DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

tet

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 07.05.17 - klo:08:57
Huom! Kaikissa näissä vag-konsernin dsg-laatikoissa on ongelmia, joillakin harvoilla saattaa toimia moitteettomasti jonkun aikaa

Omallani on ikää 6 vuotta ja 141 tkm mittarissa. Kerro ihmeessä milloin ne ongelmat alkavat?  ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 07.05.17 - klo:14:04
Joko on selvinnyt kaverin Passatin ulahduksen syy?

Menee ens viikolla huoltoon kuulemman. Olikos keskiviikkona.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.05.17 - klo:19:13
Omallani on ikää 6 vuotta ja 141 tkm mittarissa. Kerro ihmeessä milloin ne ongelmat alkavat?  ;)

Sinulle on varmaan sattunut sitten se ainoa toimiva yksilö?

Insinöörimajuri

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 07.05.17 - klo:21:45
Sinulle on varmaan sattunut sitten se ainoa toimiva yksilö?

Entinen auto oli vaihtoon mennessä 6v ja 170tkm ajettu DSG6. Vaihteistossa ei ollu koskaan mitään vikaa, muussa tekniikassa kylläkin. Enemmän ne foorumeilla huutelee, keillä vikaa on.
Skoda Octavia Combi 1.0TSI DSG MY19

Ex: Skoda Octavia Combi 1.0TSI MY17

pekeke

Olen ajanut kahdella dsg6-oculla molemmilla reilusti yli 200tkm ilman vaihteistohuolia, uusimmassa myös semmoinen mutta mailienkerääminen vasta alussa.

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.05.17 - klo:14:12
Oletko jo saanut tietoa tuosta ulahduksesta. Omassa autossa varmaan sama ulahdus?
Täällä sama ongelma. Vaihteisto alkoi uikuttamaan lyhyitä jaksoja hitaassa liikenteessä. Varsinkin kun vaihteisto arpoo 2-3-4 vaihdetta kaupunkiliikenteessä. Vika alkoi jo muutan tuhannen kilsan käytön jälkeen. Hydrauliikkapumpun tyylinen "uikutus" joka kestää muutamia sekuntteja. ::)

arihy

Aikaisempi Superb -08 2.0 TDI + DSG6 257tkm ja nykyinen Superb -12 2.0 TDI + DSG6 122tkm eikä kummassakaan mitään vikaa laatikossa.
Volvo V40 D2 2017
Ex Superb 2016 L&K 2.0TDI 190 4x4 DSG
Ex Superb 2012 combi 2.0TDI 170 DSG
Ex Superb 2008 2.0TDI 170 DSG
Ex Octavia RS 2008 2.0TDI

a4b8

Mutta nyt on kyseessä DSG7 laatikot!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

vesap

Onko tuo Kodiaqin 2.0 mallien DSG7 ihan uusi konstruktio
Kodiaq 2.0 Tsi AWD Exclusive

RSOCUstin

DSG6 ei ole ollut suurempia ongelmia kun ne huollossa oppivat ilmaamaan laatikon öljyn vaihdon jälkeen. Tätä tapahtui suomessa aikalailla.
Tämä tapahtui DSG6 alkutaipaleella. Niitä oli 10v sitten kasapäin merkkarit täynnä kun rikkoutuivat määränlaisen öljynvaihdon takia.
Ohjetta tarkennettiin tehtaalta ja ns. rikkoutuneet taisivat mennä takaisin tehtaalle ja korjauksen jälkeen takaisin uusiin autoihin.




-karppa-

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 09.05.17 - klo:07:49
DSG6 ei ole ollut suurempia ongelmia kun ne huollossa oppivat ilmaamaan laatikon öljyn vaihdon jälkeen. Tätä tapahtui suomessa aikalailla.
Tämä tapahtui DSG6 alkutaipaleella. Niitä oli 10v sitten kasapäin merkkarit täynnä kun rikkoutuivat määränlaisen öljynvaihdon takia.
Ohjetta tarkennettiin tehtaalta ja ns. rikkoutuneet taisivat mennä takaisin tehtaalle ja korjauksen jälkeen takaisin uusiin autoihin.

Ja asiakkaat maksoivat tuon mokauksen?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.05.17 - klo:08:08
Ja asiakkaat maksoivat tuon mokauksen?

Varmaan.
Se oli tosiaan alkuun ja varmaan suurin osa oli takseista kun niissä tuli kilsat nopeasti täyteen.
Tuli 10/15v sitten pyörittyä SCFry / vRS ry piireissä ja oli kontakteja vähä joka paikaan :) Lisäksi taksilla tuli silloin ajettua paljon ja taksari juttuja tuli kuullosteltua.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 09.05.17 - klo:07:49
DSG6 ei ole ollut suurempia ongelmia kun ne huollossa oppivat ilmaamaan laatikon öljyn vaihdon jälkeen. Tätä tapahtui suomessa aikalailla.
Tämä tapahtui DSG6 alkutaipaleella. Niitä oli 10v sitten kasapäin merkkarit täynnä kun rikkoutuivat määränlaisen öljynvaihdon takia.
Ohjetta tarkennettiin tehtaalta ja ns. rikkoutuneet taisivat mennä takaisin tehtaalle ja korjauksen jälkeen takaisin uusiin autoihin.
Tuntuu hieman oudolta mistä tässä "ilmauksessa" on kyse - en oikein ymmärrä sitä ainakaan jos täyttö tehdään tyhjennysropun kautta adapterin kanssa. Olisiko kyse yläkaytta tehtävästä täytöstä suodatinjalan kautta?

RSOCUstin

http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01bf511d4da3315c66902d6.r6.cf1.rackcdn.com/VWAudi_DSG_Fluid_Change_Service_PDF.pdf

Tuolta ohje. Siinä on aika monta muuttujaa kun tuo tehdään. Joku ETKA velho voi katsoa onko DSG6 kuinka tehnty muutoksia ekan 2-3v jälkeen. Kertoo siitä että siellä ollut jotain rikkimenevää koska menneet rikki ja korjattu hiljaisuudessa.

Se on tieto että niitä meni rikki alussa täällä pks-alueella ja syy oli väärällälailla tehty öljynvaihto.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 09.05.17 - klo:09:10
Se on tieto että niitä meni rikki alussa täällä pks-alueella ja syy oli väärällälailla tehty öljynvaihto.

Ja urbaanilegenda syytti vääränlaisia öljyjä  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Niin. Entäs sitten kun vikaa ilmenee jo tehtaan öljyillä?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.05.17 - klo:09:18
Ja urbaanilegenda syytti vääränlaisia öljyjä  ;)

Niin 7 lovisten väärät öljyt. Mielestäni 6 lovisissa ei ole ollut vääriä öljyjä. Sellaista en ole kuullut.

a4b8

#1757
No nyt helpotti! Uikutus tulee ajonvakautuksen pumpusta, normaalia. Ja kun ajattelee tarkemmin niin se ääni tulee ajellessa kaupungissa risteyksissä kun esim pyörien pyörimisnopeus muuttuu. Uskon meikäläisen auton kohdalla ko selvitykseen.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

maileri

Q5, 2010, 2.0TDI, 280tkm kävi Audilla longlife huollossa ja S-tronic laatikonöljyjen vaihdossa ja sen jälkeen ilmaantui seuraava vika: auto seilaa tai nykii eli kun esimerkiksi laittaa vakionopeudensäätimen 80 niin auto ikäänkuin yrittää kiihdyttää nopeutta ja sitten taas hidastaa. Tämä näkyy ihan nopeusmittarin neulassa, joka tekee pientä seilausta koko ajan. Mikähän vika tähän huollossa iski?

RSOCUstin

#1759
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 07.05.17 - klo:21:37
Menee ens viikolla huoltoon kuulemman. Olikos keskiviikkona.

Vaihtoon meni kytkimet ja kaikki mitä siihen kuuluu. Painelaakeri yms.
Autolla ajettu 37tkm. Vihti -Espoo-Vihti ja kaupungissa työajoja. Mitä olin pari viikkoa kyydissä kun oma oli rikki. Tuo Passatti ajattaa liian suurilla vaihteilla ja se myrkkyä kytkimille + kaupunki ajo. DSG7 ON SUSI. Onneksi tuossa oli huolenpitosopoari muuten oise varmaan vika haku mennyt vääntämisex. 

Volkkaripappa

Omassa Golf Sportvani 1.2 TSI 7DSG alkoi kytkimet luistamaan 1. ja pakilla, ovat huoltomiehen mukaan eri kytkimet molemmille. Johan tuolla kerkesin ajaa peräti 5700 km siis 5700 km >:(. Luisto tuli esiin autoa hiljaa ryömittäessä 1. tai pakilla pieneen vastamäkeen. Kytkimien sopeutus tehtiin, liekkö ollut riittävä toimenpide vai ei? No nyt tuntuvat kuitenkin ottavan kiinni.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Volkkaripappa - 19.05.17 - klo:10:05
Omassa Golf Sportvani 1.2 TSI 7DSG alkoi kytkimet luistamaan 1. ja pakilla, ovat huoltomiehen mukaan eri kytkimet molemmille. Johan tuolla kerkesin ajaa peräti 5700 km siis 5700 km >:(. Luisto tuli esiin autoa hiljaa ryömittäessä 1. tai pakilla pieneen vastamäkeen. Kytkimien sopeutus tehtiin, liekkö ollut riittävä toimenpide vai ei? No nyt tuntuvat kuitenkin ottavan kiinni.

Tuosta tuli mieleen että onkohan nuo laatikot ns. ei ihan oikeissa säädöissä kun tulevat kauppaan ja luovutetaan. Pitäisiköhän ne sopeuttaa aina jonkun ajon jälkeen. Esim tässäkin tapauksessa n. 5tkm tai esim kun ns. sisäänajo suoritettu. Vähä sama juttu kuin että rengaskulmat on aina persiillään uudessa autossa. 5tkm jälkeen säädästys.

M_M

Loota sopeutuu jatkuvasti mm. kytkimien kulumiseen ja muihin muuttujiin, joten uusia sopeutuksia ei pitäisi tarvita.

Se on aika yleistä, että joku vika "korjataan" sopeuttamalla loota uudestaan. Usein käy niin, että se toimii kyllä hetken ajan paremmin mutta pienen ajan jälkeen jatkaa samaa temppuilua. Tästä on omakohtaistakin kokemusta... Ongelmat poistuvat vasta korjaamalla varsinainen vika.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Volkkaripappa - 19.05.17 - klo:10:05
Omassa Golf Sportvani 1.2 TSI 7DSG alkoi kytkimet luistamaan 1. ja pakilla, ovat huoltomiehen mukaan eri kytkimet molemmille. Johan tuolla kerkesin ajaa peräti 5700 km siis 5700 km >:(. Luisto tuli esiin autoa hiljaa ryömittäessä 1. tai pakilla pieneen vastamäkeen. Kytkimien sopeutus tehtiin, liekkö ollut riittävä toimenpide vai ei? No nyt tuntuvat kuitenkin ottavan kiinni.
DSG vaihteisto (varsinkaan DSG 7 kuivakytkinlevyillä) ei tykkää rymimisestä - se on sama kuin ajaisi jalka kykimellä. Itse ajan usein jonotilanteet ja perävaunun vedon Sport-asennossa. Paikalla ollessa pitää käyttää jalkajarrua vaihteen ollessa päällä - tällöin kytkinlevyt ovat auki. Itse en usko tämän kuivalevykytkimen koskaan kestävän pitkään muuta kuin matka-ajossa Utsjoki - Hanko välillä.

-karppa-

Kenelle olisi yllätys, että tuolla sopeuttamisella pelataan, vain aikaa ettei korjausta täytyisi tehdä veloituksetta virhevastuuseen? Kun takuu on mennyt umpeen tai jos asiakas on huomaamatta ylittänyt huollon yli 10% ja päätyy silloin myös itse maksumieheksi. Tai sitten vain laittaa vahingon kiertoon ja seuraava omistaja kiittää. Olen itse ihmetellyt noiden automaattien halua jurruuttaa tosi pienillä kierroksissa jopa 1200rpm tai vähemmän. Tekee varmana hyvää laatikolle.

Itse miettisin vakaasti ohjelmointia myös laatikolle samoin, kuin moottorille jossa noita kierroksia nostettaisiin ja vääntöä tuli lisää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Geoman

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.05.17 - klo:11:41
Kenelle olisi yllätys, että tuolla sopeuttamisella pelataan, vain aikaa ettei korjausta täytyisi tehdä veloituksetta virhevastuuseen? Kun takuu on mennyt umpeen tai jos asiakas on huomaamatta ylittänyt huollon yli 10% ja päätyy silloin myös itse maksumieheksi. Tai sitten vain laittaa vahingon kiertoon ja seuraava omistaja kiittää. Olen itse ihmetellyt noiden automaattien halua jurruuttaa tosi pienillä kierroksissa jopa 1200rpm tai vähemmän. Tekee varmana hyvää laatikolle.

Itse miettisin vakaasti ohjelmointia myös laatikolle samoin, kuin moottorille jossa noita kierroksia nostettaisiin ja vääntöä tuli lisää.
Alhaiset kierrokset ovat sen vuoksi, että päästöarvot saadaan pieneksi?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 19.05.17 - klo:14:47
Alhaiset kierrokset ovat sen vuoksi, että päästöarvot saadaan pieneksi?

Hyvin todennäköistä ja se tehdään laitteen kestävyyden uhrauksella, jonka kuluttajat maksavat ennemmin tai myöhemmin.

Aikoinaan XC70 oli vastaava ominaisuus ja jopa omatoimisesti tiptronic puolella vaihteli vaihdetta, jota pidin rasittavana.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jppetteri

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 19.05.17 - klo:11:38
DSG vaihteisto (varsinkaan DSG 7 kuivakytkinlevyillä) ei tykkää rymimisestä - se on sama kuin ajaisi jalka kykimellä.

Mitä tarkoitat ryömittämisellä? Ajetaan jarrun avulla hidastellen noissa ruuhkajonoissa vai sitä että auto tyhjäkäynnillä matelee eteenpäin pienimmällä vaihteella, ilman että jarruun kosketaan?



Samis

Tänään saatu vastaus että volkswagen maahantuoja ja tehdas eivät kumpikaan ota vastuuta eivätkä korvaa senttiäkään vw golf 1.2 DSG-vaihteiston hajoamisesta mittarilukeman ollessa nyt 112 tkm. Myös muita vikoja ilmennyt. Auto jätti tielle kun mittarissa oli 88 tkm, hapettuneet sytytyspiuhat. Nyt myös sama ongelma dsg lisäksi, samoin esp ongelmaa esiintyy jolloin ei vastaa kaasuun normaalisti mutta kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin silloin useimmiten esp vika katoaa.
Että näin täällä, 2300 â,¬ lasku kädessä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Samis - 31.05.17 - klo:00:10
Tänään saatu vastaus että volkswagen maahantuoja ja tehdas eivät kumpikaan ota vastuuta eivätkä korvaa senttiäkään vw golf 1.2 DSG-vaihteiston hajoamisesta mittarilukeman ollessa nyt 112 tkm. Myös muita vikoja ilmennyt. Auto jätti tielle kun mittarissa oli 88 tkm, hapettuneet sytytyspiuhat. Nyt myös sama ongelma dsg lisäksi, samoin esp ongelmaa esiintyy jolloin ei vastaa kaasuun normaalisti mutta kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin silloin useimmiten esp vika katoaa.
Että näin täällä, 2300 â,¬ lasku kädessä.

Oliko auto huollettu ajallaan ja vielä merkkihuollossa sekä Suomesta ostettu auto?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy