DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.17 - klo:18:03
Ostettaessa varmaan halusit nämä ominaisuudet  ;)?

Ostovaiheessa ilmoitin autoliikeessä että haluan auton joka automaatilla heitää vapaalle 100kmh vauhdissa ja sain sellaisen. ;)

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.17 - klo:17:12
"Automyyjä yritti korjata vikaa moneen kertaan, mutta väitti, ettei vikaa löytynyt. Lopulta Volkswagen kertoi olevansa tietoinen uusimman mallin ongelmasta, mutta sitä ei pystytä korjaamaan."  ;D ;D ;D

Touaregissä on Aisinin 8-vaihteinen momentinmuunnin-automaatti. Ei siis liity DSG-vaihteistoihin mitenkään.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jabajee

Lainaus käyttäjältä: tet - 04.08.17 - klo:09:35
Touaregissä on Aisinin 8-vaihteinen momentinmuunnin-automaatti. Ei siis liity DSG-vaihteistoihin mitenkään.
Mutta Volkswageniin ja vaihteisto-ongelmiin kyllä. Ja siihen, että VAG nostaa kädet pystyyn, kun jotain pitäisi maksaa tai korjata. Samaa paskaa eri paketissa.

rami

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 04.08.17 - klo:11:32
Mutta Volkswageniin ja vaihteisto-ongelmiin kyllä. Ja siihen, että VAG nostaa kädet pystyyn, kun jotain pitäisi maksaa tai korjata. Samaa paskaa eri paketissa.


Näin on asia.
Minunkin A4 B9   kilsoja 6000 km nyt 16 000km on oireillut jo vuoden. Vaihteistosta kuuluu jotain uikutusta. Uikutus kuului alussa ajottain, mutta nyt on lisääntynyt koko ajan ja uikuttaa satoja metrejä. Kaikenmailman ääninäytteitä on yritetty kerätä jo monta kertaa.  Näytteitä on saatukkin. Kovin on "tappista" asioiden hoitaminen. Autossa on selvä vika ja asentajan kanssa on todettu myös "uikuttava" ääni. Jälleen mennään uudelle reisulle jotta saataisiin uusia näytteitä.
Taitaa olla Audilla kylmä rinki peessä koska puhutaan automaateista. Tulee vaan mieleen, että asiaa pyritään tietyi tavoin vetkuttamaan. On kyllä ollut valtava pettymys, että uuden auton voimansiirto alkaa pitämään ujellusta jo 6000 km käytön jälkeen. Ihan täyttä FAKTAA ei mitään provoo. :( :( :(
Ajettelin tuota ostaessa ostaa itselle parempaa kärryä, mutta pettymys ja v..utus on kyllä kovaa.
Kaksi aijempaa VG automaattia on toiminut kohtalaisen hyvin. Tuo automaatti on kyllä täysin romu.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.08.17 - klo:12:47
Minunkin A4 B9  kilsoja 6000 km nyt 16 000km on oireillut jo vuoden. Vaihteistosta kuuluu jotain uikutusta. Uikutus kuului alussa ajottain, mutta nyt on lisääntynyt koko ajan ja uikuttaa satoja metrejä.

Oireileeko vaihteisto myös jollakin muulla tavalla kuin äänellä? Vai toimiiko se normaalisti?

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.08.17 - klo:12:47
Kaikenmailman ääninäytteitä on yritetty kerätä jo monta kertaa.  Näytteitä on saatukkin.

"Kaikenmaailman ääninäytteitä"? Onko autossa jotain muitakin äänia kuin ko. vaihteiston "uikutus"? Jos näytteitä "uikutuksesta" on kerran saatu, niin voisitko laittaa sellainen myös tänne meidän muiden kuultavaksi? Ei siksi, että äänen olemassaoloa epäiltäisiin, vaan siksi, että olisi mielenkiintoista kuulla millaisesta äänestä oikein on kysymys.

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.08.17 - klo:12:47
Ihan täyttä FAKTAA ei mitään provoo

Ei kai kukaan ole missään vaiheessa edes yrittänyt kiistää ilmoitustasi siitä, että autoisi vaihteisto "uikuttaa"? Miksi tällaista ilmoitusta kukaan pitäisi "provona"?

Flat

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.08.17 - klo:12:47

Näin on asia.
Minunkin A4 B9   kilsoja 6000 km nyt 16 000km on oireillut jo vuoden. Vaihteistosta kuuluu jotain uikutusta.

Mikä hän on tuon vaihteistokoodi. Tuolta Audin oma auto puolelta saa jonkun vaihteistokoodin, joka omassani näyttää olevan PHL. Onku tuossa sama ?
Ihan vaan mielenkiinnosta....

ja niin, 43tkm takana, ei ongelmia toistaiseksi.....kop,kop

RSOCUstin

Se on painelaakeri joka uikuttaa. Onko tarkistettu? Kaverilla just kaikki osat kylläkin 35tkm ajetusta laatiosta uusix painelaakerin takia.
Ja laatikosta kuului kiihdytyksissä sellainen outo ääni.  Osia vaihtoon takuuseen ja ääni poistui.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 04.08.17 - klo:17:28
Oireileeko vaihteisto myös jollakin muulla tavalla kuin äänellä? Vai toimiiko se normaalisti?

"Kaikenmaailman ääninäytteitä"? Onko autossa jotain muitakin äänia kuin ko. vaihteiston "uikutus"? Jos näytteitä "uikutuksesta" on kerran saatu, niin voisitko laittaa sellainen myös tänne meidän muiden kuultavaksi? Ei siksi, että äänen olemassaoloa epäiltäisiin, vaan siksi, että olisi mielenkiintoista kuulla millaisesta äänestä oikein on kysymys.

Ei kai kukaan ole missään vaiheessa edes yrittänyt kiistää ilmoitustasi siitä, että autoisi vaihteisto "uikuttaa"? Miksi tällaista ilmoitusta kukaan pitäisi "provona"?

Kyllä siellä kaikenmailman turhaa lässytystä heti ilmenee jos jotain asiaa alkaa kirjoittamaan mikä ei ole kovin myönteistä merkille/koppuralle.
Kyllä ne uikutuikset sieltä alkaa tulemaan esille  joissakin yksilöissä joissa ne on tullakseen. Minä en laittele tänne mitään hoitakoon jokainen omat asiansa.
Kyllä oli tänä aamunakin uikutusta kun lähti yön jäljiltä ajamaan. Ajoittaista/yhtenäistä.
Romu mikä romu ml.16 000 km.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.08.17 - klo:18:42
Kyllä oli tänä aamunakin uikutusta kun lähti yön jäljiltä ajamaan. Ajoittaista/yhtenäistä. Romu mikä romu ml.16 000 km.

Juu, juu, eihän sitä kukaan epäilekään, etteikö se olisi romu. Olisi vain mielenkiintoista tietää, miltä se "uikutus" kuullostaa. Siitä saattaisi myös olla apua muille samanlaisella autolla ajaville. Kaikki kun eivät välttämättä vielä tiedä ajavansa romulla. Ã,,äninäyte paljastaisi heille karun totuuden.

silmaauki

#1809
Laitetaas nyt tännekin tiedoksi tämmöinen hieman erikoisempi ongelma/vika ja miten se korjattiin.

Octavian DSG:n (2007, 340tkm) kanssa on keväästä asti ollut ongelmana ettei automatiikka oikein osaa enää vaihtaa isommalle pienillä kieroksilla, vaan helposti kierrättää aika korkelle kierrokset ennenkuin vaihtaa isommalle. Ja on vielä tehnyt sitä vähän miten sattuu ja taas välillä on toiminut hetken normaalisti. Manuaalipuoli on koko ajan toiminut täydellisesti. Kun tuossa Octaviassa on pientä sähköhäiriötä ollut siellä sun täällä aikojen saatossa, niin itse ajattelin alunperin, että joku anturi tms., jonka tietojen perusteella laatikko laskee vaihtamistarpeen, antaa epämääräisiä tuloksia.

Keväällä tuota huollossa tutkittiin, mutta mitään varsinaista syytä ei löytynyt. Epäiltiin, että laatikon kyljessä oleva mekatroniikka pitäisi vaihtaa. Pelkän osan hinta on 1400 ja siihen työ päälle. En suostunut, kun kerran manuaalisesti toimii ihan täydellisesti ja autolla on ikää on sen verran ettei moista remppaa siihen raaskinut suoraan teettää.

Kesällä sitten ajon aikana ABS:n ja ajonvakauksen merkkivalot syttyivät. Ajon aikana ne myös sammuivat taas välillä ja syttyivät myöhemmin uudestaan. Siinä ajaessa tuli mieleen kokeilla miten nyt toimii vaihteiston automatiikka? No, sehän toimi ihan täydellisesti. Sitten kun taas nuo kaksi valoa seuraavan käynnistyksen jälkeen olivat hetken pimeinä, niin vaihteiston automatiikka ei taaskaan toiminut ja kun valot taas myöhemmin syttyivät, niin automatiikka toimi täydellisesti. Onneksi en vaihdatuttanut tuota mekatroniikkaa. Olisi tullut ihan turha parin tonnin lasku.

Huollossa vikakoodit kertoivat oikean takarenkaan abs-anturin virhetilasta. Varattiin aika sen vaihdolle.

Tänään tuo anturi ja pyörän laakeri vaihdettiin. Nyt laatikko toimii täysin normaalisti.

ilmeisimmin tuo laatikko sai tuon yhden rikkinäisen anturin kautta muista pyöristä poikkeavaa dataa ja sen perusteella teki "outoja" vaihtamispäätöksiä. Tässä vaiheessa anturi ei vielä ollut niin rikki, että olisi sytyttänyt tuon merkkivalon kojelaudassa. Vasta sitten kun anturi alkoi antaa "riittävän poikkeavia" arvoja niin vikakoodi ilmeni, merkkivalo syttyi ja vaihteiston automatiikka päätteli, ettei ko. anturin arvoon voi enää luottaa, jolloin se pystyi laskemaan vaihtamistarpeen normaalisti.

-karppa-

Tyypillistä merkkihuoltoa. Vaihdetaan arpapelillä osaa osan perään kunnes vika poistuu ja asiakas maksaa...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a4b8

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Luulen että aika moni huolto olisi myös laskuttanut? (2007, 340 000 km)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

firstvw

Tuonne sais laittaa uuden valinnan, yli 250tkm ilman vikaa. Tai ei vielä, 249tkm vasta. Eilen vaihdettiin DMF, muuttui kyllä kaikin puolin pehmeämmäksi ja värinättömämmäksi. Kumma juttu ettei siellä ollut ollenkaan silmälaakeria. Nyt sinne kuitenkin sellainen laitettiin.

vag4life

Moikka,

Kertokaas herrat kokemuksia S-tronic tyypistä: 0AM (DQ200)
A4 B9 TFSI Q s-line

tet

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 10.08.17 - klo:10:52
Moikka,

Kertokaas herrat kokemuksia S-tronic tyypistä: 0AM (DQ200)

No tämä foorumihan on täynnä niitä kokemuksia, tässäkin ketjussa on jo yli 60 sivua. Suurin osa ongelmista tuntuu kasaantuneen juuri kyseiselle vaihteistotyypille. Mikä ei tietenkään automaattisesti tarkoita, että sinulla olisi odotettavissa ongelmia. Suurin osa niistäkin varmasti on ongelmattomia, mutta tällaisiin ketjuihin kommentoi pääasiassa se väki jolla ongelmia on ollut. Siitä tulee helposti harha, että ne olisivat kaikki täysiä susia. Toki on myös niin, ettei savua ilman tulta. Lootan vikaprosentti lienee kuitenkin melkoisen korkea kilpailijoihin nähden.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

vag4life

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.08.17 - klo:12:03
No tämä foorumihan on täynnä niitä kokemuksia, tässäkin ketjussa on jo yli 60 sivua. Suurin osa ongelmista tuntuu kasaantuneen juuri kyseiselle vaihteistotyypille. Mikä ei tietenkään automaattisesti tarkoita, että sinulla olisi odotettavissa ongelmia. Suurin osa niistäkin varmasti on ongelmattomia, mutta tällaisiin ketjuihin kommentoi pääasiassa se väki jolla ongelmia on ollut. Siitä tulee helposti harha, että ne olisivat kaikki täysiä susia. Toki on myös niin, ettei savua ilman tulta. Lootan vikaprosentti lienee kuitenkin melkoisen korkea kilpailijoihin nähden.

Aivan, itselläni on tosiaan aikaisemman omistajan toimesta kytkin remontti tehty, liekö kytkimen kulumisen syynä virheellinen ohjelma, vai onko tästä kenelläkään tietoa..?
Sinällään mitään temppuilua en ole huomannut, joskus tuntuu että loota yrittää väkisin käyttää liian isoa vaihdetta esim. liikenneympyrässä... josta seurauksena pientä tärinää..
A4 B9 TFSI Q s-line

silmaauki

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.08.17 - klo:20:58
Tyypillistä merkkihuoltoa. Vaihdetaan arpapelillä osaa osan perään kunnes vika poistuu ja asiakas maksaa...
Ei ollut kyse merkkihuollosta eikä ollut kyse osien vaihdosta arpapelillä.

Tässä oli nyt sulla arpapeliä siitä mitä muka tapahtui. ;)

silmaauki

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 07.08.17 - klo:21:40
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Luulen että aika moni huolto olisi myös laskuttanut? (2007, 340 000 km)
Laskuttanut mistä?

Siitä tutkimisesta keväällä toki laskutettiin siihen käytetty aika, mutta se ei ollut mun mielestä mikään kova. Kyseessä ei ollut "merkkiliike" vaan VAG-autoihin erikoistunut pienempi korjaamo.

Tuon asb-anturin vikakoodin lukemisesta ei mm. laskutettu mitään (kun samalla sovittiin aika sille anturin vaihdolle).

Mä olen Vauhtipistettä Turussa käyttänyt pitkään ja olen ollut ihan tyytyväinen. Ihan kaikkea hekään eivät voi arvata. ;)

Letangi

1.4 tsi dsg Octavia tilattu ja nyt kiinnostaisi että vieläkö tuo dsg on murheen kryyni vai onko sille tehty jotain kestävyyden saamiseksi.

Ukkonen

Autona Ocu3 1,6TDI 2014, ajetttu 103tkm ja eilen autotallista peruutettaessa tuli Gearbox Error. Vaikka yritti eteen tai taakse niin kierrokset vaan nousi mutta mitään muuta ei tapahtunut.

Tulipahan testattua ajoturvaa joka hoiti hinauksen pajalle ja sijaisauton alle. Lupasivat tutkia vikaa tänä aamuna mutta ainakaan vielä ei ole mitään kuulunut.

Itse epäilisin kytkintä, kävin jo takuuaikana näyttämässä huollossa kun mielestäni kytkin luistaa vaihdoissa mutta totesivat DSG7:n ominaisuudeksi.

Mielenkiinnolla odotellaan puhelinsoittoa huollosta :)

Ukkonen

Lainaus käyttäjältä: Ukkonen - 24.08.17 - klo:13:47
Autona Ocu3 1,6TDI 2014
Ã,,h, vuosimalli olikin 2013 - näin ne vuoret vierii  :o

Uusi mekatroniikka matkalla ja meni takuuseen.

Nyt kahteen viimeisimpään autoon vaihdettu kyseinen kapistus about sadantonnin nurkilla, molemmat onneksi veloituksetta.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Ukkonen - 24.08.17 - klo:13:47
Autona Ocu3 1,6TDI 2014, ajetttu 103tkm ja eilen autotallista peruutettaessa tuli Gearbox Error. Vaikka yritti eteen tai taakse niin kierrokset vaan nousi mutta mitään muuta ei tapahtunut.

Tulipahan testattua ajoturvaa joka hoiti hinauksen pajalle ja sijaisauton alle. Lupasivat tutkia vikaa tänä aamuna mutta ainakaan vielä ei ole mitään kuulunut.

Itse epäilisin kytkintä, kävin jo takuuaikana näyttämässä huollossa kun mielestäni kytkin luistaa vaihdoissa mutta totesivat DSG7:n ominaisuudeksi.

Mielenkiinnolla odotellaan puhelinsoittoa huollosta :)

Oliko vaihdoissa tärinää vai minkälaista oireilua. Pääasia että ei itse tarvinnut lompakkoa avata, että tässä tapauksessa asiallista palvelua, näin se pitäisi aina mennä.
A4 B9 TFSI Q s-line

Ukkonen

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 26.08.17 - klo:11:25
Oliko vaihdoissa tärinää vai minkälaista oireilua.
Tässä viimeisimmässä tapauksessa (dsg7) aivan pientä nykimistä hiljaa ajaessa, useimmiten parkkipaikalla kun ajoi hiljaa ruutuun tai peruutti sieltä pois.

Edellisessä autossa (dsg6) vian huomasi moottorijarrutuksissa risteyksiin tultaessa, auto hidastui nykimällä ja kierroslukumittarin neulakin tuli nykimällä alas. Erityisen voimakkaaksi ilmiö muuttui S-asennossa, silloin jo auton valokeilakin heilu nykimisen tahdissa edellä ajavan peräluukussa.

Ipe96

Moro!
Itsellä menee vaihtoon mekatroniikka. Kaksoismassa ja kytkin vaihdettu myös vähän aikaa sitten. Auto -09 tdi rs dsg ~170tkm

Ongelmahan on se, että täristää heti vaihteen vaihdon jälkeen kiihdyttäessä tietyllä kierrosalueella pahiten ylämäkeen. Ikäänkuin vaihtaa liian aikasin isomman pykälän päälle. Kaikki sopeutukset yms.tehty ja ei apua. Vetonivelet ja suuttimetkin on tarkistettu. Maahantuoja oli sitä mieltä, että mekatroniikka vaihtoon. Ongelmat alkoivat dsg öljynvaihdon ja kaksoismassaremontin jälkeen huhtikuussa, jonka jälkeen oireet pikku hiljaa ehkä vähän pahentuneet.

Kaksoismassa tarkistettiin äskettäin tehdyssä kytkinrempassa, että on ok. Auto ollut korjattava vain merkkihuollossa. Olisiko kaiken syynä pitkäksi venähtänyt laatikon öljyn vaihto?(n.100tkm samoilla edellisen omistajan aikana? >:( Hassua kun marmorilla asentajat ja työnjohtaja olivat ihmeissään että mistä voi johtua kun istuivat kyydissä kun heitin lenkin. 

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Ipe96 - 07.09.17 - klo:22:03
Moro!
Itsellä menee vaihtoon mekatroniikka. Kaksoismassa ja kytkin vaihdettu myös vähän aikaa sitten. Auto -09 tdi rs dsg ~170tkm

Ongelmahan on se, että täristää heti vaihteen vaihdon jälkeen kiihdyttäessä tietyllä kierrosalueella pahiten ylämäkeen. Ikäänkuin vaihtaa liian aikasin isomman pykälän päälle. Kaikki sopeutukset yms.tehty ja ei apua. Vetonivelet ja suuttimetkin on tarkistettu. Maahantuoja oli sitä mieltä, että mekatroniikka vaihtoon. Ongelmat alkoivat dsg öljynvaihdon ja kaksoismassaremontin jälkeen huhtikuussa, jonka jälkeen oireet pikku hiljaa ehkä vähän pahentuneet.

Kaksoismassa tarkistettiin äskettäin tehdyssä kytkinrempassa, että on ok. Auto ollut korjattava vain merkkihuollossa. Olisiko kaiken syynä pitkäksi venähtänyt laatikon öljyn vaihto?(n.100tkm samoilla edellisen omistajan aikana? >:( Hassua kun marmorilla asentajat ja työnjohtaja olivat ihmeissään että mistä voi johtua kun istuivat kyydissä kun heitin lenkin. 


Kyllähän tuon DSG6 saa rikki kun ei vaihda öljyjä. Ihme juttu kyllä tuo.

Ipe96

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 08.09.17 - klo:08:35
Kyllähän tuon DSG6 saa rikki kun ei vaihda öljyjä. Ihme juttu kyllä tuo.

On jännä tapaus. No keskiviikkona on tuomionpäivä, että joutuuko vaihtaan koko lootan. :( Auto ei ole ollut kun reilu puolivuotta minulla. Osto vaiheessa tietenkin toimi kuin unelma. Yht äkkiä ruvennut tekemään tota tärinää. :-\ Deltan vaihtoautotakuu hoitanut hyvin kyllä asiaa tähän asti onneksi ja kalliit korjaukset ei ole mennyt omaan pussiin. ::)

Geoman

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 08.09.17 - klo:08:35
Kyllähän tuon DSG6 saa rikki kun ei vaihda öljyjä. Ihme juttu kyllä tuo.
DSG6 DQ250 mekatroniikassa kiertää ymmärtääkseni sama öljy kuin vaihteistossa, jossa ovat myös metalliset kytkinlevyt ja niistä irtoava kulumishiukkaset.  Mekatroniikassa on myös suodatinsihtejä mutta ne vaihdetaan vain mekatroniikan kunnostamisen yhteydessä.

Sivustolla http://www.evosoft.dk/DSGRepair.html on korjausfirman vinkkejä Mekaatroikin vikoihin. Asiaan erikoistuneita korjaamoita, jotka korjaavat tai myyvät vaihto-osia on useampia. Itselläni on se mielikuva, VW-merkkiliikkeet käyttävät vaihdelaatikkokorjauksissa alan erikoisyrityksiä (jätän ne tässäkertomatta, jolleivat merkkiliikkeet niitä itse kerro), jotka ovat perehtyneet nimenomaan automaattivaihdelaatikoihin.

Kaikissa automaattivaihteistoissa on öljynvaihtohtojen suotittaminen tärkeä suorittaa ajallaan. Mikäli on vain paikallisajoa on öljynvaihtoa jopa järkevää tihentää. Mikäli öljynvaihtovälejä ylitetään reilusti tukkeutuu vaihdelaatikon öljykanavat/mekatroniikka ja ne eivät puhdistu enään öljynvaihdon yhteydessä.

DSG7 DQ200 vaihteisto on erilainen ja siinähän ongelmia riittää.

Uusissa VW autoissa on DSG6 DQ250 vaihteisto korvattu DSG7 DSG381vaihteistolla, jossa on märkälevykytkin.

Vaihdelatikkotyyppejä on jo niin monia, että pitäisi käsitellä kukin omissa otsikoissaan. DQ200 vaihteisto tuhrii nyt kaikkien DSG vaihteistojen maineen.

Teppis

Omassa autossa ml 86tkm. Jossain 80tkm kohtaa vaihdettiin kytkinpaketti ja mekatroniikan johtosarja. Hetken oireet olivat poissa. Nyt esiintyy lisääntyvin määrin nykäisyjä kovemmin kiihdyttäen vaihteiston vaihtaessa (joskus ns muulinpotku,mutta onneksi hyvin harvoin). Sama juttu kun esim joutuu yllättäen jarruttamaan kovemmin eli kun vaihteisto vaihtaa alaspäin. Ikään kuin vaihteisto ei pysyisi toiminnassa mukana. Nyt seuraavana toimenpiteenä on mekatroniikan solenoidien vaihto. Jollei se auta niin menee vaihtoon koko mekatroniikka. Kallista puuhaa on. Jos vaihteisto on ottanut siipeensä niin sitten taitaa kustannus olla 10-15ke. Kyseessä siis 7v S Tronic.

Ipe96

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 09.09.17 - klo:12:23
DSG6 DQ250 mekatroniikassa kiertää ymmärtääkseni sama öljy kuin vaihteistossa, jossa ovat myös metalliset kytkinlevyt ja niistä irtoava kulumishiukkaset.  Mekatroniikassa on myös suodatinsihtejä mutta ne vaihdetaan vain mekatroniikan kunnostamisen yhteydessä.

Sivustolla http://www.evosoft.dk/DSGRepair.html on korjausfirman vinkkejä Mekaatroikin vikoihin. Asiaan erikoistuneita korjaamoita, jotka korjaavat tai myyvät vaihto-osia on useampia. Itselläni on se mielikuva, VW-merkkiliikkeet käyttävät vaihdelaatikkokorjauksissa alan erikoisyrityksiä (jätän ne tässäkertomatta, jolleivat merkkiliikkeet niitä itse kerro), jotka ovat perehtyneet nimenomaan automaattivaihdelaatikoihin.

Kaikissa automaattivaihteistoissa on öljynvaihtohtojen suotittaminen tärkeä suorittaa ajallaan. Mikäli on vain paikallisajoa on öljynvaihtoa jopa järkevää tihentää. Mikäli öljynvaihtovälejä ylitetään reilusti tukkeutuu vaihdelaatikon öljykanavat/mekatroniikka ja ne eivät puhdistu enään öljynvaihdon yhteydessä.

DSG7 DQ200 vaihteisto on erilainen ja siinähän ongelmia riittää.

Uusissa VW autoissa on DSG6 DQ250 vaihteisto korvattu DSG7 DSG381vaihteistolla, jossa on märkälevykytkin.

Vaihdelatikkotyyppejä on jo niin monia, että pitäisi käsitellä kukin omissa otsikoissaan. DQ200 vaihteisto tuhrii nyt kaikkien DSG vaihteistojen maineen.

Kiitos Geoman hyvästä infosta. Onko tolle laatikolle mahdollista tehdä mitään ns.huuhtelua jos on öljynvaihto mennyt pitkäksi..? Ja tuo auto on käsittääkseni ollut aika vähäsellä ajolla ja aika paljon kaupunkiajoa edellisellä omistajalla. Jos tässä on nyt vaan käynyt niin, että kun öljyt vaihdettiin heti kun tuo mulle tuli niin se paska on valunut johonki ja tehnyt tuhojaan.. :-\ Mielestäni laatikko vaihtaa nykyään myös välillä tyhmästi, välillä empii vaihtoja vähän ja sitten vaihtaa vähän turhan pienelle kun painaa kaasua. Ja välillä lyö taas liian aikasin isompaa. :'( Koeajoin autoa kyllä kunnolla ostovaiheessa, enkä huomannut silloin mitään ongelmia tietenkään. :-X

mikama83

Onkos tässä mitään outoa? Autona golf 7 facelift 1.0tsi koneella ja olen huomannut että kun on ajettu noin alle 15km, niin 3.vaihteella tärinää reilummalla kaasulla koko kierrosalueen läpi. Ei siis liity vaihteen vaihtoon. Kun ajettu enemmän niin tuota ei enää esiinny.

Pistin merkkihuoltoon viestiä niin vastaus oli että ei ole ollu vikoja näissä. Asentaja oli epäilly että se on moottori joka tärisee..mutta miksi vain 3.vaihteella  :o Pitää nyt seurailla muuttuuko toi mihinkään suuntaan. Laatikon tyyppiä en tiedä ja kilometrejä on tasan 7tkm.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy