DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

z3iz3i

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 09.10.20 - klo:09:44
Hyvällä tuurilla myyvät vielä z3iz3i :lle uuden Skodan tuossa välissä ottaessaan vanhan vaihdossa ns. "huippuhyvityksellä" ja tienaavat siinä välissä vielä vähän lisää.

Täytyy kyllä olla oikeasti todella hyvä vaihtotarjous, että Skodan vielä ostan (toki yksilöitähän nämä on). Luultavasti auto menee kuitenkin myyntiin korjauten jälkeen, vaikka ei siinä tietenkään järkeä ole.

Jos heitetään, että korjausarvio on noin 2000e, paljonko teidän mielestä on ok hinta asiakkaan maksettavaksi tässä tapauksessa? Näin vähän ajetussa autossa vastaantulo varmaankin kattaa töiden lisäksi osat?

o.b.

Kaverin, enemmän ajetusta (n. 80tkm?) ja vanhemmasta (n 10v) Golffista valmistaja/maahantuoja vaihtoi DSG mekatroniikan ihan ilmaiseksi.

Yrittivät laskuttaa vianetsinnästä, mutta (pahasuinen?) eukko kävi selvittämässä asiaa ja lopulta ei mitään maksettavaa ;D

Kytkin toki on kuluva osa, toisin kuin mekatroniikka, jonka pitää kestää koko auton 200tkm eliniän 8)

Foxit

Lainaus käyttäjältä: z3iz3i - 09.10.20 - klo:10:04
Täytyy kyllä olla oikeasti todella hyvä vaihtotarjous, että Skodan vielä ostan (toki yksilöitähän nämä on). Luultavasti auto menee kuitenkin myyntiin korjauten jälkeen, vaikka ei siinä tietenkään järkeä ole.

Jos heitetään, että korjausarvio on noin 2000e, paljonko teidän mielestä on ok hinta asiakkaan maksettavaksi tässä tapauksessa? Näin vähän ajetussa autossa vastaantulo varmaankin kattaa töiden lisäksi osat?
Kyllä minä sinuna lähtisin hakemaan ihan 100% vastaantuloja myyjän suunnalta, katsot sitten mihin he asiassa päätyvät. Luulisi että, jos on myyjälle pelisilmää niin haluaa pitää hyvät suhteet sinuun.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Variant

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 09.10.20 - klo:10:34
Kyllä minä sinuna lähtisin hakemaan ihan 100% vastaantuloja myyjän suunnalta, katsot sitten mihin he asiassa päätyvät. Luulisi että, jos on myyjälle pelisilmää niin haluaa pitää hyvät suhteet sinuun.

Juuri näin. Sehän on selvää että jos pyytää itse vaikka 75% vastaantuloa, jää 100% varmasti saamatta.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

z3iz3i

Vastaus tuli, 70% vastaantulo. Näyttää siltä, että väännöksi tämä menee  :(

padawan

Vaihteiston huonosta toiminnasta on jo reklamoitu aikaisemmin ja taktiikaksi on otettu "ei siinä mitään ole, maksat itse sitten myöhemmin vähän enemmän"

Muista huomauttaa tuosta edellä mainitusta asiasta

ram1

Itsellä oli hiukan vastaava keissi aikoinaan. Auto oli alle 4v, mutta kilsoja enemmän. Ei kylläkään laatikko. Mutta vastaantulossa oli niin, että osat ilmaisia ja työstä maksoin 25 pinnaa. Onko tässä nyt niin, että koko roskasta maksat 30 pinnaa. Merkkarihinnoilla se on aika iso paukku.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: z3iz3i - 09.10.20 - klo:11:31
Vastaus tuli, 70% vastaantulo. Näyttää siltä, että väännöksi tämä menee  :(

Oleellista ei ole 70% määrä, vaan paljonko se maksaa euroissa!  Jos 6000 euron remontista joudut maksamaan 1800 euroa (30%) on se paljon enemmän, kuin vaikka 1000â,¬..

Sen vuoksi kannattaa olla tarkkana mihin suostuu ennen, kuin näkee laskun tai edes arvion!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

z3iz3i

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.10.20 - klo:12:38
Oleellista ei ole 70% määrä, vaan paljonko se maksaa euroissa!  Jos 6000 euron remontista joudut maksamaan 1800 euroa (30%) on se paljon enemmän, kuin vaikka 1000â,¬..

Sen vuoksi kannattaa olla tarkkana mihin suostuu ennen, kuin näkee laskun tai edes arvion!

Ehdotus on että maksaisin 30% osista ja työstä yhteensä, eli kokonaisuutena noin 600e

TTO

Lainaus käyttäjältä: z3iz3i - 09.10.20 - klo:12:40
Ehdotus on että maksaisin 30% osista ja työstä yhteensä, eli kokonaisuutena noin 600e
Jos autolla on ajettu 50 tkm, tarkoittaa tuo 30 % osuus, että vaihteiston on ajateltu kestävän 167 tkm. Toki laskutoimituksen voisi mielestän hyvin aloittaa jo ensimmäisen valituksen kilometrimäärästä.

tapanixxx

Edelleen olen siinä kannassa että vastaantulo pitää olla se 100%. Vetoa virhevastuuseen ja siihen että olet 1. Omistaja ja auto huollettu ohjelman mukaan.

ram1

Kun takuu on loppu, niin ei se virhevastuu tarkoita 100% vastaantuloa jos auto 5v vanha. Tuokaan vastaantulo ei ole huono. Sitähän voi kysyä kuluttajansuojasta, mutta vastaus lienee sama. Omalla esimerkilä voisin sanoa, että voi yrittää saada osat 100%, mutta työstä se 30%.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 09.10.20 - klo:13:27
Kun takuu on loppu, niin ei se virhevastuu tarkoita 100% vastaantuloa jos auto 5v vanha. Tuokaan vastaantulo ei ole huono. Sitähän voi kysyä kuluttajansuojasta, mutta vastaus lienee sama. Omalla esimerkilä voisin sanoa, että voi yrittää saada osat 100%, mutta työstä se 30%.

Jos vika huomattu jo takuuaikana ei se myöskään mene, niin että kuluttaja laitetaan suoraan maksumieheksi, jos huolto on kädetön!

Toki asiasta pitää muistaa mainita ja tarpeeksi painavalla äänensävyllä!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

ram1

Tuokin on kyllä totta. Ekalla ne aina yrittää päästä halvalla. Se on totuus. En nyt huomioinut/ lukenut kunnolla alkuperäistä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Erkka

Hieman aihetta sivuten.

Volkswagen Passatin mäntä halkesi ja hinta kaksinkertaistui â€" lopulta asiaa selvitettiin aina hovioikeudessa asti. Autolla oli ajettu ostohetkellä 54 000 km.

https://www.is.fi/autot/art-2000006664059.html
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

multsi

#2715
Mun mielestä laissa saisi selkeämmin olla maahantuojan vastuu kirjattuna surkealaatuisten tuotteiden osalta. Melkein sääliksi käy jotain jälleenmyyjää, joka joutuu tappelemaan vaikkapa dsg:n korjauskustannuksista, koska eihän se hänenkään syy ole, jos tehdas on alunperin suoltanut laadullisesti sitä itseänsä. Mielestäni jossain määrin on siis väärin, että aina uusi jälleenmyyjä joutuu vastuuseen, vaikka syy on alunperin vain suunnitteluvirheessä tai huonoissa materiaaleissa, mutta ymmärrän toki, että rajanveto näissä on käytännössä vaikeata, että mikä on ns. valmistusvirhe ja mikä on huonoa laatua.

tkp

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 09.10.20 - klo:15:16
Hieman aihetta sivuten.

Volkswagen Passatin mäntä halkesi ja hinta kaksinkertaistui â€" lopulta asiaa selvitettiin aina hovioikeudessa asti. Autolla oli ajettu ostohetkellä 54 000 km.

https://www.is.fi/autot/art-2000006664059.html

"Myyjä kiisti kanteen myös sillä perusteella, että ajoneuvon vikamuistissa oli tieto liian rikkaasta seoksesta, mikä oli viesti moottoriohjainlaitteen ohjelman muuttamisesta eli niin sanotusta lastuttamisesta. Ohjelmoinnin muutos saattoi myyjän mukaan tuhota männät liian suuren rasituksen vuoksi."

Ei näille myyjille voi oikeastaan muuta kun nauraa. Pitäähän sitä kaikkea koettaa ettei joutuisi vastuuseen. Noh, kyllähän tuossa Ideaparkilla eräs myyjä sanoi suoraan kun tuli puhetta autossa olevista vioista ettei hän autojen tekniikasta mitään ymmärrä, hän vain myy näitä.

Minkähän takia muuten suomalaiset mediat ei ikinä tälläisissä uutisissa kerro yrityksen nimeä. Pelätään mainoseurojen katoamista?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: multsi - 09.10.20 - klo:17:30
Mun mielestä laissa saisi selkeämmin olla maahantuojan vastuu kirjattuna surkealaatuisten tuotteiden osalta. Melkein sääliksi käy jotain jälleenmyyjää, joka joutuu tappelemaan vaikkapa dsg:n korjauskustannuksista, koska eihän se hänenkään syy ole, jos tehdas on alunperin suoltanut laadullisesti sitä itseänsä. Mielestäni jossain määrin on siis väärin, että aina uusi jälleenmyyjä joutuu vastuuseen, vaikka syy on alunperin vain suunnitteluvirheessä tai huonoissa materiaaleissa, mutta ymmärrän toki, että rajanveto näissä on käytännössä vaikeata, että mikä on ns. valmistusvirhe ja mikä on huonoa laatua.

Ongelma on siinä, että Suomessa VAIN kuluttajaviranomainen voi nostaa joukkokanteen. Ei esimerkiksi joukko yksityisiä jos heille on myyty paskaa.

Arvatkaa montako joukkokannetta on nostettu vuodesta 2006 lähtien? Ja miksi yritykset lobbaavat ettei tätä eduskunnassa mahdollisesteta yksityisille? Siksi ettei yhtään joukkokannetta ole nostettu!!! Ei edes VW päästöhuijauksesta, josta Saksassa ja Jenkeissä on maksettu tuhansia euroja korvauksia.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

z3iz3i

Lainaus käyttäjältä: z3iz3i - 09.10.20 - klo:12:40
Ehdotus on että maksaisin 30% osista ja työstä yhteensä, eli kokonaisuutena noin 600e

Skoda/Helkama ei tule 70% enempää vastaan. Perusteluna on, että kun vikaa ei huollossa aikaisemmin ole havaittu, niin vikaa ei ollut silloin vielä.

Tässä tapauksessa asiakkaalla on siis todistusvelvollisuus todistaa vian olemassaolo. Miten se käytännössä on mahdollista, jos huolto väittää että vikaa ei ole?

vag4life

Lainaus käyttäjältä: z3iz3i - 13.10.20 - klo:17:31
Skoda/Helkama ei tule 70% enempää vastaan. Perusteluna on, että kun vikaa ei huollossa aikaisemmin ole havaittu, niin vikaa ei ollut silloin vielä.

Tässä tapauksessa asiakkaalla on siis todistusvelvollisuus todistaa vian olemassaolo. Miten se käytännössä on mahdollista, jos huolto väittää että vikaa ei ole?

Mitä sillä on merkitystä noilla kilometreillä, kytkimen oletettu kestoikä on ainakin kolminkertainen..
Itse en moiseen (600â,¬) kyllä suostuisi. Helkama taitaa maahantuojana olla yksi ky¤pä...
A4 B9 TFSI Q s-line

JouniJL

Noin yleisenä linjana täytyy kertoa omista vastaantuloista. Skoda Superb 2010 1,8TSI DSG 1. omistaja. Ostettu ja huollettu aina samassa liikkeessä, jolla voi olla vaikutusta. 1,5v, 30tkm kytkin ravisti kakkosella.-> kytkinlevyjen vaihto 0â,¬. 4v, 90tkm kytkin ravistaa taas kakkosella. Sovittiin 300â,¬ kytkinlevyjen vaihdosta alustavasti. Oli koottu edellisela kerralla väärin ja sen seuraksena uusi hinta 0â,¬. 5v, 95tkm öljynsyönti -> mäntien vaihto 0â,¬. Tehtaalta / maahantuojalta saatu aina hyväksytty GV päätös.

tet

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 14.10.20 - klo:09:53
Mitä sillä on merkitystä noilla kilometreillä, kytkimen oletettu kestoikä on ainakin kolminkertainen..
Itse en moiseen (600â,¬) kyllä suostuisi. Helkama taitaa maahantuojana olla yksi ky¤pä...

Jos oletettu kestoikä on kolminkertainen, se tarkoittaa yksinkertaisella matematiikalla, että myyjän pitäisi korvata kaksi kolmasosaa korjauksesta. Eikös tuo siis mene aikalailla lain hengen ja kirjaimen mukaan, jos kerran 70% korvaavat? Se on toki sitten eri asia, miten tuo 70% lasketaan. Itse lähtisin ainakin siitä vaatimuksesta, että korvausprosentti lasketaan todellisista kustannuksista, ei mistään ovh-hinnoista joissa on voittomarginaali leivottuna valmiiksi sisään.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: z3iz3i - 09.10.20 - klo:12:40
Ehdotus on että maksaisin 30% osista ja työstä yhteensä, eli kokonaisuutena noin 600e

Oliko kyseessä kuiva 7 DSG? Mitä tuohon oli arvion mukaan mitä vaihdetaan? Mekatroniikka? Mulla on varmaan edelleenkin meidän Seatin kuivan DSG7:n mekatroniikan vaihdosta osista ja töistä kuitti ja siinä pelkän mekan hinta oli muistaakseni 1070â,¬, pientarvikkeita oli about 200â,¬ arvosta. Työt tekivät reilun 200 â,¬. En ymmärrä millä matikalla joudut maksamaan 600â,¬ jos kokonaissumma on 1500â,¬ paikkeilla?

Toki jos on märkä DSG niin siihen mekan hinta onkin jo aivan eri luokkaa.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: tet - 14.10.20 - klo:11:33
Jos oletettu kestoikä on kolminkertainen, se tarkoittaa yksinkertaisella matematiikalla, että myyjän pitäisi korvata kaksi kolmasosaa korjauksesta. Eikös tuo siis mene aikalailla lain hengen ja kirjaimen mukaan, jos kerran 70% korvaavat? Se on toki sitten eri asia, miten tuo 70% lasketaan. Itse lähtisin ainakin siitä vaatimuksesta, että korvausprosentti lasketaan todellisista kustannuksista, ei mistään ovh-hinnoista joissa on voittomarginaali leivottuna valmiiksi sisään.

Menee noin prosentuaalisesti, mutta kuten jo sanoit niin nuo hinnat on jotain aivan mitä sun sattuu ja 600â,¬ asiakkaan maksettavaksi tuollaisessa tapauskessa kuulostaa ryöstöltä.

Toki jokainen tehkööt aina omat valintansa mitä ja mistä maksaa, halusin kuitenkin tuoda ilmi omat ajatukset aiheeseen liittyen.


Lainaus käyttäjältä: dwntime - 14.10.20 - klo:11:40
Oliko kyseessä kuiva 7 DSG?

Täytyyhän se seiska olla, kun voimalinja on 1.4
A4 B9 TFSI Q s-line

z3iz3i

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 14.10.20 - klo:11:40
Oliko kyseessä kuiva 7 DSG? Mitä tuohon oli arvion mukaan mitä vaihdetaan? Mekatroniikka? Mulla on varmaan edelleenkin meidän Seatin kuivan DSG7:n mekatroniikan vaihdosta osista ja töistä kuitti ja siinä pelkän mekan hinta oli muistaakseni 1070â,¬, pientarvikkeita oli about 200â,¬ arvosta. Työt tekivät reilun 200 â,¬. En ymmärrä millä matikalla joudut maksamaan 600â,¬ jos kokonaissumma on 1500â,¬ paikkeilla?

Toki jos on märkä DSG niin siihen mekan hinta onkin jo aivan eri luokkaa.

DSG7, dq200

2000e on huoltoarvio. Luulen, että tässä ei voi kuin maksaa pyydetty summa. Kuluttajaviranomainen varmaan suosittelee samaa, voisi sitä kyllä kysyä heidän mielipidettä. 600e ei ole auton huollossa minusta mikään iso summa, mutta kun tässä tapauksessa vika on ollut kytkimessä jo tehtaalta lähtiessä todennäköisesti. 80% ollut matka-ajoa kaiken lisäksi.

jt

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.10.20 - klo:09:32
No toki kannattaa vaatia mahdollisimman hyvää vastaantuloa, mutta 100% en usko ikäpäivänä. Sen täytyisi perustua goodwilliin, koska mikään laki ei sellaista vaadi. Mikään näkemäni/kuulemani ei puolla sitä, että Helkaman goodwill taipuisi 100% korvaukseen. No, lehmätkin joskus kyllä lentää, ainakin lentokoneen kyydissä, joten toivossa on hyvä elää.
VW:n puolelta, edelliseen autooni (Passat v2011) oli rempattu DSG-7 100% goodwilliin (sis työ ja osat), kilometrejä oli n. 190tkm siinä vaiheessa. Ei ollut ensimmäinen omistaja, mutta täysi merkkihuoltohistoria. Tarkkaa vuotta en muista mutta oisko auton ikä ollut remontin aikaan jotain 3..5 vuoden tienoilla. Ainahan voi yrittää..

BTW. Jos osista maksaa edes jonkun prosentin, silloin saa käsittääkseni sen 2 vuoden varaosatakuun osat ja työ. Sen sijaan jos osat saa ilmaiseksi, 2v takuuta ei tule (?)
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jt - 15.10.20 - klo:00:27
BTW. Jos osista maksaa edes jonkun prosentin, silloin saa käsittääkseni sen 2 vuoden varaosatakuun osat ja työ. Sen sijaan jos osat saa ilmaiseksi, 2v takuuta ei tule (?)

Tämä on totta, mutta mikään ei ole ilmaista, vaan veloituksetonta  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mikama83

Näissä kuivissa dsg7-laatikoissa on näköjään edelleen samat ominaisuudet. Yksi edellinen autoni oli 2017 farkkugolffi 1.0tsi koneella ja siinä dsg teki sen, että noin ensimmäisen 20km aikana jos yritti reilulla kaasulla kiihdyttää 3.vaihteella niin kiihtyi tosi aaltoilemalla ja ravisteli koko autoa. Asiaa tutkittiin mutta kun ei vikakoodeja niin se ei ollu vika.

Nyt on Seat Leon 2020 1.5eTSI ja tismalleen samanlailla tekee tuokin laatikko. 3. ja 5.vaihteet on ne missä on ongelma. Kun ajanu niin että öljyt on varmasti normaalilämmössä niin sitten kyllä toimii.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: z3iz3i - 14.10.20 - klo:14:43
DSG7, dq200

2000e on huoltoarvio. Luulen, että tässä ei voi kuin maksaa pyydetty summa. Kuluttajaviranomainen varmaan suosittelee samaa, voisi sitä kyllä kysyä heidän mielipidettä. 600e ei ole auton huollossa minusta mikään iso summa, mutta kun tässä tapauksessa vika on ollut kytkimessä jo tehtaalta lähtiessä todennäköisesti. 80% ollut matka-ajoa kaiken lisäksi.

Okei eli sinulle vaihdetaan ilmeisesti myös kaksoismassa? Silloin tuon summa vaikuttaisi enemmän oikealta.

Foxit

#2729
Lainaus käyttäjältä: z3iz3i - 14.10.20 - klo:14:43
DSG7, dq200

2000e on huoltoarvio. Luulen, että tässä ei voi kuin maksaa pyydetty summa. Kuluttajaviranomainen varmaan suosittelee samaa, voisi sitä kyllä kysyä heidän mielipidettä. 600e ei ole auton huollossa minusta mikään iso summa, mutta kun tässä tapauksessa vika on ollut kytkimessä jo tehtaalta lähtiessä todennäköisesti. 80% ollut matka-ajoa kaiken lisäksi.
On tämä silti minusta melkoinen "taidon" -näyte konsernilta, jos vm2015 Octaviasta (1.4 TSI) 50 tkm ajoilla (joista vain n. 10 tkm olisi sitä rasittavampaa kaupunkiajoa), menee DSG :stä vaihtoon mekatroniikka ja kaksoismassa. Kyllä täytyy sanoa myös melkoiseksi puusilmäiseksi myyjä- ja maahantuojatahoa tässä asiassa kun säännöllisesti merkkarilla autoa huoltanutta ensimmäistä omistajaa pistetään millään tavalla maksumieheksi. Säästät oman mielenterveyden kun maksat tuon n. 600 â,¬ osuuden jolla saat auton kuntoon ja laitat auton kiertoon. Tiedät sitten jatkossa ainakin että mihin vehkeisiin ei ainakaan kannata sekaantua. OTTAA PÃ,,Ã,,HÃ,,N SINUN PUOLESTA VAIKKA EI OMALLE KOHDALLE SATTUNUTKAAN! Taas kun aikaa kuluu niin nämä sinunkin kokemukset hautautuvat muiden ei niin tarpeellisten viestien tulvaan ja takuunalaisten autoilijoitten hypetykseen siitä että kuinka luotettavasti nykyiset DSG :t toimivat...
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy