DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

JJ10

Linkissä on kerrottu hyvin DSG:n taival, olisikohan DSG tehty juuri Suomen olosuhteisiin, lisäksi täällä taitaa olla tyytyväisimmät asiakkaat.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304

Ei voi olla vaikuttamatta tulevaisuudessa DSG-autojen ostohalukkuuteen, varsinkaan käytettyjen.

kt

Ihan tervetulleita päätöksiä VW:ltä. Ihmeen pitkään vaan on mennyt ongelmien alkusyyn selvittelyt.
Totuus noissa laatuongelmissa usein kuitenkin on sellainen, että vian syntymiseen vaaditaan useampi myötäsyinen bitti kääntyneenä vikaannuttavaan suuntaan.
Tuo kostea ja kuuma ilmasto Kiinan ruuhka-ajoineen sitten sai VW-insinöörit alkusyiden selvittelyssä oikeaan suuntaan. Ei riittänyt Tukholman Taksi-Passat-keisi vielä eikä Vagarenan murinat, vaikka nekin taisivat kestää koko tuon VW:n vianselvitysajan.

Itse uskon, että öljyjen laatu voi tosiaan olla oleellinen asia. Öljyn hyvä sähkönjohtavuus vaikuttanee sekä DSG7:n mekaniikan sähköiseen toimintaympäristöön että myös korroosion lisääntymiseen hydrauliikan komponenteissa. Tietenkin on kiinnostavaa sitten havaita, mitä uusia ongelmia esim täällä Suomen talvisessa kylmässä ilmastossa DSG7:n uudet mineraaliöljyt aiheuttavat.

Toinen mielenkiintoinen seikka on seurata, miten maahantuoja nyt hoitaa tämän homman. Minusta tämä seikka onkin seuraamisen arvoinen. Onko maahantuoja mitään oppinut mistään niistä tapahtumista, joita tiheään on tämänkin foorumin kautta julkistettu. Jos maahantuojalla olisi "munaa", niin se voisi käyttää foorumiamme hyödyksi, mutta tuskinpa moista ihmettä nähdään!

Oletusarvona DSG:t ovat sitten korjattuina entistä parempia!

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Passatti

Kun Kesko on maahantuojana niin tuskinpa homma hoituu asiallisesti.Eihän heissä ole koskaan mitään vikaa,vaan kuluttajassa.
Always lead, never follow

Epes

Lainaus käyttäjältä: kt - 18.11.13 - klo:08:45

Itse uskon, että öljyjen laatu voi tosiaan olla oleellinen asia. Öljyn hyvä sähkönjohtavuus vaikuttanee sekä DSG7:n mekaniikan sähköiseen toimintaympäristöön että myös korroosion lisääntymiseen hydrauliikan komponenteissa. Tietenkin on kiinnostavaa sitten havaita, mitä uusia ongelmia esim täällä Suomen talvisessa kylmässä ilmastossa DSG7:n uudet mineraaliöljyt aiheuttavat...........

...........Oletusarvona DSG:t ovat sitten korjattuina entistä parempia!


Minulla on ainakin tähän asti ollut sellainen kuvitelma, että synteettiset öljyt ovat parempia kuin mineraaliöljyt noin ylipäätään ja että mineraaliöljyt ovat kelpo voiteluaineita kupla-volkkareihin ja 60-70 -luvun BMW moottoripyöriin.

Itse arvailen, että jotain piti tehdä ja tämä on sopivan edullinen toimenpide tehtäväksi tuollaiseen määrään autoja. Mitään se tuskin "korjaa" mutta saadaanpa välitettyä kaiken touhun ja tohinan keskeltä sellainen vaikutelma, että jotain tehdään.

Maximus

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.11.13 - klo:13:32
Itse arvailen, että jotain piti tehdä ja tämä on sopivan edullinen toimenpide tehtäväksi tuollaiseen määrään autoja. Mitään se tuskin "korjaa" mutta saadaanpa välitettyä kaiken touhun ja tohinan keskeltä sellainen vaikutelma, että jotain tehdään.
En oikein voi uskoa täydelliseen "harhautusoperaatioon", se kuitenkin paljastuisi varsin pian ja purisi todella pahasti omaan nilkkaan. Eli kyllä sieltä ainakin yksi syy ongelmiin on löytynyt ja siihen tartutaan. Se on sitten toinen juttu, että mitä probleemeja tuo korjaus kattaa ja mitä ei. Kyllähän tietty mekaaninen kuluminen edelleen jatkuu, sille tuo ei voi mitään. Kuiva kytkin kuluu pakosti jne. Mutta jossakin se raja aina menee!  8)
"Age quod agis - tee mitä teet"

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 18.11.13 - klo:14:07
En oikein voi uskoa täydelliseen "harhautusoperaatioon", se kuitenkin paljastuisi varsin pian ja purisi todella pahasti omaan nilkkaan. Eli kyllä sieltä ainakin yksi syy ongelmiin on löytynyt ja siihen tartutaan. Se on sitten toinen juttu, että mitä probleemeja tuo korjaus kattaa ja mitä ei. Kyllähän tietty mekaaninen kuluminen edelleen jatkuu, sille tuo ei voi mitään. Kuiva kytkin kuluu pakosti jne. Mutta jossakin se raja aina menee!  8)

Usko pois vaan aivan täydellinen harhautus, menee samaan kategoriaan Polo GTI huohotinkorjauksen kanssa, silloin litrojen öljynkulutus kuulemma korjautuisi vaihtamalla uuteen autoon uusi samanlainen huohotinputki hahahaa ku naurattaa miten saatana ihmisiä saaki kusettaa  ;D

Tästä on aika turha arvuutella enempää koska vika on tiedossa ja tieto julkaistu mm. taloussanomissa:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304

Itsellä oli tuo sama vika Polo GTI 6R mallissa, auto kasattiin 2010 joulukuussa ja silti oli viallisen moottorin lisäksi viallinen DSG 7 vaihteisto vaikka yli vuosi aikaisemmin oli vika havaittu. Myös 2008 Golfin kanssa kävi sama juttu, mutta silloin auto oli paikallaan, ei vaan valojen vaihduttua ollut kontaktia kaasupolkimen / moottorin / vaihteiston kesken, silloin vika tuntui lähinnä harmilliselta, toki jos takana olisi joku lähellä ollut niin olispa saattanut ehkä kevyesti kolahtaa kun auto ehti hieman valahtaa ennenkuin tajusin asian, jou!

Käytin edellämainituista uudemman auton huollossa mutta autolle ei tehty mitään, annettiin ymmärtää että koska vikakoodeja ei ole niin kaikki on ok. Vika on harvinainen, mutta esiintyessään voi aiheuttaa todella vakavan onnettomuuden jos ja kun sopivassa kohtaa vaihteisto heittelee vapaalle itsekseen, joku voi ajaa perään tai itse ajat lepikkoon kun jäät ihmettelemään miksi kaasu ei vastaa???

Mitä tuossa ollut juttua että väärät öljyt olisi syynä niin todella vaikea uskoa koska itsellä tuo on tapahtunut vain hitaahkossa vauhdissa taajama-alueella ei koskaan esim. motarilla tai pidemmällä reissulla jossa varmuudella osat kuumenee enemmän.

Taas pestään VW:llä käsiä, yleensä on tietenkin pääasia että autot laitetaan kuntoon, mutta että on annettu ajella autolla joka on suorastaan hengenvaarallinen niin sitä en sulata lainkaan, täysin käsittämätöntä että taas piti jonkun ison lehden julkaista tieto tästäkin viasta ennenkuin VW alkaa tekemään asialle yhtään mitään, eikö tuota puljua saa millään vastuuseen näistä, ei paljon valtiovaltaakaan kiinnosta kun kyseessä on yksityisten ihmisten rahat ja henki? Toista se on Talvivaara, on niin saatanan tärkeä firma se että pitää oikein euroihin hukuttaa kun on niin lupaava ja terve bisnes ;)

Niin ja väittäähän ne tosiaan ettei suomessa näitä DSG 7 ongelmia olisi lainkaan, aina saatana sama laulu tän firman kanssa että Suomeen tuodaan vain hajoamattomia täysin priimalaatuisia autoja, muualle viedään ne rikkinäiset, eli siinä suhteessa suomalaiset ovat erikoisasemassa, on nääs Lottovoitto syntyä suomeen.

tapanixxx

No kuluttajansuojaviranomaiset täällä suomessa on vähän hampaattomia, toisin kuin kiinassa ja usa:ssa.

Kiinassa kun asiasta tehtiin uutinen viranomaisten toimesta niin ei mennyt kuin pari päivää niin Volkkari "tuli ulos kaapista" ja julkaisi takaisinkutsun. Rupesi vissiin gyntterin hermo pettämään ja oli pakko tunnustaa tosiasia.

Nyt tällä viimeisellä takaisinkutsulla yritetään hiljentää epäluuloiset asiakkaat. Ehkä mitään muutosta positiiviseen ei tapahdu, mutta saadaan mielikuva että homma on hanskassa ja yritys kantaa vastuuta.

kt

Kyllä tietysti kelpaa vaihtaakin vaihdelaatikon öljyjä kun on voittoa:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/10/30/volkswagenin-tulos-yli-odotusten-kulukurin-ansiosta/201315125/304

Mielenkiinnolla odotellaan miten infoa maahantuoja jakaa. Hyvää mainostahan se olisi, jos ihan Keskon pääjohtaja ilmoittaisi, että nyt tulee DSG;t kuntoon. Sen vanhan änisevän TV-mainoksenkin voisi esittää pari kertaa uudelleen.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.11.13 - klo:13:32
Minulla on ainakin tähän asti ollut sellainen kuvitelma, että synteettiset öljyt ovat parempia kuin mineraaliöljyt noin ylipäätään ja että mineraaliöljyt ovat kelpo voiteluaineita kupla-volkkareihin ja 60-70 -luvun BMW moottoripyöriin.

Itse arvailen, että jotain piti tehdä ja tämä on sopivan edullinen toimenpide tehtäväksi tuollaiseen määrään autoja. Mitään se tuskin "korjaa" mutta saadaanpa välitettyä kaiken touhun ja tohinan keskeltä sellainen vaikutelma, että jotain tehdään.
Hondan prätkät (ja aika monet muutkin) toimivat parhaiten Hondan omalla mineraaliöljyllä (Honda GN4). Tuon kun vaihtoi johonkin täyssynteettiseen superhyperbike öljyyn, sai aikaan vain kolisevat vaihdot ja vapaan hukkumisen 1-2 väliltä.

Sande

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 18.11.13 - klo:20:43
Hondan prätkät (ja aika monet muutkin) toimivat parhaiten Hondan omalla mineraaliöljyllä (Honda GN4). Tuon kun vaihtoi johonkin täyssynteettiseen superhyperbike öljyyn, sai aikaan vain kolisevat vaihdot ja vapaan hukkumisen 1-2 väliltä.

Kun off topic linjalle lähdettiin, niin jatketaan sillä.... Perämoottoreissa monet pitävät mineraaliöljyä synteettistä parempana vaihtoehtona, siitä syystä että se pystyy sitomaan paremmin öljyn sekaan mahdollisesti sekoittunutta bensaa. Erityisesti uistelukäytössä jotkut merkit lotraavat pienillä kierroksilla ajettaessa bensiiniä öljyn sekaan.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Karvesak

No kyllä DSG on aivan loistava silloin kun toimii kuten pitää. Mukavuus syistä valitsin kuitenkin tuon murheellisen vaihto ehdon.Mutta kyllä Audin Multironikki oli myös melko huonomaineinen.Itsellä oli edellinen A-6 vuosimallia 2012 2.0 TFSI ky/laatikolla en ajanut Autolla ennen vaihtoa Scirocoon kuin reilut 15t/km sillä ajalla mitään oireita ei ilmennyt.Toki sitäkin on paranneltu useaan otteeseen ja mm juuri nuo kytkinpakat siitäkin aikaisemmista malleista pettivät.Samanlaisia tapauksia on kuulemma ollut juuri tuossa DSG-7:ssa. Ja hommahan ilmenee tärinöinä joillain vaihteilla ja hoidoksi annetaan ensin mekatroniikan ohjelmointia joka antaa useammissa tapauksissa hetkellisen avun mutta oireet palaavat piankin takaisin.Ilmeisesti nuo kuivat kytkinpakat ei ole kovin pitkäikäisiä varsinkaan kovemmassa käsittelyssä :-[
Tuolla öljynvaihto toimenpiteellä ei ainakaan siihen ole vaikutusta.Se miten mineraalipohjaiset laatikko öljyt menestyy Suomen kovassa pakkasessa jääkin nähtäväksi.Voi olla ,että tulee kiinteät vaihteet vakioksi ennenkuin laatikko lämpiää?))).Itse olen jo asennoitunut,että laatikko on pehmennyt ennen kuin 30 000km on taulussa.?

tuRboman

Voisko olla, että mineraalien mukana tulee myös softat? Eli koneen ja laatikon yhteispeliä muutetaan ja odotetaan kunnolla lämpiämistä.

Onhan näistä mineraali vs synteettinen jutuista ollut ennenkin puhetta. Varsinkin joissain vanhemmissa laatkoissa. Esimerkiksi synkkarenkaat ei kestäneet synteetisillä kun alunperin oli tarkoitettu mineraaleille. Jotain syöpymisiä ja luiston muutoksia muistaakseni oli nämä ongelmat.

Jotenkin kuitenkin uskon tämän öljyn ratkaisevan jotain ongelmista. Ja toisaalta alkaa valottua, että ongelmat ovat monisyiset vaikka oireet oiskin samankaltaisia. Tästä syystä ei aivan suorilta ole menty mekatronikan tai koko laatikon vaihtoon.
Tuskin DSG:stä tulee näilläkään toimenpiteillä yhtä luotettavaa kuin toisentyyppisistä laatikoista, mutta jos nyt edes siedettävillä huoltoväleillä alkaisi selvitä.

Se ois mielenkiintoinen homma jos VAG toisi tarjolle toisentyyppisen (ZF-8 lovisen) automaatin, vaikka hieman korkeammalla hinnalla ja heikommalla suorituskyvyllä. Ois mukava nähdä mitä asiakkaat valitsis autoihinsa. Varsinkin omalla rahalla maksavat asiakkaat.
"All 4 The Driver"

Reissumies

Tuleekohan tämä takaisinkutsu koskemaan myös Skodan DSG7-lootia?

Nämä laatikothan ovat nk. kuivia laatikoita joihin ei normaalisti öljyjä vaihdella toisin kuin vanhempaan DSG6-laatikkoon.

Tämä toimenpide tulisi sitten ajanjohtaiseksi varmaankin vasta seuraavassa 150 tkm:n huollossa. Juurikin muutama viikko takaperin tehtiin 120 tkm:n varikkostoppi ja tänään tuli katsastusmieheltä 1. leima Oculle ilman huomautuksia  ;D
5 * Octavia vm. 2003-2015
Superb Combi 2018 Elegance/2.0 TDI/DSG-7
Superb Combi 2023 1.4 TSI PHEV Style iV BusinessLine DSG Autom.

Keni1

Viitaten viestin #874 vastaukseeni viestissä #875 niin eipä mennyt kauaa kun tuli "virallinen" vahvistus. Vikojen korjaaminen ilman suurta kohua olisi muuten hyväksyttävää pääasia että asiakas ei niitä joudu maksamaan, mutta kun pimitetään jopa hengenvaarallisia vikoja niin se on kamalaa:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288622219766.html

tet

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 18.11.13 - klo:20:20
Mitä tuossa ollut juttua että väärät öljyt olisi syynä niin todella vaikea uskoa koska itsellä tuo on tapahtunut vain hitaahkossa vauhdissa taajama-alueella ei koskaan esim. motarilla tai pidemmällä reissulla jossa varmuudella osat kuumenee enemmän.

Eihän tuo öljynvaihto kaikkiin mahdollisiin vikoihin korjaus olekaan, vaan juuri siihen nimenomaiseen jota sillä yritetään korjata. Eli väittämä on, että nykyinen öljy saa aikaan sähkökemiallisen korroosion johonkin sähköosaan mekatroniikassa, joka tarpeeksi edettyään johtaa oikosulkuun ja mekatroniikan syöttösulakkeen palamiseen. Mihinkään muihin ongelmiin ei kai ole öljynvaihdosta väitetty apua olevan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tet

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 14.11.13 - klo:16:21
Kaikissa DSG6:sissa mitä olen ajanut, on ollut selkeä viive, kun vaihtaa pakille. Oli kyseessä sitten aivan uusi auto tai 120tkm ajettu. Viive on niin selkeä, että sitä ei voi olla huomaamatta. Jos autossa on takatutka, niin tutkan "käynnistyspiippaus" on hyvä aikamerkki sille, että voi lähteä.

Jos kepin heittää R:lle ja painaa heti kaasua, niin melkoista kenguruahan ja kierrosten nousuahan se tuottaa.

Viivettä ei ole siinä tapauksessa, jos vaikka peruutat ensin vähän matkaa ja sitten lähdet peruuttamaan uudelleen. Eli vaihdekeppi ei käy N:llä tai D:llä välissä.

Eteenpäin lähdössä en ole itse asiassa ikinä kiinnittänyt asiaan huomiota. Eli jos siinä on viivettä, niin vähemmän sitä on kuin pakille siirryttäessä.

Sen verran jäi kaivelemaan, että piti viikonloppuna oikein testailla tuota lootan käytöstä. Ainoa merkittävä viive jonka havaitsin, oli suunnan vaihdossa eli pakilta D:lle vaihtaessa, mikä onkin ymmärrettävää koska tuossa lootassa pakki ja ykkönen ovat samalla akselilla. Mutta ei tuokaan viive ollut mielestäni edes sekunnin mittainen, kahdesta nyt puhumattakaan.

Paikaltaan kun lähtee pakilla, eli P->R ja heti kaasua, niin liikkeelle lähdetään melko välittömästi. Samoin eteenpäin eli P->D. Molemmissa tapauksissa auto empii hieman, eli kaasun painallus ei heti nosta kierroksia vaikka auto heti liikkeelle lähteekin. Pienen, ehkä maksimissaan puolen sekunnin viiveen jälkeen kierrokset nousevat sitten äkäisesti mutta liikkeelle lähtö on silti aika siisti. Eteenpäin lähtiessä tuo viive tuntuu olevan ehkä jopa pidempi kuin pakilla.

Vaikka Scoutin kanssa ei liikkeelle lähtiessä mitään "kengurua" aikaiseksi saakaan, niin voi olla että etuvetoisella tilanne on toinen. Itselläni ei ole kokemusta DSG6:sta vajaavetoisessa autossa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tet - 19.11.13 - klo:12:07
Paikaltaan kun lähtee pakilla, eli P->R ja heti kaasua, niin liikkeelle lähdetään melko välittömästi.

Vaikka Scoutin kanssa ei liikkeelle lähtiessä mitään "kengurua" aikaiseksi saakaan, niin voi olla että etuvetoisella tilanne on toinen. Itselläni ei ole kokemusta DSG6:sta vajaavetoisessa autossa.

Voi hyvinkin olla, että P => R menee ilman viivettä, muuta D => R ei ole mennyt ilman viivettä omissa autoissa tai koeajamissani DSG6:sissa. Ja voimalinjasta on löytynyt niin etuvetoa, nelikkoa, bensaa kuin disukkaa.

Pitää mielenkiinnosta kokeilla tuo P => R, kun olen siinäkin tapauksessa aina vaistomaisesti odottanut hetken, että pakki kytkeytyy.

TAEA

Aikaa kulunut ja vuoksessa vettä virrannut, mutta jotain uutta kun lupasin palata. Eli oku tsi i,4 dsg remppa josta aikaisemmin kyselin. Tänään sitten vaihdettiin kaikki kytkimeen kuuluvat härpäkkeet suhteessa 50/50 työt ja 30/70 osat oma osuuteni ensin mainittuna. Kotomatkalla 5km tuntuma oli että parannusta on tapahtunut, mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa.
Tässä muutama miete: DSG on säädoltään ilmeisesti melko ronkeli eli väärällä säädöllä kuluminen nopeutuu, itsellä kesti sen 118 tkm hyvin kevyttä ajoa. Helkama Autolla lienee pallo hieman hukassa, itsellä sellainen tuntuma kun kirjeen vaihto takkuili ja vastaukset henkilöstä riippuvaisia. Suoranaista tiedon puutetta havaittavissa, kun esim. ei tiedetty kytkinlevyn kulutuspinnan paksuutta. Itse kävin mittaamassa ennen vaihtamista ja huomenna menen mittaamaan kuluneen kytkimen, niin on jotain kättä pidempää jatkaa kirjeenvaihtoa. Palvelu mitä paikallisesta liikkeestä olen saanut on kyllä kiitettävää ja asiallista on varmaankin ruusun paikka.
Kysyisin palastalaisilta mitä olette mieltä kotomaasamme olvasta asenteesta näinkin selvään ongelmaan kuin DSG on? Kun näyttää sisltä että esim tuolla rapakon takana on autoilijoilla etujärjestöjä jotka saavat oikeasti aikaan. Meillä vastaavasti menttaaliteetti, juodaan kossu perjantaina hakataan vaimo ja maanantaina kaikki hyvin. Kaikkia asioita ei pidä sotkea samaan soppaan mutta kuluttajasuoja- ja potillasvahinko asiat ovat niin hankalaksi rakenettu ettei niillä oikeuksia pysty tanelit saamaan kun esim. potilasvahinko käsittelyt kestävät 3-5 vuotta.
Olisiko kenellä ideaa ja ehdotusta autoilijan etujärjestölle, eikä pelkästään liienneturvallisuus mielessä?

JAK

Kyllähän DSG kestää, mutta se on se 6 pykäläinen versio. Ei niitä Helsingin taksissa muuten käytettäisi. Kuitenkin jokaisella taksilla ajetaan se 200 000-350 00 kilometriä kolmessa vuodessa. Sen kolmen vuoden jälkeen autolla ei taksiautoilijalle ole mitään arvoa, kuten yksi isäntä minulle Avensiksesta sanoi, sama vaikka ajaisi tän mereen kolmen vuoden jälkeen. Onko kukaan ostanut vanhaa taksia DSG:llä? Ja mitkä on kokemukset?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 19.11.13 - klo:12:15
Pitää mielenkiinnosta kokeilla tuo P => R, kun olen siinäkin tapauksessa aina vaistomaisesti odottanut hetken, että pakki kytkeytyy.

Tulipa tämä nyt testattua ja tässä ei ole tosiaan mitään viivettä. Kaasua voi painaa surutta heti kun on siirtänyt kepin P:ltä R:lle.

Mutta edelleenkin viivettä on ja kengurua tulee, jos painaa kaasua heti kun siirtää kepin D:ltä R:lle.

ht

Lainaus käyttäjältä: JAK - 19.11.13 - klo:18:39
Onko kukaan ostanut vanhaa taksia DSG:llä? Ja mitkä on kokemukset?

Meillä oli 2008->2012 -06 mallin Passat 103 kW ja DSG6 loota. Tullessa ~180 tkm. meni vaihtoon 284 ajettuna. Laatikossa ei mitään ongelmia, kaksoismassa oli vaihdettu 2 kertaa ensimmäisellä omistajalla. Moottorin kanssa tuossa oli sitä sun tätä... :-[

kärssy

Omaan autoon vaihdettiin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin, jonka jälkeen alkoi täristämään kakkoselta kolmoselle vaihtaessa. Rasittavinta on että tekee todella harvoin pienellä kaasulla ajettaessa ylämäkeen. Käynyt piuhan päässä eikä anna mitään vikakoodeja. Ehdottivat huoltoliikkeessä, että lähettää kytkimen saksaan, mutta jos vika ei ole kytkimessä niin joutuu omasta pussista maksamaan. Ennen remonttia ei oireillut millään tavalla mikä pistääkin ihmetyttämään. Ei kellään ole sattumoisin ole päässyt käymään samalla lailla?? Tai jollain tietotaitoa kyseisestä asiasta? Autolla ajettu 153tkm. Skoda octavia tdi rs

traktor

Lainaus käyttäjältä: kärssy - 23.11.13 - klo:11:53
Omaan autoon vaihdettiin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin, jonka jälkeen alkoi täristämään kakkoselta kolmoselle vaihtaessa. Rasittavinta on että tekee todella harvoin pienellä kaasulla ajettaessa ylämäkeen. Käynyt piuhan päässä eikä anna mitään vikakoodeja. Ehdottivat huoltoliikkeessä, että lähettää kytkimen saksaan, mutta jos vika ei ole kytkimessä niin joutuu omasta pussista maksamaan. Ennen remonttia ei oireillut millään tavalla mikä pistääkin ihmetyttämään. Ei kellään ole sattumoisin ole päässyt käymään samalla lailla?? Tai jollain tietotaitoa kyseisestä asiasta? Autolla ajettu 153tkm. Skoda octavia tdi rs

Kuullostaa mekatroniikka vialta, minkä ikäinen auto? Alkupään autoissa oli juuri tuo mekatroniikan aiheuttama tärinä. Kytkimessä ei ole vikaa kun muilla vaihteilla ei tärise.

On vaan aika kallista vaihtaa mekatroniikka.

kärssy

Vm. 2008 ja lähinnä ihmetyttää ettei ole ikinä ennen 40 tkm aikana tehnyt samaa mitä heti remontin jälkeen. Vaihtaa kyl ongelmitta ja laatikko toimii muuten ihan mallikkaasti.

Homer

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 19.11.13 - klo:18:33
Helkama Autolla lienee pallo hieman hukassa, itsellä sellainen tuntuma kun kirjeen vaihto takkuili ja vastaukset henkilöstä riippuvaisia.

Kysyisin palastalaisilta mitä olette mieltä kotomaasamme olvasta asenteesta näinkin selvään ongelmaan kuin DSG on? Kun näyttää sisltä että esim tuolla rapakon takana on autoilijoilla etujärjestöjä jotka saavat oikeasti aikaan.


Kun ongelma on näinkin selvä mitä DSG:n kanssa nyt on niin ainoa turvallinen ratkaisu on manuaalivaihteisto. 2 tonttua edullisempi ja toiset 2 tonttua korkeampi vaihtoarvo myydessä ;)

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Homer - 23.11.13 - klo:17:21
Kun ongelma on näinkin selvä mitä DSG:n kanssa nyt on niin ainoa turvallinen ratkaisu on manuaalivaihteisto. 2 tonttua edullisempi ja toiset 2 tonttua korkeampi vaihtoarvo myydessä ;)

Köyhänä ja turvallisuushakuisena päädyin juurikin kyseiseen ratkaisuun, automaatin olisin kyllä muuten ottanut, on sillä niin paljon mukavampi ajaa. Ei mene hyvin Kiallakaan, TM:n testissä joku ratas mennyt poikki, takuu korvaa mutta kuitenkin.

juhajee

Lainaus käyttäjältä: traktor - 23.11.13 - klo:13:18
Kuullostaa mekatroniikka vialta, minkä ikäinen auto? Alkupään autoissa oli juuri tuo mekatroniikan aiheuttama tärinä. Kytkimessä ei ole vikaa kun muilla vaihteilla ei tärise.

On vaan aika kallista vaihtaa mekatroniikka.

Juu onhan se. Uusi mekatroniikka maksaa ns marmoritiskillä pyöreet 3000 ekee. Käytetty kunnostetun  ostaminen tulee hieman halvemmaksi.itselle kävi et golfin -06 tdi mekatroniikka hajosi ja  vaihtoehdoksi tuli uuden tai käytetyn osto. Onneksi löyty käytetty ja hintaa osalle+työlle+uudet laatikon öljyt ja suodatin yhteensä  1500 euroo.että näin

M@s@

Lainaus käyttäjältä: juhajee - 24.11.13 - klo:20:43
Juu onhan se. Uusi mekatroniikka maksaa ns marmoritiskillä pyöreet 3000 ekee. Käytetty kunnostetun  ostaminen tulee hieman halvemmaksi.itselle kävi et golfin -06 tdi mekatroniikka hajosi ja  vaihtoehdoksi tuli uuden tai käytetyn osto. Onneksi löyty käytetty ja hintaa osalle+työlle+uudet laatikon öljyt ja suodatin yhteensä  1500 euroo.että näin

Ei se mecha nyt sentään 3000 maksa...
A4 Allroad & T-Roc 4motion

Keni1

(Pyynnöstäni) VW Auto julkaisi IS:ssä tarkennuksen DSG 7 vaihteiston ongelmaan, jutun kun lukee niin onko siinä mitään sellaista jota VW:n sivuilla ei olisi aiheesta jo ollut paitsi että kielletään korjauskampanjan liittyvän vuoden 2009 takaisinkutsuun kun DSG 7 heitteli itsekseen vapaalle. Tuon ongelman olisi pitänyt olla jo korjattu mutta itselläni vika esiintyi vielä 2012 kesällä eli liikenteessä on autoja joissa sama saattaa tapahtua ja kun tapahtuu esim. 120 km/h vauhdissa niin seuraukset voi arvata.

Samoin kaikki kolaritapaukset joissa DSG 7 osallisena olisi syytä tutkia uudelleen koska juuri tuo vika on saattanut aiheuttaa kolarin, esim. peräänajot täysin mahdollisia kun veto lakkaa arvaamatta ja kuskista tulee matkustaja, moniko pöpelikköön suhahtanut DSG 7 vaihteinen suhahti juuri tuon takia. Nyt nämä tutkittava tarkkaan niin saadaan varmuus, pelottaa aina kun näin volkkarin että onkohan siinä DSG 7, pitäisi olla erikseen joku merkki takaluukussa jossa mainitaan että varo tässä autossa on DSG 7, se arvaamaton ilkimys :)

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288624812130.html

Näin se VW taas pesee käsiään. Juuri kun saatiin se Oulunseudun jakohihnojen poikkeaminen selviettyä niin alkoi mittava DSG 7 kampanja, mitähä seuraavaksi :)

Wekotin

Tuon jutun mukaan syy olikin kuin olikin sähkönjohtavuudessa, kuten aiemmin mainitsin. Onkohan seuraavat ongelmat sitten vaihteiston huono käytös kylmässä. Saa meinaa olla aika high-end -mineraaliöljy, että päästään samanlaisiin kylmäominaisuuksiin kuin esim. synteettinen SAE 75W. Yleensä jo 75W-90 -öljyt ovat synteettisiä ja nyt on kyse vielä paljon ohuemmasta tavarasta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy