Passat B8:lle kameratolppa varoitin (Carnet löytyy)

Aloittaja passo_s, 02.06.17 - klo:20:55

« edellinen - seuraava »

passo_s

Miten uuteen Passattiin saa navigaattorille löaitelktua kameratolppa varoittimen? Passatin alta väistyvässä autossani on auton oma TomTom pohjainen navi joka on säästänyt lompakkkoani useasti. TomTomiin sai ilmaiseksi kameratolppa varoittimen ladattua ja lositavasti toimii, radio hiljenee ja TomTom huudattaa auton kajarien kautta äänekästä piippausta kun tolppa on tulossa. En ole saanut yhtään kameratolppa sakkoa.

Mika2


spr

Olikin yllättävän kivuton operaatio. Itse latasin ensin .csv -filen ("Download as POI") tuolta: https://poiplaza.com/?p=download&d=851&lstpg2=sdb&lstpg=

Sen jälkeen tietokoneella Car-net:in kautta ("Omat eri­kois­koh­teet (PPOI)" ja sieltä "Lisää"-nappulan takaa avautui sivu josta saa uploadata tiedoston, ja lisätä siihen ikoninkin).

Sit autoon ja WLAN-hässäkät käyntiin. Menu-->Car-net ja sieltä muistaakseni "Päivitä" (se maapalloikoni jossa on nuoli alaspäin). Hetken aikaa raksuteltuaan auto sanoi että yksi paketti on päivitettävissä, rasti siihen ruutuun ja oikeasta yläkulmasta että Lataa.

Oikeastaan ainut hassu vaihe oli, että sen jälkeen kun lataus on tehty, piti navigaattorin puolella käydä vielä valitsemassa että mitä omia erikoiskohteita auto näyttää. Sieltä piti erikseen valita se Nopeuskamerat :ksi nimeämäni kameradatapaketti. Ja huomasin vielä että jos pakettia muokkaa (askartelin paremmin erottuvan ikonin - vinkiksi että ihan perusvaaleansinistä ikonia ei kannata laittaa, vaan siihen kannattaa tehdä selkeä ääriviiva. Laitankin itse virittelemäni ikonin tähän oheen) - niin pitää käydä uudelleen valitsemassa ao. POI-tyyppi näkyviin.

Mutta sitten pro-tehtävä osaavammille. Autoa luovuttaessa myyjä kertoi jonkun heidän asentajistaan saaneen navigaattorin jopa hälyttämään kameroista. Kukas tietää miten sen saisi tehtyä?


upload pictures


Mika2

Jaoin tämän linkin jo toisessa ketjussa, mutta laitetaan tännekin, kun edellä on kyselty miten navin saa antamaan äänimerkin:

http://mikakoivisto.blogspot.fi/2017/07/volkswagen-discover-pro-ja-kameratolpat.html

Kameratolppien lisääminen Volkswagenin Discover Pro -navigaattoriin. Navigaattori antaa äänimerkin lähestyttäessä kameratolppaa.

akk

Päteekö nämä ohjeet myös muussa kuin Pro-mallissa ? Car-Net, onko tuo maksullinen palvelu ?
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

spr

Aivan mahtavaa, suurkiitokset! Voin vahvistaa, että toimii ainakin MY2018 Discover Medialla, eli ei tarvitse olla Pro.  8)

Näillä ohjeillahan ei Car-net:iä tarvita lainkaan, mutta maksuton se on ainakin ekat 3 vuotta auton hankinnasta.

Karmat

Tein ohjeen mukaan mutta etsii ja etsii mutta mitään ei löydä.  ::)

MY2018 Discover Media Pro

EetuX

Lainaus käyttäjältä: Karmat - 22.07.17 - klo:13:12
Tein ohjeen mukaan mutta etsii ja etsii mutta mitään ei löydä.  ::)

MY2018 Discover Media Pro

Minulla kävi keväällä POI tietoja päivittäessäni samoin. Laitteeni on 2015 Discover Media Pro. Vertasin muistikorttia joskus aiemmin tekemääni korttiin ja huomasin, että kortilla on eri kansiorakenne. Se miten ne olivat erilaiset en pysty sanomaan, koska en löydä tähän hätään ko. kortteja. Olettaisin kuitenkin, että jos kortilla olevan MIB2HIGH kansion sisällön kopioi jonkun toisen kortin juureen, niin päivitys voisi onnistua. Keväällä tutkin niitä metainfo2 tiedostoja ja päättelin että tämä voisi olla toimiva menetelmä.

Herr K

Kiitos Mika2:lle hyvästä ohjeesta. Ohjeen mukaan sain päivitettyä kameratiedot Discover Mediaan. Täytyy vielä käydä koeajolla katsomassa toimivatko nyt myös ilmoituksetkin kameroista.
VW Passat Variant GTE

akk

^ Kiitos myös täältä, kaikki meni kohtuullisen kivuttomasti, ja toimii  :D  Asennettu perus Discover Mediaan
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

akk

Lainaus käyttäjältä: akk - 25.07.17 - klo:19:14
^ Kiitos myös täältä, kaikki meni kohtuullisen kivuttomasti, ja toimii  :D  Asennettu perus Discover Mediaan

Niin tuo laite taitaa olla minulla Composition Media.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Sf

^ onko sulla ihan tavallinen muistikortti käytössä?

Itsellä ei jostain syystä onnistu tuo muistikortilta nopeuskameroiden päivitys, vaikka olen seurannut näitä täällä olleita ohjeita.
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

kt

Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

akk

Lainaus käyttäjältä: Sf - 25.07.17 - klo:20:04
^ onko sulla ihan tavallinen muistikortti käytössä?

Itsellä ei jostain syystä onnistu tuo muistikortilta nopeuskameroiden päivitys, vaikka olen seurannut näitä täällä olleita ohjeita.

Ihan tavallinen 2 GB:n kortti. Se oli alustettu FAT16 - tiedostojärjestelmään.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

fleetwood

2016 Discover Pro. Meni ihan ohjeen mukaan, mutta muistikortille piti todellakin laittaa vain MIB2HIGH-hakemiston sisältö ja sen jälkeen auto suostui lataamaan tolpat.

Kiitos vinkeistä!
Passat GTE Variant

finnman

Mikalle syvä kumarrus  ;)  Hyvin toimii.

Kysymys: Joidenkin pönttöjen kohdalla varoitus tulee hiukan liian myöhään. Voiko varoitusta säätää aikaisemmaksi?

akk

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 26.07.17 - klo:08:04
2016 Discover Pro. Meni ihan ohjeen mukaan, mutta muistikortille piti todellakin laittaa vain MIB2HIGH-hakemiston sisältö ja sen jälkeen auto suostui lataamaan tolpat.

Kiitos vinkeistä!

Jep kortti pitää olla muuten tyhjä. Tuon hakemiston lisäksi "juureen" tuli yksi tiedosto (olisko ollut sitä kamera kuvaketta varten ?)
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

foxnen

Hienoa, noilla ohjella meni heittämällä sisään. Minulla oli lisäksi tuo kameratolppakuva juuressa.  ;D
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Sf

Kokeiltu kahdella eri muistikortilla. Muistikortti alustettu fat32 tiedostojärjestelmään. (Oletus). Edetty mikan ohjeiden mukaan ja saatu tiedostot muodostettua VW:n sivuston kautta. Siirretty muistikortin juureen koko paketti ja myöskin pelkkä  mib2high-hakemisto. Välillä tietenkin alustettu kortti.

Kortti sd2-korttipaikkaan ja eteneminen täällä olleiden ohjeiden mukaan. Vikailmoitus:" vika, tietoja ei saatavissa. Ohjelmiston päivittämiseksi laita sisään tietoja sisältävä lähde tai tarkasta lähde"

Niin ja olen koittanut sekä .csv että .gpx-muotoja.

Olisko kenelläkään ideoita, mistä voisi johtua?
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

kt

No koitahan mitä tuo sd2-korttipaikka tykkää, jos siirrät sen Navin muistikortin siihen kokeeksi. Tai kokeile, hyväksyykö se vaikkapa musiikkia sisältävää muistikorttia siinä sd2- paikassa?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Sf

Navigaattorin mallini on discover media. Kun navin muistikortin laittaa sd2-korttipaikkaan, tulee näytölle teksti, että sisältää navigointitiedostoja. Tätä ilmoitusta ei tule muiden muistikorttien kanssa.

Olisko niin, ettei tähän malliin käy kun alkuperäinen VW muistikortti karttatietojen siirtoon?
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Sf - 26.07.17 - klo:22:22
Navigaattorin mallini on discover media. Kun navin muistikortin laittaa sd2-korttipaikkaan, tulee näytölle teksti, että sisältää navigointitiedostoja. Tätä ilmoitusta ei tule muiden muistikorttien kanssa.

Olisko niin, ettei tähän malliin käy kun alkuperäinen VW muistikortti karttatietojen siirtoon?

Onko sulla siis muistikortin juuressa siis metainfo2.txt tiedosto ja PersonalPOI hakemisto eikä mitään muuta juuressa?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

kt

Lainaus käyttäjältä: Sf - 26.07.17 - klo:22:22
Navigaattorin mallini on discover media. Kun navin muistikortin laittaa sd2-korttipaikkaan, tulee näytölle teksti, että sisältää navigointitiedostoja. Tätä ilmoitusta ei tule muiden muistikorttien kanssa.

Olisko niin, ettei tähän malliin käy kun alkuperäinen VW muistikortti karttatietojen siirtoon?

Myös minulla on Touranissa Discover Media - "soitin". Minulla on kuitenkin Navi-muistikortti paikassa sd2 vakituisesti ja mp3-soittokappaleita sisältävä tavallinen muistikortti vakituisesti paikassa sd1.

Poi-tiedostot tuon em. ohjeen kautta olen siirtänyt siis sd1-muistipaikan kautta, jolloin ne on ongelmitta imuroitu sisään. Otin siis soittomuistikortin väliaikaisesti siitä pois ja käytin tätä POI-tiedot sisältävää korttia siinä slotissa ja kun POI-tiedot oli imuroitu, niin laitoin mp3-kortin takaisin.

Voisiko olla niin, että sinulla on tuo Navi-kartan sisältävä muistikortti "väärässä paikassa"??  Eli ilmeisesti sinun pitäisi ensin päivittää kartat sisään sd2-paikassa ja jättää Navikortti siihen. Ja sitten alkaa päivittää vasta POI tietoja sd1-paikan kautta.?
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

EetuX

Lainaus käyttäjältä: Sf - 26.07.17 - klo:19:58
Kokeiltu kahdella eri muistikortilla. Muistikortti alustettu fat32 tiedostojärjestelmään. (Oletus). Edetty mikan ohjeiden mukaan ja saatu tiedostot muodostettua VW:n sivuston kautta. Siirretty muistikortin juureen koko paketti ja myöskin pelkkä  mib2high-hakemisto. Välillä tietenkin alustettu kortti.

Kortti sd2-korttipaikkaan ja eteneminen täällä olleiden ohjeiden mukaan. Vikailmoitus:" vika, tietoja ei saatavissa. Ohjelmiston päivittämiseksi laita sisään tietoja sisältävä lähde tai tarkasta lähde"

Niin ja olen koittanut sekä .csv että .gpx-muotoja.

Olisko kenelläkään ideoita, mistä voisi johtua?

Mib2high on Discover media pro:n POI -kansio. Voisiko Mib2tsd -kansio olla toimiva Discover mediassa?

Sf

No niin, pitkäjänteisyys palkittiin ;D

Muistikortin juuressa siis metainfo2.txt ja personalpoi ( sisältää mib2de, mib2high ja mib2tsd).

Nyt auto tunnisti ja ilmoitti muistikortin sisältävän navigaatiotietoja. Päivittää piti kuitenkin eri reittiä, jotta onnistui:

infotainment järjestelmän menu>asetukset>tietoa järjestelmästä>ohjelmiston päivitys

Tätä kautta onnistui. Kiitos kaikille avusta!
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

akk

^ Hienoa että onnistui  :) Itse asiassa kortti kelpasi suoraan myös uuden suberbin soittimeen ilman hikotteluja. Lukiko laiteesi loppujen lopuksi siis SD1 vai SD2- korttipaikasta ? Itsellä navigointikortti on paikassa 2 ja tiedot piti lukea sisään paikasta 1.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Sf

Tiedot onnistuivat siirtää lopulta muistikorttipaikka kakkosesta. Ykköspaikassa on itselläni se navin kortti.
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Sf - 27.07.17 - klo:17:08
No niin, pitkäjänteisyys palkittiin ;D

Muistikortin juuressa siis metainfo2.txt ja personalpoi ( sisältää mib2de, mib2high ja mib2tsd).

Nyt auto tunnisti ja ilmoitti muistikortin sisältävän navigaatiotietoja. Päivittää piti kuitenkin eri reittiä, jotta onnistui:

infotainment järjestelmän menu>asetukset>tietoa järjestelmästä>ohjelmiston päivitys

Tätä kautta onnistui. Kiitos kaikille avusta!

Mulla oli sama ongelma uudemman kartan päivityksessä... sillä näyttää olevan tosiaan väliä mistä valikosta päivityksen käynnistää, ainakin joissain autoissa (mulla MY15 eli aika alkupään Passatteja).
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

akk

^ Näin varmaan. Oma auto on todenäköisesti MY16 (luovutettu joulukuu -15), ja ohjekirja on Composition Media  / Discover Media (Gen II) - laitteelle.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy