DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

vetu

Minkä vuosimallin autoissa teillä on näitä DSG vikoja ilmaantunut?
Viitaten aiempaan kysymykseeni, onko näitä vikoja ollut myös vm 2014- autoissa?

Smigis

Lainaus käyttäjältä: Smigis - 09.06.16 - klo:16:24
Justiinsa soitti huoltoneuvoja vv centeriltä että maahantuoja korvaa uuden kytkimen sekä 30% työn osuudesta, itselleni jäisi loput eli n. 520â,¬ maksettavaa. Omasta mielestäni kuulostaa hepposelta vastaan tulolta, kuitenki osalla oli vie takuu kun ensimmäisen kerran ilmoitin ilmenneistä vioista, silloin olisi vielä myyjä liike maksanut loput mutta ei tietenkään enään ku auton ostosta 1 ja 3kk. Sekä auto on koko ikänsä huollettu samassa paikassa. Kertokaas ihmiset joilla enemmän kokemusta näistä asioista miten tästä edetä.

Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Kävin äsken paikan päällä vw centerissä juttelemassa ja totesin heti alkuun että olen heille ensimmäisen kerran sanonut vioista 10/2015, toisen kerran 02/2016 ja nyt 06/2016, että en suostu maksamaan mitään koko kytkin rempasta. Aikansa huoltoneuvoja papereita pyöritteli ja totesi vaan että pääset viikonlopun viettoon hyvissä mielin, tästä ei tule sinulle mitään kuluja ! Me maksamme sen loppuosan :)
Eli näin tällä kertaa, en taidakkaan vaihtaa auton merkkiä vielä  ;)

JAK

Miksi tuollaisesta asiasta on pitänyt vääntää? En tajua tuota politiikkaa, jos olet vähän arka tai et uskalla väittää vastaan saat laskun. Erittäin rumaa toimintaa maahantuojalta/korjaamolta. En hirveän tyytyväinen tuohon olisi, joku korvaus kilometreistä, vitutuksesta yms olisi paikallaan.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JAK - 10.06.16 - klo:16:33
Miksi tuollaisesta asiasta on pitänyt vääntää? En tajua tuota politiikkaa, jos olet vähän arka tai et uskalla väittää vastaan saat laskun. Erittäin rumaa toimintaa maahantuojalta/korjaamolta. En hirveän tyytyväinen tuohon olisi, joku korvaus kilometreistä, vitutuksesta yms olisi paikallaan.

No kun maahantuoja/valmistaja korvaavat kyllä, mutta liike joka tekee rempan ei saa mitään eli on goodwill homma. Totta HELVETISSÃ,, ottavat rahat jos saavat. Olen jo useamman kerran kirjoittanut, että kiltit=idiootit maksavat ja ne jotka huutavat/parkuvat eniten sekä ottavat somen mukaan pääsevät halvalla. Helvetin huono pr:ää valmistajalta/maahantuojalta/jälleenmyyjältä, mutta edelleen kauppa käy.

Btw: Joku voi kaivaa vastavaan tapauksen missä Ruotsin vw jäi kiinni, kun maksattivat asiakkailla remo tteja vaikka maahantuoja oli lupautunut maksamaan kaiken.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JAK

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.06.16 - klo:19:07
No kun maahantuoja/valmistaja korvaavat kyllä, mutta liike joka tekee rempan ei saa mitään eli on goodwill homma. Totta HELVETISSÃ,, ottavat rahat jos saavat. Olen jo useamman kerran kirjoittanut, että kiltit=idiootit maksavat ja ne jotka huutavat/parkuvat eniten sekä ottavat somen mukaan pääsevät halvalla. Helvetin huono pr:ää valmistajalta/maahantuojalta/jälleenmyyjältä, mutta edelleen kauppa käy.

Btw: Joku voi kaivaa vastavaan tapauksen missä Ruotsin vw jäi kiinni, kun maksattivat asiakkailla remo tteja vaikka maahantuoja oli lupautunut maksamaan kaiken.

Oikeasti? Korjaamo tekee työn ilman maahantuojan/valmistajan maksua? No onneksi olen isoääninen ääliö... ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JAK - 10.06.16 - klo:19:57
Oikeasti? Korjaamo tekee työn ilman maahantuojan/valmistajan maksua? No onneksi olen isoääninen ääliö... ;D

Ei! Maahantuojan hyvitys on sellainen, että kattaa minimi tunnit. Eli firmalla jää muut tuottavat työt tekemättä, kun tekevät maahantuojan/valmistajan korvauksilla tuon paskaduunin eli susituotteen jo linjalta.

Tässä vielä linkki jakoketju tapaukseen naapurissa:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/salainen-kirje-paljastui-nain-volkswagen-korvaa-jakoketjuvikoja/e9bus6pM
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Smigis

Lainaus käyttäjältä: JAK - 10.06.16 - klo:16:33
Miksi tuollaisesta asiasta on pitänyt vääntää? En tajua tuota politiikkaa, jos olet vähän arka tai et uskalla väittää vastaan saat laskun. Erittäin rumaa toimintaa maahantuojalta/korjaamolta. En hirveän tyytyväinen tuohon olisi, joku korvaus kilometreistä, vitutuksesta yms olisi paikallaan.

Eipä tämä mitenkään vääntämiseksi mennyt, onneksi. Ihan omasta tahdostani menin sinne käymään kun se tossa vieressä on ja kun en jaksa puhelimessa näistä asioista puhua. Tuosta en sen enempää tiedä kuka asennus kustannukset maksaa, huolto vaan sanoin että minulle ei kuluja tule vaan he maksavat, minua ei se asia enempää kiinnosta maksaako sen huoltoliike, maahantuoja vai valmistaja.


d3nver

Lainaus käyttäjältä: vetu - 10.06.16 - klo:10:57
Minkä vuosimallin autoissa teillä on näitä DSG vikoja ilmaantunut?
Viitaten aiempaan kysymykseeni, onko näitä vikoja ollut myös vm 2014- autoissa?

Minun auto on vm 2012, ihan viimeisiä MK6 Golffeja mitä ikinä valmistui. Tuo vika oli lähinnä mukavuushaitta, ei sinänsä haitannut ajamista mitenkään mutta ei se normaalia laatikon/kytkimen käytöstä ollut. Tuota ravistusta lukuunottamatta laatikko on pelannut ihan OK.

kailinds

Tuli juuri soitto Audi Centeristä, että 2009-mallisen Q5:n DSG-laatikosta on mennyt laakeri ja se on tuhoutunut niin, että se on syönyt metallia ympäriltään, jolloin uuden laakerin vaihtaminen on mahdotonta.

Aika mielenkiintoinen homma, kun auto on toiminut hyvin, laatikko ei ole temppuillut eikä pitänyt mitään ääntäkään.
Nyt siis edessä vaihdelaatikon vaihto ellei sitten joku ole niin kyvykäs, että pystyisi koneistamaan tuota laakeripesää isommaksi ja laittamaan siihen isomman laakerin paikoilleen...

Mutta jos siis menee vaihtohommiksi, niin onko A4/A5/Q5:ssa kaikissa sama vaihdelaatikko 3.0 TDI Quattroissa eli voinko etsiä minkä tahansa noista laatikon tilalle? Entä samalla moottorilla varustettu A6? Uusi laatikko maksaa 11500â,¬ + työt, joten se ei ole vaihtoehto.



JAK

Tuo on sen verran uusi Audi, että ala huutamaan, mekastamaan ja kiroilemaan. Et varmasti joudu maksamaan täyttä hintaa.

kailinds

Jos olis alunperin Suomesta ostettu niin Audi Center olis tullut vastaan ~puolet. Mutta kun auto on tuotu Saksasta, niin maahantuoja ei maksa pennin jeniä.
Tuo on ostettu Auto Havemannilta, joka on Audi-jälleenmyyjä Saksassa, joten sieltä vois yrittää, mutta veikkaanpa että huonolla menestyksellä...  :-[

Kävin hakemassa auton ja raportti oli, että vasemman puolen vetonivelen laakeri oli hajonnut ja siihen oli tullut välystä. Välyksestä johtuen vetonivel oli syönyt laatikon kuoresta metallia. Katsotaan nyt, että voisiko vaihdelaatikoiden huoltamiseen erikoistunut yritys (esim. Powermatic) tehdä asialle jotain.
Ensisijainen vaihtoehto on nykylaatikon korjaus, toissijainen käytetyn laatikon vaihtaminen tilalle.


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kailinds - 13.06.16 - klo:18:37
Jos olis alunperin Suomesta ostettu niin Audi Center olis tullut vastaan ~puolet. Mutta kun auto on tuotu Saksasta, niin maahantuoja ei maksa pennin jeniä.
Tuo on ostettu Auto Havemannilta, joka on Audi-jälleenmyyjä Saksassa, joten sieltä vois yrittää, mutta veikkaanpa että huonolla menestyksellä...  :-[

Kävin hakemassa auton ja raportti oli, että vasemman puolen vetonivelen laakeri oli hajonnut ja siihen oli tullut välystä. Välyksestä johtuen vetonivel oli syönyt laatikon kuoresta metallia. Katsotaan nyt, että voisiko vaihdelaatikoiden huoltamiseen erikoistunut yritys (esim. Powermatic) tehdä asialle jotain.
Ensisijainen vaihtoehto on nykylaatikon korjaus, toissijainen käytetyn laatikon vaihtaminen tilalle.

Ennen kuin itse teet mitään reklamoi autosta Saksassa sinulle myyneeseen yritykseen varsinkin jos auto on huollettu Saksassa säntillisesti merkkiliikkeessä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

transit

Ajelin motarilla vakkarilla muutama tunti sitten. Yhtäkkiä veto katosi (dsg 7, 2009, 113t km). Ohjasin sivuun ja totesin vaihdenäytön väreilevän. Uudelleen käynnistäminen ei auttamut. Nyt seisoo Laakosella ja mulla sijaisToledo.

Maanantaina kuullen jotain, onko täällä arvauksia?

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: transit - 17.06.16 - klo:21:41
Ajelin motarilla vakkarilla muutama tunti sitten. Yhtäkkiä veto katosi (dsg 7, 2009, 113t km). Ohjasin sivuun ja totesin vaihdenäytön väreilevän. Uudelleen käynnistäminen ei auttamut. Nyt seisoo Laakosella ja mulla sijaisToledo.

Maanantaina kuullen jotain, onko täällä arvauksia?

Kyllä hieman mekatronikka vialta haiskahtaa. Onko laatikko kamppis tehty, alkoi 2v sitten. Softa + öljyt?
Kuinka normaalissa ajossa, vaihtaako tasasesti vai nykiikö, kolistaako vauhtipyörää?
Kapelin laittavat Laakkosella kiinni, sitten se vika selviää. Voi olla joku anturi tai sitten tosiaan laatikkoölpissä ylimääräistä sirua tjms.

Melkeen suosittelisin vaihtotarjouksen pyyntiä toiseen uudempaan autoon. Mekatroniikka on Laakkosella 2000-2500e ja laatikkoo kaikkine hilppeineen 5-6t/e. JT Carfix tarjoaa tehdaskunnostettua laatikkoa 3600e.
Toisaalta kun olet eka omistaja ja kaikki huollot tehty volkkarilla? Voit saada ns. hunajaa haavoihin eli goodwilliä.

transit

Kiiitos. On toiminut normaalisti eli ei ääniä, nykimisiä tms, pari vuotta sitten oli todella joku toimenpide, kamppis. Manantaina toivottavasti kuulen.

Mä plin muistaakseni eilen palauttanut auton viiksestä ajonopeuteen.

transit

Mekatroniikka meni vaihtoon. Ei vastaantuloa. Kustantaa pari tonnia, osa tulllee parin viikon päästä

transit

Tuore DSG:n omistaja kyseli voiko vaihteistoa huoltaa? Mitä raati sanoo?

Mulla se ei oireillut mitenkään, olisiko ollut estettävissä huollolla?

RSOCUstin

Ei tuolle seiskalovisen mekatroniikalle oikein mitään voi tehdä. Mulla alkoi talvella ilmotteleen vikakoodia vaihteet hävis marraskuun ja toukokuun välillä 4krt. 2vkoa sitten käytettiin irti, putsattiin ja sopeutettiin. Nyt toimii ok, mutta kulunut kaksoismassavautipyörä sekoittaa pyörimisanturia joten ei ihan hyvä. Vautipyörä vaihtolistalla kun lomarahat tulee.

Kyselin talvella kans hintoja ja päädyttiin putsaukseen. Vuoden sisällä on tullut markkinoille ns. uudempi mekatroniikka jossa paremmat prossut. Mielestäni noita ei ole mennyt kuin ns. aikaisemmissa malleissa ja käsittääkseni 2013 jälkeen parantuneet.

En sitten tiedä jos tohon laittaisi ns. modatun softan koneeseen ja laatikkoon. Olen sellaistakin kysellyt.

Enemmän juttua omastani tuolla allekirjoituksen Ogussa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: transit - 21.06.16 - klo:14:12
Mekatroniikka meni vaihtoon. Ei vastaantuloa. Kustantaa pari tonnia, osa tulllee parin viikon päästä

Oliko täydellinen huoltokirja ja myös dsg:n öljynvaihdot tehty ajallaan (60tkm välein)? Jos oli niin en kyllä kiltisti maksaisi koko laskua, koska tuon megatroniikan pettäminen on ihan "ominaisuus".
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

RSOCUstin

Mulle sanottiin kuluttajasuojasta talvella että automaattilaatikon kestoikä on 200tkm ja auton 250tkm.
Periaatteessa jos tuossa autossa olisi 113tkm ja täydellinen merkkarin huoltokirja niin ainakin puolet pitäisi saada hyvää.
Mutta kun on "ominaisuus" niin pitäisi osa kyllä mennä kokonaan firmalle ja työtä tohon nyt ei mene kuin 2h irti ja takaisin ja koodaus.

Kyllä ottaisin yhteyttä kuluttajasuojaan ja kovistelisin, kun nuin pieneet kilsat.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 21.06.16 - klo:18:06
Mulle sanottiin kuluttajasuojasta talvella että automaattilaatikon kestoikä on 200tkm ja auton 250tkm.
Periaatteessa jos tuossa autossa olisi 113tkm ja täydellinen merkkarin huoltokirja niin ainakin puolet pitäisi saada hyvää.
Mutta kun on "ominaisuus" niin pitäisi osa kyllä mennä kokonaan firmalle ja työtä tohon nyt ei mene kuin 2h irti ja takaisin ja koodaus.

Ei mene kokonaan valmistajalle, koska auto tulee parempaan kuntoon, kuin ennen mekatroniikan rikkoontumista jos osa vaihdetaan uuteen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.06.16 - klo:19:16
Ei mene kokonaan valmistajalle, koska auto tulee parempaan kuntoon, kuin ennen mekatroniikan rikkoontumista jos osa vaihdetaan uuteen.

Juu niinhän se tulee. Kyllä tuosta silti kannattaa saada jotain hinnasta pois. Tota laatikkoa ei ois koskaan pitänyt keksiä DSG7. Niin eihän sitä enään myydä RUotsissa taksiinkaan. Enkä kyllä tiedä miten Suomessa, ei ole hetkeen tulltu ajettua taksilla niin paljoa.
DSG6 nyt menee vielä kun muistaa huollot. Itsekkin alan seuraavaan ehkä kallistua DSG6:een. Vaikka talvella sanoin että ei koskaan DSGtä.

M_M

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 21.06.16 - klo:19:24
Tota laatikkoa ei ois koskaan pitänyt keksiä DSG7. Niin eihän sitä enään myydä RUotsissa taksiinkaan. Enkä kyllä tiedä miten Suomessa, ei ole hetkeen tulltu ajettua taksilla niin paljoa.

Kyllä Suomessa voi ostaa taksikäyttöön DSG7 -laatikolla varustetun auton, ei ole mitään tuollaisia rajoituksia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.06.16 - klo:07:07
Kyllä Suomessa voi ostaa taksikäyttöön DSG7 -laatikolla varustetun auton, ei ole mitään tuollaisia rajoituksia.
Juu voi ostaa, mutta kuka ostaa kun ne laukeilee ennen aikojaan.
En tarkoittanut että se olis ns. ylemmältä taholta kielletty. Käyttäjähän äänestää jos ei paketit toimi.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 21.06.16 - klo:19:24
Juu niinhän se tulee. Kyllä tuosta silti kannattaa saada jotain hinnasta pois. Tota laatikkoa ei ois koskaan pitänyt keksiä DSG7. Niin eihän sitä enään myydä RUotsissa taksiinkaan. Enkä kyllä tiedä miten Suomessa, ei ole hetkeen tulltu ajettua taksilla niin paljoa.
DSG6 nyt menee vielä kun muistaa huollot. Itsekkin alan seuraavaan ehkä kallistua DSG6:een. Vaikka talvella sanoin että ei koskaan DSGtä.
Miksei DSG6 vaihteistoa ole otettu vaihtoehdoksi DSG7:lle? Minulla on DSG6 vaihteistosta toistaiseksi yksityisajossa hyvät kokemukset (sekä käyttöominaisuudet että kestävyys). No painoa on vähän enemmän, hintaakin hieman enemmän mutta kuitenkin.

Olen kokeilliut DSG7-vaihtostolla olevaa autoa ja kyllä siinä liikeellelähtö ja peruuttaminen oli vaihteiston "äkkinäisyyden" vuoksi epämiellyttävä.


Patomursu

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.06.16 - klo:07:07
Kyllä Suomessa voi ostaa taksikäyttöön DSG7 -laatikolla varustetun auton, ei ole mitään tuollaisia rajoituksia.

Jos vaihtaa auton takuuajan sisällä pois  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 22.06.16 - klo:09:39
Miksei DSG6 vaihteistoa ole otettu vaihtoehdoksi DSG7:lle? Minulla on DSG6 vaihteistosta toistaiseksi yksityisajossa hyvät kokemukset (sekä käyttöominaisuudet että kestävyys). No painoa on vähän enemmän, hintaakin hieman enemmän mutta kuitenkin.

Olen kokeilliut DSG7-vaihtostolla olevaa autoa ja kyllä siinä liikeellelähtö ja peruuttaminen oli vaihteiston "äkkinäisyyden" vuoksi epämiellyttävä.

Erittäin hyvä kysymys. Eiköhän syy ollut vähäpäästöisyys ja sitä kautta kulutuksen laskeminen suuremmalla määrällä vaihteita.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304
Tarinan mukaan koskisi 2008-2011 välillä valmistettuja DSG7. Ja onhan tuosta saatavissa 550nm versio mutta se pitkittäiskoneissa ja quattroissa. Mitä sitä tuollaista kallista laatikkoa laittaa pikkuvääntöiseen perhekikottimeen.

Esim. Skodassa oli 1.9tdi+DSG6 mutta kun haluttiin vähäpäästösempi kone. Tuli 1.6tdi cr+DSG7, vaikka samat väännöt  ja tehot kuin edellisessä. Ainoa ero väännön kestoissa DSG6/350nm ja DSG7/250nm. Ja olihan tuo DSG7 jo aikasemmin 1.9tdi jatkona Volkkareissa. Volkkarin pöydällä ollut liian monia variaatioita mahdollista rakennella 4 eri VAG merkin sisällä.

Alkaa menemään tämän topicin puolelle.
Kokemuksia DSG-vaihteistosta (7v)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=412.0


tet

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 22.06.16 - klo:09:39
Miksei DSG6 vaihteistoa ole otettu vaihtoehdoksi DSG7:lle?

Osassa automalleista meni toisinpäin, eli 7-vaihteinen korvasi 6-vaihteisen. 7-vaihteinen (DQ200) on pienempi, se mahtuu myös pieniin autoihin (Polon kokoluokkaan) joihin 6-vaihteista ei saa mahtumaan. Myöskin polttoaineen kulutus on sen kanssa pienempi. Sitten taas nelikoissa on ollut perinteisesti DSG6, koska 7-vaihteisesta kuivakytkinmallista ei ole nelikoihin sopivaa versiota tehty (eikä se niihin oikein soveltuisikaan, kun väännön kesto on aika rajoittunut).

Näin siis periaatteessa nuo kuiva 7 versus 6-vaihteinen. Sitten on uudempi 7-vaihteinen märkä, joka tuli ensin pakuihin ja myöhemmin faceliftin yhteydessä Tiguaniin. Nyt se ilmeisesti lähtee leviämään myös "tavisautoihin", olin ainakin ymmärtävinäni että SEAT Atecaan tulisi ainakin nelikoihin juuri tuo Tiguanin 7-vaihteinen (DQ500). Tavallisiin perheautoihin se tuskin tulee, koska on sen verran iso "mörkö".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

karpalo2

Itselläni golf vm.2013 45tkm kevyestikkin kiihdyttäessä pitää pientä tiheää nakutusta. Kuuleee hyvin kun on ikkuna auki. Kellään samanlaista? Lisäksi kaupunkiajossa vaihtaa erittäin rumasti ykköselle, jolloin kuuluu kuin olisi raakana vaihtanu vaihteen pienemmälle.

Laquel

Kysymys tietäjille: Ã,,idilläni on työpaikkansa kautta liisattu 2014 Octavia farkku 1.6 TDI:llä ja DSG7:lla. Hän on jäämässä ensi vuonna eläkkelle ja ajatteli ostavansa tuon. Onko niin että tuo on nyt se pahamaineinen kuivakytkin 7-vaihteinen kun tuo on 250nm kone? Sikäli on niin kannattaa varmaan laittaa jonkun muun riesaksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy