Long Life huoltoväli

Aloittaja kt, 02.12.09 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: kt - 04.01.11 - klo:19:08
Jos jossitellaan Karviksen Jetiä.
Pohjilla on siis 1490 km ja huoltoon 16000 km=> LL-huolto: 17490 km.
Jos tuo oletukseni olisi oikea, että TSI 1,2 kuluttaa 1715 litraa polttoainetta ennenkuin huoltokutsu tulee,
olisi auton tietokoneeseen "mennyt" kulutuslukema auton ostohetkellä 9,8 l/100km.
Oliskohan tuo 9,8 sopiva kulutus esittelyautolle?

Uskoisin että tuo voisi olla aika lähellä totuutta. Koeajajilla tuskin on aivan kevein kaasujalka ja auton lämmitys hoidetaan tyhjäkäynnillä, lisäksi kun kyseessä on ollut aikajakso tammikuun loppu-toukokuun loppu niin pakkasiakin on riittänyt. Syöhän tuo normiajossakin pahimmillaan kaupungissa yli 9 litraa sadalle.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku

Nyt näyttää huoltoväliksi 23 tkm. Hiukka lyhyt ?
Tyypillisin ajo on töihin tai sieltä kotiin, 22 km. Auto saa olla tolpassa ennen lähtöä kumpaankin suuntaan.

Keskikulutus tankkaus.com:in mukaan 5,43, ajotietokoneen näyttö 5,2.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

Maximus

Heinäkuun lopulla käyttöönotettu Ocu 1.8 TSI DSG kyseessä. Noin viikko sitten havahduin kun auton käynnistettyäni näyttöön tuli huoltoväli-ilmoitus "11500 km tai 20 päivää", englanniksi tietty. No nyt oli sitten näytössä "11400 km tai 12 päivää". Huoltoväliksi olisi ehdolla siis kilometreissä 24 tkm. Viimeaikoina kilsoja on tullut todella naftisti ja lyhyttä ajoa, mutta aikalailla ihmetyttää tuo kilsojen ja päiviä noin "eri paria" oleminen.

Silloin kun huoltonäytössä oli noin 200 päivää, niin kilsat olivat ehkä noin 16000 km eli huoltotarve olisi ollut noin 26 tkm:n kohdalla. Muutaman tonnin ajon aikana tilanne on muuttunut radikaalisti. Kulutuksia en enää ole katsonut. Eka 5000 km oli pitempää ajoa ja silloin keskiarvo oli jotain 6.5 l/100 km. Joskus viime syksynä kun ajot olivat vähentyneet, oli keskikulutus niiltä kilometreiltä 7.5 l/100 km. Minusta ainakin vielä alkusyksystä service-ennuste vei ajallisesti kesä-heinäkuulle 2011, mutta nyt muutamina viime kuukausina päivät ovat huvenneet hurjaa vauhtia.

Miten ihmeessä kilsoissa ja päivissä voi olla noin raju ero?? Mikään vikavalo ei ole autossa palanut lukuunottamatta ESP:iä, joka liukkailla vilkuttelee. Ja hiljattain kovimmilla pakkasilla pissapojan nesteet oli kai hyhmässä tms. koska vastaava varoitusvalo paloi jonkin aikaa. Hävisi heti kelien hieman lämmettyä.

"Age quod agis - tee mitä teet"

tsiih

Nyt on joku vika, jos auto on alle vuoden vanha. Mielestäni päivät vähenevät yksi kerrallaan maksimin ollessa aina se 730, kilometrit sitten lyhenevät ajosta riippuen 30 tkm alaspäin.
LainaaMinusta ainakin vielä alkusyksystä service-ennuste vei ajallisesti kesä-heinäkuulle 2011
Eli alusta asti vain yksi vuosi? Pakko olla väärä koodaus  yms.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 16.01.11 - klo:13:08
Nyt on joku vika, jos auto on alle vuoden vanha. Mielestäni päivät vähenevät yksi kerrallaan maksimin ollessa aina se 730, kilometrit sitten lyhenevät ajosta riippuen 30 tkm alaspäin.
Eli alusta asti vain yksi vuosi? Pakko olla väärä koodaus  yms.
Ainakin tossa v variantissa 190 päivää luovutuksesta näytti 544 päivää jäljellä. Eli ei alkanut 730:stä tai sitten päivät eivät joka tilanteessa kulu yksi kerrallaan.

Karvis

Ei kulu päivät yksi kerrallaan, ja eikös Maximuksen Ocu tule kesällä jo kaksi vuotiaaksi? Sopivaa pätkäpyöritystä niin ei päästä siihen MAX 2v väliin.

Edellisessä Ocussa huomasin että kun huolto alkoi lähestymään niin päivät tipahti todella nopeasti alas, huoltoväliksi muodostui muistaakseni 24-26tkm. Päivät voi myös lisääntyä jos ajot ovat sopivanlaisia, kuten myös kilometritkin, nimensä mukaisesti siis muuttuva huoltoväli :)

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Maximus

Heinäkuun lopulla tulee kaksi vuotta... Mutta ei siis ole kuin pari kuukautta, kun päiviä oli sen verran reilusti yli 200, että katsoin huoltoajankohdan menevän kokolailla heinäkuulle. Kaikki oli siis "hallinnassa". Nyt sitten yhtäkkiä päivät hupenivat kuin maailmanlopun edellä. Ensi viikon vaihteessa olis pitempi ajo tiedossa, samoin kuin sitä seuraavanakin viikonloppuna. Ne ehkä muuttavat hieman tilannetta, jos ne vaan nyt vielä uskaltaa tehdä.  ;D

Hitusen ennen joulua kun kävin ohimennen paikallisella Veholla, niin tulin jutustelleeksi tuosta tulevasta huollosta. En kyllä silloin tiennyt päivien käyneen noin vähiin. Jos edes vielä olivatkaan. Mutta huollon esimies sanoi, että varaat sen seuraavan huollon 2 vuoden aikasysteemin pohjalta kun sulla noita kilometrejä on tullut aika vähän. Silloin ajattelin, että huoltoa vois alkaa varailemaan aikaisintaan joskus toukokuussa. Ehkä kesäkuussa, riippuen lomajutuista. Jos nyt nuo päivät loppuu keskenkaiken parin viikon sisään, niin minkähänlainen hulabaloo siinä alkaa... palaako kojelaudassa indikaattoreita kuin joulukuusessa ja auto kieltäytyy ottamasta metriäkään... No, ei kai sentään?  ::)

Aika jännä kun kilometrejä on reippaasti 11 tkm jäljellä, mutta ne pitäis ajaa tyylillä 1000 km per päivä. Ei oikein nyt herätä täyttä luottamusta tuo huoltovälinäyttämä!
"Age quod agis - tee mitä teet"

Maximus

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 07.01.10 - klo:16:19
Olen monelta kollegalta kuullut, että ajavat mm. 30 tonnia vaikka huoltoa kutsuisi jo reilun 20 tonnin jälkeen. Siinä olen sitten miettinyt sitä, että mites jos autoon tulee sitten jotain vikaa, vaikka takuuaikanakin, ja autoa ei ole huollettu sen mukaan mitä ilmaisimet pyytää. Kenen vastuu ?  :'(

Itse olen kyllä sitä mieltä, ainakin vielä, että huoltovälinäyttö ei ole ratkaiseva juttu, vaan se ohje/määräys huollon suorittamisesta 2 vuotta/30 tkm mukaisesti. Jos edellisestä huollosta on kulunut vaikkapa 2.5 vuotta tai 35 tkm, niin silloin asiakas on vaaravyöhykkeessä. Oma autoni on nyt puolitoistavuotias ja ilmaisin sanoo seuraavaan huoltoon olevan 11400 km tai 12 päivää. Aion kyllä ajaa muutaman tuhat kilometriä lisää ja viedä auton huoltoon alle 2 vuotiaana. Silloin sillä on ajettu ehkä 15-16 tkm. Mielestäni se on sääntöjen mukaan OK. Aion kyllä lähiaikoina ihan varmuuden vuoksi tarkistaa tuon asian Veholta. Mutta  eihän missään sopimuksessa ole vaadittu huoltoa tapahtuvaksi 2 v tai 30 tkm tai edellä mainitusta poiketen silloin kun huoltoilmaisin niin vaatii. No, kohta se tiedetään. Onneksi täällä on näitä rutinoituneita vagginisteja...   ;)
"Age quod agis - tee mitä teet"

kt

#188
"If the vehicle is driven economically and mainly on long trips, it can reach a
maximum service interval of 30,000 km or 2 years for petrol engines (bensakone) or
=Maximum service interval

If the vehicle is driven very uneconomically or under extreme conditions, e.g.
short distances, the shortest service interval is 15,000 km or 1 year.
=Minimum service interval"

Ei pelkät kilometrit määrää aina auton huoltoajankohtaa.
Moottori voi olla käynnissä 24 tuntia päivässä, mutta auto liikkuu vain 100 metriä, noin esimerkkinä vain.
Jos VAG-auto olisi paikallaan, mutta moottori kävisi koko ajan, niin ilmeisesti 83 päivän kuluttua syttyisi huoltoon kutsu!
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Maximus

Mistähän nuo ylläolevat kt:n lainaukset ovat peräisin... Jos ne ovat sitovia johonkin, niin sitten ne pitää löytyä esim. Ocun mukana tulleesta ohjeistuksesta. Eikä vaan esim. jostain esityksistä VAG-konsernin internetsivuilta. En tosiaan tiedä...

Eikös Skodan liikkumisturvan vai mikä se nyt oli, edellytyksenä ole se että huollot suoritetaan valtuutetuissa huoltopisteissä systeemillä 2 vuotta tai 30 tkm. Eihän siinäkään yhteydessä puhuta mitään huoltoilmaisimesta. Joo, voihan olla että auto on jatkuvasti vain paikoillaan. Mutta siinä tapauksessahan eteen tulee tuo 2 vuoden määräaika! Huoltoilmaisin  sanoo mitä sanoo kun vaan joskus auto päräytetään käyntiin.  :D
"Age quod agis - tee mitä teet"

kt

#190
Sivu 25.

http://www.vaglinks.com/Docs/VW/Misc/VW_Service_Interval_Extension_SelfStudyGuide_224.pdf

Mikä tarkkaan ottaen on ongelma? Etkö halua viedä autoa huoltoon silloin kun LL_huoltoilmaisin pyytää?
Minä veisin auton huoltoon, eihän se voi olla muutamasta kilometristä tai päivästä kiinni?
Eikö kannata odottaa, että se todella ilmoittaa, että nyt huoltoon...? Odotetaan se 12 vrk?

Ja tuo englanninkielinen tekstihän tarkoittaa, että huoltokutsu voi tulla LL_hollossa jo 1 vuoden tai 15 tkm:n päästä, eikä siis joko 30 tkm tai 2v.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 16.01.11 - klo:19:55
Mistähän nuo ylläolevat kt:n lainaukset ovat peräisin... Jos ne ovat sitovia johonkin, niin sitten ne pitää löytyä esim. Ocun mukana tulleesta ohjeistuksesta. Eikä vaan esim. jostain esityksistä VAG-konsernin internetsivuilta. En tosiaan tiedä...

Eikös Skodan liikkumisturvan vai mikä se nyt oli, edellytyksenä ole se että huollot suoritetaan valtuutetuissa huoltopisteissä systeemillä 2 vuotta tai 30 tkm. Eihän siinäkään yhteydessä puhuta mitään huoltoilmaisimesta. Joo, voihan olla että auto on jatkuvasti vain paikoillaan. Mutta siinä tapauksessahan eteen tulee tuo 2 vuoden määräaika! Huoltoilmaisin  sanoo mitä sanoo kun vaan joskus auto päräytetään käyntiin.  :D

Kyllähän idea on että huollot tehdään huoltoilmaisimen mukaan, huoltokirjassa varmasti kerrotaan asiasta ja luultavasti myös takuuehdoissa. Sinulla on kuitenkin tullut varsin vähän ajoja tuon ~1,5v aikana, joten kyllä se huoltoilmaisin on varmasti oikeassa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Wekotin

Mutta jos huoltoilmaisin alkaakin pidentämään vaihtoväliä yli 30000km, kuinka paljon voit mennä tuosta yli? LL-huoltoväli on kuitenkin max. 30tkm/2 vuotta kumpi tulee ensin vai mennäänkö vieläkin huoltoilmaisimen mukaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 16.01.11 - klo:20:44
Mutta jos huoltoilmaisin alkaakin pidentämään vaihtoväliä yli 30000km, kuinka paljon voit mennä tuosta yli? LL-huoltoväli on kuitenkin max. 30tkm/2 vuotta kumpi tulee ensin vai mennäänkö vieläkin huoltoilmaisimen mukaan.

Eiköhän se osaa itse topata siihen 30tkm kohdille ja ehdotella huoltoon menoa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.01.11 - klo:20:53
Eiköhän se osaa itse topata siihen 30tkm kohdille ja ehdotella huoltoon menoa ::)
Ei ja joo. Ilmoittaa huoltoon, mutta ilmoitettu kilometrilukema ainakin mulla meni karvan yli 30tkm ekassa LL-huollossa. Ei siis mikään ongelma, mutta kaipa se sitten voi mennä enemmänkin yli kuin muutama sata km. Ihme että ylipäätään näyttää yli 30tkm välejä. Ei luulisi nykytekniikalla olevan mahdotonta lukita tuota ylärajaa. Tosin voihan tämä olla muuttunut uudemmissa autoissa.

Nyt näyttäisi jäävän tonnin verran lyhyeksi 60tkm:sta.

Maximus

Lainaus käyttäjältä: kt - 16.01.11 - klo:20:01
Mikä tarkkaan ottaen on ongelma? Etkö halua viedä autoa huoltoon silloin kun LL_huoltoilmaisin pyytää?
Minä veisin auton huoltoon, eihän se voi olla muutamasta kilometristä tai päivästä kiinni?
Vähän kärjistystä?? Ei tässä nyt varsinaista ongelmaa tai henkilökohtaista draamaa ole, jos joku semmoista kaipaa. Ainahan niitäkin tuntuu olevan.   :D

On se vaan pikkuisen outoa - ja yllättävää - kun muutama kuukausi sitten näytti huolto tulevan noin 2 vuoden sisään auton käyttöönotosta ja yhtäkkiä se onkin jo ensi viikolla. Pitänee ottaa tuosta pikimmiten selvää, ettei "tauti" pääse täällä pahenemaan. Ja kuten sanottua, kun viimeksi puhuin Vehon huoltovastaavan kanssa, niin hän ei todellakaan kysynyt, että mitä se LL_huoltoilmaisin sanoo. Totesi vaan, että jos kilsoja tulee vähän, niin silloin mennään 2 vuoden, eli aikamääräisellä, systeemillä. Mutta katsotaan, sanoi lääkäri. Ehkä jo huomenna olemme viisaampia.  8)
"Age quod agis - tee mitä teet"

kt

Jos viitsitte katsoa tuon linkin kuvaa sivulla 25. Siinä yritetään hiukan "avata" ihmettelijälle, kuinka LL-huollon ilmaisu syntyy.
a) Harvoin ajava ja kylmä kone: Vastaan tulee polttoainekulutuksen maksimi noin 10000 km jälkeen, joka määrää LL-kutsun
b) Normaali ajotapa, sillä pääsee lukemaan 25000 km
c) Sännöllisesti ajava kuski (mitä lie tarkoittaa?) pääsee noin 30500 km lukemaan
d) Taloudellisesti ajava kuski pääsee 30000 km.

Aika 2v kai tulee esim. silloin, kun auto on seisonut parkissa 1 vuoden ja 2. vuotena ajetaan vain 20 tkm.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

VAG!

#197
aa

VAG!

#198
aa

kt

Kyllähän täällä Suomessa autoille tulee hyvinkin erilaisia käyttötapoja, joissa moottori ja LL-huoltoa ynnäävä ohjelmanpätkä on ihmeissään.
Esim tämä esittelyautojen käyttö autoliikkeissa. Moottori käy pihalla aamusta iltaan ja pitää autoa lähtökunnossa lämpimänä useita tunteja pakkaspäivinä ja mihinkään ei liikuta. Toisin on siellä Keski-Euroopassa.
Ja on varmaan VAG-insinööreiltä vielä huomamatta, että säteilylömmitin nostelee sitä öljyn lämpötilaa ohjelmanpätkälle ilmeisen käsittämättömästi.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Maximus

Tuo LL-huoltonäyttöhän elää jatkuvasti periaatteessa kumpaankin suuntaan, joten ei se Ajoturva hinaukseen jouduttaessa ole ilmeisestikään aivan muutamasta päivästä tai viikosta kiinni. Siinä on pahempi kierrellä tai selitellä, jos edellisestä huollosta on päälle 2 vuotta tai 30 tkm.

Tänään kyselin tuota juttua paikalliselta Veholta ja sovimme, että ajan ensi viikonlopun ja seuraavan viikonlopun pitemmät lenkit. Tulee lyhyessä ajassa ainakin 700 km lisää ja katsotaan mitä se vaikuttaa LL-näyttöön. Tämmöisen luvan sain, vaikka tänään LL-näyttö oli "11300 km tai 9 päivää". Varasin samantien huollon helmikuun alkupuolelle. Tuota huoltoajankohtaa voi kuulemma siirtää, jos nuo pitemmät lenkit vaikuttavat LL-huoltoajankohtaa siirtävästi. Mutta jos ei ihan ihmeitä tapahdu, niin huollatan auton helmikuun alussa. Tuolloin mittarissa siis korkeintaan 13500 km ja autolla ikää 18 kk.

Sen tässä vissiin opittiin, että kyllä sitä LL-huoltonäyttöä tulee kunnioittaa. Mutta aivan päivän päälle sen kanssa ei asia sitten kuitenkaan ole. Se kun tosiaan saattaa hieman soutaa sinne sun tänne, joten sen yhteydessä "eksakti näyttö" ei ole ihan yhtä pitävä kuin tuon 2v/30tkm kanssa. Se kun ei juuri muutu, jollei asiakirjoja ja/tai mittareita rukata...   :D
"Age quod agis - tee mitä teet"

Epes

Selasin tämän ketjun nopeasti läpi ja tuli sellainen olo, että onkohan 1.8TSI:n huoltovälinäyttämä ihan kunnossa? Itselläni nimittäin eilen tuli ensimmäistä kertaa ilmoitu 12 days tai 4800km. Aika lailla silmille hyppää tuo 12days, pitäisi saman tien lähteä varaamaan huoltoa ja toivoa, ettei ole kovin pitkää jonoa.
Toinen ihmetys on se, että oma 1.8TSI DSG ei ole kuin 1v2kk vanha ja kilometrejä on nyt 14500km. Auto on ostettu uutena tehdastilauksena eli ei ole ollut esittelykäytössä. Jos tuo 12days pitää paikkansa, niin LL-huoltoväliksi tulee n. 15000km ja vajaa 1v3kk. Autolla on ajettu tasapuolisesti kaupunkia sekä maantietä ja auto on muutamia kertoja seisonut ajamatta viikonkin. 
Kysynkin teiltä millainen huolto kyseisillä kilometreillä tehdään? Pelkkä öljynvaihtohuolto? Ei kai 15tkm lukemilla tehdä 30tkm huoltoa?

Erkka

^ Taitaa olla ohjelmoitu 15 t/km huoltoväli. Kannattanee käydä huollossa koodaamassa LL huolto 30 t/km.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

VKi

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.01.11 - klo:11:45
Selasin tämän ketjun nopeasti läpi ja tuli sellainen olo, että onkohan 1.8TSI:n huoltovälinäyttämä ihan kunnossa? Itselläni nimittäin eilen tuli ensimmäistä kertaa ilmoitu 12 days tai 4800km. Aika lailla silmille hyppää tuo 12days, pitäisi saman tien lähteä varaamaan huoltoa ja toivoa, ettei ole kovin pitkää jonoa.
Toinen ihmetys on se, että oma 1.8TSI DSG ei ole kuin 1v2kk vanha ja kilometrejä on nyt 14500km. Auto on ostettu uutena tehdastilauksena eli ei ole ollut esittelykäytössä. Jos tuo 12days pitää paikkansa, niin LL-huoltoväliksi tulee n. 15000km ja vajaa 1v3kk. Autolla on ajettu tasapuolisesti kaupunkia sekä maantietä ja auto on muutamia kertoja seisonut ajamatta viikonkin. 
Kysynkin teiltä millainen huolto kyseisillä kilometreillä tehdään? Pelkkä öljynvaihtohuolto? Ei kai 15tkm lukemilla tehdä 30tkm huoltoa?

Eiköhän se ole ihan "tavallinen" LL-huolto, joka siellä tehdään, riippumatta siitä, millä kilometreillä auto kutsuu huoltoon. Siis samanlainen kuin, jos autosi olisi kutsunut huoltoon 30tkm kohdalla tai vaikkapa 23850 km kohdalla.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 18.01.11 - klo:11:56
^ Taitaa olla ohjelmoitu 15 t/km huoltoväli. Kannattanee käydä huollossa koodaamassa LL huolto 30 t/km.

Ja vielä muistutuksena, että LL-huoltoväli ei ole automaattinen 30 tkm... ;)

Epes

LainaaTaitaa olla ohjelmoitu 15 t/km huoltoväli. Kannattanee käydä huollossa koodaamassa LL huolto 30 t/km.

Onko 15tkm kiinteä huoltoväli yhtä kuin a) 15tkm tai yksi vuosi, b) 15tkm tai kaksi vuotta tai c) pelkkä 15tkm.?

Jotenkin ihmetyttää sekin, että huoltomuistutus tuli ensi kertaa näkyviin samalla starttauksella kun auto pyysi ensimmäistä kertaa lisää oljyä? Kylläpä sattui sopivasti?

Ymmärrän ettei LL ole aina 30tkm. Aikaisemmilla dieseleillä olen päässyt 28-30tkm LL-huoltoväleihin ja tällä on ajettu ihan samanlaista ajoa kuin niillä.

Soitin huoltoon ja hekin ihmettelivät tätä. Pyysivät käymään, tutkivat kompuutteria. Varmaan noita huolto-ohjelmointeja tms.


VAG!

Lainaus käyttäjältä: Epes - 18.01.11 - klo:12:49
Onko 15tkm kiinteä huoltoväli yhtä kuin a) 15tkm tai yksi vuosi, b) 15tkm tai kaksi vuotta tai c) pelkkä 15tkm.?

A

Epes

LainaaJa vielä muistutuksena, että LL-huoltoväli ei ole automaattinen 30 tkm...

Unohtui äsken laittaa vastaukseeni että ymmärtäisin tuon n.19300km huoltokohdan mutta en ymmärrä tuota 12days kehotusta 14500 kilometreillä.

Tiedättekö mitä hintaluokkaa ovat kiinteät 15tkm huollot esim. 15tkm kohdalla ja 30tkm kohdalla? Hiukan pistää harkitsemaan......

skriko

Scirocco 118 kw sunnuntaina näyttö näytti huoltovälin olevan 31231 km, ja päivät menisivat 15 päivää yli 2 vuotta. Mitenkähän tuo huoltovälinäyttö käyttäytyy, kun jätän auton "seisontaan" juhannuksesta syyskuun puoleen väliin. Noista vastuu kysymyksistä. Takuu evää ainoastaan sellaiset korjaukset, jotka aiheutuvat huollon laiminlyönnistä. Eli jos vaikka pissapojan moottori hajoaa, ei ole väliä jos öljynvaihtohuolto ylittyy.

jaris

Omana kokemuksena long lifesta... noin 13 tkm jälkeen (edellisestä huollosta) näytti noin 16tkm seuraavaan huoltoon ja noin kuukauden päästä tästä(+2tkm) tuli ilmoitus, että 3500km huoltoon ja seuraavana aamuna ilmoituksen mukaan 2400 km ja kolmantena päivänä ilmoitti , service now :o Tällöin aikaa edellisestä huollosta 1v 6kk.
CX-5 awd

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy