DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

repomies

#690
Yksi syy miksi kytkin voi nykiä, voi olla viallisissa paineantureissa. Joita ei luonnollisestikaan voi korjata tai vaihtaa, kuten vanhasta Transmission Digestista vuodelta 2007 selviää:

"The two checkballs and pressure senders are in the K1- and K2-clutch pressure circuits, which are being used for precise clutch-pressure control and release. These sensors are integral to the TCM and are staked into the channel-plate portion of the valve body (see Figure 4), making these sensors non-serviceable separately. This also means that the TCM cannot be easily removed from the valve body even if you remove all the bolts (see Figure 6 on page 20). So it appears that if a pressure sender fails, you will be buying a TCM/valve-body assembly to correct the problem."

Ohessa pdf-tiedostot:

repomies

#691
Vähän vielä samaa Transmission Digestia, joka löytyy netistä hakusanalla Direct-Shift Gearbox:

hosee

Ei varsinainen vika, vaan pikemmin suunnittelussa päässyt ajatuspieru johon kaipaisin korjausta joten kysytäänpäs täällä.

DSG:n manuaalimoodin vaihtokartta on ns. väärinpäin. Eli isomalle vaihdetaan työtämällä eteenpäin ja pienemmälle vetämällä taaksepäin. Mahtaneeko tuota olla mahdollistaa kääntää toimimaan oikeinpäin VCDS:llä tai huollossa ohjelmoimalla?

Nimim. "vaihtovirhe"
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Poni

Rahalla tuohon saa korjauksen.
Osta BMW.
Taitaa bemu olla ainoa, jossa moodi on ns. oikein päin.
Olen tuohon jo tottunut, joten ei tarvitse rynnätä bemarikauppaan.

hosee

Lainaus käyttäjältä: Poni - 17.06.13 - klo:17:50
Taitaa bemu olla ainoa, jossa moodi on ns. oikein päin.
Olen tuohon jo tottunut, joten ei tarvitse rynnätä bemarikauppaan.

Ei ole. Esim Alfassa se on ihan oikein päin. Lisäksi manuaalimoodiin siirrytään loogisesti vetämällä keppiä lähemmäs kuljettajaa. Aiheuttaa silloin tällöin 'mitä vit..a'-hetken kun vahingossa nyppäisee väärään suuntaan. Olisi mahtavaa jos tuon saisi käännettyä; softahan siellä kuitenkin tikun päässä tuota tulkitsee...
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Sukkis

#695
Manaillaan nyt tännekin omista DSG ongelmista.
Viimeviikon tiistaina sattui sitten DSG:n hajoaminen omalle kohdalle.
Duunista lähtiessä herjasi "ESP FAULT" eikä lähteny käyntiin, ei edes yrittäny. Noh ei muutakun X autoliikkeen mukana tulleen tiepalvelu sopparin mukaan hinaus lähimpään Vehoon.
Soittelivat loppuviikosta, että laatikko polttaa jatkuvasti sulakkeet?!? Mahdollisesti laatikon mekatroniikka/koko laatikko paskana, selviää tarkemmin kun pääsevät purkamaan. Auto seisoo pajalla 2-4vko riippuen mitä kaikkea menee vaihtoon vai meneekö kaikki.
Tämän X autoliikkeen palvelusta ei voi kyllä valittaa. Torstaina sain 2010 farkku golffin sijaisautoksi koko rempan ajaksi. Eikä tarvinu edes kysellä vaan ilmoitettiin, että sulle on auto täällä.
Ja kyseessähän on 2009 Octavia 1.8tsi, dsg7, 84tkm. Koko remppa menee liikkeen piikkiin (ostettu 2kk sitten). Pitää pyytää, että tarkastavat jakopään samalla  :)

nikob

Olipas huonoa tuuria, mutta onneksi liike hoiti hienosti asian ja järjesti sijaisauton.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 30.06.13 - klo:17:09
Manaillaan nyt tännekin omista DSG ongelmista.
Viimeviikon keskiviikkona sattui sitten DSG:n hajoaminen omalle kohdalle.
Duunista lähtiessä herjasi "ESP FAULT" eikä lähteny käyntiin, ei edes yrittäny. Noh ei muutakun X autoliikkeen mukana tulleen tiepalvelu sopparin mukaan hinaus lähimpään Vehoon.
Soittelivat loppuviikosta, että laatikko polttaa jatkuvasti sulakkeet?!? Mahdollisesti laatikon mekatroniikka/koko laatikko paskana, selviää tarkemmin kun pääsevät purkamaan. Auto seisoo pajalla 2-4vko riippuen mitä kaikkea menee vaihtoon vai meneekö kaikki.
Tämän X autoliikkeen palvelusta ei voi kyllä valittaa. Perjantaina sain 2010 farkku golffin sijaisautoksi koko rempan ajaksi. Eikä tarvinu edes kysellä vaan ilmoitettiin, että sulle on auto täällä.
Ja kyseessähän on 2009 Octavia 1.8tsi, dsg, 84tkm. Koko remppa menee liikkeen piikkiin (ostettu 2kk sitten). Pitää pyytää, että tarkastavat jakopään samalla  :)
Tarkennuksena, että kysessä oli ilmeisesti DSG7-vaihteisto?

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 30.06.13 - klo:19:38
Tarkennuksena, että kysessä oli ilmeisesti DSG7-vaihteisto?

Kyllä vain. Muokkasin tekstiä..

herni

1.8 octavia tsi dsg 2010 ajettu alle 90tkm. Ostettu n. 3kk sitten ja pari viikkoa sitten vaihdettiin kytkin... Täristi usein, kun vaihto tapahtui 1-2 tai 2-3. Koko remppa liikkeen piikkiin. Nyt ei ole ainakaan toistaiseksi ongelmaa esiintynyt  8)

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 30.06.13 - klo:17:09
Manaillaan nyt tännekin omista DSG ongelmista.
Viimeviikon tiistaina sattui sitten DSG:n hajoaminen omalle kohdalle.
Duunista lähtiessä herjasi "ESP FAULT" eikä lähteny käyntiin, ei edes yrittäny. Noh ei muutakun X autoliikkeen mukana tulleen tiepalvelu sopparin mukaan hinaus lähimpään Vehoon.
Soittelivat loppuviikosta, että laatikko polttaa jatkuvasti sulakkeet?!? Mahdollisesti laatikon mekatroniikka/koko laatikko paskana, selviää tarkemmin kun pääsevät purkamaan. Auto seisoo pajalla 2-4vko riippuen mitä kaikkea menee vaihtoon vai meneekö kaikki.
Tämän X autoliikkeen palvelusta ei voi kyllä valittaa. Torstaina sain 2010 farkku golffin sijaisautoksi koko rempan ajaksi. Eikä tarvinu edes kysellä vaan ilmoitettiin, että sulle on auto täällä.
Ja kyseessähän on 2009 Octavia 1.8tsi, dsg7, 84tkm. Koko remppa menee liikkeen piikkiin (ostettu 2kk sitten). Pitää pyytää, että tarkastavat jakopään samalla  :)

Päivitetllään nyt tilannetta tännekkin. Juuri tuli soitto, että mekatroniikka vaihtoon. 2-3vko pajalla ja kustannusarvio 2500-3000â,¬ ja menee myyjäliikkeen sekä maahantuojan piikkiin. Toivottavasti kestää rempan jälkeen vähintään samat 80tkm :)


Mikko

Noniin. Vaihteenvaihto kuulostaa siltä kuin joku pyörittelisi viiden sekunnin ajan muttereita peltipurkissa. Pitää varmaan huomenna (taas) käydä juttelemassa huollossa. :-\

Kaikki kuitenkin toimii eikä mitään varoitusvalojakaan pala mittaristossa.

rambleri

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 02.07.13 - klo:14:51
Päivitetllään nyt tilannetta tännekkin. Juuri tuli soitto, että mekatroniikka vaihtoon. 2-3vko pajalla ja kustannusarvio 2500-3000â,¬ ja menee myyjäliikkeen sekä maahantuojan piikkiin. Toivottavasti kestää rempan jälkeen vähintään samat 80tkm :)

Kerrotko mikä liike hoiti asiat noin mallikkaasti sijaisauton ja kaiken suhteen? Nyt olisi kerrankin aihetta kehua oikein nimellä.

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: rambleri - 02.07.13 - klo:18:29
Kerrotko mikä liike hoiti asiat noin mallikkaasti sijaisauton ja kaiken suhteen? Nyt olisi kerrankin aihetta kehua oikein nimellä.

No eikai se mikään salaisuus ole. Nimiä en viitsi julkisesti huudella, mutta Vaihto+ Tampereelta ostettu joten sitä kautta on asiaa hoidettu. Auton hommasivat minulle Tuusulan liikkeestä. Itse remppa tehdään Pitäjänmäen Vehossa.

Laguns

#704
Pari viikkoa kaupanteon jälkeen alkoi mystinen nykiminen maantienopeuksissa, auto huoltoon, kytkimeen perus-säätö ja taas pelitti moitteitta. Pari kuukautta sitten alkoi vaihteistoa vaivata tärinä aina kun vaihtaa 1->2, välillä tärisi todella rajusti, välillä ei laisinkaan, taas huoltoon. Huollossa asentaja ei löytänyt mitään vikaa, eikä tärinää, kun kävin hakemassa autoa pois, otin töiden vastaanottajan koeajolle mukaan, pari rinkiä ja jo alko tärinä, sitten vihdoinkin uskoivat, ettei kyseessä ollut mielikuvitusvika  ;D Diagnoosi, viallinen kytkin, kytkinpaketti uusiksi, hintaa n.1700â,¬  :o Onneksi autossa on voimassa myyjäliikkeen takuu, ei tarvitse sijoittaa omia euroja :) Muuten toiminu ihan ok  8) Autolla ajettu 68000tkm  ::)
Skoda Superb 1.8 TSI DSG Elegance -10.

jni

^Niin kauan, kun viat ovat mystisiä, ei huolta.

Sitten kun alkaa vituttaa, onkin jo eri juttu.   :o
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Tony.N

Passatissa (3.2 V6 DSG6) kylmänä kun käy tyhjäkäyntiä niin kolkottaa,hieman kun käy lämpimämmäksi niin vaimenee. Sitten kun paikallaan napakasti kaasuttaa 2500 kiekan tienoille ja päästää kaasun niin kalkattaa laatikon tienoilla. Aletaanko tässä syyttää vauhtipyörää vai jotain muuta? Oma veikkaus on se vauhtis.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

tarzi

Vauhtipyörään sopii kuvauksesi.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Tony.N

Meneekö se kytkin pakka samalla vaihtoon? Onneks on vielä 3000km pörhötakuuta jäljellä,huh huh. Uskooko ne mua marmorilla jos meen huomenna narina reissulle?
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

Gulf

Uskoko ne sinua Tony.N siellä marmorilla? Itse mainitsin huollon yhteydessä marmorilla tuosta vaihteiston reistailusta, niin sanoivat, ettei mitään voi tehdä, kun vika ei ilmene koeajolenkillä. Käytin Suomen autohuollossa ja heti otettiin auto työn alle, eikä levitelty käsiä. Sitä en vielä tiedä korjaantuiko vika, mutta yritystä ja halua oli ainakin korjata auto kuntoon. Ainakin meikäläisellä vaihtuu huoltopaikka tällä kokemuksella?

Tony.N

Pika huollossa ne sitä tutki,sano vaan että kyllähän siinä jotain outoa on mutta ei saanut ääntä kuulumaan. Kertoi että kyllähän se mylly siinä vähän vatkaa ja pienelle vaihtuessa tapahtuu nykäys mikä ei siihen kuulu. Oli sytytys katkoksia kattellu mut ei niitä ollu.

Ajoin himaan reilu 50 km ja peruutin parkkiin,keppi p asentoon ja painoin kaasua ja päästin niin siellähän se iloisesti kalkatti.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

tarzi

Kytkinpakkaa ei ole pakko vaihtaa ellei boori kulunut...
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 02.07.13 - klo:14:51
Päivitetllään nyt tilannetta tännekkin. Juuri tuli soitto, että mekatroniikka vaihtoon. 2-3vko pajalla ja kustannusarvio 2500-3000â,¬ ja menee myyjäliikkeen sekä maahantuojan piikkiin. Toivottavasti kestää rempan jälkeen vähintään samat 80tkm :)

Vähän perään kyselin tänään niin osat suomessa 24.7 + asennus. Menee tuonne kuun loppuun/elokuun alkuun. Ei ollut kuulemma lähteny osat tehtaalta aikataulun mukaisesti. No ei haittaa kun vara-auto kehissä.. Pitää vissiin alkaa turvakaukaloa virittämään Golffiin kun toi toukka kohta maailmaan putkahtaa.

Tony.N

Lainaus käyttäjältä: Tony.N - 04.07.13 - klo:22:35
Passatissa (3.2 V6 DSG6) kylmänä kun käy tyhjäkäyntiä niin kolkottaa,hieman kun käy lämpimämmäksi niin vaimenee. Sitten kun paikallaan napakasti kaasuttaa 2500 kiekan tienoille ja päästää kaasun niin kalkattaa laatikon tienoilla. Aletaanko tässä syyttää vauhtipyörää vai jotain muuta? Oma veikkaus on se vauhtis.

Tänä aamuna kun oli taas sen verran viileää niin kolisi ihan hyvästi toi vauhtipyörä,vähän kun lämpiää niin hiljenee.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 10.07.13 - klo:11:45
Vähän perään kyselin tänään niin osat suomessa 24.7 + asennus. Menee tuonne kuun loppuun/elokuun alkuun. Ei ollut kuulemma lähteny osat tehtaalta aikataulun mukaisesti. No ei haittaa kun vara-auto kehissä.. Pitää vissiin alkaa turvakaukaloa virittämään Golffiin kun toi toukka kohta maailmaan putkahtaa.

Nonni.. Osat oliki tullu aiemmin mitä odottivat. Soittelivat tänään aamulla, että tuu hakee Ocu poies. Mekatroniikka vaihdettu, säädetty ja koeajettu.
Kyllähän se taas toimi kun pikkulenkin testiks ajelin. Luonne ehkä oli muuttunu hieman rauhallisemmaks. Lähdöt ei niin äkkinäisiä.
Tuusulan Vaihto+ vara-auton sain palauttaa Pitskun Veholle, hyvä niin. Olivat Ocun pesseetkin Veholla joten ei muutakun kovaa ajoa taas ja toivotaan ettei DSG levii uusiks tai sitte jakopää.  :)

Zaasa

Naapurin rouva kysyi Yetistään 1,2TSI DSG vm-10. Liikkeelle lähdössä alkanut vaihteisto nykimään,myös pakilla.Oire häviää ilmeisesti matkan taittuessa. Kehoitin olemaan huoltoon yhteydessä ja muistutin virhevastuusta.

Hän on auton toinen omistaja,edellinen luopui jakopään porsiessa. 

herni

Lainaus käyttäjältä: Sukkis - 18.07.13 - klo:19:21
Nonni.. Osat oliki tullu aiemmin mitä odottivat. Soittelivat tänään aamulla, että tuu hakee Ocu poies. Mekatroniikka vaihdettu, säädetty ja koeajettu.
Kyllähän se taas toimi kun pikkulenkin testiks ajelin. Luonne ehkä oli muuttunu hieman rauhallisemmaks. Lähdöt ei niin äkkinäisiä.
Tuusulan Vaihto+ vara-auton sain palauttaa Pitskun Veholle, hyvä niin. Olivat Ocun pesseetkin Veholla joten ei muutakun kovaa ajoa taas ja toivotaan ettei DSG levii uusiks tai sitte jakopää.  :)

Mulla oireet eli jyrinä ja tärinä pienellä vaihtee katosi kytkinpaketin vaihdon jälkeen, mutta vastaavasti tuntuu siltä, että on paljon "hätäisempi" ja "nykäisee" vaikka kuinka rauhallisesti koittaa lähtee liikkeelle. Oiskohan mekatroniikassa jotain vikaa vai "ominaisuus"? =)

Sukkis

Lainaus käyttäjältä: herni - 18.07.13 - klo:20:24
Mulla oireet eli jyrinä ja tärinä pienellä vaihtee katosi kytkinpaketin vaihdon jälkeen, mutta vastaavasti tuntuu siltä, että on paljon "hätäisempi" ja "nykäisee" vaikka kuinka rauhallisesti koittaa lähtee liikkeelle. Oiskohan mekatroniikassa jotain vikaa vai "ominaisuus"? =)

Mulla ei oikeen mitään oireita ollu ennen ku levis.. Nytte mun mielestä luonne tosiaan muuttu rauhallisemmaks. Ei lähe niin hätäsesti. Mistä näistä tietää  :o

fd

-06 Octavia 2.0 TDI ajettu 170tkm ja DSG6 laatikko. Viime aikoina kun on auton startannut parkista ja siitä nopeasti kiihdyttänyt maantienopeuteen, on ilmennyt ongelmaa että auton nopeus hyytyy siihen esim 80km/h nopeuteen mihin kiihdytyksen on tehnyt. Moottori ei reagoi kaasun lisäykseen lainkaan. Ei auta vaikka painaa kaasun pohjaan, dsg vaihtaa kyllä pienemmälle mutta nopeus ei kasva. Auto myös hyytyy ylämäkiin kun kaasua ei saa lisättyä.

Ongelmaan auttaa vain auton pysäyttäminen ja sammuttaminen. Kun auton käynnistää uudelleen niin kaikki toimii taas normaalisti. Jos tuon kiihdytyksen tekee tosi rauhallisesti niin silloin ongelmaa ei ilmene. Onko muilla ollut tämänlaista ongelmaa? Ikävä ongelma varsinkin moottoritiellä ajaessa kun auto hyytyy eikä pysähtymispaikkaa ole moneen kilometriin tarjolla.

RSOCUstin

#719
Lainaus käyttäjältä: fd - 18.07.13 - klo:21:08
-06 Octavia 2.0 TDI ajettu 170tkm ja DSG6 laatikko. Viime aikoina kun on auton startannut parkista ja siitä nopeasti kiihdyttänyt maantienopeuteen, on ilmennyt ongelmaa että auton nopeus hyytyy siihen esim 80km/h nopeuteen mihin kiihdytyksen on tehnyt. Moottori ei reagoi kaasun lisäykseen lainkaan. Ei auta vaikka painaa kaasun pohjaan, dsg vaihtaa kyllä pienemmälle mutta nopeus ei kasva. Auto myös hyytyy ylämäkiin kun kaasua ei saa lisättyä.

Ongelmaan auttaa vain auton pysäyttäminen ja sammuttaminen. Kun auton käynnistää uudelleen niin kaikki toimii taas normaalisti. Jos tuon kiihdytyksen tekee tosi rauhallisesti niin silloin ongelmaa ei ilmene. Onko muilla ollut tämänlaista ongelmaa? Ikävä ongelma varsinkin moottoritiellä ajaessa kun auto hyytyy eikä pysähtymispaikkaa ole moneen kilometriin tarjolla.
Taitaa olla Limp-moodissa, suoja-ohjelma siis, vikakoodit lukuun.
Turbon siivet jumittaa, maf tai n75 tai jotain muuta pientä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy