DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Laguns

Lainaus käyttäjältä: Laguns - 04.07.13 - klo:19:03
Pari viikkoa kaupanteon jälkeen alkoi mystinen nykiminen maantienopeuksissa, auto huoltoon, kytkimeen perus-säätö ja taas pelitti moitteitta. Pari kuukautta sitten alkoi vaihteistoa vaivata tärinä aina kun vaihtaa 1->2, välillä tärisi todella rajusti, välillä ei laisinkaan, taas huoltoon. Huollossa asentaja ei löytänyt mitään vikaa, eikä tärinää, kun kävin hakemassa autoa pois, otin töiden vastaanottajan koeajolle mukaan, pari rinkiä ja jo alko tärinä, sitten vihdoinkin uskoivat, ettei kyseessä ollut mielikuvitusvika  ;D Diagnoosi, viallinen kytkin, kytkinpaketti uusiksi, hintaa n.1700â,¬  :o Onneksi autossa on voimassa myyjäliikkeen takuu, ei tarvitse sijoittaa omia euroja :) Muuten toiminu ihan ok  8) Autolla ajettu 68000tkm  ::)

Tänään vein sitten auton huoltoon, kytkinpaketin vaihtoon, hintaa remontille tuleekin 2000â,¬, jos ei muuta löydy, tehdas korvaa kuulemma osista 70% ja töistä 50%, loput maksaa myyjäliike.
Skoda Superb 1.8 TSI DSG Elegance -10.

Laguns

Lainaus käyttäjältä: Laguns - 22.07.13 - klo:14:35
Tänään vein sitten auton huoltoon, kytkinpaketin vaihtoon, hintaa remontille tuleekin 2000â,¬, jos ei muuta löydy, tehdas korvaa kuulemma osista 70% ja töistä 50%, loput maksaa myyjäliike.

Päivä ajoa remontin jälkeen, dsg ei ole kertaakaan toiminut näin hyvin, vaihtaa todella huomaamattomasti joka tilanteessa, eikä täristä.  :)
Skoda Superb 1.8 TSI DSG Elegance -10.

Tvpirk

golf -09 DSG7 mittarissa karvanverran alle 30 000km. Perjantaina auto talliin normaalisti ilman mitään huomiotaherättävää.
Keskiviikkona kun piti lähteä liikenteeseen, niin eipäs mikään vaihde mennyt päälle... Useamman uudelleenkäynnistyksen ja yrityksen jälkeen oli pakko soittaa hinausauto paikalle. Nyt VW liikkeessä ja odottelen, että jotain minulle asiasta soittaisivat  >:(

tet

^ Nyt onkin sitten jo vähän epätyypillisempi vika kyseessä. Mitä mahtoi ajotietokoneen näytössä näkyä siinä vaihdeosoittimessa, väittikö olevan vaihde päällä vai vilkutteliko kenties jotain?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tvpirk

Moottorin pakokaasuja herjaava varoitusvalo paloi mittaristossa. Muuten vaihteenosoitin liikkui kuten kuuluukin, ainoastaa auto ei liikkunut kuten olisi kuulunut  ;D

tet

^ Mahtaakohan vika olla sittenkin moottorin puolella, josko sieltä tuli lootalle käsky että nyt ei lähdetä mihinkään, mulla on hätä. ??? Olen ainakin ollut siinä luulossa että lootan viat ilmaistaan vaihdeilmaisimen vilkkumisella eikä moottorinohjauksen varoitusvalolla. Voin toki olla väärässäkin, ihan mutua tämä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Nuori Werther

2007 uutena ostettu VW Golf Variant, mittarissa 106 tkm:

Tasaisessa maantienopeudessa  DSG-6 alkanut nykimään. Välillä rajummin, välillä vähemmän töksähdellen.

Maanantaina soittoa huoltoon mutta näinköhän tässä saa jälleen pelätä yöuniensa ja lompakkonsa puolesta. Vastahan jakopään ja turbon hajoamisesta on 28 tkm...

repomies

Tasaisessa maantievauhdissa pitäisi olla kuutonen sisällä ja kytkimen tukevasti kiinni. Vaihteistolla ei pitäisi olla mitään "kesken" mikä voisi nykäistä.

Tämä ei tietysti tarkoita etteikö mekatroniikka voisi olla niin sekaisin että laatikko vaihtaa tarpeettomasti ja nykäisee.

Muuttuuko moottorin kierrosluku ja laatikon käyttämä vaihde, kun nykäisee? Jos ei, niin voisiko kuitenkin olla ihan vaan moottoriongelma?

Mekatroniikkoja saa johonkin 1200-1300 hintahaarukkaan + öljynvaihto + työt. Yleensä kai pari tonnia tai vähän alle riippuen pajasta. Merkkiliikkeestä ensimmäisen omistajan pitäisi saada jonkinlainen prosentti virhevastuukorvausta, joten saattaa olla se halvin vaihtoehto.

Mekatroniikkoihinkin saa tänäpäivänä varaosia, ainakin google löytää euroopasta, mutta sähkövian iskiessä tai paineanturien mekaanisesti porsiessa menee kai koko roska vaihtoon. Eikä Suomessa taida kovin moni osata niiden vaihdettavissa olevien venttiilienkään vaihtoa.

Tvpirk

Lainaus käyttäjältä: Tvpirk - 26.07.13 - klo:13:24
golf -09 DSG7 mittarissa karvanverran alle 30 000km. Perjantaina auto talliin normaalisti ilman mitään huomiotaherättävää.
Keskiviikkona kun piti lähteä liikenteeseen, niin eipäs mikään vaihde mennyt päälle... Useamman uudelleenkäynnistyksen ja yrityksen jälkeen oli pakko soittaa hinausauto paikalle. Nyt VW liikkeessä ja odottelen, että jotain minulle asiasta soittaisivat  >:(

Päivitetään vähän tilannetta tänne. Eli tänään soittivat, että mekatriniikka on oikosulussa ja uusi yksikkö tulee tehdastoimituksena. Hintaa yksikölle tulee noin 1500 ja työlle 600â,¬. Ennen kuin ehdin mitään sanoa, jatkoi korjaamon tyyppi, että kun on heiltä ostettu ja huollettu auto, niin osa ja puolet työstä menee heidän piikkiin. Eli maksettavaa jää se noin 300â,¬. Saas katsoa sitten, että kestääkö tuo uusi yksikkö vai pitäisikö suosiolla laittaa auto vaihtoon...

bowtie81

Lainaus käyttäjältä: Tvpirk - 01.08.13 - klo:13:25
Päivitetään vähän tilannetta tänne. Eli tänään soittivat, että mekatriniikka on oikosulussa ja uusi yksikkö tulee tehdastoimituksena. Hintaa yksikölle tulee noin 1500 ja työlle 600â,¬. Ennen kuin ehdin mitään sanoa, jatkoi korjaamon tyyppi, että kun on heiltä ostettu ja huollettu auto, niin osa ja puolet työstä menee heidän piikkiin. Eli maksettavaa jää se noin 300â,¬. Saas katsoa sitten, että kestääkö tuo uusi yksikkö vai pitäisikö suosiolla laittaa auto vaihtoon...

on se nyt ihme jos joutuu noilla kilsoilla maksamaan yhtään mitään korjauksista?? Epäilen, että joskus käy niin, että tehdas maksaa korjaukset takuuna mutta liikkeet toimii välistävetäjinä ja "varastavat" asiakkaalta vähän rahaa. Kuka voi todistaa mitä se tehdas on luvannut kun kaikki takuujutut tehdään "salaa" ilman että saat mitään papruja?

Popex

Huomasin hitaassa liikkeelle lähdössä pientä vaihto-ongelmaa 1 -> 2. Taisi olla vielä loiva mäkistartti.. Normaalissa maantieajossa en ole mitään erikoista huomannut.
Mainitsin asiasta nyt määräaikaishuollon yhteydessä.
Noh. Tänään sain auton, tärinätestien jälkeen, huollosta. Kytkin menee kuulemma vaihtoon.
Mittarissa on 67tkm (Golf VI -09 1.8TSI DSG7). Aika elinvaihtoon varattu.
Driving is like baseball, only getting home safely that counts.

arraparra

Lainaus käyttäjältä: Tvpirk - 01.08.13 - klo:13:25
Päivitetään vähän tilannetta tänne. Eli tänään soittivat, että mekatriniikka on oikosulussa ja uusi yksikkö tulee tehdastoimituksena. Hintaa yksikölle tulee noin 1500 ja työlle 600â,¬. Ennen kuin ehdin mitään sanoa, jatkoi korjaamon tyyppi, että kun on heiltä ostettu ja huollettu auto, niin osa ja puolet työstä menee heidän piikkiin. Eli maksettavaa jää se noin 300â,¬. Saas katsoa sitten, että kestääkö tuo uusi yksikkö vai pitäisikö suosiolla laittaa auto vaihtoon...

Komppaan=(

Tismalleen sama ongelma, aikaisemmat viestisi mukaan lukien.

Golf -09, ajettu 50tkm, jätetty normisti muutamaksi päiväksi parkkiin, samat oireet samoin vikavaloin -> mekatroniikka oikosessa :(
Polo Comfortline 1.2 Tsi DSG 2011

HJP

Arvauksia mistä osasta johtuva vika (A3 1.4T Ã,,ss-tronic 2010, ajettu 49tkm):

1->2 vaihdoissa auto täristää kakkosen lukittuessa selvästi noin yhden sekunnin ajan. Ongelmaa ei esiinny joka kerta, vaan satunnaisesti.

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: arraparra - 07.08.13 - klo:20:02
Komppaan=(

Tismalleen sama ongelma, aikaisemmat viestisi mukaan lukien.

Golf -09, ajettu 50tkm, jätetty normisti muutamaksi päiväksi parkkiin, samat oireet samoin vikavaloin -> mekatroniikka oikosessa :(

Mulla samantyylistä settiä..
Mekatroniikka meni vaihtoon..

"Manaillaan nyt tännekin omista DSG ongelmista.
Viimeviikon tiistaina sattui sitten DSG:n hajoaminen omalle kohdalle.
Duunista lähtiessä herjasi "ESP FAULT" eikä lähteny käyntiin, ei edes yrittäny. Noh ei muutakun X autoliikkeen mukana tulleen tiepalvelu sopparin mukaan hinaus lähimpään Vehoon.
Soittelivat loppuviikosta, että laatikko polttaa jatkuvasti sulakkeet?!? Mahdollisesti laatikon mekatroniikka/koko laatikko paskana, selviää tarkemmin kun pääsevät purkamaan. Auto seisoo pajalla 2-4vko riippuen mitä kaikkea menee vaihtoon vai meneekö kaikki.
Tämän X autoliikkeen palvelusta ei voi kyllä valittaa. Torstaina sain 2010 farkku golffin sijaisautoksi koko rempan ajaksi. Eikä tarvinu edes kysellä vaan ilmoitettiin, että sulle on auto täällä.
Ja kyseessähän on 2009 Octavia 1.8tsi, dsg7, 84tkm. Koko remppa menee liikkeen piikkiin (ostettu 2kk sitten). Pitää pyytää, että tarkastavat jakopään samalla  :)"

tet

^ No johan nyt, näitä mekatroniikan oikosulkuja tulee nyt perä perää, ei ole aiemmin tainnut juuri tällaista vikaa hirveästi olla foorumilaisilla? Mahtaakohan noissa olla joku huono valmistuserä jotka kaikki nyt porsivat samaan aikaan. :(
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Wekotin

2009 DSG7:ssa on ainakin osassa tehtaalta jotkut väärät sulakkeet lykätty askeihin. Kannattaa varmaan samalla pyytää, että tarkistavat/vaihtavat laatikkoöljyt, ettei löydy ylimääräistä lastua öljyn joukosta, kuten itselläni kävi.

Mikko

Jaahas. Se olisi sitten kolmas DSG-operaatio edessä. Volkkarillakin oltiin sitä mieltä, että eihän tämä kunnossa ole. Vielä ei tiedä mihin tämä lopulta johtaa, mutta eikös yleensä kytkinten uusimisen ja välisopeutuksen jälkeen vaihdella koko roska? No tällä kertaa pääsee varmaan jo maksajaksi. Onhan autolla jo 2,5 vuotta ja 41 000 km ikää.

Noin 7 kk ja 10 000 km kerrallaan pysyy näköjään laatikko kasassa... Tiskillä edellinen valitteli kohta porsivaa jakopäätä. Laatupelejä. ;D

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 08.08.13 - klo:18:20
Jaahas. Se olisi sitten kolmas DSG-operaatio edessä. Volkkarillakin oltiin sitä mieltä, että eihän tämä kunnossa ole. Vielä ei tiedä mihin tämä lopulta johtaa, mutta eikös yleensä kytkinten uusimisen ja välisopeutuksen jälkeen vaihdella koko roska? No tällä kertaa pääsee varmaan jo maksajaksi. Onhan autolla jo 2,5 vuotta ja 41 000 km ikää.

Noin 7 kk ja 10 000 km kerrallaan pysyy näköjään laatikko kasassa... Tiskillä edellinen valitteli kohta porsivaa jakopäätä. Laatupelejä. ;D

Olisi kyllä aika härskiä jos joutuisit tuossa kohtaa jotain maksamaan.

cappuccino

Lainaus käyttäjältä: HJP - 07.08.13 - klo:23:13
Arvauksia mistä osasta johtuva vika (A3 1.4T Ã,,ss-tronic 2010, ajettu 49tkm):

1->2 vaihdoissa auto täristää kakkosen lukittuessa selvästi noin yhden sekunnin ajan. Ongelmaa ei esiinny joka kerta, vaan satunnaisesti.

Kytkinlevyt ovat kuluneet, ja korjaus on kytkinpakan vaihto. Tämä diagnoosi sillä oletuksella, että S-tronic on sama vaihteisto kuin VW:n ja Skodan DSG7. Tyyppivika on kyseessä, eikä kannata vapaaehtoisesti ryhtyä maksumieheksi.

HJP

Euroakaan korjauksesta ei itse tulla maksamaan, auto on ensimmäisellä omistajalla ja kaikki huollot tehty Audicenterissä (juuri tämän vuoksi). Saas nähdä esiintyykö vika koeajolla, pitänee ajaa niin pitkään että varmasti huomataan.

M_M

Jaa-a, ei ole ihan 30tkm vielä ehtinyt tulla täyteen siitä kun Jetan DSG6 sai uuden kytkinpaketin. Alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa siltä, että samat oireet hiipivät takaisin jotka viime kerrallakin tarpeeksi pahennuttuaan vaihdattivat koko kytkimen.

Liikkeelle lähtiessä on siis hakemista kytkimen tarttumiskohdan kanssa, kytkin alkaa ottaa kiinni ja auto yrittää liikkeelle, mutta sitten kytkin irrottaakin hetkeksi kokonaan ja tarttuu sitten vasta kunnolla. Seurauksena epämiellyttävä nykäisy.

Ilmenee tosin vain puolilämpöisellä laatikolla, ei (ainakaan vielä) koskaan kylmänä tai ajolämpöisenä. Alan harkita vakavasti koko auton vaihtamista, jos osien kestoikä on noin lyhyt niin ei riitä meikäläisellä varaa ajella näillä paskoilla.

Onko noissa kytkimissä joku mekaaninen tyyppivika joka aiheuttaa takertelua sen toiminnassa? Vai onko laatikon softassa jotain käpyjä, ettei se osaa huomioida kytkinlevyjen kulumista siten että toiminta pysyisi moitteettomana? Jos jälkimmäinen, niin sittenhän väkisin tehtävä sopeutus SAATTAISI auttaa... pitänee ehkä kokeilla.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Mikko

Minulla auttoi sopeutus viimeksi. Kytkimet uusittu siis 20 000 km kohdalla, 30 000 km kohdalla sopeutus ja nyt neljässä kympissä aloitellaan varmaan taas sopeutuksen kautta.

Oireina täristäminen liikkeellelähdöissä ja hirveä 2-3 sekuntia kestävä rutina kun vaihtaa kakkoselle ja kolmoselle, ylös tai alaspäin. Esiintyy vain pintakaasulla ajaessa tai vaikka jyrkässä ylämäessä. Vaihtaa toki aina rusahtaen, mutta se on kuulemma normaalia. Kolmonen rutisee kokoajan kun se on päällä, mutta sekin on kuulemma normaalia.

Esox

Ajoin edellisen auton DSG6:lla noin 210 tkm, auton mittarissa yhteensä 300 tkm. DSG oireili 270 tkm vaiheilla, ei suostunut vaihtamaan neloselta ylöspäin, manuaalipuoli toimi ok. Vika ehti poistua ennen tarkempaa tutkiskelua tai osien vaihtoa. 300 tkm kohdalla alkoi kiihdytyksissä kolmosvaihteella ilmetä täristämistä. Autonvaihto oli muutenkin jo päällä, joten en tiedä mikä tuossa sitten lopulta oli, ehkä sen joku vielä korjaa. (Meni vaihdossa, vika tietysti huomioitiin hyvityksessä joka muutenkaan ei enää paljoa ollut).
Mutta kaikkiaan hyvä vaihteisto ja sopiva tuohon, itse sain siihen kohtuupaljon kilometrejä ilman ongelmiakin.
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

finnman

Kokeilkaa ajaa manuaalilla. Vaihtaa vaihteet kepistä ja jos nykii voisi syynä olla kytkimet? Mutta jos nykinen tulee auto-asennolla eikä käsin vaihtaen, viittaisi vika mekatroniikkaan?
Kun on lukenut näitä tarinoita ja on omakohtainen kokemus mekatroniikan rikkoutumisesta, vaikuttaisi 2009 kasatut yksiköt olevan heikkoja? Ja taas kytkimissä on puolestaan eroja mitkä viittaisi valmistusprosessiin mistä ne sitten tuleekin? Eli laatu ei ole tasalaatuista.

Jos itse saisin olla päättämässä, niin heivaisin kuivakytkinaskin pois tuotannosta kokonaan ja kehittäisi märkäkytkinlaatikkoa edelleen.

tet

Lainaus käyttäjältä: M_M - 09.08.13 - klo:09:28
Jaa-a, ei ole ihan 30tkm vielä ehtinyt tulla täyteen siitä kun Jetan DSG6 sai uuden kytkinpaketin. Alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa siltä, että samat oireet hiipivät takaisin jotka viime kerrallakin tarpeeksi pahennuttuaan vaihdattivat koko kytkimen.

Jotain muutakin vikaa lienee siinä lootassa kuin kytkimet, jos tuo olisi ominaisuus niin eikö se silloin esiintyisi kaikilla? Omallani ajettu 80 tkm ilman ongelmia ja tuossa yllähän Esox kertoi omallaan ajetun satoja tuhansia ilman kytkimien vaihtoa. Itse asiassa en muista juuri kuulleeni aiemmin kytkinongelmista 6-vaihteisessa, kyllä ne ongelmat pääosin ovat olleet kuivassa 7-vaihteisessa. Veikkaukseni on että viallinen loota rikkoo kytkimet.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

M_M

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.08.13 - klo:11:59
Veikkaukseni on että viallinen loota rikkoo kytkimet.
Näinkin voi olla, mutta milläs sen sitten kuntoon saisi? Merkkihuollon puupäiden kanssa oli viimeksikin ihan valtava tappelu ennenkuin suostuttiin edes myöntämään että JOTAIN vikaa on. Korjauksena sitten lopulta kytkinpaketin vaihto. Jos sen nyt vien uudestaan sinne, niin tuskin sille muuta tehdään kuin vaihdetaan taas kytkimet?

Teen nyt sille sen sopeutuksen ja katselen miten homma etenee. Jos se vuoden vaikka vielä kestäisi niin voisi sitten vaihtaa koko roskan pois.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

M_M

Tuli nyt tehtyä tuo perussäätöjen haku, katsellaan miten lootan käytös tästä kehittyy.

Otin samalla laatikosta muistiin measuring blockit 030 ja 031. Tietääkö näiden sisällöstä kukaan enempiä, voiko näistä päätellä mitään kytkimien kunnosta tai yleensäkään mistään? Sen verran ymmärrän että nuo arvot ovat varmaankin kytkimiä käyttävien venttiilien ohjausvirtoja, mutta se nyt ei sinänsä vielä paljoa kerro.

Ennen sopeutusta arvot näyttivät tältä:

Sopeutuksen ja ohjeiden mukaisen testilenkin jälkeen tältä:
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jyri

Mikä ja mitä tuo sopeutus tekee, ja mistä se löytyy VCDSssä?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.08.13 - klo:11:46
Mikä ja mitä tuo sopeutus tekee, ja mistä se löytyy VCDSssä?

Eiköhän se ole vähän niin kuin resetti tehdasarvoihin. Eli kytkimien liikeradat opetellaan uudelleen sopeutuksen jälkeen.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 13.08.13 - klo:11:54
Eiköhän se ole vähän niin kuin resetti tehdasarvoihin. Eli kytkimien liikeradat opetellaan uudelleen sopeutuksen jälkeen.
Näin vähän ajattelinkin, entä mistä tuo kohta löytyy VCDSsä tai miten sen saa tehtyä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy