DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

halavari

Joo, selvittelin eikä ole tehty mitään. Edellinen omistaja kertoi kysyneensä huollossa vaihteiston nykimisestä, oli kuulemma vastattu että se on ominaisuus. Sitäpä ei tiedä onko tuo tosi tarina vaiko ei joten erikoistahan tuo vähän on. Olishan ne pitänyt vaihtaa mutta nythän ne vaihdetaan.

Wekotin

Näköjään kiinalaiset saivat tahtonsa läpi. VW myöntyy pakon edessä. Tahtoo samanlaisen.

http://motoren.wordpress.com/2012/05/25/vw-apologises-to-chinese-customers-over-dsg-woes-extends-warranty/

isopahasusi

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 10.08.12 - klo:00:31
Näköjään kiinalaiset saivat tahtonsa läpi. VW myöntyy pakon edessä. Tahtoo samanlaisen.

http://motoren.wordpress.com/2012/05/25/vw-apologises-to-chinese-customers-over-dsg-woes-extends-warranty/
Ei muuta kun lisääntymään niin jonain päivänä suomipoikiakin on miljardi  ;D Alkaa mennä tahtokin läpi.

E. Tarpeeseenhan tuo takuu olisi eikä kyllä liikaa vaadittu VAG:ilta.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

kt

Eikös amerikoissa ollutkin jo tuo pidennetty takuu?

Osasyynä Kiinan vaikeuksiin on tietysti VW:n Kiinan tehtaan tuotteiden laatu. Dalian tekee
siellä DSG:tä Kiinan ja KaukoIdän markkinoille.

Tässä VW-DSG-asiassa olisi toki EU:llakin paikka ryhdistäytyä.
Kuka lie EU:n kuluttajakomissaari? Ja missä viipyvät Jyrki Kataisen toimet? Ottaisi nyt tiukasti
esiin tämän asian rouva Merkelin kanssa! Mutta ei taida ottaa, tutkii vaan kengänkärkiään.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

jääkarhu

Lisään ketjuun vielä omat kokemukseni.
1,4 TSI DSG Golf variant 2008 (kahdella punaisella kirjaimella).

Huoltohistorian mukaan autoon olisi vaihdettu 2009 laatikko. Kuulemma siihen olisi mennyt se uudempi malli silloin.
Kesällä ihmettelin merkkihuoltoon autoa viedessäni ravistelua liikkeelle lähdöissä. Eivät silloin saaneet testattua sitä jonkun testerin version ollessa liian vanha tms ja lupasivat palata asiaan. Eivät palanneet.
Myyjän myöntämä vuoden takuu oli päättymässä joten kysyin saman yrityksen toisesta toimipisteestä asiasta. Auto meni pajalle ja kuulema kytkinpaketti olisi vaihdettava. Vaihtoon se menikin, vielä takuun piiriin. Takuu päättyi ja muutama viikko kytkimen vaihdosta alkoi kuulumaan kolinaa edestä liikkeelle lähtiessä. Auto takaisin pajalle ja tutkivat laatikon öljyt josta löytyi metallia seasta. Laatikko pitäisi kuulemma vaihtaa.
Auto on ollut nyt kolme viikkoa pajalla. Kuka maksaa ja mitä maksaa? Pelkästään laatikon hinta on reilut 5400â,¬ ja viimeisimmän ehdotuksen mukaan aika iso paukku olisi siitä maksettavaksi tulossa.

Saapa nähdä miten tässä vielä käy. Viimeiseksi DSG-peliksi tämä kylläkin jäi.

RoccoScientist

Jos auto on juuri ollut vaihteiston osalta korjattavana, ei muuta kuin yhteydenotto kuluttajariitalautakuntaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Wilburi

LainaaSaapa nähdä miten tässä vielä käy. Viimeiseksi DSG-peliksi tämä kylläkin jäi.

Veikkaampa että ei jää viimeiseksi? Onhan tälläkin palstalla hehkutettu ylikaiken DasG:n ominaisuuksia ja todettiin vielää ettei muutaman vuoden pääs enää muuta saakaan? Ei siis ole vaihtoehtoja?  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

aamu-uninen

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 29.11.12 - klo:22:38
Veikkaampa että ei jää viimeiseksi? Onhan tälläkin palstalla hehkutettu ylikaiken DasG:n ominaisuuksia ja todettiin vielää ettei muutaman vuoden pääs enää muuta saakaan? Ei siis ole vaihtoehtoja?  ;D

Onhan noita merkkejä pilvin pimein vaggineiden lisäksi. Toisekseen manuaaliaski käy vaihtoehdosta, jos huolettoman pelin haluaa.

ptme

Kertoi kolleega eilen, että uuden Sharanin 6-v DSG kesti kokonaista 3000 km! Ensin lakkasi pakki toimimasta, sitten kaikki vaihteet. Nyt odottaa uusi auto vielä uudempaa vaihdelaatikkoa.
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Magroth

#399
Jaahas, morjenstas vaan kaikille newbieltä. Monet kerrat tätä foorumia on kahlailtu, nyt vasta uskaltauduin rekisteröimään itseni sisälle seuraavan kysymyksen takia:

Kauheasti olen nyt lukenut ja kuullut porua DSG vaihteistosta. Monen monta SKodaa, VWtä ja Audia löytyy tuttavapiiristä, mutta vain yhdellä heistä on ollut ongelmia DSGn kanssa (Octavia 2.0TSI -06). Sen sijaan pumppusuutinongelmaa useammallakin, yhteen 09 Passattiin meni TipTronic vaihtoon ja toisella A4seen korkeapainepumppua jne. Joten VAG konsernin ongelmat ovat tulleet tutuksi.

Siitäkin huolimatta minulle ainoa vaihtoehto vuosi sitten oli A6 tilojensa, ajettavuutensa ja hiljaisuutensa vuoksi. Loppusuoralla kauppaan jäivät Volvo V70, E MB ja BMW 5-series. Ja reilu vuoden ja 50tkm A6lla ajeltuani totesin että tein oikean valinnan kaikin puolin. Mutta nyt työnkuva vaihtui ja ajokm jäänevät alle 20tkm. Iso kiisseli siis saa mennä vaihtoon näillä polttoaineen hinnoilla(plus että pidän muutenkin bensavekottimista).

Koska vähän pelästyin VAG konsernin automaattilootapeloitteluista, valitsin Audini manuskana(matka-ajossa automaattia ei kaipaa ja koska telivaunu on 2-3 kertaa persuksissa sidottuna kesän aikana, luotettava laatikko on nannaa). Nyt kun ajattelin vaihtaa auton eri merkkiin konsernin sisällä, VW Passattia 3.2 bensakutvosella  ei saa kuin DSGnä. Oh darn...

Juttelin parin VAG Karavaanarituttavavan kanssa asiasta ja he kehuivat omaa DSGtä vetopuuhissa parempana kuin perinteistä automaattia. Lukuunottamatta peruuttelua lievässä ylämäessä. Vaikka VW konsernin TSI koneet kelpaisivat vääntönsä puolesta vetopuuhasteluunkin, Itse pidän alle 2l bensäkoneita lähinnä ruohonleikkureihin tarkoitettuina(Joo joo, on käyty ajelemassa ja ainoa mikä edes ääniltään miellyttää korvaa on RS Octavia). Sitä paitsi näillä kilometreillä kulutus ei ole ensijainen prioriteetti autoa valittaessa, päädyin siis tuohon 3.2FSI 4Motion V6 Passattiin.

Kysymys kuuluukin: melkein 99% porukan DSG ongelmista on ollut TDI ja TSI koneissa... miksi tuntuu ettei ainakaan kovin moni ole kiukutellut SG vaihteistosta isommissa V6 moteissa? Onko mahdollista että näissä koneissa DSG olisi jotenkin... no kestävämpi? Sen tiedän että ainakin vauhtipyörä on jykevämpi...

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Magroth - 02.02.13 - klo:01:01
Kysymys kuuluukin: melkein 99% porukan SG ongelmista on olut TDI ja TSI koneissa... tuntuu ettei ainakaan kovin moni ole kiukutellut SG vaihteistosta isommissa V6 moteissa. Onko siis mahdolista että näissä koneissa DSG olisi jotenkin... no kestävämpi?

Voi ollakin, en tiedä, mutta ainakin otanta on suppeampi.

Golfauto

Sekava gallup. Jos mulla ei ole vikaa ja ajettu 30t. Niin vastaanko DSG7 ei vikaa pallukan vai sen ei vikaa 30t ajettu kohtaan osuvan jossa ei ole eroteltu onko DSG 6 vai 7 :o Hyvä gallup idea mut vaihtoehdot on lähempänä hanuria. Menee tulokset pieleen.

Magroth

#402
Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 02.02.13 - klo:01:07
Voi ollakin, en tiedä, mutta ainakin otanta on suppeampi.

Toki toki. Mutta kun lukee tätäkin ketjua, kaikilla joilla on ollut ongelmia kaksoismassapyörän, kytkimien tai laatikon kanssa, on ollut ns. pikkukone alla. Yhdestä 3.2 V6 A3 puhuttiin.

Isoilla kutosilla olevia autoja tuodaan kymmenittäin maahan. SUosituin tuontiauto on 4-6 vuotta vanha. Kun on kyse VAG konsernin autoista, melkoinen osa nistä on DSG vaihteistoilla... ainakin kun miettii kuinka paljon esim Germaaniassa ajellaan DSG vaihteistoilla varustettuja autoja.

Koska tämänkin foorumin lukijoilla takuuvarmasti löytyy isolla kutosella varustettuja autoja mutta valivalia DSGstä ei ole ilmennyt, tilanneskenaario on joko
- VAGin isoilla kutosilla ajavat ovat porhoja, jotka eivät välitä tonnien korjauslaskuista(se tekee bimmeristeistä vinkuintiaaneja, koska erittäin moni saman ikäluokan 525-530 kertovat kauhutarinoita viallisista imusarjan läpistä ja konerempoista)
- VAGin isoilla kutosilla on suhteessa vähemmän ongelmia

Esim. V6 moottoreissa ei ole samassa suhteessa DPF filsutukkeutumia, koska koneet käyvät kuumempina ja niillä ajetaan oletusarvoisesti enemmän matka-ajoa. Voisiko osasyy olla tässä isoje kutosten DSG ongelmien vähyydessä?

Olisi myös tosi mukava tietää joltain ammattiaiselta, onko DSG vaihteistojen ongelmissa kenties paljon kaupunkiajoa ruuhkissa? Kaupunkiajo ruuhkissa Dllä on ollut atumaattilaatikkojen turma jo 80-luvulta asti tiedossa esim. Chevy Vanien kanssa. Huonolla huollolla ja isolla Dllä ajellen sai laatikon vaihtokutoon alle 200tkm, kunnon öljynvaihdoila, pikkuDn käytöllä ja viisaalla 1-3 pykälien käytöllä edes 400tkm ei tuottanut ongelmia.

Minulla on 3 tuttavaa taksi-isäntinä, yksi Vantaalla, yksi Espoossa ja yksi Lohjalla. Espoon ja Vantaan taksi-isännät haukkuivat DSG pystyyn, tosin kyseiset Espoon ja Vantaan taksi-isännät haukkuivat myös bimmerin ja Volvonkin automaattilaatikot, ongelmia on ollut niissäkin luvattoman paljon. Lohjalainen ei muista kuulleensa ongelmia tavanomaista enempää missään laatikoissa... mutta Lohjan taksit ajavatkin käytännössä matka-ajoa koko ajan. 

rambleri

Lainaus käyttäjältä: Magroth - 02.02.13 - klo:01:01


Kysymys kuuluukin: melkein 99% porukan DSG ongelmista on ollut TDI ja TSI koneissa... miksi tuntuu ettei ainakaan kovin moni ole kiukutellut SG vaihteistosta isommissa V6 moteissa? Onko mahdollista että näissä koneissa DSG olisi jotenkin... no kestävämpi? Sen tiedän että ainakin vauhtipyörä on jykevämpi...

Mulla oli aikanaan A3 3.2 DSG yhdistelmä noin 1.5v ja siinä DSG pelasi ihan hyvin lukuunottamatta pientä viivettä/nykäistä ykkösellä lähdettäessä, ellei kaasua painanut toooosi hitaasti ja "sukkasillaan". Huomasin sen jo heti koeajossa, mutta ostin sen silti kun sain suoralla kaupalla pilkkahintaan ja sovin myyjän kanssa että käytän sopeutuksessa ja ylimääräisessä laatikon öljynvaihdossa myyjäliikkeen piikkiin. Ei se siitä muuksi muuttunut, mutta toimi kyllä ainakin sen ajan mitä mulla oli. Aloin pitää ominaisuutena kun Laakkosellakin niin sanottiin 8)
Enemmän kiinnittäisin huomiota sitten siihen että ketju ei rallattele, se on kai edelleenkin aika hintava remontti?!
Oma alkoi rallattamaan jonkin verran noin 130tkm ajettuna, mutta ei vaikuttanut vielä omistusaikanani mihinkään.

pomo

R32 2008: megatroniikka vaihdettiin takuuseen,tilalle tuli uusi viallinen samaa sarjaa. Seuraavalla vaihdolla toimi jonkin aikaa,noin 120tkm kohdalla koko laatikko vaihtoon. Nyt mittarissa 185tkm ja toimii oikein hyvin. Maahantuoja maksoi lähes koko lystin.

Janneh

Kolinaa konehuoneessa..

P, N asennossa ei kuulu ylimääräisiä ääniä tyhjäkäynnillä tai kaasuttaessa. Kun kytkee D tai R ja lähtee luistattamaan niin kolina kuuluu.. Kierroksia antamalla kolina häviää eli kuuluu vain tyjäkäyntikierroksilla. Merkkiliikkeen kuulohoidossa eivät osailleet epäillä kuin vikaa vauhtipyörässä tai vaihdelaatikon laakereissa

Kysymys kuuluukin että onko vastaavaa ollut muilla? 270tkm ajettu DSG6

HAL9000

Ruotsissa oli vakuutusyhtiöiden toimesta jo tehty muutamia rajoituksia esim. taksiautojen valintaan johtuen juuri noista DSG-vioista.  Tutustukaa uusimpaan Teknikens Värld:iin. Varsinkin tuo 7-vaihteinen saa sapiskaa ja alkaa jo vaikuttamaan vakuutusyhtiöiden suhtautumiseen.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Vetovoima

Luettuani näitä kauhutarinoita jonkin verran, päätin silti ostaa lähes uuden auton DSG7-vaihteistolla. Auto on vm11 Passat 1,4,tsi 90kw dsg. Kilometrejä mittarissa vain 15tkm. Auto on ollut minulla muutaman viikon. Vein autoni pajalle ihan muita töitä varten ja jo parin tunnin päästä huoltoneuvoja soittaa ja kysyy onko ollut ongelmia laatikon kanssa. En oikein osannut vastata mitään sillä en ollut ehtinyt autolla ajaa kuin muutaman kerran moottoritiellä. Hän sanoi että siellä on testerin mukaan vikaa. Kytkin menee kuulemma ainakin vaihtoon. Sillälailla. Lisäksi jarrupuolelta löytyi löysiä liitoksia, joista valuu jarrunesteet pihalle. Alkaa nyt jo kaduttaa ostopäätös, vaikka auto onkin kaikinpuolin käteen sopiva. Siellä se on pajalla, lähes uusi auto  :(
Skoda Octavia 1.8 T -04
VW Golf Variant 1.4 TSI -08
Skoda Superb 2.0 TDI DSG6 -08
VW Passat Variant 1.4 TSI DSG7 -11
VW Passat Variant 1,4 TSI DSG7 -12

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Vetovoima - 19.02.13 - klo:14:23
Kytkin menee kuulemma ainakin vaihtoon. Sillälailla. Lisäksi jarrupuolelta löytyi löysiä liitoksia, joista valuu jarrunesteet pihalle. Alkaa nyt jo kaduttaa ostopäätös, vaikka auto onkin kaikinpuolin käteen sopiva. Siellä se on pajalla, lähes uusi auto  :(

Takuuhan lienee vielä voimassa, vai mitä? Ja sen jälkeen jatkuu virhevastuu. Kyllä tuosta hyvä käyttöauto tulee...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Vetovoima

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 19.02.13 - klo:14:37
Takuuhan lienee vielä voimassa, vai mitä? Ja sen jälkeen jatkuu virhevastuu. Kyllä tuosta hyvä käyttöauto tulee...

Kyllä takuu on voimassa ja kattaa korjauksen, mutta silti lähti sen verran nihkeästi käyntiin yhteinen taival, että nyt jo miettii jääkö lyhyeksi tuo tutustuminen. Tulevat kuukaudet ja tuhannet kilometrit sen kertovat. Pelottaa jo valmiiksi että kuinka paljon autoa saa pajalla vielä käyttää samasta viasta ja kuinka paljon joutuu taistelemaan oikeuksistaan takuun jälkeen. Aika näyttää.
Skoda Octavia 1.8 T -04
VW Golf Variant 1.4 TSI -08
Skoda Superb 2.0 TDI DSG6 -08
VW Passat Variant 1.4 TSI DSG7 -11
VW Passat Variant 1,4 TSI DSG7 -12

Filixon

Kun katsoo tuota autohistoriaasi, vaikutat alan mieheltä.  :) Mistä nykyinen pessimismi?  :(

Skoda Octavia 1.8 T -04
VW Golf Variant 1.4 TSI -08
Skoda Superb 2.0 TDI DSG6 -09
VW Passat Variant 1.4 TSI DSG7 -11
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Hanksi

Minulla 7-v DSG:n kytkimet vaihdettiin takuuna ~80tkm kohdalla parillisilla vaihteilla luistamisen vuoksi. Nyt n. 100tkm kohdalla DSG lopetti liikkeellelähtemisen jarrua nostamalla lähes kokonaan. Lisänä oli erinäisiä nykäyksiä joidenkin vaihtojen kohdalla. Täysin ilman nykäyksiä vaihteisto ei tosin koskaan ole osannut vaihtaa.

Korjauksena laatikkoon laitettiin softapäivitys ja tehtiin sopeutus, jonka jälkeen laatikko toimikin paremmin kuin ehkä koskaan aiemmin. Ainakin liikkeellelähdöt ovat olleet todella helppoja ja tasaisia aikaisempaan verrattuna, ja risteyksistä voi jopa päästä lähtemään talvellakin suuremmin sutimatta.

Nyt muutama sata kilometriä myöhemmin tuntuu kuin osa pienistä nykäyksistä olisi tullut takaisin. Noh, katsellaan ja kuulostellaan pysyykö laite nipussa vai ei.

Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Vetovoima

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 20.02.13 - klo:10:37
Kun katsoo tuota autohistoriaasi, vaikutat alan mieheltä.  :) Mistä nykyinen pessimismi?  :(

Skodat ovat toimineet moitteettomasti. Ensimmäisellä 80tkm ilman mitään ylimääräistä remppaa, ei edes lampun vaihtoa. Toisella 60tkm, yksi anturi vaihdettiin, muuten toimi hienosti. DSG6 laatikossakaan ei mitään vikaa, päinvastoin hieno kokemus.

Golffin ostin uutena ja takuuseen tehtiinkin kaikenlaista pientä. Ovet irtosi, soitin vaihtoon ja suurimpana manuaalilaatikon synkassa oli jotain häikkää. Myin pois takuuaikana kun en jaksanut taistella huollon kanssa. Ja nyt tämä Passat.. Annetaan sille sentään vielä mahdollisuus, kunhan huollosta saapuu.

Meni vähän off topic, mutta kun kysyit..  :)
Skoda Octavia 1.8 T -04
VW Golf Variant 1.4 TSI -08
Skoda Superb 2.0 TDI DSG6 -08
VW Passat Variant 1.4 TSI DSG7 -11
VW Passat Variant 1,4 TSI DSG7 -12

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Vetovoima - 21.02.13 - klo:08:15
Meni vähän off topic, mutta kun kysyit..  :)

Kiitos vastauksesta! Minunkin uutena ostetussa -08-Golfissani on ollut enemmän vikoja kuin sitä edeltäneissä käytetyissä Passateissa. Mutta auto sopii niin hyvin nykyisiin vähiin kaupunkiajoihini, ettei minulla ole nyt minkäänlaisia mielitekoja vaihtaa sitä muuksi.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Vetovoima

Selvisi vihdoin mikä oli vikana. Laatikon kyljessä reikä sekä konehuoneessa jälkiä isommasta pohjakosketuksesta. Korjausarvio 15t. Kauppa purettiin ja autoliike lähtee taistelemaan korjauksesta edellisen omistajan kanssa, sillä hän on tehnyt epoksilla paikkauksen ja laittanut vain uuden pohjapanssarin peittääkseen jälkensä. Nyt katsellaan jos löytyisi jostain vastaava  Passat tilalle.. Mutta valmistusvikaa ei laatikossa ollutkaan!
Skoda Octavia 1.8 T -04
VW Golf Variant 1.4 TSI -08
Skoda Superb 2.0 TDI DSG6 -08
VW Passat Variant 1.4 TSI DSG7 -11
VW Passat Variant 1,4 TSI DSG7 -12

firstvw

Lainaus käyttäjältä: Vetovoima - 23.02.13 - klo:10:11
Selvisi vihdoin mikä oli vikana. Laatikon kyljessä reikä sekä konehuoneessa jälkiä isommasta pohjakosketuksesta. Korjausarvio 15t. Kauppa purettiin ja autoliike lähtee taistelemaan korjauksesta edellisen omistajan kanssa, sillä hän on tehnyt epoksilla paikkauksen ja laittanut vain uuden pohjapanssarin peittääkseen jälkensä. Nyt katsellaan jos löytyisi jostain vastaava  Passat tilalle.. Mutta valmistusvikaa ei laatikossa ollutkaan!

Kumma että oli lähteny 15tkm ajettu passat kiertoon. Olis varmaan kannattanu edellisen omistajan hyödyntää kaskoa, mutta ny taitaa olla myöhäistä ja kallista. Yksityiseltä kun olisit ostanu niin olis varmaan käräjöintiä edessä..

Geoman

Onko havaintoa  DSG vaihteistojen laadun parantumisesta vuosimallien myötä ja parantuneiden versioiden mahdollissta tyyppimerkinnöistä.

- miten eroittaa valmistusmaan (oletan saksalaisen olevan luotettava)?
- ilmeisesti DSG6 on luotettavampi kuin DSG7?

Vauriotapauksissa olisi tärkeä yksilöidä auton malli ja valmistusajankohta (kk/v) sekä auton valmistuspaikka (tiedot selviää valmistusnumerosta).

Pitäähän asian muuttua, kun kyseisen tuotteen valmistus jatkuu.

tet

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 23.02.13 - klo:11:27
- miten eroittaa valmistusmaan (oletan saksalaisen olevan luotettava)?

DSG-vaihteistoja valmistetaan kahdessa tehtaassa, joista toinen sijaitsee Saksassa ja toinen Kiinassa. Tiettävästi Kiinan tehtaan tuotanto jää Kiinaan, eli jos et Kiinasta autoa hae niin saat saksalaisen lootan.

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 23.02.13 - klo:11:27
- ilmeisesti DSG6 on luotettavampi kuin DSG7?

DSG-nimellä myydään kolmea erilaista vaihteistoa, joista yksi on 6-vaihteinen ja kaksi muuta 7-vaihteisia. Lisäksi on neljäs tyyppi jota käyttää vain Audi, eli ei tottele DSG-nimeä vaan ainoastaan S Tronic. Foorumikirjoitteluiden perusteella DSG-nimen alla myytävistä vanhemmassa 7-vaihteisessa (DQ200) on ollut eniten ongelmia.

Tuolla nippelitietoa näistä laatikoista: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6857.0
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Danger

Auto 2009 Golf 1.4 TSI DSG ajettu 60600km ja vikakuvaus seuraava: "Pohjakohina" auton sisätiloihin kasvanut, tämän huomaa siitä, että radiota pitää laittaa hieman suuremmalle normaaliajossa kuin ennen. Kun ajaa hiljaa tuuletin ja radio pois kytkettynä (eliminoi muun kohinan) kuulee äänen joka tuntuu tulevan "edestä" mutta on hankala paikantaa.

Auto oli huollossa tästä ja eivät löytäneet mitään selvää syytä. Selvisi kuitenkin koeajossa, että ylimääräinen "kohinaa" kuuluu vain eteenpäin ajettaessa, ei peruuttaessa. Huoltomies alkoi tutkia VW:n tiedotteita ja löysi tiedotteen josta selvisi, että laatikon kartiorulla laakerissa on voinut olla liian suuri esijännitys joka aiheuttaa kulumista. Korjaus, laatikon vaihto ja maahantuoja tulee vastaa 50 pinnaa... mutta tuleehan siitä silti reilu 3k töineen. Ilmeisesti valittaminen ei auta kun kerta olen auton toinen omistaja ja siksi "ketju" on katkennut ja virhevastuu ei päde... näin kertoivat kuluttajaneuvonnassa.

No tarvii vaan vissiin kärsiä seurakset... hyvä auto on muuten ollut.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Danger - 06.03.13 - klo:14:02
Auto oli huollossa tästä ja eivät löytäneet mitään selvää syytä.  ... Korjaus, laatikon vaihto ja maahantuoja tulee vastaa 50 pinnaa...

Kannattanee käydä kysymässä vielä toinenkin mielipide toiselta konsernivehkeisiin erikoistuneelta pajalta. Ihan vain varuiksi, kun marmorihuoltojen yleisohje tuntuu aina olevan kalliiden komponenttien vaihtaminen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy