DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

VAG!

#660
Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 19.05.13 - klo:12:08
Toki DSG ja esim. ZF8:n on teknisesti pitkälti erilaisia laatikkoja, ... Se on kuin DSG, mutta ilman viiveitä ja nykäyksiä eikä jurruta liian matalilla kierroksilla kaupunkiajossa kuten DSG helposti tekee. Kannnataa käydä testaamassa, niin voipi hälvetä olettamat, että nuo uudetkin momentinmuunnilliset automaattivaihteistot olisivat jotenkin  samaa maata kuin joskus 1980- ja 1990-luvuilla.

Itse ottaisi Bemun tai Mersun momentinmuuntimen koska vain DSG:n tilalle, mutta kun ei ole varaa. Loistavia momentinmuuntia on siis olemassa ja sitä tuskin kukaan kieltää, mutta niitä ei ole saatavilla rahvaan hintaluokassa.

Lainaus käyttäjältä: Kulinaristi - 19.05.13 - klo:11:30
DSG toimisi paljon paremmin, jos minimikierrokset olisisivat siinä 1400-1500 kierroksen kieppeillä, niillä kierroksilla vääntöä jo löytyy ja kiihtyisi paljon paremmin kuin pienemmillä kierroksilla.

Saisikohan noita vaihtamisen kierrosrajoja itse muutettua mitenkään?

Meidän DSG6:ssa ei kajottu itse vaihteiston ohjelmaan, mutta kaasupolkimen vastetta säätämällä päästiin aika samaan tulokseen. Muutoksen jälkeen kaasun liikeradasta tuli tasaisempi, eli alle puolella kaasulla tehoa otetaan motista enemmän.

kt

Keskustelun kevennykseksi: Olin ajellut Skoda tdi1,9dsg:llä muutaman vuoden ja jouduin Udinessa yllättäen "juoppokuskiksi" lounaan jälkeen paikallisen pomon autoon. No ajeltiin pikkuhiljaa ukkelin pajaa kohti. Huomasin sivusilmälläni, että hän useaan otteeseen vilkuili minuun ajaessani. Sitten jossain vaiheessa matkaa kysyin, että mikä on hätänä?
Jo tuli vuolas selitys, että ethän sinä edes osaa autolla ajaa. Autona oli joku Fiatin manuaalivaihteinen laatikko. Yritin, että minulla on DSG omassani. Selitys ei mennyt läpi, vaan sain tuntea ajotaitoni huonouden nahoissani koko loppupäivän neuvottelujen ajan.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tet

Lainaus käyttäjältä: meisterstuck - 18.05.13 - klo:22:29
Tet:n ansiokkaassa kuvauksessa kuvataan nestekytkimen toimintaa, ja sehän ei lisää vääntömomenttia.
Eli nykyisin "perinteisentomaatin" yhteydessä käytetään momentinmuunninta. Joka eroaa nestekytkimestä....

No vähän oikomista oli, mutta ei olennaisilta osin. Sinänsä en näe mitään virhettä selityksessäni, siitä vain puuttuu osa joka ei ole olennainen sen ymmärtämiseen että momentinmuunnin luistaa kaiken aikaa jos ei ole lukittu pois käytöstä. Se luistaminen, eli jatkuva hydraulinen veto jota ei irroiteta kytkimellä pois vaihteen vaihdon ajaksi, oli se jutun pihvi. ;)

Lainaus käyttäjältä: repomies - 19.05.13 - klo:08:58
Ã,,rsyttää ajella hidasteiden yli kolmenkympin alueella, kun vääntöä ei hurjasti tarvitse eikä ole kiirettä kiihdytellä hidasteen jälkeen, mutta vaihteisto vaihtaa silti kakkoselle vaikka yrittää tiptronikilla sitä estää.

Hirveästi ei ole tullut tippipuolta käytettyä, mutta minulla on kyllä ollut sellainen kuva että tipillä hidastaessa vaihde vaihtuu isommalle vasta kun kierrokset putoavat liian alas (=tyhjäkäyntinopeuteen). Näin sekä DSG6 että DSG7 ovat minulla tehneet. :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

repomies

Lainaus käyttäjältä: tet - 20.05.13 - klo:11:57
Hirveästi ei ole tullut tippipuolta käytettyä, mutta minulla on kyllä ollut sellainen kuva että tipillä hidastaessa vaihde vaihtuu isommalle vasta kun kierrokset putoavat liian alas (=tyhjäkäyntinopeuteen). Näin sekä DSG6 että DSG7 ovat minulla tehneet. :-\

Siis minulla tilanne on se, että kolmosella voisi jurnutella mukavasti tämän OKT-alueen läpi mainiosti, jos ei joudu väistämään oikealta tulevia. Homma tyssää kuitenkin siihen, kun hidastetta ennen höllää hieman vauhtia, kierrokset putoaa liian alas ja laatikko laittaa väkisin kakkosen. Kolmonen kyllä jaksaisi, kun ei ole kiirettä kiihdytellä ja siitä hidastetöyssystä saa vielä lisävauhtia alas tullessa. Mutta kun ei, niin ei.

Tuotakaan asiaa ei olisi ollut liian vaikea laittaa ajotietokoneen taakse valittavaksi, että onko se tippimoodi oikeasti tippimoodi vai joku ärsyttävä puoliautomaattinen wannabe-manuaali. On autossa paljon turhempiakin juttuja, kuten nappula ESP:n poiskytkemiseksi. Ainakaan vielä en ole käyttöä löytänyt..

Eipä silti, tuo nyt on ihan pikkujuttu verrattuna mekatroniikan aikaansaamiin kenguruliikkeellelähtöihin. Lehmän hermoilla hitaasti kaasua hivutellen loikkia ei tule hirveän usein, mutta kyllähän se syö miestä joka kerta kun huomaa että taas on vaihteistolta täysin kontrolli kytkimeen kateissa ja on vaan pakko joko odotella että joskus liikahtaa, tai runtattava kaasua jolloin auto hyppää. Sitten taas välillä vaihteistolla on kytkin ihan hyvin hyppysissään (ei takertele) ja kaasulla voi nätisti kontrolloida vetoa myös paikaltaan lähtiessä.  :o On se hieno, eiku huono.

Antero

En ole koskaan Volkkarin DSG:llä ajanut, mutta ainakaan tässä omassa Korealaisella kaksoiskytkinvaihteisto yltää mielestäni mukavuudessa hyvin lähellä perinteistä mehumaijalaatikkoa. Liikkeellelähdöt ovat pehmeitä ja jotenkin käsittämättöiltä tuntuu tarinat DSG:n kulmikkaista pysäytyksistä, tässä kun ei ole sellaisesta tietoakaan. Oikeastaan ainoastaan peruutukset ovat hieman töksähteleviä jos kaasua sattuu painamaan reilummin. Sekin pikkujuttu. Kilsoja takana 18 000, saa nähdä miten kestävyyden kanssa käy.

Markku J

Iso osa näistä DSG:n ongelmista kohdistuu sen tekniikan tuomiin ominaisuuksiin. En malta olla kirjoittamatta havaintojani avopuolisoni DSG -kokemuksista pari sanaa. Hän on ajanut pääosan ajoistaan näillä: Volvo V70 T5 A/T, Saab 9-5 2.3 t A/T, Saab 9-5 Aero A/T, BMW 520 dA ja BMW 523iA. Kaikissa momentinmuunninvaihteisto.

Noiden jälkeen hankimme viime kesänä hänelle Audi A1 1.4 TFSI S tronicin, joka hänen mukaansa oli kaikista miellyttävin työmatka-auto ikinä. Sen seuraajaksi hankittiin Polo Blue GT DSG, joka tuntuu olevan hänelle vieläkin mieluisampi. (Kuulemma liiankin tehokas  ;D)

Ei se DSG siis ihan huono ja vaikeakäyttöinen voi olla, jos tällainen käyttäjä, joka ei tekniikasta tiedä / ole kiinnostunut on 7-v kuivakytkin DSG:n tosi tyytyväinen usean hienonkin (ZF 8-v BMW 523iA:ssa) momentinmuunninvaihteiston jälkeen.

Oma tarinani on toki toisenlainen ja vannon ZF:n 8 -portaisen laatikon paremmuuden nimiin, mutta se onkin sitten eri tarina.

tet

Lainaus käyttäjältä: repomies - 20.05.13 - klo:20:18
Siis minulla tilanne on se, että kolmosella voisi jurnutella mukavasti tämän OKT-alueen läpi mainiosti, jos ei joudu väistämään oikealta tulevia. Homma tyssää kuitenkin siihen, kun hidastetta ennen höllää hieman vauhtia, kierrokset putoaa liian alas ja laatikko laittaa väkisin kakkosen. Kolmonen kyllä jaksaisi, kun ei ole kiirettä kiihdytellä ja siitä hidastetöyssystä saa vielä lisävauhtia alas tullessa. Mutta kun ei, niin ei.

Mikä on moottorin kierrosluku tuossa tilanteessa, kun loota vaihtaa väkisin pienemmälle tippimoodissa?

Lainaus käyttäjältä: repomies - 20.05.13 - klo:20:18
Eipä silti, tuo nyt on ihan pikkujuttu verrattuna mekatroniikan aikaansaamiin kenguruliikkeellelähtöihin. Lehmän hermoilla hitaasti kaasua hivutellen loikkia ei tule hirveän usein, mutta kyllähän se syö miestä joka kerta kun huomaa että taas on vaihteistolta täysin kontrolli kytkimeen kateissa ja on vaan pakko joko odotella että joskus liikahtaa, tai runtattava kaasua jolloin auto hyppää. Sitten taas välillä vaihteistolla on kytkin ihan hyvin hyppysissään (ei takertele) ja kaasulla voi nätisti kontrolloida vetoa myös paikaltaan lähtiessä.  :o On se hieno, eiku huono.

Vie ihmeessä se DSG korjattavaksi, rikkihän se on. Ei ehjä DSG6 tee kengurulähtöjä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

repomies

Lainaus käyttäjältä: tet - 21.05.13 - klo:08:12
Mikä on moottorin kierrosluku tuossa tilanteessa, kun loota vaihtaa väkisin pienemmälle tippimoodissa?

Vie ihmeessä se DSG korjattavaksi, rikkihän se on. Ei ehjä DSG6 tee kengurulähtöjä.

Laatikko vaihtaa pienempää väkisin kun kierrokset lähestyy tuhatta. Onhan se toki alhainen kierrosluku, mutta ei mikään ongelma tasaisella, kun ei ole kiire. Jos 1.4 korolla jaksaa, pitäisi 2.0tdi:n jaksaa aika iloisesti..

DSG korjaus on vajaat pari tonnia koska mekatroniikka menisi töineen öljyineen omaan piikkiin. Odottelen nyt vielä josko niitä varaosia alkaisi oikeasti saada sinne mekatroniikan sisään kuten huhu on. Olen ajanut ehjääkin DSG:tä joten tiedän kyllä miten kytkimen tulisi luistaa. Hyvänä päivänä se luistaa omassakin, huonona töksäyttää liikkeelle ikävästi.

Humppapiru

Minulla DSG7 juristelee kakkosvaihteella risteyksissä, yleensä silloin kun ei ole jarrua käytetty. 24.5-13 Laakkosella oli takuuseen ajettu uusin ohjelma lootaan, muuten muuttui paremaksi, mutta jurahtelu jatkuu. 41000 ajettu.

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: repomies - 19.05.13 - klo:10:37
Tuokin on kaksoiskytkinvaihteiston ominaisuus, joka avautuu kun mietit vähän miten se vaihteisto on rakennettu.

Tähän asiaan liittyen, näkeekö esim. VCDS:llä mikä vaihde on milläkin hetkellä esivalittuna sillä toisella akselilla? Olisi kiinnostavaa tietää kuinka paljon DSG tekee turhia "vaihtoja" eli ennustaa väärin seuraavan vaihteen.
Kiitokset mukavasta foorumista.

kt

Tuohan olisi hyvä idea tutkia ^DSG:n oikeassaolemista.
Siinä kyllä verrataan minusta vain sitä, mitenkä poikkeavasti kuski käyttäytyy
verrattuna siihen keskimääräiseen kuskien ajotapaan ja ajomaastoon. DSG:hän on ohjelmoitu toimimaan
jotenkin ja toivottavasti keskimääräisen kuskin ja maaston tapaan.

Huomasin kyllä viime viikolla, kun ajelin "savolaismaiseman pikkumäkiä" ylös-alas, että ei DSG:tä ainakaan
siihen maastoon ole ohjelmoitu ajettavaksi. Pienikin nyppylä kun tuli, niin heitti D4:lle, mutta silloin oltiinkin jo mäen päällä, jolloin taas hänen piti vaihtaa ylöspäin D7.ään.
Voi, voi sitä edes-takas-nytkyttelyä. Mutta kieltämättä se yritti pysyä mäkien ja monttujen perrässä. En viitsinyt vaihtaa manuaaliasentoon, koska ajattelin, että hyväähän se on mekaniikankin joskus päästä toimintaan. Notkistuu ainakin rattaat ja hydrauliikka.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

repomies

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 25.05.13 - klo:08:24
Tähän asiaan liittyen, näkeekö esim. VCDS:llä mikä vaihde on milläkin hetkellä esivalittuna sillä toisella akselilla? Olisi kiinnostavaa tietää kuinka paljon DSG tekee turhia "vaihtoja" eli ennustaa väärin seuraavan vaihteen.

Tuota en ole valitettavasti katsonut, mutta jotain kytkinten paineita joskus katsoin. Veikkaan erittäin todennäköiseksi että tuon tiedon sieltä saa, jos ei muuten niin yksittäisten solenoidien tiedoista johtamalla.

Janezki

Tuollaisen löysin netin syövereistä, kyseessä siis volkkarin julkaisema 64-sivuinen opas koskien 02E laatikkoa.
En tie onko tuosta kuinka apua kellekkään mutta ihan mielenkiintoista luettavaa kyllä  :)

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_308.pdf


repomies

Tuo SSP308 on sattuneesta syystä itsellenikin tuttu.. ;D Hyvää yleismateriaalia. Nuo N215 ja N216 (ulkomuistista) menevät kenties omasta vaihtoon, jos alkaa löytyä varaosana. Ajatuksena on ollut konsultoida yhtä tanskalaista mekatroniikkakorjaajaa ennen kuin laitan palikoita vaihtoon. Tai siis laitatan, öljynvaihto on siinä määrin vaikea tehdä itse, että menee koko homma ns ostopalveluksi.

Poni

#674
Tuossa joku aika sitten valittelin DSG:n kulmikkuutta ja tapaa ryntäillä hidastettaessa rauhallisesti valoihin tms.
Nyt hiukan yli 2tkm ajettuna ei ole enää niin äkkinäinen.
Joko niin, että DSG on oppinut, tai sitten vaihteiston kytkin on asettunut,
sekä jarrut menettäneet aavistuksen purevuuttaan, mutta kuljettaja ainakin on toiminut koko ajan samalla tavalla, tunnustellen.
Myös ryömintätaipumus on hiukan pienentynyt.
Viittaa ilmeisesti juuri kytkimiin.

Oppimista kuljettajalla on ollut siinä, että alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään, milloin on syytä siirtyä manuaalimoodiin, kuten kiihdytykset, tai mäkinen maasto.
Tämä ei tosin ollut välttämätöntä vanhalla automaatillani, joka oli se perinteinen monen haukkuma mehulinko.
Mutta, niillä haukkujillakin on tietoa päivitettävänä.
En usko, että on olemassa enää yhtään sellaista "mehulinkoa", joka ei vähintään kolmosesta ylöspäin olisi normiajossa kiinteä.
Niin hyvin en tunne näitä vaihteistoja, että kävisin jompaa kumpaa sanomaan ehdottomasti paremmaksi.
Molemmissa on puolensa.

Editoitu klirjoitusvieheitä pois.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Poni - 26.05.13 - klo:09:13
mutta kuljettaja ainakin on toiminut koko ajan samalla tavalla, tunnustellen.

Ehkä olet, ehkä et ;)

LainaaNiin hyvin en tunne näitä vaihteistoja, että kävisin jompaa kumpaa sanomaan ehdottomasti paremmaksi.
Molemmissa on puolensa.

Juuri näin. Jos raha ei olisi ongelma, niin vaihtaisin DSG6:sen koska vain vaikka BMW:n 8-vaihteisiin mehumaijaan. Mutta esimerkiksi Geartroniccia tai perusjapskien mehumaijoja en ottaisi mistään rahasta. Tosin sen verran on peruttava puheita, että CX-5:sen automaatti alkaa olemaan japskirintamalla jo sillä tasolla, että se menisi seulasta läpi :)

Poni

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.05.13 - klo:09:56
Ehkä olet, ehkä et ;)


Kysymysmerkkejä huutomerkkien kera huomattava määrä.
Mikä ihme saa sinut epäilemään tuota lausettani?
Olen ajanut ammatikseni huomattavan määrän kilometrejä,
ja varsin laajalla kalustolla.
Olen ns. tiedostava kuljettaja.
Tiedän, mitä teen, ja lisäksi tiedän miksi.
Tarkoitan sekä autoa, että liikennettä.

Oliko kyseessä vain provoilu, vai oliko sinulla joku ajatus tuossa takana?
Oletatko, että olen "huomaamattani" muuttanut toimintamalliani?
Vai oliko kyseessä vain kukkanen?

repomies

Tanskasta saa näemmä mekatroniikkaan palikoita. Ei ihan ilmaista tosin, uusi N215/N216 melkein 140 euroa ja toimituskuluineen varmasti paljon ylikin.

Eli arpomalla noita ei kannata huvikseen vaihtaa, pitää olla hyvä haju siitä missä vikaa on. Mutta jos esim DSG-öljynvaihdon yhteydessä teettää N215 ja N216 vaihdon sekä mekatroniikan sisuksien putsauksen, osien kustannus noin 300 (öljynvaihdon päälle) ja muutama tunti töitä.. niin ei se välttämättä vararikkoa aiheuta.

Ohessa linkki kauppaan:
http://www.autostarter.dk/index.php/vag-dsg/n215-n216-valve-solenoid-for-dsg-6-mechatronic-unit.html

Janus

Torstaina oli ma dsg7 kytkimen vaihdossa. Oireinahan olivat ajoittain kova täristys 2-vaihteella ja tökkivät vaihdot. 25 tkm siis ekalla kytkimellä päästiin. Oireet kyllä korjaantuivat kerrasta. Noin hyvin tuo laatikko ei ole toiminut edes uutena. Vaihtoja ei nyt huomaa kuin kierroslukumittarista ja muutenkin loota toimii erinomaisen pehmeästi. Remontin aikana tuli vielä hyvä vertailukohta. Sain ajoon 1500 km ajetun vanhakorisen Ocun dsg:llä. Sekin toimi selvästi tökkivämmin kuin tämä oma rempattu nyt. No sitähän ei tiedä, että kuinka kauan tuota riemua riittää...ei toisin ole enää jatkossa minun ongelma. Heinäkuun lopussa pitäisi olla uusi Combi alla...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Poni - 26.05.13 - klo:10:16
Vai oliko kyseessä vain kukkanen?

Sovitaan, että kyseessä oli kukkanen :)

Poni

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.05.13 - klo:13:08
Sovitaan, että kyseessä oli kukkanen :)
Nyt vaadin hyvitystä.
Auringon laskiessa isossa puistossa.
Miekat vai pistoolit?

VAG!


Poni

Öö, mää jänistän...

jf

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.05.13 - klo:09:56
Mutta esimerkiksi Geartroniccia tai perusjapskien mehumaijoja en ottaisi mistään rahasta. Tosin sen verran on peruttava puheita, että CX-5:sen automaatti alkaa olemaan japskirintamalla jo sillä tasolla, että se menisi seulasta läpi :)
Jaa. Avaappas vähän näitä perusjapskeja ja niiden mehumaijoja? Subbe, Toyo ja Nismo taitavat volyymimalleissa olla aika vahvasti cvt lootallisia?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Seppo

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.05.13 - klo:09:56
Ehkä olet, ehkä et ;)

Juuri näin. Jos raha ei olisi ongelma, niin vaihtaisin DSG6:sen koska vain vaikka BMW:n 8-vaihteisiin mehumaijaan. Mutta esimerkiksi Geartroniccia tai perusjapskien mehumaijoja en ottaisi mistään rahasta. Tosin sen verran on peruttava puheita, että CX-5:sen automaatti alkaa olemaan japskirintamalla jo sillä tasolla, että se menisi seulasta läpi :)

Jos sinulle tarjotaan Geartronicceja otettavaksi ja rahaakin tarjotaan kaupantekijäisiksi, voit lähettää ne minulle. Minä voin ottaa niitä vaikka ilmaiseksi. Sen verran hyvin ovat toimineet, että vähän voisin maksaakin.

tet

Lainaus käyttäjältä: repomies - 24.05.13 - klo:22:16
DSG korjaus on vajaat pari tonnia koska mekatroniikka menisi töineen öljyineen omaan piikkiin.

Mistä olet hinnan kysynyt, marmorilta vai Mectronicilta?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 26.05.13 - klo:23:14
Jos sinulle tarjotaan Geartronicceja otettavaksi ja rahaakin tarjotaan kaupantekijäisiksi, voit lähettää ne minulle. Minä voin ottaa niitä vaikka ilmaiseksi.

No, kyllä mäkin niitä ilmaiseksi voisin ottaa, vaikka kieliasuani tarkasti tutkien voisi muuta väittää :)

Lainaus käyttäjältä: jf - 26.05.13 - klo:21:31
Avaappas vähän näitä perusjapskeja ja niiden mehumaijoja? Subbe, Toyo ja Nismo taitavat volyymimalleissa olla aika vahvasti cvt lootallisia?

Itse olen vuosien saatossa katsellut esimerkiksi RAV4:ää, Honda Accordia, Mazda kutosta ja CX-5:sta. Mielestäni näissä kaikissa on ollut perinteinen mehumaija. RAVia ja Accordia olen koeajanut automaatilla ja siitä oli ilo kaukana. Toki ollaan taas makuasioiden parissa. Toiset tykkää pehmeästä kuminauhavedosta ja toiset antaa enemmän arvoa ripeämmälle liikkumiselle.

jf

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 27.05.13 - klo:10:46
Itse olen vuosien saatossa katsellut esimerkiksi RAV4:ää, Honda Accordia, Mazda kutosta ja CX-5:sta. Mielestäni näissä kaikissa on ollut perinteinen mehumaija.
Juu ja borassakin on 2.0 vaparibensa ja mehumaija, kun vuosien saatossa katsellaan.  ;D
Lainaa
Toiset tykkää pehmeästä kuminauhavedosta ja toiset antaa enemmän arvoa ripeämmälle liikkumiselle.
Olet siis lähtökohtaisesti ollut ihan vääriä autoja katselemassa. Noista kun ei ripeitä edes myydä euroopassa...   :o
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jf - 27.05.13 - klo:12:50
Juu ja borassakin on 2.0 vaparibensa ja mehumaija, kun vuosien saatossa katsellaan.  ;D

Mitä nyt pikaiseen valmistajien nettisivuja katsoin, niin näkyy nuo maijat edelleenkin olevan minun mainitsemieni mallien valikoimissa. Toki lootan tyyppi riippuu motista. Jos haluaa ostaa ompelukoneen pellin alle, niin niihin on tarjolla myös CVT:tä. Ainakin Toyossa.

repomies

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.05.13 - klo:09:47
Mistä olet hinnan kysynyt, marmorilta vai Mectronicilta?

Mectronic myy pelkkää mekatroniikkaa. Hinta on hitusen halvempi kuin marmorilla, ei hirveästi kun huomioi kuljetuskulut. Mikä on ihan luonnollista. Tanskassa yksi pulju myy sitten puolestaan vielä hitusen halvemmalla kuin Mectronic.

Tuomio on että koko mekatroniikka vaihtoon. Myös Tanskalaisen gurun kertomana, kuulemma oireiden mukaan tulkittuna siellä on joku mekaaninen kuluma joka ei ole korjattavissa eikä venttiilien vaihto auta. Uskottava se on.

Ainoa miten pystyy "säästämään" on että venyttää vaihdon tuonne 120tkm nurkille jolloin ei tule ennenaikaista öljynvaihtoa.

Mielenkiintoinen havainto muuten, kun autolle antaa kunnolla kenkää, tyyliin ykkösellä neljän tuhannen kierroksen paremmalle puolen, laatikko toimi loppumatkan ilman nykäisyjä liikennevaloissa. Outoa. Jotenkin nuo miedot G-voimat tai hetkellisesti korkeampi öljynpaine laatikossa sen teki, tosin saattoi olla ihan tuuriakin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy