Golf facelift 2017

Aloittaja pasi61, 25.10.16 - klo:11:01

« edellinen - seuraava »

pasi61

Yli neljän vuosikymmenen ajan markkinoilla ollut Volkswagen Golf uudistuu marraskuun alussa.
Ilmankos myyvät pois v 2016 mallit alennuksella

http://www.iltalehti.fi/autot/2016102522514099_au.shtml


Herr K

Nettitietojen mukaan facelift esitellään ilmeisesti 7.11. alkavalla viikolla. Sisäpuolelle on tulossa ainakin Octaviaankin tuleva 9.2-tuumainen näyttö ja mm. Passatistakin tuttu digitaalimittaristo, joskin molemmat lisävarusteina. Nuohan nähtiin jo e-Golf Touc -konseptissa aiemmin.

http://www.autobild.de/bilder/vw-golf-e-golf-touch-sitzprobe-5521929.html#bild2

Ulkopuolella valot ja puskurit saanevat pienen päivityksen. Katsotaan sitten kuinka onnistuneita ulkoiset muutokset tulevat olemaan...
VW Passat Variant GTE

Herr K

VW Passat Variant GTE

Herr K

Faceliftin kuvia on näköjään jo netissä:

http://www.carscoops.com/2016/11/facelifted-volkswagen-golf-shows.html?m=1

Ulkoiset muutokset ovat aika maltillisia eli ei paljoa poikkea nykyisestä. Tekniikan mahdollisista muutoksista tullee tietoa tänään pidettävässä julkistustilaisuudessa.
VW Passat Variant GTE

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 10.11.16 - klo:06:57
Ulkoiset muutokset ovat aika maltillisia eli ei paljoa poikkea nykyisestä.

Odottiko joku jotain muuta? :)

Onneksi ei sentään nelivalo-lookkia kuten sisarmerkissä. Ihan jeeshän tuo on. Kansanauto.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 10.11.16 - klo:08:36
Odottiko joku jotain muuta? :)

Onneksi ei sentään nelivalo-lookkia kuten sisarmerkissä. Ihan jeeshän tuo on. Kansanauto.

No lähinnä pelonsekaisin tuntein odottelin, että käykö kuten Octavian tapauksessa  ;D "Ihan jees" tosiaan kuvaa hyvin tätä faceliftiä.
VW Passat Variant GTE

eepahoo



Herr K

Täällä vielä lisää kuvia juttua ja kuvia:

http://www.carscoops.com/2016/11/reworked-vw-golf-arrives-with-more-tech.html

Mielenkiintoisin uudistus faceliftissä oli mielestäni uusi 1.5 TSI evo-moottori. Volkkarin mukaan  moottorin Bluemotion-versio (130-heppainen malli) osaa sammuttaa itsensä kokonaan, jos auto rullaa: https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/World-premiere-in-Wolfsburg-Volkswagen-presents-the-new-Golf/view/4205755/7a5bbec13158edd433c6630f5ac445da?p_p_auth=DIKB3TfD

VW Passat Variant GTE

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 10.11.16 - klo:16:42
Mielenkiintoisin uudistus faceliftissä oli mielestäni uusi 1.5 TSI evo-moottori. Volkkarin mukaan  moottorin Bluemotion-versio (130-heppainen malli) osaa sammuttaa itsensä kokonaan, jos auto rullaa: https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/World-premiere-in-Wolfsburg-Volkswagen-presents-the-new-Golf/view/4205755/7a5bbec13158edd433c6630f5ac445da?p_p_auth=DIKB3TfD

No huh huh. Jo se nykyisten MQB autojen vapaalle vaihtaminen on ärsyttävä piirre, en osaa edes arvella miten karsealta tuntuisi jos auto sammuttaa moottorinkin rullatessa eteenpäin.

Autogefuhlin esittelyvideo:
https://www.youtube.com/watch?v=aq2eCk9jLFg

Eli kuten uumoilinkin, tuo oranssi Golf on R-Line malli. Eli normaalissa Confortline ja Highline malleissa erot nykyiseen sukupolveen jäävät aivan marginaalisiksi.  ;D

pikatsu


Gudmund

Onkohan se vaan tätä ikuista muutosvastarintaa, mutta jotenkin toi uuden Golfinkaan keula ei maistu kuvissa kovin hyvälle....ihan kuin siinä ois tulossa vähän takapakkia. Ei toki niin paha kuin Octavia.
Octavia III RS TDI

Herr K

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 11.11.16 - klo:08:34
No huh huh. Jo se nykyisten MQB autojen vapaalle vaihtaminen on ärsyttävä piirre, en osaa edes arvella miten karsealta tuntuisi jos auto sammuttaa moottorinkin rullatessa eteenpäin.

Autogefuhlin esittelyvideo:
https://www.youtube.com/watch?v=aq2eCk9jLFg

Eli kuten uumoilinkin, tuo oranssi Golf on R-Line malli. Eli normaalissa Confortline ja Highline malleissa erot nykyiseen sukupolveen jäävät aivan marginaalisiksi.  ;D

Promokuvissa nähdyistä ainoastaan Variant taisi olla perusmallia, vaikka sekin toki Highline. Ihan perusmallin uudistuksista ei oikein saanut muuta selvyyttä, kuin että led-takavalot ovat vakiona kaikissa malleissa.

Saapa nähdä millainen tuo moottorinsammutustoiminto loppujen lopuksi on. Hieman kyllä arveluttaa myös tuollaisen tekniikan kestävyys sekä hyöty käytännössä, mutta aikahan sen sitten näyttää...
VW Passat Variant GTE

teräksenharmaa

#13
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 11.11.16 - klo:08:34
No huh huh. Jo se nykyisten MQB autojen vapaalle vaihtaminen on ärsyttävä piirre, en osaa edes arvella miten karsealta tuntuisi jos auto sammuttaa moottorinkin rullatessa eteenpäin.

Ainakin Passatin hybridiversiossa tuo coasting toimii niin hienosti, etten keksi oikeastaan mitään valitettavaa siitä, vaikka kuinka kriittisesti asiaa miettisin. Sähkömoottori tietenkin helpottaa näitäkin asioita.

Ulkonäkö on mun mielestä muuttunut niin vähän, ettei siitä kannata edes keskustella - aivan kuten saatoi olettaakin. Teknisesti uudet 1,5 litraiset ovat tietenkin todella mielenkiintoisia ja samoin uuden infotainmentin voisi olettaa olevan hyvän, kun tuo edeltäjänsäkin oli vielä ihan kärkipäätä. Huhut kertovat myös, että kuusivaihteiset DSG:t korvataan seitsemänvaihteisillä. Mitähän laatikkoja nuo ovat?

Tonttu66

Uudessa infotainmentissa on painonappien ja kierrättävän äänenvoimakkuussäätimen tilalla viisi hipaisunäppäintä (Menu, Home, On/Off, Volume+ ja Volume-). Onko tämä uusi infotainment jo jossain mallissa käytössä? Miten mahtaa toimia käsineet kädessä yms.? Muutenhan järjestelmä vaikuttaa edistyneeltä.

https://www.netcarshow.com/volkswagen/2017-golf/
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Antti O

Tuosta 1.5 tsi evo 150hv mallista ei taida vielä olla missään vääntölukemia tiedossa? Luulisi nyt ainakin sen 250nm vääntävän mitä edeltäjänsäkin..

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Antti O - 12.11.16 - klo:16:54
Tuosta 1.5 tsi evo 150hv mallista ei taida vielä olla missään vääntölukemia tiedossa? Luulisi nyt ainakin sen 250nm vääntävän mitä edeltäjänsäkin..

Joo, 250 Nm. Tuossa linkissä, jonka aiemmin laitoin (jos englanti sujuu).

LainaaVolkswagen has enhanced the EA211 TSI engine family; the new turbocharged petrol direct-injection engines celebrate its debut in the Golf. It's roll-out begins with the "1.5 TSI Evo" - a 110 kW/150 PS four-cylinder turbocharged petrol engine with Active Cylinder Management (ACT) and efficient common rail direct injection technology. The new TSI is particularly agile and refined; it develops its maximum torque of 250 Nm at low revs of just 1,500 rpm. NEDC fuel consumption: 4.9 l/100 km (equating to 110 g/km CO2). A BlueMotion version of the 1.5 TSI Evo with 96 kW/130 PS is also in preparation. The NEDC fuel consumption of this version will be 4.6 l/100 km (104 g/km CO2). Among the special characteristics of these high-tech engines are a new combustion cycle (derived from the Miller cycle) and a turbocharger with variable turbine geometry (VTG). The engine develops its maximum torque of 200 Nm at just 1,400 rpm. As a world premiere, the 1.5 TSI Evo with 130 PS also offers an extended coasting function when the engine is deactivated - completely shutting down the TSI when the driver releases the accelerator. Such engine deactivation has only been seen in conjunction with hybrid vehicles up to now, as systems like the electromechanical power steering and the brake servo still need to be supplied with energy even when the Evo motor is switched off. This is the case in the Golf 1.5 TSI Evo with 130 PS; the extended coasting function, which comes as standard, reduces fuel consumption in real-life operation by up to 0.4 l/100 km. Thanks to the coasting function and the other technical innovations, this 1.5 TSI Evo will offer a fuel consumption advantage of up to 1.0 l/100 km, depending on driving style.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

dwntime

Näitä ja Golfin ja Seatin faceliftejä kun kattoo niin vieläkin enemmän ihmetyttää tuo Octavian järkytys..... Alkaa salaliittoteoriat kuulostamaan uskottavila :)

Ihan tyylikkäänä Golf säilyi ja varmasti tulee myymään kuin häkä jatkossakin. Käyköhän niin että Golfin myynti vaan paranee jatkossa kun tuulipukukansa siirtyy Octaviasta tuohon? Veikkaan että Octavina facelift EI MYY enää samalla tavalla. Kyllä tuolla esteettisyydelläkin sentään jokin arvo on halvoissakin tuotteissa.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 12.11.16 - klo:18:16
Näitä ja Golfin ja Seatin faceliftejä kun kattoo niin vieläkin enemmän ihmetyttää tuo Octavian järkytys..... Alkaa salaliittoteoriat kuulostamaan uskottavila :)

Ihan tyylikkäänä Golf säilyi ja varmasti tulee myymään kuin häkä jatkossakin. Käyköhän niin että Golfin myynti vaan paranee jatkossa kun tuulipukukansa siirtyy Octaviasta tuohon? Veikkaan että Octavina facelift EI MYY enää samalla tavalla. Kyllä tuolla esteettisyydelläkin sentään jokin arvo on halvoissakin tuotteissa.

Ei faceliftattu Octavia niin ruma ole etteikö kauppa käy, jos hinta/laatu on kohdallaan. Tekeehän nuo pienemmätkin Skodan mallit kauppaansa, vaikkei nekään mitään kaunokaisia ole. VW:tkin tekee hyvin kauppaansa, vaikka tekee välillä sutta ja sekundaa ja käyttää vähän vilppiä. Taas Italialaiset autot ei meinaa tehdä kauppaa, vaikka ulkonäkö on monessa ihan tyylikäs. Kyllä se brändi on se mikä MYY.

Ritzenhoff

Onko missään kuvia/videoita normaalista faceliftatusta mallista? Täydellistä paskaa Volkkarilta julkaista kuvia ja videoita lähinnä pari kolme tonnia kalliimmasta R-linesta ja sitten jostain GTI:stä. Ketään ei kiinnosta R-linet. Jos sellaisen haluaa, niin sitten kantsii hommata suoraan A3, koska menee silloin samaan hintaluokkaan. Vituttaa tollanen pelleily.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

vwmies

#20
Täällä on lisää tietoa auf Deutsch:

http://www.autozeitung.de/auto-neuheiten/vw-golf-7-gti-facelift-2017-preis-technische-daten


Mit bis zu 245 PS stürmt der VW Golf GTI (2017) auf die linke Spur. Das VW Golf 7 Facelift macht den Kompaktsportler aber nicht nur stärker, sondern auch optisch präsenter.

Parallel zum Golf 7 Facelift betritt auch der VW Golf GTI (2017) die Bühne und richtet sich an alle, die auch im Alltag Sport treiben wollen. Mit der Modellpflege erhält der Kompaktsportler nicht nur die Verbesserungen, er bekommt auch ein zusätzliches Leistungsplus. Schon der Basis-GTI geht ab 2017 mit 230 PS an den Start, der noch etwas weiter oben positionierte VW Golf GTI Performance schickt nun sogar 245 PS an die Vorderräder. Das Power-Update bringt den VW Golf GTI (2017) auf Augenhöhe mit dem bisherigen Performance-Modell. Auch äußerlich wird der GTI-Gedanke mit dem Golf 7 Facelift noch etwas prominenter nach außen getragen und lässt den Kompaktsportler noch aggressiver auftreten. Die untere Chromleiste des Kühlergrills wird beim VW Golf GTI (2017) in Rot ausgeführt und setzt sich bis in die Voll-LED-Scheinwerfer fort, wo sie neuerdings mit zwei charakteristischen Winglets noch stärker ins Auge fällt.

http://www.autozeitung.de/auto-neuheiten/vw-golf-7-facelift-2016-preise-technische-daten?panorama=1

Das Geheimnis ist gelüftet: Erste Fotos zeigen das VW Golf 7 Facelift. Neues Infotainment, neue Motoren und neue Assistenten erwarten uns bei dieser Modellpflege, die im Frühjahr 2017 auf den Markt kommt.
Nur wenige Modelle werden von Auto-Fans so leidenschaftlich geliebt oder gehasst wie der VW Golf. Nichts desto trotz ist er das beliebteste Auto Deutschlands, was sich mit dem VW Golf 7 Facelift (2017), das im Frühjahr Marktstart feiert, vermutlich auch nicht ändern wird. Die ersten Fotos zeigen: In Wolfsburg geht man, wie nicht anders zu erwarten, weiterhin auf Nummer sicher und packt die Auffrischung des Kompakten äußerlich eher behutsam an, denn trotz vieler Neuerungen bleibt sich der VW Golf 7 auch nach dem Facelift optisch treu. Neben neuen Farben und Rädern für den Drei- und Fünftürer, betreffen die Ã,,nderungen an der Karosserie die vorderen Kotflügel sowie Front- und Heckpartie mit neuen Stoßfängern. Vorne ist das Golf-7-Update am ehesten an den neu gestalteten Kühlöffnungen zu erkennen, hinten verraten es die serienmäßigen LED-Rückleuchten. Zum ersten Mal können Golf-Käufer mit dem aktuellen Facelift auch Voll-LED-Scheinwerfer als Extra in der Sonderausstattungsliste ankreuzen. Letztere waren bislang ausschließlich dem Golf GTE und e-Golf vorbehalten. Xenonlicht entfällt ersatzlos. In der Basisausstattung ist der Golf nach wie vor mit Halogenlampen unterwegs, plus LED-Tagfahrlicht. Spielerei in der Vollausstattung: animierte Blinkleuchten

Sarjatuotantoon tulee mm. LED takavalot ja ns. infotainment eli radio käyttöliittymineen menee nykytyyliin uusiksi.

http://www.autozeitung.de/auto-neuheiten/vw-golf-7-facelift-2016-preise-technische-daten/VW-Golf-7-Facelift/n415050/9?panorama=1

Touchscreen-Varianten werden größer. So kann sich der Kunde die für ihn perfekte Display-Größe aussuchen und hat beim Facelift-Golf die Wahl zwischen 6, 5, 8 oder 9,2-Zoll-Screens in der Mittelkonsole. Bedient wird damit das Infotainmentsystem "Discover Pro", die tatsächlich größte Neuerung beim Golf und in der Kompaktklasse. Bedeutet: Die Gestensteuerung feiert Premiere in einem Volkswagen. Näherungssensoren erkennen die Hand vor dem Bildschirm, sodass der Fahrer mit Wisch-Gesten den Radiosender wechseln kann. Noch mehr Digitialisierung bringt das 12,3 Zoll große "Active Info Display", das auf Wunsch das analoge Tacho ersetzt und individuell konfigurierbar ist.

En enää lähde saunajuomien njauttimisen jälkeen kääntämään tätä, mutta parhaimillaan valittavissa on 12,3 tuumainen "Active Info Display" ja mm. radiokanavat vaihtuvat käden "pyyhkäisyllä" = "tunnistus". ;)
Yritetään pärjätä.

Antti O

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 12.11.16 - klo:17:54
Joo, 250 Nm. Tuossa linkissä, jonka aiemmin laitoin (jos englanti sujuu).

Kiitoksia, olin missannut tuon kohdan. Vaikuttaa ihan fiksulta käyttöauton moottorilta.
Itsekin kiinnitin huomiota että noissa mainoskuvissa on R-line paketilla olevat autot, tuskin lienee hirmu isoja muutoksia jos verrataan normi 7 ja 7 faceliftin keulaa?

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 12.11.16 - klo:20:47
Onko missään kuvia/videoita normaalista faceliftatusta mallista? Täydellistä paskaa Volkkarilta julkaista kuvia ja videoita lähinnä pari kolme tonnia kalliimmasta R-linesta ja sitten jostain GTI:stä. Ketään ei kiinnosta R-linet. Jos sellaisen haluaa, niin sitten kantsii hommata suoraan A3, koska menee silloin samaan hintaluokkaan. Vituttaa tollanen pelleily.

Täysin samaa mieltä >:( ja mitä kysymykseesi tulee niin en ole missään kanssa nähnyt ilman R-line pakettia tätä 7.8 mallia
ID.3 Business
Golf VIII

europe

#23
Lainaus käyttäjältä: Cayman - 13.11.16 - klo:11:33
Täysin samaa mieltä >:( ja mitä kysymykseesi tulee niin en ole missään kanssa nähnyt ilman R-line pakettia tätä 7.8 mallia

Tässä Highline farkku ja uutta mallia julkistettaessa ovat aina esillä hyvinvarustellut/erikoisvarustellut versiot merkistä riippumatta.
Ei mikään volkkarin synti.



europe

^^
Ja tosta saa Trendlinen keulan, kun ottaa pois sumarit, maskin- ja puskurin kromilistat + laittaa ledien tilalle 7-Golffin halogeeniumpiot.
;)

vwmies

Iltis tietää jotain suomeksi (ei saameksi  ;D): Näin Volkswagen uudistaa ja digitalisoi koko konsernin menestyksekkäimmän mallin â€"

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001953275.html

Uudessa Golfissa on uutta ulkonäköä, uudet moottorit, uudet kuljettajaa avustavat järjestelmät sekä viimeisimmän sukupolven infotainment-järjestelmät. Käytännössä esimerkiksi Golfin Discover Pro -järjestelmä eleohjauksella on maailman ensimmäinen kompaktin kokoluokan autossa.

Myös digitaalinen mittaristo Active Info Display on saatavilla Golfiin ensimmäistä kertaa.

VW:n mukaan Golf asettaa uudet standardit myös kuljettajaa avustaville järjestelmille tässä kokoluokassa.

Ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla sisältäen myös jalankulkijatunnistuksen, uusi ruuhka-avustin Traffic Jam Assist ja hätätilanneavustin Emergency Assist ovat kaikki uutta tässä kokoluokassa ja lisäävät turvallisuutta merkittävästi.

Uudet moottorit ja uusi 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto

Digitalisaation lisäksi Golf tuo markkinoille täysin uuden TSI-bensiinimoottorin â€" 1,5 TSI Evon, nelisylinterinen turboahdettu moottori sylinterien lepuutustoiminnolla teholuokassa 110 kW (150 hv). NEDC-syklin mukainen polttoaineenkulutus on 4,9/100 km ja CO2-päästöt 110 g/km.

Myöhemmin tätä seuraa BlueMotion-versio teholuokassa 96 kW (130 hv). NEDC-syklin mukainen polttoaineenkulutus on 4,6/100 km ja CO2-päästöt 104 g/km.

Volkswagen ensiesittelee 1,5 TSI Evo 130 hv -moottorin yhteydessä myös laajennetun rullaustoiminnon, jolloin moottori sammutetaan täysin, kun kuljettaja nostaa jalan kaasupolkimelta. Toiminto on tuttu hybrid-malleista mutta otetaan käyttöön ensimmäistä kertaa nyt TSI-bensiinimoottorin yhteydessä.

Rullaustoiminnon avulla saadaan polttoaineenkulutusta vähennettyä todellisessa ajotilanteessa mitattuna 0,4l/100km.

Volkswagen on nostanut myös Golf GTI:n tehoa, uusi versio tuottaa 169 kW (230 hv) ja GTI Performance 180 kW (245 hv). Uusi 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto korvaa vaiheittain vanhan 6-vaihteisen DSG-automaattivaihteiston.

Näin muuttuu Golfin ulkonäkö

Muutetut yksityiskohdat korostavat Volkswagen Golfin ikonista muotoilua. Erityisesti uusi etusäleikkö ja uudet etuvalot luovat Golfista voimakkaamman vaikutelman.

Uudistukset pitävät sisällään myös uudet etu- ja takapuskurit, uudet halogeeniajovalot yhdistettynä led-päivävaloihin, uudet led-ajovalot ja -takavalot sekä uusia värejä, vanteita, sisämateriaaleja, istuinkankaita sekä uuden kojelaudan ja keskikonsolin.


Golf TDI, TSI, TGI, GTD ja GTI -malleissa mukautuvan vakionopeudensäätimen käyttämä sensori on sijoitettu uuteen paikkaan etumaskissa olevan Volkswagen-logon taakse.

Digitaalinen Volkswagen Golf

Volkswagen Golfin uudistumisen huomaa helpoiten sisätiloista ja erityisesti uusista infotainment-järjestelmistä. Volkswagen Golfiin on nyt saatavilla jo Passatista tuttu 12,3 tuuman digitaalinen mittaristo Active Info Display.

Kuljettaja voi itse valita erilaisista profiileista tiedot, jotka näytetään näytössä. Esimerkiksi navigointi-profiilissa nopeus- ja kierrosmittarit siirtyvät sivuille, jotta kartalle jää enemmän tilaa keskinäytössä.

Volkswagen Golfiin on nyt saatavilla täysin uudenlainen eleohjaukseen perustuva 9,2 tuumainen radio- ja navigointijärjestelmä Discover Pro. Discover Pro -järjestelmää voidaan ohjata äänellä, kosketuksella tai sivusuuntaisella eleellä. Discover Pro ja Discover Media -järjestelmissä kosketusnäytön pinta on tehty kokonaan lasista.

Järjestelmän mukana esitellään ensimmäistä kertaa "Home"-toiminto, jolla kuljettajan on aina helppo palata päävalikkoon vain yhtä nappia painamalla. Kuljettajalla on nyt myös ensimmäistä kertaa mahdollisuus itse määritellä mitä toimintoja "Home"-näytöllä näytetään. Eleohjaukseen perustuva Discover Pro on tulossa myös muihin vuonna 2017 esiteltäviin malleihin.

Myös muiden kosketusnäyttöjen koot ovat kasvaneet ja nyt Composition Colour -näytön koko on 6,5 tuumaa ja Composition Media -näytön 8,0 tuumaa.

Volkswagen Golfiin tulee saataville myös langaton lataus, jolloin älypuhelimen lataus onnistuu keskikonsolissa ilman johtoa (Qi-stadardin täyttävät älypuhelimet). Viimeisimmän sukupolven infotainment-järjestelmät sisältävät myös Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto -älypuhelinliitännät.

Jo yli neljän vuosikymmenen ajan Volkswagen Golfin teknologia on kuvastanut autoilun maailmaa. Osittain Golfinkin ansiosta esimerkiksi autojen turvallisuusjärjestelmät kuten ABS-jarrut ja elektroninen vakautusjärjestelmä (ESC) tulivat kaikkien ulottuville eivätkä jääneet harvojen etuoikeuksiksi.

Volkswagen Golf on ollut ensimmäisiä kompaktin kokoluokan autoja, joissa on mukautuva vakionopeudensäädin (ACC), ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla, kaistanpitoavustin, kuolleesta kulmasta ilmoittava avustin, pysäköintiavustin ja liikennemerkkientunnistus.

Uudistunut Golf jatkaa tätä perinnettä. Golfiin on nyt saatavilla myös ruuhka-avustin Traffic Jam Assist jalankulkijatunnistuksella ja hätäjarrutustoiminnolla sekä perävaunun peruutusavustin Trailer Assist ja hätätilanneavustin Emergency Assist.


Ruuhka-avustin Traffic Jam Assist on askel lähemmäksi autonomista ajamista. Toimiakseen ruuhka-avustin tarvitsee mukautuvan vakionopeudensäätimen ja kaistanpitovahdin. Ruuhka-avustin seuraa automaattisesti edellä ajavaa liikennettä ja kuljettajan tarvitsee vain pitää phjauspyörästä kiinni ja järjestelmä tekee ohjausliikkeitä kaistaviivojen mukaisesti.

Järjestelmä käyttää itsenäisesti jarrua ja kaasua, ja auto myös lähtee liikkeelle automaattisesti, kun edellä ajava auto lähtee liikkeelle.

Ensimmäiset uudet Volkswagen Golfit saapuvat Suomeen keväällä 2017. Hintoja ei ole vielä vahvistettu.

10 faktaa uudistuneesta Golfista

1. Volkswagen esitteli samalla kertaa Golf Hatchbackin sekä Golf GTI:n, Golf GTE:n ja Golf Variantin.

2. "Discover Pro" -infotainment-järjestelmä eleohjauksella tekee ensiesiintymisensä ja kertoo myös Volkswagenin tulevaisuudesta

3. Kaikki infotainment-järjestelmät on uusittu ja samalla kertaa kosketusnäyttöjen koot ovat kasvaneet

4. Online-palveluiden valikoima on kasvanut, "Guide&Inform" ja "Security&Service" -palvelut ovat nyt saatavilla navigointijärjestelmällä varustettuihin malleihin

5. Kuljettajaa avustavien järjestelmien määrä kasvaa ja saatavilla on nyt mm. ruuhka-avustin Traffic Jam Assist ja hätätilanneavustin Emergency Assist

6. Uuden sukupolven TSI-moottori: 1,5 TSI Evo 110 kW (150 hv) sylinterien lepuutustoiminnolla tekee ensiesiintymisensä Golfissa

7. Golf GTI saa lisää tehoa: 169 kW (230 hv) standardimallissa ja 180 kW (245 hv) GTI Performance -mallissa

8. Uudelleenkehitetty 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto korvaa vähitellen 6-vaihteisen DSG-automaattivaihteiston

9. Uusi ulkonäkö edessä ja takana uusin etu- ja takapuskurein, sekä vakiona olevat led-takavalot sisältävät Highline-varustelutasossa myös dynaamiset suuntavilkut

10. Led-ajovalot korvaavat xenon-ajovalot kaikissa Golf ja Golf Variant -malleissa
Yritetään pärjätä.

Atro

Yrittänyt kaivaa tietoa mutta en ole löytänyt: tuleeko Variantiin vihdoin sähköinen takaluukku?

Peeke

Onkohan runkogeometriat variantin osalta säilyneet samana, ajattelin josko olisi mahdollista saada päivitettyä ainakin nuo 90-lukulaiset takavalot uusiin. Ajovaloumpiot luultavasti tuottavat enemmän päänvaivaa ja rahanmenoa, mutta takapäänkin päivitys olisi iso harppaus.

lari


Ritzenhoff

Myös pure white väri muuttuu maksulliseksi ainakin saksassa. Rahastetaan vähän lisää sieltä sun täältä päästötappioita.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy