DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Gigatroniikka

Syksyllä liikkeestä hankittu vm. 17 Octavia scout 2.0 184hv diisseli neliveto ja tietysti DSG. Kilometrit hankittaessa 65tkm.

Ajeltiin iloisesti 5tkm, mutta sitten tuli talvi ja kylmät säät. Auto alkoi kylmänä pitää jonkinlaista resonoivaa ääntä/rohinaa aina kun vaihtoi 3->2. Vaikutti, ettei vaihde myöskään mene päälle vaan jää rullaamaan vapaalle. Lämmettyään oire hävisi. Marmorilla tutkittiin pitkään ja hartaasti, lopulta kuukauden odottamisen jälkeen vaihdettiin mekatroniikka ja saatiin auto takaisin. Oire ei kuitenkaan hävinnyt, vaan paheni niin, että nyt sama rohina kuuluu myös muilta vaihteilta alaspäin vaihtaessa. Autossa onneksi merkkihuoltohistoria ja vaihtoautotakuu, mutta meinaa tämä ensikosketus DSG:hen vähän sutia. En tätä topiccia selaamalla löytänyt muilta ihan vastaavia keissejä?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Gigatroniikka - 02.02.21 - klo:10:48
Syksyllä liikkeestä hankittu vm. 17 Octavia scout 2.0 184hv diisseli neliveto ja tietysti DSG. Kilometrit hankittaessa 65tkm.

Ajeltiin iloisesti 5tkm, mutta sitten tuli talvi ja kylmät säät. Auto alkoi kylmänä pitää jonkinlaista resonoivaa ääntä/rohinaa aina kun vaihtoi 3->2. Vaikutti, ettei vaihde myöskään mene päälle vaan jää rullaamaan vapaalle. Lämmettyään oire hävisi. Marmorilla tutkittiin pitkään ja hartaasti, lopulta kuukauden odottamisen jälkeen vaihdettiin mekatroniikka ja saatiin auto takaisin. Oire ei kuitenkaan hävinnyt, vaan paheni niin, että nyt sama rohina kuuluu myös muilta vaihteilta alaspäin vaihtaessa. Autossa onneksi merkkihuoltohistoria ja vaihtoautotakuu, mutta meinaa tämä ensikosketus DSG:hen vähän sutia. En tätä topiccia selaamalla löytänyt muilta ihan vastaavia keissejä?

Jos joku takuu on voimassa, niin lyö perse penkkiin ja vaadi, että laitetaan kerralla kuntoon. Mitä kauemmin odotat sen enemmän maksat itse.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Töktök

Mistä vuosimallista lähtien uskaltaa ostaa DSG?

Onko saman vuosimallin eri moottorien yhteydessä olevissa DSG eroja kestävyyden suhteen?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Töktök - 09.02.21 - klo:05:57
Mistä vuosimallista lähtien uskaltaa ostaa DSG?

Onko saman vuosimallin eri moottorien yhteydessä olevissa DSG eroja kestävyyden suhteen?

Niin uus, kuin perse kestää.

Tämä kysymys esitetään melkein kerran päivässä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Arde

Tohon äänestykseen olisi voinut vielä lisätä onko laatikon öljyjä vaihdettu, näkisi samalla vaikuttaako vikaantumiseen.
Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Style Montecarlo -15

tet

Lainaus käyttäjältä: Arde - 09.02.21 - klo:07:46
Tohon äänestykseen olisi voinut vielä lisätä onko laatikon öljyjä vaihdettu, näkisi samalla vaikuttaako vikaantumiseen.

Ã,,änestyksessä on mukana sekä laatikoita, joiden huolto-ohjelmaan kuuluu öljynvaihto, että niitä joihin ei kuulu. Siksi vähän ongelmallista erottaa, mihin laatikkoon viitataan. Pitäisi olla vielä monta vaihtoehtoa öljyihin liittyen kaikkien muiden vaihtoehtojen jatkona. Ja kun tuo äänestys oikeasti taipuu vain yhden kysymyksen esittämiseen (kaikkien rivien summa on 100%), niin jo nykyisellään tuo on aika sekava.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

a_jaba

#2826
Lainaus käyttäjältä: tet - 09.02.21 - klo:08:00
Lainaus käyttäjältä: Arde - 09.02.21 - klo:07:46
Tohon äänestykseen olisi voinut vielä lisätä onko laatikon öljyjä vaihdettu, näkisi samalla vaikuttaako vikaantumiseen.
Ã,,änestyksessä on mukana sekä laatikoita, joiden huolto-ohjelmaan kuuluu öljynvaihto, että niitä joihin ei kuulu. Siksi vähän ongelmallista erottaa, mihin laatikkoon viitataan. Pitäisi olla vielä monta vaihtoehtoa öljyihin liittyen kaikkien muiden vaihtoehtojen jatkona. Ja kun tuo äänestys oikeasti taipuu vain yhden kysymyksen esittämiseen (kaikkien rivien summa on 100%), niin jo nykyisellään tuo on aika sekava.

Koko kysely on aika käyttö kelvoton nykyään kun eroteltu vain kaksi eri dsg mallia (6v ja 7v). Todellisuus kuitenkin on että 6v laatikoita on kahta mallia jotka eroavat toisistaan paljon. 7v laatikoita on ainakin kuutta mallia jotka eroavat toisistaan huomattavan paljon. Sitten näistä mainituista malleista on eri kehitysversioita joiden luotettavuudessa voi olla hyvin paljon eroa, esim. DQ200 0AM ja DQ200 0CW ovat perusperiaatteeltaan samoja 7v kuivakytkinlaatikoita mutta ensimmäinen on kärjistetysti ihan paska ja jälkimmäinen jokseinkin ok.

Melkein tekisi mieli sanoa, että jos jotain laatikkoa pitäisi välttää niin välttäisin 6-vaihteista DQ400e laatikkoa, ainakin alkupään versioita. Tuolla Passat GTE topicissa on useampi tapaus tullut esiin jossa mekatroniikka on hajonnut. Onneksi ilmeisesti maahantuoja on osallistunut kustannuksiin kiitettävästi.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Arde

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 09.02.21 - klo:08:31
Koko kysely on aika käyttö kelvoton nykyään kun eroteltu vain kaksi eri dsg mallia (6v ja 7v). Todellisuus kuitenkin on että 6v laatikoita on kahta mallia jotka eroavat toisistaan paljon. 7v laatikoita on ainakin kuutta mallia jotka eroavat toisistaan huomattavan paljon. Sitten näistä mainituista malleista on eri kehitysversioita joiden luotettavuudessa voi olla hyvin paljon eroa, esim. DQ200 0AM ja DQ200 0CW ovat perusperiaatteeltaan samoja 7v kuivakytkinlaatikoita mutta ensimmäinen on kärjistetysti ihan paska ja jälkimmäinen jokseinkin ok.
Nyt tietysti kiinnostaisi tietää mistä tunnistaa kumpi laatikko, DQ200 0AM vai DQ200 0CW on käytössä  :o
Skoda Fabia 1.2 TSI DSG Style Montecarlo -15

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Arde - 09.02.21 - klo:12:18
Nyt tietysti kiinnostaisi tietää mistä tunnistaa kumpi laatikko, DQ200 0AM vai DQ200 0CW on käytössä  :o

Minun käsittääkseni vaihdos on tullut samaan aikaan kun on alettu valmistaa MQB autoja eli Golf 7 olisi 0CW ja Golf 6 0AM. Itsellä ollut 2kpl 2015 mallisia autoja ja molemmissa 0CW, tai VCDS on ainakin molemmista omista osannut sanoa malliksi 0CW.

Jos mietit nyt allekirjoituksesi autoa niin uskoisin iän perusteella että siinä on 0CW.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

o.b.

Fabian kolmannessa sukupolvessa, NJ (2014 â€") on 0CW ja edellisessä 5J (2007 â€" 2014) 0AM. Varaosaohjelmasta tarkastettua tietoa.

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: jakat123 - 10.01.21 - klo:15:40
DSG 6 TSI RS ajeltu n.300t km eikä vikoja ollut. Huoltoa haastattelin niin mikä niitä DSG hajottaa. 3. perus syytä sanoivat.
1.Peruutuksen jälkeen auto liukuu vielä kun lähdetään eteenpäin.
2.Huollot tekemättä(mieluummin ennen 60tkm kuin myöhemmin jos kaupunkiajoa)
3.Start/stop lähdöt... liikaa kaasua lähdöissä (moottori ei ehdi käynnistyä kun jo painetaan kaasua reippaasti).
Mielenkiintoista, samaa asiaa olen itsekin miettynyt. Oma kokemus vain luotettavasta 6 vaihteisesta DQ250:stä joten laajemmin ei voi ottaa kantaa mutta yksi syy taas lisää olla käyttämättä Start/Stoppia, ja en olekaan käyttänyt sitä yhdessäkään autossa missä se on itsellä ollut. Koen juuri tuon liikkeelle lähdön ongelmallisena, ei ole mielestäni sujuvaa. VW omistajana start stop pois ja auto hold päälle, se on oma tapa sujuvaan liikkumiseen, ei tarvitse painella jarrua vaan pysähdyksen jälkeen jalka kaasulle ja kun lupa niin menoksi.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Gigatroniikka

Lainaus käyttäjältä: Gigatroniikka - 02.02.21 - klo:10:48
Syksyllä liikkeestä hankittu vm. 17 Octavia scout 2.0 184hv diisseli neliveto ja tietysti DSG. Kilometrit hankittaessa 65tkm.

Ajeltiin iloisesti 5tkm, mutta sitten tuli talvi ja kylmät säät. Auto alkoi kylmänä pitää jonkinlaista resonoivaa ääntä/rohinaa aina kun vaihtoi 3->2. Vaikutti, ettei vaihde myöskään mene päälle vaan jää rullaamaan vapaalle. Lämmettyään oire hävisi. Marmorilla tutkittiin pitkään ja hartaasti, lopulta kuukauden odottamisen jälkeen vaihdettiin mekatroniikka ja saatiin auto takaisin. Oire ei kuitenkaan hävinnyt, vaan paheni niin, että nyt sama rohina kuuluu myös muilta vaihteilta alaspäin vaihtaessa. Autossa onneksi merkkihuoltohistoria ja vaihtoautotakuu, mutta meinaa tämä ensikosketus DSG:hen vähän sutia. En tätä topiccia selaamalla löytänyt muilta ihan vastaavia keissejä?

Tämä tarina jatkuu vielä. Vaihdelaatikko vaihdettiin, mutta sama rohina/kolina irtonaiselta kuulostava mikälie ääni kuuluu edelleen kun auto on kylmä ja nostaa jalan kaasulta, ja erityisesti silloin kun vaihteisto vaihtaa alaspäin. Jos ei ollut laatikon vika, niin mikä ihme voi oireilla noin?

b1mpo

Moottorin tukikumi on aiheuttanut näissä kahinaa ja siitä syystä itselläkin aikoinaan vaihteisto vaihdettiin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Tos®

DSG kannattimen vaihdoin omaani, tuli audin versio geeli vaimennettuna.
Vaihdossa kuuluvat kolkkeet loppuivat.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=41903.msg691022#msg691022
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

nurmageddon

Hei. Maanantaina käyn koeajamassa VW Passat 1.6 TDI DSG vm. 2016 130k ajettu. Katselin autowikistä, että siinä on tuo 7-portainen DSG DQ200 (kuiva?). Onko tietoa mitä mallia se on ja onko se sitä ns. parempaa vai paskempaa sorttia?

http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_B8


a_jaba

Lainaus käyttäjältä: nurmageddon - 13.03.21 - klo:09:53
Hei. Maanantaina käyn koeajamassa VW Passat 1.6 TDI DSG vm. 2016 130k ajettu. Katselin autowikistä, että siinä on tuo 7-portainen DSG DQ200 (kuiva?). Onko tietoa mitä mallia se on ja onko se sitä ns. parempaa vai paskempaa sorttia?

http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_B8

On kuiva DQ200 laatikko ja tuoreempaa (ja oletettavasti kestävämpää) 0CW mallia.

Itsellä nyt toinen auto kyseisellä laatikolla, nykyisellä Passatilla olen tähän mennessä ajanut 85tkm -> 103tkm välin. Edellisellä golffilla meni 97tkm -> 163tkm väli ja näiden perusteella en keksi mitään syytä välttää kyseistä laatikkoa (kopkop koputan tietysti puuta).

Niin ja golffissa oli vetokoukku, itse vedin sillä kevyttä jarrutonta kärryä n. 10kertaa ja yhteensä ehkä 500km. Nykyisessä Passatissa ei ole koukkua.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

nurmageddon

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 13.03.21 - klo:10:08
On kuiva DQ200 laatikko ja tuoreempaa (ja oletettavasti kestävämpää) 0CW mallia.

Itsellä nyt toinen auto kyseisellä laatikolla, nykyisellä Passatilla olen tähän mennessä ajanut 85tkm -> 103tkm välin. Edellisellä golffilla meni 97tkm -> 163tkm väli ja näiden perusteella en keksi mitään syytä välttää kyseistä laatikkoa (kopkop koputan tietysti puuta).

Niin ja golffissa oli vetokoukku, itse vedin sillä kevyttä jarrutonta kärryä n. 10kertaa ja yhteensä ehkä 500km. Nykyisessä Passatissa ei ole koukkua.
Kiitos nopeasta ja kokemusperäisestä sekä asiantuntevasta vastauksesta.

Mennyt pää aivan sekaisin lukiessa nettiä.

Viitain

Tuli hommattua B8 Passat BiTDI vuodelta 2015, jossa on ymmärtääksen DGS7 (DQ500) automaattiloota.

Nyt huomasin, viikon jälkeen seuraavan oireen ja kyselisin, mistä moinen voisi johtua.

Auton ollessa käynnissä ja parkki vaihteella, maa on tasainen. Painaa jarru poljinta ja nostaa sen, naksahtaa vaihdekeppi ja tuntuu tärähdys. Tämä toistuu pienenllä viivellää jarrupolkimen nostamisen jälkeen ja niin monta kertaa kuin painaa.

Autolla on ajettu 94tkm, auto on menossa huoltoo 1.4. Onko tällainen "ominaisuus" vai tarvitseeko pelätä massapyörien leviämisestä?

M_M

Siinä vaihdekepissä on lukko joka estää sen liikuttamisen ilman jarrun painamista. Kun painat jarrupoljinta, lukko aukeaa. Kun nostat jarrupolkimen, lukko sulkeutuu.

Tämä on ominaisuus.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Viitain

Lainaus käyttäjältä: M_M - 29.03.21 - klo:11:10
Siinä vaihdekepissä on lukko joka estää sen liikuttamisen ilman jarrun painamista. Kun painat jarrupoljinta, lukko aukeaa. Kun nostat jarrupolkimen, lukko sulkeutuu.

Tämä on ominaisuus.
Okei, tuohan on fiksu systeemi sitten. Aiemmassa Tiptronicissa en havainnut vastaavaa ja alkuun ajaessani, en osannu kiinnittää huomiota tuollaiseen käytökseen ja aloin pelkäämään vikaa. DSG kun on niin peloteltu kapistus.

Havahduin tähän käytökseen odottellessani parempaa puoliskoa parkkipaikalla ja jouduin pientä siirto tekemään autolle, antaakseni tilaa.

Kiitos

passo_s

#2840
Passat GTE -20, 80 tkm
DSG6 loota jää nyt kunnolla jumiin "väärin" pysäköitäessä liuskalle.En ole niin piitannut vaihdelaatikosta kun työsuhdeautoani pysäköin. Nyt on luiskalla pakko polkaista ensin jarru pohjaan, sitten käkkäri päälle ja lopulta vaihdekeppi P asentoon. Jos tekee kuin vaimoni, että laittaa luiskalla ensimmäiseksi P asentoon ja sitten sammuttaa auton jolloin käkkäri menee automaattisesti päälle, niin eipä saa sitten vaimon voimilla P asennosta keppiä liikkumaan. Kyllä se lähtee kun rotevasti ottaa ja kyllä sen kourassa tuntee että nyt siirretään laatikossa rautaa, lähtee keppi liikkeelle kunnolla kolahten. Tämä ilmiö tuli kilsojen myötä, olihan se heti uutena mutta paljon lievempänä. Mulla on passatti kotona aina luiskalla.

vag4life

#2841
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 30.03.21 - klo:14:47
Passat GTE -20, 80 tkm
DSG6 loota jää nyt kunnolla jumiin "väärin" pysäköitäessä liuskalle.En ole niin piitannut vaihdelaatikosta kun työsuhdeautoani pysäköin. Nyt on luiskalla pakko polkaista ensin jarru pohjaan, sitten käkkäri päälle ja lopulta vaihdekeppi P asentoon. Jos tekee kuin vaimoni, että laittaa luiskalla ensimmäiseksi P asentoon ja sitten sammuttaa auton jolloin käkkäri menee automaattisesti päälle, niin eipä saa sitten vaimon voimilla P asennosta keppiä liikkumaan. Kyllä se lähtee kun rotevasti ottaa ja kyllä sen kourassa tuntee että nyt siirretään laatikossa rautaa, lähtee keppi liikkeelle kunnolla kolahten. Tämä ilmiö tuli kilsojen myötä, olihan se heti uutena mutta paljon lievempänä. Mulla on passatti kotona aina luiskalla.

Tämä on myös ominaisuus jos jätät auton parkkilukon varaan, eli kannattaisiko jättää auton paino seisontajarrun varaan?
Parkkilukon tappi kun napsahtaa poikki niin voit sanoa heipat GTE:lle.
A4 B9 TFSI Q s-line

fixed

Muistelen, että käyttöohjeissa on DSG:n osalta ohje, ettei pysäköidä tapin varaan. Vaihde vapaalle,käsäri päälle, jarru ylös, jarru pohjaan, vaihteisto p:lle. Näin auto jää käsärin varaan. Eikä ole muuten huono ohje manuaalissakaan, jos on kaksoismassa vauhtis.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: fixed - 30.03.21 - klo:15:50
Eikä ole muuten huono ohje manuaalissakaan, jos on kaksoismassa vauhtis.
Tai ketjukone jossa öljypainetoiminen kiristin  ;D
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: fixed - 30.03.21 - klo:15:50
Muistelen, että käyttöohjeissa on DSG:n osalta ohje, ettei pysäköidä tapin varaan. Vaihde vapaalle,käsäri päälle, jarru ylös, jarru pohjaan, vaihteisto p:lle. Näin auto jää käsärin varaan. Eikä ole muuten huono ohje manuaalissakaan, jos on kaksoismassa vauhtis.

Missä on tällainen ohje?

passo_s

Paiste GTE-20
Ed main ohjetta ei käyttöohjekirjassa ole.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: fixed - 30.03.21 - klo:15:50
Muistelen, että käyttöohjeissa on DSG:n osalta ohje, ettei pysäköidä tapin varaan. Vaihde vapaalle,käsäri päälle, jarru ylös, jarru pohjaan, vaihteisto p:lle. Näin auto jää käsärin varaan. Eikä ole muuten huono ohje manuaalissakaan, jos on kaksoismassa vauhtis.
Riittää kyllä kun pysähtyy ja pitää jarrua pohjassa sen aikaa, kun kuulee käsijarrun surinan loppuvan. Sitten jarru ylös.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jrinnes

Meidän -15 B8 Passat tekee ihan itsestään niin, että kun pysäköi, painaa jarrua ja siirtää kepin P:lle ja tämän jälkeen nostaa jalan jarrulta, niin auto jää käyttöjarrujen varaan Autoholdin ohjaamana. Tämän jälkeen kun sammuttaa auton tai avaa kuskin oven, menee käsijarru päälle ja käyttöjarrut aukeavat. Kaikki tämä tapahtuu aivan automaattisesti ilman mitään sen ihmeempiä manööverejä, eikä auto pääse jäämään parkkilukon varaan.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

sakal83

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 06.04.21 - klo:08:35
Meidän -15 B8 Passat tekee ihan itsestään niin, että kun pysäköi, painaa jarrua ja siirtää kepin P:lle ja tämän jälkeen nostaa jalan jarrulta, niin auto jää käyttöjarrujen varaan Autoholdin ohjaamana. Tämän jälkeen kun sammuttaa auton tai avaa kuskin oven, menee käsijarru päälle ja käyttöjarrut aukeavat. Kaikki tämä tapahtuu aivan automaattisesti ilman mitään sen ihmeempiä manööverejä, eikä auto pääse jäämään parkkilukon varaan.
Meneehän se noinkin, JOS käyttää autoholdia ;)
Itse en tykkää käyttää.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jrinnes

Autohold on ehkä paras keksintö ikinä automaattivaihteisessa autossa. ;) Mutta joo, ymmärrän kyllä jos joku ei siitä tykkää. Paras olisi ehkä Mersun ratkaisun tyyppinen toteutus, jossa Autoholdin saisi aktivoitua halutessaan painamalla jarrupoljinta hieman voimakkaammin pysähtyessä.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy