DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Poni

Mulla on käynyt niin, että vaihteisto on hypännyt vapaalle kesken kiihdytyksen.
Ei se edes ollut hirvittävän harvinaista, kun ajettiin vanhoilla louskuilla manuaalilaatikoilla.
Ei ongelmaa, ei karannut peli käsistä. Meno vaan loppui, kunnes löytyi sopivaa pykälää.

Sen sijaan ketjun katkeaminen moottoripyörästä n. 150 kmh vauhdista olikin jännempi juttu.
Siitäkin selvittiin, vaikka rekkaa olin ohittamassa.

Siitä huolimatta luulen, että äkkinäinen vapaalle pomppaaminen saattaa saada jonkun kokemattoman reagoimaan virheellisesti.
Siitähän tässä on kai kyse?
Kyllä vaihteistoon pitäisi voida luottaa.

Tosiasia kuitenkin on, että DSG:ssä on ongelmia.
Ongelmien vakavuudesta ja esiintymistiheydestä ei taida kenelläkään olla ihan tilastotietoa?
Kas kun tänne kyllä ilmaantuu kaikki ongelmat, mutta ei kukaan kimpoa tänne kirjoittamaan,
että hei, mullapa on DSG, eikä ole ollut vikaa.
Jos saataisiinkin joku oikea tilasto aikaiseksi, niin olisko sittenkin niin, että viattomia on enemmistö?

                                   

MoFFe

LainaaKas kun tänne kyllä ilmaantuu kaikki ongelmat, mutta ei kukaan kimpoa tänne kirjoittamaan,
että hei, mullapa on DSG, eikä ole ollut vikaa.

Noh, mulla ei ole ollut minkäälaista ongelmaa DSG kanssa. Toisaalta on siis kyseessä 6 vaihteinen.
Eli minulla oli silloin aikasemmin Rä Golffi... Eikä mitään vikaa siinä.
Enemmän ongelmia tässä nykyisessä momenttimuuntimessa. Mutta kaipa minulla sitten oli hyvä yksilö.  :)

JarnoF

Pari kertaa on käynyt 6-vaihteisella DSG:llä niin, että rivakassa kiihdytyksessä loota unohtaa vaihtaa isommalle. Kaasun höllääminen ja uusi kiihdytys korjasi tilanteen.

No mekatroniikka vaihdettiin sitten jossain vaiheessa (muista syistä), eikä tuo vaihtamattomuus ole uusiutunut sen jälkeen.

tet

#933
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.11.13 - klo:12:56
Tarkennetaan vielä että kyllä se oli nimenomaan se DSG 7 josta oli kyse:

Jenkkien takaisinkutsuista en tiedä, mutta Euroopassa oli kyse kuusivaihteisesta. Autoliiton sivuilta löytyy ADAC:n koosteet takaisinkutsukampanjoista, ne ovat kaikkien luettavissa poislukien tämänvuotiset jotka näkyvät vain jäsenille. Sieltä voit käydä katsomassa vuoden 2009 takaisinkutsut. Löytyy DSG6 takaisinkutsu VW:ltä, Skodalta sekä Seatilta, ongelmana "vedon katoaminen".

Tuossa linkkaamassasi artikkelissa vedettiin yhteen vuoden 2008 DSG7 ensiesittely ja 2009 takaisinkutsut, lienee toimittaja sotkenut kahden eri laatikon asioita keskenään. Ei olisi ensimmäinen kerta kun moista tapahtuu.

Takaisinkutsut löytyvät täältä: http://www.autoliitto.fi/tietopankki/takaisinkutsut/

edit: Niin ja kyse olikin softa- eikä anturiviasta, eli muistin väärin. Ilmeisesti se oli niin, että softa tulkkaa anturisignaalin väärin ja luulee kytkimiä kuumiksi vaikka anturi kertoo muuta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.11.13 - klo:14:57
Jenkkien takaisinkutsuista en tiedä, mutta Euroopassa oli kyse kuusivaihteisesta. Autoliiton sivuilta löytyy ADAC:n koosteet takaisinkutsukampanjoista, ne ovat kaikkien luettavissa poislukien tämänvuotiset jotka näkyvät vain jäsenille. Sieltä voit käydä katsomassa vuoden 2009 takaisinkutsut. Löytyy DSG6 takaisinkutsu VW:ltä, Skodalta sekä Seatilta, ongelmana "vedon katoaminen".

Tuossa linkkaamassasi artikkelissa vedettiin yhteen vuoden 2008 DSG7 ensiesittely ja 2009 takaisinkutsut, lienee toimittaja sotkenut kahden eri laatikon asioita keskenään. Ei olisi ensimmäinen kerta kun moista tapahtuu.

Takaisinkutsut löytyvät täältä: http://www.autoliitto.fi/tietopankki/takaisinkutsut/

edit: Niin ja kyse olikin softa- eikä anturiviasta, eli muistin väärin. Ilmeisesti se oli niin, että softa tulkkaa anturisignaalin väärin ja luulee kytkimiä kuumiksi vaikka anturi kertoo muuta.

Niinku tullu jo aiemmin kerrottua niin mulla on kahdessa DSG 7:ssa esiintynyt tuo jenkkiongelma joten koskee myös eurooppalaisia, toinen auto oli vuosimallia 2008, toinen 2011. Molemmat autot käytetty määäräaikaishuolloissa eikä laatikoille tehty mitään vaikka uudemmasta erikseen reklamoitiin, siksi juuri tällä hetkellä suollan infoa koska maahantuoja on räikeästi peitellyt ongelman ja nyt korjaillaan mitä tod. näk. juuri tuota ongelmaa eli lodjut voi heitellä itsekseen vapaalle, korostettakoon että kyseessä on vika joka esiintyy aniharvoin mutta on piilevänä kaikissa DSG 7 laatikoissa koska kyseessä on taas kerran suunnitteluvirhe. Laatikko on varmasti hyvin testattu koska vika ei esiinny kuin satunnaisesti eli huollon koeajossa pitää olla lottovoittajan tuuria että vika havaitaan. Tuo juuri tekee viasta niin pirullisen kun auto ei oireile mitään ennen vikaantumista, vika ilmestyy kuin tyhjästä ja yllättää ihan jokaisen kuskin.

aniskasa

Lainaus käyttäjältä: Poni - 28.11.13 - klo:14:08

Tosiasia kuitenkin on, että DSG:ssä on ongelmia.
Ongelmien vakavuudesta ja esiintymistiheydestä ei taida kenelläkään olla ihan tilastotietoa?
Kas kun tänne kyllä ilmaantuu kaikki ongelmat, mutta ei kukaan kimpoa tänne kirjoittamaan,
että hei, mullapa on DSG, eikä ole ollut vikaa.
                                   

Mulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia omassa Dsg6 vaihteistossa olevassa autossa (140 tkm) . Naapurilla on vanha taksi, jossa ei ole ollut mitään ongelmia Dsg6 vaihteistossa huoltohistorian mukaan (270 tkm). Kaverilla on Dsg6, ei mitään vikaa laatikossa (n. 280 tkm). Toisella kaverilla kaksi Dsg6, kummassakaan ei mitään vikaa laatikossa (n. 200 tkm ja 50 tkm).

Keni1

Lainaus käyttäjältä: aniskasa - 28.11.13 - klo:20:47
Mulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia omassa Dsg6 vaihteistossa olevassa autossa (140 tkm) . Naapurilla on vanha taksi, jossa ei ole ollut mitään ongelmia Dsg6 vaihteistossa huoltohistorian mukaan (270 tkm). Kaverilla on Dsg6, ei mitään vikaa laatikossa (n. 280 tkm). Toisella kaverilla kaksi Dsg6, kummassakaan ei mitään vikaa laatikossa (n. 200 tkm ja 50 tkm).

Kiva kiva, ihme todisteluu, tän topikin otsikon mukaan tänne ilmoitettais DSG viat, nyt ne viat hukkuu ilmoituksiin toimivista DSG 6 laatikoista, ilmeisesti on käynnissä myös jokin pelastakaa DSG kampanja :)

Ps. kun DSG heittää vapaalle, ei sitä pysty itse vaihtamaan edes manuaali -moodissa, DSG katoaa kokonaan, moottori ei vastaa kaasuun, vikavaloja ei tule, et tiedä mikä autossa on vikana, aivan naurettavaa verrata jonkin vanhan corollan tai escortin loppuunajettuun manuaaliaskiin, nyt puhutaan lähes uusista autoista joita ostetaan siksi että auto olisi käytössä eikä korjaamolla.

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: aniskasa - 28.11.13 - klo:20:47
Mulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia omassa Dsg6 vaihteistossa olevassa autossa (140 tkm) . Naapurilla on vanha taksi, jossa ei ole ollut mitään ongelmia Dsg6 vaihteistossa huoltohistorian mukaan (270 tkm). Kaverilla on Dsg6, ei mitään vikaa laatikossa (n. 280 tkm). Toisella kaverilla kaksi Dsg6, kummassakaan ei mitään vikaa laatikossa (n. 200 tkm ja 50 tkm).

Tämä oli hyvä! Itse tiedän henkilökohtaisesti tällähetkellä 4 dsg omistajaa. Yhdellä aivan uus 4x4 Superb, yhdellä meni 50tkm mekatr. yhdellä 90tkm mekatr. Ja se viimeinen kulkee vielä hyvin. Eli 50% kaikista viallisia mun silmissä ;)
"All 4 The Driver"

tuRboman

"All 4 The Driver"

Maximus

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.11.13 - klo:22:53
Kiva kiva, ihme todisteluu, tän topikin otsikon mukaan tänne ilmoitettais DSG viat, nyt ne viat hukkuu ilmoituksiin toimivista DSG 6 laatikoista, ilmeisesti on käynnissä myös jokin pelastakaa DSG kampanja :)
Ja alijoukkona kampanjalle on Se on toi DSG-7, DSG-6 on viaton ;)

Jos en täällä netissä pyöris, niin ilmeisesti pitäisin omaa DSG-7:aani parhaana mahdollisena automaattivaihteistona. Kohta 5 vuotta takana ja meno sen kuin paranee. Milloinkahan olis viimeksi nykäissyt, en muista. Enkä ole huomannut "vaihteita puuttuvan" tai vedon katkeavan. Kop-kop. Pakko kun näitä on lukenut. Varsinkin vedon katkeaminen kuulostaa aika pahalta...

Tuota kerättyä statistiikkaa kun katselee, niin molempien DSG:eiden "Kyllä vikaa" ja "Ei vikaa" ovat keskenään hyvin lähellä toisiaan. Eli siltä pohjalta näyttäis molemmissa niitä viallisia olevan kokolailla samalla tavalla. Siihen en nyt puutu, onko toisen viat 90%:sti häipyneet softapäivityksellä tms. Mutta pylväsdiagrammit ovat samaa puuta.  :o

"Age quod agis - tee mitä teet"

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.11.13 - klo:22:53
Ps. kun DSG heittää vapaalle, ei sitä pysty itse vaihtamaan edes manuaali -moodissa, DSG katoaa kokonaan, moottori ei vastaa kaasuun, vikavaloja ei tule, et tiedä mikä autossa on vikana, aivan naurettavaa verrata jonkin vanhan corollan tai escortin loppuunajettuun manuaaliaskiin, nyt puhutaan lähes uusista autoista joita ostetaan siksi että auto olisi käytössä eikä korjaamolla.

Suljin jo suuni tästä vaaratilanneasiasta, mutta nyt on pakko palata kun siihen tulikin selvyys. Eli sen ojaan ajon vedon kadotessa aiheuttaakin henkinen järkytys, kun kuski tajuaa että uusi, kallis, viimeisintä tekniikkaa oleva vaihdelaatikko teki tenän? Jos kyseessä olisi vanha manuaali-Corolla, ei ojaan mentäisi koska vanhalta Corollan louskulta voi tällaista odottaa? :D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Poni

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.11.13 - klo:07:54
Suljin jo suuni tästä vaaratilanneasiasta, mutta nyt on pakko palata kun siihen tulikin selvyys. Eli sen ojaan ajon vedon kadotessa aiheuttaakin henkinen järkytys, kun kuski tajuaa että uusi, kallis, viimeisintä tekniikkaa oleva vaihdelaatikko teki tenän? Jos kyseessä olisi vanha manuaali-Corolla, ei ojaan mentäisi koska vanhalta Corollan louskulta voi tällaista odottaa? :D

Näin minä sen käsittäisin.
Tai sitten meillä olisi ojan pohjat täynnä autoja, jos joku sattuu painamaan kytkimen pohjaan.

Poni

Totta kyllä, että uudelta autolta, jossa on kehittynyttä tekniikkaa, voi odottaa lastentauteja.
Mutta totta on myös, että niiden lastentautien pitäisi pikkuhiljaa olla huitsin kuikassa.

Ken1:n tapa ilmaista asiansa noin jyrkästi, vie kyllä asialta uskottavuutta.
Kaikki tietävät, että niissä on ollut ongelmia, eikä kaikkia ongelmia ole vielä ratkaistu.

Tietysti toivon oman laatikkoni kestävän, mutta ostin sen myös tietäen, että ongelmia voi tulla.
Täytyy vain toivoa, että kenelläkään ei satu mitään peruuttamatonta laatikon vuoksi.
En itse koe tieltä suistumista ongelmana vaihteiston vedon loppuessa.
Sen sijaan ohitustilanteessa voi olla paha paikka.
Tämä siis ainakin, jos on yrittänyt liian piukkaa ohitusta.
Silloin on toki syytä jo jossain muuallakin...

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.11.13 - klo:07:54
Suljin jo suuni tästä vaaratilanneasiasta, mutta nyt on pakko palata kun siihen tulikin selvyys. Eli sen ojaan ajon vedon kadotessa aiheuttaakin henkinen järkytys, kun kuski tajuaa että uusi, kallis, viimeisintä tekniikkaa oleva vaihdelaatikko teki tenän? Jos kyseessä olisi vanha manuaali-Corolla, ei ojaan mentäisi koska vanhalta Corollan louskulta voi tällaista odottaa? :D

Jostain syystä VW huolto ja maahantuoja vähättelee autojen teknisiä ongelmia aivan samoin sanoin, ettet vaan olisi VW:n hommissa. Eli kun osuu arkaan kohtaan niin heti ollaan tarjoamassa foliohattua. Tämä foorumi on kyllä aivan toivoton paikka informoida mitään sellaista ongelmaa jota VW itse salailee, siitä tuleekin mieleen että osa kirjottajista ilmeisesti työskentelee volkkarin laskuun. Ja joku syyhän sille oli että esim. pelastuslaitos ei DSG:tä huolinut vaan perui jo tehdyn isohkon tilauksen :D

Empä kyllä enää koskaan osta VAG tuotetta, joten minua nämä volkkarin laatuongelmat eivät voisi vähempää kiinnostaa, ainoa harmi on se että joutuu käyttämään samoja ajoväyliä kuin vialliset romut, ne vanhat corollat on yleensä katsastuksessa hylätty jos eivät ole teknisesti kunnossa, volkkarilla voi ajella monta vuotta käymättä leimassa vaikka autossa olisi vakava tekninen vika :D

Gulf

En ole viime aikoina seurannut foorumia kovin tarkasti, kun kiinnostus on mennyt näihin VAG-konsernin tuotteisiin (ainoastaan manuaali vaihteinen ja vielä työsuhdeautona on ainut vaihtoehto meille), mutta satunnaisesti tulee lueskeltua ja kommentoitua täällä. Ilmeisesti Keni1 on kohtalotovereita ja on kyllästynyt näihin vw huollon ja maahantuojan vähättelyyn autojen ongelmista, mihin itsekin olen tympääntynyt. Vaikka toisaalta ymmärrän heidän asenteen, jos päivityksiä/korjauksia ei ole saatavilla (kesästä asti odotellut dsg päivitystä, ei ole kuulunut mitään, eikä taida kuuluakkaan), niin ei siellä huollossa mitään voida tehdä.


Keni1

Lainaus käyttäjältä: Gulf - 29.11.13 - klo:11:08
...on kyllästynyt näihin vw huollon ja maahantuojan vähättelyyn autojen ongelmista, mihin itsekin olen tympääntynyt. Vaikka toisaalta ymmärrän heidän asenteen, jos päivityksiä/korjauksia ei ole saatavilla (kesästä asti odotellut dsg päivitystä, ei ole kuulunut mitään, eikä taida kuuluakkaan), niin ei siellä huollossa mitään voida tehdä.

Ainoa ratkaisu on määrätä vialliset autot ajokieltoon kunnes korjaus löytyy, viallisilla autoilla ei saa yleiseen liikenteeseen lähteä.

tet

#946
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.11.13 - klo:10:47
Jostain syystä VW huolto ja maahantuoja vähättelee autojen teknisiä ongelmia aivan samoin sanoin, ettet vaan olisi VW:n hommissa.

FYI: en ole. Olen sähköalalla prosessiteollisuudessa, teollisuusautomaation parissa painiskelen työkseni.

Meidän jokaisen suhtautumiseen tähän asiaan varmasti peilaa omat kokemukset. Itselläni ei ole ollut murheita näiden kahden konsernituotteen kanssa jotka olen omistanut. Se on selvää, että isoja "pommeja" näissä on, mutta ongelman todellisista mittasuhteista on vaikea saada kuvaa. Netissä jotkut ongelmiin törmänneet huutavat suoraa huutoa (kuten sinä), toiset pitävät maltillisempaa meteliä. Kenelläkään ei kuitenkaan ole varmaa kokonaiskuvaa ongelmien laajuudesta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Vesihiisi

Onko tämä nyt sitten DSG-vika vai mikä:

- Auto allekirjoituksen Q5 TDI Stronic
- ilman lämpötila < 5 C
- kylmä mottori, esim. aamulla töihin lähtiessä
- ajettu runsas parisataa metriä startin jälkeen
- auto pysäytetään kokonaan esim. Stop -merkille.
- uudelleen liikkeelle lähtiessä moottori sammuu.

Oma arvioni on se, että kaksoiskytkinlaatikko kytkee vaihteen päälle ennenkuin moottorin kierrokset ovat nousseet sen vertaa, että vetotehoa riittäisi. Liekö kylmä kone liian paljon kankeampi (öljyt, yms.) kuin lämmin, koska ajolämpöisellä moottorilla tätä ei ole kertaakaan tapahtunut.

Huollossa tarkastettu että niin moottorinohjaukselle kuin vaihteistollekin on uusimmat softat asennettuna.

Hiukan pännii. Aika harvoin automaattivaihteinen auto on se, joka risteyksissä sammuu.

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.11.13 - klo:11:14
Ainoa ratkaisu on määrätä vialliset autot ajokieltoon kunnes korjaus löytyy, viallisilla autoilla ei saa yleiseen liikenteeseen lähteä.
Lopulta kaikki autot ovat viallisia, kysehän on vain ajasta.

kai

Lainaus käyttäjältä: Vesihiisi - 29.11.13 - klo:11:47
Onko tämä nyt sitten DSG-vika vai mikä:

- Auto allekirjoituksen Q5 TDI Stronic
- ilman lämpötila < 5 C
- kylmä mottori, esim. aamulla töihin lähtiessä
- ajettu runsas parisataa metriä startin jälkeen
- auto pysäytetään kokonaan esim. Stop -merkille.
- uudelleen liikkeelle lähtiessä moottori sammuu.

Oma arvioni on se, että kaksoiskytkinlaatikko kytkee vaihteen päälle ennenkuin moottorin kierrokset ovat nousseet sen vertaa, että vetotehoa riittäisi. Liekö kylmä kone liian paljon kankeampi (öljyt, yms.) kuin lämmin, koska ajolämpöisellä moottorilla tätä ei ole kertaakaan tapahtunut.

Huollossa tarkastettu että niin moottorinohjaukselle kuin vaihteistollekin on uusimmat softat asennettuna.

Hiukan pännii. Aika harvoin automaattivaihteinen auto on se, joka risteyksissä sammuu.

Mulla samantyylinen vaiva Suberbissa. Kerran tehnyt pihassa saman kuin sinulla stop-merkillä. Pari kertaa sammunut pakin kytkemisen jälkeen, kun jalan on nostanut jarrulta. Välillä liikkeelle lähtiessä kuuluu tömähdys vaihteistosta/ moottorista ja auto ikään kuin "nytkähtää tyhjää". Tämän jälkeen kaikki toimii normaalisti. Ei ole väliä onko kylmä tai lämmin keli tai moottori.Mitä muuta vaivaa en ole havainnut.

Huollossa kaikki säädöt olivat ohjearvoissa, tehtiin kytkimen perussäätö, vaihdelaatikon sopeutus, tarkastettin että kaikki on asianmukaisesti kiinnitetty. Kaikki softat uusimmat. Huolto epäili kytkintä. Arvio noin 3000 â,¬. Auto vm 2010 ja nyt noin 90tkm ajettu. 6-v dsg ja 125 kw diesel. Huollettu merkkiliikkeessä ohjelman mukaan.

Onko kellään kytkin mennyt näillä kilsoilla? Mitkä olivat oireet? Seuraavaksi selvitellään kuka maksaa mitäkin.

tet

Lainaus käyttäjältä: kai - 29.11.13 - klo:12:57
Mulla samantyylinen vaiva Suberbissa.

Tuskin kuitenkaan sama, kun on eri vaihteistot kyseessä. Sinulla DG250 ja Vesihiidellä DL501.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.11.13 - klo:13:20
Tuskin kuitenkaan sama, kun on eri vaihteistot kyseessä. Sinulla DG250 ja Vesihiidellä DL501.

Juu ollaan tarkana kyllä VW ja tet tietää DSG:t ja niiden vaivat, vielä kun keksisivät kuinka vaivat saadaan korjattua, no nyt alkuun vaihdellaan öljyi ja kädet ristissä toivotaan että DSG on pelastettu suutari andersson halleluja!

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.11.13 - klo:16:24
Juu ollaan tarkana kyllä VW ja tet tietää DSG:t ja niiden vaivat, vielä kun keksisivät kuinka vaivat saadaan korjattua, no nyt alkuun vaihdellaan öljyi ja kädet ristissä toivotaan että DSG on pelastettu suutari andersson halleluja!

En omista enkä ole omistanut yhtään DSG:llä varustettua autoa, joten luen tätä ketjua ihan vain yleisestä mielenkiinnosta aihetta kohtaan. Mutta jos keskustelun taso alkaa olla tätä, niin voi näköjään jättää lukematta...
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

TAEA

Olisin oikeasti kiinnostunut DSG ongelman selvittämisestä, onko ns. monivikainen. Itsellä tuon remontin seurannan ja mittausten perusteella jotain tietoa jota voisi verrata toisiin tapauksiin, valitettavasti en saanut yhtään vastausta esittämiini kysymyksiin.
Olisiko tämä ketju liika pitkä kun alkaa tulemaan kaikennäköistä tunnepurkausta asian vierestä?
Kävin tänään keskustelun paikallisen edustajan kanssa, heitä ei ongelma ilmeisesti kiinnosta. Myynti ja korjaus ovat millä tuloksen tekevät, kehitys on muitten harmina.
Myöskään maahantuojan asenne ei kovin vakuuttava vikojen analyysiin. On varmaan rikka rokassa ja kananpaska taikinassa llian vähän kokonaisuuteen verrattaessa.
Kysymyksessä on Skoda Octavia 1,4 TSI 2009 DSG7 ajettu 119tkm ja remran jälkeen 1100km.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 29.11.13 - klo:17:26
En omista enkä ole omistanut yhtään DSG:llä varustettua autoa, joten luen tätä ketjua ihan vain yleisestä mielenkiinnosta aihetta kohtaan. Mutta jos keskustelun taso alkaa olla tätä, niin voi näköjään jättää lukematta...
Profiilissa on estolista  8) voi jättää jotkut jäsenet huomiotta  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

tärpätti

mielestäni hyvä että joku on kriittinen.  Suomalainen yleisesti ottaen tunnetaan lampaana joka maksaa. näkeehän sen muualla maailmassa että siellä osataan virkamies tasolla jo hoitaa asia eritavalla. Iltalehden juttu etusivulla tekisi kyllä ihan gutaa.
Octavia BKD

Poni

Kriittisyys onkin hyvästä, mutta on myös erilaisia tapoja ilmasta asiansa.
Eiköhän täällä moni ole juuri ollut kriittinen.
Sitten kun joku sanoo jotain positiivista DSG:stä, alkaa hirveä rallatus.
Voi elämä.

Sen verran olen minäkin lukenut DSG:n vioista, että olen koko ajan "herkkänä".
Kuulostelen ja tunnustelen vaihteiston toimintaa.
Mutta lukunottamatta paria "ominaisuutta", joista olen aiemmin kirjoittanut,
vaihteistoni toimii erinomaisesti.
Toivon sen jatkavan samaa rataa, koska olen oppinut elämään niiden "ominaisuuksien" kanssa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.11.13 - klo:19:48
Niinku tullu jo aiemmin kerrottua niin mulla on kahdessa DSG 7:ssa esiintynyt tuo jenkkiongelma joten koskee myös eurooppalaisia, toinen auto oli vuosimallia 2008, toinen 2011. Molemmat autot käytetty määäräaikaishuolloissa eikä laatikoille tehty mitään vaikka uudemmasta erikseen reklamoitiin, siksi juuri tällä hetkellä suollan infoa koska maahantuoja on räikeästi peitellyt ongelman ja nyt korjaillaan mitä tod. näk. juuri tuota ongelmaa eli lodjut voi heitellä itsekseen vapaalle, korostettakoon että kyseessä on vika joka esiintyy aniharvoin mutta on piilevänä kaikissa DSG 7 laatikoissa koska kyseessä on taas kerran suunnitteluvirhe. Laatikko on varmasti hyvin testattu koska vika ei esiinny kuin satunnaisesti eli huollon koeajossa pitää olla lottovoittajan tuuria että vika havaitaan. Tuo juuri tekee viasta niin pirullisen kun auto ei oireile mitään ennen vikaantumista, vika ilmestyy kuin tyhjästä ja yllättää ihan jokaisen kuskin.

Mulla esiintyi muutaman kerran meksikossa kyhätyn VW Golf Variantin kanssa ilmeisesti sama ongelma sekä DSG6 että DSG7 vaihteisen kanssa...

Olin pysähtynyt vilkasliikenteiseen risteykseen ja katsoin, että nyt ei tule ketään tai että tuo on niin kaukana ja ehdin, jos nyt menen. No eteenpäin lähtiessä ei kuitenkaan meinannut tapahtua mitään, eli auto ei meinannut mennä eteenpäin. Moottori vaan huusi kuin hullu ja sen mitä paniikkissa kerkisin nähdä, niin kierrokset oli ihan tapissa, mutta auto kulki vain vaivalloisesti eteenpäin. Eli ilmeisesti laatikko heitti itsekseen vapaalle, koska vähän myöhemmin tapahtui rytkäys ja kierrokset tippuvat normaalille tasolle. Mitään vikavaloja ei koskaan syttynyt eikä noista jäänyt mitään vikoja auton muistiin, koska huolto ei mullakaan löytänyt ikinä mitään mikä nuo ongelmat aiheutti. Puisteltiin vaan päätä huollon tiskillä ja sanottiin, että tää on nyt vaan tämmöistä tää nykytekniikka.

autofanaatikko

#958
Lainaus käyttäjältä: aniskasa - 28.11.13 - klo:20:47
Mulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia omassa Dsg6 vaihteistossa olevassa autossa (140 tkm) . Naapurilla on vanha taksi, jossa ei ole ollut mitään ongelmia Dsg6 vaihteistossa huoltohistorian mukaan (270 tkm). Kaverilla on Dsg6, ei mitään vikaa laatikossa (n. 280 tkm). Toisella kaverilla kaksi Dsg6, kummassakaan ei mitään vikaa laatikossa (n. 200 tkm ja 50 tkm).

Harvemmin sinne huoltovihkoon merkitään yhtäkään takuuvikaa tai niiden korjauksia, joten sen perusteella ei paljoa kannata retostella. Eri asia sitten, jos joku huoltoneuvoja on kertonut avoimesti kattomalla niiden koneelta kaiken mitä autolle on tehty ja sen kertoman mukaan autossa ei ole ollut ongelmia lootan kanssa. Huoltovihkosta asia tuskin selviää, ei niitä takuujuttuja sinne laiteta, jos asiakas ei sitä itse pyydä. Välttämättä ei kyllä laiteta silloinkaan vaikka pyytäisi.

stallione

Tuonnehan http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10084.0 voi laitella hyviä kokemuksia dsg vaihteistosta jos niitä on.
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy