus jää juuri ennen lähtöä ladattavaksi. On nimellä ”alempi latausraja” ja pitänyt sitä itse 80%. Sekin riittää ainakin liki -20° C tapahtuviin sähköllä lähtöihin minun havaintojen mukaan. Toiset tosin täällä sanovat että tuntuu satunnaiselta se milloin antaa ajaa sähköllä ja milloin käynnistää polttomoottorin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy