DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

JLa

Näistä DSG-vaihteistojen ongelmista on ollut paljon juttua palstalla ja netin syövereissä.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304

Keskustelut liittyvät useinmiten VW:n DSG-vaihteistoon, kuten oheisessakin artikkelissa. Audilla käytössä olevien S tronic-kaksoiskytkinvaihteistojen vioista puhutaan harvemmin.
Mitkä ovat suurimmat erot VW:n käyttämän kuivan 7-vaihteisen ja Audilla käytössä olevan 7-vaihteisen kaksoiskytkinvaihteistojen välillä?
Myyjä ei kysyessäni osannut yksilöidä eroja, vaan totesi vaan, että "eroja on" ja ne ovat mm. softapuolella.

Esiintyykö oheisessa artikkelissa mainittuja vikoja myös 7-vaihteisissa S troniceissa?
S tronicien vioista on harvemmin kirjoiteltu julkisuudessa.

Olen kiinnostunut aiheesta, koska harkitsen 7-vaihteisen S tronicin tilaamista seuraavaan autoon pääasiassa vaimon toiveesta. Itse ottaisin manuaalin, jos päätäntävalta olisi yksin minulla.

Kiitokset kaikille asiallisista vastauksista.

autofanaatikko

Onhan siellä Audinkin puolella kait kuivia lootia noissa 7-vaihteisissa. Eikös esim. 1.4TFSI A3:n  S-Tronic ole kuiva 7-vaihteinen?


TDiih

Taitaa enemmän olla vaan myyjän höpöjuttuja, jolla yrittää esittää että olisi parempi tuote. Tehokkaamissa versioissa voi laatikon kartta hieman erota, mutta tämä on vain täysin omaa mutuilua.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Gulf

Kyllä se on JLa parempi ostaa manuaalivaihteinen auto, jos vag-konsernin tuotetta olet katsellut. Meillä oli vähän sama tilanne, manuaalivaihteista autoa mentiin ostamaan ja vaimon päätöksestä vaihtui dsg:ksi, kun hänen käyttöön auto tulikin. No itse ollut seurannut sen tarkemmin näitä dsg ongelmia vuonna 2011, kun auto ostettiin. Ensimmäinen dsg tuli taloon ja samalla viimeinen?

Voit perustella asiaa vaimolle, että varautuu ylimääräisiin korjaamokäynteihin ja takuuajan jälkeen alkaa sitten jännitys, missä vaiheessa korjaamolla alkavat kinuamaan osaa korjauskustannuksista sinun maksettavaksi? Itse en ainakaan ole saanut sijaisauto marmorilta, enkä toiselta korjaamolta, vaikka joka kerta olen kysynyt. Ja voit olla varma, ettei vw-tehtaalla suuremmin panosteta näiden ongelmien korjauksiin, niin kauan kun pysyvät myyntitilastojen kärkipäässä?

repomies

Vikoja on sekä 6- että 7-vaihteisissa. Esimerkiksi työkaverilla on ehjä 7-vaihteinen, ja se on erittäin pehmeä vaihtamaan kaikissa normaaleissa liikennetilanteissa. Oma 6-vaihteinen sitten taas.. ei ole.

Maximus

Hmm... onkohan nyt jotain erikoista menossa... Nyt sunnuntaina 1.12.13 oli taas kerran Aamulehden viimeisellä sivulla semmoinen todella iso Laakkosen VW-mainos. Golfia se mainosteli, mutta pisti oikein silmään, että mainoksessa oli jotain "uutta": siinä ei ensimmäistäkään kertaa näkynyt kirjainyhdistelmää "DSG" tai "TSI". Kierretäänkö tässä nyt kuin kissa kuumaa puuroa vai onko minun mielikuvitukseni saanut siipiä alleen??  ::)
"Age quod agis - tee mitä teet"

tet

Lainaus käyttäjältä: JLa - 30.11.13 - klo:12:57
Keskustelut liittyvät useinmiten VW:n DSG-vaihteistoon, kuten oheisessakin artikkelissa. Audilla käytössä olevien S tronic-kaksoiskytkinvaihteistojen vioista puhutaan harvemmin.
Mitkä ovat suurimmat erot VW:n käyttämän kuivan 7-vaihteisen ja Audilla käytössä olevan 7-vaihteisen kaksoiskytkinvaihteistojen välillä?

Poikittaismoottorisissa Audeissa (A3 ja pienemmät) käytetään periaatteessa samoja laatikoita kuin sisarmerkeillä, mutta mitään varmaa tietoa ei taida olla onko niissä sittenkin jotain pientä eroa (esim. juuri softassa) vai ei.

Pitkittäismoottorisissa Audiessa (A4 ja isommat) taas käytetään mekaanisesti täysin omanlaistaan laatikkoa DL501, joka on märkäkytkiminen 7-vaihteinen. Tätä vaihteistoa ei sisarmerkeillä ole käytössä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 02.12.13 - klo:00:21
Hmm... onkohan nyt jotain erikoista menossa... Nyt sunnuntaina 1.12.13 oli taas kerran Aamulehden viimeisellä sivulla semmoinen todella iso Laakkosen VW-mainos. Golfia se mainosteli, mutta pisti oikein silmään, että mainoksessa oli jotain "uutta": siinä ei ensimmäistäkään kertaa näkynyt kirjainyhdistelmää "DSG" tai "TSI". Kierretäänkö tässä nyt kuin kissa kuumaa puuroa vai onko minun mielikuvitukseni saanut siipiä alleen??  ::)

Nuo kirjainyhdistelmät lienevät tulleet niin tutuiksi ettei tarvitse enää erikseen huudella :)

Gulf

Tutuksi on ainakin minulle tulleet nuo kirjainyhdistelmät ja samalla kertaa myös ylimääräiset korjaamokäynnit?

tet

Toiseen ketjuun etsiskelin tietoa siitä kuinka paljon DSG-vaihteisia autoja mahdetaan meillä myydä. Sellaisen knoppitiedon sain pikaiseltaan lasketuksi, että viime vuonna (2012) myytiin meillä Suomessa DSG-vaihteisia Octavioita noin 2000 kpl.

Siitä saa nyt jonkinlaisen kuvan kuinka suurta osuutta nämä ketjun äänestykseen tulleet vikatapaukset markkinoilla näyttelevät. Jos kaikki äänestyksen tämänhetkiset 125 vikatapausta olisivat vuonna 2012 rekisteröityjä Octavioita, olisi vikatapausten osuus noin 6% myydyistä autoista.

Kaikki DSG-vikaiset Ocut tässä äänestyksessä eivät tietenkään näy, mutta kun suhteuttaa määrän kaikkiin viimeisen 10 vuoden aikana myytyihin DSG-autoihin, niin helposti päätyy sellaiseen lopputulokseen että vikaprosentti tuskin yhtä prosenttia ylittää?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Joo mutta sekin vajaa prosentti pitää kyllä aika kovaa meteliä :)

VW vioista huutelu on kyllä kuin tuuleen huutaisi, ei niille itse kuitenkaan mitään voi sen kun vie auton huoltoon ja thäst's shits!

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 03.12.13 - klo:12:09
Joo mutta sekin vajaa prosentti pitää kyllä aika kovaa meteliä :)

VW vioista huutelu on kyllä kuin tuuleen huutaisi, ei niille itse kuitenkaan mitään voi sen kun vie auton huoltoon ja thäst's shits!

No jos taitoa löytyy (minulta ei löydy) niin voihan niitä itsekin huoltaa. Youtubesta esim. löytyy ohjevideoita vaikkapa mekatroniikan huoltamiseen. ;)

http://www.youtube.com/results?search_query=dsg+mechatronics+maintenance&sm=3
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

P.Alikka

Ja paljon on ihmisiä jotka eivät täällä huutele vaikka ongelmia olisikin. Juuri lounalla pomo kertoi oman vajaan pari vuotiaan CC:n olevan huollossa "kytkinvian" takia. Sanoi, että 1 --> 2 vaihdossa on takertelua. Eilen oli jäänyt huoltoon ja saas nähdä milloin saa takaisin ajoon.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Jyri

Olisi todella mielenkiintoista tietää miten paljon (prosentuaalisesti) näitä ongelmia on DSG vaihteistoissa siten että lasku tulee kuluttajalle maksettavaksi ja paljonko silloin on ikää/kilometrejä. Itseä ei niinkään huoleta jos hajoaa takuun aikana tai sen jälkeen kunhan ei vaan mene omasta pussista, tokii ainahan siitä harmia on, mutta taitaa isointa osaa huolettaa/kiinnostaa itselle maksettavaksi tulevien kustannusten suuruus ja todennäköisyys. Tämä on se missä valmistajan/maahantuojan pitäisi parantaa toimintaansa.

Kaikesta huolimatta itselle ei enää tule autoa ilman DSGtä, tai no jos jonain päivänä saavat mehulingot toimimaan ilman kuminauhamaista tunnetta ja polttoainetaloudellisesti niin ehkä sitten.

monster

Kysymys kuuluu kuka haluaa ostaa käytettynä DSG-laatikolla olevaa autoa. Ei monikaan - ja sana leviää koko ajan DSG:n kalliista ongelmista. Siinä on sitten turha nurista miksi minun autosta ei vaihdossa juuri mitään hyvitetä kun autossa sattuu olemaan DSG  ;D ;D ;D
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Maximus

Lainaus käyttäjältä: tet - 02.12.13 - klo:16:16
Pitkittäismoottorisissa Audiessa (A4 ja isommat) taas käytetään mekaanisesti täysin omanlaistaan laatikkoa DL501, joka on märkäkytkiminen 7-vaihteinen. Tätä vaihteistoa ei sisarmerkeillä ole käytössä.
Tuo kyllä ainakin kuulostaa vakuuttavalta, "mekaanisesti täysin omanlainen", "vaihteistoa ei sisarmerkeillä käytössä" jne. Mutta jos oikein ytimeen pureudutaan, niin paljonko tuo DL501 todella toiminnalliselta suunnittelultaan ja rakenteeltaan eroaa esim. märkäkytkimisestä 6-vaihteisesta. Yksi vaihde lisää, mutta pakattu hieman erilaiseen purkkiin?? Kukapa tuotakaan tietää.

Mutta tokkopa ratkaisu siinä on, onko paketti sovitettu pitkittäis- vai poikittaismoottoriin... Toisaalta kannattaako sitä kaikkea kertoakaan, sillä parempi on koettaa vaan pysyä mahdollisimman erossa siitä DSG-maailmasta, joka "ei toimi". Hieman raadollinen ja pragmaattinen tämä lähestymiskulmani, mutta tuli vaan mieleen että mikä se todellinen, ratkaiseva ero on, joka tekee DL501:stä "erehtymättömän"...  :o
"Age quod agis - tee mitä teet"

Maximus

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.12.13 - klo:13:43
Kaikesta huolimatta itselle ei enää tule autoa ilman DSGtä, tai no jos jonain päivänä saavat mehulingot toimimaan ilman kuminauhamaista tunnetta ja polttoainetaloudellisesti niin ehkä sitten.
Kerrankin "miehen puhetta"!!  8)

Hieman sivusta, mutta uusista PS4:sta (pelikonsoli) on myös noussut aikamoista vikakähinää. Viallisia yksilöitä on kuulemma noin 0.4% . Näin meidän nuori mies minua valisti... Voi olla että näissä DSG:issä liikutaan samoissa lukemissa. Ainakin jos ei oteta "maailmantappiin" ajettuja huomioon. Silloinhan jossain vaiheessa vikaprosentti alkaa lähestyä sataa.  :o

Tässä vaan eniten nyt jännittelen sitä, että milloin muut konsernikumppanit aktivoituvat. Toistaiseksi on mielestäni puhuttu käytännössä vain VW:n ongelmista. Skoda, Seat jne.?? Ja viallisesta Audista ei ole ikinä kuultukaan...  ;)

"Age quod agis - tee mitä teet"

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.12.13 - klo:13:43
...
Kaikesta huolimatta itselle ei enää tule autoa ilman DSGtä, tai no jos jonain päivänä saavat mehulingot toimimaan ilman kuminauhamaista tunnetta ja polttoainetaloudellisesti niin ehkä sitten.
Itse olen vähän fifty-sixty -hengessä pohtimassa josko seuraava auto olisi taas manuaali, ilman väärään aikaan ajoittuvia vaihtoja ja liikkeelle lähdön vitkuttelua. ;) Toisaalta, toivottavasti ei kohdallani ole autonvaihto ajankohtainen pariin vuoteen -  tuossa kerkeää mieli muuttua moneen kertaan...

meisterstuck

Myyjä sanoi aikanaan, ettei vaihteistopulmia ole Audilla...   Niin tai näin itellä ainakin toiminut.

Tosin kyllä volkkarissakin DSG toimii, tuttavalla ollu kaksi paljon ajettua DSG 6 :sta ja toimineet ongelmitta.

jf

Lainaus käyttäjältä: meisterstuck - 03.12.13 - klo:14:33
Myyjä sanoi aikanaan, ettei vaihteistopulmia ole Audilla...   Niin tai näin itellä ainakin toiminut.
Jaa, miksiköhän se minun audini aikoinaan jäi sitten tielle dsg:n mentyä rikki tai eihän loota mennyt rikki vain mekatroniikka...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

kt

Näissä pohdinnoissa on unohtunut käyttäjän rooli.
Automaatiolaitteissa ratkaisevasssa roolissa on monasti käyttäjä, joka "ei osaa tätä mies-masiina-automaatio-kommunikaatiota". Hän syyllistyy usein virheelliseen laitteen käyttämiseen.

Monilla kuskeilla on ensimmäistä kertaa elämässään käytössä tallainen automaatiojärjestelmä eikä sen toimintatapaa haluta opetella saatikka hyväksyä. Vaan järjestelmää köskytetään samojen menettelyjen mukaan kuin manuaaliakin. Näiltä käyttäjiltä puuttuu luontainen halu oppia uutta.

Usein halukkaita tällaisen automaatiojärjestelmän hankintaan ovat olleet juuri ne, jotka ovat kokeneet vaikeaksi käyttää manuaalista järjestelmää. Tällöin epäonnistuminen myös automaatiojärjestelmän käytössä on hyvin todennäköistä. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Kugahan

"Toiseen ketjuun etsiskelin tietoa siitä kuinka paljon DSG-vaihteisia autoja mahdetaan meillä myydä. Sellaisen knoppitiedon sain pikaiseltaan lasketuksi, että viime vuonna (2012) myytiin meillä Suomessa DSG-vaihteisia Octavioita noin 2000 kpl.

Siitä saa nyt jonkinlaisen kuvan kuinka suurta osuutta nämä ketjun äänestykseen tulleet vikatapaukset markkinoilla näyttelevät. Jos kaikki äänestyksen tämänhetkiset 125 vikatapausta olisivat vuonna 2012 rekisteröityjä Octavioita, olisi vikatapausten osuus noin 6% myydyistä autoista.

Kaikki DSG-vikaiset Ocut tässä äänestyksessä eivät tietenkään näy, mutta kun suhteuttaa määrän kaikkiin viimeisen 10 vuoden aikana myytyihin DSG-autoihin, niin helposti päätyy sellaiseen lopputulokseen että vikaprosentti tuskin yhtä prosenttia ylittää?"

Asia ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta melko erikoista prosenttilaskuoppia edustaa tuo sitaatti. Milläs ihmeen logiikalla palstalle kirjatut ongelmatapaukset voi suhteuttaa kaikkiin myytyihin autoihin?

Huomattavasti oikeammalta tuntuu ihan yksinkertaisesti kyselyn antama tulos, siis vikaprosentit 6-7. Kyllä kai näillä palstoilla väkeä pörrää muustakin syystä kuin dsg-ongelmistaan valittamassa eli tuskin tuo nyt ihan älytöntä vikatapausten yliedustusta aiheuttaa. Varmaan jokainen ketjussa vieraillut viattoman dsg:n omistaja käy äänestämässä ihan yhtä suurella todennäköisyydellä kuin vialllisen omistaja. Ja luulen että tämä ketju on kerännyt kävijöitä dsg:n omistajista, sekä viallisten että viattomien omistajia.

Kugahan

Otetaas takaisin. Nuo kyselyn prosentithan ovatkin aika skeidaa. Jos viallisten ja viattomien suhteet vastauksista laskee, niin vikaprosentit todella ovat melkoisia.

tet

Lainaus käyttäjältä: Kugahan - 03.12.13 - klo:15:15
Asia ei varsinaisesti minulle kuulu, mutta melko erikoista prosenttilaskuoppia edustaa tuo sitaatti. Milläs ihmeen logiikalla palstalle kirjatut ongelmatapaukset voi suhteuttaa kaikkiin myytyihin autoihin?

No vaikka sillä samalla logiikalla, jonka mukaan joidenkin mielestä tämä kysely edustaa jonkinlaista tilastollista totuutta ongelmien kokonaismäärästä. ;) Aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä jotkut tekevät tällaisen keskustelupalstan "kiehunnan" perusteella, kyllä tuo minun linjanvetoni ainakin samantasoiset tieteelliset kriteerit täyttää. ;D

Tarkoitus ei todellakaan ollut väittää, että tuo 6% olisi joku oikea luku ongelmatapauksien suhteesta. Tarkoitus oli vähän suhteuttaa tätä asiaa niiden mielessä, jotka kuvittelevat että jos 25% kyselyn mukaan on viallisia, niin silloin myös 25% tien päällä olevista DSG:istä on viallisia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

#984
Lainaus käyttäjältä: tet - 03.12.13 - klo:15:34
No vaikka sillä samalla logiikalla, jonka mukaan joidenkin mielestä tämä kysely edustaa jonkinlaista tilastollista totuutta ongelmien kokonaismäärästä. ;) Aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä jotkut tekevät tällaisen keskustelupalstan "kiehunnan" perusteella, kyllä tuo minun linjanvetoni ainakin samantasoiset tieteelliset kriteerit täyttää. ;D

Tarkoitus ei todellakaan ollut väittää, että tuo 6% olisi joku oikea luku ongelmatapauksien suhteesta. Tarkoitus oli vähän suhteuttaa tätä asiaa niiden mielessä, jotka kuvittelevat että jos 25% kyselyn mukaan on viallisia, niin silloin myös 25% tien päällä olevista DSG:istä on viallisia.

DSG 7 lodjut ovat 100 % viallisia kunnes öljyt vaihdettu, mitä? Miten ihmeessä ei silloin suunnittelu ja valmistusvaiheessa jo vuosia sitten tiedetty mitä öljyä niin pitäisi laittaa, hevonkukkua selitelllään nyt. Korostan että kun kaikkin maailman DSG 7 vaihteistoihin pitää vaihtaa öljyt niin se ei ole mikään pikkuvika silloin!

Samoja selityksiä heitellään moottoreihin jotka hotkivat öljyä, että kokeile jotain muuta öljyä kuin mitä valmistaja suosittaa, ja vaikka konetta tutkittaessa huolto havainnut että uudenmallisessa moottorissa on vanhanmalliset ohivuotavat mäntien öljyrenkaat niin ainoa korjaustoimenpide jonka suostuvat kustantamaan on vaihtaa huohottimeen pätkä letkua, letkunpätkä täysin identtinen sen alkuperäisen kanssa jossa ei ollut mitään vikaa??? Oli sitten muuten 1.4 TSI 132 kW se.

Poni

Minä tulin tälle palstalle nimenomaan kyselemään DSG:n ongelmien perään,
kun olin moista hankkimassa.
Arvelen kovin monen viallisen DSG:n omistajan etsiytyneen tälle palstalla saadakseen tietoa viasta.
Kuinka hemmetin paljon jää käyttäjiä tämän palstan ulkopuolelle, ketkä eivät ole vioista kärsineet.
Aivan mahdotonta edes yrittää tuota selvittää.

Tämän kyselyn perusteella ei tasan tarkkaan voi tehdä sellaista johtopäätöstä, että 6 tai 7 % DSG laatikoista on kärsinyt vioista.
Niin on suppea ja kohdistunut otanta.
Turha tuolla perusteella huutaa, että kaikki DSG:t ovat paskoja.

Kugahan

Tietysti koko kyselyn tuloksethan voivat olla ihan huuhaata. Ilmeisesti millään ei voi kontrolloida sitä, ovatko vastaukset aitoja eli ihan oikeiden dsg -omistajien antamia. Manipulointi on teoriassa mahdollista tietysti molempiin suuntiin. Maahantuojan bulvaanit voivat äänestää viattomuuden puolesta, kilpailjoiden bulvaanit toiseen suuntaan. Pirustako noista selvän ottaa.

Ainoa varma asia lienee, että vikoja on esiintynyt enemmän kuin pitäisi. Sen verran monta uskottavan tuntuista ja ykstyiskohtaista tarinaa tällekin palstalle on kirjoitettu. Ei kai tuollaisia tarinoita kukaan sentään palkkatyökseen tyhjästä keksi.

Eikä koko maailma ole tällä palstalla. Taitavatpa useimmat volkkaristitkin sentään olla onnellisen tietämättömiä koko palstan olemassaolosta. Eli aika monta ehjää mutta myös monta viallista on sellaisia, joiden omistajat eivät täällä vaikuta.

DuudX

Päivitinpä oman vastauksen.

DSG6 porsi rapiat 170tkm mittarissa (mekatroniikka & itse vaihteisto.. metallipurua öljyssä)
DSG7 vaihdoin pois, kun mittarissa oli alle 80tkm. :)
Toyota Prius
HSD -09

VAG!

#988
Lainaus käyttäjältä: Poni - 03.12.13 - klo:16:35
Minä tulin tälle palstalle nimenomaan kyselemään DSG:n ongelmien perään,
kun olin moista hankkimassa.
Arvelen kovin monen viallisen DSG:n omistajan etsiytyneen tälle palstalla saadakseen tietoa viasta.
Kuinka hemmetin paljon jää käyttäjiä tämän palstan ulkopuolelle, ketkä eivät ole vioista kärsineet.

Taitaa olla foorumihistoria ensimmäinen kerta, kun joku muu kuin minä kirjoitaa noin. Tänne foorumille tulee harva se päivä kavereita joiden ensimmäinen viesti liittyy DSG:n häiriöihin. Totta kai tämän foorumin keskimääräinen otanta DSG-gallupeissa on aivan viturallaan. Ei sillä ole yhtään mitään tekemistä koko DSG-populaation kanssa.

Ja kun jollain on DSG porsinut, niin totta kai siitä olla koko ajan huutelemassa joka toiseen keskusteluun. Tuo on aivan normaalia käytöstä ja niin minäkin varmaan toimisin, jos oma DSG porsisi. Mutta tuo käytös tietysti vääristä rajusti yleiskuvaa koko tilanteesta. Jos aivot eivät osaa tätä tilannetta suodattaa sopivilla filttereillä, niin toki foorumin lukijalle voi helposti tulla fiilis, että kaikki DSG:t laukeaa aina ja kaikkialla.

DSG on nykyään kaikista yleisin uusien autojen automaattivaihteisto, joten toki siihen massaan osuu sekundaakin sekaan.

Nykäne

Olikos tämä DSG Survey ollut jo täällä?

Ruotsalainen Anders Nordh toivoo osallistujia...
Glf V TSI 90kW -09

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy