Volkswagen Tiguan bensa / diesel / eHybrid 2021 ->

Aloittaja Erkka, 15.09.20 - klo:14:35

« edellinen - seuraava »

Erkka

Lainaus käyttäjältä: pah - 25.02.21 - klo:22:46
Osaakohan joku kertoa, onko eHybridille luvattu 476 litran tavaratila mitattu takapenkit etu- vai taka-asennossa? Koeajossa tavaratila tuntui selkeästi pienemmältä kuin Octavia-plugarin 490 litrainen ja vaikka numerot voivatkin johtaa harhaan, niin noiden pitäisi käytännössä olla samaa kokoluokkaa.

Kyllä takakontti on mitattu takapenkit taka-asennossa. Eli penkkejä ei ole siirretty 17 cm eteen. Tiguanin takakontti on korkeudeltaan isompi kuin Octavia plugarin.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tussi

Lainaus käyttäjältä: ranis - 25.02.21 - klo:09:00
Autoni on hybridi eli se kalliimpi kaukalomatto pitäisi sopia ilmeisen täydellisesti autoon

Joo... pitäisi. Niin mulle sanottiin 79e:n matonkin kohdalla (ei sopinut). Ainahan saa testata ja palauttaa.

foxnen

Onko järkevin lisätä uusi auto olemassa olevaan WeConnect sovellukseen ja kun sen saa pelittäämään, niin poistaa sieltä vanhan.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

ranis

Oletteko nähneet tarpeelliseksi laittaa kuraläppiä autoon. Onko auto niin hyvin suojattu että hyöty olisi lähinnä kosmeettinen

Erkka

#574
Lainaus käyttäjältä: ranis - 26.02.21 - klo:13:49
Oletteko nähneet tarpeelliseksi laittaa kuraläppiä autoon. Onko auto niin hyvin suojattu että hyöty olisi lähinnä kosmeettinen

Enpä ole tarpeelliseksi nähnyt. Tiguan Style mallin alaosassa kiertävät muovisuojukset suojaavat kiveniskemiltä, hiekkasumulta.

Style




Toinen juttu on R-Line malli, jossa ei minkäänlaista suojaa alaosassa, joka on maalattu samoin kuin muukin osa autosta. Tuo voi jo olla kuraläppien paikka, jottei sorasuihkut pääsisi maalipintaa rikkomaan.

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

foxnen

Minusta näyttää, kun oikein tarkkaan katsoo R-linea ihan kuin Stylen ympäri olisi laitettu helmasarjat ympäri aitoa. Saatan kyllä olla väärässäkin.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Erkka

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 26.02.21 - klo:16:28
Minusta näyttää, kun oikein tarkkaan katsoo R-linea ihan kuin Stylen ympäri olisi laitettu helmasarjat ympäri aitoa. Saatan kyllä olla väärässäkin.

Kyllä tuo R-linen helma on samaa peltiä kynnyksen kanssa. Tämän olen huomioinut samanlaista autoa silmäillessäni K Caarassa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 26.02.21 - klo:16:40
Kyllä tuo R-linen helma on samaa peltiä kynnyksen kanssa. Tämän olen huomioinut samanlaista autoa silmäillessäni K Caarassa.

Tarkoitatko noita sivuhelmoja ovissa?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 26.02.21 - klo:18:04
Tarkoitatko noita sivuhelmoja ovissa?

Meni ovien sivuhelmat ja kynnykset sekaisin. Tarkoitin oven alaosassa olevia sivuhelmoja, jotka ovat samaa maalattua peltiä ovien kanssa. Siis samaa kokonaisuutta koko paletti.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

dwntime

Joo ei ole. Kyllä ne on ihan muoviset korisarjan osat jotka on asennettu ovipellin läpi tuommoisilla muovisilla kynsillä jossa kumitutit päällä.

Olen omasta r-linesta purkanut ovet nahoille asti.

Perusovi on sama oli kyse sitten stylestä, r-linesta tai ärrästä. Sopivaa muovihelmaa sitten pultataan sen mukaan mihin malliin se ovi menee.

Erkka

^  Okei. Hyvä kun selvensit asian.Näin sitä viisastuu.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 26.02.21 - klo:20:07
^  Okei. Hyvä kun selvensit asian.Näin sitä viisastuu.

Tsekkasin just ETKAstakin nuo ja ovethan on tismalleen samat pre-fl ja fl. Täysin sama osanumerokin edelleen.

Jos kiinnostaa noita sivuhelmoja tutkailla tarkemmin (esim. innostut R-Line helmoja sovittelemaan) niin tässäpä kuva noista eri osanumeroista.




Ja hyvin on yli 100tkm kestäneet nuo maalatut sivuhelmat. Ainoa jälki on kun edellinen omistaja on peruuttanut johokin betoniporsaaseen yms. ja nuo naarmut on hiukan huonohkosti korjailtu :D

Erkka

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

pah

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 26.02.21 - klo:07:07
Kyllä takakontti on mitattu takapenkit taka-asennossa. Eli penkkejä ei ole siirretty 17 cm eteen. Tiguanin takakontti on korkeudeltaan isompi kuin Octavia plugarin.

Kiitos tiedosta! Litrat varmaankin mitataan näkösuojaan asti?

Korkeus (tai sen puute) näkösuojaan asti oli toinen yllätys, korimalliakin ajatellen. Testasin samalla matkalaukulla molemmat kontit ja siinä missä matkalaukku ei mahtunut Tiguanissa näkösuojan alle, Octaviassa jäi muutama sentti vapaatakin. Osan erosta kyllä selittää erilainen näkösuoja, joka Octaviassa oli litteä ja Tiguanissa enemmän muotoiltu.

Joka tapauksessa hyvä tietää, että tarvittaessa lisätilaa saa penkkejä siirtämällä. Yleisesti auto vaikutti oikein hyvältä ja ohjaamossa ei oltu menty liikaa kosketusnäytön varaan, toisin kuin koeajamissani Octaviassa ja Leonissa.

Japex

Tiquan kiinnostaa näin saksalaismerkkeihin vihkiytyneenä. Tämän hybridin koeajo ei tosin ihan onnistunut, kun paikallisen autoliikkeen (Vantaa Airport) versio oli ajoakultaan tyhjä. Mentiin sitten bensalla, mutta kuitenkin eteenpäin. Toki sähköajoakin olisi ollut kiva kokeilla, mutta selitystä haettiin lataustolpasta yms. Ehkä sitten ens kerralla.

Autohan oli kiva ajaa ja vahva vaihtoehto listallani. Positiivisia puolia on reippaasti. Muutama negatiivinenkin löytyy. Keskialueen keveys on taajama-ajossa häiritsevä jos keskittyminen ei ole 100%. Pari kertaa K-mallin Astraan tottuneena oltiin liki penkassa, kun katse eksyi naviin (ei saisi).
Maantiellä tehostimen mukautuvuus poistaa tuon. Toinen ärsyke on keskinäytön liiallinen informaatio. Helppoja ratkaisuja olisivat värien käyttö tai jopa paluu painikkeiden lamppuihin, josta toki halutaan pois. Erityisesti ratin lämmittimen info on aivan turhaa viety keskelle ja vieläpä samalla valkoisella. Aivan liikaa sekoitusta, kun olisi voinut toteuttaa paremmin. Muutakin infoa olisi voinut sieltä karsia.

Kokonaisuutena kuitenkin hyvä auto ja saatan seuraavaksi ostaa.

Tee

Lainaus käyttäjältä: Japex - 27.02.21 - klo:00:59
Tiquan kiinnostaa näin saksalaismerkkeihin vihkiytyneenä. Tämän hybridin koeajo ei tosin ihan onnistunut, kun paikallisen autoliikkeen (Vantaa Airport) versio oli ajoakultaan tyhjä. Mentiin sitten bensalla, mutta kuitenkin eteenpäin. Toki sähköajoakin olisi ollut kiva kokeilla, mutta selitystä haettiin lataustolpasta yms. Ehkä sitten ens kerralla.

Autohan oli kiva ajaa ja vahva vaihtoehto listallani. Positiivisia puolia on reippaasti. Muutama negatiivinenkin löytyy. Keskialueen keveys on taajama-ajossa häiritsevä jos keskittyminen ei ole 100%. Pari kertaa K-mallin Astraan tottuneena oltiin liki penkassa, kun katse eksyi naviin (ei saisi).
Maantiellä tehostimen mukautuvuus poistaa tuon. Toinen ärsyke on keskinäytön liiallinen informaatio. Helppoja ratkaisuja olisivat värien käyttö tai jopa paluu painikkeiden lamppuihin, josta toki halutaan pois. Erityisesti ratin lämmittimen info on aivan turhaa viety keskelle ja vieläpä samalla valkoisella. Aivan liikaa sekoitusta, kun olisi voinut toteuttaa paremmin. Muutakin infoa olisi voinut sieltä karsia.

Kokonaisuutena kuitenkin hyvä auto ja saatan seuraavaksi ostaa.
Melkein kuin omalta näppäimistöltä. Ensimmäinen koeajo tyhjällä akulla, K Astrasta pois vaihtamassa ja ohjauksen keveys oli alkuun hämmentävä.

Otin yön yli koeajoon, jolloin pääsi sähköajon makuun ja tuohon ohjaukseen tottui aika ripeästi. Näytön infot ei itseä häirinnyt kun vaimon T-Crossissa olen jo tottunut diginäytön käyttöön. Sen sijaan kaiuttimien laatu oli pettymys, omaan korvaan kuulosti markan matkaradiolta, joten vaihto-operaatio olisi edessä.

Lopulta aika vähällä epäröinnillä auto lähti tilaukseen.

passo_s

Valikoissa lie sport asetus ratille. Passat GTE:ssä ajelen sillä.

tapani_mertanen

Lainaus käyttäjältä: Tee - 27.02.21 - klo:06:14
Melkein kuin omalta näppäimistöltä. Ensimmäinen koeajo tyhjällä akulla, K Astrasta pois vaihtamassa ja ohjauksen keveys oli alkuun hämmentävä.

Otin yön yli koeajoon, jolloin pääsi sähköajon makuun ja tuohon ohjaukseen tottui aika ripeästi. Näytön infot ei itseä häirinnyt kun vaimon T-Crossissa olen jo tottunut diginäytön käyttöön. Sen sijaan kaiuttimien laatu oli pettymys, omaan korvaan kuulosti markan matkaradiolta, joten vaihto-operaatio olisi edessä.

Lopulta aika vähällä epäröinnillä auto lähti tilaukseen.

Joo, tuo markan matkaradion fiilis oli todella suuri pettymys. Kerro sitten miten ja missä teetät vaihto-operaation ;) Itsellä kanssa suunnitelmissa kunhan saan Tigun joskus viikon 21 tienoilla.

Entä onko porukka löytänyt jo Hakkapeliitta 10 myynnissä? Kiinnostaisi miten se on hinnoiteltu vs hakkapeliitta 9. Itse otin tarjoukseen hakkapeliitta 9 (235/55/R18) Sebringeillä, ja hinnaksi tuli 2000 eur. Tekisi mieli ottaa kapeammat talvirenkaat, mutta se taitaa olla kantavuus joka tulee vastaan...
Tulossa: VW ID.4 Pro 4MOTION Elegance (2024)
VW Tiguan ehybrid Style (2022)
VW Golf 1,2 TSI (2010)

Erkka

^ Omaan Tiguan eHybridiin tuli tilattua autonoston yhteydessä Nokia kitka HKPL R3 SUV 215/65R 17. Näissä ei kantavuus tullut vastaan. Mukavan hiljaiset ajella.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

borf

#589
Lainaus käyttäjältä: pah - 26.02.21 - klo:23:41
Korkeus (tai sen puute) näkösuojaan asti oli toinen yllätys, korimalliakin ajatellen. Testasin samalla matkalaukulla molemmat kontit ja siinä missä matkalaukku ei mahtunut Tiguanissa näkösuojan alle, Octaviassa jäi muutama sentti vapaatakin. Osan erosta kyllä selittää erilainen näkösuoja, joka Octaviassa oli litteä ja Tiguanissa enemmän muotoiltu.

Tässä videossa (linkki alkaa oikeasta aikaleimasta) on aika hyvin esitelty tavaratilaa, normi perässä rullaava käsimatkalaukku mennee pystyyn hattuhyllyn alle:
https://youtu.be/iXic3M6kEUI?t=855

Itsellä tulee Tiguaniin sama järjestely kuin Touraneissani ja yhdessä aiemmassa (2011) Tiguanissani: hattuhylly menee varastoon, koirakalteri ja tavaratilan tilanjakaja sisään --> toimii kahdella pienellä koiralla ja nelihenkiselle perheelle hyvin mökkimatkalle, kun tavaraa saa lastattua vaikka lattiasta kattoon.

Tee

Lainaus käyttäjältä: tapani_mertanen - 27.02.21 - klo:12:07
Joo, tuo markan matkaradion fiilis oli todella suuri pettymys. Kerro sitten miten ja missä teetät vaihto-operaation ;) Itsellä kanssa suunnitelmissa kunhan saan Tigun joskus viikon 21 tienoilla.
Samoille viikoille menee itselläkin. En kyllä tule teettämään, teen itse. Koeajossa kuuntelin viereiseltä kaistalta suht voimakasta nastojen rapinaa eli myös Tiguanin ovien eristystä joutunee parantamaan. Samalla niitä kaiuttimia vaihtelee.

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: tapani_mertanen - 27.02.21 - klo:12:07
Joo, tuo markan matkaradion fiilis oli todella suuri pettymys. Kerro sitten miten ja missä teetät vaihto-operaation ;) Itsellä kanssa suunnitelmissa kunhan saan Tigun joskus viikon 21 tienoilla.

Entä onko porukka löytänyt jo Hakkapeliitta 10 myynnissä? Kiinnostaisi miten se on hinnoiteltu vs hakkapeliitta 9. Itse otin tarjoukseen hakkapeliitta 9 (235/55/R18) Sebringeillä, ja hinnaksi tuli 2000 eur. Tekisi mieli ottaa kapeammat talvirenkaat, mutta se taitaa olla kantavuus joka tulee vastaan...

Nyt on pakko sanoa, että ihan järkyttävä hinta...itse en ikinä maksaisi vanne+rengaspaketista tuollaista hintaa...toki, jos rahaa on ja hinnalla ei väliä... ;D
No toki toi on 18" setti, ehkä talvirenkaat vois olla 17"? Aika kalliilta silti vaikuttaa...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Epes

Lainaus käyttäjältä: Kaltsu75 - 28.02.21 - klo:00:00
Nyt on pakko sanoa, että ihan järkyttävä hinta...itse en ikinä maksaisi vanne+rengaspaketista tuollaista hintaa...toki, jos rahaa on ja hinnalla ei väliä... ;D
No toki toi on 18" setti, ehkä talvirenkaat vois olla 17"? Aika kalliilta silti vaikuttaa...

On kyllä sillä talvisetti 235/65x17 Nokian hakkapeliitta 8 SUV tyylikkäillä MAK Icona vanteilla yhteishintaan 1200â,¬.

https://www.kaerlankumi.fi/talvirengaspaketti.html

Erkka

Omaan Tiguaniin hankin talvirengassetin auton tilauksen yhteydessä:

Talvirengaspaketti, Nokian kitka HKPL R3 SUV 215/65R 17. Alut VW Corvara (VW orginal). Hintaan 1540 â,¬ tasapainoitettuna ja auton alle laitettuna.

En nähnyt vaivaa lähteä tarvikevanteita hankkimaan, kun niistä ei varmuudella tiedä, minkälaiseen laatuun tuli rahat laitettua. Auton tilauksen yhteydessä rengassetin hankinta oli vaivaton toimenpide. Näin olen menetellyt aina, uutta autoa tilatessani.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

TOURAN HIGHLINE

17" ja 18" talvirenkaissa on jo jonkinmoinen hinnoitteluero. Taitaa olla jo noin 15% ja voisin kuvitella, että ne isommat vanteet on myös kertaluokkaa hyvän matkaa kalliimmat...
Itsellä talvipyörissä Kodiaqin 18" vanteet, kun sellaiset sattui löytymään sopivasti "uusina". Nyt vaan ilmeni taas yksi olosuhde, eli kunnon lumipöllykelit, jotka laittoi haikailemaan peltivanteita... Vanteet on koko lailla avonaiset ja varsinkin takavanteisiin kertyy ihan hirveästi paljon lunta, joka sitten sulaa pakkasessakin lämpimiin jarruihin ja jo lyhyen pysähdyksen jälkeen 20 asteen pakkasessa takapäässä kestopysäköintijarru päällä... :(

Tiguanin tiloista: Itselle tuo auto on tilankäytöltään farkkupassatia tilavampi. "Koirien kaksio" mahtuu kyytiin, kun takapenkkejä saa liikuteltua ja silti takapenkkiläisille jää reilusti tilaa ja dieselissä hybridistä poiketen sinne "kaksion" alle välipohjan alle mahtuu vielä kyytiin vaikka mitä :) Sen hattuhyllyn minäkin mapitin ö-mappiin heti, kun auto tuli kotiin. Kaivetaan sieltä sitten, jos vaihtoaikeita joskus ilmaantuu.

Erkka

Yksi vaihtoehto Tiguanin talvirenkaiksi oli 18". Päädyin kuitenkin 17" renkaisiin Nokian R3 kitkoihin, jotka ovat mielestäni hieman 18" renkaita miellyttävämmät ajaa. Makuasioita toki. Kesärenkailla sitten mennään 18 tuumaisilla Tiguanin tehdasasenteisella setillä.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

TOURAN HIGHLINE

Noissa 18" kumeissa ainakin on Tigsun alla melkoinen vaikutus rengaspaineilla. Reilu viikko sitten pohjoisen reissussa tuli jarrujen jäätymisen ohella toinenkin jännitysmomentti tuomaan lisämaustetta talvilomalaisten rentouttamiseksi. Mennessä nimittäin alkoi auto herjata toisen eturenkaan rengaspaineen laskua. Keski-Suomessa sitten pysähdyttiin tuiskussa ja tuulessa kipakan pakkasen kera tarkastamaan paineita. Pieni pelko oli siihen asti, että vuotaako, kun yksi rengas ainoastaan herjasi. No, onneksi se ainoa asia, jonka unohdin lähteissä, eli nostaa paineet (vaikka tarkoitus oli), oli nytkin syynä, varsinkin kun renkaat on laitettu alle plussakeleissä. Toinen eturengas 2,1 ja toinen 2,2. Takana 2,5. Nostin sitten etusiin siinä vaiheessa 2,7 ja taakse 3,1. Matka jatkui. Seuraavana päivänä Sodankylän Seolla vielä kipakammassa pakkasessa vielä varmistus, ja pakkasesta sekä melkoisesta kuormasta johtuen laitoin vielä etupäähän napsun lisää, eli 2,8. Nyt tänään kävin päivällä liikkeellä ollessani laskemassa paineet. Oli muuten 3,0 ja 3,3 ennen pudotusta. Eteen laitoin nyt 2,4 ja taakse 2,6.
Se, minkä tuossa heti huomasi, niin se pintakovuus, mitä tämän auton kohdalla moni on kritisoinut, niin kyllä on läsnä noilla reippailla paineilla 18" renkain, mutta hävisi heti, kun paineita pudotti sen reilu puoli kiloa. Auto ei muuten mitenkään tullut veltommaksi tai huonommaksi ajaa noilla alemmilla paineilla.

Erkka

Hyvin on myynyt Tiguan helmikuun aikana.

"Volkswagen Tiguan -katumaasturin myyntiluvut nousivat hurjasti. Selitys 110 prosentin kasvulukemaan piilee suurelta osin malliuudistuksessa. Vaikutusta on myös sillä, että Tiguanin saa nyt myös lataushybridinä."


https://www.is.fi/autot/art-2000007833005.html
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Touho.52

Tiguan saapunut, on ollut pitkä odotus lokakuulta asti. Hankin kitkat talvirenkaiksi rengasliikkeestä, Michelin X-Ice snow 235/55/18 ja
Vanteet kuvan mukaiset Dezent TA silver 7x18 yhteensä hintaan 1510,00 euroa. Nyt odotellaan myyjän yhteydenottoa koska on mahdollinen luovutus.

Tilauspäivä                5.10.2020
Tuotantopäivä          10.02.2021
Maahantulopäivä      27.02.2021
Tila Auto Suomessa
Rekisterinumero IZJ-
🥱

Erkka

^ Hyvään hintaan olet saanut talvirengassetin. Itsekin haaveilin samanlaisesta sarjasta, mutta päädyin lopulta 17" settiin Nokian R3 215/65 SUV renkailla. Ajomukavuutta painottaen talvella.

Mikä malli Tiguanista tulossa? Ilmeisesti eHybrid, kun toimitukseen meni noinkin kauan aikaa?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy