DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

karvainen-poro

Olispa tämänkin keskustelualueen ymmärtänyt etsiä ennen käytetyn Polon ostamista. DSG7 mekatroniikka vaihdettava 110000km kohdalla alle 2kk/2000km ostamisen jälkeen. Kauppiaan kanssa pääsee vääntämään reklamaatiosta. Onneksi bussit kulkevat hyvin.

rautiainen

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 16.06.23 - klo:14:38
Minkä vuosimallin Golf ja millä moottorilla? Omassa GTI:ssä sama loota eikä mitään kampanjaa ole tarjolla.

Kysymys koski ilmeisesti postaustani. 2018 Alltrack 2.0 TDi. Sama loota on nelikoissa. Asentaja sanoi pajalla, että onhan näitä irronneita ruuveja tullut vastaan. Uudemmissa lootissa kuulemma asia on korjattu eikä tuota samaa vikaantumista enää voi sattua. Ruuveja löysällä on ollut enemmän ja siksi tuo kampanja. Ymmärsin, että päivitys varoittaa jotenkin, jos vaihteiston pumpun öljynpaineet laskevat ruuvien löystyessä.


how do i get a url for a picture

ak72

Lainaus käyttäjältä: rautiainen - 16.06.23 - klo:18:16
Kysymys koski ilmeisesti postaustani. 2018 Alltrack 2.0 TDi. Sama loota on nelikoissa. Asentaja sanoi pajalla, että onhan näitä irronneita ruuveja tullut vastaan. Uudemmissa lootissa kuulemma asia on korjattu eikä tuota samaa vikaantumista enää voi sattua. Ruuveja löysällä on ollut enemmän ja siksi tuo kampanja. Ymmärsin, että päivitys varoittaa jotenkin, jos vaihteiston pumpun öljynpaineet laskevat ruuvien löystyessä.


how do i get a url for a picture

Jep eli ei koske kaikkia DQ381 laatikoita ilmeisesti. Eiköhän nuo tiedota asiasta jos tarvii viedä pajalle.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

rautiainen

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 16.06.23 - klo:20:10
Jep eli ei koske kaikkia DQ381 laatikoita ilmeisesti. Eiköhän nuo tiedota asiasta jos tarvii viedä pajalle.

Ei asian tiimoilta kukaan lähesty. Pitää itse olla tarkkana.

voinko teettää laadunparannuskampanjan myös korjaamolla joka ei ole valtuutettu merkkihuoltamo?
Laadunparannuskampanjoita voi suorittaa ainoastaan valtuutetuissa merkkihuoltopisteissä.
Millaisia kustannuksia laadunparannuskampanjan huoltokäynnissä tulee?
Asiakkaalle ei tule korjaustyöstä lisäkustannuksia.
Kuinka kauan korjaamokäynti kestää?
Työnkesto vaihtelee laadunparannuskampanjan tyypin perusteella. Jos haluat saada tarkemman arvion laadunparannuksen tekemisen kestosta, olkaa yhteydessä valtuutettuun huoltopisteeseen.
Saanko korjauksen ajaksi sijaisauton / kyydin takaisin kotiin / töihin?
Laadunparannuskampanjat suoritetaan yleensä huoltokäyntien yhteydessä. Sijaisauto / kuljetus mahdollisuudesta voit kysyä lisätietoja huoltopisteestä, jossa huoltotyö tehdään.
Missä näen tarkemmat tiedot autoni avoimista laadunparannuskampanjoista?
Oma Volkswagen-palvelussa näet tarkemmat tiedot autosi avoimista laadunparannuskampanjoista. Löydät palvelun osoitteessa http://oma.volkswagen.fi

rawpower

Lainaus käyttäjältä: rautiainen - 16.06.23 - klo:18:16
Kysymys koski ilmeisesti postaustani. 2018 Alltrack 2.0 TDi. Sama loota on nelikoissa. Asentaja sanoi pajalla, että onhan näitä irronneita ruuveja tullut vastaan. Uudemmissa lootissa kuulemma asia on korjattu eikä tuota samaa vikaantumista enää voi sattua. Ruuveja löysällä on ollut enemmän ja siksi tuo kampanja. Ymmärsin, että päivitys varoittaa jotenkin, jos vaihteiston pumpun öljynpaineet laskevat ruuvien löystyessä.


how do i get a url for a picture

Tosiaankin näitä on jonkin verran vaihdettu ainakin kun noita ulkomaan foorumeita lukee. Jos vikakoodi tulee öljypumpusta menee pumppu vaihtoon. Jos ruuvi on irronnut niin sitten taitaa mennä koko laatikko vaihtoon. Voi jopa tehdä reiän laatikkoon näköjään kuten alla olevan linkin epäonnisella Audi S3 omistajalla postaus #31. Ja ei lainkaan vastaantuloa. Selkeä tyyppivikahan tuokin on kun kerta on "laadunparannuskampanjakin" tehty.

https://www.audi-sport.net/xf/threads/recall-issued-02-09-2022.436058/


Pysse

Lainaus käyttäjältä: tturku - 09.06.23 - klo:09:44
Tähän päivitys, auto ollut Helkamalla tutkittavana ja hutkittavana, Laatikko mikitettiin, ja ajeltiin ja nauhoitettiin ääniä. Öljyt vaihdettiin ja vajaa 15tkm ajetuista öljyistä ei löytynyt mitään erikoista. ,,änet samat uusilla öljyillä eli diagnoosi alkavaa laakerivauriota. Jatketun takuukyselyn vastaus, että tehdas tulisi 50% työstä ja uudesta laatikosta vastaan, maksettavaa jäisi 4800,....
VMK Service tarjoiais laakerien vaihdon 1600,. Muilla kokemuksia VMK servicestä?

Sama homma pari vuotta sitten. Autona -16 Superb 2.0 TDI DSG, ja n. 110 tkm kohdalla alkoi 5- ja 6-vaihteilla rohista. Laatikko diagnosoitiin 115 tkm kohdalla ja vaihdettiin pari tkm myöhemmin. 55 % vastaantulolla itselle jäi maksettavaa n. 3500 + diagnosoinnista 200 EUR. Eiköhän tuostakin jäänyt sekä maahantuoja että Skoda voitolle. Laskukaava vastaantulolle oli tuolloin selvästi (250 tkm - 115 tkm)/250 tkm. Vaihteistoöljyt oli vaihdettu ajallaan (aina etuajassa).

Nyt 166 tkm kohdalla taitaa vauhtipyörä jo oireilla. Olisi kannattanut vaihtaa jo silloin, kun laatikko oli muutenkin irti.

JPN_V70D3OR

Nämä 'good will' vastaantulot ovat vähän niin ja näin. Marmorilla korjausratkaisut ovat lähinnä, vaihdetaan _riittävän_ suuri kokonaisuus, jolloin hintaa kertyy, vaikka valmistaja 'maksaa' osan kuluista.

Erikoispajat taas korjaavat itse vian, ehkäpä kunnostetuilla osilla, jolloin käsittääkseni kulut monesti jäävät alemmiksi, kuin marmorin veloittama omavastuu. Korjaukselle kuitenkin tulee takuu, joten onko marmorin käyttämisestä vastaavaa hyötyä ???
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Pysse

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 19.06.23 - klo:17:24
Nämä 'good will' vastaantulot ovat vähän niin ja näin. Marmorilla korjausratkaisut ovat lähinnä, vaihdetaan _riittävän_ suuri kokonaisuus, jolloin hintaa kertyy, vaikka valmistaja 'maksaa' osan kuluista.

Erikoispajat taas korjaavat itse vian, ehkäpä kunnostetuilla osilla, jolloin käsittääkseni kulut monesti jäävät alemmiksi, kuin marmorin veloittama omavastuu. Korjaukselle kuitenkin tulee takuu, joten onko marmorin käyttämisestä vastaavaa hyötyä ???

Omalla kohdalla tällainen DSG:täkin korjaava paja suositteli tarttumaan tuohon uuteen tuolla hinnalla, koska korjaaminen tulisi joka tapauksessa jo aika lähelle uuden hintaa. Esim. tonnin hintaero uusi vs. korjattu vanha alkaa olla jo aika pieni. Tokihan tuo tturkun 4800 EUR on jo hyvän matkaa enemmän kuin mulla, jolloin korjaaminen on jo houkuttelevaa.

Hyvin on noussut tuo ”normaali” hintakin parissa vuodessa, kun mun tapauksessa se oli 7800 EUR ja nyt 9600 EUR.

o.b.

Merkkiliikkeen varaosilla on aina kahden vuoden takuu. Taitaa kattaa myös vaihtotyön osuuden. Harva ei-merkki-korjaamo uskaltaa sellaista luvata.

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 19.06.23 - klo:20:20
Merkkiliikkeen varaosilla on aina kahden vuoden takuu. Taitaa kattaa myös vaihtotyön osuuden. Harva ei-merkki-korjaamo uskaltaa sellaista luvata.
Hieman vaihtelee, joillakin pajoilla on 2v, toisilla jopa 3v. Elinkeinonharjoittajalla on kuitenkin aina virhevastuu, kannattaa tietty tsekata ehdot ennen työn aloitusta.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

rautiainen

Lainaus käyttäjältä: rautiainen - 16.06.23 - klo:21:06
Ei asian tiimoilta kukaan lähesty. Pitää itse olla tarkkana.

voinko teettää laadunparannuskampanjan myös korjaamolla joka ei ole valtuutettu merkkihuoltamo?
Laadunparannuskampanjoita voi suorittaa ainoastaan valtuutetuissa merkkihuoltopisteissä.
Millaisia kustannuksia laadunparannuskampanjan huoltokäynnissä tulee?
Asiakkaalle ei tule korjaustyöstä lisäkustannuksia.
Kuinka kauan korjaamokäynti kestää?
Työnkesto vaihtelee laadunparannuskampanjan tyypin perusteella. Jos haluat saada tarkemman arvion laadunparannuksen tekemisen kestosta, olkaa yhteydessä valtuutettuun huoltopisteeseen.
Saanko korjauksen ajaksi sijaisauton / kyydin takaisin kotiin / töihin?
Laadunparannuskampanjat suoritetaan yleensä huoltokäyntien yhteydessä. Sijaisauto / kuljetus mahdollisuudesta voit kysyä lisätietoja huoltopisteestä, jossa huoltotyö tehdään.
Missä näen tarkemmat tiedot autoni avoimista laadunparannuskampanjoista?
Oma Volkswagen-palvelussa näet tarkemmat tiedot autosi avoimista laadunparannuskampanjoista. Löydät palvelun osoitteessa http://oma.volkswagen.fi

Volkkarikorjaamolta annettiin sijaisautoksi litrainen pikkukippo Golf. On kuulemma VW:n ohjeiden mukainen. K-Auto maahantuojana ei ottanut vastuuta, että voisivat tarjota parempaa sijaisautoa. Näillä näkymin oma auto on korjaamon pukilla odottamassa vaihteistoa 1,5-2 kk. Ei  naurata maahantuojan asenne. Taisi olla kolmas ja viimeinen Volkkari meidän perheessä. Kysymys on kuitenkin maailman toiseksi suurimmasta auton valmistajasta  ja sen maahantuojasta, joka tyrii nyt asiakastyytyväisyyden.

petrisa

Lainaus käyttäjältä: rautiainen - 30.06.23 - klo:12:31
Volkkarikorjaamolta annettiin sijaisautoksi litrainen pikkukippo Golf. On kuulemma VW:n ohjeiden mukainen. K-Auto maahantuojana ei ottanut vastuuta, että voisivat tarjota parempaa sijaisautoa. Näillä näkymin oma auto on korjaamon pukilla odottamassa vaihteistoa 1,5-2 kk. Ei  naurata maahantuojan asenne. Taisi olla kolmas ja viimeinen Volkkari meidän perheessä. Kysymys on kuitenkin maailman toiseksi suurimmasta auton valmistajasta  ja sen maahantuojasta, joka tyrii nyt asiakastyytyväisyyden.

Sulla on oma Golf pajalla ja nyt sulle on annettu sijaisautoksi Golf, joka onkin pikkukippo ja parempi sijaisauto olisi pitänyt saada. Tuolla kommentilla olisi odottanut, että oma autosi olisi vähintäänkin Passat  ???

Mikäli tyytymättömyys koskee pelkästään tuon sijaisauton moottorin kokoa, niin mikähän mahtaa olla oman Golfin moottori?
Kai se on vähintään GTI ehkäpä jopa R- versio  ;D

Oma RS Ocu oli myyjäliikkeen toimesta öljypohjan tiivisteen korjauksessa (tiputti öljyä), niin sain päivän ajaksi sijaisautoksi juurikin litraisen DSG- vaihteisen Golfin. Positiivinen yllätys oli tuo moottori, noinkin pieneksi koneeksi.



765turbo

Lainaus käyttäjältä: rautiainen - 30.06.23 - klo:12:31
Volkkarikorjaamolta annettiin sijaisautoksi litrainen pikkukippo Golf. On kuulemma VW:n ohjeiden mukainen. K-Auto maahantuojana ei ottanut vastuuta, että voisivat tarjota parempaa sijaisautoa. Näillä näkymin oma auto on korjaamon pukilla odottamassa vaihteistoa 1,5-2 kk. Ei  naurata maahantuojan asenne. Taisi olla kolmas ja viimeinen Volkkari meidän perheessä. Kysymys on kuitenkin maailman toiseksi suurimmasta auton valmistajasta  ja sen maahantuojasta, joka tyrii nyt asiakastyytyväisyyden.

Moottorista niin väliä, mikä on, mutta kyllä korimalli saisi olla sama. Varmaan teilläkin ois ollu farkulle enempi tarvetta , jos oma on all track farkku. Nyt toki säästyy omaan autoon tulevat kilometrit 2 kk ajalta.
1.0tsi on ihan kelpo pannu ku muistaa vaan antaa runtua, niin jaksaa se kuormaakin viedä.

https://blog.fcpeuro.com/the-definitive-guide-to-the-dsg-transmission

buubaa

Kuinkas yleisiä on laakeriviat dq250? Kyseessä Leon cupra -14 ja se pitää vitosvaihteella aika voimakasta kihinää/jurnutusta (vaikea kuvailla), ykkösvaihteella mielestäni kuuluu vastaava ääni mutta paljon vaimeampana ja kutosvaihteella vain kun päästää kaasusta. Muuten laatikko tuntuis toimivan täysin normaalisti ja tosiaan kolmos ja nelosvaihde on täysin äänettömiä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 16.06.23 - klo:20:10
Jep eli ei koske kaikkia DQ381 laatikoita ilmeisesti. Eiköhän nuo tiedota asiasta jos tarvii viedä pajalle.

Kyllä täytyy usko olla kova, että tiedottaisivat noista ja korjaisivat oma-aloitteisesti tuollaiset viat  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

V Marjamäki

Lainaus käyttäjältä: buubaa - 05.07.23 - klo:00:08
Kuinkas yleisiä on laakeriviat dq250? Kyseessä Leon cupra -14 ja se pitää vitosvaihteella aika voimakasta kihinää/jurnutusta (vaikea kuvailla), ykkösvaihteella mielestäni kuuluu vastaava ääni mutta paljon vaimeampana ja kutosvaihteella vain kun päästää kaasusta. Muuten laatikko tuntuis toimivan täysin normaalisti ja tosiaan kolmos ja nelosvaihde on täysin äänettömiä.

Vastaavaa oiretta vastaavassa autossa mullakin. Itse kiinnittänyt huomiota tuohon "kahinaan" lähinnä juuri kutosella mottorijarrutuksessa. Joltain laakerioireelta se kieltämättä kuulostaa, mutta toistaiseksi olen keskittynyt ajamaan vikaa esiin.

Juippa

2018 VW Tiguan Allspace ajettu 220 tkm.
Kun auton käynnistää ja laittaa D-vaihteen päälle. Kierrokset nousee 1500-2000rpm ennen kuin 1 vaihde menee päälle ja kun se menee kuuluu paukahdus ja auto lähtee nykäisemällä liikkeelle. Muuten laatikko ja auto toimii normaalisti. Korjaamossa vaihdettiin uusi mekatroniikka (2800e). Onko kellään ollut vastaavaa vikaa ja millä korjaantui?

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: Juippa - 17.07.23 - klo:19:18
2018 VW Tiguan Allspace ajettu 220 tkm.
Kun auton käynnistää ja laittaa D-vaihteen päälle. Kierrokset nousee 1500-2000rpm ennen kuin 1 vaihde menee päälle ja kun se menee kuuluu paukahdus ja auto lähtee nykäisemällä liikkeelle. Muuten laatikko ja auto toimii normaalisti. Korjaamossa vaihdettiin uusi mekatroniikka (2800e). Onko kellään ollut vastaavaa vikaa ja millä korjaantui?

Onko mekan perussäätö sekä mukautusajo tehty asian mukaisesti vaihdon jälkeen? Oliko ennen mekan vaihtoa sama vika?
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Juippa

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 17.07.23 - klo:19:24
Onko mekan perussäätö sekä mukautusajo tehty asian mukaisesti vaihdon jälkeen? Oliko ennen mekan vaihtoa sama vika?




Tos®

Mukautusajohan vaatii ajamista parittomilla ja parillisilla vaihteilla tietyillä kierroksilla ja tietyn aikaa, jonka jälkeen monipuolista ajoa - jolloin kytkinten "kiss point" lukema kasvaa ja loota oppii tavoille....

esim
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/7-Speed_Direct_Shift_Gearbox_(DSG/0AM)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tturku

Lainaus käyttäjältä: V Marjamäki - 10.07.23 - klo:12:17
Vastaavaa oiretta vastaavassa autossa mullakin. Itse kiinnittänyt huomiota tuohon "kahinaan" lähinnä juuri kutosella mottorijarrutuksessa. Joltain laakerioireelta se kieltämättä kuulostaa, mutta toistaiseksi olen keskittynyt ajamaan vikaa esiin.
Juuri korjautin oman 2.0TDI Superbin laatikon laakereiden vaihdossa VMK-Servicessä. Sama DQ250 laatikko viissiin, 122tkm ja alkoi kuulumaan ylimääräistä ääntä 5 ja 6 vaihteilla. VMK-Serviceä voin suositella. Hyvää palvelua sain ja auto taas kunnossa. Kertoi huollossa että näitä laakerivikoja on korjailtu jonkun verran tähän laatikkoon. Itse veisin sen mahdollisimman nopeasti huoltoon. Oman laatikon laakerit eivät pitäneet vielä kovaa ääntä. Sai kuunnella että erotti äänen mutta laakerit oli jo aika huonossa kunnossa. Jos ajaa pidempään rikkoutuvilla laakereilla on riski, että laakereiden pesät kuluu väljiksi myös ja pelkkä laakereiden vaihto ei enään auta.
1600, maksoi korjaus. Maahantuojan huollossa ehdottivat laatikon vaihtoa takuu korjattuun, 9600, josta vianhaku 600, (Mikittivät laatikon ja nauhoittivat äänet) ja 300, laatikoiden öljyjen vaihto (ei löytynyt mitään poikkeavaa vielä noin 8000km ajetuista öjyistä), tehdas olis maksanut puolet mutta eipä paljoa kiinnostanut maksaa 4800, vaihtolaatikosta.

Juippa

Lainaus käyttäjältä: Juippa - 17.07.23 - klo:19:18
2018 VW Tiguan Allspace ajettu 220 tkm.
Kun auton käynnistää ja laittaa D-vaihteen päälle. Kierrokset nousee 1500-2000rpm ennen kuin 1 vaihde menee päälle ja kun se menee kuuluu paukahdus ja auto lähtee nykäisemällä liikkeelle. Muuten laatikko ja auto toimii normaalisti. Korjaamossa vaihdettiin uusi mekatroniikka (2800e). Onko kellään ollut vastaavaa vikaa ja millä korjaantui?
Onko kellään ollut vastaavia oireita? Jotkut korjaamoista tekisi seuraavaksi kytkin- ja vauhtipyöräremontin. Yhdestä sanottiin että koko laatikko pitää uusia.. Onko suositella Oulun seudulta hyviä korjaamolta jotka tietää dsg-lootien päälle?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Juippa - 20.07.23 - klo:12:57
Onko kellään ollut vastaavia oireita? Jotkut korjaamoista tekisi seuraavaksi kytkin- ja vauhtipyöräremontin. Yhdestä sanottiin että koko laatikko pitää uusia.. Onko suositella Oulun seudulta hyviä korjaamolta jotka tietää dsg-lootien päälle?
Vie Kokkolaan, Kokkolan Autohuoltoon, Jesse Haapala. Tulee kuntoon. Ei turhia osia vaihdella.

jt

Lainaus käyttäjältä: Juippa - 20.07.23 - klo:12:57
Onko kellään ollut vastaavia oireita? Jotkut korjaamoista tekisi seuraavaksi kytkin- ja vauhtipyöräremontin. Yhdestä sanottiin että koko laatikko pitää uusia.. Onko suositella Oulun seudulta hyviä korjaamolta jotka tietää dsg-lootien päälle?
Googlella löytää useammankin paikan Oulusta jotka mainostavat DSG-huoltoja. Käytin niistä viime kesänä yhdessä vaihtamassa DSG:n kaksoiskytkimen+vauhtipyörän. Hinta koko paketille oli hyvinkin kohtuullinen. Toinen paikka jolle DSG:t oli tuttuja olisi mielellään tehnyt saman työn mutta hinta olisi ollut useamman satasen korkeampi koko paketille.   

Mitä oireita itsellä oli, niin kytkin saattoi luistaa tietyn jyrkkyyden ylämäessä sopivalla vaihde/nopeuskombinaatiolla ja joskus nopeammassa liikkeellelähdössä ensin ei pidä mutta sitten otetaan ryskyen kiinni. Kytkinhän se oli lopussa joten se vaihtui ja vika korjaantui. Toki vaihdoin massapyörän samassa yhteydessä. Km oli yli 200tkm, 1.4TSI.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Zoozer

Lainaus käyttäjältä: jt - 28.07.23 - klo:09:52
Googlella löytää useammankin paikan Oulusta jotka mainostavat DSG-huoltoja. Käytin niistä viime kesänä yhdessä vaihtamassa DSG:n kaksoiskytkimen+vauhtipyörän. Hinta koko paketille oli hyvinkin kohtuullinen. Toinen paikka jolle DSG:t oli tuttuja olisi mielellään tehnyt saman työn mutta hinta olisi ollut useamman satasen korkeampi koko paketille.   

Mitä oireita itsellä oli, niin kytkin saattoi luistaa tietyn jyrkkyyden ylämäessä sopivalla vaihde/nopeuskombinaatiolla ja joskus nopeammassa liikkeellelähdössä ensin ei pidä mutta sitten otetaan ryskyen kiinni. Kytkinhän se oli lopussa joten se vaihtui ja vika korjaantui. Toki vaihdoin massapyörän samassa yhteydessä. Km oli yli 200tkm, 1.4TSI.

Saako tähän viestikenttään kirjoitella tarkemmin mikä liike oli kyseessä?
Itsellä kans vajaat 220tkm ajettu 2.0 dsi 6-dsg 250q lootalla. Taitaa olla vielä alkuperäisillä osilla mutta koska ajoprofiili on 98% maantietä ei se varmaan kuluta vaihteistoa niin paljon… haluaisin vain tietää missä liikkessä kannattaa käydä jos/kun tulee tarve vastaan

buubaa

Kuinkas kauan porukalla on dsg remontit kestänyt, varsinkin dq250 laakeriremontti kiinnostaa. Toki riippuu vähän tekijästäkin mutta suuntaa antavaa :D

Arde

En löytänyt oikein vastaavaa "ongelmaa" eli kolmoselta neloselle vaihto tapahtuu myöhemmin kuin muiden vaihteiden?
Ainoa mistä löysin vastaavaa oli briskodan saitilta ja sillä mainittiin ongelman johtuvan takapyörien pyörimisantureiden ruostumisesta :o
Mistään suuresta ongelmasta ei ole kyse ja on ollut jo jonkin aikaa.
Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Style Montecarlo -15

vema

Voipi olla, että tämä on suht yleinen kysymys foorumilla, mutta ainakin kysyn oikeassa ketjussa  :P
Eli harkinnassa olisi Scoda Octavia 2017-2020, 1.5 tsi dsg hankinta, ja vaihteiston luotettavuus mietityttää.
Mikä siis on nykyhetken tuntuma noista laatikoista? Onko näistä jo saatu pahimmat ongelmat selätettyä / uskaltaako ostaa?
Olen ymmärtänyt, että 6 vaihteiset märkäkytkemellä olisi luotettavampia kuin 7 / kuiva, mutta onkohan tässä ikähaitarissa 1.5 koneella sellaisia edes saatavilla?

Jacce75

Itselläni on golf 1.5 2018 ja dq200 joka siis 7-vaihteinen kuivakytkin. 82tkm oli mittarissa kun sen hankin ja nyt 137tkm. Ei ainakaan tällä välillä ole ollut mitään ongelmia. Nyt vielä hieman vajaa 10tkm menty softatulla askilla ja moottorilla.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Lurkki

Mulle vaihdettiin viime vuonna autoon kulunut kytkin ja myöhemmin mekatroniikka 100-110tkm kohdalla. Nyt 25tkm jälkeen on tullut taas pientä oiretta. Nelos vaihde tuntuu luistavan kiihdytyksessä eli kierrokset takkuaa vähän ja välillä hyppää jonku 200-300 kierrosta ylöspäin jos enemmän tökkii. Kiihdytys tuntuu vähän nykivältä. Tuota ei esiinny kuitenkaan aina kyseisellä vaihteella. Aikaisemmin heinäkuussa myös tuntui polkimessa täristystä,kun lähti liikkeelle ja auto vaihtoi 2. vaihteelle. Tuota ei ole nyt ollu havaittavissa.

Vauhtipyörää ei ole vaihdettu vielä, että voisiko se olla kulunut ja aiheuttaa tuon kytkimen kulumisen mikäli tuo on kytkimestä johtuvaa. En ole kylmäkäynnistyksessä kuullut mitään kilinöitä autosta mikä voisi viitata vauhtipyörään.

VW passat -16 1.4tsi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy