DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (19%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1197

Äkäpussi

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 16.09.18 - klo:21:07
Luin tarinasi ja oli asiaa kaupungille, joten oikein yritin saada ohjeillasi kytkimen luistamaan.
Tämä osottautui haasteeksi koska veto lähti kaasua painaessa vahvasti päälle ja sekunnin päästä oltiinkin jo nelosella. Toisaalta ainakin D:llä kaasua saa painaa jo aika reippaasti, että se vaihtaa takaisin kakkoselle. Eli ei onnistunut luistatus. Minustakin laatikossasi on jotain vikaa.

Turha minun yrittää ottaa ilmiöstä videota kun joku sen jo tehnyt puolestani. Eri auto mutta sama laatikko ja täsmälleen samat oireet https://www.youtube.com/watch?v=J0fqSRKgEk8&
VW Golf 1.5TSI DSG Highline

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Iero - 26.09.18 - klo:15:24
Postilla ei DSG: oikein kestä - mikähän siellä kestää?

Niin mikähän siellä kestää. Tälläkään viikolla ei postia ole jaettu - nyt keskiviikko - kuin kerran. Aamupäivällä ei tule postista muinakaan päivinä enää mitään! Viikko sitten piti tulla yksi ostos postin kautta, mutta sitä ei vieläkään ole tullut.

Ja itse asiaan: niin tällä hetkellä sellainen huvittavan näköinen mönkijää muistuttava keltainen vetopeli vetää perässään peräkärryä, josta tukevasti vaatetettu posti-Pate nostelee paperia laatikoihin.
Taitaa tässä härvelissä olla variaattorivaihteisto? Mahtaako kestää - ja kuinka pitkään? Postilla ei kestä ruohonleikkurit, eikä voimansiirrot - eikä aikataulut.

Postilaitos Suomessa ei ole ollut koskaan näin huono asiakkaiden näkökulmasta!
Golfkärry Mk 7.5

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Iero - 26.09.18 - klo:15:24
Postilla ei DSG: oikein kestä - mikähän siellä kestää?

https://www.is.fi/autot/art-2000000912419.html

Linkin uutinen julkaistu 20.4.2015 15:38...........................
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Mike67

Error service: leave vehicle only when selector in position p, tälläinen teksti alko välkkymään näytössä. Scout -15, en löytänyt täältä aiheeseen liittyvää. Kaupat tehtiin viime perjantaina, teksti alko vilkkuu vasta lauantai aamuna. Googlasin aihetta ja niinhän se oli Laakkosenkin mielestä, vaihteensiirrin error, vaihtoon menee siirrin. Samalla totesivat huollossa, että jakohihna on myös vaihtokunnossa, 140 tkm taulussa, 2.0 tdi.

europe

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.09.18 - klo:17:06
Totuus sattuu?

vag4life
   ;D ;D ;D

No huvittavinta minusta on tämän ex. skodistin päivystys ja oman totuutensa täällä julistaminen...

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: europe - 26.09.18 - klo:21:51
No huvittavinta minusta on tämän ex. skodistin päivystys ja oman totuutensa täällä julistaminen...

Kukahan se ex. Skodisti mahtaa olla?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 26.09.18 - klo:15:33
^ Ja hauskinta on se että juuri muutama viikko takaperin oli uutinen että Postille yli 200kpl uusia Transportereita jotka kaikki on DSG:llä  ;D

Tuossa vuosia vanhassa uutisessa DSG:n välttelystä lienee kyse kuivakytkimisestä lootasta, jollainen varmaankin on noissa pienissä koirankopeissa joilla postia on tavattu jakaa. Transportterissa taasen on tietääkseni märkäkytkinversio.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Geoman

DSG oli märkä- tai kuivakytkin ei ole paras ratkaisu kun autoa siirretään lyhyitä matkoja edestakaisin. Parempi olisi perinteinen automaattilaatikko momentinmuuntimella (turbiinilla) varustettuna. Näin se on työkoneissakin.

WS58

Sorry jos ollut jo esillä mutta voisiko joku avata tuota yhteenvetotaulukkoa, mite prosentit on laskettu jne, äkkipäätä en onnistunut saamaan lukuja täsmäämään.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 27.09.18 - klo:08:57
DSG oli märkä- tai kuivakytkin ei ole paras ratkaisu kun autoa siirretään lyhyitä matkoja edestakaisin. Parempi olisi perinteinen automaattilaatikko momentinmuuntimella (turbiinilla) varustettuna. Näin se on työkoneissakin.

Näinhän se varmasti on että turbiinia ei voita helpolla liikkeellelähdön pehmeydessä. Yhtä hyviä ratkaisuja kyllä on ja ne taas pesevät turbiinin hyötysuhteessa aika helposti ja tästä syystä alkaa työkoneissakin turbiini olemaan katoava luonnonvara. Itselle ei tule turbiinilla toimivia työkoneita mieleen kuin isommat yli 10tn pyöräkuormaajat ja näistäkin osassa käytetään hydraulista voimansiirtoa tai portaatonta (hydro-mechanical power splitting) vaihteistoa. Diesel ja kaasu trukit on varmaan myös vielä turbiinilla mutta niissä taas ei käytännössä ole muuta vaihteistoa, turbiinin perässä pelkkä suunnanvaihdin jonka jälkeen tasauspyörästö.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

tet

Lainaus käyttäjältä: WS58 - 27.09.18 - klo:09:01
Sorry jos ollut jo esillä mutta voisiko joku avata tuota yhteenvetotaulukkoa, mite prosentit on laskettu jne, äkkipäätä en onnistunut saamaan lukuja täsmäämään.

Foorumin gallup-toiminto ei (täysin loogisesti) ymmärrä, että kysymyksessä kysytään kahta eri asiaa: vikaantumisen kyllä/ei-vaihtoehdot ovat yksi kysymys, kilometrit toinen kysymys. Toiminnolla on tarkoitus kysyä vain yksi kysymys, joten prosentitkin lasketaan sen mukaan. Eli kaikista vastausvaihtoehdoista tulee yhteensä 100%.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Geoman

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.09.18 - klo:09:34
Näinhän se varmasti on että turbiinia ei voita helpolla liikkeellelähdön pehmeydessä. Yhtä hyviä ratkaisuja kyllä on ja ne taas pesevät turbiinin hyötysuhteessa aika helposti ja tästä syystä alkaa työkoneissakin turbiini olemaan katoava luonnonvara. Itselle ei tule turbiinilla toimivia työkoneita mieleen kuin isommat yli 10tn pyöräkuormaajat ja näistäkin osassa käytetään hydraulista voimansiirtoa tai portaatonta (hydro-mechanical power splitting) vaihteistoa. Diesel ja kaasu trukit on varmaan myös vielä turbiinilla mutta niissä taas ei käytännössä ole muuta vaihteistoa, turbiinin perässä pelkkä suunnanvaihdin jonka jälkeen tasauspyörästö.
Näin varmaan on, olen ollut jo niin kauan pois työelämästä etten tunne korvaavia nykytekniikoita.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.09.18 - klo:17:06
Totuus sattuu?

vag4life
   ;D ;D ;D

Sullakaan ei ole kyllä mitään annettavaa tälle foorumille.
Mielestäni modet voisi poistaa aina tuollaiset naurettavat off-topic-linkit, varsinkin jos ne ovat lähes neljä vuotta vanhoja.

Mitä tulee yleisesti postiautoihin, ei mitään autoa ole suunniteltu niin, että ajetaan 20m matka pysähdytään, kiihdytys, 20m jälkeen jälleen jarrut.... Joten kuinka älyllisesti vajaa täytyy olla, jos tulee yllätyksenä ettei automaattivaihteisto tästä tykkää.
A4 B9 TFSI Q s-line

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 27.09.18 - klo:17:14
Sullakaan ei ole kyllä mitään annettavaa tälle foorumille.
Mielestäni modet voisi poistaa aina tuollaiset naurettavat off-topic-linkit, varsinkin jos ne ovat lähes neljä vuotta vanhoja.

Onneksi sinä et tuota päätä!

Ja hyvä, että käyttäjät tuovat nämä ongelmat esille, joka johtaa siihen, että myös maahantuojat joutuu niihin hanakammin tarttumaan! Toki Suomalaiset ovat sen verran idiootteja etteivät osaa useastikkaan äänestää jaloillaan ja vaihtaa parempaan, vaan jatkavat pään hakkaamista seinään. Valitettavasti itsekkin lukeudun niihin  ;D. Olisi pitänyt jo vaihtaa merkkiä, mutta nuo nelikot rajaa aika paljon automerkkejä/malleja.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vag4life

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.09.18 - klo:21:22


Ja hyvä, että käyttäjät tuovat nämä ongelmat esille, joka johtaa siihen, että myös maahantuojat joutuu niihin hanakammin tarttumaan! Toki Suomalaiset ovat sen verran idiootteja etteivät osaa useastikkaan äänestää jaloillaan ja vaihtaa parempaan, vaan jatkavat pään hakkaamista seinään. Valitettavasti itsekkin lukeudun niihin  ;D. Olisi pitänyt jo vaihtaa merkkiä, mutta nuo nelikot rajaa aika paljon automerkkejä/malleja.

Maahantuojathan menettelee aina kuluttajasuojanlain mukaan, ei niiden menettelyyn jonkun iltapulun kirjoitukset vaikuta.
Toivon, että olisit jo vaihtanut merkkiä ja kirjoittelisit jossain muualla näitä viisauksiasi.
A4 B9 TFSI Q s-line

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 27.09.18 - klo:21:58
Maahantuojathan menettelee aina kuluttajasuojanlain mukaan, ei niiden menettelyyn jonkun iltapulun kirjoitukset vaikuta.
Toivon, että olisit jo vaihtanut merkkiä ja kirjoittelisit jossain muualla näitä viisauksiasi.

Joko saa nauraa? En edes viitsi etsiä noita tapauksia missä Suomalainen vag-konsernin maahantuoja kusee Suomalaisten asiakkaiden kumppariin, kun muualla Euroopassa ne korvataan mukisematta! Miksiköhän? Samoin eri maahantuojat vag-konsernissa korvaavat samoja vikoja eri perusteilla, johon kuluttajaviranomainenkin on ottanut kantaa.

Joten kannattaa ottaa ne vag-lasit pois päästä. Mitä taas tulee näiden viisausten kirjoittamiseen, niin ainakin puolen kymmentä nimimerkkiä on jonkun euron säästänyt minun kirjoitusten perusteella! Mikä sinun panos on ollut?



https://yle.fi/uutiset/3-8002604
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vag4life

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.09.18 - klo:22:09

En edes viitsi etsiä noita tapauksia missä Suomalainen vag-konsernin maahantuoja kusee Suomalaisten asiakkaiden kumppariin, kun muualla Euroopassa ne korvataan mukisematta! Miksiköhän? Samoin eri maahantuojat vag-konsernissa korvaavat samoja vikoja eri perusteilla, johon kuluttajaviranomainenkin on ottanut kantaa.


Mikäli yhtään tunnet lakimenettelyä, se toimiii niin, että jos menettelee lainvastaisesti seuraa siitä rangaistus. En ole itse kuullut, että olisi edes puhuttu VAG:n menetelleen lainvastaisesti, sinulla on ilmeisesti parempaa tietoa tästäkin. (tietenkin)

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.09.18 - klo:22:09

Mitä taas tulee näiden viisausten kirjoittamiseen, niin ainakin puolen kymmentä nimimerkkiä on jonkun euron säästänyt minun kirjoitusten perusteella! Mikä sinun panos on ollut?



Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.09.18 - klo:22:09


Joko saa nauraa?



Saa. Toivottavasti olet palkinnut itsesi tästä urotyöstä.
Lopetan off-topicin tähän.
A4 B9 TFSI Q s-line

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 27.09.18 - klo:23:15
Mikäli yhtään tunnet lakimenettelyä, se toimiii niin, että jos menettelee lainvastaisesti seuraa siitä rangaistus. En ole itse kuullut, että olisi edes puhuttu VAG:n menetelleen lainvastaisesti, sinulla on ilmeisesti parempaa tietoa tästäkin. (tietenkin)

Saa. Toivottavasti olet palkinnut itsesi tästä urotyöstä.
Lopetan off-topicin tähän.

Kerrotko tästä laista ja lakimenettelystä lisää sekä rangaistuksesta?

Ja kyllä näistä sinun mainitsemista urotöistä on tarjottu palkiotakin, mutta olen kieltäytynyt. Tiedon jakaminen ja tietoisuuden lisääminen ei ole synomyymi palkkioille!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Zego

Olen kyllä karpan kanssa samaa mieltä ja myös itse olen ollut mukana ”pelastamassa” kun on oltu laittamassa kuluttaja maksamaan siitä mistä ei pidä. Kulttajasuojaa ei Suomessa ole, tai se ei ainakaan toimi.

WS58

Palaan vielä tuohon kyselytaulukkoon. Silmä nappaa ensin nuo pylväät jotka perustuvat prosentteihin jotka eivät oikeastaan kerro mitään noin laskettuna. Jos 6 ensimmäistä kysymystä katsoo: kyllä=33%, kyllä(dsg7)=70%
Vai miten?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Zego - 28.09.18 - klo:05:36
Olen kyllä karpan kanssa samaa mieltä ja myös itse olen ollut mukana ”pelastamassa” kun on oltu laittamassa kuluttaja maksamaan siitä mistä ei pidä. Kulttajasuojaa ei Suomessa ole, tai se ei ainakaan toimi.

Tämä vain komppauksena:

Suomessa kuluttaviranomainen ei ole 10 vuoden aikana nostanut yhtään ryhmäkannetta. Vag-konsernia kohtaan olisi ollut mahdollisuus useamman kerran tuo tehdä. Tämä varmaan jotain kertoo kuluttajasuojasta Suomessa. Samoin tätä oikeutta ei myöskään ole haluttu laajentaa yksityisille, koska yritykset pelkäävät, että sen jälkeen ryhmäkanteita voisi ruveta satamaan.

Lisää voi lukea vaikka 10 vuoden takaa:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/11/13/ryhmakanne-jai-suutariksi
https://yle.fi/uutiset/3-5773199
Kuluttajaliitto vaatii direktiiviä ryhmäkanteesta " "Kuollut kirjain lakikirjassa"
https://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/502486-kuluttajaliitto-vaatii-direktiivia-ryhmakanteesta-kuollut-kirjain-lakikirjassa
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

esko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.09.18 - klo:09:34
Tämä vain komppauksena:

Suomessa kuluttaviranomainen ei ole 10 vuoden aikana nostanut yhtään ryhmäkannetta. Vag-konsernia kohtaan olisi ollut mahdollisuus useamman kerran tuo tehdä. Tämä varmaan jotain kertoo kuluttajasuojasta Suomessa. Samoin tätä oikeutta ei myöskään ole haluttu laajentaa yksityisille, koska yritykset pelkäävät, että sen jälkeen ryhmäkanteita voisi ruveta satamaan.


Lisää voi lukea vaikka 10 vuoden takaa:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/11/13/ryhmakanne-jai-suutariksi
https://yle.fi/uutiset/3-5773199
Kuluttajaliitto vaatii direktiiviä ryhmäkanteesta " "Kuollut kirjain lakikirjassa"
https://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/502486-kuluttajaliitto-vaatii-direktiivia-ryhmakanteesta-kuollut-kirjain-lakikirjassa


Jopa sellaisessa maassa kuin Kiina tuntuu kuluttaja olevan tässä suhteessa paremmassa huomassa. Valtio tuli siellä kuluttajien avuksi vastahankaista autonvalmistajaa vastaan.

Aika huolestuttavaa on, jos joku kaupallinen toimija on niin vahvassa asemassa, ettei kuluttajansuojaviranomaiset uskalla / voi / halua / tms. lähteä asiaa ajamaan.

https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-kiinassa-384-181-dsg-autoa-korjaukseen

tet

Lainaus käyttäjältä: WS58 - 28.09.18 - klo:08:49
Palaan vielä tuohon kyselytaulukkoon. Silmä nappaa ensin nuo pylväät jotka perustuvat prosentteihin jotka eivät oikeastaan kerro mitään noin laskettuna. Jos 6 ensimmäistä kysymystä katsoo: kyllä=33%, kyllä(dsg7)=70%
Vai miten?

Sinun pitää laskea prosentit itse kappalemääristä, muuten niissä ei ole mitään tolkkua. Esimerkiksi jos katsotaan pelkkää jakoa kyllä/ei välittämättä laatikkotyypistä, niin ei-vastauksia on yhteensä kolmella rivillä 581 kpl ja kyllä-vastauksia vastaavasti 287 kpl. Näistä saadaan prosenteiksi ei = 67 % ja kyllä = 33 %.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JiiPee82

Tervehdys.

Uusi foorumilainen ja olisi hieman kyseltävää näistä laatikoista. Itselläni on muutama vuosi takaperin ollut useampikin Vag-laite työsuhdeautona, mutta välissä ajoin ”omalla autolla” ja silloin luotin Volvoihin. No nyt taas työsuhdeautoilijaksi palasin kun kesällä tilasin Superbin Sportline farkun ja se pitäisi ensi kuussa alle jo saada. Sain viime viikolla odotusajan autoksi -17 Passat variantin 1.4TSI koneella ja DSG vaihteistolla.

Mikäs DSG versio ko autossa on ja onko näissä vielä ollut vikoja? En oikein itse osaa sanoa että onko kyseessä vika vai ominaisuus, mutta tuntuu että tuon vaihteiston toimintaa voi kyllä kuvailla kaikilla muilla sanoilla kuin sulava. Liikkeellelähdöissä tuntuu että kevyellä kaasulla puutuu tai sitten reilummalla hyökkää nykivästi, mutta sulava ajaminen ei onnistu toiveiden mukaan. Muutenkin liikenteessä tuntuu että aina vauhdin muuttuessa ollaan laatikon kanssa eri mieltä siitä että mitä pitäisi tehdä. Toki tuo tehoton moottorikin varmasti tuota sulavuutta verottaa, mutta sen verran on automaattivaihteisella autolla (ei DSG) tullut ennenkin ajettua että jonkinmoinen käsitys ”normaalista” toiminnasta on.

KKallio

Moro. Autona vuoden 2009 kutosgolffi bensakoneella ja 160 heppasena. Mulla luistatti 7 vaihteinen dsg ja kytkinpakat ja vauhtipyörä meni kesällä vaihtoon. Hintaa tuli maksettavaksi noin 2300e. Nyt vähän ennen joulua olin lähdössä parkkihallista, laitoin pakkia päälle ja jotain tuntui etupäässä kolahtavan ja auto ei enää millän vaihteella liikkunut. Kierrokset nousivat lineaarisesti kaasun kanssa vain vapaalla vaihteella. No auto hinaukseen ja nyt odotellaan ilmeisesti 2 viikkoa uutta megatroniikkaa saksasta. Tälle leikille arvio 1700e. Onkohan myyjä virhevastuussa, kun ostin tämän kesällä 2017? Entä maahantuoja? Auto on jo 10v vanha ja 180000 ajettu. En myöskään ole lähellekään ensimmäinen omistaja ja saksasta tämä on tuotukin.=)
Kuva siitä kun poloinen odottaa uutta osaa ihan jäässä...=(


Martin

Osaako joku sanoa kauanko dsg6 vaihteistolla kestää lämmetä ”optimaaliseen” lämpötilaan näin pakkasilla? Tai lämpeneekö yleisesti ottaen nopeasti versus esim. moottoriöljyt? Olisi kiva hieman tietää milloin uskaltaa hieman kovemmin kiihdytellä ettei ainakaan kärsisi kylmien osien takia. Onko vaihteisto jo riittävän lämmin kun moottoriöljyt ovat lämmenneet 80c?

RSOCUstin

Kyllä nuo dsg7/dsg6 molemmat laatikot on aika tahmeita yli -18 pakkasissa. Kyllä ne vartin jälkeen omassa ajoissa ainakin notkistuu jo.

Geoman

Polttoainekäyttöinen lämmitin sekä vesitilaa lämmittävä sähkölämmitin lämmittää DSG:n öljylauhduttimen välityksellä vaihteistoöljyä - ainakin jossain määrin.

Martin

Jaahas, eli letkulämmitin+vesikiertopumpun pitäisi sitä hieman lämmittää?

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Martin - 02.01.19 - klo:19:40
Jaahas, eli letkulämmitin+vesikiertopumpun pitäisi sitä hieman lämmittää?

Tai säteilylämmitin ja ajossa lämpenee sitten luonnollisesti vasta kunnolla.
Kyllä sulla vaihteisto on ihan toimintakykyinen jo siinä vaiheessa, jos öljyjen lämmöt on +80 astetta.
A4 B9 TFSI Q s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy