DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

MoFFe

Sitä minäkin ihmettelen...kun esim Rä golfissa tai S3ssa jossa on 380nm vakiona. Niin kyllä se ainakin +400nm kestää helposti.
Siis DSG6

Maccara

Tyhmä kysymys:

Kun puhutaan DSG:n mekatroniikasta ja sen vaihtamisesta, niin mitä siinä oikeasti vaihdetaan? Itse olen ymmärtänyt automaatio-opinnoissani että "mekatroniikka" on lähinnä yläkäsite, jolla tarkoitetaan elekroniikan, mekaniikan ja hydrauliikan sekametelisoppaa.
Seat Leon FR150 TDi DSG -14

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Maccara - 17.01.14 - klo:13:09
Tyhmä kysymys:

Kun puhutaan DSG:n mekatroniikasta ja sen vaihtamisesta, niin mitä siinä oikeasti vaihdetaan? Itse olen ymmärtänyt automaatio-opinnoissani että "mekatroniikka" on lähinnä yläkäsite, jolla tarkoitetaan elekroniikan, mekaniikan ja hydrauliikan sekametelisoppaa.

Se on juurikin tuollainen sekametelisoppa.
http://i236.photobucket.com/albums/ff32/jaska_73/Audi%20A3%20projekti/2013-04-22/P4220394_zpse34c8a61.jpg

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Maccara - 17.01.14 - klo:13:09
Tyhmä kysymys:

Kun puhutaan DSG:n mekatroniikasta ja sen vaihtamisesta, niin mitä siinä oikeasti vaihdetaan? Itse olen ymmärtänyt automaatio-opinnoissani että "mekatroniikka" on lähinnä yläkäsite, jolla tarkoitetaan elekroniikan, mekaniikan ja hydrauliikan sekametelisoppaa.

DSG:n mekatroniikka on yksikkö, joka fyysisesti vaihtaa niitä vaihteita siellä vaihteistossa. Kaksoiskytkinvaihteistossahan on tavallaan kaksi manuaalivaihteistoa yhdessä, toisessa parittomat ja toisessa parilliset vaihteet. Vaihteen vaihtuessa ei vaihdetakaan varsinaisesti vaihdetta, vaan kaksoiskytkimen avulla veto siirretään toiselle vaihteistolle, jossa seuraava pykälä on jo esivalittuna. Mekatroniikka-yksikkö on siis se laite, joka sähköhydraulisesti vaihtaa niitä vaihteita niissä manuaalivaihteistoissa. Eli käyttää "vaihteensiirtäjää", kuten kuljettaja käyttää vaihdekeppiä manuaalivaihteisessa autossa.

Olipas sekava selitys... ::)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Buli T

Onko kenelläkään tietoa, mikä DSG6-versio on uudessa Räsässä? Ja onko se herkkä vikaantumiselle?

V60

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 17.01.14 - klo:10:11
Sitä minäkin ihmettelen...kun esim Rä golfissa tai S3ssa jossa on 380nm vakiona. Niin kyllä se ainakin +400nm kestää helposti.
Siis DSG6

Ulkomaisilla foorumeilla on ollut puhetta että DSG6 kestää mekaanisesti 500 Nm ja ja joissain tapauksissa on otettu 600 Nm. Mutta tuo 500 Nm lienee raja jonka yli ei pitäisi mennä väännöt.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

geeni

No nyt teki DSG7 ensimmäisen kerran temput. Valoista lähtiessä ei halunnutkaan vaihtaa kakkoselta ylöspäin vaan kiersi paljon tavallista korkeammalle, töksähtäen kuitenkin viimein isommalle vaihteelle. Perstuntumalla sanoisin, että se hyppäsi suoraan neloselle tai vitoselle, mutta mikä lie tuossa loodassa edes mekaanisesti mahdollista. Mittariston vaihdeindikaattori ei näyttänyt enää yhtään mitään, välkytti vaan koko vaihdenumeroriviä.

Parit valot oli vielä ennen määränpäätä, ja sama käytös toistui aina liikeelle lähtiessä. No, jätin auton parkkiin ja käväisin asioilla. Siitä uudelleen startatessa kaikki toimi taas ihan normaalisti. Mekatroniikka säikähti pakkasta tai jotain sen suuntaista?

Arte

Joskus "jostain" lukeneena toi:

"välkytti vaan koko vaihdenumeroriviä."

..kuulostaa äkkisiltään reissulta loota-hommiin.

Haeppas Youtubesta "dsg prnds"
ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

geeni

#1088
Jeh. Pitänee tsekata, josko se on logannu vikakoodin.

Googlauksen perusteella tosiaan aika yleinen ongelma, vian aiheuttajista parhaiten tähän sopis ehkä viallinen lämpötila-anturi. I wish :P

exari

Työkaveri tossa aamulla parkkipaikalla jäi jutuille...toledo 6kk vanha 12tkm ajettu: dsg7 porsi,kuulemma palaneen öljyn käry ja liike loppui siihen.uusix meni...

RSOCUstin

Torstaina ajelin Tapiolasta lentokentälle. Tuuskin rampilta lähdin valoista alkoi laatikko arpomaan minkä vaihteen heittää pykälään. Ykkönen kakkonen vapaa ja kakkosella lähti. Ei vilkkunut vaihdekaaviot. Ehkä joku anturi sai kylmää. Kylmäs Kyl oloa kun lähti liikkeelle.
DSGn kiroja.



Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk

stallione

Itsellä 2.0tdi dsg-6. Itse ajanut nyt 75tkm ja mittarissa 175000km. Ei mitään ongelmaa koskaan ja kenkää saa joka päivä kunnolla. Olen vähintääkin tyytyväinen dsg vaihteistoon!
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

repomies

Lainaus käyttäjältä: Majo - 15.01.14 - klo:14:27
Uusi Skoda Octavia 1.8 TSI 4x4 alla ja heti ensimmäisen 1000km jälkeen vaihteiston kanssa ongelmia. Liikkeellelähtiessä D tai R sisään ja auto ei lähde normaalisti "ryömimään" vaan kaasulla vaihde menee töksähtäen sisään. Tämä joka kerta liikkeelle lähdettäessä, todella rasittava kaupunkiajossa. Vika ilmenee noin 1/10 kerralla auton käynnistäessä ja häviää vain/kun sammuttaa ja starttaa auton uudestaan. Viittaisi siis, että ohjelmistossa jotain häikkää, lämpötilallakaan ei tunnu olevan vaikutusta. Kenelläkään neuvoja tilanteeseen?

Ihan identtisiä oireita ei omassa DSG6:a ole, mutta satunnaisesti tekee tuota liikkeellelähdöissä. Eli niin, että minulla samalla reissulla joskus voi lähteä valoista pehmeästi ja joskus nykäisee.

VCDS:llä voi yrittää tehdä sopeutuksen. Ross-techin wikissä on ohjeet. Mutta eipä tuo välttämättä kyllä auta. Minulla tuo on yleensä aavistuksen parantanut liikkeellelähtöjä, ainakin joksikin aikaa.

Laakkonen ei löytänyt autostani mitään vikaa tietenkään. Mekatroniikka siihen kaiketi pitäisi vaihtaa jos jotain. Toinen epäilyksen alainen komponentti on kaksoismassavauhtipyörä, mutta sen välysten ja kulumisen nyt luulisi näkyvän jokaisessa liikkeellelähdössä. Vaan mistä näitä tietää..

Sinun autossasi takuun pitäisi hoitaa tuo, ja jos se ongelma on helpohko kutitella esiin niin ei muuta kuin huoltoneuvojan kanssa ajelulle.

juhajee

Lainaus käyttäjältä: geeni - 17.01.14 - klo:19:46
No nyt teki DSG7 ensimmäisen kerran temput. Valoista lähtiessä ei halunnutkaan vaihtaa kakkoselta ylöspäin vaan kiersi paljon tavallista korkeammalle, töksähtäen kuitenkin viimein isommalle vaihteelle. Perstuntumalla sanoisin, että se hyppäsi suoraan neloselle tai vitoselle, mutta mikä lie tuossa loodassa edes mekaanisesti mahdollista. Mittariston vaihdeindikaattori ei näyttänyt enää yhtään mitään, välkytti vaan koko vaihdenumeroriviä.

Parit valot oli vielä ennen määränpäätä, ja sama käytös toistui aina liikeelle lähtiessä. No, jätin auton parkkiin ja käväisin asioilla. Siitä uudelleen startatessa kaikki toimi taas ihan normaalisti. Mekatroniikka säikähti pakkasta tai jotain sen suuntaista?

Kuulostaa tutulta,.....itsellä  oli samanlaisii oireita tdi golfisssa -06  ja loppujen lopuksi mekatroniikkayksikkö meni vaihtoon!

SNG

Lainaus käyttäjältä: geeni - 17.01.14 - klo:19:46
No nyt teki DSG7 ensimmäisen kerran temput. Valoista lähtiessä ei halunnutkaan vaihtaa kakkoselta ylöspäin vaan kiersi paljon tavallista korkeammalle, töksähtäen kuitenkin viimein isommalle vaihteelle. Perstuntumalla sanoisin, että se hyppäsi suoraan neloselle tai vitoselle, mutta mikä lie tuossa loodassa edes mekaanisesti mahdollista. Mittariston vaihdeindikaattori ei näyttänyt enää yhtään mitään, välkytti vaan koko vaihdenumeroriviä.

Parit valot oli vielä ennen määränpäätä, ja sama käytös toistui aina liikeelle lähtiessä. No, jätin auton parkkiin ja käväisin asioilla. Siitä uudelleen startatessa kaikki toimi taas ihan normaalisti. Mekatroniikka säikähti pakkasta tai jotain sen suuntaista?

Samat oireet oli aikanaan ex-Touranissa (04 2.0tdi). Mekatroniikka meni silloin vaihtoon.

geeni

Kuis teillä noita oireita oli, satunnaisesti vai jäikö kerrasta päälle?

Majo

Lainaus käyttäjältä: repomies - 17.01.14 - klo:21:24
Ihan identtisiä oireita ei omassa DSG6:a ole, mutta satunnaisesti tekee tuota liikkeellelähdöissä. Eli niin, että minulla samalla reissulla joskus voi lähteä valoista pehmeästi ja joskus nykäisee.

VCDS:llä voi yrittää tehdä sopeutuksen. Ross-techin wikissä on ohjeet. Mutta eipä tuo välttämättä kyllä auta. Minulla tuo on yleensä aavistuksen parantanut liikkeellelähtöjä, ainakin joksikin aikaa.

Laakkonen ei löytänyt autostani mitään vikaa tietenkään. Mekatroniikka siihen kaiketi pitäisi vaihtaa jos jotain. Toinen epäilyksen alainen komponentti on kaksoismassavauhtipyörä, mutta sen välysten ja kulumisen nyt luulisi näkyvän jokaisessa liikkeellelähdössä. Vaan mistä näitä tietää..

Sinun autossasi takuun pitäisi hoitaa tuo, ja jos se ongelma on helpohko kutitella esiin niin ei muuta kuin huoltoneuvojan kanssa ajelulle.

Ongelmat loppuivat yllättäen kuin seinään. Toivottavasti kyse oli vain uudenkarheudesta tai vielä vaihteiston hioutumisesta ajotyyliin. Seuraillaan tilannetta ja koputellaan puuta, jospa selvittiin säikähdyksellä. Kiitos vastauksesta kuitenkin.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Majo - 24.01.14 - klo:18:02
Ongelmat loppuivat yllättäen kuin seinään. Toivottavasti kyse oli vain uudenkarheudesta tai vielä vaihteiston hioutumisesta ajotyyliin. Seuraillaan tilannetta ja koputellaan puuta, jospa selvittiin säikähdyksellä. Kiitos vastauksesta kuitenkin.

No eikös tuo kieli vähän sähköongelmista (mekatroniikka). Harvemmin mekaaniset viat korjaantuvat itsellään. Mut toivotaan parasta, että oli vain alkukankeutta.

biili_

Lainaus käyttäjältä: Majo - 24.01.14 - klo:18:02
Ongelmat loppuivat yllättäen kuin seinään. Toivottavasti kyse oli vain uudenkarheudesta tai vielä vaihteiston hioutumisesta ajotyyliin. Seuraillaan tilannetta ja koputellaan puuta, jospa selvittiin säikähdyksellä. Kiitos vastauksesta kuitenkin.

Huollossa osasivat ainakin omastani saada mekatroniikan laukeamaan uudestan testiajolla. Mekatroniikka meni vaihtoon samanlaisella oireella.

Sukkis

Toisessa ketjussa jo kommentoin tuota liikkeellä lähdettäessä tuntuvaa jyrinää/tärinää.
Ja tänään ajellessa jäi vilkuttamaan D2 ja veto katos lähes kokonaan. Parkkikselle asti pääsin sammutin ja koitin uusiks ni toimi taas ok.
Ajelin kilsan ja soitin Pitskun Vehoon. Puhelun aikana ihme vinkuna ja rohina koneesta ja kävi todella epätasaisesti. Ihanku ois pätkiny jotenki.
No maanantaina auto pajalle ja katotaan mitä nyt sitte tällä kertaa.

Mekatroniikka vaihdettu 07/2013 ja nyt villi veikkaus, että kytkinpaketti menis vaihtoon. Ketju vika tuskin on kun ei rallata eikä mitään.

Auto siis -09 Ocu 1.8Tsi 91tkm, dsg7
Saa nähä meneekö tappeluks kuka maksaa tälläkertaa. Viimeks ei menny omasta pussista.

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 29.01.14 - klo:18:42
Toisessa ketjussa jo kommentoin tuota liikkeellä lähdettäessä tuntuvaa jyrinää/tärinää.
Ja tänään ajellessa jäi vilkuttamaan D2 ja veto katos lähes kokonaan. Parkkikselle asti pääsin sammutin ja koitin uusiks ni toimi taas ok.
Ajelin kilsan ja soitin Pitskun Vehoon. Puhelun aikana ihme vinkuna ja rohina koneesta ja kävi todella epätasaisesti. Ihanku ois pätkiny jotenki.
No maanantaina auto pajalle ja katotaan mitä nyt sitte tällä kertaa.

Mekatroniikka vaihdettu 07/2013 ja nyt villi veikkaus, että kytkinpaketti menis vaihtoon. Ketju vika tuskin on kun ei rallata eikä mitään.

Auto siis -09 Ocu 1.8Tsi 91tkm, dsg7
Saa nähä meneekö tappeluks kuka maksaa tälläkertaa. Viimeks ei menny omasta pussista.

Kytkinpaketti vaihtoon. Nyt tapellaan kuka maksaa ja mitä.

djoh

Lainaus käyttäjältä: geeni - 17.01.14 - klo:19:46
No nyt teki DSG7 ensimmäisen kerran temput. Valoista lähtiessä ei halunnutkaan vaihtaa kakkoselta ylöspäin vaan kiersi paljon tavallista korkeammalle, töksähtäen kuitenkin viimein isommalle vaihteelle. Perstuntumalla sanoisin, että se hyppäsi suoraan neloselle tai vitoselle, mutta mikä lie tuossa loodassa edes mekaanisesti mahdollista. Mittariston vaihdeindikaattori ei näyttänyt enää yhtään mitään, välkytti vaan koko vaihdenumeroriviä.

Parit valot oli vielä ennen määränpäätä, ja sama käytös toistui aina liikeelle lähtiessä. No, jätin auton parkkiin ja käväisin asioilla. Siitä uudelleen startatessa kaikki toimi taas ihan normaalisti. Mekatroniikka säikähti pakkasta tai jotain sen suuntaista?

Oma 2011 Audi A3 TFSI 1.2 + S-tronic tekee kylmänä samaa eli ei meinaa 2 pykälästä sportilla heittää isompaa millään. Kun käyttää D asennolla tai antaa lämmetä niin ongelma häviää. Ajettu vähän vajaa 60 kiloa. Onneksi on liisari ja siitä pääsee tänä vuonna eroon :-)

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 04.02.14 - klo:07:57
Kytkinpaketti vaihtoon. Nyt tapellaan kuka maksaa ja mitä.

Jaha koittivat puoliksi eli fifty-fifty.. ei mee läpi! eli aletaan riitelemään tästä. Kuluttajaneuvontaan oltu jo yhteyksissä ja laitettu maahantuojalle postia suoraan.

biili_

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 04.02.14 - klo:18:35
Jaha koittivat puoliksi eli fifty-fifty.. ei mee läpi! eli aletaan riitelemään tästä. Kuluttajaneuvontaan oltu jo yhteyksissä ja laitettu maahantuojalle postia suoraan.

Onko auto ostettu liikkeestä? Jos on, niin pyydähän liike talkoisiin ja tarvittaessa laita kuluttaviraston autokauppojen sivuille linkkiä.

Ovatko ottaneet huollossa vielä näytteitä laatikon öljyistä, että löytyykö metallihippuja?

TAEA

Olisi kiva kuulla miten kuluttaja asiamies ottaa asiaan kantaa? Keneen olet ollut helkama autoon yhteydessä? Itse kävin taiston maahantuojan kanssa, jutut on nimimerkilläni tässä ketjussa. Jäi sen verran hampaan koloon että olen lähestynyt asiassa autoalan lehtiä ja yrittänyt niiden kautta saada asialle lisää julkisuutta. Osa lehdistä taitaa olla renkinä kun eivät näe asiassa mitään poikkeavaa, osa ei ole vastannut viesteihini ollenkaan.
Mistä löydetään viisaus tai taho joka pystyy asialle oikeasti jotain tekemään?

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 04.02.14 - klo:22:23
Onko auto ostettu liikkeestä? Jos on, niin pyydähän liike talkoisiin ja tarvittaessa laita kuluttaviraston autokauppojen sivuille linkkiä.

Ovatko ottaneet huollossa vielä näytteitä laatikon öljyistä, että löytyykö metallihippuja?

Auto on ostettu liikkeestä 4/2013.
Mekatroniikka vaihdettiin liikkeen piikkiin 7/2013
Nyt menisi sitten kytkinpaketti vaihtoon. Tämä diili on juuri myyjäliikkeen ehdottama. Sanoivat, että maahantuoja ei näissä avustamaan lähde. Siksi laitoin suoraan postia helkama-autolle.
Auto on Veho Pitäjänmäessä ja siellä lukivat vikakoodit (herjasi kytkin levyä 1) ja tekivät jotain erinäisiä testejä minkä perusteella tulivat siihen tulokseen, että kytkinpaketti vaihtoon.
Mun mielestä ei millään tavalla kohtuullista tuo fifty-fifty diili. Autolla oli ostettaessa ajettu 81tkm nyt 91tkm ja kaksi kertaa laatikko antautunut.

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 04.02.14 - klo:22:33
Olisi kiva kuulla miten kuluttaja asiamies ottaa asiaan kantaa? Keneen olet ollut helkama autoon yhteydessä? Itse kävin taiston maahantuojan kanssa, jutut on nimimerkilläni tässä ketjussa. Jäi sen verran hampaan koloon että olen lähestynyt asiassa autoalan lehtiä ja yrittänyt niiden kautta saada asialle lisää julkisuutta. Osa lehdistä taitaa olla renkinä kun eivät näe asiassa mitään poikkeavaa, osa ei ole vastannut viesteihini ollenkaan.
Mistä löydetään viisaus tai taho joka pystyy asialle oikeasti jotain tekemään?

Ei mulla mitään ns. kontaktia ole Helkama-autolla. Laitoin siihen yleiseen meiliosoitteeseen sekä kenttäjohtajalle. Voihan olla, että posti menee suoraan roskakoriin.
Kuluttaja neuvontaan soitin eilen ja ottivat tiedot ylös. Lupasivat tarkastaa vastaavanlaiset tilanteet ja katsotaan jatkoa sitten.
Olen miettinyt myös tuota samaa eri medioihin kirjoittamista, mutta tuntuu tosiaan siltä, että esim. autoalan julkaisut on hiljennetty asiasta tavalla tai toisella. Soittelin myös pajoille jotka korjaa DSG vaihteistoja niin sanoivat, että lähes päivittäin tulee kyselyjä DSG ongelmista ja korjauksista.
Ei taida asialle kukaan pystyä mitään tekemään.


Asterion

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 05.02.14 - klo:07:19
Auto on ostettu liikkeestä 4/2013.
Mekatroniikka vaihdettiin liikkeen piikkiin 7/2013
Nyt menisi sitten kytkinpaketti vaihtoon. Tämä diili on juuri myyjäliikkeen ehdottama. Sanoivat, että maahantuoja ei näissä avustamaan lähde. Siksi laitoin suoraan postia helkama-autolle.
Auto on Veho Pitäjänmäessä ja siellä lukivat vikakoodit (herjasi kytkin levyä 1) ja tekivät jotain erinäisiä testejä minkä perusteella tulivat siihen tulokseen, että kytkinpaketti vaihtoon.
Mun mielestä ei millään tavalla kohtuullista tuo fifty-fifty diili. Autolla oli ostettaessa ajettu 81tkm nyt 91tkm ja kaksi kertaa laatikko antautunut.

Olen kanssasi ihan samaa mieltä että tuo 50-50 jako ei ole reilu.  Viimeisestä korjauksesta on sinulla mennyt jo yli puoli vuotta ja muistaakseni tämä puoli vuotta oli yksi käytetyistä ajanjaksoista näissä vastuukysymyksissä. Kuluttajaneuvojallahan on näistä DSG-vaihteisto-ongelmista varmaan satoja tarinoita tiedostoissaan, uskon, että heiltä löytyy tähän hyvä ratkaisuehdotus. Siihen se sitten jääkin jos et halua jatkaa riitelyä kuluttajariitalautakuntaan tai jopa käräjäoikeuteen.

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/6ed196a7-c31b-4c38-8004-d6564e930858.aspx

Tsemppiä vääntöihin!

p.s. Milloinkohan jollain merkittävällä suurilevikkisellä suomalaisella lehdellä tai tv-ohjelmalla olisi oikeasti uskallusta nostaa nämä DSG-murheet framille isona juttuna...

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 05.02.14 - klo:07:39
Olen kanssasi ihan samaa mieltä että tuo 50-50 jako ei ole reilu.  Viimeisestä korjauksesta on sinulla mennyt jo yli puoli vuotta ja muistaakseni tämä puoli vuotta oli yksi käytetyistä ajanjaksoista näissä vastuukysymyksissä. Kuluttajaneuvojallahan on näistä DSG-vaihteisto-ongelmista varmaan satoja tarinoita tiedostoissaan, uskon, että heiltä löytyy tähän hyvä ratkaisuehdotus. Siihen se sitten jääkin jos et halua jatkaa riitelyä kuluttajariitalautakuntaan tai jopa käräjäoikeuteen.

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/6ed196a7-c31b-4c38-8004-d6564e930858.aspx

Tsemppiä vääntöihin!

p.s. Milloinkohan jollain merkittävällä suurilevikkisellä suomalaisella lehdellä tai tv-ohjelmalla olisi oikeasti uskallusta nostaa nämä DSG-murheet framille isona juttuna...

Niin pitkälle mennään mitä on tarvis. Jokunen kymmenen prosenttia pitää jonkun tahon tulla vielä vastaan ennenkuin hyväksyn diilin. En aio korjata autoa saa lojua Vehon pihalla vaikka muutaman kuukauden jos tarve vaatii. Autolla vielä täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, ei vetokoukkua mitä voitaisiin käyttää hajoamisen syynä. Tein jopa väli öljynvaihdon muutama kuukausi sitten huolto-ohjelman ulkopuolella ja sekin tehtiin Veholla. On se prkl kumma kun kuluttajaa kusetetaan..

Asterion

Tässä näitä riita-asioita ja kuluttajaviraston ratkaisuja niille, jotka näitä sivuja eivät ole jo aiemmin nähneet

http://www.kuluttajavirasto.fi/autot/virhetilanteet/hakutulos.aspx?wordid=792417d5-cc1c-4930-95ee-8ee22d96a3a6

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy