DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Keni1

Ni muistaako kukaan tuota IS:ssä mainittua DSG 7 takaisinkutsua 2009 tehdyn suomessa, aiemmin väittivät että ei ole suomessa edes esiintynyt tuota ja nyt väittävät että kaikki muut korjattu paitsi ne jotka on muuttanu ulkomaille ja vieneet auton sinne, vähänkö rupee jo selitykset haiskahtaan, 2009 ongelmaakaan ei kehdattu kirjoittaa koska on niin vakava että kukaan täysjärkinen enää sellaista ostaisi ja että mikä sen 2009 ongelman aiheutti ja kuinka korjattiin niin olispa hyvä tietää koska liikenteessä niitä pyörii aika paljon.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 25.11.13 - klo:16:23
Ni muistaako kukaan tuota IS:ssä mainittua DSG 7 takaisinkutsua 2009 tehdyn suomessa, aiemmin väittivät että ei ole suomessa edes esiintynyt tuota ja nyt väittävät että kaikki muut korjattu paitsi ne jotka on muuttanu ulkomaille ja vieneet auton sinne, vähänkö rupee jo selitykset haiskahtaan, 2009 ongelmaakaan ei kehdattu kirjoittaa koska on niin vakava että kukaan täysjärkinen enää sellaista ostaisi ja että mikä sen 2009 ongelman aiheutti ja kuinka korjattiin niin olispa hyvä tietää koska liikenteessä niitä pyörii aika paljon.

Nii jäi toi linkki edellisestä http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288624812130.html

Mua ei muuten asia kiinnostais mutta kun esiintyi tuo 2009 muka korjattu ongelma kahdessa eri autossa joissa oli DSG 7 eikä kumpaakaan varmasti ole korjattu, molemmat käyneet määräikaishuollossa eikä laatikoille tehty mitään, toisen vika erikseen tutkittiin mutta mitään ei korjattu, ilmeisesti korjausta ongelmaan ei ole ja siksi uudet DSG seiskat  ovat 'märkiä' kuten DSG 6 vaihteistot jotka toimii suht ok ja kestää paremmin.

traktor

Lainaus käyttäjältä: kärssy - 23.11.13 - klo:16:47
Vm. 2008 ja lähinnä ihmetyttää ettei ole ikinä ennen 40 tkm aikana tehnyt samaa mitä heti remontin jälkeen. Vaihtaa kyl ongelmitta ja laatikko toimii muuten ihan mallikkaasti.

Jos vauhtipyörässä olisi vikaa, niin äänen sen kyllä kulee ja kytkimissä niin parilliset tai parittomat kaikki vaihteet eivät menisi silmään.

tet

#903
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 25.11.13 - klo:15:20
Samoin kaikki kolaritapaukset joissa DSG 7 osallisena olisi syytä tutkia uudelleen koska juuri tuo vika on saattanut aiheuttaa kolarin, esim. peräänajot täysin mahdollisia kun veto lakkaa arvaamatta ja kuskista tulee matkustaja, moniko pöpelikköön suhahtanut DSG 7 vaihteinen suhahti juuri tuon takia.

Aika vaikea nähdä, että vedon loppuminen veisi auton pöpelikköön. ??? Kokeilepa heittää vaihdekeppi vapaalle ihan missä vauhdissa nyt uskallat ja katso meneekö auto metsään. Itselläni ei ole vielä koskaan mennyt.

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 25.11.13 - klo:16:23
Ni muistaako kukaan tuota IS:ssä mainittua DSG 7 takaisinkutsua 2009 tehdyn suomessa, aiemmin väittivät että ei ole suomessa edes esiintynyt tuota ja nyt väittävät että kaikki muut korjattu paitsi ne jotka on muuttanu ulkomaille ja vieneet auton sinne, vähänkö rupee jo selitykset haiskahtaan...

Siinä vuoden 2009 takaisinkutsussa oli tietääkseni kyse 6-vaihteisen DSG:n viallisesta lämpötila-anturista jonka temppuilu sai lootan luulemaan kytkimien ylikuumenneen ja sen takia heitti vedon pois. En ainakaan itse muista että tuon vian esiintymistä suomessa olisi maahantuoja tms. instanssi kiistänyt, itsehän ne sen takaisinkutsun trafille aikanaan ilmoittivat. Tämän uuden ongelman, eli öljyn sähkönjohtavuudesta johtuvan sulakkeen palamisen, sen sijaan ilmeisesti kiistävät esiintyvän meillä. Silti öljyt vaihdetaan meilläkin (mikä on ehkä vähemmän viisas päätös).

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 25.11.13 - klo:16:58
ilmeisesti korjausta ongelmaan ei ole ja siksi uudet DSG seiskat  ovat 'märkiä' kuten DSG 6 vaihteistot jotka toimii suht ok ja kestää paremmin.

Märkiä seiskoja ei ole missään konsernin henkilöautoissa Audin pitkittäismoottorisia lukuunottamatta, eikä kai tulossakaan? :-\ Jos viittaat DQ500-laatikkoon niin siinä on kyse kertaluokkaa järeämmästä konstruktiosta joka on alunperin pakettiautoihin suunniteltu. Kyllä henkilöautomalleissa on edelleen kuivat 7-vaihteiset.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

brainsurgery

#904
Ei mitään sittenkään.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: tet - 25.11.13 - klo:21:35
Märkiä seiskoja ei ole missään konsernin henkilöautoissa Audin pitkittäismoottorisia lukuunottamatta, eikä kai tulossakaan? :-\ Jos viittaat DQ500-laatikkoon niin siinä on kyse kertaluokkaa järeämmästä konstruktiosta joka on alunperin pakettiautoihin suunniteltu. Kyllä henkilöautomalleissa on edelleen kuivat 7-vaihteiset.

Tarkennus: Märkä 7-vaihteinen DQ500 on Tigussa ja Q3:ssa, jotka ovat henkilöautoja. Tuosta vaihteistosta ja sen vioista en muista lukeneeni.

Miksiköhän eivät voi DQ500:aa laittaa mm 1.8TSI pannun kanssa vaan rajoittavat väännön 1.4TSI:n kanssa samaan, jotta kuiva DSG kestäisi. Ihmetouhua.

tet

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 26.11.13 - klo:07:39
Tarkennus: Märkä 7-vaihteinen DQ500 on Tigussa ja Q3:ssa, jotka ovat henkilöautoja. Tuosta vaihteistosta ja sen vioista en muista lukeneeni.

Tarkennus: Tiguan ja Q3 eivät ole henkilöautoja, vaan katumaastureita. ;)

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 26.11.13 - klo:07:39
Miksiköhän eivät voi DQ500:aa laittaa mm 1.8TSI pannun kanssa vaan rajoittavat väännön 1.4TSI:n kanssa samaan, jotta kuiva DSG kestäisi. Ihmetouhua.

Huhuu, se CO2 joka puhuu! Ihmetouhua on, siitä olen samaa mieltä. Säästömoottorien kanssa säästövaihteisto, tehomoottorien kanssa tehovaihteisto. Näin maalaisjärjellä.

Toki valmistajien pitää nykyään katsoa tarjolla olevaa mallistoaan kokonaisuutena. Direktiivi rajoittaa malliston keskipäästöt 130 g/km tasolle, siihen pääsemiseksi on pakko tehdä kompromissejä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

pomo

No rahahan se varmastin sellä on, halpaa sen olla pitää, että kauppa käy? Tälläkin foorumilla keskustellaan paljon ohjelmoinnista yms ja siinähän on kyse pääasiassa siitä, että pitää saada tehoa halvalla. harva olisi oikeasti valmis maksaan vaikka 3000e lisää jos autoon saisi sillä uutena kalliimman laatikon kun tuntuu, että se 1.2->1.4 ja 1.4->1.8 hintaerokin on liikaa...

Tiguan on paljon kalliimpi kuin yeti ja siksi yetiä myydään enemmän, vaikka ovatkin saman tyypppisiä autoja. Toki erinäköisiä!

tmr97


VAG!

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 26.11.13 - klo:07:39
Miksiköhän eivät voi DQ500:aa laittaa mm 1.8TSI pannun kanssa vaan rajoittavat väännön 1.4TSI:n kanssa samaan, jotta kuiva DSG kestäisi. Ihmetouhua.

Tämän ongelman ratkaisemiseen riittää DSG6 ja se onkin 1.8 TSI:ssä nelikon yhteydessä. Ja väännöt on silloin korkeammalla kuin 1.4 TSI:llä.

pomo

Näinhän se on, mutta tuo kuiva 7 on vissiin se edullisin kun sitä käytetään eniten ja kaiketi halvin valmistaa!

Mikko

Ja polttoainetaloudellisin! Ei mikään vähäpätöinen tekijä, kun nykyään ei muuta tehdäkään kuin tuijotetaan CO2 -päästöjä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pomo - 26.11.13 - klo:09:37
Näinhän se on, mutta tuo kuiva 7 on vissiin se edullisin kun sitä käytetään eniten ja kaiketi halvin valmistaa!

Ja se luultavasti kuluttaa testirullilla puoli desiä vähemmän kuin öljykylpyiset. Tämähän se on autotehtaille kaikista tärkein asia nykyaikana.

EDIT: Mikko ehti ensin :)

765turbo

Hintahan se ratkaisee nykyään lähes kaikissa tuotteissa ei tuotteen kestävyys, harmi. Tämä DQ500 kyllä VW:n mukaan kestää sen 600nm, mutta varmaan on näihin perusVolsuihin ihan liian kallis laittaa.

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/themes/2010/01/dsg_the_new_dq500.html

tet

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 26.11.13 - klo:08:43
Ovat henkilöautoja:
http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/ajoneuvoluokat

Saahan sitä pilkkua viilailla miltä kulmalta kukin tykkää. Puhekielessä ovat katumaastureita, byrokratiassa henkilöautoja. Jos byrokratia ratkaisee, niin älkäätten sitten puhuko myöskään esim. mopoautoista, ei sellaisia ole olemassakaan.

Sinänsä täytisen yhdentekevää, Tiguanissa ja Q3:ssa on DQ500-loota aivan auton luokituksesta riippumatta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 25.11.13 - klo:21:35
Aika vaikea nähdä, että vedon loppuminen veisi auton pöpelikköön. ??? Kokeilepa heittää vaihdekeppi vapaalle ihan missä vauhdissa nyt uskallat ja katso meneekö auto metsään. Itselläni ei ole vielä koskaan mennyt.

Kiitti selvennyksistä, tosiaan kun kuski manuaalivaihteisella vaihtaa itse vapaalle niin toki kuski tietää että auto on vapaalla ja osaa toimia sen mukaan, mutta kun se DSG 7 heittää vapaalle se ei kerro että nyt vaihtuu, siinä kohtaa käy myös niin että kaasupoljin menettää yhteyden moottoriin eikä koneen kierrokset nouse lainkaan vaikka nilkkaa suoristaa, tuo kun tapahtuu liukkaalla ja kovassa vaihdissa niin kaikki ainekset on kasassa koska hetki menee myös asiaa ihmetellessä, jos vielä joku ajaa takana niin äkkiäpysäys tulee sillekkin täysin puskista koska sulla ei pala jarruvalot ja jos normi turvaväli niin osuuhan se ja antaa vielä kunnon lisävauhtia matkalla pöpelikköön.

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.11.13 - klo:10:58
Kiitti selvennyksistä, tosiaan kun kuski manuaalivaihteisella vaihtaa itse vapaalle niin toki kuski tietää että auto on vapaalla ja osaa toimia sen mukaan, mutta kun se DSG 7 heittää vapaalle se ei kerro että nyt vaihtuu, siinä kohtaa käy myös niin että kaasupoljin menettää yhteyden moottoriin eikä koneen kierrokset nouse lainkaan vaikka nilkkaa suoristaa, tuo kun tapahtuu liukkaalla ja kovassa vaihdissa niin kaikki ainekset on kasassa koska hetki menee myös asiaa ihmetellessä, jos vielä joku ajaa takana niin äkkiäpysäys tulee sillekkin täysin puskista koska sulla ei pala jarruvalot ja jos normi turvaväli niin osuuhan se ja antaa vielä kunnon lisävauhtia matkalla pöpelikköön.

En mielelläni toistaisi itseäni, mutta menköön. Kokeile nyt ihmeessä heittää vaihde vapaalle ja huomaat ettei se auton vauhti kovin nopeasti laske. Jos vauhti on moottoritielukemissa niin auton pysähtyminen kestää varmasti toista minuuttia. ::)

Olen monta kertaa hidastanut moottorijarrutuksella nopeutta turvavälin säätämiseksi, kun joku persekärpänen on roikkunut takapuskurissa. Ei ole kukaan vielä konttiin tullut, aina ovat pystyneet hidastamaan minimaalisesta välimatkasta huolimatta. Ei ole jarruvalot minulla palaneet silloinkaan. Tässä vikatapauksessa ei kuitenkaan ole kyse moottorijarrutuksesta vaan vapaalla rullaamisesta, jossa nopeus tippuu huomattavasti hitaammin kuin moottorijarrutuksessa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.11.13 - klo:13:26
En mielelläni toistaisi itseäni, mutta menköön. Kokeile nyt ihmeessä heittää vaihde vapaalle ja huomaat ettei se auton vauhti kovin nopeasti laske. Jos vauhti on moottoritielukemissa niin auton pysähtyminen kestää varmasti toista minuuttia. ::)

Olen monta kertaa hidastanut moottorijarrutuksella nopeutta turvavälin säätämiseksi, kun joku persekärpänen on roikkunut takapuskurissa. Ei ole kukaan vielä konttiin tullut, aina ovat pystyneet hidastamaan minimaalisesta välimatkasta huolimatta. Ei ole jarruvalot minulla palaneet silloinkaan. Tässä vikatapauksessa ei kuitenkaan ole kyse moottorijarrutuksesta vaan vapaalla rullaamisesta, jossa nopeus tippuu huomattavasti hitaammin kuin moottorijarrutuksessa.

Et selvästi ole kokenut vastaavaa tilannetta DSG vaihteiston kanssa, en voi toivoa että toivottavasti koet itse koska varsin orpo tunne tulee hetkeksi, olet täysin neuvoton asian kanssa, tuohon tilanteeseen kun ei voi mitenkään ennalta varautua se vaan lävähtää eteen ja siinä olet. Päähuomio itselläni meni sen kaasupolkimen kanssa ihmetellessä ja kun en millä tajunnut mitä kaikkea autossa oli vikaantunut, huomio siirtyy suhteellisen pitkäksi aikaa pois muusta liikenteestä, mitään vikavaloja ei ollut eikä mitään vikakoodeja jäänyt. Kun tiedetään myös kännykän käyttö ajon aikana vaaralliseksi niin tuo tilanne on potenssiin sata.

teräksenharmaa

Idea tässä äännestyksessä on todella hyvä, mutta eri tavalla toteutettuna tästä voisi saada enemmänkin irti. Nykyisellään prosentit antavat vähän sekavaa informaatiota ja eri vaihteistojen luotettavuuden eroista ei saa oikein hyvää kuvaa. Jokainen voisi esimerkiksi ilmoittaisi vaihteiston tyypin, ajetut kilometrit ja mahdollisten vikojen kilometrit. Jos nuo viat vielä luokittelisi tyyliin kytkinpaketti, mekatroniikka jne, niin laskentataulukosta saisi irti esimerkiksi eri  eri tyyppisten viokjen esiintymistiheyden laatikkojen tyypin mukaan jaoteltuna. Kun vielä hinnoittelisi viat, niin kyseisen laatikon ylläpitokulujen ennuste olisi myös nähtävillä.

Devl

Asian vierestä, mutta mikä DSG vaihteisto on uudessa Skoda Octavia RS:ssä? DQ250?

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Devl - 26.11.13 - klo:18:19
Asian vierestä, mutta mikä DSG vaihteisto on uudessa Skoda Octavia RS:ssä? DQ250?

Kuusivaihteinen ja juuri tuo DQ250. Sekä Bensa että Diesel.

Devl

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 26.11.13 - klo:18:22
Kuusivaihteinen ja juuri tuo DQ250. Sekä Bensa että Diesel.
Kiitos nopeasta vastauksesta.

TAEA

Rempan jälkeen ajeltu taas mamman kanssa reilut 800km ja jotin hyvää sille tapahtui koska nykiminen poissa ja liikkellelähtö tapahtuu kun jarrua löysää.
Kiinnostus kasvanut, koska maahantuoja ei ole antanut riittäviä vastauksija esittämiini kysymyksiin  ja jotain kehitystä DSG7 kaipaa.
Tässä kysymykseni: Tehdäänkö kytkimen säätö siten että jarrua painettaessa kytkin on irroittanut? (Ei laahaa eikä kulumista).
Mistä johtuu että neljästä kytkinpinnasta yksi oli huomattavasti enemmän kulunut? (Löytyy kuvat ja mittoja)
Toimiiko järjestelmä siten että sama vaihde osuu aina samalle kytkinpinnalle? Toisin sanoen neljä kytkinpintaa ja seitseman vaihdetta ei ole jaollinen joten jotkut pinnat ovat useammin käytössä.
Vakionopeuden säätimen kanssaa matkaa tehdessä mäkisellä tiellä ja vähäisellä kuormalla aika usein seiska ja kutonen vaihtelee.
Olisi mielenkiintoa kehitellä tätäkin asiaa kun noita erinäisiä projekteja on työ elämässä ollessa tullut vastaan ja osassa on päästy melko pitkälle, vaikka sanonta: vaikeudet alkaa kun liikuvia osia on enemmän kuin rautakangessa pitää edelleen paikkansa.
Kiitos vastauksista


kärssy

Lainaus käyttäjältä: traktor - 25.11.13 - klo:17:43
Jos vauhtipyörässä olisi vikaa, niin äänen sen kyllä kulee ja kytkimissä niin parilliset tai parittomat kaikki vaihteet eivät menisi silmään.

Joo vauhtipyörän rallatuksen kyl kuuli ennen remonttia, mut voihan se olla et uus kytkin mikä on asennettu on viallinen. Monesta eri paikasta on sanottu et ei olis mekatroniikas vika, ei ainakaan oireile siihen malliin.

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 26.11.13 - klo:14:21
Et selvästi ole kokenut vastaavaa tilannetta DSG vaihteiston kanssa, en voi toivoa että toivottavasti koet itse koska varsin orpo tunne tulee hetkeksi, olet täysin neuvoton asian kanssa, tuohon tilanteeseen kun ei voi mitenkään ennalta varautua se vaan lävähtää eteen ja siinä olet. Päähuomio itselläni meni sen kaasupolkimen kanssa ihmetellessä ja kun en millä tajunnut mitä kaikkea autossa oli vikaantunut, huomio siirtyy suhteellisen pitkäksi aikaa pois muusta liikenteestä, mitään vikavaloja ei ollut eikä mitään vikakoodeja jäänyt. Kun tiedetään myös kännykän käyttö ajon aikana vaaralliseksi niin tuo tilanne on potenssiin sata.

No joo, se varmaan riippuu paljon henkilöstä kenellä auton toimintahäiriö aiheuttaa kuinkakin paljon hämmennystä yht'äkkiä ilmetessään. Mutta mielestäni tämä nimenomainen häiriö on sieltä lievimmästä päästä, jos mahdollista auton hallinnan menetystä mietitään. Jos verrataan vaikkapa joskus menneinä vuosikymmeninä hyvinkin yleiseen ongelmaan, renkaan puhkeamiseen kesken ajon, niin aika lievä on tämä ongelma. Jos tämä on potenssiin 100 niin renkaan puhkeaminen on sitten potenssiin 100000. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.11.13 - klo:13:48
No joo, se varmaan riippuu paljon henkilöstä kenellä auton toimintahäiriö aiheuttaa kuinkakin paljon hämmennystä yht'äkkiä ilmetessään. Mutta mielestäni tämä nimenomainen häiriö on sieltä lievimmästä päästä, jos mahdollista auton hallinnan menetystä mietitään. Jos verrataan vaikkapa joskus menneinä vuosikymmeninä hyvinkin yleiseen ongelmaan, renkaan puhkeamiseen kesken ajon, niin aika lievä on tämä ongelma. Jos tämä on potenssiin 100 niin renkaan puhkeaminen on sitten potenssiin 100000. :)

Just just, kun kilpasille lähdettiin niin mullapa on 80 vauhdissa leikannu manuaaliloota kiinni, kivasti ravisteli melkein olin mettässä mutta hanska piti, otti aika äkäseen kiinni ja vauhti loppu ku seinään, pistäppä paremmaks!

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 27.11.13 - klo:19:41
Just just, kun kilpasille lähdettiin niin mullapa on 80 vauhdissa leikannu manuaaliloota kiinni, kivasti ravisteli melkein olin mettässä mutta hanska piti, otti aika äkäseen kiinni ja vauhti loppu ku seinään, pistäppä paremmaks!

Tarkoitus ei ole nokitella, vaan saada sinut näkemään metsä puilta. Tätä keskustelua on kuitenkin turha jatkaa. Sinä olet päättänyt että DSG:n meneminen itsestään vapaalle aiheuttaa hengenvaaran auton hallinnan menetyksen tai peräänajon takia. Minä taas olen sitä mieltä, että ihmisen täytyy olla melkoisen sätky hätäilijä jos menettää autonsa hallinnan tuossa tilanteessa. Asia varmaan on käsitelty läpikotaisin joten voimme lopettaa ja pitää molemmat mielipiteemme. :-X
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 28.11.13 - klo:10:24
Tarkoitus ei ole nokitella, vaan saada sinut näkemään metsä puilta. Tätä keskustelua on kuitenkin turha jatkaa. Sinä olet päättänyt että DSG:n meneminen itsestään vapaalle aiheuttaa hengenvaaran auton hallinnan menetyksen tai peräänajon takia. Minä taas olen sitä mieltä, että ihmisen täytyy olla melkoisen sätky hätäilijä jos menettää autonsa hallinnan tuossa tilanteessa. Asia varmaan on käsitelty läpikotaisin joten voimme lopettaa ja pitää molemmat mielipiteemme. :-X

Ne on kato rattimiehet erikseen! Ja mitä tulee DSG vikaantumiseen niin mistäpä tiedät että heittelee vain vapaalle ettei vaan pakkikin menis itekseen päälle kun oikein paska arpa sattuu! Joka tapauksessa DSG on maailman vaarallisin lodju ja nykytietojen perusteella sitä kannattaa välttää kuin ruttoa. Piste.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tet - 25.11.13 - klo:21:35
Siinä vuoden 2009 takaisinkutsussa oli tietääkseni kyse 6-vaihteisen DSG:n viallisesta lämpötila-anturista jonka temppuilu sai lootan luulemaan kytkimien ylikuumenneen ja sen takia heitti vedon pois. En ainakaan itse muista että tuon vian esiintymistä suomessa olisi maahantuoja tms. instanssi kiistänyt, itsehän ne sen takaisinkutsun trafille aikanaan ilmoittivat. Tämän uuden ongelman, eli öljyn sähkönjohtavuudesta johtuvan sulakkeen palamisen, sen sijaan ilmeisesti kiistävät esiintyvän meillä. Silti öljyt vaihdetaan meilläkin (mikä on ehkä vähemmän viisas päätös).

Tarkennetaan vielä että kyllä se oli nimenomaan se DSG 7 josta oli kyse:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304

----
Volkswagen-yhtymän ensimmäinen seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto tuli myyntiin alkuvuodesta 2008, ja toimintahäiriöitä alkoi tulla julkisuuteen jo seuraavana vuonna.

Elokuussa 2009 Yhdysvaltain Volkswagen kutsui 13 500 autoa tarkistettavaksi, kun DSG-vaihteisto vaihtoi vapaalle omia aikojaan.

Melko pian tämän jälkeen kutsu kävi niin ikään Yhdysvalloissa 53 300 autolle, kun kansallinen liikenneturvallisuusvirasto oli saanut DSG:n käyttäjiltä valituksia voimanpuutteesta ajon aikana. Molemmissa kutsuissa Volkswagenin mukaan syynä oli viallinen lämpöanturi.

Ei ollutkaan vain
kiinalainen ilmiö

11. maaliskuuta tänä vuonna Australian Volkswagen ilmoitti kesäkuun 2008 ja syyskuun 2011 välillä valmistettujen Volkswagen Golfin, Jetan, Polon, Passatin ja Caddyn, yhteensä 25 982 auton takaisinkutsusta. Kutsu koski nimenomaan seitsemänvaihteista DSG:tä.
....

teemur

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 28.11.13 - klo:11:19
Joka tapauksessa DSG on maailman vaarallisin lodju ja nykytietojen perusteella sitä kannattaa välttää kuin ruttoa. Piste.

Joku saattaa ottaa ylläolevan ihan totuutena. Ylläoleva on siis vain mielipide. DSG ei ole todistetusti vaarallisempi kuin mikään muukaan vaihteistotyyppi. Jotkut välttävät sitä kuin ruttoa
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy