DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

RSOCUstin

Viime viikolla ajelin Trelle ja motarilla mittarin mukaan 109km/h ajellessa kierrokset 2000rpm huomasin että kiekkamittari vaeltelee 2000-2100rpm välillä n. minuutin välein. Kuitenkin tasaista tietä tuo kuvauskohta ja eikä mäkiä, cruise päällä.
Ei ole tuollaista reissua hetkeen tullut heitettyä joten havainto on eka kertainen. En ole sitä tässä normi pyörityksessä havainnut.
Muistelisin että ekoissa Leon DSGssä oli samaa ja se oli ns. ominaisuus. Taitaa kuitenkin enteillä mekatroniikan loppua.
Mittarissa nyt 177tkm ja tarkotus ois kyllä ajaa toinen mokoma.

Autoon on vaihdettu kytkimet 152tkm kohdalla, massapyörä ja mekatroniikka alkuperäiset.


tet

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.01.14 - klo:10:23
^ Kuivaan 7-vaihteiseen ei ole tarkoitus vaihtaa öljyjä. Paitsi ehkä nyt meneillään olevassa kampanjassa, kun kuulemma vaihtelevat toisen tyyppiseen öljyyn. En vaan muista että kummastako öljystä siinä oli kyse, laatikon vai mekatroniikan.

Löysin netin syövereistä PDF:n jossa tuota öljynvaihtoa on valotettu. Kyse on jenkkien Jetta hybridin kampanja-ohjeistuksesta, mutta itse ongelmakuvaus pätee varmasti muihinkin DQ200-laatikoihin. Vaihdettava öljy näyttää olevan itse laatikon voiteluöljy, ei mekatroniikan hydrauliöljy.

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/jaxrs/download/doc/UCM447515/RCMN-13V568-9034.pdf
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: tet - 19.02.14 - klo:12:26
Löysin netin syövereistä PDF:n jossa tuota öljynvaihtoa on valotettu. Kyse on jenkkien Jetta hybridin kampanja-ohjeistuksesta, mutta itse ongelmakuvaus pätee varmasti muihinkin DQ200-laatikoihin. Vaihdettava öljy näyttää olevan itse laatikon voiteluöljy, ei mekatroniikan hydrauliöljy.

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/jaxrs/download/doc/UCM447515/RCMN-13V568-9034.pdf

Niin ja tuo vaihteistoöljyn vaihto tehdään vain jos satut viemään auton huoltoon merkkiliikkeeseen. Mitään kutsua Suomessa ei noihin taida tulla? Jos öljynlaatua ei olla muutettu koko DSG7:n elinkaaren aikana aikaisemmin tämähän koskee aika läjää autoja.

Hanksi

Tiedä sitten mihin yksilöihin tuo öljynvaihto tehdään.

Käytin itse 2009 vuosimallin Golffia vuosihuollossa about kuukausi sitten ja kysyin samalla tuosta öljynvaihtokampanjasta 7v DSG vaihteistoon. Huoltoneuvoja sanoi etteivät he ole tehneet ainoatakaan öljynvaihtoa tuon "kampanjan" vuoksi eikä sitä tehty siis minullekaan.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 19.02.14 - klo:14:51
Tiedä sitten mihin yksilöihin tuo öljynvaihto tehdään.

Käytin itse 2009 vuosimallin Golffia vuosihuollossa about kuukausi sitten ja kysyin samalla tuosta öljynvaihtokampanjasta 7v DSG vaihteistoon. Huoltoneuvoja sanoi etteivät he ole tehneet ainoatakaan öljynvaihtoa tuon "kampanjan" vuoksi eikä sitä tehty siis minullekaan.

Mulle tehtiin vuoden 2009 Golf Variantiin.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 19.02.14 - klo:14:51
Tiedä sitten mihin yksilöihin tuo öljynvaihto tehdään.

Käytin itse 2009 vuosimallin Golffia vuosihuollossa about kuukausi sitten ja kysyin samalla tuosta öljynvaihtokampanjasta 7v DSG vaihteistoon. Huoltoneuvoja sanoi etteivät he ole tehneet ainoatakaan öljynvaihtoa tuon "kampanjan" vuoksi eikä sitä tehty siis minullekaan.

Ne varmaan ittekkin tajus ettei sillä öljynvaihdolla mitään vikoja korjata, oli taas sellaista kasvojenkohotusta. Oikeesti tarpeellinen öljynvaihto-ohjelma on erikseen tietyin kilometrivälein, oliko 160 tkm ja silleen. Harvalla DSG:llä kai tuo kilometrimäärä ajetaan joten käytännössä tosi harvalle edes öljyjä vaihdetaan, laatikoita kyllä vaihdetaan 1-3 kpl auton eliniän aikana (viimeinen lause pakollinen Keni1 provo, ei herneitä nenään kiitos).

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 19.02.14 - klo:17:49
Ne varmaan ittekkin tajus ettei sillä öljynvaihdolla mitään vikoja korjata, oli taas sellaista kasvojenkohotusta. Oikeesti tarpeellinen öljynvaihto-ohjelma on erikseen tietyin kilometrivälein, oliko 160 tkm ja silleen. Harvalla DSG:llä kai tuo kilometrimäärä ajetaan joten käytännössä tosi harvalle edes öljyjä vaihdetaan, laatikoita kyllä vaihdetaan 1-3 kpl auton eliniän aikana (viimeinen lause pakollinen Keni1 provo, ei herneitä nenään kiitos).

Yhdyn tähän provoon  ;)

Kameleontti

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 19.02.14 - klo:15:07
Mulle tehtiin vuoden 2009 Golf Variantiin.

Oliko vaihdosta jotain hyötyä?
VCDS@Helsinki, PM

tet

Lainaus käyttäjältä: Kameleontti - 19.02.14 - klo:18:44
Oliko vaihdosta jotain hyötyä?

Öljynvaihdon tarkoitushan on estää laatikon sisällä kulkevaa johdinnippua tms. syöpymästä niin että se aiheuttaa oikosulun, jonka seurauksena mekatroniikan öljypumppu pysähtyy ja auto hyytyy tielle. Tuskin sitä kukaan osaa sanoa perstuntumalta, onko hyötyä vai ei.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 11.02.14 - klo:19:09
Joo ja tänään sitten kuulin iltapäivästä, että uutta laatikkoa ei löydykään suomesta vaikka näin ensin sanottiin.
Tulee sitte kuulemma tehdaskunnostettu laatikko jostain päin eurooppaa. Arvioitu saapumisaika 2-3vko. Eli autottomia ollaan sen aikaa  >:(

Noniin auto saatu eilen Veholta. Mitään en vielä maksanut kun kukaan ei uskaltanut laskuttaa kun tätä casea hoitanut työnjohtaja oli poissa.
No ainakin laatikon luonne muuttui ihan täysin. Vaihtaa todella pehmeästi ja kaikki lähtönykäykset on hävinny. Tällänen sen laatikon kai pitäis ollakki :)
Katotaan nyt mitä takuuta antavat vai antaako mitään... Jokatapauksessa auton vaihto luultavasti edessä kun meni vähän fiilikset..

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 20.02.14 - klo:08:59
Öljynvaihdon tarkoitushan on estää laatikon sisällä kulkevaa johdinnippua tms. syöpymästä niin että se aiheuttaa oikosulun, jonka seurauksena mekatroniikan öljypumppu pysähtyy ja auto hyytyy tielle. Tuskin sitä kukaan osaa sanoa perstuntumalta, onko hyötyä vai ei.

Joku ATF öljy muka syövyttänyt syncroja, alla olevassa linkissä viestissä #3 hieman eri tietoa. Nyt on volkkari taas tuulesta temmannut idean ja syyn silmänlumekampanjaan, aivan vastaava oli Polo 6R GTI:n 132 kW motin öljynkulutuksen kanssa kun väittivät että huohottuu kymmeniä litroja ölyä huoltovälillä aivan uusissa autoissa vaikka selvästi viallisia öljypolttimia oli uusiin autoihin asennettu.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25906.0

Tässä muuten infoa niinkin kaukaa kuin vuodelta 2011 kun on oikein erikseen DSG:tä varten erikoisöljyä kehitetty kun siihen ei tavalliset käy: http://www.aam.fi/fi/?ID=1525&news=view&newsID=40

jesper

Jos joku haluaa vaihtaa mekatroniikan öljyt poikittaisten 7 vaihteisiin, niin öljy on volkkarin tuttu synteettinen ohjaustehostinöljy G  004000M2.

Olen mittaillut poistulleita määriä ja ne on vaihdellut 800-900ml välillä. Konserni kieltää vaihdon ja ei myöskään nykyään kerro mikä öljy on kyseessä. Se kerrottiin ensimmäisissä 0AM (7 vaihteinen kuiva) koulutuksissa.

5mm kuusiokoloproppu on mekatroniikan pohjassa ja päällä. Yläproppuun pääsee käsiksi, jos irroittaa startin. Vaihto onnistuu myös pelkän poistopropun kautta. Jos täyttää alakautta pitää malttaa täyttää niin hitaasti, että ilma poistuu huohottimen kautta, eikä mekatroniikan sisään tule painetta.

Ja kaikki edellä mainittu omalla vastuulla ;) Tehdas sanoo: "Mikäli mekatroniikasta on laskettu öljy pois pitää koko mekatroniikka uusia".

Keni1

#1152
Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 22.02.14 - klo:10:22
Noniin auto saatu eilen Veholta. Mitään en vielä maksanut kun kukaan ei uskaltanut laskuttaa kun tätä casea hoitanut työnjohtaja oli poissa.
No ainakin laatikon luonne muuttui ihan täysin. Vaihtaa todella pehmeästi ja kaikki lähtönykäykset on hävinny. Tällänen sen laatikon kai pitäis ollakki :)
Katotaan nyt mitä takuuta antavat vai antaako mitään... Jokatapauksessa auton vaihto luultavasti edessä kun meni vähän fiilikset..

Varmaan muutkin huomasi tässä saman kuin minä, että jokin nyt mättää kuviossa,

http://www.aam.fi/fi/?ID=1525&news=view&newsID=40

Tuon yllä olevan linkin öljy oli uutuustuote 2011, mitä sitten oli sitä ennen, käytettiinkö jotakin tavallista automaattiöljyä joka ei DSG:hen sovi?

Onko nyt niin, että VW on vasta 2011 tajunnut, että DSG mekatroniikat hajoaakin öljyn takia ja siksi kehitetty erikseen öljy joka sopii DSG vaihteistoon. Jos näin on on volkkari aika pitkän pennin velkaa niille joita se on näiden DSG vaihteistojen korjauksista laskuttanut. Mulla oli 2 viallista DSG laatikkoa, ne oli ennen tuon öljyn kehittämistä??? Hyvä ettei mitään vakavampaa onnettomuutta sattunut. Miksi tuota ihmeöljyä vasta nyt aletaan oikeasti käyttämään (viittaan alla linkitettyyn kampanjaan)???

Sukkis, mielestäni voit huoletta laittaa väärän öljyn piikkiin laatikon vaihdon joten mitään kuluja ei pitäisi tulla, väität vaan että oli väärät öljyt ei ne sitä millään pysty todistamaan koska vasta nyt alkoivat tuon kampanjan, siitä on ihan virallinen tiedotekkin olemassa että suomessa öljyjä alettu vaihtamaan vasta 2013 loppuvuodesta.

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw_news.nsf/0/2E9E690E344D4F28C2257C23004FA693?OpenDocument&db=vw5.nsf

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 22.02.14 - klo:11:30
Varmaan muutkin huomasi tässä saman kuin minä, että jokin nyt mättää kuviossa,

http://www.aam.fi/fi/?ID=1525&news=view&newsID=40

Tuon yllä olevan linkin öljy oli uutuustuote 2011, mitä sitten oli sitä ennen, käytettiinkö jotakin tavallista automaattiöljyä joka ei DSG:hen sovi?

Onko nyt niin, että VW on vasta 2011 tajunnut, että DSG mekatroniikat hajoaakin öljyn takia ja siksi kehitetty erikseen öljy joka sopii DSG vaihteistoon. Jos näin on on volkkari aika pitkän pennin velkaa niille joita se on näiden DSG vaihteistojen korjauksista laskuttanut. Mulla oli 2 viallista DSG laatikkoa, ne oli ennen tuon öljyn kehittämistä??? Hyvä ettei mitään vakavampaa onnettomuutta sattunut. Miksi tuota ihmeöljyä vasta nyt aletaan oikeasti käyttämään (viittaan alla linkitettyyn kampanjaan)???

Sukkis, mielestäni voit huoletta laittaa väärän öljyn piikkiin laatikon vaihdon joten mitään kuluja ei pitäisi tulla, väität vaan että oli väärät öljyt ei ne sitä millään pysty todistamaan koska vasta nyt alkoivat tuon kampanjan, siitä on ihan virallinen tiedotekkin olemassa että suomessa öljyjä alettu vaihtamaan vasta 2013 loppuvuodesta.

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw_news.nsf/0/2E9E690E344D4F28C2257C23004FA693?OpenDocument&db=vw5.nsf

Kyselin tosta öljyn vaihto kamppiksesta niin sanoivat, että Skodalla ei vielä ole. Ainoastaan vw:llä. Tiedä sitten.
Enpä taida enää pystyä vaikuttamaan tuohon ja mielestäni sain aika hyvän diilin kuitenkin. Koko laatikko vaihtoon ja töistä maksan 50% = n. 500â,¬. Jos koko roska ois tullu mun piikkiin niin puhutaan jostain 8000â,¬ laskusta.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 22.02.14 - klo:10:42
Joku ATF öljy muka syövyttänyt syncroja, alla olevassa linkissä viestissä #3 hieman eri tietoa. Nyt on volkkari taas tuulesta temmannut idean ja syyn silmänlumekampanjaan, aivan vastaava oli Polo 6R GTI:n 132 kW motin öljynkulutuksen kanssa kun väittivät että huohottuu kymmeniä litroja ölyä huoltovälillä aivan uusissa autoissa vaikka selvästi viallisia öljypolttimia oli uusiin autoihin asennettu.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25906.0

Tässä muuten infoa niinkin kaukaa kuin vuodelta 2011 kun on oikein erikseen DSG:tä varten erikoisöljyä kehitetty kun siihen ei tavalliset käy: http://www.aam.fi/fi/?ID=1525&news=view&newsID=40
Alkaa jo toi trollaaminen "hieman" ampua yli...

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 22.02.14 - klo:13:53
Kyselin tosta öljyn vaihto kamppiksesta niin sanoivat, että Skodalla ei vielä ole. Ainoastaan vw:llä. Tiedä sitten.
Enpä taida enää pystyä vaikuttamaan tuohon ja mielestäni sain aika hyvän diilin kuitenkin. Koko laatikko vaihtoon ja töistä maksan 50% = n. 500â,¬. Jos koko roska ois tullu mun piikkiin niin puhutaan jostain 8000â,¬ laskusta.

Noniin itelle jäi maksettavaksi sitten 464â,¬ laatikon vaihdosta ja ohjauskulmien säädöstä jne. mitä tuo operaatio vaati.
Helkama-autolle soitto tuotti myös 2 vuoden takuun uudelle laatikolle. Veho väitti, että takuuta ei ole kun en maksanut osista mitään.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 22.02.14 - klo:20:27
Alkaa jo toi trollaaminen "hieman" ampua yli...

Joo mulla on banaanit päässy loppumaan...

hansolo1

Pohdin tässä kyseisen auton hankkimista:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/6223733

Kyseessä siis juuri "pahin" Touran, siis tuolla ongelmaisella 1.4TSIllä, johon 90tkm:ssä tehty hihnan ja turbon vaihto, juuri nämä perinteiset TSI:n ongelmakohdat. DSG-vaihteistoon tehty joulukuussa takaisinkutsussa se öljynvaihto, muuten huoltokirjassa ei näkynyt merkintöjä vaihteiston ongelmista.

Kysymys kuuluu: Ostaisitko tämän, ja mihin hintaan, nyt pyynti on mielestäni hieman yläkanttiin kun näitä on nähnyt nettiautossa alle 20k myynnissä? Vai kannattaisiko katseet suunnata suoraan TDI Touraniin manuaalilaatikolla?

Eniten ehkä nyt tässä tuon laatikon kanssa ajelu mietityttää...

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: hansolo1 - 12.03.14 - klo:00:52
Pohdin tässä kyseisen auton hankkimista:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/6223733

Kyseessä siis juuri "pahin" Touran, siis tuolla ongelmaisella 1.4TSIllä, johon 90tkm:ssä tehty hihnan ja turbon vaihto, juuri nämä perinteiset TSI:n ongelmakohdat. DSG-vaihteistoon tehty joulukuussa takaisinkutsussa se öljynvaihto, muuten huoltokirjassa ei näkynyt merkintöjä vaihteiston ongelmista.

Kysymys kuuluu: Ostaisitko tämän, ja mihin hintaan, nyt pyynti on mielestäni hieman yläkanttiin kun näitä on nähnyt nettiautossa alle 20k myynnissä? Vai kannattaisiko katseet suunnata suoraan TDI Touraniin manuaalilaatikolla?

Eniten ehkä nyt tässä tuon laatikon kanssa ajelu mietityttää...
Hihnan? Moniuraremmikö tuohon on vaihdettu? Moniuraremmi ei kyllä näissä pääse vanhenemaan liian kauaa...

Tarkoitit siis varmaankin (jakopään)ketjua? Tuo laatikon öljynvaihto ei viallista mekatroniikkaa korvaa edes seiskalovisessa, joten ainakin täältä ääni sille mauaalidiiselille. Vielä kun pitää huolen, että saa CR-koneella, niin lienee parempi...

Gulf

Oma käynyt maahantuojan huoltokutsun mukaisesti laatikon öljyn vaihdossa ja samalla kuulemma uusi ohjelma päivitetty? Vuosi tuota päivitystä piti odottaa, mutta nyt toiminut 200 km moitteettomasti, joten toivoa on kohtalontoverit, joilla tämä kuuluisa dsg sattuu olemaan? Ei muuta kuin päivitykseen, niin paranee?

Reissumies

DSG-murheita olen itsekin tällä palstalla aiemmin jakanut mutta nyt täytyy kuitenkin olla jo tyytyväinenkin. DSG7-laatikolla takana 131 tkm ilman suurempia ongelmia. Välillä epämääräisiä nykäisyjä tai viiveitä vaihdossa isompaan, mutta nämä tapahtuvat yleensä vain kylmällä koneella ja kun kone on normilämmössä niin oireet häviävät.

Edellinen kulkine oli myöskin Octavia -07 mallia 1.9 TDI:llä ja DSG6-askilla. Siinä vaihdettiin mekatroniikka alle 100 tkm:n kohdalla ja koskaan ei aski tullut täysin kuntoon. Tuolla taisin kieputtaa itse 150 tkm:iin saakka.

Täytyy siis todeta ainakin omalla kokemuksella, että DSG7-aski on itsellä ollut kestävämpi kuin edeltäjänsä. Ajosta 90% maantiellä eli silläkin on varmaan oma merkityksensä laatikon elinikään. Hyvä näin  :D
5 * Octavia vm. 2003-2015
Superb Combi 2018 Elegance/2.0 TDI/DSG-7
Superb Combi 2023 1.4 TSI PHEV Style iV BusinessLine DSG Autom.

Gulf

Lainaus käyttäjältä: Reissumies - 18.03.14 - klo:07:28
Välillä epämääräisiä nykäisyjä tai viiveitä vaihdossa isompaan, mutta nämä tapahtuvat yleensä vain kylmällä koneella ja kun kone on normilämmössä niin oireet häviävät.

Samanlaista vikaa täälläkin, mutta tekee myös lämpimällä koneella? Tosin nyt ajettu 300-400 km päivityksen jälkeen, eikä ainakaan vielä ole esiintynyt ongelmia?

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 19.02.14 - klo:14:51
Tiedä sitten mihin yksilöihin tuo öljynvaihto tehdään.

Käytin itse 2009 vuosimallin Golffia vuosihuollossa about kuukausi sitten ja kysyin samalla tuosta öljynvaihtokampanjasta 7v DSG vaihteistoon. Huoltoneuvoja sanoi etteivät he ole tehneet ainoatakaan öljynvaihtoa tuon "kampanjan" vuoksi eikä sitä tehty siis minullekaan.
Mulle soittivat jokunen viikko sitten Leonin myyneestä liikkeestä, ja pyysivät varaamaan ajan DSG7:n öljynvaihtoon. Öljyt sittemmin vaihdettu ja pari pientä takuujuttua hoitui samalla käynnillä.

Perstuntumalla vaihteiston toiminta käynnin jälkeen huomattavasti huomaamattomampaa, esim. liikkeelle lähtö pehmeämpi "melkein pysähdyksen" jälkeen.

Kyseessä siis kesäkuussa 2103 luovutettu Leon 1.8 TSI.

konna

Mulle kanssa tuli soitto,että pitäs varata aika DSG:een öljyn vaihtoon.Meikäläisellä seatin toledo kulkupelinä.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 18.03.14 - klo:09:20
Kyseessä siis kesäkuussa 2103 luovutettu Leon 1.8 TSI.

Eli ei toivoakaan saada vaggineiden laatikoita lähiaikoina kuntoon  :o
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Majo

Lainaus käyttäjältä: Majo - 15.01.14 - klo:14:27
Uusi Skoda Octavia 1.8 TSI 4x4 alla ja heti ensimmäisen 1000km jälkeen vaihteiston kanssa ongelmia. Liikkeellelähtiessä D tai R sisään ja auto ei lähde normaalisti "ryömimään" vaan kaasulla vaihde menee töksähtäen sisään. Tämä joka kerta liikkeelle lähdettäessä, todella rasittava kaupunkiajossa. Vika ilmenee noin 1/10 kerralla auton käynnistäessä ja häviää vain/kun sammuttaa ja starttaa auton uudestaan. Viittaisi siis, että ohjelmistossa jotain häikkää, lämpötilallakaan ei tunnu olevan vaikutusta. Kenelläkään neuvoja tilanteeseen?

Tarkemmin asiaa mietiskeltyäni luulisin että jotain häikkää aiheutti kuitenkin mäkilähtöavustin eikä vaihelaatikko. Tuota "vikaa" kun ilmeni vielä hetkittäin ylämäkeen lähdettäessä, mutta nyt ei ole mitään ongelmaa ollut viimeisen 4000km aikana. Jostain syystä se ilmeisesti tarrasi liian herkästi myös tasaisella ja päästi irti vasta kaasua painettaessa, siitä nytkähdys. Arvailuksi menee miksi näin, mutta onneksi nyt toimii.

MoFFe


TAEA

Kutsu kuului. Eli skoda Octavia TSI 1,4 DSG7 vm 2009 josta aikaisemmin kirjoitin ja kytkin kokonan vaihdettiin alkoikin taas "nyhtämään". Mennessäni asiasta kertomaan AutoSuni Lranta huollon kaveri kertokin että ovat kutsuja lähettämässä öljyn vaihtoon ja uutta ohjelmaa varten. Vien aamulla käsittelyyn ja palaan asiaan kun jotain kirjoitettavaa. Pojalla Super ja sama kutsu.

M_M

Vaihtoivat minullekin Poloiseen uudet öljyt sekä uuden softan, pyytämättä ja yllättäen. Nelipyöräsuuntaukseen varasin ajan niin kohta soitti huoltoneuvoja perään että olisi tällainen kampanja joka pitää tehdä samalla.

Positiivisesti yllätyin tuosta softapäivityksestä kun luulin aiemmin kampanjan koskevan pelkkiä öljyjä. Huomattavasti sulavammalta tuntuu nyt laatikon toiminta etenkin paikaltaan lähdöissä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 02.04.14 - klo:18:07
Kutsu kuului. Eli skoda Octavia TSI 1,4 DSG7 vm 2009...
Näissä 5-vuotisissa olisi hyvä mainita milloin auto on otettu käyttöön, kun melko varmasti on väliinputoajia, jotka eivät saa kutsua, vaikka "vanhempi" auto sai!
Glf V TSI 90kW -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy