DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

VAGNeverAgain

7-pykäläinen DSG hajos noin 62000 km:n kohdalla. Seuraava auto ei ole päästöhuijauskonsernista.

Flat

Oishan se kiva jos varsinkin hajonneiden vaihteistojen kohdalla puhuttaisiin tarkasta vaihteistotyypistä.

Subastar

Onko korvauskäytännön suhteen mitään linjaa olemassa? Luin muutamia viimeisiä sivuja tästä keskustelusta. Näyttää siltä, että varaosat maksaa tehdas ja työstä pitäisi maksaa jotain, 50/50 tai 30/70. Ja puhumalla voi selvitä tuosta työkustannuksesta ilman kuluja.

Vm 2012, 85 tkm ajettu DSG porsi ilman oireita kesken ajon, vika ei ole vielä selvillä, mutta kuulosti ja haisi pahalta.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

kramer

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 16.02.17 - klo:17:22
Onko korvauskäytännön suhteen mitään linjaa olemassa? Luin muutamia viimeisiä sivuja tästä keskustelusta. Näyttää siltä, että varaosat maksaa tehdas ja työstä pitäisi maksaa jotain, 50/50 tai 30/70. Ja puhumalla voi selvitä tuosta työkustannuksesta ilman kuluja.

Vm 2012, 85 tkm ajettu DSG porsi ilman oireita kesken ajon, vika ei ole vielä selvillä, mutta kuulosti ja haisi pahalta.

Tuntuu, että linjaukset heittelee minkä kerkiää riippuen merkkikorjaamosta. Tuossa sun tapauksessa ei pitäis mun mielestä maksaa itse mitään. Vaimon -10 mallin passattiin jolla ajettu 188tkm korvattiin DSG mekatroniikka täysin ja töistä piti maksaa 80% jotka maksoi myyjäliike, mutta tuo sun auto on niin vähän ajettu eli sillä en lähtisi maksaa mitään.

Pedro

Caddy Maxi 1,6 TDI DSG7 -13 (ajettu 305tkm) kävi päästökampanja päivityksessä. Nyt, kun kylmällä autolla lähtee peruuttamaan tai ryömii hitaasti eteenpäin niin nykii kummallisesti. Erityisesti peruuttaessa.

Onko ideoita missä voisi olla vika?

Tonoppa

Lainaus käyttäjältä: kramer - 16.02.17 - klo:19:58
Tuntuu, että linjaukset heittelee minkä kerkiää riippuen merkkikorjaamosta. Tuossa sun tapauksessa ei pitäis mun mielestä maksaa itse mitään. Vaimon -10 mallin passattiin jolla ajettu 188tkm korvattiin DSG mekatroniikka täysin ja töistä piti maksaa 80% jotka maksoi myyjäliike, mutta tuo sun auto on niin vähän ajettu eli sillä en lähtisi maksaa mitään.

Todellakin taitaa nuot linjaukset mennä miten sattuu. Itsellä Skoda Octavia -11 dsg7, ajettu 188tkm, josta dsg:n mekatroniikka hajos. Ite jouduin  maksaa kaiken(2050â,¬). Maahantuoja sanoi, että liian vanha ja liikaa ajettu auto. Toki pari vuotta sitten tuohon vaihdettiin kytkimet ja viime vuonna tehtiin koneremontti öljynkulutuksen johdosta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Tonoppa - 26.02.17 - klo:20:01
Todellakin taitaa nuot linjaukset mennä miten sattuu. Itsellä Skoda Octavia -11 dsg7, ajettu 188tkm, josta dsg:n mekatroniikka hajos. Ite jouduin  maksaa kaiken(2050â,¬). Maahantuoja sanoi, että liian vanha ja liikaa ajettu auto. Toki pari vuotta sitten tuohon vaihdettiin kytkimet ja viime vuonna tehtiin koneremontti öljynkulutuksen johdosta.

Jouduitko noista kahdesta muusta remontista maksamaan? Periaatteessa vaihdelaatikon tulee kestää yli 200tkm ja auto ei ole, kuin kuusi vuotta vanha ja jos huoltohistoria on marmorilta aukoton, niin kyllä jotain olisi pitänyt korvata.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tonoppa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.02.17 - klo:22:08
Jouduitko noista kahdesta muusta remontista maksamaan? Periaatteessa vaihdelaatikon tulee kestää yli 200tkm ja auto ei ole, kuin kuusi vuotta vanha ja jos huoltohistoria on marmorilta aukoton, niin kyllä jotain olisi pitänyt korvata.

Kytkimistä en maksanut mitään. Maahantuoja maksoin osat + 70% töistä ja myyjäliike loput. Mulla oli tuossa autossa finntakuu, joka maksoi tuon koneremontin kokonaisuudessaan(maahantuoja ilmoitti, ettei osallistu siihen lainkaan, koska on erillinen "takuu" ostettu autoon.) Huoltohistoria on aukoton ja olen toinen omistaja tässä autossa. Taisi olla maahantuojalla työskentelevällä ihmisellä huono päivä(Syönyt varmaan sitruunaa aamupalaksi, kun noin hapan oli) kun ei suostunut lähtemään mukaan kustannuksiin. Mutta tämä on tälläistä välillä. Joskus onnistuu ja joskus ei...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Tonoppa - 27.02.17 - klo:09:56
Kytkimistä en maksanut mitään. Maahantuoja maksoin osat + 70% töistä ja myyjäliike loput. Mulla oli tuossa autossa finntakuu, joka maksoi tuon koneremontin kokonaisuudessaan(maahantuoja ilmoitti, ettei osallistu siihen lainkaan, koska on erillinen "takuu" ostettu autoon.) Huoltohistoria on aukoton ja olen toinen omistaja tässä autossa. Taisi olla maahantuojalla työskentelevällä ihmisellä huono päivä(Syönyt varmaan sitruunaa aamupalaksi, kun noin hapan oli) kun ei suostunut lähtemään mukaan kustannuksiin. Mutta tämä on tälläistä välillä. Joskus onnistuu ja joskus ei...

Jos olet vielä liikkeestä ostanut auton, niin riitauttaisin vielä asian. Eli ota vielä yhteyttä auton sinulle myyneeseen liikkeeseen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Tonoppa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.02.17 - klo:11:15
Jos olet vielä liikkeestä ostanut auton, niin riitauttaisin vielä asian. Eli ota vielä yhteyttä auton sinulle myyneeseen liikkeeseen.

Näin taidan tehdä.

Pedro

Lainaus käyttäjältä: Pedro - 26.02.17 - klo:17:41
Caddy Maxi 1,6 TDI DSG7 -13 (ajettu 305tkm) kävi päästökampanja päivityksessä. Nyt, kun kylmällä autolla lähtee peruuttamaan tai ryömii hitaasti eteenpäin niin nykii kummallisesti. Erityisesti peruuttaessa.

Onko ideoita missä voisi olla vika?

Testasin tänään lisää kylmänä. Tyhjäkäynnillä peruuttaminen sujuu hyvin siihen saakka kunnes koskee kaasuun. Mutta heti kun painaa vähän kaasua, rupeaa nykimään. Vähän enemmän painaessa nykii jo todella pahan kuuloisesti, tuntuu kuin moottori heiluisi kovasti. Eteenpäin ei juurikaan ongelmaa. Mutta heti kun lämpesi vähän niin pelittää ongelmitta...

lemmentalja

Vm 2009, Golf 1.4Tsi 118kw
Dsg7(DQ200)
70tkm.
Kytkimet vialliset, ilmeni täristyksenä liikkeelle lähdöissä ja 1-2-3 vaihteiden vaihdossa.
1900â,¬ vaihdettuna maahantuojalla, jonka myyjäliike maksoi.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Aerrae

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 05.03.17 - klo:09:46
Vm 2009, Golf 1.4Tsi 118kw
Dsg7(DQ200)
70tkm.
Kytkimet vialliset, ilmeni täristyksenä liikkeelle lähdöissä ja 1-2-3 vaihteiden vaihdossa.
1900â,¬ vaihdettuna maahantuojalla, jonka myyjäliike maksoi.

Tuleeko kytkin tuollaisen rempan jälkeen todella kuntoon vai onko riskinä että kestää taas vain 70tkm?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Aerrae - 12.03.17 - klo:08:28
Tuleeko kytkin tuollaisen rempan jälkeen todella kuntoon vai onko riskinä että kestää taas vain 70tkm?

Mulla vaihdettiin 153tkm kohdalla kytkimet. 100tkm myöhemin alko meka reistaileen. Suosittelen auton vaihtoa. Meka on sen 2000e noin.
Hyvä tuli kytkemillä. Parempi ois tullut ku vaihtaa kaikki.

Sundblad

Tuli hommattua Vm -07 Golf 1.4 TSI ja DSG kombolla. Muutaman viikon ajelun jälkeen ilmeni että kiihdytyksessä n. 2000 kierroksen kieppeillä että auto nykäsee. Huollossa annettiin ensin valohoitoa ja vikakoodien lukua. Eipä se sillä parantunut, joten mekatroniikka on nyt vaihdettu uuteen. Liike maksoi 70% ja itse loput. Yli 200.000 ajettu komistus kun on kyseessä.
Alkuperäinen vika on nyt korjaantunut mutta auto nykii 1vaihteella liikkeelle lähdettäessä. Parhaiten huomaa kun jarruttaa auton aina pysähdyksiin liikkeestä ja kun lähtee kiihdyttämään niin nykäisee kerran.
Uusi huolto on jo varattuna ja kuulemma voisi sopeuttamalla korjaantua... mahtaako olla jotakin muutakin vialla?

VAGNeverAgain

Varmaan moottorissa jotain vikaa. Jos nykii vaihteen vaihdossa, kaksoiskytkin vaihtoon. Vaihda varmuuden vuoksi molemmat.

Sundblad

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 15.03.17 - klo:15:44
Varmaan moottorissa jotain vikaa. Jos nykii vaihteen vaihdossa, kaksoiskytkin vaihtoon. Vaihda varmuuden vuoksi molemmat.

Enpä tuota moottorivikaan osaisi yhdistää, kun auto "hyppää" liikkelle lähdössä vähän kuin jos manuaalilla paiskaa 1: sen silmään ja nostaa nopeasti kytkintä. Huolto tilattu 27.3 joten katsellaan mitä löytyy vai löytyykö mitään.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Sundblad - 15.03.17 - klo:16:27
Enpä tuota moottorivikaan osaisi yhdistää, kun auto "hyppää" liikkelle lähdössä vähän kuin jos manuaalilla paiskaa 1: sen silmään ja nostaa nopeasti kytkintä. Huolto tilattu 27.3 joten katsellaan mitä löytyy vai löytyykö mitään.

Tehtiinkö sopeutus ja uudet softat. Luulisi että jos oli merkkarilla tehty. Kyllä tuo kytkin vikaan viittaisi.
Tuo laatikko + kone combo on selaanen et voi olla vaikka mitä.

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Aerrae - 12.03.17 - klo:08:28
Tuleeko kytkin tuollaisen rempan jälkeen todella kuntoon vai onko riskinä että kestää taas vain 70tkm?

Tiedä häntä. Maahantuojalla diagnosoitiin ja korjattiin, niin samalla kyselin kyllä työnjohtajalta, että miten tuo kestää vain 70tkm. Sanoi ajoprofiilin ja tyylin vaikuttavan kestoon. Kysyin myös, etttä voiko jokin muu vika/toimintahäiriö (mekatroniikkaa ajattelin) aiheuttaa kytkimen nopean kulumisen, niin kuulemma ei voi.

Uusilla kytkimillä, uusimmalla "ohjelmalla" ja sopeutuksella ainakin tärinät hävisivät kokonaan. Nyt olen ihan tyytyväinen vaihteiston toimintaan.

Ymmärtääkseni eteen päin "liuttaminen" esimerkiksi ruuhkassa/valoissa ja vaihteistolla ylämäkeen paikallaan pitäminen on myrkkyä ainakin tuolle kuivalle DSG:lle.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 15.03.17 - klo:20:01
Ymmärtääkseni eteen päin "liuttaminen" esimerkiksi ruuhkassa/valoissa ja vaihteistolla ylämäkeen paikallaan pitäminen on myrkkyä ainakin tuolle kuivalle DSG:lle.
Tämä on ihan totta. Kytkimen luistattaminen ei millekään autolle tee hyvää.

Jarru pohjaan vaan aina kun pysähtyy.

Sundblad

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 15.03.17 - klo:19:31
Tehtiinkö sopeutus ja uudet softat. Luulisi että jos oli merkkarilla tehty. Kyllä tuo kytkin vikaan viittaisi.
Tuo laatikko + kone combo on selaanen et voi olla vaikka mitä.

Puhelun perusteella en ole ihan varma sopeutuksesta. Auto hommattu Vantaan SCC:stä ja ne käyttää EvaCaria huoltotöihin. Mekatroniikka kävi muualla vaihdossa ja uusi huolto on nyt varattuna niin pitää kysellä asian perään. Puhelimessa meinasivat että tuo sopeutus pitää tehdä uudelleen.
Joo pask*n möivät!

Tonoppa

No niin. Tuossa kun mekatroniikka vaihdettiin viime kuussa ja lueskelin vikakoodit reilu viikko sitten ja siellähän oli vikakoodi P177C. Eli kytkimen toleranssi raja ylitetty. Auto meni takaisin korjaamolle. eivät saaneet kytkintä perussäädöistä läpi. Pitäisi kuulemma kytkimet vaihtaa. Maahantuoja pesi heti kätensä, sanoivat että ei ole takuuta vanhoissa kytkimissä(vaihdettu 1/2015), koska asiakas(minä) ei ole maksanut osista mitään. Soitin liikkeeseen, josta auton ostin 2.5v sitten. Hän epäili, että tuo mekatroniikan vaihto olisi jotenkin hajottanut kytkimet. Tuota vikakoodia ei ole ennen tullut, vasta tuon mekatroniikan vaihdon jälkeen ja kilometreistä päätellen on tullut heti kun olen auton hakenut korjaamolta. Eli olisiko tuossa tapahtunu virhe asennuksessa? Ei kyllä tekisi itse maksaa tuota kokonaan. Vanhoilla kytkimillä ajettu 50tkm.

Teppis

Audi A4 B8 vm 2011 (pre facelift) & 7 vaihteinen S Tronic. Mekatroniikka ja kytkin vaihtoon 79tkm kohdalla. Ei vastaantuloja koska autossa APR viritysohjelma. Mekatroniikka taitaa olla tyyppivika. Korjauksen jälkeen sekä mekatroniikka että kytkin v 2.0 eli jotenkin paranneltu versio. Autolla ajettu hyvin sivistyneesti ja paikkoja säästellen. Kalliiksi tulee nämä automaatit.

VAGNeverAgain

Lainaus käyttäjältä: Tonoppa - 15.03.17 - klo:20:39
Maahantuoja pesi heti kätensä, sanoivat että ei ole takuuta vanhoissa kytkimissä(vaihdettu 1/2015), koska asiakas(minä) ei ole maksanut osista mitään. ... Vanhoilla kytkimillä ajettu 50tkm.

Eihän se noin voi mennä! Jos kytkimet kestää vain 50 tkm, niissä on tyyppivika ja valmistajan pitää korjata ne ainakin siihen asti kunnes autolla on ajettu laatikon oletetun eliniän verran eli 250 tkm. Eli viidet kytkimet tolla vauhdilla. Tonopan autossa onkin ollut paljon murheita: moottori, DSG mekatroniikka ja kaksi kertaa DSG kaksoiskytkin. Laatuautoja nämä vaggineet.

vagina

Lainaus käyttäjältä: Teppis - 15.03.17 - klo:20:59
Ei vastaantuloja koska autossa APR viritysohjelma.

Miten tämä viriohjelman olemassaolo todettiin? Näkivät koneelta? Kerroit itse?

Teppis

Huomasivat korjaamolla.

tet

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 15.03.17 - klo:21:36
Eihän se noin voi mennä! Jos kytkimet kestää vain 50 tkm, niissä on tyyppivika ja valmistajan pitää korjata ne ainakin siihen asti kunnes autolla on ajettu laatikon oletetun eliniän verran eli 250 tkm.

Valitettavasti lainsäädäntö ei ota kantaa tyyppivikoihin, samat pelisäännöt pätevät niin tyyppi- kuin satunnaisiinkin vikoihin. Myyjän virhevastuukin pienenee ajan kanssa, eli täysi korvausvastuu on vain silloin kun osa on melkein uusi.

http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/toimialakohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa/
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jopiira

Threadia ja nettiä lukiessani täytyy ilmeisesti todeta, että kenties DSG ongelmat alkavat olla VW groupilla takanapäin tai olenko totaallisti epäonnistunut tiedon hankinnassa?

Onko kenelläkään ollut ongelmia DSG vaihteistollisien autojen kanssa, jotka ovat vm. 2014 tai uudempia?
Seat Leon ST 1.0 TSI, DSG vm. 2017

vagina

2009 golf 5 dsg 80tkm kohdalla meni mekatroniikka ja kytkin vaihtoon
2011 golf 6 dsg 60tkm kohdalla meni kytkin vaihtoon
2013 golf 7 dsg nyt alla, ajettu 75tkm, ei ongelmia.

Tässä valossa näyttäisi kehitystä tapahtuneen

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vagina - 22.03.17 - klo:19:39
2009 golf 5 dsg 80tkm kohdalla meni mekatroniikka ja kytkin vaihtoon
2011 golf 6 dsg 60tkm kohdalla meni kytkin vaihtoon
2013 golf 7 dsg nyt alla, ajettu 75tkm, ei ongelmia.

Tässä valossa näyttäisi kehitystä tapahtuneen

Kolmas kerta toden sanoo? Rohkea kaveri, kun kahden jälkeen ostaa vielä kolmannen dsg:llä olevan auton ellei vaihda uuteen ennen takuuajan loppumista ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy