DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

jalkkis

Sanokaas te enempi dsg:llä ajaneet, että miten parhaiten testata käytetyn dsg:n kunto? Itse jahkailen, että pitäiskö päivittää nykyinen manuaali mopodiissel 3C Passat DSG6 B7:aan. Ja vaikka tuo wanha 6-lovinen on ihan perusvarman laatikon maineessa (?) niin mietityttää silti.

Tottahan toki koko kärryn huoltohistoria pitää olla kunnossa ja laatikon öljynvaihdot tehty ajallaan. Mutta ajossa, ryömii ok, vaihtaa ylös/alas ok eri ajotilanteissa. Ei pidä metakkaa taikka täristä tms? Mitä muuta?

Tämän hetkinen kandi on vm. 2013 B7 Passat 140hv etuvetodiisselin jatkeena ja kärryllä ajettu vajaa satku.

lemmentalja

Ainakin että vaihtaa D-asennossa kaikki vaihteet sulavasti ylös ja alas, eikä täristä liikkeellelähtiessä paikaltaan/ryömintänopeudesta.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

duke7

Sellaisen vinkin näihin dsg6-lootiin olen kuullut, että jos vaihteisto toimii huonommin lämmettyään on siinä vikaa. Kertoo muistaakseni mekatroniikan ongelmista.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 27.01.18 - klo:16:16
Sellaisen vinkin näihin dsg6-lootiin olen kuullut, että jos vaihteisto toimii huonommin lämmettyään on siinä vikaa. Kertoo muistaakseni mekatroniikan ongelmista.

Mitä tarkoittaa huonommin?
A4 B9 TFSI Q s-line

duke7

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 28.01.18 - klo:11:59
Mitä tarkoittaa huonommin?
Normaalisti näiden toiminta muuttuu paremmaksi kun kone ja laatikko lämpenevät. Kylmänä, varsinkin talvella, vaihdoissa esimerkiksi tuntee pienen nykäyksen.
Jos menee siis toisinpäin ja laatikko tuntuu toimivan paremmin kylmänä niin siinä on vikaa.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 28.01.18 - klo:12:34
Normaalisti näiden toiminta muuttuu paremmaksi kun kone ja laatikko lämpenevät. Kylmänä, varsinkin talvella, vaihdoissa esimerkiksi tuntee pienen nykäyksen.
Jos menee siis toisinpäin ja laatikko tuntuu toimivan paremmin kylmänä niin siinä on vikaa.

Itselläni ei kyllä tunnu mitään nykäyksiä kylmänäkään.
A4 B9 TFSI Q s-line

tet

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 30.01.18 - klo:19:50
Itselläni ei kyllä tunnu mitään nykäyksiä kylmänäkään.

Tuo kommentti taisi koskea 6-vaihteisia, sinulla lienee 7-vaihteinen? Molemmat omistamani 6-vaihteiset ovat pakkasaamuina olleet hieman kankeita ja liikkeelle lähtiessä on saattanut vähän nykiä, ainakin jos ei malta lähteä rauhallisesti liikkeelle. Lämpimänä näitä "oireita" ei esiinny.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vag4life

Lainaus käyttäjältä: tet - 31.01.18 - klo:12:49
Tuo kommentti taisi koskea 6-vaihteisia, sinulla lienee 7-vaihteinen? Molemmat omistamani 6-vaihteiset ovat pakkasaamuina olleet hieman kankeita ja liikkeelle lähtiessä on saattanut vähän nykiä, ainakin jos ei malta lähteä rauhallisesti liikkeelle. Lämpimänä näitä "oireita" ei esiinny.

Kyllä itselläni DSG7, olisi mukava tietää miten laatikko reagoisi jos pakkasta olisi esim. -20.
Minkä verran sinulla ollut mittarissa miinusta, kun olet kankeutta huomannut?
A4 B9 TFSI Q s-line

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 31.01.18 - klo:15:04
Kyllä itselläni DSG7, olisi mukava tietää miten laatikko reagoisi jos pakkasta olisi esim. -20.
Minkä verran sinulla ollut mittarissa miinusta, kun olet kankeutta huomannut?

Oma DSG7 oli jäykkä jo yli 20 pakkasilla ja 30 astetta oli tuskaa. Piti ajella rauhallisesti ekat 5km. Oli vaihdettu ölpät yms. Ei ole tehty pakkasiin tuota laatikkoa.

tet

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 31.01.18 - klo:15:04
Kyllä itselläni DSG7, olisi mukava tietää miten laatikko reagoisi jos pakkasta olisi esim. -20.
Minkä verran sinulla ollut mittarissa miinusta, kun olet kankeutta huomannut?

En ole niin tarkkaan pannut merkille, mutta kyllä se jo pikkupakkasilla on hitaampi toiminnassaan kuin kesällä. Varmaan riippuu kuskin räväkkyydestä, missä lämpötilassa sen huomaa. Ã,,kkinäisemmällä havainto tulee lämpimämmällä kuin rauhallisella kuskilla, joka malttaa esim. peruutuksen jälkeen D:lle laittaessa odotella hetken ennenkuin nostaa jarrun ja painaa kaasua.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Sokota09

Yhtälailla se manuaaliloota on jäykkä kuin mikä yli 15 asteen pakkasilla. Ja menee se muutama kilometri että vetristyy. Mikä vaihdelaatikko ei reagoi kylmään, onko sellaista?

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.01.18 - klo:15:39
Yhtälailla se manuaaliloota on jäykkä kuin mikä yli 15 asteen pakkasilla. Ja menee se muutama kilometri että vetristyy. Mikä vaihdelaatikko ei reagoi kylmään, onko sellaista?

Tämänhän luulisi olevan täysin selvä kaikille. Joten turha sanoa, että tätä ja tätä laatikkoa ei olisi suunniteltu pakkaselle.
A4 B9 TFSI Q s-line

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 31.01.18 - klo:15:23
Oma DSG7 oli jäykkä jo yli 20 pakkasilla ja 30 astetta oli tuskaa. Piti ajella rauhallisesti ekat 5km. Oli vaihdettu ölpät yms. Ei ole tehty pakkasiin tuota laatikkoa.
Parin 2000-luvun italialaisen kokemuksella tiedän että niissä on ominaisuutena -20 pakkasissa että vain parittomat vaihteet menee päälle ensimmäisen 5km aikana ja mielestäni DSG on tätä parempi..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

MrBurns

Oma edellinen dsg6 oli kylmänä tosi jäykkä. -20C eikä meinannut päästä liikkeelle kun stumppasi koneen. Välillä pääsi vasta 3:lla yrityksellä lähtemään. Jos anto käydä 5min tyhjäkäyntiä niin vielä -30C vaihteisto pelasi hienosti. Tuon takia vaihtoivat takuuseen ekana dsgn öljyt ja myöhemmin mekatroniikan muttei tullut kuntoon. Toisena talvena riitti jo -6C stumppaamaan koneen. Sitten meni auto vaihtoon.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 31.01.18 - klo:15:39
Yhtälailla se manuaaliloota on jäykkä kuin mikä yli 15 asteen pakkasilla. Ja menee se muutama kilometri että vetristyy. Mikä vaihdelaatikko ei reagoi kylmään, onko sellaista?

Oma VAGssa oleva manuaaliloota ei ole kyllä vielä millänsäkään vielä 25 asteen pakkasessa. Yli 30 asteen pakkasissa kylmällä koneella joutuu pitämään hetken käynnistyksen jälkeen kytkintä pohjassa, jotta moottori ei stumppaa. Tuo on pieni vaiva. Itse vaihteet pelaa jouhevasti. Yli 40 asteen pakkasessa en oo tuolla ajanut. Monta kertaa 35 asteen tienoilla.

Sixi

Ã,,änestyksessä pitäisi olla valinta yli 300 tkm ilman vikaa. Nyt ajannut DSG7:lla (kuiva) 301 tkm ongelmitta.
Kytkimet ja kaksoismassakin ovat alkuperäiset. Auto on Ocu II 1.6 TDI -13. Valmistettu marraskuussa 2012.

Auton korjaushistoria: Diesel korkeapainepumppu (186 tkm), ilmastoinnin kompressori (240 tkm), takapyörän laakeri (269 tkm) ja ahtopaineensäätösolenoidi (294 tkm).
Yht.  yli 2.1 milj. km kuudella VAG-autolla

Jetta 1.6 D -83 (76900-270400), Audi 1.6 TD -86 (93200-746000), Cordoba 1.9 SDI -00 (0-529500), Ocu 1.9 TDI -08 (0-107500),  Ocu 1.6 TDI DSG  -10 (0-176500) ja nyt Ocu II 1.6 TDI DSG -13 (0--> )

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Sixi - 31.01.18 - klo:20:37
Ã,,änestyksessä pitäisi olla valinta yli 300 tkm ilman vikaa. Nyt ajannut DSG7:lla (kuiva) 301 tkm ongelmitta.
Kytkimet ja kaksoismassakin ovat alkuperäiset. Auto on Ocu II 1.6 TDI -13. Valmistettu marraskuussa 2012.

Auton korjaushistoria: Diesel korkeapainepumppu (186 tkm), ilmastoinnin kompressori (240 tkm), takapyörän laakeri (269 tkm) ja ahtopaineensäätösolenoidi (294 tkm).

Oletko omistanut uudesta saakka?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

jhm

^
Näyttää olevan alimmaisen autohistorian perusteella olleen pakasta vedetty kun Sixi on ottanut Ocun käyttöönsä.Komeita lukemia muutenkin.Auto on tehty ajamista varten  :).
VW Transporter T5  84kw 2014

TAEA

Itsellä oli aikaisemmin 2009 OKU 7 pykäläinen DSG. Vikaantuminen alkoi kun lähti ylämäkeen liikkeelle, eli nykäisi. Nykiminen liääntyi siinä määrin että käytin merkkiliikkeessä piuhan päässä. Tuomio oli että kytkin pinnoiss on kulumaa josta nykiminen johtuu. Vaihdettiin kytkinpaketti ja pyysin saada nähtäväksi. Samalla mittasin kytkin paksuudet ja totesin että yksi kytkinpinta oli ohkaisempi kuin ohjearvo ilmoittaa. Yritin käydä keskustelua tälläkin palstalla asiasta onko useammalla ollut samanlaista vikaa, huonolla menestyksellä.
Minusta on vaan kumma jos tonneja maksava homma pitää tehdä 0,2mm kulumisesta johtuen, jotain tarttes tehdä. Seuraavana alkoi jakopään äänet lisääntymään ja seuraavana siitä tuli kiertotähti. Tämä tapahtui vuonna 2015 ja ajettu110tkm. Nykyisiin en osaa ottaa kantaa ettei puhuisi pehmoisia.

Sixi

Aivan kuten jhm huomasikin, olen omistanut Ocun uudesta saakka.
Yht.  yli 2.1 milj. km kuudella VAG-autolla

Jetta 1.6 D -83 (76900-270400), Audi 1.6 TD -86 (93200-746000), Cordoba 1.9 SDI -00 (0-529500), Ocu 1.9 TDI -08 (0-107500),  Ocu 1.6 TDI DSG  -10 (0-176500) ja nyt Ocu II 1.6 TDI DSG -13 (0--> )

jarihc

Mulla on ollut uudesta saakka 2013 Passat B7 1.6TDI dsg7...

90tkm kohdalla vaihdettiin kytkinpaketti kun kakkosella vaihtaessa täristi ja hitaasti ajaessa joskus aika rajustikin täristeli.

n. 95tkm:n kohdalla täristeli taas, mutta 2->3 vaihtaessa. Nyt meni huoltoon kun ajettu 101tkm - katsotaan mikä on tuomio huomenna sieltä.
Mutta tähän liittyy myös luistatusta. Eli 3:sella luistatus on selkeintä. Kierrokset nousee ja sitten taas pitää. Tämä tapahtuu n. 1 sekan sykleissä (1sekka luistoa ja 1 sekka pitoa) - ja kylmällä ilmalla ongelma on paremmin läsnä kuin lämpöisellä ? 5:llakin ongelman huomaa niinkuin seiskallakin lähinnä kierroslukumittarista - manuaali asennossa parhaiten.

Ennen tätä oli 2011 Passat 2.0 TDI DSG6 - tykkäsin siitä enempi... Se jätti muutaman kerran isommalle vaihtaessa vaihteen kytkeytymättä (esim 4->5 ja sitten vitonen olikin "vapaa" ja kierrokset vaan nousi -> kaasun hölläys ja kohta taas löyty vaihde) - muuten toimi hienosti. Jouduin luopumaan siitä kun se oli työnantajalta...

redcloud

Passat B8 2017, 18tkm mittarissa, 2tkm ajanut itse.

Oikeastaan heti oston jälkeen huomasin, että jossain tilanteissa vaihteisto (vai moottori?) ravistaa pienen hetken, ikäänkuin olisi liian iso vaihde. Nyt kun olen asiaan keskittynyt, niin olen saanut selville, että tuo tapahtuu kun autolla on juuri lähdetty liikkeelle, vaihto 2->3 jälkeen, sopivat kierrokset, sopiva veto (kaasun asento) ja lievä ylämäki "auttaa" asiaan. Väitän, että tuo kaasun asento vaikuttaa laatikon vaihtonopeuteen ja siksi sillä on merkitystä...tai sitten se tulee moottorista.

Ostinko kasan paskaa? DSG vika?  Ajattelin joka tapauksessa ilmoittaa tästä nyt takuuaikana VV-autolle. Jos porsii sitten myöhemmin, niin voin osoittaa vian olleen päällä jo aiemmin..

Enhancer

Ota yhteyttä edelliseen omistajaan. Noilla kilsoilla tulee mieleen että on jo yritetty aikansa korjata takuuseen ja mennyt hermot -> kiertoon. Toinen vaihtoehto sitten, että auto on joku vanha vuokrapeli tai esittelyauto.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

passo_s

Lainaus käyttäjältä: redcloud - 17.02.18 - klo:17:48
Passat B8 2017, 18tkm mittarissa, 2tkm ajanut itse.

Oikeastaan heti oston jälkeen huomasin, että jossain tilanteissa vaihteisto (vai moottori?) ravistaa pienen hetken, ikäänkuin olisi liian iso vaihde. Nyt kun olen asiaan keskittynyt, niin olen saanut selville, että tuo tapahtuu kun autolla on juuri lähdetty liikkeelle, vaihto 2->3 jälkeen, sopivat kierrokset, sopiva veto (kaasun asento) ja lievä ylämäki "auttaa" asiaan. Väitän, että tuo kaasun asento vaikuttaa laatikon vaihtonopeuteen ja siksi sillä on merkitystä...tai sitten se tulee moottorista.

Ostinko kasan paskaa? DSG vika?  Ajattelin joka tapauksessa ilmoittaa tästä nyt takuuaikana VV-autolle. Jos porsii sitten myöhemmin, niin voin osoittaa vian olleen päällä jo aiemmin..
Mulla on B8 1.6 TDi dsg, se ei ravista. 23 tkm on menty.Ainoastaan hitusen jyristää kun sen ominaisuus on ajaa aina mahd. isolla vaihteella.

Iero

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.02.18 - klo:19:56
Ota yhteyttä edelliseen omistajaan. Noilla kilsoilla tulee mieleen että on jo yritetty aikansa korjata takuuseen ja mennyt hermot -> kiertoon. Toinen vaihtoehto sitten, että auto on joku vanha vuokrapeli tai esittelyauto.


Noilla kilometreillä ei kunnon autoon ole mitään vaikutusta oli se vuokra-, esittely- tai yksityisauto.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Iero - 17.02.18 - klo:22:18

Noilla kilometreillä ei kunnon autoon ole mitään vaikutusta oli se vuokra-, esittely- tai yksityisauto.
Voithan toki tätä illuusiota päässäsi ylläpitää, todellisuudessa esittelyautoihin vaihdetaan automaattivaihteistoja ja manuaaleihin kytkimiä enemmän kuin äkkiä uskoisikaan. Mikäli kuski ei osaa ajaa autolla, jonka vaihteistossa on kytkin tai kytkimiä, ei sen käyttöikä pitkäksi muodostu.

Mikä sitten on kunnon auto? Jonkun mielestä joku samurain sukuinen, toisen mielestä joku muu. Itsellä tuore kokemus 8tkm ajetusta vuokra-A4:stä 1.4tfsi+dsg -tekniikalla. Liikkeellelähtö rauhallisesti oli 3 nykäystä, eli vähintäänkin kytkinten uudelleensopetukeen tie vie.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

redcloud

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.02.18 - klo:19:56
Ota yhteyttä edelliseen omistajaan. Noilla kilsoilla tulee mieleen että on jo yritetty aikansa korjata takuuseen ja mennyt hermot -> kiertoon. Toinen vaihtoehto sitten, että auto on joku vanha vuokrapeli tai esittelyauto.

Edellisen omistajan autosta luopumiseen oli ihan "luonnollinen" syy. Soitin auton historiasta yhteen merkkihuoltoon, josta henkilösuojaan vedoten (autosta kyse, huoh) ei suostuttu kertomaan mitään auton huoltohistoriasta. Soitin sitten viisaampana liikkeeseen josta auto uutena ostettu ja antoivat mukisematta kaikki tiedot. Mitään huoltoja tai takuukorjauksia ei ole tehty.

Kysymys siis vain oli, että onko ensioireet jo käsillä, vai ajaako se auto vain liian isolla vaihteella? Tärinä tapahtuu 1500-2000 kierroksen välissä..

Täällä muuten ollut kaikenlaisis ongelmia ja ominaisuuksia mistä ihmiset valittavat tästä laatikosta. Komppaan kyllä täysin. Perinteinen momentinmuuntimella varustettu laatikko on kyllä kaikilta ominaisuuksiltaan parempi kuin tämä dsg (pl. ehkä polttoaineen kulutus). Edellinen auto oli CVT ja sitä sai kyllä "raiskata" miten vain ja ei missään tilanteessa nikotellut vastaan. Tämän dsg;n kanssa saat miettiä, että mitenkäs tässä jyrkästä mäestä selvitään tai se vitutus kun nyt liukkaalla lähdössä sutasee ja veto katkeaa heti kun loota vaihtaa jo kakkosta vaikka ollaan vielä käytännössä paikallaan. Ja ruuhkassa kokoajan takaraivossa mietintä päällä, että miten ajaa ettei kytkin kulu. Todellinen automaattivaihteisto! :D

Iero

Lainaus käyttäjältä: redcloud - 18.02.18 - klo:00:05
Edellinen auto oli CVT ja sitä sai kyllä "raiskata" miten vain ja ei missään tilanteessa nikotellut vastaan. Tämän dsg;n kanssa saat miettiä, että mitenkäs tässä jyrkästä mäestä selvitään tai se vitutus kun nyt liukkaalla lähdössä sutasee ja veto katkeaa heti kun loota vaihtaa jo kakkosta vaikka ollaan vielä käytännössä paikallaan. Ja ruuhkassa kokoajan takaraivossa mietintä päällä, että miten ajaa ettei kytkin kulu. Todellinen automaattivaihteisto! :D


Samat kokemukset DSG:stä ja CVT:stä - ensin oli DSG ja nyt on eCVT - vaimollani on CVT ja molemmilla on erittäin mukava ajaa.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

pappa

Lainaus käyttäjältä: redcloud - 18.02.18 - klo:00:05
Tämän dsg;n kanssa saat miettiä, että mitenkäs tässä jyrkästä mäestä selvitään tai se vitutus kun nyt liukkaalla lähdössä sutasee ja veto katkeaa heti kun loota vaihtaa jo kakkosta vaikka ollaan vielä käytännössä paikallaan. Ja ruuhkassa kokoajan takaraivossa mietintä päällä, että miten ajaa ettei kytkin kulu. Todellinen automaattivaihteisto!

En allekirjoita tätä liukkaalla lähdössä.
Ainakin itsellä olleet DSG:llä varustetut autot lähtivät liukkaalla nopeasti täysin sutimatta kun ensin antaa auton jarrun vapauttamisen jälkeen häviävän hetken ryömia ja sitten painaa maltillisesti mutta määrätietoisesti kaasupoljinta.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: pappa - 18.02.18 - klo:13:14
Ainakin itsellä olleet DSG:llä varustetut autot lähtivät liukkaalla nopeasti täysin sutimatta kun ensin antaa auton jarrun vapauttamisen jälkeen häviävän hetken ryömia ja sitten painaa maltillisesti mutta määrätietoisesti kaasupoljinta.

Paitsi kun auto-hold on päällä  ;)

Itselläni lämpötila vaikuttaa aika paljonkin laatikon käytökseen. Kun pakkasta on vajaa -10 tai enemmän, toimii vaihteisto koko ajan hienosti. Heti kun mennään plussalle muuttuu toiminta nykivämmäksi ja kevyesti jarrutettaessa vaihto 3 - 2 muuttuu kunnon nykäisyksi. Kun auto sitten lämpenee kunnolla tuo 3 - 2 vaihdon tempaisu taas poistuu.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy