DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

lautturi

Lainaus käyttäjältä: jannesn - 22.10.17 - klo:21:18
Jos kerran manuaalipuolella toimii niin kuin pitääkin, laatikon adaptaation resetointia kannattaisi ehkä kokeilla ensi hätään. Vaatii tosin VCDS:n tai asiantuntevalla korjaamolla käynnin.

Maallikkona tuntuu, että jostain "säädöistä" olisi kyse, toimii niin pirun hyvin muuten. Tuo on vaan niin hemmetin ärsyttävä vaiva, kun ei meinaa vaihtaa pienempää tarvittaessa. Jos kiukuissaan sitten painaa pedaalia reilummin, niin sitten lähtee oikein tosissaan.Voisin ajatella, että liukkailla aika veemäinen juttu.

jannesn

Sellainenkin tuli tässä mieleen, että ilmeisestihän kyse on siitä, että kickdown on hidas, eli jos polkaiset kaasun reilusti pohjaan? Ei välttämättä ole edes vika vaan ominaisuus, ja riippuen vähän siitä mille kytkinpakalle vaihde sattuu osumaan saattaa kestää jokunen tovi, ennen kuin mitään alkaa tapahtua.

lautturi

Lainaus käyttäjältä: jannesn - 22.10.17 - klo:21:32
Sellainenkin tuli tässä mieleen, että ilmeisestihän kyse on siitä, että kickdown on hidas, eli jos polkaiset kaasun reilusti pohjaan? Ei välttämättä ole edes vika vaan ominaisuus, ja riippuen vähän siitä mille kytkinpakalle vaihde sattuu osumaan saattaa kestää jokunen tovi, ennen kuin mitään alkaa tapahtua.

Tästä olen lukenut joo. Jotenkin tämä vain tuntuu niin ikävältä, että vaikea uskoa ominaisuuteen. Ainut asia, mikä autossa hangertaa. Audi A4:sta vaihdoin Skodaan ja olen ollut todella tyytyväinen.

lautturi

Ja tosiaan jäi vastaamatta kysymykseen. Ei esiinny pelkästään kaasun pohjaan laiton yhteydessä, vaan aina, kun pitäisi vähän reilummin kiihdyttää.

jannesn

Varmaan kuitenkin pienemmälle yrittää vaihtaa? Eli reagoi kaasuun oikein, sitä haen. Sopeutusta yrittäisin, ei oikein muuta tule mieleen. Koska manuaalipuolella toimii ilmeisesti ihan oikein, vaihteistossa itsessään tuskin on mitään vikaa vaan enemmän on kiinni säädöistä kuten itsekin olit epäillyt. Se että saako sitä mitenkään paremmaksi on sitten eri asia. Merkkiliikkeestä voi tietenkin yrittää kysyä onko laatikkoon olemassa uudempaa ohjelmaa (muista valittaa selkeää vikaa, muuten ei ainakaan ole saatavilla).

kytkinlevy

Lainaus käyttäjältä: jannesn - 22.10.17 - klo:22:38
Varmaan kuitenkin pienemmälle yrittää vaihtaa? Eli reagoi kaasuun oikein, sitä haen. Sopeutusta yrittäisin, ei oikein muuta tule mieleen. Koska manuaalipuolella toimii ilmeisesti ihan oikein, vaihteistossa itsessään tuskin on mitään vikaa vaan enemmän on kiinni säädöistä kuten itsekin olit epäillyt. Se että saako sitä mitenkään paremmaksi on sitten eri asia. Merkkiliikkeestä voi tietenkin yrittää kysyä onko laatikkoon olemassa uudempaa ohjelmaa (muista valittaa selkeää vikaa, muuten ei ainakaan ole saatavilla).

Ja vaihtaakin pienemmälle ihan nätisti, mutta mielestäni liian suurella viiveellä. Ã,,rsyttää tilanteissa, joissa pitäisi reagoida nopeasti, mutta auto lähtee, kuin lehmä suosta, kun ei vaihda pienemmälle tarpeeksi nopeasti.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: jannesn - 22.10.17 - klo:22:38
Varmaan kuitenkin pienemmälle yrittää vaihtaa? Eli reagoi kaasuun oikein, sitä haen. Sopeutusta yrittäisin, ei oikein muuta tule mieleen. Koska manuaalipuolella toimii ilmeisesti ihan oikein, vaihteistossa itsessään tuskin on mitään vikaa vaan enemmän on kiinni säädöistä kuten itsekin olit epäillyt. Se että saako sitä mitenkään paremmaksi on sitten eri asia. Merkkiliikkeestä voi tietenkin yrittää kysyä onko laatikkoon olemassa uudempaa ohjelmaa (muista valittaa selkeää vikaa, muuten ei ainakaan ole saatavilla).

Lautturin kuvauksella suosittelisin softapäivitystä lootalle, lähtee suurella todennäköisyydellä toimimaan kaikilta osin paremmin.
A4 B9 TFSI Q s-line

Ipe96

Lainaus käyttäjältä: Ipe96 - 17.10.17 - klo:16:57
2.11 laitetaan sitten uus laatikko ja delta maksaa. :)
Noni nyt on uus DSG🤔 Hyvin pelaa ja ihan ku uuel autol ajelis..😄samoin kone käy nyt nätisti ilman kilinöitä kun on uus kompura. MUTTA se saatanan ravistus ei hävinnyt😂😂😂noo.. seuraavaks on kait suuttimien vuoro..saas nähä tuleeko tästä ikinä valmista😃

rami

Nyt kun tuossa muutamana aamuna ollut reilummin pakkasta niin ihme kolkotusta kuuluu kiesistä.
Kylmäkäynnistyksen jälkeen kun antaa paikallaan käydä niin ihmeellinen klonksutus kuuluu jostain. Täytyy perustua johonkin pyörivään. Osoittaisin kyllä sormella voimansiirtoon kuuluvaksi. Samoin uikutus jatkuu edelleen vaihteistossa vaihteita arpoessa. >:(
On kyllä ihme vehje tuo A4 B9 ml. 20 tkm.

a4b8

Ja mitkähän ovat olleet tyydyttävät/uskottavat diagnoosit?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.11.17 - klo:16:40
Nyt kun tuossa muutamana aamuna ollut reilummin pakkasta niin ihme kolkotusta kuuluu kiesistä.
Kylmäkäynnistyksen jälkeen kun antaa paikallaan käydä niin ihmeellinen klonksutus kuuluu jostain. Täytyy perustua johonkin pyörivään. Osoittaisin kyllä sormella voimansiirtoon kuuluvaksi. Samoin uikutus jatkuu edelleen vaihteistossa vaihteita arpoessa. >:(
On kyllä ihme vehje tuo A4 B9 ml. 20 tkm.
Kuinka halvalla tuon "ihme vehkeen" saisi ostaa?  ::)
Golfkärry Mk 7.5

rami

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 02.11.17 - klo:18:18
Kuinka halvalla tuon "ihme vehkeen" saisi ostaa?  ::)

Eihän tuollaista romua pysty edes kenellekkään myymään. Itse maksoin vehkeestä pitkälti lähes viittäkymppiä. Olisihan tuohon rahaan saanut jo varmaankin oikeitakin autoja. Näyttää pahalta, että tämä romu jää omiin kynsiin koska romua ei viitsi kenellekkään myydä.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.11.17 - klo:16:40
Nyt kun tuossa muutamana aamuna ollut reilummin pakkasta niin ihme kolkotusta kuuluu kiesistä.
Kylmäkäynnistyksen jälkeen kun antaa paikallaan käydä niin ihmeellinen klonksutus kuuluu jostain. Täytyy perustua johonkin pyörivään. Osoittaisin kyllä sormella voimansiirtoon kuuluvaksi. Samoin uikutus jatkuu edelleen vaihteistossa vaihteita arpoessa. >:(
On kyllä ihme vehje tuo A4 B9 ml. 20 tkm.

Kaksoismassahan se siellä :) Aika pienillä kilsoilla...

rami

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 02.11.17 - klo:20:44
Kaksoismassahan se siellä :) Aika pienillä kilsoilla...
Oisko jumalisten vielä kaksoismassakin viallinen? >:(

vag4life

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.11.17 - klo:23:02
Oisko jumalisten vielä kaksoismassakin viallinen? >:(

Autossahan on takuu, joten vaihtoon vaan.
A4 B9 TFSI Q s-line

niku

Kertokaas keltanokalle, miten DSG7 kuuluisi käyttäytyä vaihtamisen yhteydessä kun kytkimet ja kaikki on kunnossa? Onko normaalia, että vaihteen vaihtuessa tuntuu silloin tällöin, kuin kytkin olisi hetken pohjassa (tyyliin alle sekunnin, lähinnä tuossa 2->3 tai 3->4)? Kierrokset ei mittarin mukaan kyllä ainakaan hirveästi pomppaa, mutta semmoinen fiilis käväisee kaasujalassa.

Nimim. hankin käytetyn Golfin (DSG7, vm. 2014, 63000km) ja vainoharhaiseksihan tässä tulee kun näitä juttuja lukee :D

rami

Viimeisin VG automaatti AUDI A4 B9 jolla ikää puolitoista vuotta ja mittarissa 20 tkm. on ollut todellinen "murheenryyni". Käytännössä auto ei toiminut vaiteensiirron kannalta kun 6 tkm. oikealla tavalla. Sen jälkeen on alkanut vaihtamisessa kuulmumaan "uikutus" jota ei ole saatu hallintaan. Maahantuojan kanssa kaikki asiat on pirunmoista vääntöä vaikka autossa on olemassa vielä oikea tehdastakuu voimassa. Nyt kun ilmat ovat viilentyneet pakkaselle aamuisin niin jonkin aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen paikalla ollessa kuuluu pientä "klonksetta".
Ã,,äntä voisi kuvailla sillä tavalla"metallitangon ympärillä lonksuttavasta reijällisestä metallilevystä". Ã,,äni ei ole voimakas mutta selvästi erotettavissa.
Lisäksi jo 15asteen pakkasilla moottoritilassa on jumalaton meteli kylmäkäynnistyksen jälkeen ,kun lisää hieman kierroksia meteli on miltei huumaavaa.  Ei oikein selity suorasuihkutuskoneen äänenä kuten pajalla väitetään. Ã,,äni on rämisevämpää kuin dieselin kylmäkäynnistys. Voisko tuo räminä kuulua kaksoismassasta?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 12.11.17 - klo:09:36
Viimeisin VG automaatti AUDI A4 B9 jolla ikää puolitoista vuotta ja mittarissa 20 tkm. on ollut todellinen "murheenryyni". Käytännössä auto ei toiminut vaiteensiirron kannalta kun 6 tkm. oikealla tavalla. Sen jälkeen on alkanut vaihtamisessa kuulmumaan "uikutus" jota ei ole saatu hallintaan. Maahantuojan kanssa kaikki asiat on pirunmoista vääntöä vaikka autossa on olemassa vielä oikea tehdastakuu voimassa. Nyt kun ilmat ovat viilentyneet pakkaselle aamuisin niin jonkin aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen paikalla ollessa kuuluu pientä "klonksetta".
Ã,,äntä voisi kuvailla sillä tavalla"metallitangon ympärillä lonksuttavasta reijällisestä metallilevystä". Ã,,äni ei ole voimakas mutta selvästi erotettavissa.
Lisäksi jo 15asteen pakkasilla moottoritilassa on jumalaton meteli kylmäkäynnistyksen jälkeen ,kun lisää hieman kierroksia meteli on miltei huumaavaa.  Ei oikein selity suorasuihkutuskoneen äänenä kuten pajalla väitetään. Ã,,äni on rämisevämpää kuin dieselin kylmäkäynnistys. Voisko tuo räminä kuulua kaksoismassasta?

Joko nyt otat sitä ääninäytettä meille?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

MMV

Taitaa Ramin auton viat olla samalla tasolla kuin edellisessäkin, jossa pyyhkimet pomppivat ja tehtaalla oli autoon asennettu liian pieni peräkontti. Ne vaimeat klonksaukset liittyvät turvajärjestelien aktivoitumiseen. Tämäkin on täysin tunnettu ja tiedetty asia, ei vika.

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.11.17 - klo:09:47
Joko nyt otat sitä ääninäytettä meille?

Kyllä se riittää kun ne ääninäytteet ovat kerätty ja laitettu maahantuojalle. Samoin kun merkkipajalla todetaan ettei auto ole kunnossa. Audin maahantuoja kitsastelee mahdollisimman paljon ja siirtää ongelmia mahdollisen takuuajan jälkeen.

rami

Lainaus käyttäjältä: MMV - 12.11.17 - klo:10:13

Taitaa Ramin auton viat olla samalla tasolla kuin edellisessäkin, jossa pyyhkimet pomppivat ja tehtaalla oli autoon asennettu liian pieni peräkontti. Ne vaimeat klonksaukset liittyvät turvajärjestelien aktivoitumiseen. Tämäkin on täysin tunnettu ja tiedetty asia, ei vika.
[/quot

Turhaa siinä viisastelet kyllä ne pyyhkijät ovat  pomppineet muillakin ja tuulilasia on mennyt vaihtoon.
Materiaalivika laseissa.
Täyttä totta.
Pitää vaan ottaa ne Audijullin lasit päästä ja tunnustaa asiat suoraan.
En sekoita mitään ääniä elktronisiin laitteisiin.
Mielestäni vaan ihmeellinen metallinkumea  (kalskemainen)ääni ei kuulu auton kylmäkäyntiin.
Moottori parkuu niin perkeleesti jo pienillä pakkasilla.
Oon kuule sen verran ajanut autoilla ja omistanut uusia kulkineita, että tiedän milloin asiat on kohdallaan.
Enkä taida olla ainoa joka sanoo A3 SB:n koppuran tavaratilaa pieneksi.
Vaikka kuinka katsoo Audijullin silmin niin ei se siitä suurene.
"On se vuan sommoo hommoo" vaikka auto on tärkeimmiltä alueiltaan täysi paska sitä pitää Audijullien mieltymysten mukaan täällä vaan kehua.
Minäkin oli poikasena tai ensimmäisten autojen kanssa tyytyväinen ja sokea hyväksymällä ja hypettämällä autoa vaikka ei se kaikilta osin täydellinen ollutkaan.
Kumminkin kun ostaa auton joka mielestäni alkaa olemaan suhteellisen kallis vrt. muihin vastaaviin niin odottaisi kyllä sen myös toimivan.
Ai näytteitä pyysitte... Minä en teidän kanssa autoja korjaile (vaikka niin viisaita olettekin)ainoa paikka on merkkipaja sekä maahantuonti.
Maahantuonti laitetaan viellä pihteihin jos eivät halua, että tuosta tehdään Suomen kuuluisin A4 B9 ml. 20 000 km.
Ottaa vaan viudeen tuollainen  resu kun ei sitä viitsi kenellekkään tarjota edes vaihtoon, puhumattakaan myydä yksityiselle.
Yksityinen soittelisi jo seuraavana päivänä ja purkaisi kaupat.
Kannattaa vaan katsoa asioita ottamalla ne Audijullien lasit päästä ja katsoa suoraan totuutta autoasioissakin.
Ainoa mikä tuossa autossa on kohdallaan on ajettavuus jos vertaa A3 koppuraan joka mutteroi pirusti. Varmaan monella tietämättömällä ja ymmätämättömällä on vieläkin mutteri A3 Audeja ajossa. Maahantuoja ja merkkipajahan ei näihin sekaannu jos asiakas ei älyä vaatia asiaa. Maahantuojan toiminta on erittäin kitsasta vaikka on ääninäytteitä kerätty ja todettu, että auto ei ole kunnossa.  Ã,,änitallenteita on otettu kolmeen eri kertaan asentajan istuessa vieressä ja todettu , että kaikki ei ole kohdallaan. Pas*ka mikä pa*ska sanoi entinenkin mummo kun mättäälle synnytti.

niku

Täsmennän vähän tota kysymystäni DSG7 normaalista toiminnasta. Välillä vaihteen vaihtuessa tulee samanlainen fiilis kuin manuaalilla vaihtais. Niin kuin vaihtaminen tapahtuisi hitaammin kuin DSG:llä olettaisi, ja sen aikana (tyyliin 0,5-1 sekunti) vetää heikommin.

Ei kuitenkaan  sillä lailla kuin manuaalilla painaisi yhtäkkiä kytkimen pohjaan kesken kiihdytyksen, eli kierrokset ei mittarin mukaan pomppaa ylös (ainakaan olennaisesti) eikä moottori ulvaise.

Onko tämä normaalia, vai pitäiskö tarkistuttaa että onko esim. kytkimet kulahtaneet?

Tosiaan kyseessä Golf Variant vm. 2014, 63000km ajettu.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 12.11.17 - klo:12:12
Kyllä se riittää kun ne ääninäytteet ovat kerätty ja laitettu maahantuojalle. Samoin kun merkkipajalla todetaan ettei auto ole kunnossa. Audin maahantuoja kitsastelee mahdollisimman paljon ja siirtää ongelmia mahdollisen takuuajan jälkeen.

No sinun vika on viety eteenpäin joten turhaa enää vingut, jos et halua muiden apua! Sellaisia itkuvirsiä nämä tekstisi on useampaan topic:n. Sinun housuissa laittaisin audin vaihtoon ja ostaisin jonkun muun, kuin VAG-konsernin ajoneuvon.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jannesn

Lainaus käyttäjältä: niku - 12.11.17 - klo:13:40
Täsmennän vähän tota kysymystäni DSG7 normaalista toiminnasta. Välillä vaihteen vaihtuessa tulee samanlainen fiilis kuin manuaalilla vaihtais. Niin kuin vaihtaminen tapahtuisi hitaammin kuin DSG:llä olettaisi, ja sen aikana (tyyliin 0,5-1 sekunti) vetää heikommin.

Jos näissä tilanteissa hyppää vaihteen yli (eli 4. > 2. tms.) niin kuulostaa normaalilta, kun molemmat vaihteet ovat samalla kytkinpakalla.

gunman

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.11.17 - klo:15:15
No sinun vika on viety eteenpäin joten turhaa enää vingut, jos et halua muiden apua! Sellaisia itkuvirsiä nämä tekstisi on useampaan topic:n. Sinun housuissa laittaisin audin vaihtoon ja ostaisin jonkun muun, kuin VAG-konsernin ajoneuvon.

Aamen.

Rami, vaihda koppurasi johonkin ihan muuhun, kun VAG-konsernin tuotteeseen.
Päästäisiin näistä itkuvirsistäkin ehkä eroon.. ehkä..
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

rami

Lainaus käyttäjältä: gunman - 12.11.17 - klo:18:13
Aamen.

Rami, vaihda koppurasi johonkin ihan muuhun, kun VAG-konsernin tuotteeseen.
Päästäisiin näistä itkuvirsistäkin ehkä eroon.. ehkä..

Eihän nyt ollut muusta kyse kun VG konsernin automaateista. Miksi kysytään jos ei saa rehellisesti ja avoimesti vastata kysymykseen? Tässä tulee jälleen hyvin esille tuo armoton suojelemisen tarve ja kaikki mikä on negatiivistä ei saisi tuoda esille. Varmaankin merkki kuin merkki suoriutuu tuosta 20 tkm testistä puhtaammilla papereilla. En ole uskovainen enkä esitä "itkuvirsiä", mutta totuudesta puhun yleensä avoimesti.

TTO

Lainaus käyttäjältä: rami - 12.11.17 - klo:12:12
Kyllä se riittää kun ne ääninäytteet ovat kerätty ja laitettu maahantuojalle. Samoin kun merkkipajalla todetaan ettei auto ole kunnossa. Audin maahantuoja kitsastelee mahdollisimman paljon ja siirtää ongelmia mahdollisen takuuajan jälkeen.
Tätä seuratessa tulee fiilis, että on kaksi vaihtoehtoa: Joko Rami on täysin saamaton nyhverö, joka ei saa autoaan kuntoon vaikka se on surkeassa kunnossa (ja samalla Audin unelma-asiakas ostaessaan aina uuden Audin) tai sitten kyseessä on internetiin satuileva nimimerkki eli tr****.

hänk

rami, konkari, kovapäinen ja oppimaton vaikuttaa olevan, aina vaan lankeaa saman konsernin ansoíhin.

rami

Lainaus käyttäjältä: hänk - 13.11.17 - klo:10:28
rami, konkari, kovapäinen ja oppimaton vaikuttaa olevan, aina vaan lankeaa saman konsernin ansoíhin.

Kyllä alkaa Vaginoihin  luottamus hiipumaan........
Kovapäisempiä puolustelijoitahan täällä on kuin minä.
Audista ei saa kirjoittaa mitään negatiivistä asiaa joidenkien Audijullien mielestä, vaikka ongelmat ovat todellisia ja ikäviä.
Sen sijaan SAA kirjoittaa ja märistä minkäväriset LEDit palaa jalkatilassa tai märistä onko autossa kolmipuolainen vai nelipuolainen ratti. Aika hämmentävää tällä foorumilla jos tarkoitus on keskustella auton TODELLISISTA hyvistä ja HUONOISTA ominaisuuksista tai vioista. Kannattaisi nyt keskusteluissa lähteä kumminkin niistä asioista jotka ovat todellisuudessa oleellisia auton käyttöön toimivuuteen.
Varmaankin seuraava keskustelu viriää onko autossa kromattu pakoputkenpää vai ei. ;)

Saaga71

Onko muilla ilmennyt DSG 7 vaihteisessa laatikossa vikaa vaihdekepissä/vaihteenvalitsimessa niin, ettei auto tunnista että vaihde P asennossa? Ei vapauta avainta virtalukosta. Korjaamolla sanottiin, että mikrokytkin mennyt, ei saa erillisenä. Täytyy vaihtaa koko keppi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy