DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

tapz

Lainaus käyttäjältä: kt - 28.12.14 - klo:18:25
^Silloin pitää vain muistaa, ettei paina pedaalia pohjaan. Kyllä sieltä yleensä ehtii pois, ellei ole itseensä jo alle ajanut. ;D

Itseasiassa 1.8:n kanssa vaihteisto toimi kaikkein mukavimmin, kun pedaalia ei painanut pohjaan asti. 1.4:nen on sen verran tehottomampi, että tässä on pakko painaa talla pohjaan, jos halua liikkua hieman vikkelämmin.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

kt

Mihinkäs sitä ehtiikään liikennevaloista lähtiessä, kun seuraavat punaiset on heti edessä?  Eikös tuossa kulu jarrupalatkin puhki sen lisäksi, että DSG menee aina "oikosulkuun".
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tapz

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.12.14 - klo:12:20
Mihinkäs sitä ehtiikään liikennevaloista lähtiessä, kun seuraavat punaiset on heti edessä?  Eikös tuossa kulu jarrupalatkin puhki sen lisäksi, että DSG menee aina "oikosulkuun".

Moottoritien alussa olevista liikennevaloista ehtii vaikka mihin :-) Ei siinä jarrupalat kulu ollenkaan. Ei tällaisia kiihdytyksiä tietenkään tehdä, kuin aivan satunnaisesti. Vastaava tilanne voi olla myös se, jos olet väärällä kaistalla ja pitää ehtiä heti valojen jälkeen vaihtaa toiselle kaistalle, jottei joudu väärään suuntaan tai jää vilkku päällä seisomaan liikenteen tukkeeksi.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

kt

Kyllähän tilaa annetaan, jos kaistaa tarvii vaihtaa. Vilkku päälle, niin aina pääsee tarvittavalle kaistalle ilman sakkovauhteja ja DSG:n oikosulkuja.

Keni1:ltä piti vielä kysyä, että menikö se DSG sultakin "oikosulkuun" aina kun pedaalin löit pohjaan?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

mattinen

Mm. tällä forumilla DSG-vaihteistojen ongelmista näyttäisivät raportoivan lähinnä Volkkareiden ja Skodien omistajat. Myös monet "työkaverilta on hajonnut jo X-määrä DSG-vaihteistoja" -jutut viittovat useimmiten edellä mainittuihin merkkeihin. Audeissa kuitenkin käytetään käsittääkseni täsmälleen samoja vaihteistoja. Mistä siis johtuu, että Audeihin viitataan näissä keskusteluissa selvästi harvemmin?

tapz

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 29.12.14 - klo:14:33
Mm. tällä forumilla DSG-vaihteistojen ongelmista näyttäisivät raportoivan lähinnä Volkkareiden ja Skodien omistajat. Myös monet "työkaverilta on hajonnut jo X-määrä DSG-vaihteistoja" -jutut viittovat useimmiten edellä mainittuihin merkkeihin. Audeissa kuitenkin käytetään käsittääkseni täsmälleen samoja vaihteistoja. Mistä siis johtuu, että Audeihin viitataan näissä keskusteluissa selvästi harvemmin?

Oma DSG:ni oli ja on Skoda Octaviassa. Vähän luulen, että audimiehet eivät kauheasti huutele, jos kalliimmalla hinnalla ei saanutkaan sen parempaa, kuin kansanautoissa.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

wtf

Samoja vaihteistoja käytetään ainoastaan A3 mallissa ja vanhemmissta TT malleissa (nykyisestä en tiedä) joissa siis moottori poikittain. Muiden mallien s-tronic vaihteistot on täysin erilaisia mm. pitkittäisasennuksen ja torsen nelivedon takia vaikka toimintaperiaate on sama kuten kaikissa kaksoiskytkinvaihteistoissa.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

mattinen

Lainaus käyttäjältä: tapz - 29.12.14 - klo:15:45
Oma DSG:ni oli ja on Skoda Octaviassa. Vähän luulen, että audimiehet eivät kauheasti huutele, jos kalliimmalla hinnalla ei saanutkaan sen parempaa, kuin kansanautoissa.

Audien suhteen ajattelen juuri A3:sta, jonka vaihteisto on kaiketi sama kuin Skodissa ja Volkkareissa (1.2 TSI ja 1.4 TSI). Ottaen huomioon, että A3:takin on nyt sentään jonkin verran myyty, on mielestäni jossain määrin erikoista, ettei se juurikaan nouse esiin näissä DSG-keskusteluissa. (Eikä ilmeisesti myöskään tiedotusvälineiden jutuissa, joissa on kai käsitelty lähinnä Volkkaria). Voi tietysti olla, että Audi-kuskit ovat yllä mainitusta syystä haluttomia valittamaan julkisesti. Toisaalta voisi kuvitella, että premium -hinta vaikuttaisi myös toisinpäin. Eli jos kalliimmassa autossa on laatuongelmia, on pettymys sitä suurempi. Sen taas voisi ajatella laskevan kynnystä purkautua esim. tämänkaltaisilla forumeilla.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.12.14 - klo:13:18
Keni1:ltä piti vielä kysyä, että menikö se DSG sultakin "oikosulkuun" aina kun pedaalin löit pohjaan?

No eipä tullut tuota testattua, sen verran hillitty ajotyyli kuitenkin, ennakoin ja varaan aikaan niin ei tule kiire...

Vain hitaassa vauhdissa katosi yhteydet, huoltohan tuohon tokaisi vaan että joku bitti menny poikittain ja se siitä. Kun ennen vikaantumista ei tullut mitään vikavaloa niin meni aika kauan ennenkuin tajusi että auto ei tosiaan toimi lainkaan, sitä vain ihmetteli että miksi koneen kierrokset ei nouse vaikka kaasua painaa, tuommoinen vika on viheliäs ja puun takaa tullessaan yllättää kuski kuin kuskin. Ei siis kertakaikkiaan toiminut mikään, ei edes manuaaliasetus. Saa ton resetoitua kun tekee restartin mutta pirullinen vika.

Tämmöstä se oli, ei mitään vikavaloa eikä lokia

https://www.youtube.com/watch?v=9oKRLNjsoXg

Tässä vielä muuta videoo aiheesta, tommosta se sitten on DSG 7:n kanssa :)

https://www.youtube.com/results?search_query=dsg+7+failure

https://www.youtube.com/results?search_query=dsg+problem

tapz

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.12.14 - klo:17:30
No eipä tullut tuota testattua, sen verran hillitty ajotyyli kuitenkin, ennakoin ja varaan aikaan niin ei tule kiire...

Vain hitaassa vauhdissa katosi yhteydet, huoltohan tuohon tokaisi vaan että joku bitti menny poikittain ja se siitä. Kun ennen vikaantumista ei tullut mitään vikavaloa niin meni aika kauan ennenkuin tajusi että auto ei tosiaan toimi lainkaan, sitä vain ihmetteli että miksi koneen kierrokset ei nouse vaikka kaasua painaa, tuommoinen vika on viheliäs ja puun takaa tullessaan yllättää kuski kuin kuskin. Ei siis kertakaikkiaan toiminut mikään, ei edes manuaaliasetus. Saa ton resetoitua kun tekee restartin mutta pirullinen vika.

Jos kierrokset eivät nouse, niin ei ole täysin sama vika, kuin minulla. Vaihde lukittuu ykköselle tai jollekin pienelle, eikä kaasua viitsi ihan hirveästi painaa, kun muuten kierrokset nousevat turhan korkealle. Vaihteistoa lukuunottamatta auto toimii aivan normaalisti. Mitään noissa videoissa näytettyä ei koskaan ole ilmennyt omissa autoissani.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

DuudX

https://www.youtube.com/watch?v=n2LOr9IvrH0

Tossa vielä oman 6-lovisen kokemus vuosien takaa.
Lopputulemahan oli merkkiliikeen diagnoosin mukaan: Metallipurua vaihtostoöljyn seassa -> uusi laatikko kokainaisuudessaan.

7-lovinen toimikin sitten koko sen ajan kun auto oli taloudessa.. ei ehtinyt tulla negatiivisia kokemuksia siitä.  ::)
Toyota Prius
HSD -09

exlex

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 29.12.14 - klo:16:57
Audien suhteen ajattelen juuri A3:sta, jonka vaihteisto on kaiketi sama kuin Skodissa ja Volkkareissa (1.2 TSI ja 1.4 TSI). Ottaen huomioon, että A3:takin on nyt sentään jonkin verran myyty, on mielestäni jossain määrin erikoista, ettei se juurikaan nouse esiin näissä DSG-keskusteluissa. (Eikä ilmeisesti myöskään tiedotusvälineiden jutuissa, joissa on kai käsitelty lähinnä Volkkaria). Voi tietysti olla, että Audi-kuskit ovat yllä mainitusta syystä haluttomia valittamaan julkisesti. Toisaalta voisi kuvitella, että premium -hinta vaikuttaisi myös toisinpäin. Eli jos kalliimmassa autossa on laatuongelmia, on pettymys sitä suurempi. Sen taas voisi ajatella laskevan kynnystä purkautua esim. tämänkaltaisilla forumeilla.

Oma veikkauseni on että Audilla on s-tronicin laaduntarkkailu parempi tai vaihteistossa on jotain pientä eroa, koska en ole kuullut omilta tutuiltani / kavereilta vielä yhtään s-tronic vikaa, kun vw dsg vikoja on ollut kavereilla.

Mikä tulee 2012 vuoden jälkeen tulleista dsg:stä ja s-tronicesta, niin niistä en ole kuullut oikeastaan yhdestäkään viallisesta vaihteistosta. Näyttäsi vahvasti siltä, vw on saanut fiksattua vaihteistoa jotenkin. Pitää toivoa, että noi dsg:kin viat ovat menneiden talvien lumia.

tet

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 29.12.14 - klo:16:57
Audien suhteen ajattelen juuri A3:sta, jonka vaihteisto on kaiketi sama kuin Skodissa ja Volkkareissa (1.2 TSI ja 1.4 TSI). Ottaen huomioon, että A3:takin on nyt sentään jonkin verran myyty, on mielestäni jossain määrin erikoista, ettei se juurikaan nouse esiin näissä DSG-keskusteluissa.

No kuinkas paljon niitä sitten on myyty, verrattuna kirjaimia "DSG" kantaviin identtisiin lootiin verrattuna? Katsotaanpa viime vuoden (2013) katsastustilastoa:

Audi A3 = 1555 kpl

Sitten ne muut:

Passat = 2341 kpl
Golf = 5064 kpl
Jetta = 487 kpl
Superb = 1041 kpl
Octavia = 4779 kpl
Rapid = 854 kpl
Fabia = 484 kpl
Yeti = 766 kpl
Toledo = 419 kpl
Ibiza = 286 kpl
Leon = 623 kpl
Yhteensä = 17144 kpl

Tuossa ei liene kaikki mallit joihin 7-vaihteista DSG-lootaa vuonna 2013 myytiin, mutta varmaan suurin osa. Luvuissa on mukana kaikki kyseisen mallin versiot joten suoraan siitä ei voi lukea DSG-vaihteisten myyntiä. Jotain viitettä asian tilaan se kuitenkin antanee.

Eli myyntisuhde DSG versus S Tronic lienee kuitenkin selkeästi suurempi kuin 10:1. Tuohon sitten vielä se jo tuossa edellä mainittu seikka, että Audin viat pysynevät ainakin jossakin määrin paremmin salassa kuin muiden "kansanvaunujen" viat.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tapz

Lainaus käyttäjältä: tet - 30.12.14 - klo:11:50
Eli myyntisuhde DSG versus S Tronic lienee kuitenkin selkeästi suurempi kuin 10:1. Tuohon sitten vielä se jo tuossa edellä mainittu seikka, että Audin viat pysynevät ainakin jossakin määrin paremmin salassa kuin muiden "kansanvaunujen" viat.

Audi tai Passat todennäköisesti ostetaan useammin automaatilla, kuin esim. Ibiza tai Toledo. Samoin isommissa autoissa on enemmän dieseleitä, joiden kanssa käytetään DSG-6:sta. Tästä syystä 10:1 ei mitenkään voi pitää paikkaansa. On niin paljon muitakin muuttujia, että sen arvioiminen missä autoissa on nimenomaan DSG-7 on aivan mahdotonta.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

kt

Kyllä Audi 1 ja 3 DSG7-mallit saivat takaisin kutsun Australiassa kesällä 2013  samalla tavalla kuin VW ja Skodatkin. Silloin kutsu koski noiden automerkkien DSG/Stronic-vuosimalleja 2008-2011. Tuosta voisi päätellä, että vuoden 2011 tienoilla on DSG- vaihteistossa tehty joku muutos.

Näitähän tehdään tietääkseni Saksan Kasselissa, Kiinan Dalianissa ja muistaakseni erikoistilauksesta myös Aisin tekee niitä suuren menekin takia. Laskennallinen valmistuskapasiteetti yhteensä lienee nyt noin 2 miljoonaa DSG/Stronic-vaihteistoa vuodessa, siis kaikkia malleja DSG6/DSG7, märkänä/kuivana/poikittain/pitkittäin.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kt - 30.12.14 - klo:12:41
Näitähän tehdään tietääkseni Saksan Kasselissa ..., märkänä/kuivana/poikittain/pitkittäin.

Varsin ergonomiset työasennot siis :)

No hei,

Voisiko joku laittaa tänne oman DSG 7:n sarjanumeron, näkyy varmaan laatikon päällä olevista numeroista mutta tarkemmin en tiedä mistä etsiä, ei muuten minulla on asiaan liittyvää mielenkiintoista infoa kun näyttäisi että omassa Polo GTI:ssä oli DSG jossa oli valmistusnumerona eräs 01 Beetlen ohjausyksikön tyyppinumero ja melkoisen erikoinen numerosarja yhteensattuma tosiaan. Ei mitään salaliittoa ei vissiin :)

Kunhan kyselen ja varmistelen, jostain tehtaan CarPort -tietokannasta oli kuulemma tuo serial revitty :)

Painotetaan vielä että moottoria ja vaihteistoa ei ilmeisesti mikään dokumentti yhdistä autoon, et voi mitenkään saada tietoosi mikä sarjanumero oli siinä moottorissa ja vaihteistossa joka tehtaalla asennettiin, onko näin ja miksi? Nyt taas tuulihattua repimään mars mars!!!

JaniKuula

Lainaus käyttäjältä: tapz - 30.12.14 - klo:12:05
Audi tai Passat todennäköisesti ostetaan useammin automaatilla, kuin esim. Ibiza tai Toledo. Samoin isommissa autoissa on enemmän dieseleitä, joiden kanssa käytetään DSG-6:sta. Tästä syystä 10:1 ei mitenkään voi pitää paikkaansa. On niin paljon muitakin muuttujia, että sen arvioiminen missä autoissa on nimenomaan DSG-7 on aivan mahdotonta.

En nyt varma ole mutta onhan audilla monessakin diesel koneessa jatkeena 7lovinen kaksoiskytkin stronic. Olikohan dl501 tai jotain. Ja tämä löytyy vaan audin mallistosta. Eiku puhuit nuista 6lovisista tehodisukoissa....
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

wtf

Audin kaikki pitkittäin asennetut s-tronicit on märillä kytkimillä ja 7-vaihteisia ja nelivetoja. Tosin juuri tullut facelift kutonen tekee nyt poikkeuksen ja siihen saa 7 pykäläisen etuveto märkä s-tronicin.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

mattinen

Lainaus käyttäjältä: tet - 30.12.14 - klo:11:50
No kuinkas paljon niitä sitten on myyty, verrattuna kirjaimia "DSG" kantaviin identtisiin lootiin verrattuna? Katsotaanpa viime vuoden (2013) katsastustilastoa:
Tämä on hyvä yritys tuoda edes hieman faktoja keskusteluun, jossa spekulaation ja mutun osuus on kohtalaisen suuri. Ja sitä se tietysti on pakostakin, koska käytettävissä ei (ainakaan julkisesti) ole objektiivista tutkimustietoa DSG-vaihteiston laadusta eri merkeissä. Katsastustilastoista kieltämättä selviää, että Audi A3:ia on liikenteessä selvästi vähemmän kuin esimerkiksi Golfeja ja Octavioita. Ongelmaksi jää kuitenkin, että katsastustilastot eivät kerro mitään siitä, millaisilla vaihteistoilla autot on varustettu. Tapzin tavoin epäilen, että automaattivaihteisten autojen osuus on A3:ten joukossa selvästi suurempi kuin eräiden muiden VAG-merkkien. Toki tämäkin on siis vain mutu-tietoa, mutta kun esim. Helsingin kantakaupungissa katselee pysäköityjä A3:ia, niin automaattivaihteisten osuus tuntuu kovin suurelta. En tätä sinänsä ihmettele ollenkaan. Audi-myyjät pyrkivät mielestäni selvästi edistämään automaattien myyntiä. Kun kesällä kävin koeajamassa A3:ia, niin esittelyautot olivat melkeinpä kaikki automaatteja. Manuaaleja ei mitenkään erityisemmin tyrkytetty. Mikään erityinen ihme ei ole sekään, että em. myyntityö johtaa tulokseen. Jos on koko elämänsä ajanut manuaalilla, ja sitten pääsee kokeilemaan A3:ta Stronicilla, niin siihen on mielestäni melko helppo tykästyä.

Mutta edellä mainittu huomioidenkin on tietysti niin, että Volkkareita ja Octavioita on liikenteessä A3:ia enemmän, automaattivaihteisinakin. Kuinka paljon, ja riittääkö se selittämään sen, että Audistien valituksia DSG:n kestävyydestä on vaikeampi löytää, se on toinen juttu. Taustalla voi ehkä vaikuttaa sekin, että Audi-kuskien keskuudessa on ehkä enemmän "aktiiviautoilijoita", jotka vaihtavat ajoneuvonsa aina kolmen vuoden välein. Jos laatikko pelaa sen ajan hyvin, ei valituksia ilmene. Autojen seuraavat omistajat saattavat sitten olla "taviksia", joilla ei riitä kiinnostusta ja/tai aikaa autokeskusteluihin nettiforumeilla. Sikäli kun vikoja tässä vaiheessa ilmenee, eivät ne sitten näy esim. tällä forumilla.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 30.12.14 - klo:14:18
Kuinka paljon, ja riittääkö se selittämään sen, että Audistien valituksia DSG:n kestävyydestä on vaikeampi löytää, se on toinen juttu. Taustalla voi ehkä vaikuttaa sekin, että Audi-kuskien keskuudessa on ehkä enemmän "aktiiviautoilijoita", jotka vaihtavat ajoneuvonsa aina kolmen vuoden välein. Jos laatikko pelaa sen ajan hyvin, ei valituksia ilmene. Autojen seuraavat omistajat saattavat sitten olla "taviksia", joilla ei riitä kiinnostusta ja/tai aikaa autokeskusteluihin nettiforumeilla. Sikäli kun vikoja tässä vaiheessa ilmenee, eivät ne sitten näy esim. tällä forumilla.

Ja sitten on huomioitava että Audisteilla on omakin palsta Audifinns jonne ohjautunee (pää?)osa s-tronic kokemuksista.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

pomo

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 30.12.14 - klo:12:57
Varsin ergonomiset työasennot siis :)

No hei,

Voisiko joku laittaa tänne oman DSG 7:n sarjanumeron, näkyy varmaan laatikon päällä olevista numeroista mutta tarkemmin en tiedä mistä etsiä, ei muuten minulla on asiaan liittyvää mielenkiintoista infoa kun näyttäisi että omassa Polo GTI:ssä oli DSG jossa oli valmistusnumerona eräs 01 Beetlen ohjausyksikön tyyppinumero ja melkoisen erikoinen numerosarja yhteensattuma tosiaan. Ei mitään salaliittoa ei vissiin :)

Kunhan kyselen ja varmistelen, jostain tehtaan CarPort -tietokannasta oli kuulemma tuo serial revitty :)

Painotetaan vielä että moottoria ja vaihteistoa ei ilmeisesti mikään dokumentti yhdistä autoon, et voi mitenkään saada tietoosi mikä sarjanumero oli siinä moottorissa ja vaihteistossa joka tehtaalla asennettiin, onko näin ja miksi? Nyt taas tuulihattua repimään mars mars!!!

Kyllä ne on ylhäällä, mutta ei tavalllisen kuluttajan saatavilla. Mikä on hyvä, ei oo niin helppoa koota osista (varastetuista ja omista) autoja eli kolarikorjata ja tienata kuluttajien ja valmistajien kustannuksella sievoisia summia!

Keni1

Lainaus käyttäjältä: pomo - 30.12.14 - klo:20:54
Kyllä ne on ylhäällä, mutta ei tavalllisen kuluttajan saatavilla. Mikä on hyvä, ei oo niin helppoa koota osista (varastetuista ja omista) autoja eli kolarikorjata ja tienata kuluttajien ja valmistajien kustannuksella sievoisia summia!

Okei!

Huomaa boldattu koodi joka kertoo sekä transmisson computerin tyypin että on samalla vuosia myöhemmin valmistetun DSG 7 vaihteiston valmistusnumero, näin.

'01 New Beetle 9CAQY transmission computer(R020546)


Tuli vaan vastaan tuossa eräs kuva 'tietokanta' -hausta, jolla maahantuoja esitti DSG 7 vaihteiston valmistenumeron (kuvako uskottavampi kuin pelkkä teksti vai miksi oikein kuvat laittoivat), siinä on tuo sama R020546, ne mitä VCDS lukee niin niissä näyttäisi aina olevan 14 numeroa, joissakin myös kirjaimia, no nää on näitä, erikoinen sattuma ihan kuin olis jostain keksitty mulle vastaus kun aikanaan näitä tivasin, oikein CarPort tietokanta ja kaikki, kukaan ei tunnu tietävän siitä yhtään mitään, mun tietääkseni tuo CarPort on softa jolla luetaan ECU ja kun mun auton tiedot toimitettiin mulle ei auto ollut lähelläkään merkkihuoltoa ja kuvissa on päivämäärät että just silloin oli luettu, että mistähän ECUsta tiedot luettiin.

En kaipaa mitään kovin vilkasta keskustelua vaan jos joku tietää oikeasti miten DSG 7 vaihteistot sarjanumeroidaan niin saa kertoa, ei tässä sen ihmeempää, tyyliin lue ja unohda älä takerru, ja kiitos!

TDiih

Onko muilla kanssa DSG6 autoilijoilla ollut ongelmia pakkasella autoa startatessa? Oma auto nytkähtää ja tuntuu kun jäisi jokin vaihde päälle. Tätä ei kuitenkaan tunnu tapahtuvan jokaisella käynnistyskerralla. N-asentokaan ei tuonut apua. Lämpimänä ei ole ongelmia. Öljyt vaihdettu kesäkuussa.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Filixon

Voiko DSG6:n startata muutenkin kuin niin, että vaihde on P-asennossa ja samalla painetaan jarrupoljinta?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

duke7

Voi, starttaa myös N:llä eikä ainakaan P:ssä tarvitse edes painaa jarrua.

tapz

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 12.01.15 - klo:23:45
Voi, starttaa myös N:llä eikä ainakaan P:ssä tarvitse edes painaa jarrua.

Avaimellinen muistaakseni käynnistyi ilman jarrua, mutta napista ei käynnisty.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

mrmojo77

MInulla ex Q5:ssa 2.0TDI ja DSG-7. Muutaman kerran lämpötilan ollessa 0 ja -10°C välillä vaihteisto ujelsi kuuluvasti moottorijarrutuksilla. Huollossa metsästettiin parikin kertaa ennen kuin sattui oikea sää ja ääni kuului. Korjauksena vaihdettiin kardaani, joka tulee laatikkoon kiinni, eli ei varsinaisesti mitään laatikosta. Vika oli kuulemma laakereissa ja huolto kertoi, että muutama vasta tapaus löytyi tietokannasta. Muuten ei mitään ongelmia DSG:n kanssa, vaikka raskaitakin kuormia tuli vedettyä.

duke7

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 12.01.15 - klo:21:44
Onko muilla kanssa DSG6 autoilijoilla ollut ongelmia pakkasella autoa startatessa? Oma auto nytkähtää ja tuntuu kun jäisi jokin vaihde päälle. Tätä ei kuitenkaan tunnu tapahtuvan jokaisella käynnistyskerralla. N-asentokaan ei tuonut apua. Lämpimänä ei ole ongelmia. Öljyt vaihdettu kesäkuussa.
Joo, kyllä se kovilla pakkasilla vähän nytkähtää startissa. Olen ajatellut johtuvan öljyn jäykistymisestä eli tässä kun kytkin on öljykylvyssä niin tarraa kylmänä vähän kiinni.

tet

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 12.01.15 - klo:21:44
Onko muilla kanssa DSG6 autoilijoilla ollut ongelmia pakkasella autoa startatessa? Oma auto nytkähtää ja tuntuu kun jäisi jokin vaihde päälle. Tätä ei kuitenkaan tunnu tapahtuvan jokaisella käynnistyskerralla. N-asentokaan ei tuonut apua. Lämpimänä ei ole ongelmia. Öljyt vaihdettu kesäkuussa.

Jätätkö auton parkkilukon varaan vai vedätkö käsijarrun päälle ennen P-asentoon laittoa? Tällä voi olla vaikutusta, ainakin jos pysäköit epätasaiselle paikalle. Jos auto lepää parkkilukon varassa, koneen heilaus startissa välittyy voimansiirron runko-osien kautta paremmin auton koriin. Ei liene mahdoton ajatus, että tämä ilmiö voimistuisi pakkasella kun on "paikat jumissa".
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TDiih

Lainaus käyttäjältä: tet - 13.01.15 - klo:09:30
Jätätkö auton parkkilukon varaan vai vedätkö käsijarrun päälle ennen P-asentoon laittoa? Tällä voi olla vaikutusta, ainakin jos pysäköit epätasaiselle paikalle. Jos auto lepää parkkilukon varassa, koneen heilaus startissa välittyy voimansiirron runko-osien kautta paremmin auton koriin. Ei liene mahdoton ajatus, että tämä ilmiö voimistuisi pakkasella kun on "paikat jumissa".

En ole käyttänyt käsijarrua kun satulat tuntuvat jumittelevan pakkasella(pitäisi herkistellä ja vaihtaa nesteet). Auto seisoo käytännössä aina tasaisella. Olen pysäyttänyt auton N:llä, nostanut jarrun ylös(auto pysyy paikallaan), jonka jälkeen olen vasta laittanut vaihteen P:lle. Voihan auto kuitenkin hieman liikkua, jos lumi sulaa pyörien alla ja tällöin parkkilukko napsahtaa päälle.

Eikö tuon parkkilukon kuitenkin kuuluisi irrota jos auton käynnistää N-asennossa? Tuo jälkimmäinen selityksesi kuulostaa varsin järkevälle, etenkin sellaisessa tilanteessa kun startataan Parkilla.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy