DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: superbdyberi - 15.05.15 - klo:10:12
Voi helkkari sentään. Maahantuojan vastaus oli, että kun auto on jo 6 vuotta vanha ja ajettu yli 150 tkm, joten tällöin voidaan osoittaa, että osissa ei ole ollut materiaali- tai valmistevirhettä. Eli maahantuoja ei osallistu millään tavalla korjauskustannuksiin.
Tästä voidaan johtopäätöksenä olettaa, että skodassa vaihteisto (DSG 7) ei ole tarkoituskaan kestää kuutta vuotta eikä 150 tkm. Vit*u mitä paskaa.  >:(
Ei ole mitään eksaktia rajaa ja määritystä mitä minkin pitää kestää ja kuluttaja-asiamies ja -lautakunta ei ole mikään normitusinstanssi, eikä ole kuin suosittaja riitaratkaisuille. Näitä asioita koskeviin voimassa oleviin lakeihin ja asetuksiin kannattaa perehtyä.
Rakenneratkaisut, -osat, huolto ja käyttö ratkaisevat paljon toimivuuden ja kestävyyden suhteen.
Ei ole vielä tehty virheetöntä ja rikkoutumatonta autoa, ei Skodakaan. "Kiertopalkinnot" hämärtävät entisestään vastuurajoja.
Itse DSG-vaihteisto - se "lootan" sisällä oleva rataspaketti - toimii varmasti ja pitkään kuten manuaalivaihteistokin, mutta kytkimet ovat kulututustavaraa, kuten manuaalivaihteistossakin ja sitten toimintaa ohjaava mekatroniikka/elektroniikka on se huolto- ja säätökohde.
On paljon käyttäjästä kiinni kuinka auto - myös DSG-vaihteisto - kestää.

Ps. Ja on ilmeisesti myös ihmisestä kiinni minkälaista kieltä puhuu ja kirjoittaa. :o
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: superbdyberi - 15.05.15 - klo:10:12
Vit*u mitä paskaa.  >:(

Tässä jäsen "s" tiivistänyt kaiken olennaisen yhteen lauseeseen vag-tuotteiden laadusta nykyisin? 

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 15.05.15 - klo:12:35
Tässä jäsen "s" tiivistänyt kaiken olennaisen yhteen lauseeseen vag-tuotteiden laadusta nykyisin?
Jos ei nyt ihan kuitenkaan nykytilanteesta, vaikka eihän se koskaan mukavalta "omalle kohalle" tunnu vaikka olisikin kyse kuusi vuotta vanhasta yksilöstä missä kytkimissä kulumaa  :)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

superbdyberi

#1383
Kiusitte minua rassua  :'( Ei oo persaukisella duunarilla varaa maksella tonni tolkulla remppoja. Ennen ku joku neropatti kerkii ehdottaa et persaukinen voi kävellä, niin voin kertoa et se on vakavasti harkinnassa, mut työmatka on kyllä sen verran pitkä et pitää keksiä jotain muuta....
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

JPN_V70D3OR

Tuo 'kestoraja' on tosiaan veteenpiirretty viiva. Yksi nyrkkisääntö (esim. kodinkoneissa) on, että tuotteen tulisi kestää 2xtakuuaika. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, ettei vikaantuessa joutuisi maksamaan, vaan omaosuus kasvaa mitä enemmän ikää kertyy.

Vaikka siis 'voittaisitkin' kuluttajavalituksen, niin montaa prosenttia ei kannata vastaantuloa odottaa. Levykytkin on kutenkin kuluva osa, ei ole täysin tavatonta manuaalilaatikkoonkaan tehdä kytkinremppa alla 200tkm. Luulenpa, että edullisemmaksi tulisi korjauttaa pienemmällä pajalla. Kuukelin perusteella ( https://www.google.fi/search?q=dsg+korjaamo ) tarjontaa näyttäisi olevan, jolloin hinnastakin päässee neuvottelemaan.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Gulf

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 15.05.15 - klo:13:25
Jos ei nyt ihan kuitenkaan nykytilanteesta, vaikka eihän se koskaan mukavalta "omalle kohalle" tunnu vaikka olisikin kyse kuusi vuotta vanhasta yksilöstä missä kytkimissä kulumaa  :)

Voi olla näinkin? Mutta omani ostin uutena 2011 kesällä ja just taisi 10 tkm tulla täyteen, kun dsg alkoi reistailemaan, eikä ole yrityksistä huolimatta saatu korjattua? En tiedä onko tämän päivän mallit luotettavampia/kestävämpiä, eikä oikeastaan kiinnostakkaan, koska en ole ajatellut vag-konsernin autoa laittaa seuraavaksi? Voi olla, että tällä mennään loppuun asti, eikä saa vaihdettua, kun ei tunnu kelpaavan vaihdossa muualle kuin volkkarille?

Ja vaikka olisikin varaa maksaa niitä monen tonnin remontteja, niin yhtä paljon se tympäisee käyttää autoa valohoidossa?

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 15.05.15 - klo:14:29
Tuo 'kestoraja' on tosiaan veteenpiirretty viiva. Yksi nyrkkisääntö (esim. kodinkoneissa) on, että tuotteen tulisi kestää 2xtakuuaika. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, ettei vikaantuessa joutuisi maksamaan, vaan omaosuus kasvaa mitä enemmän ikää kertyy.
Vaikka siis 'voittaisitkin' kuluttajavalituksen, niin montaa prosenttia ei kannata vastaantuloa odottaa. Levykytkin on kutenkin kuluva osa, ei ole täysin tavatonta manuaalilaatikkoonkaan tehdä kytkinremppa alla 200tkm. Luulenpa, että edullisemmaksi tulisi korjauttaa pienemmällä pajalla. Kuukelin perusteella ( https://www.google.fi/search?q=dsg+korjaamo ) tarjontaa näyttäisi olevan, jolloin hinnastakin päässee neuvottelemaan.
Todella kuluttajariitalautakunnan "tuomio" ei ole lainvoimainen, on vain suositus. Korjaajan ja huoltajan ammattitaitoon kannattaa kiinnittää huomiota; jos toimii ammattilaisena, niin on myös ammattilaisen vastuu. Jos korjauttaa diy-tasoisella "Härski-Hartikaisella", niin käytännössä vastuukysymykset kaatuvat homman teettäjälle.

Tuo takuuseen pohjautuva kestorajan "nyrkkisääntö" kumoutuu enemmän kuin täysin autotapauksissa, koska esim. Kia:lla on 7 v:n takuu ( auton omistaja maksaa huolto- ja osahinnoissa takuun kustannukset! ); joillain autoilla on 2 ja joillain 3 -5 vuotta. Useimmat yli 2 vuotta pitemmät takuut ovat vakuutustakuita, eli vakuutusyhtiölle on maksettu ( esimerkiksi maahantuoja ) takuuvakuutuksesta, joka korvaa tarkasti rajatut vakuutetut kohteet - siis ei ole 100%:n kattava.

Kori- ja maalitakuut ovat asia sinänsä ja näidenkin ehdot ovat sellaisia, että kannattaa todella perehtyä mm. ruostumistapausten korvauksiin.

Nykyään ihmiset on opetettu peräämään oikeuksiaan, mutta samalla unohdetaan vastuun olemassaolo, mm. käytön(osaamisen), ylläpidon, huoltojen ja korjausten osalta.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Wekotin

#1387
DSG-vaihteiston kohdalla tuo "väärä käyttö" on kyllä vastuun välttelyä. Normaalissa liikenteessä sitä on helvetin vaikea, jopa mahdoton, käyttää niin väärin, että tuotteen elinikä merkittävästi lyhenee. Jopa manuaalimoodissa auto vaihtaa isompaa pykälää kierrosten noustessa tietyn rajan yli. Kytkimen toimintaan kuljettajalla ei ole mitään valtaa. Ratatouhut sitten erikseen.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 15.05.15 - klo:15:12
DSG-vaihteiston kohdalla tuo "väärä käyttö" on kyllä vastuun välttelyä. Normaalissa liikenteessä sitä on helvetin vaikea, jopa mahdoton, käyttää niin väärin, että tuotteen elinikä merkittävästi lyhenee. Jopa manuaalimoodissa auto vaihtaa isompaa pykälää kierrosten noustessa tietyn rajan yli. Kytkimen toimintaan kuljettajalla ei ole mitään valtaa. Ratatouhut sitten erikseen.
Kyllä rajulla kaasunpolkemisella, esimerkiksi liikkeellelähdöissä rasitetaan kytkintä ja toinen kytkin tulee myös mukaan välittömästi vaihdossa. Hektinen kaupunkiajo esimerkkinä. Ajosuunnanmuutoksessa rajulla käytöllä voidaan lyhentää kytkimien ikää ja kaikki "rajuus" ohjautuu ohjauselektroniikan/mekatroniikan kautta näitä kuormittaen. Tämä helppous ikään kuin "opettaa" välinpitämätöntä väärille tavoille. Ja meillä on vielä voimakkaat säätilojen vaihtelut, mm. lämpötilojen osalta, lisärasitteena.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

superbdyberi

Itse ajelen pääasiassa suurempia väyliä, eli ei ole mitään helsingin keskustan kaltaisia ajo olosuhteita. Kylmänä vaihteisto pelaa hyvin, mutta ei tarvita kuin muutama pysähdys ja paikaltaan lähtö
(n. 10 kpl), niin johan alkaa jurina ja täristys. Katsotaan nyt mitä tästä sopasta tulee, kun laitoin kuluttajaneuvojallekkin viestiä asiasta. Maahantuojaa alkoi kiinnostamaan auton oston ajankohta ja se mistä olen auton ostanut, kun vastasin heidän aiempaan viestiin, että selvä pyy katsotaan mitä kuluttaja-asiamies on mieltä tästä keissistä. Jos tää nyt omalle kontolle jää 100% kustannettavaks, niin kai se täytyy sitten tallinnan marmorilla käydä teetättää remppa, ni ei harmita niin paljoa kun samalla tuo kontillisen ilojuomaa  :-*
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

tet

Lainaus käyttäjältä: superbdyberi - 15.05.15 - klo:10:12
Voi helkkari sentään. Maahantuojan vastaus oli, että kun auto on jo 6 vuotta vanha ja ajettu yli 150 tkm, joten tällöin voidaan osoittaa, että osissa ei ole ollut materiaali- tai valmistevirhettä. Eli maahantuoja ei osallistu millään tavalla korjauskustannuksiin.

Kuluttajansuojalaki määrää virhevastuusta, joka koskee ensisijaisesti myyjää, ei maahantuojaa. Myyjä on se jolle valitetaan tuotteen virheestä, ja myyjä ensisijaisesti vastaa. Maahantuoja käsittääkseni tulee kuvaan siinä vaiheessa, jos myyjä esim. on konkassa. Goodwill sitten erikseen, mutta jos kuluttajansuojalakiin vetoaa niin myyjä on oikea osoite, ei maahantuoja.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

repe59

Uutta päivitystä kävi hakemassa, kampanja siis, enpä huomaa ajossa
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

XUE

itselläni on ollut 3kpl Audin multitronic ja 2kpl TSI+DSG autoa, nykyisellä ajattu 76tkm,
eikä näissä missään ole ollut mitään ongelmia. Normihuollot on tehty ja bensaa tankkiin.

Olenko vain onnekas vai onko ongelmatapauksien määrä suhteellinen riippuen kuinka paljon näitä on myyty.
VAG on kuitenkin myynyt miljoonia TSI+DSG paketteja, joten hullujahan ne olisi jos "tahalleen" surkeita tekisivät.
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

Wekotin

#1393
Lainaus käyttäjältä: XUE - 20.05.15 - klo:20:00


Olenko vain onnekas vai onko ongelmatapauksien määrä suhteellinen riippuen kuinka paljon näitä on myyty.
VAG on kuitenkin myynyt miljoonia TSI+DSG paketteja, joten hullujahan ne olisi jos "tahalleen" surkeita tekisivät.

Tietysti myyntimäärä vaikuttaa. Kaksi prosenttia kymmenestä miljoonasta on paljon enemmän kuin sadastatuhannesta.
Maailman suurimman autovalmistajan pitäisikin kyetä valmistamaan suhteessa laadukkaampia autoja, jotta viallisten määrä pysyisi samana. Määrä valitettavasti usein menee laadun edelle.

Britti vakuutusyhtiön mukaan heidän vakuuttamistaan Volkkareista 1 / 52 koki moottoririkon. Vastaava luku Toyotalla 1 /171. Molemmat kuitenkin suoltaa suunnilleen saman verran autoja. Tuossa valossa tuollainen 3 x määrä on valtava. Tietysti tuota voidaan jopa Toyotalta hieman vaatia; useiden laatujärjestelmien kehittäjänä.

http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html

superbdyberi

Itellä homma edennyt nyt siihen tilanteeseen et omasta kukkarosta se on makseltava ilmeisesti koko lysti. Marmorilla pari touhutonttua olis hintaa kytkimelle töineen. Pistin viroon myös kyselyä ja tossa illalla tuli vastaustakin jo. Viron marmorilla hinta on vaan tonnin ja osille ja työlle takuu 2 vuotta. Täytyy siis suunnata lahden yli ja takas tullessa lastata vielä kontti täyteen juomaa ni toihan tulee jo tosi kannattavaks reissuks  8)
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

Telehell

Lainaus käyttäjältä: superbdyberi - 21.05.15 - klo:02:26
Itellä homma edennyt nyt siihen tilanteeseen et omasta kukkarosta se on makseltava ilmeisesti koko lysti. Marmorilla pari touhutonttua olis hintaa kytkimelle töineen. Pistin viroon myös kyselyä ja tossa illalla tuli vastaustakin jo. Viron marmorilla hinta on vaan tonnin ja osille ja työlle takuu 2 vuotta. Täytyy siis suunnata lahden yli ja takas tullessa lastata vielä kontti täyteen juomaa ni toihan tulee jo tosi kannattavaks reissuks  8)

Alkuperäisen kytkimen saa tilattua Tsekistä noin 400euroon.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

jee408

Octavia -12, 2.0 tdi.

Onko normaalia DSG 6-tomaatilla, että vaihteisto/auto "jarruttaa"tai nytkähtää hieman, kun vaihteisto vaihtaa pienemmälle esim. 4->3 ja 3-2? Tuntuu siltä, etten osaisi mukamas jarruttaa oikein? Tämä tapahtuu vain jarruttaessa, ei silloin jos antaa auton hiljentää vauhtia itse moottorijarrutuksella.
Toisinaan tuntuu, ettei tätä ilmene, jos jarrutan ns.pehmeästi.

Aiemmassa autossani vw golfissa oli dsg7 ja ei se tehnyt tälläistä.


duke7

^ ei sen noin pitäisi tehdä. Paljonko kaksoismassavauhtipyörällä on kilometrejä takana? Hämärä muistikuva, että tuollaista olisi tapahtunut kun se oli vaihtokunnossa minun Passatissa. Yleisemmin tunne oli siis sellainen, että voimansiirrossa on klappia. Normaalit kolinat tyhjäkäynnillä ja värinät taajamassa toki lisäksi.

superbdyberi

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 21.05.15 - klo:05:59
Alkuperäisen kytkimen saa tilattua Tsekistä noin 400euroon.
Juu varmasti saa. Sittenkö ite vaihdan sen? Vai vienkö suomessa marmorille ja yhteensä hinta onkin töineen 1400â,¬?
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

jee408

#1399
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 21.05.15 - klo:10:01
^ ei sen noin pitäisi tehdä. Paljonko kaksoismassavauhtipyörällä on kilometrejä takana? Hämärä muistikuva, että tuollaista olisi tapahtunut kun se oli vaihtokunnossa minun Passatissa. Yleisemmin tunne oli siis sellainen, että voimansiirrossa on klappia. Normaalit kolinat tyhjäkäynnillä ja värinät taajamassa toki lisäksi.

Itseasiassa ei mitään hajua. Autolla on ajettu vasta 42tkm. Tuskin on vaihdettu vielä. Mitä tuon pitäisi sitten kestää? En oikein tiedä mitä tuon kanssa nyt tekisi.

Edit: Ostin veholta auton viime viikolla ja antoivat 1v/30tkm takuun, pitäiskö viedä takas ja sanoo, että laatikko on rikki?

duke7

Ei noilla kilsoilla pitäisi vielä olla rikki, kyllä ne kestää normaalisti vähintään 100 tkm. Joillain paljon pidempäänkin.

Kyllä tuota kannattaa käydä näyttämässä. Vaikea tietysti sanoa mikä on normaalia ja mikä ei kenenkin mielestä ja tuntemana. Ei sen kuitenkaan tulisi mitään nykiä jarrutuksessa, kierrokset toki vaihtuu ja moottorin ääni sitä mukaa. Ehkä joku pieni heilahdus voi tulla moottorin heilumisesta. Se nimittäin liikkuu yllättävän paljon kuorman mukaan.

Jos liikkeessä käytät niin voit varmaan pyytään vertailuajoa jollain toisella autolla (vaikka essarilla) jossa on dsg6 jos eivät muuten usko. Samalla saat itsellesi verrokin.

jee408

#1401

Joo, pitää seurata tilannetta. Onneksi on tuo takuu.
Skodan huollosta sanottiin, että dsg-6 on todella vähävikainen ja tuo olisi täysin normaalia. Luin myös paljon kokemuksia ja todella monella tuo sama "ominaisuus".

Tosin mun "nytkähdys" on vähän liioteltua. Vaikea kuivalla tuota tarkasti, mutta tuovoimakkaasti jaruttaa itsestään juuri 2->3. Ihan ku autossa olis jarrutusapu :D.
Mitään kolinoita tms ei ole. Pitää opetella jarruttamaan paremmin  ;)

tet

Lainaus käyttäjältä: jee408 - 21.05.15 - klo:11:29
Tosin mun "nytkähdys" on vähän liioteltua. Vaikea kuivalla tuota tarkasti, mutta tuovoimakkaasti jaruttaa itsestään juuri 2->3. Ihan ku autossa olis jarrutusapu :D.
Mitään kolinoita tms ei ole. Pitää opetella jarruttamaan paremmin  ;)

Jos vertailuna on edellinen bensakone (?) niin varmasti diesel jarruttaa selkeästi enemmän. Itse olen samalla voimalinjalla huomannut aika usein jonkinlaisen pienen nykäyksen 40 km/h alueella jyrkässä alamäessä, kun härnään jarrulla sen verran että saan lootan vaihtamaan pienempää (jotta vauhti ei kiihtyisi liikaa alamäessä). Tasamaalla jarrutellessa vaihtaa mielestäni aina siististi, jarruttelee tai ei.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

hece

Lainaus käyttäjältä: jee408 - 21.05.15 - klo:11:29
Joo, pitää seurata tilannetta. Onneksi on tuo takuu.
Skodan huollosta sanottiin, että dsg-6 on todella vähävikainen ja tuo olisi täysin normaalia. Luin myös paljon kokemuksia ja todella monella tuo sama "ominaisuus".

Tosin mun "nytkähdys" on vähän liioteltua. Vaikea kuivalla tuota tarkasti, mutta tuovoimakkaasti jaruttaa itsestään juuri 2->3. Ihan ku autossa olis jarrutusapu :D.
Mitään kolinoita tms ei ole. Pitää opetella jarruttamaan paremmin  ;)
Olen kyllä huomannut ominaisuuden että oman kulkineen jarrutusenergian talteenotto tekee sen että kevyehkön jarrutuksen tuntuma vähän vaihtelee, välillä tuntuu juurikin siltä että olisi jarrutusapu. 2.0TDI + DSG6 Passat -11 alla. Sitten jyrkässä alamäessä moottorijarrulla esim 3:lla ollessa jos lyö kakkosta silmään käsin, vaihto ei ole aivan saumaton vaan selvästi päästä vähän vapaalle ennen kuin kakkonen ottaa kahta kovemmin kiinni.

jee408



Joo, 1.4 tsi koneella oli vanha, mutta kyllä mä uskoisin että tuo ihan normaalia on.

Telehell

Lainaus käyttäjältä: superbdyberi - 21.05.15 - klo:10:28
Juu varmasti saa. Sittenkö ite vaihdan sen? Vai vienkö suomessa marmorille ja yhteensä hinta onkin töineen 1400â,¬?

Vaihtotyö maksaa n. 800e.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

duke7

Lainaus käyttäjältä: hece - 21.05.15 - klo:12:40
Olen kyllä huomannut ominaisuuden että oman kulkineen jarrutusenergian talteenotto tekee sen että kevyehkön jarrutuksen tuntuma vähän vaihtelee, välillä tuntuu juurikin siltä että olisi jarrutusapu. 2.0TDI + DSG6 Passat -11 alla. Sitten jyrkässä alamäessä moottorijarrulla esim 3:lla ollessa jos lyö kakkosta silmään käsin, vaihto ei ole aivan saumaton vaan selvästi päästä vähän vapaalle ennen kuin kakkonen ottaa kahta kovemmin kiinni.
Tästä voi muuten olla kyse tuossa jee408 tapauksessa. En tiedä miten toimii automaatin kanssa mutta joskus sijaisautona ollut B7 Passat manuaalina teki kyllä selkeän nykäyksen kun tuo toiminto aktivoitui. Jopa ärsytti kun ei siihen parin päivän aikana ehtinyt tottua.

superbdyberi

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 21.05.15 - klo:15:06
Vaihtotyö maksaa n. 800e.
No kyllä minä taidan lahden yli mennä kun siellä aluperäisosilla töineen lysti mkasaa 1000€ ja laivalla pääsee ees taas n. 100€ ni vielä jää 100€ joilla ostankin 10 laatikkoa olutta ni sitten vasta on suomen hinta hakattuna  8)
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

jee408

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 21.05.15 - klo:15:15
Tästä voi muuten olla kyse tuossa jee408 tapauksessa. En tiedä miten toimii automaatin kanssa mutta joskus sijaisautona ollut B7 Passat manuaalina teki kyllä selkeän nykäyksen kun tuo toiminto aktivoitui. Jopa ärsytti kun ei siihen parin päivän aikana ehtinyt tottua.


Mistäs tietää onko autossa tuota jarrutusenergia hässäkkää?

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: XUE - 20.05.15 - klo:20:00
itselläni on ollut 3kpl Audin multitronic ja 2kpl TSI+DSG autoa, nykyisellä ajattu 76tkm,
eikä näissä missään ole ollut mitään ongelmia. Normihuollot on tehty ja bensaa tankkiin.

Olenko vain onnekas vai onko ongelmatapauksien määrä suhteellinen riippuen kuinka paljon näitä on myyty.
VAG on kuitenkin myynyt miljoonia TSI+DSG paketteja, joten hullujahan ne olisi jos "tahalleen" surkeita tekisivät.
Onko hulluja vai nuo germaanit, sen voi jokaine itsekseen miettiä?
Mutta jos vaihdetaan oven lukon metallinen "prikka" suteen muoviseen ja sillä säästetään sentti/per auto ja aiheutetaan kosolti ongelmia, niin onko tuo "hulluutta" vai "järkevyyttä"?  :P

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy