DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

autofanaatikko

#780
Lainaus käyttäjältä: kuvaustakin - 06.09.13 - klo:19:58
Ehkä vähän off topic mutta ihan mielenkiinnosta kysyn huoltohistoriasta noin yleensä. Itsellä vielä ollut viime vuosina sikäli onnekas tilanne että päässyt uuteen autoon vaihtamaan ja asia ei ole tullut ajankohtaiseksi.
Kuinkas autoliikkeessä /puhutaan nyt ns merkkiliikkeestä) käytettyä autoa ostaessa kertovat auton huoltohistorian. Tarkoitan että jos pyytää rekisterinumerolla tulostamaan huoltohistorian tietokannasta niin onnistuuko se vai eivätkö sitä halua asiaa kysyttäessä esittää. Ainakin omalla autolla huoltoon viedessä niin rekisterinumeron annettaessa he näkevät sen historian.
Ihan mielenkiinnosta asiaa vaan kysäisen ja uskon että tuollainen huoltohistoria kertoo aika paljon enemmän auton kunnosta kuin pelkät leimat huoltokirjassa.

Voihan sen ja pystyyhän sen toki huolto tai varaosamyynti tulostamaan, muttei yleensä saa tehdä sitä. Ei kai kukaan halua näyttää auton juuri ostaneelle, että se auto jonka  myyjä on kehunut maasta taivaaseen voi olla vaikka millainen pommi jota on korjattu kymmeniä kertoja. Jos kaikki peltikorjaukset ja takuuhuollot näyttää asiakkaalle, niin kuka semmoista pommia enää ostaa ja jää auto myymäti. Tai jos on ostettu jo, niin alkaa vaatia kaupanpurkuja ym. hullunmylly alkaa helposti heti. Kauppa perustuu aina pieneen petokseen ja useimmiten ainakin käytetyn tavaran. Näin mulle sanoi mm. kymmeniä vuosia eräs ihan eri alalla kuin autojen kanssa toiminut yrittäjä. Totta se on, vaikka vitsinä sen vähän sanoikin.

Niin ja rekkarilla näkyy vain ne huollot, jotka on tehty juuri siinä liikkeessä missä auto on juuri nyt huollettu tai josta se on esim. käytettynä ostettu. Esim. jos se auto on käynyt välillä jossain nyrkkipajalla tai myyty alunperin jostain muusta liikkeestä tai aivan eri ketjusta, niin eihän niitä huoltoja tai korjauksia pysty merkkiliike mistään näkemään. Ei se ketju toimi mitenkään kilpailijoiden välillä ja välisenä, että Mekonomenin koneelta näkyy esim. se mitä Autoasi tai AD on tehnyt. Tai että Autosalpa näkee mitä Autokeskus on samalla autolle tehnyt, mikäli sama auto on käynyt molemmissa firmoissa.

Poni

Eipä ollut mun Vovelossa vaihteistossa mitään vikaa siinä vaiheessa, kun meni vaihtoon.
Ajettu yli 150 tkm. S60 D4. Ei siis tehotkaan ihan topparissa.
Toivottavasti DSG tulee olemaan yhtä luotettava.

Jotenkin tuntuu oudolta, että ajotavalla saisi vaihteiston rikki.
Jos saa, on vaihteisto alunperinkin väärin ohjelmoitu.

OCEANBOY:lle. Sama juttu, normaalisti ajen rauhallisesti.
Sitten kun on tarve rivakampaan etenemiseen, niin hetken menee, ennenkuin laatikko "herää".
Tätä olen itsekin kritisoinut, mutta palstalta on tullut kylmää, että en vaan osaa.
No, mielipiteensä kullakin.
Mutta jotenkin käsitin, että kun lähtee, niin sinulla tulee uusi "empimisvaihe" kiihdytyksen kuluessa.
Se ei kuulosta normaalilta. Onko sitten vika, saa viisaammat kertoa.

Enhancer

Laki sanoo, että käytetyn auton aikaisempien omistajien aikaista huoltohistoriaa ei saa luovuttaa eteenpäin muille kuin kyseisen huollon tehneelle omistajalle.

Juuri tästä syystä pyydän käytettyä autoa ostaessa myyjältä nimen valtakirjaan, jossa hän valtuuttaa minut saamaan huoltohistorian. Jos merkkihuollettu auto, sitten vain valtakirjan kanssa merkkiliikkeen tiskille.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.09.13 - klo:03:16
Laki sanoo, että käytetyn auton aikaisempien omistajien aikaista huoltohistoriaa ei saa luovuttaa eteenpäin muille kuin kyseisen huollon tehneelle omistajalle.

Juuri tästä syystä pyydän käytettyä autoa ostaessa myyjältä nimen valtakirjaan, jossa hän valtuuttaa minut saamaan huoltohistorian. Jos merkkihuollettu auto, sitten vain valtakirjan kanssa merkkiliikkeen tiskille.

Joku aika sitten luin lehtijutun käytettyjen autojen matkamittareiden ruuvailusta. Siinä oli esimerkkinä juurikin VAG-autot. Toimittaja oli yrittänyt selvittää auton huoltohistoriaa merkkiliikkeen tiskiltä ja saanut juurikin tuon vastauksen, että niitä ei saa kertoa. Soitto olikohan peräti tietosuojavaltuutetulle oli paljastanut, että auton sen hetkisellä omistajalla nimenomaan on oikeus saada auton huoltohistoria tietoonsa. Siinä yhteydessä ei tietenkään saa antaa mitään tietoa edellisistä omistajista ja olikohan että huoltojen tai korjausten hintaa ei saanut kertoa.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Holkki

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 15.09.13 - klo:12:41
Joku aika sitten luin lehtijutun käytettyjen autojen matkamittareiden ruuvailusta. Siinä oli esimerkkinä juurikin VAG-autot. Toimittaja oli yrittänyt selvittää auton huoltohistoriaa merkkiliikkeen tiskiltä ja saanut juurikin tuon vastauksen, että niitä ei saa kertoa. Soitto olikohan peräti tietosuojavaltuutetulle oli paljastanut, että auton sen hetkisellä omistajalla nimenomaan on oikeus saada auton huoltohistoria tietoonsa. Siinä yhteydessä ei tietenkään saa antaa mitään tietoa edellisistä omistajista ja olikohan että huoltojen tai korjausten hintaa ei saanut kertoa.
Tietosuojavaltuutettua tuskin kiinnostaa paljastuuko auton huoltohistoria sinänsä vaan halunnevat suojata edellisen omistajan tekemiset.

Huoltoliike tietenkin vetoaa siihen, että eivät pysty tuottamaan huoltohistoriaa ilman, että edellisen omistajan tiedot paljastuvat samalla.
Siinä on sitten huoltoliikkeen hyvä vedota "lakiin" ja pimittää huoltohistoria.

Muuten, mersun merkkihuolto tulosta asiakkaalle "Digital Service Report" paperin, josta käy ilmi viimeisen huollon lisäksi kaikki aiemmat huollot.
Viimeisestä huollosta näkyy kaikki tehdyt huoltotyöt yksityiskohtaisesti.
Aiemmista huolloista näkyy vähemmän tietoa: missä tehty, milloin, kilometrit ja huollon suuruus (Service A, Service B jne.).
Tuosta ei paljastu edellisen omistajan tietoja.
Uskoakseni auton seuraavat omistajat saavat saman tulosteen jatkossakin käyttäessään merkkihuoltoa.


vasara

Lainaus käyttäjältä: Holkki - 15.09.13 - klo:15:36
Tietosuojavaltuutettua tuskin kiinnostaa paljastuuko auton huoltohistoria sinänsä vaan halunnevat suojata edellisen omistajan tekemiset.

Huoltoliike tietenkin vetoaa siihen, että eivät pysty tuottamaan huoltohistoriaa ilman, että edellisen omistajan tiedot paljastuvat samalla.
Siinä on sitten huoltoliikkeen hyvä vedota "lakiin" ja pimittää huoltohistoria.

Muuten, mersun merkkihuolto tulosta asiakkaalle "Digital Service Report" paperin, josta käy ilmi viimeisen huollon lisäksi kaikki aiemmat huollot.
Viimeisestä huollosta näkyy kaikki tehdyt huoltotyöt yksityiskohtaisesti.
Aiemmista huolloista näkyy vähemmän tietoa: missä tehty, milloin, kilometrit ja huollon suuruus (Service A, Service B jne.).
Tuosta ei paljastu edellisen omistajan tietoja.
Uskoakseni auton seuraavat omistajat saavat saman tulosteen jatkossakin käyttäessään merkkihuoltoa.
Mersun digi- huoltokirja on siinä mielessä hyvä, että huoltokirjan väärentäminen ei onnistu.
Aiemman omistajan saa selville AKE:lta, eli tuskin laki sen kertomista estää.

kp

Pääsin vaihtamaan vastaustani. DSG7, ajettu 131tkm. Mekatroniikka vaihtoon, osa 1500e + öljyt ja työt yhteesä n. 2000e. Tehdas tulee vastaan 0%. Kiitos todella paljon VAG.

tet

Lainaus käyttäjältä: kp - 18.09.13 - klo:09:29
Pääsin vaihtamaan vastaustani. DSG7, ajettu 131tkm. Mekatroniikka vaihtoon, osa 1500e + öljyt ja työt yhteesä n. 2000e. Tehdas tulee vastaan 0%. Kiitos todella paljon VAG.

Jos ei ole vielä pajalla, niin kannattanee katsoa muutkin kortit. Esim. tuo:

http://www.mectronic.fi/

Tai sitten tappelee sen virhevastuun kanssa, kyllä 131 tkm ajetusta kuluttajansuojalain mukaan jotain vastaantuloa on vielä tultava.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

repe59

Kestääkö dsg? Uskaltaako kajota, pient kipinää olisi?
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

skriko

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 15.09.13 - klo:15:50
Mersun digi- huoltokirja on siinä mielessä hyvä, että huoltokirjan väärentäminen ei onnistu.
Aiemman omistajan saa selville AKE:lta, eli tuskin laki sen kertomista estää.

Mitenkähän nykyisessä tietokoneyhteiskunnassa voi väärentää huoltokirjan jäämättä siitä kiinni?
Maksusta saa selville aiemmat omistajat kirjallisesti, ei ilmaiseksi, eikä puhelimessa.

jarkko_h

#790
Lainaus käyttäjältä: repe59 - 22.09.13 - klo:00:42
Kestääkö dsg? Uskaltaako kajota, pient kipinää olisi?

Ehkä kannattaa odottaa vielä muutama vuosi jos haluaa pienemmän riskin. Saksalaiset eivät ole tuulen nopeita laatuongelmien parantamisessa. Parin vuoden sisällä on ollut vielä juttuja kohtuu laajoista ongelmista (Ruotsin kuivadsg taksit, Kiinan jatkotakuu, DSG sopimattomuus Australian ilmastoon...). Itse ajattelin vartoa kunnes Volkkariin saadaan Toyotan (Aisinin) tekemät automaatit. Saksalaiseen laatuun en luota muuta kuin ajettavuudessa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.09.13 - klo:00:55
Mitenkähän nykyisessä tietokoneyhteiskunnassa voi väärentää huoltokirjan jäämättä siitä kiinni?
Miten tietoyhteiskunta liittyy paperimuodossa olevan huoltokirjan väärentämiseen? jos Gynther on
ruuvannut 300tkm ajetun auton mittarin lukemaan 150tkm ja se on uitettu Suomeen & myynnissä
jobbarilla / nimiä mainitsematta, missä nyt onkin.. miten selvität yhtään mitään, joka liittyy ajokilometreihin?
Kilvet vaihtuneet, edellisestä omistajasta ei hajuakaan. Salapoliisityöllä varmaan asioita selviää, mutta ei normiostajan taitotasolla.
Näitä ruuvattuja on edelleen autokaupoissa & nettiautossa vaikka kuinka (olen tärmännyt omilla autokaupoilla).
Cmon skriko.. alan konkarina tiedät asian paljon paremmin kuin minä.

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.09.13 - klo:00:55
Maksusta saa selville aiemmat omistajat kirjallisesti, ei ilmaiseksi, eikä puhelimessa.
Maksaako se 3 â,¬? Liian iso kulunki kun autoa on ostamassa?

tet

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 22.09.13 - klo:01:14
Itse ajattelin vartoa kunnes Volkkariin saadaan Toyotan (Aisinin) tekemät automaatit.

Saattaa olla pitkä odotus. Tai sitten sinun pitää hakea volkkarisi jenkkilästä, siellähän on kaikkia volsuja saatavilla perinteisellä automaateilla. Meillä noiden käyttö tuskin laajenee uusiin malleihin, Touaregissa ja Amarokissa toki mehumaijan saat jos sellaiseen on halua.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

repe59

tetillä ei pahaa sanottavaa omastaan?
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

tet

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 22.09.13 - klo:08:21
tetillä ei pahaa sanottavaa omastaan?

Tästä 6-vaihteisesta ei mitään valittamista, noin 23 tkm ajon jälkeen (mittarissa nyt 82 tkm). Edellinen 7-vaihteinen oli myös muuten ongelmaton (n. 45 tkm ajoa), mutta siinä vähän välillä harmittivat ne muutamat "ominaisuudet". Lähinnä hidastaminen lähes mutta ei ihan pysähdyksiin ja sen jälkeinen kiihdytys, joka piti ottaa tosi herkällä tatsilla jottei mennyt loikkimiseksi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Squamish

Lainaus käyttäjältä: Squamish - 04.09.13 - klo:15:43
Tilannekatsaus: uusi mekatroniikka tilattu. Toimitusajasta ei tietoa, ymmärsin niin että näitä ei ole tehtaan varastossakaan.

Loppuraportti: mekatroniikan toimitusaika oli noin kolme viikkoa. Vaihdon jälkeen laatikko tuntuu toimivan paljon saumattomammin, tosin ajoa on takana vasta alle 100 km. 3->2 nykäys tuntuu edelleen, mutta ei yhtä voimakkaana. Paikaltaan lähdettäessä tuntunut empiminen ja nykäys on poistunut kokonaan. Lasku korjauksesta oli 2600 euron luokkaa ja meni vaihtoautotakuun piikkiin.

TeHoKo

Mulla vaihtoivat myös RS2 TDI FL -09 Ocuun toisena ajotalvena Dsg6- lootan mekatroniikan.
Oireena oli useamman tunnin pakkasessa seisomisen jälkeen että D:n päälle laittamisen jälkeen meni 5-15sek. ennen kuin auto lähti liikkeelle. Muutaman kerran myös kylmiltään liikkeelle lähdettäessä kuului kovempi paukaus. Takuuseen meni silloin onneksi mukisematta ja oireet loppui.
Kilsoja taisi silloin olla luokkaa 30-40000. Toivotaan parempaa kestävyyttä nyt uuteen biiliin. Ei menny silloin usko Dsg:hen. Muut DSG:n ominaisuudet voittaa nuo huonot kokemukset (ja nykyisen Avensiksen tomaatin 6-0).

Mikko

Jaahas. Mikäköhän nyt taas on. Liikkeelle lähtee täydellä vedolla rynnistäen heti kun jarrua vähän vapauttaa, vaihdoissa ylöspäin niiaa niin että otsa on tuulilasissa ja samalla paukkuu äänekkäästi. Juuri kun miitissä mainostin DSG:n erinomaisuutta. ::)

mek

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin

Volkkarilla on viimein loppunut jonkun johtajan kärsivällisyys, ainakin jossakin päin maailmaa alkavat korvata rikkinäiset DSG:t Aisinin automaattilaatikoilla, joita ovat tilanneet kokonaista miljoona kappaletta.

Jyri

Tuolla on käsitelty tuota tilausta ja sen seurauksia.

qsla

Onkohan vaihteiston vai moottorin vika. Täyskaasu kiihdytyksessä vaihteen vaihdon jälkeen veto pysähtyy hetkeksi n.4000rpm kohdille josta jatkuu noin 2sekunnin jälkeen uudelleen. Vika esiintyy silloin tällöin ja pajalla eivät löytäneet vikaa.  Kyseessä siis polo 1.2tsi ja kuiva dsg7. Mitään ravistuksia ei ole esiintynyt. Luistonestosta ei voi olla kyse koska tekee samaa vaikka olisi vauhtia sen 80km/h ja kuivalla asfaltilla.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

malinmip

Lainaus käyttäjältä: kp - 18.09.13 - klo:09:29
Pääsin vaihtamaan vastaustani. DSG7, ajettu 131tkm. Mekatroniikka vaihtoon, osa 1500e + öljyt ja työt yhteesä n. 2000e. Tehdas tulee vastaan 0%. Kiitos todella paljon VAG.

Kuulostaa siis ihan normaalilta VV-Auton peruskäytännöltä asiaan, tästä syystä lähdin lätkimään koko merkistä.
Seat Tarraco 2.0TSI 4Drive Excellence 2019
Volkswagen Golf R 2019

Pro Detailers Finland-yhteisö

DeepBlack-13

Laakkosella myyjä kertoi, että uudessa Golf 7:ssä on DSG:ssä märkäkytkinvaihteisto. Pitäneekö paikkansa??
Nyk. Seat Leon st 1.0 dsg -17, Seat Leon st 1.2 dsg -15, Mazda 3 sedan 2.0 at -15, VW golf VII 1.2 hb dsg -13

tet

Lainaus käyttäjältä: DeepBlack-13 - 14.10.13 - klo:19:33
Laakkosella myyjä kertoi, että uudessa Golf 7:ssä on DSG:ssä märkäkytkinvaihteisto. Pitäneekö paikkansa??

Ã,,kkiseltään väittäisin höpöpuheeksi. Toki esim. GTI-mallista löytyy vaka vanha väinämöinen 6-vaihteinen märkäkytkinloota. Märkä seiska on liian iso ja painava köntti Golfiin pultattavaksi, eikä mistään uudesta märkäkytkinmallista ole mitään huhuja ainakaan omiin silmiini osunut.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

possupata

Tuossa TSI-ketjussa puhuimme, että jos jatkossa kerättäisiin näitä epäonnisia kokemuksia myös kyseisten merkkien Facebook-sivuille. Parasta ois tietysti jos kokemukseen liittäisi kuitin kuluista. Ja jos mahdollisimman moni lähtisi mukaan, niin saataisiin huomiota ja ehkäpä maahantuojilta jopa virallinen lausunto. Viestit aina kyseisen autonmerkin Facebook seinälle. Tuskin nuo nyt menetettyjä rahoja tuo takaisin, mutta edes huonoa ansaittua huonoa mainetta konsernille. Nyt tällä hetkellä nuo automerkkien Facebook sivut näyttävät varsin positiiviselta hötöltä.

juhajee

VW Glf 2006 2.0 tdi dsg...120 tuhannessa meni kaksoismassapyörä vaihtoon ja nyt 160 tuhannessa jätti tielle ...vain ykkönen toimii ja mittariston vaihdevalot vilkkuu...vw huolto tutki kaks päivää ja tyly tuomio maahantuojalta... Vikakoodien mukaan mekatroniikka vaihtoon....ihanan kallista ..,3000 ekee ja kuukauden odotus että osa saadaan. Saksasta tilattuu ja valmistettuu. Huollot tehty long life ohjelman mukaan mutta ei vaikuta mihinkään...omaan piikkiin.
Onkos tietoa missäs päin vois teettää korjauksen halvemmalla hesan suunnalla kun ei. Kiinnostas maksaa tuota marmoritiskin hintaa?

repomies

Mekatroniikka Mectronicilta tai vaikka tanskalaisesta nettikaupasta ja dsg-öljyt saksasta, vaihto jollain paikallisella pajalla joka osaa DSG-hommat.

En sitten tiedä onko noita mekatroniikkoja erihintaisia eri vuosimalleissa, mutta kyllä omat kyselyt siihen parin tonnin pintaan olisi olleet töineen kaikkineen marmorilla. Siitä voi muutaman satasen säästää metsästämällä halvat öljyt, inan halvemman mekatroniikan ja halvemman pajan. Vaihtotyö ei ole käsittääkseni vaikea että ei siinä hurjaa säästöä saa työn hintaankaan.

tet

Lainaus käyttäjältä: juhajee - 19.10.13 - klo:01:06
VW Glf 2006 2.0 tdi dsg...120 tuhannessa meni kaksoismassapyörä vaihtoon ja nyt 160 tuhannessa jätti tielle ...vain ykkönen toimii ja mittariston vaihdevalot vilkkuu...vw huolto tutki kaks päivää ja tyly tuomio maahantuojalta... Vikakoodien mukaan mekatroniikka vaihtoon....ihanan kallista ..,3000 ekee ja kuukauden odotus että osa saadaan. Saksasta tilattuu ja valmistettuu. Huollot tehty long life ohjelman mukaan mutta ei vaikuta mihinkään...omaan piikkiin.

Katselepa tuolta vähän osviittaa siitä miten paljon myyjän kuuluu korvata vaihdelaatikon rikkutumistapauksessa:

http://www.kuluttajavirasto.fi/autot/virhetilanteet/hakutulos.aspx?wordid=792417d5-cc1c-4930-95ee-8ee22d96a3a6

Esimerkkinä vaikkapa tällainen tapaus:

LainaaKäytettynä ostetun auton automaattivaihteistossa havaittiin vikaa 199 626 ajokilometrin jälkeen. Myyjän mukaan auto oli ollut moitteettomassa kunnossa myyntihetkellä ja väitti kuluttajan vaihdattaneen autoon siihen sopimatonta vaihteistoöljyä.

Automaattivaihteiston tulisi kestää pidempään kuin se oli kestänyt. Selvityksen perusteella auton vaihteiston alkuperäisessä öljyssä oli todettu olleen metallihiukkasia tavallista enemmän jo ennen kaupanteon jälkeistä ensimmäistä öljynvaihtoa. Vaihteisto oli siten ollut viallinen jo ennen kuluttajan tekemää öljynvaihtoa, eikä näyttöä ollut siitä, että kuluttaja olisi vaihtanut autoon vääränlaista öljyä.

Kuluttajariitalautakunta suositti 800 euron hinnanalennusta, jossa huomioitiin se, että korjausten ansiosta auto tuli ikäänsä (8 vuotta) ja ajomääräänsä nähden parempaa kuntoon kuin kuluttajalla oli kauppasopimuksen perusteella ollut aihetta olettaa. Korjauskustannukset olivat maksaneet yhteensä 2 869 euroa, ja kuluttaja oli autosta maksanut 17 050 euroa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

juhajee

Lainaus käyttäjältä: repomies - 19.10.13 - klo:06:02
Mekatroniikka Mectronicilta tai vaikka tanskalaisesta nettikaupasta ja dsg-öljyt saksasta, vaihto jollain paikallisella pajalla joka osaa DSG-hommat.

En sitten tiedä onko noita mekatroniikkoja erihintaisia eri vuosimalleissa, mutta kyllä omat kyselyt siihen parin tonnin pintaan olisi olleet töineen kaikkineen marmorilla. Siitä voi muutaman satasen säästää metsästämällä halvat öljyt, inan halvemman mekatroniikan ja halvemman pajan. Vaihtotyö ei ole käsittääkseni vaikea että ei siinä hurjaa säästöä saa työn hintaankaan.


Juu on niitä riippuen mallista....no vissiinn noita mektr.yksiköitä voidaan softaila ristiinkin noihin sakemannien automerkkeihin..,audi ja vw ja skodakin..joo tuolta mectronicin sivuilta löytyi  linkkinä paja hesan suunnalta jolla vois olla kunnostettu osa suoraan tuohon minun auton askiin ja kyselyssä  viel myös ihan uusi käyttämätön joka pitäs vielä ns.softata autooni ........no jospa se golf viel saadaan liikenteeseen.

SeppoN

Yksi vaihtoehto olisi teettää remontti Tallinnassa. Tässä foorumissa on lukuisia kertomuksia onnistuneista remonteista. Kannattaa ehkä uhrata muutama tunti foorumin lukemiseen ja muistiinpanojen tekemiseen. Sitten vaan yhteyttä firmoihin sähköpostitse ja neuvottelemaan.  Auton saaminen Tallinnaan ei liene suurikaan ongelma, vallankin jos sillä voi nilkuttaa eteenpäin ykkösellä. Auto Helsingissä satamaan joko lavetilla tai dollylla ja sama juttu Tallinnassa. Satama-alueella sitten ykkösellä ne muutamat kymmenet metrit.

Kaikki kyseeseen tulevat korjaamot Tallinnassa palvelevat myös englanniksi ja osa myös suomeksi. Olen myös varma, että näin suuren foorumin jäsenten joukosta löytyy viroa puhuvia, jos on tarpeen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy