DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Tourano

Onko näistä DSG-vioista ollut vielä YLEn Kuningaskuluttaja-ohjelmassa?
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 05.02.14 - klo:08:07
Onko näistä DSG-vioista ollut vielä YLEn Kuningaskuluttaja-ohjelmassa?

Ei tietääkseni.. Tuskin edes tulisi käsittelyyn vaikka kuinka yritettäisiin. Olen kyllä mukana jos joku lahjakas kirjoittaja lähtee asiaa viemään eteenpäin.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 05.02.14 - klo:08:21
Ei tietääkseni.. Tuskin edes tulisi käsittelyyn vaikka kuinka yritettäisiin. Olen kyllä mukana jos joku lahjakas kirjoittaja lähtee asiaa viemään eteenpäin.

Toinen hyvä vaihtoehto olisi MOT

http://areena.yle.fi/tv/mot

Tourano

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 05.02.14 - klo:08:21
Ei tietääkseni.. Tuskin edes tulisi käsittelyyn vaikka kuinka yritettäisiin. Olen kyllä mukana jos joku lahjakas kirjoittaja lähtee asiaa viemään eteenpäin.

Olihan se TDI-moottorien jäätymisongelmakin joskus vuosia sitten.

Aiemmin Kuningaskuluttajassa oli paljonkin autoasiaa.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Tourano - 05.02.14 - klo:08:33
Olihan se TDI-moottorien jäätymisongelmakin joskus vuosia sitten.

Aiemmin Kuningaskuluttajassa oli paljonkin autoasiaa.

Budjettia on vissiin viime aikoina leikattu, viimeksi kun katsoin niin testasivat hiusten kuivashampoita.... 8)

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 05.02.14 - klo:08:40
Budjettia on vissiin viime aikoina leikattu, viimeksi kun katsoin niin testasivat hiusten kuivashampoita.... 8)

Olen tosiaan mukana jos joku jaksaa nähdä vaivaa ja alkaa kirjoittelemaan asiasta eri tahoille.
Nimimerkki TAEA näyttäisi ainakin perehtyneen asiaan paremminkin aiempien kirjoituksien perusteella..

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 05.02.14 - klo:08:44
Olen tosiaan mukana jos joku jaksaa nähdä vaivaa ja alkaa kirjoittelemaan asiasta eri tahoille.
Nimimerkki TAEA näyttäisi ainakin perehtyneen asiaan paremminkin aiempien kirjoituksien perusteella..

Vaikka kaikki tämän tietenkin tiedättekin niin muistutuksena 8)....kun/jos otatte yhteyttä toimittajiin, niin muistakaa asiallisuus vaikka kuinka se oma DSG-keisi olisi tuskaisena päässä päällimmäisenä nostamassa kierroksia. Toimittajille soittelee kaikenlaisia kylähulluja ja jotta ne kiinnostuisi asiasta, pitää siihen löytyä faktaa ja täysjärkiseltä kuulostava kontaktihenkilö tai mieluummin -henkilöitä. Oheistuksena (täkynä) voisi laittaa mukaan vaikka linkin näihin DSG-keskusteluihin.

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 05.02.14 - klo:07:45
Niin pitkälle mennään mitä on tarvis. Jokunen kymmenen prosenttia pitää jonkun tahon tulla vielä vastaan ennenkuin hyväksyn diilin. En aio korjata autoa saa lojua Vehon pihalla vaikka muutaman kuukauden jos tarve vaatii. Autolla vielä täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, ei vetokoukkua mitä voitaisiin käyttää hajoamisen syynä. Tein jopa väli öljynvaihdon muutama kuukausi sitten huolto-ohjelman ulkopuolella ja sekin tehtiin Veholla. On se prkl kumma kun kuluttajaa kusetetaan..

Nonii pientä statuspäivitystä tähän.
Tosiaan eilen laitoin Helkama-Autolle postia ja aiemmin olin jutellu kuluttajaneuvonnan kanssa.
Kuluttajaneuvoja soitti eka ja oli aivan pihalla kokoasiasta sanoi, että käytetty auto ja 90tkm ajetussa autossa voi kytkin hajota eli piti 50-50 jakoa hyvänä.
No sitten soitti 5min myöhemmin kaveri Helkama-Autolta. Sanoi, että he maksavat kytkimen kaikkine osineen päivineen ja minä sovin Vaihto+ liikkeen kanssa töiden osuuksista.

Lopputulos:
Helkama-Auto maksaa kytkimen osineen n.1300â,¬.
Vaihto+ ja minä puolitetaan töiden osuus 900-1000â,¬.
Eli kannatti siis nähdä hieman vaivaa eikä suostua heti siihen mitä ehdotettiin. Köyhdyn tässä nyt sen 500â,¬ mutta säästin useita satasia ellei jopa tonnia.
Parempaa diiliä en olisi saanut.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 05.02.14 - klo:14:41
Nonii pientä statuspäivitystä tähän.
Tosiaan eilen laitoin Helkama-Autolle postia ja aiemmin olin jutellu kuluttajaneuvonnan kanssa.
Kuluttajaneuvoja soitti eka ja oli aivan pihalla kokoasiasta sanoi, että käytetty auto ja 90tkm ajetussa autossa voi kytkin hajota eli piti 50-50 jakoa hyvänä.
No sitten soitti 5min myöhemmin kaveri Helkama-Autolta. Sanoi, että he maksavat kytkimen kaikkine osineen päivineen ja minä sovin Vaihto+ liikkeen kanssa töiden osuuksista.

Lopputulos:
Helkama-Auto maksaa kytkimen osineen n.1300â,¬.
Vaihto+ ja minä puolitetaan töiden osuus 900-1000â,¬.
Eli kannatti siis nähdä hieman vaivaa eikä suostua heti siihen mitä ehdotettiin. Köyhdyn tässä nyt sen 500â,¬ mutta säästin useita satasia ellei jopa tonnia.
Parempaa diiliä en olisi saanut.

Kuulostaa asialliselta diililtä. Pisteet Helkamalle.

TAEA

En antaisi pisteitä Helkama autolle, vaikka omani meni osat -70 ja työt-50 eli maksoin 840â,¬ 120tkm ajettu vm 2009 1,4 tsi oku.
Asia lienee niin että yritetään vedättää mahdollisimman pitkälle jospa kuitenkin menisi läpi pienillä prosenteilla.
Minusta on kiistämätön tosiasia että ollaan tekemisissä "härpäkkeen kanssa" ja potti on siksi iso etteivät lähde oikeasti asiaa korjaamaan, kun ei ole tässä vaiheessa parempaa esittää.
Omalla toiminnallni ole estänyt muutaman kymmenen DSG kaupan syntymisen ja aion jatkaa samlla linjalla. Toivottavasti kanssa ystävät toimisivat samoin niin nähtäisiin tilastoissa mitä vaikutusta asialla oli. Aikoinaan karjala oluen myynti tipahti vastavalla toiminnalla valtakunnassa.
Tuonne lehtistöön ei tosiaan kannata mennä sotakirves olalla, jos meinaa yhteistyötä tehdä. Voin tässä vaiheessa tuoda julki : Tuulilasi lehti ei nähnyt asiassa mitään moitittavaa, Tm ei ole viestiini vastannut. Aion kysäistä minne katosi.
Esiti mielestäni asiani kauniisiti että ottaisvat testiin kyseisen "härpäkkeen" ja esim. 100tkm ajaisivat jonka jälkeen tutkinta mitä jäljellä, jos sinne saakka kestää. Sekä hajonneen version tutkiminen mikä petti.
Minun tapauksessa moottorin puoleisen levyn pinnan kuluminen syynä nykimiseen, kuvat ja mitat tallessa. Olisi arvokasta tietää onko tämä kuinka yleinen syy 2000-3000â,¬ remontiin? Asiallisia kommentteja KIITOS.

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 05.02.14 - klo:19:21
En antaisi pisteitä Helkama autolle, vaikka omani meni osat -70 ja työt-50 eli maksoin 840â,¬ 120tkm ajettu vm 2009 1,4 tsi oku.
Asia lienee niin että yritetään vedättää mahdollisimman pitkälle jospa kuitenkin menisi läpi pienillä prosenteilla.
Minusta on kiistämätön tosiasia että ollaan tekemisissä "härpäkkeen kanssa" ja potti on siksi iso etteivät lähde oikeasti asiaa korjaamaan, kun ei ole tässä vaiheessa parempaa esittää.
Omalla toiminnallni ole estänyt muutaman kymmenen DSG kaupan syntymisen ja aion jatkaa samlla linjalla. Toivottavasti kanssa ystävät toimisivat samoin niin nähtäisiin tilastoissa mitä vaikutusta asialla oli. Aikoinaan karjala oluen myynti tipahti vastavalla toiminnalla valtakunnassa.
Tuonne lehtistöön ei tosiaan kannata mennä sotakirves olalla, jos meinaa yhteistyötä tehdä. Voin tässä vaiheessa tuoda julki : Tuulilasi lehti ei nähnyt asiassa mitään moitittavaa, Tm ei ole viestiini vastannut. Aion kysäistä minne katosi.
Esiti mielestäni asiani kauniisiti että ottaisvat testiin kyseisen "härpäkkeen" ja esim. 100tkm ajaisivat jonka jälkeen tutkinta mitä jäljellä, jos sinne saakka kestää. Sekä hajonneen version tutkiminen mikä petti.
Minun tapauksessa moottorin puoleisen levyn pinnan kuluminen syynä nykimiseen, kuvat ja mitat tallessa. Olisi arvokasta tietää onko tämä kuinka yleinen syy 2000-3000â,¬ remontiin? Asiallisia kommentteja KIITOS.

Tottahan toki nämä asiat pitäisi hoitaa nätimmin eikä niin, että kuluttajaa pompotetaan ja pitää oikeasti nähdä vaivaa, että säästää niitä satasia/tonneja näissä rempoissa.
Taitaa olla nämä meidän eri mediat hiljennetty jotenkin kun kukaan ei kirjoita aiheesta mitään eikä edes lähde tutkimaan. Muista merkeistä kyllä kirjoitetaan vaikka mitä ja moititaankin.
Itselläni lähtee Skoda kyllä vaihtoon ihan periaatteesta.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 05.02.14 - klo:19:21
En antaisi pisteitä Helkama autolle, vaikka omani meni osat -70 ja työt-50 eli maksoin 840â,¬ 120tkm ajettu vm 2009 1,4 tsi oku.
Asia lienee niin että yritetään vedättää mahdollisimman pitkälle jospa kuitenkin menisi läpi pienillä prosenteilla.

Korjatkaa jos muistan väärin, mutta eikö se kuluttajaviranomaisen kanta ollut, että vaihteiston täytyy virhevastuun kannalta kestää 250tkm (jos sen elinikä ei ole erikseen kerrottu kuluttajalle olevan lyhyempi) ja jos se hajoaa aikaisemmin niin sen katsotaan olleen viallinen ja sitten katsotaan korvausprosentteja sen mukaan paljonko hajonneella vaihteistolla oli ajettu.

Jos vaihteistollasi oli ajettu 120tkm, se on melkein puolet sen odotetusta eliniästä ja siksi tuo saamasi hyvityshinta kuulostaa minusta ihan hyvältä diililtä. Hajonneen vaihteiston kuluttaja maksaa siis siitä, että siitä vaihteistosta tulee uusi ja onkin ymmärrettävää että siitä sitten joutuu maksamaan. Ongelma onkin siinä, että monelle riittäisi että sinne konehuoneeseen pistettäisiin vastaavan verran ajettu, mutta toimiva vaihteisto ja siitä ei sitten tarvitsisi itse maksaa mitään ekstraa, koska ei tapahtuisi mitään upgreidausta. Tällainen vaihtoehto ei taida olla mahdollista?

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 06.02.14 - klo:12:27
Korjatkaa jos muistan väärin, mutta eikö se kuluttajaviranomaisen kanta ollut, että vaihteiston täytyy virhevastuun kannalta kestää 250tkm (jos sen elinikä ei ole erikseen kerrottu kuluttajalle olevan lyhyempi) ja jos se hajoaa aikaisemmin niin sen katsotaan olleen viallinen ja sitten katsotaan korvausprosentteja sen mukaan paljonko hajonneella vaihteistolla oli ajettu.

Jos vaihteistollasi oli ajettu 120tkm, se on melkein puolet sen odotetusta eliniästä ja siksi tuo saamasi hyvityshinta kuulostaa minusta ihan hyvältä diililtä. Hajonneen vaihteiston kuluttaja maksaa siis siitä, että siitä vaihteistosta tulee uusi ja onkin ymmärrettävää että siitä sitten joutuu maksamaan. Ongelma onkin siinä, että monelle riittäisi että sinne konehuoneeseen pistettäisiin vastaavan verran ajettu, mutta toimiva vaihteisto ja siitä ei sitten tarvitsisi itse maksaa mitään ekstraa, koska ei tapahtuisi mitään upgreidausta. Tällainen vaihtoehto ei taida olla mahdollista?

Sen verran voin kommentoida vielä, että kuluttajaneuvonnan akka oli täysin pihalla asiasta vaikka mainitsin, että heidän kanta on, että vaihteiston tulee kestää 200tkm.
Meni vielä livauttamaan, että HÃ,,NEN korviinsa tuo minun 50-50 jako kuulostaa hyvältä.
****uako mua kiinnosta hänen mielipiteensä vaan jotain faktaa pöytää. Muutenkin erittäin epäasiallinen ihminen oli sielä neuvomassa. Hyvä ettei huutanut ja lyönyt luuria korvaan kun kyselin kaikenlaista. Kuluttajaneuvonnalla ei kuulemma oli pääsyä mihinkään rekisteriin katsomaan lautakunnan tekemiä päätöksiä. Kuulostaa oudolta? Tästä voimme päätellä siis, että neuvonnassa päätökset on yksittäisen henkilön henkilökohtaisia päätöksiä?!

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 06.02.14 - klo:12:45
Sen verran voin kommentoida vielä, että kuluttajaneuvonnan akka oli täysin pihalla asiasta vaikka mainitsin, että heidän kanta on, että vaihteiston tulee kestää 200tkm.
Meni vielä livauttamaan, että HÃ,,NEN korviinsa tuo minun 50-50 jako kuulostaa hyvältä.
****uako mua kiinnosta hänen mielipiteensä vaan jotain faktaa pöytää. Muutenkin erittäin epäasiallinen ihminen oli sielä neuvomassa. Hyvä ettei huutanut ja lyönyt luuria korvaan kun kyselin kaikenlaista. Kuluttajaneuvonnalla ei kuulemma oli pääsyä mihinkään rekisteriin katsomaan lautakunnan tekemiä päätöksiä. Kuulostaa oudolta? Tästä voimme päätellä siis, että neuvonnassa päätökset on yksittäisen henkilön henkilökohtaisia päätöksiä?!

Onhan siellä niiden sivuilla kymmeniä keisejä, joten ihan avointa tietoa se on kaikille, luulisi että siksi myös sille virkaheitolle virkamiehelle  >:( Olen kuullut pääosin hyvistä kokemuksista noiden viranomaisten kanssa asioinnista, tämä oli ensimmäinen negatiivinen josta kuulen. Tosin pitää aina muistaa että jos alkaa itse xxxuilemaan niin usein tulee xxxxuilua takaisin. Sellaisia me ihmiset ollaan, myös asiakaspalvelijat joskus  8)

WKurki

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 06.02.14 - klo:12:45
Sen verran voin kommentoida vielä, että kuluttajaneuvonnan akka oli täysin pihalla asiasta vaikka mainitsin, että heidän kanta on, että vaihteiston tulee kestää 200tkm.
Meni vielä livauttamaan, että HÃ,,NEN korviinsa tuo minun 50-50 jako kuulostaa hyvältä.
****uako mua kiinnosta hänen mielipiteensä vaan jotain faktaa pöytää. Muutenkin erittäin epäasiallinen ihminen oli sielä neuvomassa. Hyvä ettei huutanut ja lyönyt luuria korvaan kun kyselin kaikenlaista. Kuluttajaneuvonnalla ei kuulemma oli pääsyä mihinkään rekisteriin katsomaan lautakunnan tekemiä päätöksiä. Kuulostaa oudolta? Tästä voimme päätellä siis, että neuvonnassa päätökset on yksittäisen henkilön henkilökohtaisia päätöksiä?!

Tuossa nyt yksi linkki asiaan: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/virhetilanteet/

Ja tuossa toinen: http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut.html

Eli sen *****maisen tädin mielipide vastaa aivan yleistä käytäntöä. Ja hänellä on todennäköisesti kokemusta ja tietoa samantyylisistä tapauksista.

Kuluttajariitalautakunnan käsittely on täysin maksuton ja esim. jos asiasta on jokin lasku olemassa, sitä laskua ei voi periä sinulta käsittelyn kuluessa tavanomaisin keinoin, käsittelyn eteenpäin vieminen käräjäoikeuteen on mahdollista ainoastaan laajana riita-asiana asian ollessa kuluttajariitalautakunnassa.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: WKurki - 06.02.14 - klo:14:30
Tuossa nyt yksi linkki asiaan: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/autot/virhetilanteet/

Ja tuossa toinen: http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut.html

Eli sen *****maisen tädin mielipide vastaa aivan yleistä käytäntöä. Ja hänellä on todennäköisesti kokemusta ja tietoa samantyylisistä tapauksista.

Kuluttajariitalautakunnan käsittely on täysin maksuton ja esim. jos asiasta on jokin lasku olemassa, sitä laskua ei voi periä sinulta käsittelyn kuluessa tavanomaisin keinoin, käsittelyn eteenpäin vieminen käräjäoikeuteen on mahdollista ainoastaan laajana riita-asiana asian ollessa kuluttajariitalautakunnassa.

Kyllä mä olen noi lukenut ja löin sille tädille faktaa pöytään, mutta hän vaan sanoi, että heillä ei ole kuluttajariitalautakunnan kanssa yhteistä rekisteriä mistä pääsisi helposti katsomaan vastaavanlaiset tilanteet. Eli neuvojan HENKILÖKOHTAINEN mielipide oli, että 50-50 jako on reilu. Sillonkun kuluttajaneuvontaan soitetaan ei haluta kenenkään autoista tietämättömän henkilön omaa mielipidettä asiaan vaan jotain faktaa. No tämä on jo kovasti off topic ja itse olen asian sopinut jo Helkama-Auton ja myyjäliikkeen kanssa ja olen tyytyväinen diiliini mikä oli paljon parempi kuin neuvonnan suosittelema.

Suzooka

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 05.02.14 - klo:07:45
Niin pitkälle mennään mitä on tarvis. Jokunen kymmenen prosenttia pitää jonkun tahon tulla vielä vastaan ennenkuin hyväksyn diilin. En aio korjata autoa saa lojua Vehon pihalla vaikka muutaman kuukauden jos tarve vaatii. Autolla vielä täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, ei vetokoukkua mitä voitaisiin käyttää hajoamisen syynä. Tein jopa väli öljynvaihdon muutama kuukausi sitten huolto-ohjelman ulkopuolella ja sekin tehtiin Veholla. On se prkl kumma kun kuluttajaa kusetetaan..
Sitten kun seisotat sitä autoa siellä, niin ota huomioon että sulla menee todennäköisesti näin kosteana aikana kakki jarrulevyt sen jälkeen vaihtoon. Mulla seisoi Vehon pihassa maaliskuu-toukokuu ajan auto, kun maahantuoja mokaili ja tilaisi vääriä osia. Oli pakko kesäkuussa vaihdattaa kaikki levyt ja palat, kun oli syöpynyt jarrupalojen seisontakohdalta 3mm levyistä pois.
FOR SALE: Skoda 440 2D sedan -57
TULOSSA: Combi valoshöy

Golfauto

Vähän tota luin, mutta varmaan kuluttajariitalautakunnasta olis saanut paremman päätöksen. Vaikka saakin uuden vaihteiston tms, niin en silti olisi sillä linjalla, että asiakkaan pitää siitä maksaa jos vika on todettu olevan toisessa osapuolessa (heidän tuotteessaan).  No mut nykymeno on tällaista. Eri jutuista/aihepiiristä tullut välillä taisteltua ja kaikenlaiset sekoilujutut voi mennä läpi oikeudessakin.

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 05.02.14 - klo:14:41
Nonii pientä statuspäivitystä tähän.
Tosiaan eilen laitoin Helkama-Autolle postia ja aiemmin olin jutellu kuluttajaneuvonnan kanssa.
Kuluttajaneuvoja soitti eka ja oli aivan pihalla kokoasiasta sanoi, että käytetty auto ja 90tkm ajetussa autossa voi kytkin hajota eli piti 50-50 jakoa hyvänä.
No sitten soitti 5min myöhemmin kaveri Helkama-Autolta. Sanoi, että he maksavat kytkimen kaikkine osineen päivineen ja minä sovin Vaihto+ liikkeen kanssa töiden osuuksista.

Lopputulos:
Helkama-Auto maksaa kytkimen osineen n.1300â,¬.
Vaihto+ ja minä puolitetaan töiden osuus 900-1000â,¬.
Eli kannatti siis nähdä hieman vaivaa eikä suostua heti siihen mitä ehdotettiin. Köyhdyn tässä nyt sen 500â,¬ mutta säästin useita satasia ellei jopa tonnia.
Parempaa diiliä en olisi saanut.

Ja päivitetäänpäs taas hieman mitä tämän kanssa on tapahtunut.
Soitin Veholle kun mitään ei ollut kuulunut (auton piti olla valmis eilen).
No kertoivat, että neulalaakeri ja vauhtipyörä tsjp. on hirttänyt täysin kiinni. En tiedä mitä tarkoittaa?!?
Menee siis koko laatikko vaihtoon n. 7000â,¬!!!
Helkama-Auto oli kuitannut, että me maksetaan osat edelleen ja mulle jää töistä 50% eli edelleen se 450â,¬.
Sellasta tällä kertaa :)
Onse halpaa ajella näillä varsinkin jos ite joutuis maksaa!!

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 11.02.14 - klo:12:09
Ja päivitetäänpäs taas hieman mitä tämän kanssa on tapahtunut.
Soitin Veholle kun mitään ei ollut kuulunut (auton piti olla valmis eilen).
No kertoivat, että neulalaakeri ja vauhtipyörä tsjp. on hirttänyt täysin kiinni. En tiedä mitä tarkoittaa?!?
Menee siis koko laatikko vaihtoon n. 7000â,¬!!!
Helkama-Auto oli kuitannut, että me maksetaan osat edelleen ja mulle jää töistä 50% eli edelleen se 450â,¬.
Sellasta tällä kertaa :)
Onse halpaa ajella näillä varsinkin jos ite joutuis maksaa!!

Näyttäisi siltä että Helkama-Auto hoitaa nämä virhevastuu korjaukset keskimäärin paremmin kuin Seatin ja volkkarin maahantuojat, vai mikä on teidän sormituntuma?

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 11.02.14 - klo:12:09
Ja päivitetäänpäs taas hieman mitä tämän kanssa on tapahtunut.
Soitin Veholle kun mitään ei ollut kuulunut (auton piti olla valmis eilen).
No kertoivat, että neulalaakeri ja vauhtipyörä tsjp. on hirttänyt täysin kiinni. En tiedä mitä tarkoittaa?!?
Menee siis koko laatikko vaihtoon n. 7000â,¬!!!
Helkama-Auto oli kuitannut, että me maksetaan osat edelleen ja mulle jää töistä 50% eli edelleen se 450â,¬.
Sellasta tällä kertaa :)
Onse halpaa ajella näillä varsinkin jos ite joutuis maksaa!!

Joo ja tänään sitten kuulin iltapäivästä, että uutta laatikkoa ei löydykään suomesta vaikka näin ensin sanottiin.
Tulee sitte kuulemma tehdaskunnostettu laatikko jostain päin eurooppaa. Arvioitu saapumisaika 2-3vko. Eli autottomia ollaan sen aikaa  >:(

pomo

Minustakin skodalla on toiminut takuut parhaiten, seatin osalta ei ole kokemuksia kun Oulun pölhöltä, joka on kyllä huollon irvikuva! Silloin ei ollut oulussa muita niin piti kysellä sieltä. Vastaus oli vittuilua isoon ääneen!

Iso merkitys on myös huoltoliikkeellä, miten he esittävät asian maahantuojalla, näissä käytännöissähän on ollut isoja eroja...

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: pomo - 11.02.14 - klo:22:15
Minustakin skodalla on toiminut takuut parhaiten, seatin osalta ei ole kokemuksia kun Oulun pölhöltä, joka on kyllä huollon irvikuva! Silloin ei ollut oulussa muita niin piti kysellä sieltä. Vastaus oli vittuilua isoon ääneen!

Iso merkitys on myös huoltoliikkeellä, miten he esittävät asian maahantuojalla, näissä käytännöissähän on ollut isoja eroja...

Eipä ole kokemuksia muista niin en voi sanoa. Sen verran huoltoliikkeiden toiminnasta, että olivat toki laittaneet maahantuojalle GoodWill kyselyä, mutta myönsivät minulle suoraan, että sait todella paljon paremman diilin kun olit itse yhteydessä. Eli ehkäpä kannattaa nähdä siis itse hieman vaivaa.

Keni1

Ei ne kestä DSG:t taksikäytössä, nyt laitettu vain tietyn automallin ongelmaksi, aivankuin DSG paranisi kun se asennetaan johonkin toiseen vastaavaan koppaan ja että vain takseissa ei kestäisi, kaikki nämä faktat tietty VW:n itsensä kertomaa totuutta:

http://auto.fi.msn.com/uutiset/ruotsissa-ei-myyd%C3%A4-en%C3%A4%C3%A4-kaasu-passatia-taksiksi-vaihdelaatikko-ei-kest%C3%A4

pomo

Eikö tämä ole jo vanha juttu, tästä kaasu-passatista dsg:stä puhuttiin jo viime vuonna? Eikö se ollut niin, että kaasulla tuli ns. Liikaa vääntöä ja laatikko ei kestä...

Nykäne

Eikös kaasupassatis ollu kuiva7 ja turanissa märkä6?
Glf V TSI 90kW -09

stallione

Niin eikös nuo 1.4tsi kaasuvehkeet ole niitä kuuluisia kuivia 7vaihteisia mistä ei taksarit tykkää??
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

grandi30

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 16.02.14 - klo:13:01
Ei ne kestä DSG:t taksikäytössä, nyt laitettu vain tietyn automallin ongelmaksi, aivankuin DSG paranisi kun se asennetaan johonkin toiseen vastaavaan koppaan ja että vain takseissa ei kestäisi, kaikki nämä faktat tietty VW:n itsensä kertomaa totuutta:


Noh.... Ite taksia työkseni ajavana voin todeta ettei 2.0 tdi +dsg superb ole kertaakaan jättänyt tienpäälle... Hyvin toimineet ... mittarissa yleensä noin 250-300tkm kun menevät vaihtoon...

Pete1

Olen ostamassa 2013 vuoden octaviaa 1.4tsi DSG7:n kera. Osaisiko joku kertoa onko näihin tullut mitään parannuksia 2011 lootien jälkeen vai pitäisikö unohtaa DSG7 heti kättelyssä?

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Pete1 - 18.02.14 - klo:09:49
Olen ostamassa 2013 vuoden octaviaa 1.4tsi DSG7:n kera. Osaisiko joku kertoa onko näihin tullut mitään parannuksia 2011 lootien jälkeen vai pitäisikö unohtaa DSG7 heti kättelyssä?

Uutta Polo 2014 faceliftiä ei saa DSG:llä, se kertonee tarpeeksi siitä että DSG 7 on historiaa, DSG 6 ei mahdu Poloon ja siksi sitä ei siihen saa.

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/(vw5_h)?open&m=6C1

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy