DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Keni1

Mä muistaakseni laitoin tähän aikanaan että DSG 7 ei vikoja, silloin vielä luulin että vaihteistossa havaittu ajonaikainen virhe oli vain sattumaa, heitti siis itsekseen vapaalle kesken ajon, nyt myöhemmin selvinnyt että olikin ominaisuus joka voidaan korjata vaihtamalla paremmin DSG vaihteistoon sopivat öljyt, hyvin on suunniteltu ja testattu.

DSG 6:sta voinee suositella varauksetta, DSG 7 (kuiva) pilaa koko vaihteiston maineen, halvalla yritettiin saada hyvää, ei saatu. Vaikka DSG 6:ssakin ollut ongelmia niin se kestää paljon kovemmat väännöt kuin DSG 7, joten mikään ihme että on 'parempi'. DSG 7 maksimiväännöt 250 Nm, joissakin moottoreissa tuo vääntö otetaan jo uutena, aika limiteillä siis mennään vaikka kait se kovemmatkin väännöt kestää. DSG 6 kestänee helposti 400 Nm väännöt??? Siinä on iso ero.

vasara

Mikähän erikois-DSG tässä on?.. vääntöä 1250 Nm.. supersport versiossa 1500 Nm.
http://www.autowiki.fi/index.php/Bugatti_Veyron
Kestävyydestä taitaa olla aika vähän tilastoa :)

Kennedy

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 08.01.14 - klo:14:04
Mikähän erikois-DSG tässä on?.. vääntöä 1250 Nm.. supersport versiossa 1500 Nm.
http://www.autowiki.fi/index.php/Bugatti_Veyron
Kestävyydestä taitaa olla aika vähän tilastoa :)

Tosta puuttuu sanoja välistä.

Tietokoneohjattu 7-portainen DSG, vaihtoaika alle 150 millisekuntia. Sen on valmistanu Englantilainen Ricardo Borg-Warnerin, joka suunnitteli 6-vaihteisen DSG:n joita käytetään Volkswagen Groupin autoissa, sijaan.

The transmission is a dual-clutch direct-shift gearbox computer-controlled automatic with seven gear ratios, with magnesium paddles behind the steering wheel and a shift time of less than 150 milliseconds, built by Ricardo of England rather than Borg-Warner

Ihan toisen firman tekele. Ja tosiaan tuossa ei ole taidettu miettiä miten halvalla sen saa tehtyä  :)
300ZX
Passat Variant 2013

vasara

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 08.01.14 - klo:14:21
Tosta puuttuu sanoja välistä.

Tietokoneohjattu 7-portainen DSG, vaihtoaika alle 150 millisekuntia. Sen on valmistanu Englantilainen Ricardo Borg-Warnerin, joka suunnitteli 6-vaihteisen DSG:n joita käytetään Volkswagen Groupin autoissa, sijaan.

The transmission is a dual-clutch direct-shift gearbox computer-controlled automatic with seven gear ratios, with magnesium paddles behind the steering wheel and a shift time of less than 150 milliseconds, built by Ricardo of England rather than Borg-Warner

Ihan toisen firman tekele. Ja tosiaan tuossa ei ole taidettu miettiä miten halvalla sen saa tehtyä  :)
Sama firma se on. Vagin DSG on Borg-Warner:ilta lisensioitu. Sama idea, järeämpi toteutus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

tet

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 08.01.14 - klo:14:43
Sama firma se on. Vagin DSG on Borg-Warner:ilta lisensioitu. Sama idea, järeämpi toteutus.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

Luepa uudestaan tarkemmin.  ;) Veyronin laatikon valmistaa Ricardo.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Jodl

Laitetaan nyt kokemusta tännekin.

Golf VI (v2009) 1.4TSI (118kW) ja DSG7. Ajettu joku ~75tkm tällä hetkellä (äänestysnapit tuon mukaan). Olen ymmärtänyt että kone on ketjulla (mahdollisesti surullisen kuuluisa porsimisestaan) ja laatikossa kuivat kytkimet. Vielä ei ole ollut varsinaisia ongelmia. Sellaista olen huomannut, että vaihtaa aika nopeasti 2 sisään liikkeelle lähdön jälkeen. Saattaa jopa olla että auto tuskin liikkuu jos lähtee vähän hitaasti liikkeelle ja silti vaihtaa pykälää ylemmäs. Pitää tehdä lisähuomioita, että kehittyykö tuosta ongelmia. Auto on pääosin emännän ajossa niin en jatkuvasti tutkaile mitä tapahtuu.

Pienellä kuormalla toimii mielestäni hyvin ja sulavasti. Kun kuorma lisääntyy ja/tai perään laitetaan kärry (vasta jarrutonta vetänyt mutta toki sekin on saattanut olla aika painavaksi kuormattu  :-[ ) niin laatikon käytös muuttuu varmaankin ihan kuorman takia. Sinällään ei mitään uutta että ylämäessä hakee vähän pienempää kuormalla. Vielä jos vetäisi maksimikuormaa (1400kg muistaakseni tuolla autolla), niin mitähän mahtais laatikko tykätä? Millä aikajänteellä laatikkoon kannattaa öljyt vaihtaa? Tuntui olevan marmoritiskilläkin ihan pajatso, että pitääkö vaihtaa vai ei (siis eipä siellä ainakaan kaikki työntekijät tiedä tai eivät ainakaan ole samaa mieltä).

tet

^ Kuivaan 7-vaihteiseen ei ole tarkoitus vaihtaa öljyjä. Paitsi ehkä nyt meneillään olevassa kampanjassa, kun kuulemma vaihtelevat toisen tyyppiseen öljyyn. En vaan muista että kummastako öljystä siinä oli kyse, laatikon vai mekatroniikan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

teve

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 04.01.14 - klo:18:48
Kimmoke tähän tuli oikeastaan siitä, että ostaessani vajaa vuosi sitten silloin parivuotiaan Q5:n toimi vaihteisto varsin pehmeästi. Nyt vuoden käytön jälkeen on alkanut ilmetä jonkinlaista kulmikkuutta ja "tömpsähdyksiä" vaihtojen yhteydessä. Taitaa olla pikkuisen alle 50 tkm mittarissa. Ei mitenkään suuressa mittakaavassa, mutta havaittavasti kuitenkin. Olisiko tuo normaalin kulumisen piikkiin menevää, vai mahdollisesti seurausta siitä, että en tosiaankaan sääli autojani käytössä?
Itsellä vähän samoja oireita 30tkm rullatun A4:n kanssa. Vaihtaminen muuttunut kulmikkaammaksi, esimerkiksi paikaltaan lähdettäessä pyrkii potkaisemaan / sutaisemaan, vaikka odotan rauhassa vaihteen kytkeytymistä ennen liikkeelle lähtöä. Tämä siis uusi oire, joka ilmaantunut vasta viimeisen parin tuhannen kilometrin aikana.
Onko laatikko poikimassa?
Oma autoevoluutio:
Carina -77 > Visa Gti -88 > Corolla FX -87 > Carina farkku -91 > Xantia farkku -98 > 405 farkku -99 > C5 farkku (uusi) -04 > C5 farkku hdi136 -09 > A4 1,8 sedan -11 (uusi) + 320xi farkku (uusi) -13

Asterion

Lainaus käyttäjältä: teve - 10.01.14 - klo:10:35
Itsellä vähän samoja oireita 30tkm rullatun A4:n kanssa. Vaihtaminen muuttunut kulmikkaammaksi, esimerkiksi paikaltaan lähdettäessä pyrkii potkaisemaan / sutaisemaan, vaikka odotan rauhassa vaihteen kytkeytymistä ennen liikkeelle lähtöä. Tämä siis uusi oire, joka ilmaantunut vasta viimeisen parin tuhannen kilometrin aikana.
Onko laatikko poikimassa?

Tuohon ei kai kukaan pysty vastaamaan, omalla DSG-7:lla on 100tkm synttärit tässä kuussa (arvio) ja kyllä tuo mielestäni toimii yhä yhtä hienosti kuin ihan uutenakin. Tästä joku saa vielä allensa hyvän auton kun auto menee lähikuukausina vaihtoon juuri sen takia, että omalla rahalla korjaukset maksavana ei ole varaa näihin DSG-arpajaisiin  8)

Geoman

#1029
Lainaus käyttäjältä: teve - 10.01.14 - klo:10:35
Itsellä vähän samoja oireita 30tkm rullatun A4:n kanssa. Vaihtaminen muuttunut kulmikkaammaksi, esimerkiksi paikaltaan lähdettäessä pyrkii potkaisemaan / sutaisemaan, vaikka odotan rauhassa vaihteen kytkeytymistä ennen liikkeelle lähtöä. Tämä siis uusi oire, joka ilmaantunut vasta viimeisen parin tuhannen kilometrin aikana.
Onko laatikko poikimassa?
Tanskalaisen Mekatroniikka-yksiköitä korjaavan evosoft.dk nettisivuilla kyseistä oiretta käsitellään mekatroniikkavikana . Vian pitäisi kyllä näkyä testerillä?
ks. http://www.evosoft.dk/DSGRepair.html

Poni

Voiko kylmenneellä säällä olla vaikutusta yllä oleviin ongelmiin?
Ainakin olen huomannut, että kunnolla esilämmitetyn autoni laatikko toimii pehmeästi, kuin unelma.
Jos taas kylmiltään lähtee, niin onhan koko auto silloin "kulmikkaampi".

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Poni - 10.01.14 - klo:14:20
Voiko kylmenneellä säällä olla vaikutusta yllä oleviin ongelmiin?
Ainakin olen huomannut, että kunnolla esilämmitetyn autoni laatikko toimii pehmeästi, kuin unelma.
Jos taas kylmiltään lähtee, niin onhan koko auto silloin "kulmikkaampi".
Samaisia havaintoja. Joku jossain kirjoitti että laittaisko säteilylämppärin myös laatikolle :D

ML1

Omassa, 7v kuiva, laatikossa esiintyy kulmikkuutta kylmänä vähenee lämmetessä. Nyt ajettu n.45 tkm. Kerran kytkin vaihdettu takuuna kun nyki liuttaessa eteen ja taakse. Vaihtaa myös nopeasti 2 niinkuin joku jo mainitsi. S:llä ei vaihda yhtä nopeasti  ;)
Muuten toiminut tähän mennessä hienosti  8)
Emännän 8 v Bimmerissä laatikon toiminta on kyllä melkein kun toiselta planeetalta.  :)
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

livejungle

Ex DSG seiskaa kairattu kuivana 168tkm. Ei ongelmia eikä tarvii vieläkään luikkaria. Nyt myynnissä. Vielä kestää kairata  ;D

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 10.01.14 - klo:11:40
Tästä joku saa vielä allensa hyvän auton kun auto menee lähikuukausina vaihtoon juuri sen takia, että omalla rahalla korjaukset maksavana ei ole varaa näihin DSG-arpajaisiin  8)

Uumoilet siis kuitenkin tulevia korjauksia, vai? Vieläköhän liike myöntää jonkinlaisen takuun seuraavalle omistajalle, vai myytkö itse suoraan? Silloinhan takuuta ei tule.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 10.01.14 - klo:11:40
Tästä joku saa vielä allensa hyvän auton kun auto menee lähikuukausina vaihtoon juuri sen takia, että omalla rahalla korjaukset maksavana ei ole varaa näihin DSG-arpajaisiin  8)

Mielestäni syy on turha. Sinulla kun on mopo 1.2 jossa vääntöä vähemmän kuin 1.4 koneissa, niin eipä pitäisi laatikon joutua hirmuisen koville. Lisäksi autossa on virhevastuu, jolle ei ole takarajaa, joten jos olet huoltanut autosi ok voi aina kiikuttaa sitä pajalle ja konserni maksaa.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 10.01.14 - klo:17:08
... Lisäksi autossa on virhevastuu, jolle ei ole takarajaa, joten jos olet huoltanut autosi ok voi aina kiikuttaa sitä pajalle ja konserni maksaa.

No nythän sie vitsin murjasit  ;D

Filixon

#1037
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 10.01.14 - klo:17:08
Lisäksi autossa on virhevastuu, jolle ei ole takarajaa, joten jos olet huoltanut autosi ok voi aina kiikuttaa sitä pajalle ja konserni maksaa.

Jonkinlainen virhevastuun takaraja taitaa olla auton odotettavissa oleva käyttöaika. Kumpi siinä painanee enemmän, auton ikä vai ajetut kilometrit? Mekaaninen osa varmaan kuluu paljossa ajossa; aika raiskannee enemmän koria: peltejä ja maalipintoja.

Oikeampaa on varmaan puhua auton kuluvien osien odotettavasta kestosta...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Poni

Joku BMW:n laatikko ei ole missään määrin vertailukelpoinen DSG:n kanssa.
Siellä vielä liemi hilluu momentinmuuntimessa.
Mutta yhtä lailla nekin ovat kylmälle nirsoja.

Mahtaako muuten Mesessä olla nykään SDG-tyyppisiä vaihteistoja,  vai ovatko "perinteisiä"?

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 10.01.14 - klo:17:27
Jonkinlainen virhevastuun takaraja taitaa olla auton odotettavissa oleva käyttöaika. Kumpi siinä painanee enemmän, auton ikä vai ajetut kilometrit? Mekaaninen osa varmaan kuluu paljossa ajossa; aika raiskannee enemmän koria: peltejä ja maalipintoja.

Oikeampaa on varmaan puhua auton kuluvien osien odotettavasta kestosta...

No en mäkään mikään alan profeetta ole, mutta olellista on kai se onko tuotteessa ollut virhe alunperin. Siittä johtuu tämä, että takarajaa ei suorastaan ole. Toki varmaan auton ikä, yms tulee jossainvaihein mukaan kuvioon. Silti hullua puuhaa kun väki vaihtaa DSG ongelman takia autoa mutta vaihtoon hukattu väliraha ei ole mikään ongelma.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 10.01.14 - klo:22:37
No en mäkään mikään alan profeetta ole, mutta olellista on kai se onko tuotteessa ollut virhe alunperin. Siittä johtuu tämä, että takarajaa ei suorastaan ole. Toki varmaan auton ikä, yms tulee jossainvaihein mukaan kuvioon. Silti hullua puuhaa kun väki vaihtaa DSG ongelman takia autoa mutta vaihtoon hukattu väliraha ei ole mikään ongelma.

No ainakin itse koen niin, että jos vaihteisto antautuu alle 150tkm, tuotteessa on ollut vikaa. Olipa kuinka nykyaikaista tai hiteciä tahansa. Kuitenkin täältäkin saa lukea juttuja DSG "korjauksista" jossa asiakas on maksumies jollakin osuudella. Mielestäni huutava vääryys. Onhan se väliraha selvästi järkevämpää sijoitaa tuotteeseen joka kestää vaikka 200tkm (eri merkkinen auto esim.), kuin mikä kestää esim. alle 100tkm (esim. uusi dsg-vaihteisto), näin nyt esimerkiksi.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 11.01.14 - klo:00:13
No ainakin itse koen niin, että jos vaihteisto antautuu alle 150tkm, tuotteessa on ollut vikaa. Olipa kuinka nykyaikaista tai hiteciä tahansa. Kuitenkin täältäkin saa lukea juttuja DSG "korjauksista" jossa asiakas on maksumies jollakin osuudella. Mielestäni huutava vääryys. Onhan se väliraha selvästi järkevämpää sijoitaa tuotteeseen joka kestää vaikka 200tkm (eri merkkinen auto esim.), kuin mikä kestää esim. alle 100tkm (esim. uusi dsg-vaihteisto), näin nyt esimerkiksi.

Ei ole. Nämä vaihtopaniikkiset vaihtavat sen toisista ongelmista kärsivän kuitenkin taas vuoden päästä seuraavaan. Halvempi on korjata olevan hajoaminen, kun syytää välirahaa johonkin toiseen luuskaan. Ei tolla markkinoilla vaan ole sellaista autoa, joka kestää 20v ilman huoltoja ja ikinä ei tarvitse mitään korjata. Enemmän vainoharhaisten hulluudesta kysy.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 11.01.14 - klo:22:17
Ei ole. Nämä vaihtopaniikkiset vaihtavat sen toisista ongelmista kärsivän kuitenkin taas vuoden päästä seuraavaan. Halvempi on korjata olevan hajoaminen, kun syytää välirahaa johonkin toiseen luuskaan. Ei tolla markkinoilla vaan ole sellaista autoa, joka kestää 20v ilman huoltoja ja ikinä ei tarvitse mitään korjata. Enemmän vainoharhaisten hulluudesta kysy.

"Vaihtopaniikkinen" täällä  8) Jokaisellahan on omat syynsä milloin vaihtaa autonsa uuteen, eli käyttämäsi terminologian mukaan "syytää välirahaa johonkin toiseen luuskaan"  ;D. Tällä nykyisellä on takana neljä vuotta ja 100tkm. Mielestäni ihan hyvä aika päivittää uuteen. Samalla pääsee eroon niistä riskeistä mitä en koskaan olisi uskonut uuden auton tuovan mukanaan epävarman ja hajotessaan kalliisti korjattavan tekniikan kanssa. Auto on minulle käyttöesine ja edellytän siltä tiettyä käyttövarmuutta ja ennustettavuutta. Vag-konsernin tuotteet ei tänä päivänä valitettavasti vakuuta minua.

Filixon

Pian varman kuullaan, mihin ratkaisuun olet päätynyt.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 10.01.14 - klo:16:52
Uumoilet siis kuitenkin tulevia korjauksia, vai? Vieläköhän liike myöntää jonkinlaisen takuun seuraavalle omistajalle, vai myytkö itse suoraan? Silloinhan takuuta ei tule.

Kyllä itse myydessäkin pystyy järjestämään 1/2 vuoden takuun tekniikalle sisältäen mm. vaihteiston. Auto myyntiin Nettiautoon ja siihen Ifin tarjoama kuntoturva. Maksaa 79â,¬ ja myyjä maksaa sen kaupan toteuduttua. Voi edistää kaupantekoa ......

Marjamies

Minulla on -08 3.6 nelikko 85 tkm. Kyselen, onko normaalia, vaihteenlukitsimen jonkinasteinen juuttuminen ala- ylämäissä parkista lähtiessä. Saa aika rivakasti vetää P :ltä R: lle tai D :lle. Olen käyttänyt nyttemmin aina kässäriä eikä tarvi kiskoa, menee sulavasti ajovaihteille samoin ilman kässäriä tasaisella. Tekee häijjyä, jos on unohtanut kässärin mäessä. Tulee heti mieleen DSG :n kaikki mahdolliset viat ja eurot  :-\ Vien auton pian huoltoon niin onkopa huollolla mahdollista ratkaisua herkistää lukitsinta. Kokemuksia kiitos.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 12.01.14 - klo:17:48
Minulla on -08 3.6 nelikko 85 tkm. Kyselen, onko normaalia, vaihteenlukitsimen jonkinasteinen juuttuminen ala- ylämäissä parkista lähtiessä. Saa aika rivakasti vetää P :ltä R: lle tai D :lle. Olen käyttänyt nyttemmin aina kässäriä eikä tarvi kiskoa, menee sulavasti ajovaihteille samoin ilman kässäriä tasaisella. Tekee häijjyä, jos on unohtanut kässärin mäessä. Tulee heti mieleen DSG :n kaikki mahdolliset viat ja eurot  :-\ Vien auton pian huoltoon niin onkopa huollolla mahdollista ratkaisua herkistää lukitsinta. Kokemuksia kiitos.

Veikkaa vikaa p-lukossa. Niitä on mennyt rikki jonkin verran. Ei pysty korjaamaan. Vaihdetaan uuteen. Muistaakseni koko keppi menee uusiksi.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 10.01.14 - klo:15:10
Omassa, 7v kuiva, laatikossa esiintyy kulmikkuutta kylmänä vähenee lämmetessä. Nyt ajettu n.45 tkm. Kerran kytkin vaihdettu takuuna kun nyki liuttaessa eteen ja taakse. Vaihtaa myös nopeasti 2 niinkuin joku jo mainitsi. S:llä ei vaihda yhtä nopeasti  ;)
Muuten toiminut tähän mennessä hienosti  8)
Emännän 8 v Bimmerissä laatikon toiminta on kyllä melkein kun toiselta planeetalta.  :)


Joo eipä ole mullakaan ollut tuo 8-vaihteinen pakkasillakaan oikukas.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Poni - 10.01.14 - klo:21:51
Joku BMW:n laatikko ei ole missään määrin vertailukelpoinen DSG:n kanssa.
Siellä vielä liemi hilluu momentinmuuntimessa.
Mutta yhtä lailla nekin ovat kylmälle nirsoja.

Mahtaako muuten Mesessä olla nykään SDG-tyyppisiä vaihteistoja,  vai ovatko "perinteisiä"?

No 6-vaihteinen  ZF oli kovilla pakkasilla oman kokemuksen mukaan hieman jähmeä ennenkuin öljyt lämpesi lootassa, mutta tää 8-vaihteinen ei oo ollu moksiskaan ja viime talvena oli melkoisen koviakin pakkaskelejä (-25 esim.). Ehkä öljy on notkeampaa tai sitä on tässä uudessa lootassa vähemmän. Kehitys kehittyy jopa ZF:llä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: tet - 10.01.14 - klo:10:23
^ Kuivaan 7-vaihteiseen ei ole tarkoitus vaihtaa öljyjä. Paitsi ehkä nyt meneillään olevassa kampanjassa, kun kuulemma vaihtelevat toisen tyyppiseen öljyyn. En vaan muista että kummastako öljystä siinä oli kyse, laatikon vai mekatroniikan.

Eikai siellä mekatroniikassa mitään öljyä ole. Sehän on sen vaihteiston aivoboksi.

Kuivaan 7-vaihteiseen ei tarvitse vaihtaa öljyä, mutta kyllä jotkut siihenkin on ne vaihtaneet, ihan vaan varmuuden vuoksi. Siellä on vain loraus sitä versus märkä 6-vaihteinen. 6-vaihteisessa on myös vaihdettava suodatin ja tiivisteet, mutta seiskassa ei ole.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy