DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.12.11 - klo:07:54
Oletko tehnyt tarkankin tutkimuksen tsi + dsg:n hyvityshinnoista?

Minun taannoisen tunnusteluni mukaan kilpailevat merkit tekivät parempia vaihtotarjouksia TSI+DSG-yhdistelmästäni kuin VW. Mutta kun kärry taas pelittää ja ajoa on vähän, vaihtoaikeet ovat jääneet.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Totuuden Torvi

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 10.12.11 - klo:11:00Laatikko kestää, jos lähdet liikkeelle niin,että päästät jarrun ja annat auton rullata eteenpäin ja sitten vasta kiihdytät.Outoa.Eihän autolla noin voi ajaa.Jäät jalkoihin ihan varmasti.

Johtopäätös.

DSG-vaihteistollisen auton mukana tulee varuste joka rikkoo DSG:n, nimittäin HillHold.

(( Eikö VW ja Skodan:n DSG autoissa ole vakiona HillHold/(tms)?  ))

Ilman kaasunpainallusta auto ei lähde liikkeelle, ja joka kerta kun lähdet liikkeelle HH aktivoituna DSG:n rikkoontuminen lähestyy nopeammin kuin muuten.

En kyllä usko sanakaan jota tuossa lauseessa on mainittu, siis että pitäisi antaa auton lähteä rullaamaan ennen kuin voi painaa kaasua. Sen verran on kokemusta DSG autoista, myös tästä 7-lovisesta, että ei hyvää päivää.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 12.12.11 - klo:11:47

DSG-vaihteistollisen auton mukana tulee varuste joka rikkoo DSG:n, nimittäin HillHold.

Ilman kaasunpainallusta auto ei lähde liikkeelle, ja joka kerta kun lähdet liikkeelle HH aktivoituna DSG:n rikkoontuminen lähestyy nopeammin kuin muuten.
Eikös mäkilähtöavustimet yleensä ole toteutettu siten, että jarrut (tai joku lukko) laitetaan päälle? Näinollen auto lähtee liikkeelle aina jotkut pyörät lukossa, kun avustin on aktivoitunut. Luulisi, että tällainen lähtö tekee hallaa kaikille vaihteisto/kytkinpaketeille, ei pelkästään DSG:lle (jos on tehdäkseen)?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.12.11 - klo:07:54
Oletko tehnyt tarkankin tutkimuksen tsi + dsg:n hyvityshinnoista?

Perustan tietoni empiiriseen tutkimustietoon, en siis pelkkään mutuiluun:
Riittävän monen (n. viiden) VW -vaihtoautomyyjän kanssa keskustelleena on DSG -laatikollisen vaihdokin hyvitys huonompi verrattuna esim. manuaalilaatikolla varustettuun malliin.
Haastattamani myyjät kertoivat lisäksi, että eivät mielellään ottaisi DSG -laatikolla varustettuja vaihdossa ja jos ottavatkin, huomioidaan DSG -arpalaatikon mukanaan tuomat riskitekijät hyvityshinnoissa.

On totta, että muut merkit hyvittävät DSG -vehkeistä reilummin. Tämä luultavasti siksi, että VW tietää myyvänsä kuraa ja hyvittelee omista tuotteistaan sen mukaisesti.

Passatti

Pitänee varmaan paikkansa, että hyvittävät vähemmän DSG lootasesta autosta samaan merkkiin.Kun autokauppoja olen tehnyt niin aina on hyvityshinta ollut surkeampi samaan merkkiin.Aina olen vaihtanut muun merkkiseen autoon.Niin nytkin tein.Ei se lootasta kiinni ole.
Always lead, never follow

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 12.12.11 - klo:12:54
Riittävän monen (n. viiden) VW -vaihtoautomyyjän kanssa keskustelleena on DSG -laatikollisen vaihdokin hyvitys huonompi verrattuna esim. manuaalilaatikolla varustettuun malliin.

Onneksi DSG-laatikosta on saanut uutena maksaa vastaavasti enemmän. ;)
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Asterion

En tiedä mitä hyvityshinnat on mutta sen pystyy helposti katsomaan mitä ne pyyntihinnat on. Se mitä  netistä nopeasti katselin niin aina vastaavanlainen auto DSG:llä näytti olevan pyyntihinnaltaan KALLIIMPI kuin se manuaalinen. En toki käyttänyt tähän tutkimiseen kuin kymmenisen minuuttia, joten tuo sinun kunnioitettava aktiivisuutesi viiden VW-jälleenmyyjän kanssa ottaa selkävoiton oman epätieteellisen otantani suhteen,  mutta tuon otantani mukaan näin siis mentiin ja täällä mainittua DSG-allergisuutta ei ollut siellä hinnoittelun muodossa havaittavissa ja kovin tuntuisi ihmeelliseltä sekin, että muiden merkkien autonmyyjillä olisi täydellinen blackout DSG-n kestävyyden suhteen ja haluaisivat ongelmia vaihtoautohalliinsa. Hehän niitä vikaisia joutuvat täysin omalla rahallaan korjaamaan, toisin kuin VW:n/Skodan/Audin/Seatin miehet, jotka varmaan maahantuojana saavat tehtaalta jonkinmoiset  hyvitykset jos myydyssä autossa tulee korjattavaa?

Vaihdon tullessa eteen joskus vuosien päästä varmin tapa Skodalle on menettää minut uuden auton asiakkaana, on se, että jos käy ilmi, että jokin heidän aikaisemmin myymänsä auton lisävaruste (DSG) olisikin sitten vaihdon hetkellä painolastina, varsinkin kun tuollaisesta ei mitään mainittu uutta autoa ostettaessa. Asiakas joka ostaa heiltä vain kerran ei oikein riitä pitämään marmoritiskiä markkinoilla  :)

Aina silloin tällöin lueskelen saksan- ja englanninkielisiä autopalstoja ja vain Suomessa nämä DSG:t nousee kestävyyden kannalta esille. On se julmaa autolle joutua Suomeen!  ::)

Passatti

Totta puhut Asterion näistä ongelmista.En kyllä ole lukenut saksalaisista,englantilaisista tai ruotsinkielisistä autolehdistä DSG ongelmista.Kyllä niitä on mutta ehkä maahantuojat noissa maissa hoitaa hommansa paremmin kuin Kesko.Kyllä manuaali aski hajoo myös .Kokemuksia on vaimon Golfista ajettu 56000km.Askin vaihto olisi maksanut 3500, vaikka 2 laakeria oli rikki (osat maksoivat 95, ) .Työ tehtiin muualla.
Always lead, never follow

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 12.12.11 - klo:15:23
En tiedä mitä hyvityshinnat on mutta sen pystyy helposti katsomaan mitä ne pyyntihinnat on. Se mitä  netistä nopeasti katselin niin aina vastaavanlainen auto DSG:llä näytti olevan pyyntihinnaltaan KALLIIMPI kuin se manuaalinen.

Tottakai.

Ja hyvityshinta manuaalia huonompi (?) sillä täytyyhän heidän joillain kattaa se mahdollinen laatikonkorjaus joka heidän piikkiinsä tulisi menemään. :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tn62634

En kyllä oikein uskaltaisi ostaa käytettyä VW:tä DSG:llä. Manuaalivaihteinen olisi paljon houkuttelevampi, jos olisi vastaavat autot muuten rinnakkain samaan hintaan.

Ton-1

Alkaa manuaalin kannattajaa ihka oikiasti ahistaa tää maailma, pian et enää sitä manuskaa saa .......
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.12.11 - klo:15:37
Tottakai.

Ja hyvityshinta manuaalia huonompi (?) sillä täytyyhän heidän joillain kattaa se mahdollinen laatikonkorjaus joka heidän piikkiinsä tulisi menemään. :P

Toki, kaikkihan on mahdollista  ;)  mutta tuon hinnoittelu schemasi mukaan täällä Suomessa olisi sitten harvassa ne ihmiset, jotka ostaisivat DSG:n toiseenkin kertaan. Ihminen on tyhmä, mutta raha rajoittaa sitä tyhmyyttä näissä asioissa. :-)  Käsi ylös siellä kaikilla, joka on ostanut DSG:n uudelleen vaikka sai siitä vaihdossa sormilleen?

Täällä keskusteltiin lisäksi tuosta ihmeellisestä väitöksestä, että liikennevalolähdön pitäisi olla varovainen, kuin syysjäillä kävelyssä. Pitäisiköhän tuo tieto välittää VW:n johtokunnallekin, koska ovat perskuleet laittaneet näitä deeäsgeitä firman nopeimpien autoversioidensa konehuoneeseen ja vielä mainostavat kuinka pelit kepittää manuaalit?   ::)

http://www.chinadaily.com.cn/bw/2009-08/24/content_8605846.htm

Asterion

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 12.12.11 - klo:15:42
En kyllä oikein uskaltaisi ostaa käytettyä VW:tä DSG:llä. Manuaalivaihteinen olisi paljon houkuttelevampi, jos olisi vastaavat autot muuten rinnakkain samaan hintaan.

Tässä komppaan täysillä, jos olisin kaiken tietämykseni saanut vain tältä palstalta niin en uskaltaisi ostaa VW:n tuotetta ollenkaan. En manuaalilla enkä automaatilla. Kuitenkin konsernin räkkineet vie ostotilastojen kärkipaikat vuodesta toiseen. Jossain siis mättää.  ???

Piru kun en nyt löytänyt sitä linkkiä, jossa oli Saksassa myytyjen autojen tilastodataa viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Jos en muista ihan väärin niin joissain VW:n automallissa DSG:n osuus vaihteistoista oli tosi iso...en nyt lähde tässä numeroita laittamaan, ettei hämyinen muistitieto sitten ollutkin väärä.  :o

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 12.12.11 - klo:15:58
Tässä komppaan täysillä, jos olisin kaiken tietämykseni saanut vain tältä palstalta niin en uskaltaisi ostaa VW:n tuotetta ollenkaan.

Juuri näin. Tämän foorumin perusteella olisi helppo tehdä johtopäätös, että kaikki Vaggineet ovat enemmän tai vähemmän ylihinnoiteltuja romuja.

Silti minä ajan DSG-sellaisella erittäin tyytyväisenä. Jopa jo toisella DSG:llä, eli en ole mitään oppinut ;) Ja voisin ottaa ilomielin jopa kolmannenkin!

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 11.12.11 - klo:15:14
Minulla nyt kolmas auto putkeen missä DSG ja TSI. Hyvin toimineet kaikki.

Viimeisin ajaneeni auto missä oli selvästi viallinen automaatti, oli muuten 60 000 km ajettu 2008 BMW 330xda. Ripeä kiihdytys vaihtoi välillä pienemmän vaihteen kovan paukahduksen säestämänä. Eikä taida 5000 euroa riittää tuollaiseen ZF:n 6-vaihteiseen automaattiin.

Varmasti lähtee Steptronic-laatikkokin jo sillä viidellä tonnilla. Samaa lootaa käyttää muutama muukin merkki ja taitaa olla joissain VAG:n malleissakin vastaava laatikko. Ei se mitään kultaa ole.

Paukahdus ripeässä vaihdossa ei kerro vielä mitään siitä onko kyseessä vika vai jotain muuta. Jos loota vaihtoi muuten normaalisti niin tuskin siinä mitään vikaa on. Kuulemma se Golf R ja Golf GTI:kin paukahtelee kun DSG-vaihteisella autolla lyö lämän tiskiin ja se on vaan ominaisuus eikä vika.

Evighetsmaskinen

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.12.11 - klo:16:51
Juuri näin. Tämän foorumin perusteella olisi helppo tehdä johtopäätös, että kaikki Vaggineet ovat enemmän tai vähemmän ylihinnoiteltuja romuja.

Silti minä ajan DSG-sellaisella erittäin tyytyväisenä. Jopa jo toisella DSG:llä, eli en ole mitään oppinut ;) Ja voisin ottaa ilomielin jopa kolmannenkin!

Ja nyt sinä hyväkäs menit pilaamaan kaiken hyvän haukkumisen  ;D ;D ;D

pizza_delivery

onko kenelläkään sitä ongelmaa, että kun ajaa manuaali asennola ja tulee esim liikennevaloihin, niin vaihde ei enää menekkään päälle?? ??? Pitää auto käynisstää uudelleen ja laittaa D asentoon.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 12.12.11 - klo:12:54
Perustan tietoni empiiriseen tutkimustietoon, en siis pelkkään mutuiluun:
Riittävän monen (n. viiden) VW -vaihtoautomyyjän kanssa keskustelleena on DSG -laatikollisen vaihdokin hyvitys huonompi verrattuna esim. manuaalilaatikolla varustettuun malliin.
Haastattamani myyjät kertoivat lisäksi, että eivät mielellään ottaisi DSG -laatikolla varustettuja vaihdossa ja jos ottavatkin, huomioidaan DSG -arpalaatikon mukanaan tuomat riskitekijät hyvityshinnoissa.

On totta, että muut merkit hyvittävät DSG -vehkeistä reilummin. Tämä luultavasti siksi, että VW tietää myyvänsä kuraa ja hyvittelee omista tuotteistaan sen mukaisesti.

Aika erikoista...

Itse kun vaihdoin aikoinaan dsg-Jettani dsg-Golf variantiin, ei kukaan automyyjistä tokaissut etteivät ottaisi dsg-loodaista myyntiin mielellään. Työkaverini vaihtoi muutama kk sitten myös dsg-variantgolfinsa uuteen dsg-variantgolfiin (2,5 v ikää eli takuuaikakin ohi), niin hyvityshinta nykypäivänä todella huippuluokkaa ja väliraha pieni. Kukaan myyjä ei tarjouksia antaessaan naljaillut lootasta vaan totesivat päinvastoin että tämmöinen vaihdokki kelpaa kyllä mieluusti. Tuulilasissa oli v.2010 alussa kestotestin loppuraportti Golf VI 1,4 tsi dsg:stä ja arvon alenema oli minimaalinen. Olivat tehneet arvosta kyselyn autoliikkeissä ja kuulemma dsg:llä olevaa vaihto-Golfia kysytään manuaalilootaista enemmän. Jossakin oli, että tällä hetkellä volkkareista 70% on ostettu dsg:nä. Skodista en tiedä, tuskin hirveästi jää jälkeen. Vielä kerran ihmettelen, että voiko kansa olla niin puupäätä ja tietämätöntä, että ostavat eniten vageja joissa on tsiippaa ja dsg.tä, ja vielä yhä uudelleen, jos ne olisivat niin heikkoja?

Ristiriitaista?

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.12.11 - klo:19:37
Aika erikoista...

Itse kun vaihdoin aikoinaan dsg-Jettani dsg-Golf variantiin, ei kukaan automyyjistä tokaissut etteivät ottaisi dsg-loodaista myyntiin mielellään. Työkaverini vaihtoi muutama kk sitten myös dsg-variantgolfinsa uuteen dsg-variantgolfiin (2,5 v ikää eli takuuaikakin ohi), niin hyvityshinta nykypäivänä todella huippuluokkaa ja väliraha pieni. Kukaan myyjä ei tarjouksia antaessaan naljaillut lootasta vaan totesivat päinvastoin että tämmöinen vaihdokki kelpaa kyllä mieluusti. Tuulilasissa oli v.2010 alussa kestotestin loppuraportti Golf VI 1,4 tsi dsg:stä ja arvon alenema oli minimaalinen. Olivat tehneet arvosta kyselyn autoliikkeissä ja kuulemma dsg:llä olevaa vaihto-Golfia kysytään manuaalilootaista enemmän. Jossakin oli, että tällä hetkellä volkkareista 70% on ostettu dsg:nä. Skodista en tiedä, tuskin hirveästi jää jälkeen. Vielä kerran ihmettelen, että voiko kansa olla niin puupäätä ja tietämätöntä, että ostavat eniten vageja joissa on tsiippaa ja dsg.tä, ja vielä yhä uudelleen, jos ne olisivat niin heikkoja?

Ristiriitaista?

Saattaahan siinä ristiriitaa olla, mutta minä uskon mieluummin siihen, mitä kuulen omin korvin ”asiantuntijoilta" jotka näitä DSG-TSI -pelejä ostavat sisään ja välittävät eteenpäin. Tämän lähemmäs faktatietoa en mielestäni pääse.

Kuten aiemmin tuli todettua, DSG kiinnosti todella ja koeajotkin olivat mairittelevia. Henkilökohtaisessa riskiarviossani päädyin kuitenkin siihen, että kaksoiskytkinhärdelli jää minulta tällä erää väliin. Arvioidaan tilannetta uudelleen kun autonvaihto on jälleen ajankohtaista. Tekniikka kehittyy kuitenkin jatkuvasti.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.12.11 - klo:19:37
Aika erikoista...

Itse kun vaihdoin aikoinaan dsg-Jettani dsg-Golf variantiin, ei kukaan automyyjistä tokaissut etteivät ottaisi dsg-loodaista myyntiin mielellään. Työkaverini vaihtoi muutama kk sitten myös dsg-variantgolfinsa uuteen dsg-variantgolfiin (2,5 v ikää eli takuuaikakin ohi), niin hyvityshinta nykypäivänä todella huippuluokkaa ja väliraha pieni. Kukaan myyjä ei tarjouksia antaessaan naljaillut lootasta vaan totesivat päinvastoin että tämmöinen vaihdokki kelpaa kyllä mieluusti. Tuulilasissa oli v.2010 alussa kestotestin loppuraportti Golf VI 1,4 tsi dsg:stä ja arvon alenema oli minimaalinen. Olivat tehneet arvosta kyselyn autoliikkeissä ja kuulemma dsg:llä olevaa vaihto-Golfia kysytään manuaalilootaista enemmän. Jossakin oli, että tällä hetkellä volkkareista 70% on ostettu dsg:nä. Skodista en tiedä, tuskin hirveästi jää jälkeen. Vielä kerran ihmettelen, että voiko kansa olla niin puupäätä ja tietämätöntä, että ostavat eniten vageja joissa on tsiippaa ja dsg.tä, ja vielä yhä uudelleen, jos ne olisivat niin heikkoja?

Ristiriitaista?

Yks suurin syy menekkiin on ollut varmasti se, että VW tai Skoda ei ärsytä tai häiritse juuri ketään ja erittäin tärkeä argumentti on hinta suhteessa laatuun eli kohtuullisella hinnalla saa nykyaikaista ja uutta tekniikkaa. Eikä monella valmistajalla ollut aikoihin tarjolla vastaavaa kuin joku DSG tai TSI ja kaikilla ei ole vieläkään. Tuossa on ihan tarpeeksi syitä monelle ostaa se VAG-perheen tuote. Noiden argumenttien jälkeen tulee vasta se pohdinta kestääkö vai eikö kestää ja noita asioita pohtii pelonsekaisin tuntein yleensä jotkut vahemmat papat jotka pelkää, että kohta kaikki on paskana kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Pelkäävät, että tili menee tyhjäksi jos joutuu maksamaan muka kaiken omasta pussista ja ei jää rahat homehtumaan pankkitileille tai patjan alle.

Ei monikaan lue tämmöisiä foorumeita tai edes tiedä jostain ongelmista. Suurin osa ajattelee sitäpaitsi, että onhan siinä autossa takuu ja jos jotain tulee tai on tullakseen, niin takuu hoitaa sen. Joku Golf perusversiona on vielä sen hintainen auto, että moni pystyy sellaisen vaihtamaankin jonain max kolmevuotiaana uuten vastaavaan. Jos vaihtaa samasta merkistä samaan merkkiin on hyvitys yleensä paras mahdollinen.

Markku J

Pienet automaattiautot ovat VAG:llä kategoriansa parasta. Millään muulla valmistajalla ei ole tarjota automaattia, joka ei tekisi pikkuautosta varsin "nuhaisen" oloista ajopeliä. DSG on omiaan näihin, ja toki isompiinkin. Mutta esim. minun tapauksessani, kun ostin äidilleni autoa, ei ollut kilpailijaa Polo 1.2 TSI:llä (paitsi muut "oman talon" erimerkkiset tuotteet). Toivottavasti vaan kestää, kun vuotuisia ajoja tulee vähän, ja potentiaaliset ongelmat jäävät minun piikkiini tulevina vuosina.

edit: Hondalla taitaa Jazziin olla CVT saatavilla nykyäänkin. Se on vaihteistotyyppinä saanut autolehdiltä kehuja pikkuautoissa.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 12.12.11 - klo:15:58
Tässä komppaan täysillä, jos olisin kaiken tietämykseni saanut vain tältä palstalta niin en uskaltaisi ostaa VW:n tuotetta ollenkaan.

Sama pätee kaikkiin merkkikohtaisiin autopalstoihin. Oman merkin viat ovat ylikorostetusti esillä ja muiden merkkien vikoja vähätellään.

Mitäs mieltä raati on, kestääkö esim. Fordin tai Mitsun kaksoiskytkinautomaatit paremmin kuin vwagin?
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.12.11 - klo:19:37
Itse kun vaihdoin aikoinaan dsg-Jettani dsg-Golf variantiin, ei kukaan automyyjistä tokaissut etteivät ottaisi dsg-loodaista myyntiin mielellään. Työkaverini vaihtoi muutama kk sitten myös dsg-variantgolfinsa uuteen dsg-variantgolfiin (2,5 v ikää eli takuuaikakin ohi), niin hyvityshinta nykypäivänä todella huippuluokkaa ja väliraha pieni.

No kai ne samaan merkkiin paikoittain hyvittävät hyvinkin, kuinka mairea tilanne oli Golf DSG:tä Alfa:an vaihtaessasi ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kapa

Myyty miljoonia DSG-vaihteistoja ja jos kaikissa vika niin mitä sitten? Tällä hetkellä ainakin Euroopassa myydyistä varmaan puolet automaateista on DSG-mallia! Autoilu on autoilua ja keskustelupalstat keskustelupalstoja.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 12.12.11 - klo:20:26
Mitäs mieltä raati on, kestääkö esim. Fordin tai Mitsun kaksoiskytkinautomaatit paremmin kuin vwagin?
Ja entäs Renault DCT:llään kun ei tuo ihan perinteinen autotekniikkakaan tunnu täysin olevan handussa ;) Ja onhan noita jo prätkissäkin: Honda VFR 1200FD 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 12.12.11 - klo:20:42
Myyty miljoonia DSG-vaihteistoja ja jos kaikissa vika niin mitä sitten? Tällä hetkellä ainakin Euroopassa myydyistä varmaan puolet automaateista on DSG-mallia! Autoilu on autoilua ja keskustelupalstat keskustelupalstoja.

DSG:n odotusajat on varmasti pidemmät kuin manuaalin. Tämän palstan ylikorostunut DSG-vastaisuus ei pure ostajiin. Aika moni haluaa näköjään automaattia, mutta kun manuaalin saa nopeammin niin usein vaihtoehto kääntyy perinteiseen. Jos DSG myy niin hyvin ympäri Eurooppaa, niin onhan se aika kummaa että täällä VAGareenalla löytyy tyyppejä, jotka päivästä toiseen moittivat laatikkoa joka on kuitenkin automaattien helmiä. Herää pakosta kysymys, mikä on näiden mollaajien tietämys. Jos jotain oikeasti tietävät, niin olisi hyvä olla esillä omalla nimellä. Minusta kaikkien meidän pitäis luopua nikneimeistä ja puhua vain oikeilla nimillämme.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

VAG!

#206
Lainaus käyttäjältä: automaattori - 12.12.11 - klo:21:09
Tämän palstan ylikorostunut DSG-vastaisuus ei pure ostajiin.

DSG:n ongelmien ylikorostuminen johtuu tietysti siitä, että ongelmista puhutaan. Ja kun ongelma osuu omalla kohdalle, niin Google johdattaa aika helposti tänne. Eihän kukaan meistä ongelmattomien laatikoiden omistajista täällä viikottain ole kirjoitamassa, että toimii muuten tälläkin viikolla DSG mainiosti. Kun taas joku kysyy laatikon mahdollisista ongelmista, niin he, joilla vikoja on ollut, luonnollisesti mainitsevat niistä.

Pitkässä juoksussa tästä tulee tietysti foorumeilla helposti sellaiset fiilikset, että DSG:t olisivat koko ajan pajalla. Meillä on ollut kaksi DSG:tä ja tuttavapiiristä löytyy neljä lisää. Yksikään näistä ei ole ollut pajalla.

Passatti

Hyvä Kukkanen.Asiallista kirjoittelua.Kyllä jokainen automerkki kärsii jostakin vioista.Esim.kaverin BMW 535d:stä automaatti hajosi 90000km kohdalla.Hinta uudelle laatikolle tuli 7500, ja rapiat.Voisiko perustaa sellainen ,foorumi missä kehutaan omaa VAG konsernin autoja.Itse en vielä pääse kehumaan.
Always lead, never follow

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 12.12.11 - klo:21:09Jos DSG myy niin hyvin ympäri Eurooppaa, niin onhan se aika kummaa että täällä VAGareenalla löytyy tyyppejä, jotka päivästä toiseen moittivat laatikkoa joka on kuitenkin automaattien helmiä. Herää pakosta kysymys, mikä on näiden mollaajien tietämys. Jos jotain oikeasti tietävät, niin olisi hyvä olla esillä omalla nimellä. Minusta kaikkien meidän pitäis luopua nikneimeistä ja puhua vain oikeilla nimillämme.

Enpä jaksa uskoa, että kenelläkään täällä riittää energiaa jonkin asian perusteettomaan mollaamiseen, tai ei ainakaan pitäisi riittää.
Asioista pitää voida puhua niiden oikeilla nimillä ja epämiellyttäviäkin asioita on sallittua tuoda esiin. Itse tulen jatkossakin tuomaan esiin eri lähteistä keräämääni informaatiota, vaikkei se Automaattoria ja kumppaneita miellyttäisikään.
Mitä tulee nimimerkittömänä esiintymiseen, edustaa se minulle ensimmäistä askelmaa totalitaarisuuteen. Sananvapaus on sallittava vaikka sitten nimimerkin takaa. Saattaisi tämäkin palsta kuolla pystyyn, mikäli nimimerkeistä luovuttaisiin.

jf

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.12.11 - klo:21:15
Pitkässä juoksussa tästä tulee tietysti foorumeilla helposti sellaiset fiilikset, että DSG:t olisivat koko ajan pajalla. Meillä on ollut kaksi DSG:tä ja tuttavapiiristä löytyy neljä lisää. Yksikään näistä ei ole pajalla.
Eihän nyt tuollaisen laatikon räjähtäminen sinänsä olisi mikään iso juttu, jos valmistaja hoitaisi korjaukset nopeasti. Ongelmahan nimenomaan on näiden ongelmien hoitaminen. Omat kokemukset ovat yksinkertaisesti täysin luokattomia. Omasta A3 8P:stä tosiaan aikanaan mekatroniikka porsi ja uuden saaminen kesti järjettömän kauan ottaen huomioon, että kyseistä lootaa koottiin silloinkin kokoajan uusiin asennettavaksi, mutta jo toimitettuihin autoihin ei vain riittänyt varaosia...

Firman liisareissa noita on mennyt ihan siinä missä muitakin (kaikki muutkin komponentit ratkeilevat, ei mikään iso juttu), mutta TAAS se maahantuojan toiminta: ensimmäisen kerran kun auto menee hinurilla korjaamolle dsg:n tiltin takia, niin mikäli vikakoodit poistamalla auto saadaan ajoon, niin mitään muuta ei tehdä. Toisella kerralla sitten aletaan ihmettelemään: tarttiskos tehdä jotakin ja aletaan tilailemaan osia. Viime kesänä yksi meidän auto seisoi liki kolme kuukautta huolto->maahantuoja->huolto rundilla kun IHMETELTIIN. Korjaushan sitten kesti sen vajaan päivän, kun loota vihdoin oli saatu tilattua ja toimitettua huoltoon (yleensä vika alttiita komponentteja on tapana pitää hyllyssä).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy