DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Geoman

Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 19.05.17 - klo:20:04
Mitä tarkoitat ryömittämisellä? Ajetaan jarrun avulla hidastellen noissa ruuhkajonoissa vai sitä että auto tyhjäkäynnillä matelee eteenpäin pienimmällä vaihteella, ilman että jarruun kosketaan?
Juuri nuo molemmat tilanteet ovat haitallisia eli aina kun kytkinlevyt luistavat.  En tarkkaan osaa selittää, mutta ajettaessa kierroksilla tilanne on kytkimen kulumisen kannalta. En tunne miten mekatroniikka avaa kytkimiä, mutta kyllä tuon ajossa tuntee kun kytkin luistaa.

tet

Lainaus käyttäjältä: Samis - 31.05.17 - klo:00:10
Tänään saatu vastaus että volkswagen maahantuoja ja tehdas eivät kumpikaan ota vastuuta eivätkä korvaa senttiäkään vw golf 1.2 DSG-vaihteiston hajoamisesta mittarilukeman ollessa nyt 112 tkm. Myös muita vikoja ilmennyt. Auto jätti tielle kun mittarissa oli 88 tkm, hapettuneet sytytyspiuhat. Nyt myös sama ongelma dsg lisäksi, samoin esp ongelmaa esiintyy jolloin ei vastaa kaasuun normaalisti mutta kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin silloin useimmiten esp vika katoaa.
Että näin täällä, 2300 â,¬ lasku kädessä.

Valmistaja ja maahantuoja voivat vastuutaan vältellä, mutta myyjä ei. Olettaen että olet auton ostanut liikkeestä etkä yksityiseltä. Myyjäliike on kuluttajansuojalain mukaan vastuussa, ja joutuu korvaamaan vähintään puolet tai jopa enemmän korjauskuluista sinun tapauksessasi (mittarinlukemasta päätellen).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 31.05.17 - klo:07:53
Juuri nuo molemmat tilanteet ovat haitallisia eli aina kun kytkinlevyt luistavat.  En tarkkaan osaa selittää, mutta ajettaessa kierroksilla tilanne on kytkimen kulumisen kannalta PAREMPI ELI SILLOIN NE EIVÃ,,T KULU. En tunne miten mekatroniikka avaa kytkimiä, mutta kyllä tuon ajossa tuntee kun kytkin luistaa.

Yllä korjattua tekstiä - yläkerrassa pätkii.

rami

Lainaus käyttäjältä: tet - 31.05.17 - klo:08:37
Valmistaja ja maahantuoja voivat vastuutaan vältellä, mutta myyjä ei. Olettaen että olet auton ostanut liikkeestä etkä yksityiseltä. Myyjäliike on kuluttajansuojalain mukaan vastuussa, ja joutuu korvaamaan vähintään puolet tai jopa enemmän korjauskuluista sinun tapauksessasi (mittarinlukemasta päätellen).



Mitä tästä opimme?
VAG-romuja ei kannata ostaa. Olipas kyseessä Audi tai Volkkari niin auton pitäisi kestää enemmän kuin 112 tkm.
Laatu on todellakin mennyt niin huonoksi, että merkki kuin merkki on laadultaan parempi. Itselläni ensimmäinen A3 8V sippasi 6000 km ajon jälkeen ja uusi A4 alkoi oirehtimaan jo alle 10 tkm ajon jälkeen.
Täyttä sekundaa.

Volkkaripappa

Jotain hämärää tuossa omassa DSG7 on kyllä ollut jo tehtaalta lähtiessä, koska nyt kytkimien sopeutuksen jälkeen toimii kuin toinen auto. EI enää luistamista eikä tuota nyhtäisyä 6-5 vaihdettaessa. autolla ajettu nyt 6500km. Onkohan näitä testattu tehtaalla ollenkaan, vaan pantu osat nippuun ja hyvää matkaa >:(

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Volkkaripappa - 31.05.17 - klo:10:59
Jotain hämärää tuossa omassa DSG7 on kyllä ollut jo tehtaalta lähtiessä, koska nyt kytkimien sopeutuksen jälkeen toimii kuin toinen auto. EI enää luistamista eikä tuota nyhtäisyä 6-5 vaihdettaessa. autolla ajettu nyt 6500km. Onkohan näitä testattu tehtaalla ollenkaan, vaan pantu osat nippuun ja hyvää matkaa >:(

Niinpä. Mitä jos olisit ajanut sillä 37tkm ja todettu että kytkimet menneet. Ja syy oli se että alusta pitäen väärillä säädöillä.

rami

Kyllä kannattaa alkaa unohtamaan koko VG konsernin romut. Suuri kansa on sittenkin oikeassa. Itse olen ajanut nuilla vuosikymmeniä, mutta nyt alkaa olemaan "kuppi" täysi. :o
Olin kyllä hilkulla jo vuosi sitten Toyotan oston kanssa. Tuli kumminkin hankittua tuo A4 "uikuttava" romu.
Kaikki tilastot osoittaa Tojon laadun olevan selvästi parempi.

ropellihattu

@rami:

Mikä on kontribuutiosi tälle säikeelle noin omasta mielestä?

Jos sulla ei ole muuta tekemistä kuin nillittää täällä VAG:n yleisestä laadusta niin tee se mieluummin vaikka siellä toyotafoorumilla.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

rami

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 31.05.17 - klo:14:29
@rami:

Mikä on kontribuutiosi tälle säikeelle noin omasta mielestä?

Jos sulla ei ole muuta tekemistä kuin nillittää täällä VAG:n yleisestä laadusta niin tee se mieluummin vaikka siellä toyotafoorumilla.

Herra kontribuutiolle...

Voitko suomentaa tekstisi?  On muutakin tekemistä. Kumminkin jokaisella on oikeus tuoda totuus esille.
Kaksi romua on sattunut kynsiin peräjälkeen. A3 8v sekä A4 B9. Ei voi olla laatua sellainen jos uudet autot alkaa lasahteleen alle 10 tkm jälkeen.
En kyllä tuollaista laatua voi kehua.

MMV

Niin, eikös rami sinun A3:ssa ollut vikana nirskuvat pyyhkijänsulat ja liian pieni peräkontti? Nykyisessä A4:ssa jonkin mahdollisesti vinkuu.

a4b8

Kyllä, jokin mahdollisesti jossain pitää ääntä? Kannattaisi selvittää mistä tulee, mikä tulee - asia korjaantuisi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: MMV - 31.05.17 - klo:14:51
Niin, eikös rami sinun A3:ssa ollut vikana nirskuvat pyyhkijänsulat ja liian pieni peräkontti? Nykyisessä A4:ssa jonkin mahdollisesti vinkuu.


Olet pitkälti oikeilla jäljillä,mutta kaiken huippu oli sököksi mennyt ohjaus.  Jumalaton "mutteri" tuli autoon n. 6000km kohdalla.
Ei voinut ensin todeksi uskoa huh!!! "Voi jessus vieläkin näitä romuja" oli ensimmäinen tuntemus. Toki oli vakuuteltu ettei näissä uusiassa Audeissa enää ole kyseisiä ongelmia.


rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 31.05.17 - klo:15:11
Kyllä, jokin mahdollisesti jossain pitää ääntä? Kannattaisi selvittää mistä tulee, mikä tulee - asia korjaantuisi?

Kyllähän sieltä uikutusta tulee se on päivänselvä asia. Tänään viimeksi todettu asia.
Ihan selvästi siellä jokin VIALLINEN komponetti yrittää korjata ongelmaa.
Asiassa ei kahta puhetta. Vika mikä vika. Näin O.
Ajatella,että kesti melkein 10tkm kilsaa ennen kuin alkoi vikaa esintymään. Ei voida enää laadusta puhua.
Selvitellään ja ollaan yhteydessä.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.05.17 - klo:14:22
Kyllä kannattaa alkaa unohtamaan koko VG konsernin romut. Suuri kansa on sittenkin oikeassa.
Ã,,lä muuta virka. Kyllä "suuri kansa" tietää.

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.05.17 - klo:14:22
Tuli kumminkin hankittua tuo A4 "uikuttava" romu. Kaikki tilastot osoittaa Tojon laadun olevan selvästi parempi.
Oletko taipuvainen masokismiin? Vai oletko kerta kaikkiaan niin hölmö, että yhä uudelleen ja uudelleen ostat "VG konsernin" romun, vaikka "suuri kansa" ja tilastot käskevät tekemään muuta?

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.05.17 - klo:14:22
On muutakin tekemistä.
Kuten uikuttaa täällä?

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.05.17 - klo:14:22
Kumminkin jokaisella on oikeus tuoda totuus esille.
Eli totuuksia on kuin onkin enemmän kuin yksi.

a4b8

Autotkin on korjattavissa. Itselläni ollut kymmenen autoa, kolmea esittelyautoa lukuun ottamatta muut ostettu uutena. Jokaisessa ollut jotain, hoidettu takuuajalla tai takuun ulkopuolella aina veloituksetta. Mikä oli se viaton automerkki josta siirtyminen VAG-konsernin autoihin?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

lemmentalja

#1785
Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 19.05.17 - klo:20:04
Mitä tarkoitat ryömittämisellä? Ajetaan jarrun avulla hidastellen noissa ruuhkajonoissa vai sitä että auto tyhjäkäynnillä matelee eteenpäin pienimmällä vaihteella, ilman että jarruun kosketaan?

Itse ajan ruuhkajonossa S kytkettynä. Ei ole faktaa lyödä pöytään, mutta ainakin tuossa omassa meno on silloin "kulmikkaampaa" josta olen päätellyt kytkimien olevan enemmän kiinni = ei luistattamista. Toisena plussana sama vaihde pysyy pidempään silmässä, jolloin edes/takas vaihtoruljanssikin vähenee.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Geoman

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 31.05.17 - klo:20:05
Itse ajan ruuhkajonossa S kytkettynä. Ei ole faktaa lyödä pöytään, mutta ainakin tuossa omassa meno on silloin "kulmikkaampaa" josta olen päätellyt kytkimien olevan enemmän kiinni = ei luistattamista. Toisena plussana sama vaihde pysyy pidempään silmässä, jolloin edes/takas vaihtoruljanssikin vähenee.
Olen myös tätä mieltä. myös perävaunua vedettäessä käytän S-asentoa. Vaihteiden vaihdot tapahtuvat korkeammilla kierrosluvuilla ja jopa miellyttävämmin.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.05.17 - klo:15:31
Kyllähän sieltä uikutusta tulee se on päivänselvä asia. Tänään viimeksi todettu asia.
Ihan selvästi siellä jokin VIALLINEN komponetti yrittää korjata ongelmaa.
Asiassa ei kahta puhetta. Vika mikä vika. Näin O.
Ajatella,että kesti melkein 10tkm kilsaa ennen kuin alkoi vikaa esintymään. Ei voida enää laadusta puhua.
Selvitellään ja ollaan yhteydessä.
Itsellä oli vika. Ovi napisi kuopissa. Otin video/ääninäytteen puhelimella ja esitin huollossa. Auto sinne ja alle vastaava dieseli. Asia korjattiin ja sillä siisti.
Miksi sinä täällä kohkaat? Vie se autosi huoltoon ja tallenna ääninäyte.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Red28

Omasta A5:sta korkkasi pari kuukautta sitten S-tronic. Kyseessä siis 3.0 TDI Quattron parina oleva versio, joka on ainakin helvetisti kalliimpi kuin "normi" mallien perässä oleva (painaakin jonku 170kg Audin mukaan). 2010vm, 201tkm ajettu, tuotu Saksasta uudehkona.

Motarilla yhtäkkiä vaihteet juntturaan ja tauluun "Gearbox Malfunction", vain D2 ja D4 välillä suostui liikkumaan. VCDS:llä löytyi että mekatroniikka, kytkin/kytkimet sekä jotain antureita mennyt. Audi Centerin vastaus oli että ei voida korjata, ainoa vaihtoehto uusi laatikko. Arvatkaa paljonko uuden laatikon hinta?

11 600â,¬ + vaihtotyö 2-3kâ,¬. Tässä kohtaa ei voinut kuin revetä naurusta puhelimessa, ajattelin että muutamalla tonnilla selviäis...

Auto lähtee Latviaan Recro:lle korjattavaksi, reilut 3kâ,¬. Saa vielä parin vuoden takuunkin korjatulle laatikolle. Suomesta ei löytynyt pajaa joka osaisi tuon korjata. Hollannista löyty myös, heidän hintakin oli 10kâ,¬ kaikkineen.


Onhan se helvetin upea auto. Mutta on tasan varmasti viimeinen VAG joka tähän taloon omalla rahalla tulee.
Audi A5 3.0 TDI Quattro s-tronic -10

rami

Kyllä alkaa todellakin tuntumaan, että nää Diudit on paskoja vehkeitä.
Eilenkin kun ajelin mökiltä niin katsoin, että mikä pirun tulipalo on tuolla edellä.
Savua sakeanaan koko tie. Musta komia A5 Diudi siellä veti ja sinistä usvaa, savua lykkäsi kahdesta tötteröstä.
Auto oli vielä suhteellisen uudehkon näköinen. TOTTA. ???
Kukaan ei uskaltanut edes mennä lähelle. ;D


a4b8

DSG-vaihteistojen viat - eli palo johtui DSG:stä?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 08.06.17 - klo:14:05
TOTTA. ???

Tämä on tärkeä lisäys. Tätä voisi käyttää useamminkin.

passo_s

Uutta passattia koeajaessa meinasin kolaroida. Autoa epähuomiossa ryömitin risteysalueella toisen auton eteen ja kun havahduin tilanteeseen polkaisin kaasun nopeasti pohjaan. Onneksi kanssa autoilija ehti tilanteessa jarruttaa, olisi muutoin tullut kallis koeajo.Kamala rysäys vaihteistosta, pikkasen rengas ulvahti.Ilkeän äänen päästi, kyseessä 1.6 120 heppainen TDi 7 -portaisella dsg:llä. Passatin silti otin työsuhdeautoksi.

jppetteri

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 08.06.17 - klo:20:01
Uutta passattia koeajaessa meinasin kolaroida. Autoa epähuomiossa ryömitin risteysalueella toisen auton eteen ja kun havahduin tilanteeseen polkaisin kaasun nopeasti pohjaan.

Ja kuskin oma hölmöily on vaihteiston vika?


firstvw

Lainaus käyttäjältä: Red28 - 08.06.17 - klo:13:21
Omasta A5:sta korkkasi pari kuukautta sitten S-tronic. Kyseessä siis 3.0 TDI Quattron parina oleva versio, joka on ainakin helvetisti kalliimpi kuin "normi" mallien perässä oleva (painaakin jonku 170kg Audin mukaan). 2010vm, 201tkm ajettu, tuotu Saksasta uudehkona.

Motarilla yhtäkkiä vaihteet juntturaan ja tauluun "Gearbox Malfunction", vain D2 ja D4 välillä suostui liikkumaan. VCDS:llä löytyi että mekatroniikka, kytkin/kytkimet sekä jotain antureita mennyt. Audi Centerin vastaus oli että ei voida korjata, ainoa vaihtoehto uusi laatikko. Arvatkaa paljonko uuden laatikon hinta?

11 600â,¬ + vaihtotyö 2-3kâ,¬. Tässä kohtaa ei voinut kuin revetä naurusta puhelimessa, ajattelin että muutamalla tonnilla selviäis...

Auto lähtee Latviaan Recro:lle korjattavaksi, reilut 3kâ,¬. Saa vielä parin vuoden takuunkin korjatulle laatikolle. Suomesta ei löytynyt pajaa joka osaisi tuon korjata. Hollannista löyty myös, heidän hintakin oli 10kâ,¬ kaikkineen.


Onhan se helvetin upea auto. Mutta on tasan varmasti viimeinen VAG joka tähän taloon omalla rahalla tulee.

Ikävä juttu kun sattuu omalle kohdalle. En kuitenkaa lähtis tämän perusteella väittämään että _kaikki_ vag-konsernin (eikä edes kaikki s-tronicit) voimalinjat ovat täysiä paskoja. Olisi kiva tietä mitä laatikosta meni rikki. Sähkövikakin saa kaikkea ihmeellistä aikaan. Kahvipöytäkeskustelujen perusteella tämä ei poikkea muista merkeistä - bemareista on menny turboja, just nyt on yhden 4-koneen kiertokanki paskana, toyotista on menny laatikon laakerit (ainakin kahdesta manuaaliaskista, kaikki omaan piikkiin), sitikasta jakopää, mersusta suuttimia yms. Onhan näitä

passo_s

Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 08.06.17 - klo:21:07
Ja kuskin oma hölmöily on vaihteiston vika?
Ei siinä vaihteistossa mitään vikaa ole vaikka kuski hölmöilee. Kaasun kun hätäisesti lyö pohjaan niin ilmeisesti tuo rysähdys on satunnainen ominaisuus. Koeajo auto kun oli niin pitihän sitä uteliaisuudesta koittaa saako ilmiön toistettua. En saanut, sattuipa vaan yhden kerran että rysähti ja pahasti.

hanneliina

Koitin etsiä tälläistä vikaa, mutta nopealla etsinnällä ei löytynyt. Kyseessä dsg6 vaihteistolla oleva 2010 R golf, jolla rullattu nyt 186k. Ajoittain alkanut tekemään (puolen vuoden sisällä 3-4x?) että kääntyessä vähän jyrkemmin vaihteisto ei vaihda isommalle vaan kierrättää hyvinkin korkealle, kunnes rysäyttää vaihteen päälle. Tämä on tapahtunut vain ja ainoastaan kun autolla on käännytty, missään muussa tilanteessa tätä ei ole tapahtunut. Missäköhän mahtaisi olla vika?
No more VAGs...
🇩🇪 Ex MK7 Golf R
🇩🇪 Ex MK6 Golf R

-karppa-

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagen-touaregissa-outo-ongelma-vaihde-vaihtuu-itsekseen

"Automyyjä yritti korjata vikaa moneen kertaan, mutta väitti, ettei vikaa löytynyt. Lopulta Volkswagen kertoi olevansa tietoinen uusimman mallin ongelmasta, mutta sitä ei pystytä korjaamaan."  ;D ;D ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

RSOCUstin

Kyllä mullakin 2009 Ogu 1.9tdi+dsg6 heitti muutaman kerran vapaalle täydestä vauhdista. Tuo dsg7 hävitti vaan vaihteita miten sattuu :) Eli ominaisuus.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 03.08.17 - klo:17:41
Kyllä mullakin 2009 Ogu 1.9tdi+dsg6 heitti muutaman kerran vapaalle täydestä vauhdista. Tuo dsg7 hävitti vaan vaihteita miten sattuu :) Eli ominaisuus.

Ostettaessa varmaan halusit nämä ominaisuudet  ;)?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy