DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

ht

Octavia 1,6 diesel, alkoi muutama päivä sitten oireilla. Parittomilla vaihteilla kierrokset nykii tasaisesti noin kerran sekunnissa. Kierroslukumittari pilkkii n. 50-100 kierrosta ylös ja heti takaisin. Ihan kuin kytkin aikoisi irrottaa ja nappaisi heti takaisin kiinni. Minkähänlaista remonttia ennakoi..?

TAEA

Täytyy liityä seuraan, koska ongelma edessä. Eli Octavia 1,4Tsi Tsg7 ajettu 116tkm lievän nykimisen loppu tulos, kytkin kulunut loppuun.
Kysyisin miten voivat mitata kytkimen kulumisen ilman aukaisua?
Onko kenellä tietoa mikä on uusien levyjen paksuus?
Mikä on levyjen paksuus kun vaihto edessä?
Voiko asiakas päästä todentamaan mittauksest?
Tämä ketju on niin pitkä ettei tuolta asia ainakaan minulle selvinnyt.
Kiitos vastauksista

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 22.10.13 - klo:09:08
Täytyy liityä seuraan, koska ongelma edessä. Eli Octavia 1,4Tsi Tsg7 ajettu 116tkm lievän nykimisen loppu tulos, kytkin kulunut loppuun.
Kysyisin miten voivat mitata kytkimen kulumisen ilman aukaisua?
Onko kenellä tietoa mikä on uusien levyjen paksuus?
Mikä on levyjen paksuus kun vaihto edessä?
Voiko asiakas päästä todentamaan mittauksest?
Tämä ketju on niin pitkä ettei tuolta asia ainakaan minulle selvinnyt.
Kiitos vastauksista

Testeri kertoo kun ajaa kytkinlevyjä. Liikerata toleranssien ulkopuolella --> kytkimet kuluneet.

TAEA

Kiitos vastauksesta. Vaivaisin edelleen, eli onko kuluma millin kymmenes-, sadasosia vai jotain muuta. Ajotyylini ei pitäisi kyllä olla syynä asiaan, koska kuulun joukkoon rauhallinen. Aikaisemmilla (ei automaateilla) autoilla vedin paljon kärriä kun rakensin mökkiä 200km päähän, Mazda 323 1,6 Carina 1,6 Pösö 406 1,6. Skodan kärrimatkat luokkaa 2000km ja kyydissä terveisiä verrattuna aikaisempiin. Mazdalla ajoin 250tkm ilman kytkinremppaa ja tosi painavia kuljetuksia. Mazda oli tutulla eläkepäiviin saakka 380tkm alkuperäisellä kytkimellä.
Onko mahdollista että myös moottori jarrutus syö kytkintä, kun käytän sitä tosi paljon. Huolloissa ovat aina ihmetelleet miksi jarrut eivät kulu autoissani ollenkaan, joihin vastaus nehän ovat vain hätätilanteita varten.
Onkohan vain uskottava ettei DSG kestä edes mamman kanssa sunnuntai ajelua, tällä tarkoitan tuota 200 km matkaa joista suurin osa Sotkalle kertyy.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 22.10.13 - klo:09:43
Testeri kertoo kun ajaa kytkinlevyjä. Liikerata toleranssien ulkopuolella --> kytkimet kuluneet.
VCDS kertoo kyllä ihan "livenä" levyjen paksuuden ja korjausarvot niille. Olisikohan ollut laatikon measuring blocks tai vastaavaa, en enää tarkkaan muista. Sieltä kun kanavia selaa loputtomiin, niin tulee vastaan yhtä sun toista jännittävää :) Tietysti olisi ihan kätevää tietää paljon uusilla levyillä on paksuus ja korjaukset...

vasara

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 22.10.13 - klo:22:48
...
Onko mahdollista että myös moottori jarrutus syö kytkintä, kun käytän sitä tosi paljon. Huolloissa ovat aina ihmetelleet miksi jarrut eivät kulu autoissani ollenkaan, joihin vastaus nehän ovat vain hätätilanteita varten.
...
Näin maalaisjärjellä.. pakostihan kytkin hieman enemmän kuluu jos moottorijarrutusta käyttää paljon. Alasvaihdossa aina joku paikka luistaa, jotta vaihto ei töksähdä. Normaalisti dsg vaihtaa alaspäin vauhtia hiljennettäessä pienillä kierroksilla. Mitä isommilla kierroksilla alaspäin vaihdetaan sitä enemmän luistoa tarvitaan kytkimessä.
Jarrupalat toisaalta on halpaa kulutustavaraa.

PenaPuistoK

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 23.10.13 - klo:00:28
Näin maalaisjärjellä.. pakostihan kytkin hieman enemmän kuluu jos moottorijarrutusta käyttää paljon. Alasvaihdossa aina joku paikka luistaa, jotta vaihto ei töksähdä. Normaalisti dsg vaihtaa alaspäin vauhtia hiljennettäessä pienillä kierroksilla. Mitä isommilla kierroksilla alaspäin vaihdetaan sitä enemmän luistoa tarvitaan kytkimessä.
Jarrupalat toisaalta on halpaa kulutustavaraa.
Tuossa tietysti on se ongelma, että dsg käyttää lukuisia pyörimisnopeusantureita ja mm. kaasuläppää omin lupineen, jolloin sen ei tarvitse luistattaa kytkintä, eikä ehjänä luistatakkaan, esim. alasvaihdoissa. Ja mitä isommat kierrokset koneessa on, niin sitä tarkemmin dsg pystyy sihtaamaan kytkimensä kiinni luistattamatta olettaen, että mekatroniikka vielä toimii. Toki jarrujen käyttö on viistasta välillä ihan jarrujen hyvinvointiakin ajatellen, masentaa katsoa nykyisessä autossa, mitä 20tkm/vuosi tekee jarrulevyille...

konga

#817
En parempaa paikkaa kysymykselle löytänyt. Eli dsg 6 ja olen ollut siinä käsityksessä,että D on automaatti ja +- jos haluaa manuaalisesti vaihdella ratista tai tiptronic tyyliin kepistä. No ajelin töihin ja vahingossa hipaisin rattivaihtimeen ja kun seuraavan kerran piti kiihdyttää ihmettelin kun ei auto kiihdy, no siellä oli 6 päällä ja kokeilin vielä vaihtaa ratista pienempää niin kyllähän se vaihto D asennossa siis. Käytin S ja takas D niin rupesi taas automaatti toimimaan. Onko siis normaalia,että D antaa vaihtaa manuaalina..?Sit työpaikan pihalla joku paukahti siihen malliin,että alkoi pohdinta dsg:n toimivuudesta :) työmatka 5min.

Okei,eli ilmeisesti D:llä voi vaihtaa manuaalina,ei ole vaan tullut edes kokeiltua ennen. No paukahdus ei ainakaan ollut normaali! Ellei sit rengas räjähtäny :)
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

Jyri

Lainaus käyttäjältä: konga - 23.10.13 - klo:06:53
En parempaa paikkaa kysymykselle löytänyt. Eli dsg 6 ja olen ollut siinä käsityksessä,että D on automaatti ja +- jos haluaa manuaalisesti vaihdella ratista tai tiptronic tyyliin kepistä. No ajelin töihin ja vahingossa hipaisin rattivaihtimeen ja kun seuraavan kerran piti kiihdyttää ihmettelin kun ei auto kiihdy, no siellä oli 6 päällä ja kokeilin vielä vaihtaa ratista pienempää niin kyllähän se vaihto D asennossa siis. Käytin S ja takas D niin rupesi taas automaatti toimimaan. Onko siis normaalia,että D antaa vaihtaa manuaalina..?Sit työpaikan pihalla joku paukahti siihen malliin,että alkoi pohdinta dsg:n toimivuudesta :) työmatka 5min.

Okei,eli ilmeisesti D:llä voi vaihtaa manuaalina,ei ole vaan tullut edes kokeiltua ennen. No paukahdus ei ainakaan ollut normaali! Ellei sit rengas räjähtäny :)
Ei ole tosiaan vika, vaan ominaisuus. Rattiläpysköistä voi vaihtaa D ja S moodeissakin, joidenkin sekunttien jälkeen vaihteisto palaa itsekseen automaatti -tilaan.

vasara

Lainaus käyttäjältä: PenaPuistoK - 23.10.13 - klo:01:23
Tuossa tietysti on se ongelma, että dsg käyttää lukuisia pyörimisnopeusantureita ja mm. kaasuläppää omin lupineen, jolloin sen ei tarvitse luistattaa kytkintä, eikä ehjänä luistatakkaan, esim. alasvaihdoissa. Ja mitä isommat kierrokset koneessa on, niin sitä tarkemmin dsg pystyy sihtaamaan kytkimensä kiinni luistattamatta olettaen, että mekatroniikka vielä toimii. Toki jarrujen käyttö on viistasta välillä ihan jarrujen hyvinvointiakin ajatellen, masentaa katsoa nykyisessä autossa, mitä 20tkm/vuosi tekee jarrulevyille...
Mikään kytkin ei voi toimia luistattamatta. Vaikka dsg sihtaakin alemman vaihteen pyörimisnopeuden kohdalleen, niin siihen sihtaamiseen tarvitaan luistatus, muuten jostain kuuluu kloks. Tämä edelleen ihan maalaisjärjellä, ilman dsg:n syvällisempää tuntemusta.

tet

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 24.10.13 - klo:11:42
Mikään kytkin ei voi toimia luistattamatta. Vaikka dsg sihtaakin alemman vaihteen pyörimisnopeuden kohdalleen, niin siihen sihtaamiseen tarvitaan luistatus, muuten jostain kuuluu kloks. Tämä edelleen ihan maalaisjärjellä, ilman dsg:n syvällisempää tuntemusta.

Käytännössä varmaan noin, mutta kyllä se teoriassa voisi mennä kerralla kiinni. Molempien puolien nopeutta mitataan, jolloin kytkin voidaan lyödä kiinni kun nopeusero on nolla. En vaan usko että ainakaan moottorijarrutustilanteessa DSG toimisi niin, että välikaasulla säädettäisiin nopeusero nollaan. Oma tuntuma asiaan on että normaalilla luistatuksella mennään; vaihto on sen verran nopea tapahtuma ettei siinä ehdi välikaasutusta tapahtumaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

juhajee

Lainaus käyttäjältä: juhajee - 19.10.13 - klo:01:06
VW Glf 2006 2.0 tdi dsg...120 tuhannessa meni kaksoismassapyörä vaihtoon ja nyt 160 tuhannessa jätti tielle ...vain ykkönen toimii ja mittariston vaihdevalot vilkkuu...vw huolto tutki kaks päivää ja tyly tuomio maahantuojalta... Vikakoodien mukaan mekatroniikka vaihtoon....ihanan kallista ..,3000 ekee ja kuukauden odotus että osa saadaan. Saksasta tilattuu ja valmistettuu. Huollot tehty long life ohjelman mukaan mutta ei vaikuta mihinkään...omaan piikkiin.
Onkos tietoa missäs päin vois teettää korjauksen halvemmalla hesan suunnalla kun ei. Kiinnostas maksaa tuota marmoritiskin hintaa?


Tilanne päivitystä!

Golfin mekatroniikka meni siis vaihtoon ja kun ei aika ootella kuukutta niin hakuun käytetty osa ..nyt osa softauksessa ja ootellaan et saavat asennettuu  ja sitten toivon mukaan  golf liikkuu ......pitää laittaa sitten kustannuarvio koko lystistä tänne kun lasku eteen lävähtää.

stallione

Itse olen sitä mieltä että saisivat laittaa tuon kaksoismassan huolto-ohjelmaan. Taksikuskit tuntuvat olevan ainakin sitä mieltä että kulunut kaksoismassa rikkoo dsg:n. Varsinkin kun tyhjäkäyntiä sata kertaa enemmän kuin normaalisti autojen peruskäytössä. Sitä en sitten tiedä onko näitä tapauksia että kaksoismassapyörä asennetaan jotenkin väärin/virhellisesti ja dsg hajoaa hetken päästä. En tiedä onko mahd.?
Aion itse juuri vaihtaa vauhtipyörän vaikka ei juurikaan oireile. Teetätän remontin ennalta ehkäisevästi, koska uskon sen pidentävän dsg: ikää huomattavasti.
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

-Mika-

Hello.

Olisi pikku kysymys, saako vahinkoautokeskuksesta tai muualta ehjää DSG automaatti laatikkoa 6 pykäläinen?

Taisi nyt käydä pahat pelot toteen kun DSG ilmeisesti haluaa purkaa työsopimuksensa.

Diagnoosista (omaa) pari sanaa; Auton kierrokset nousee sinne 3000 paremmalle puolelle, vaihde ei vaihdu ja mustaa usvaa pukkaa putkesta. tämä höystettynä auton tärinällä.

VW autosta luonnollisestikkaan ei ole vara uutta ostaa, sinne soitettuani kerroin nuo ilmenevät viat ja tämä kaveri sanoi että kyllä kuullostaa siltä että laatikko on menossa rikki.

Auton virkaa toimittaa VW Passat 2007 2.0 TDI

Toinen harmillinen juttu on se että tämä samainen vika on esiintynyt ennenkin, viety korjaamolle ja mitään vikaa ei ole löytynyt.  kustannukset niistä 2 kerrasta 1000 luokkaa.

Eli: saako jostain kunnostettua DSG laatikkoa mistään?

Kiitos etukäteen vastaajille

brainsurgery


tarzi

ettei olis kuitenkin mechatroniikka? harvemmin laatikoita menee... multa löytys ehjä mecha jos tarviit kokeiltavaks!
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

-Mika-

Lainaus käyttäjältä: tarzi - 07.11.13 - klo:20:51
ettei olis kuitenkin mechatroniikka? harvemmin laatikoita menee... multa löytys ehjä mecha jos tarviit kokeiltavaks!

Tuokin pitäisi päästä tarkastamaan. Tapauksessa tai toisessa kyseessä on kallis remppa. Mutta laitan sulle viestiä tuossa ensi viikolla.

Sent from my GT-I9505 peenor kovana using Tapatalk


juhajee

Lainaus käyttäjältä: -Mika- - 07.11.13 - klo:16:37
Hello.

Olisi pikku kysymys, saako vahinkoautokeskuksesta tai muualta ehjää DSG automaatti laatikkoa 6 pykäläinen?

Taisi nyt käydä pahat pelot toteen kun DSG ilmeisesti haluaa purkaa työsopimuksensa.

Diagnoosista (omaa) pari sanaa; Auton kierrokset nousee sinne 3000 paremmalle puolelle, vaihde ei vaihdu ja mustaa usvaa pukkaa putkesta. tämä höystettynä auton tärinällä.




VW autosta luonnollisestikkaan ei ole vara uutta ostaa, sinne soitettuani kerroin nuo ilmenevät viat ja tämä kaveri sanoi että kyllä kuullostaa siltä että laatikko on menossa rikki.








Auton virkaa toimittaa VW Passat 2007 2.0 TDI

Toinen harmillinen juttu on se että tämä samainen vika on esiintynyt ennenkin, viety korjaamolle ja mitään vikaa ei ole löytynyt.  kustannukset niistä 2 kerrasta 1000 luokkaa.

Eli: saako jostain kunnostettua DSG laatikkoa mistään?

Kiitos etukäteen vastaajille


Vilkkuiko mittaristossa vaihdekaavio valot.meinan itsellä golf-06  tdi dsg teki samat temput .laatikossa ei mekaanista vikaa vaab mekatroniikka paskana. VW:llä uusi osa laitettuna 3000 ekee. No onneksi löyty kunnostettu takuulla ja nyt vaidettu ja hinta puolet uuden osan hinnasta. Kyllä osaa olla yksiköllä hintaa ja VW rahastaa hyvällä katteella varsinkin ei takuu enää voimassa.tyyppivika mut eivät tee aialle mitään

firstvw

Uskaltaako tuolle DSG6:lle tehdä sopeutukset VCDS:llä? Vai päteekö tähänkin vanha viidakon sananlasku: If it ain't broke, don't fix it?

Geoman

Lainaus käyttäjältä: -Mika- - 07.11.13 - klo:16:37
Hello.

Olisi pikku kysymys, saako vahinkoautokeskuksesta tai muualta ehjää DSG automaatti laatikkoa 6 pykäläinen?

Taisi nyt käydä pahat pelot toteen kun DSG ilmeisesti haluaa purkaa työsopimuksensa.

Diagnoosista (omaa) pari sanaa; Auton kierrokset nousee sinne 3000 paremmalle puolelle, vaihde ei vaihdu ja mustaa usvaa pukkaa putkesta. tämä höystettynä auton tärinällä.

VW autosta luonnollisestikkaan ei ole vara uutta ostaa, sinne soitettuani kerroin nuo ilmenevät viat ja tämä kaveri sanoi että kyllä

kuullostaa siltä että laatikko on menossa rikki.

Auton virkaa toimittaa VW Passat 2007 2.0 TDI

Toinen harmillinen juttu on se että tämä samainen vika on esiintynyt ennenkin, viety korjaamolle ja mitään vikaa ei ole löytynyt.  kustannukset niistä 2 kerrasta 1000 luokkaa.

Eli: saako jostain kunnostettua DSG laatikkoa mistään?

Kiitos etukäteen vastaajille
Katsohan tämä sivusto
http://www.evosoft.dk/DSGRepair.html
Siellä käsitellään mekatroniikkayksiön ja DSG Q250-vaihteiston sielunelämää. Vaatii itseltääsi paneutumista. Jotain vikakoodeja olisi hyödyllistä saada ulos. Mekatroniikka yksikkösikin tyyppitiedot saat myös VCDS:llä.

Sivulla http://www.autostarter.dk/ tarjotaa DSG-yksikön korjausta alle reilusti alle 500 euron - näin isossa maailmassa.

pomo

Tuossa saattaa päästä tuntipalkoille jos voi seisottaaautoa pari viikkoa?

M_M

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 09.11.13 - klo:11:08
Uskaltaako tuolle DSG6:lle tehdä sopeutukset VCDS:llä? Vai päteekö tähänkin vanha viidakon sananlasku: If it ain't broke, don't fix it?

Pariin otteeseen olen omani sopeuttanut, ei se mielestäni mitään kummallista uskallusta vaadi. Joskin viidakon sananlasku on oikeassa siinä, että ei tuotakaan varmasti huvikseen kannata toimivaan laatikkoon alkaa tekemään.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Veza69

Itsellä Passat 1.4t dsg7 1/2012, ajettu 58tkm. Jurnuttanu kesästä lähtien ykkönen ja pakki eli luistavat.
Huollon mukaan vaihdetaan kytkinlevyjä?
Liekkö sitten auttanee, aika näyttää...

juhajee

Lainaus käyttäjältä: juhajee - 24.10.13 - klo:15:40

Tilanne päivitystä!

Golfin mekatroniikka meni siis vaihtoon ja kun ei aika ootella kuukutta niin hakuun käytetty osa ..nyt osa softauksessa ja ootellaan et saavat asennettuu  ja sitten toivon mukaan  golf liikkuu ......pitää laittaa sitten kustannuarvio koko lystistä tänne kun lasku eteen lävähtää.

No niin nyt on VW Golf tdi:n mekatroniikka vaihdetty.osa käytetty ja 3 kuukauden takuulla . Vaihtotyö+käyt.osa+softa mekatr.+öljyt laatikkoon+sopetus hinta yhteensä 1500 ekee. Uusi osa töineen vw:n marmoritiskillä olis tehnyt 3000 ekee.
Auto toimii  nyt.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: juhajee - 12.11.13 - klo:12:04
No niin nyt on VW Golf tdi:n mekatroniikka vaihdetty.osa käytetty ja 3 kuukauden takuulla . Vaihtotyö+käyt.osa+softa mekatr.+öljyt laatikkoon+sopetus hinta yhteensä 1500 ekee. Uusi osa töineen vw:n marmoritiskillä olis tehnyt 3000 ekee.
Auto toimii  nyt.
Missä teetit tuon vaihdon?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: juhajee - 12.11.13 - klo:12:04
No niin nyt on VW Golf tdi:n mekatroniikka vaihdetty.osa käytetty ja 3 kuukauden takuulla . Vaihtotyö+käyt.osa+softa mekatr.+öljyt laatikkoon+sopetus hinta yhteensä 1500 ekee.

DSG6:n öljynvaihto on noin 250-300 euroa, eli jos mekatroniikan laukeaminen ajoittui lähellekään tätä öljynvaihtoa, niin periaatteessa saa paremmen mielen, kun vähentää tuon verran kokonaissummasta :)

brainsurgery

Mites DSG6:n omistajilla toimii vaihto pakille ja peruuttaminen? Itsellä kun laittaa pakin päälle ja nostaa jarrun niin joutuu odottamaan 1-2sek, ennen kuin pakki kytkeytyy. Jos erehtyy polkaisemaan kaasua ennen kuin pakki on kytkeytynyt, saa aikaa kunnon nykimiset ja pomppimiset. Eteenpäin on itseasiassa sama ominaisuus, jos nostaa jarrun ja painaa kaasua saman tien kun on tökännyt vaihteen silmään.

Tuo "ominaisuus" on ollut autossa siitä asti, kun sen ostin, eli 67tkm -> 125tkm.

Muuten laatikko toimii erittäin hyvin, kunhan vain muistaa odottaa vaihteen kytkeytymistä.

kt

Kyllä tuossa joutuu nöyrtymään automaatioihmeen edessä. Kyllä se jotenkin noin toimii aina ja pakko se on hyväksyä tuo käytös.

Ja samoinhan se on manuaalillakin, että kun teet virheliikkeen, niin johonkin päin auto hyppää ellei sitten sammu.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

stallione

Itsellä ainakin tapana odottaa dsg6 kanssa ihan rauhassa että vaihde kytkeytyy. Uskon että pidentää laatikon ikää muutaman metrin. Juuri sain kaksoismassapyörän vaihdettua ja tuntuu että kytkeytyisi vähän jämäkämmin vaihteet. Ennen saattoi kolahtaa hieman pakilta D:ll joka selvisi kun ravisteltiin vanhaa kaksoismassapyörää, oli sivuttaisliikettä uuteen verrattuna melko paljon ja kolahtelujen kera.
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

brainsurgery

Juuh, kävin näyttämässä tuota ritsaa viikonloppuna autoliikkeessä niin tuli kommenttia, että laatikko on paskana. Yritin kertoa, että et vain malttanut odottaa, että laatikko kytkee vaihteen päälle mutta eipä se auttanut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy