Citroën C4 Cactus

Aloittaja Jarde, 21.05.14 - klo:23:12

« edellinen - seuraava »

bowtie81

vaikutti äkkiseltään mielenkiintoiselta, edullinen hinta, automaatti ja ulkonäkö joka sopivalla väriyhdistelmällä on ihan hieno.. Mutta mutta, aika halpoja ratkaisuja siellä täällä, "automaatti" onkin kamala robotti, ajettavuus ei saata olla saksalaiseen tyyliin tottuneelle mikään autuus.. näiden faktojen myötä epäilen, että myös jm-arvo laskee kuin lehmän häntä, joten ehkä ei ole omalla rahalla ostavalle keskituloiselle fiksuin valinta.

Tässä vähän jäitä hattuun antava artikkeli: http://www.telegraph.co.uk/motoring/car-manufacturers/citroen/10920001/Citroen-C4-Cactus-review.html

nemos

Auto Motor und Sportin vertailussa oli perusdieselit C4 Cactus, Renault Captur ja Peugeot 2008. Loppupisteissä käytännössä tasatulos pistein 471, 469 ja 467. Peugeotiin verrattuna C4 Cactus oli meluisampi, jousitukseltaan mukavampi ja jarruiltaan tehokkaampi.

C4 Cactus on näistä se muotoilultaan kiinnostavampi, mutta yksityiskohdissa säästö näkyy. Esim. takaselkänoja on 1-osainen, takasivuikkunat avautuvat saranalla raolleen takaosastaan, käyntinopeusmittari ja matkustajan puolen tuuletussuutin puuttuvat.
Volvo XC60 T8 Inscription

Huikko

Citroënin ostaminen uutena omalla rahalla on taloudellinen itsemurha. Mallista riippumatta. On aina ollut ja tulee aina olemaan. Tai no jos autoa pitää 50 vuotta, niin alkaa arvo nousemaan sitten pikkuhiljaa, mutta ihan pohjalla se on pitkään ennen sitä.

Tosin minkään auton ostaminen uutena ei ole mikään lottovoitto. Golfilla on ajettu 10kk ja hyvitystarjoukset kertovat että jopa kolmasosa on auton arvosta kadonnut. Ja tämä on trendline perusvarusteilla, joka pitää hintansa parhaiten.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 04.07.14 - klo:00:56
...Tämäkin on yksi Trabantilla ajelun hienouksia. Ihmiset hymyilevät ja näyttävät peukkua. Näen Cactuksessa tässä suhteessa samaa yksilöllisyyttä nykyaikana. Golfilla voin vaikka ajella alasti hiukset tulessa ja kukaan ei huomaa mitään tavallisuudesta poikkeavaa.
....

Kiitos tästä mestaripostauksesta, sainpahan hyvät naurut esim tuosta lainaamastani kohdasta. Selvää PäivänParasPostaus ainesta, mutta totean sen nyt vain täällä kun olen hieman myöhässä.

Postauksessa hyvät perustelut Cactuksen hankkimiselle, ja noin se pitää ollakin. Ei tällaista autoa voi oikein hankkia jos tavoittelee rata-ajoominasuuksia, pitkiin työmatkoihin työajokkia, tms. Mutta letkeään elämäntyyliin ja kohtuukäyttöön, kyllä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Zego

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 14.07.14 - klo:21:14
Citroënin ostaminen uutena omalla rahalla on taloudellinen itsemurha. Mallista riippumatta. On aina ollut ja tulee aina olemaan. Tai no jos autoa pitää 50 vuotta, niin alkaa arvo nousemaan sitten pikkuhiljaa, mutta ihan pohjalla se on pitkään ennen sitä.

Tosin minkään auton ostaminen uutena ei ole mikään lottovoitto. Golfilla on ajettu 10kk ja hyvitystarjoukset kertovat että jopa kolmasosa on auton arvosta kadonnut. Ja tämä on trendline perusvarusteilla, joka pitää hintansa parhaiten.
Tuo nyt kyllä ei pidä lainkaan paikkansa jos rahassa mitataan, ja miksi ei mitattaisi koska prosenteilla ei voi maksaa. Eniten häviää taloudellisesti luksus/premium/suuren kokoluokan-autojen ostajat, näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Vähiten häviää euroissa kun ostaa pienen auton.

Cactuksesta, todella paljon positiivisia koeajoraportteja ilmaantunut, 4/5 ja 5/5 tähteä, hienoa että joku auto edelleen herättää tunteita ja ihastusta! Liian tylsäksi on automaailma mennyt, etenkin VW-konsernin autot eivät ole säväyttäneet juuri millään tasolla (esim. laatu/ajettavuus/nerokkaat ratkaisut puuttuvat) mutta siihenkin luulen että on lähitulevaisuudessa tultava muutos jos tahtovat oikeasti maailman suurimmaksi (kaikki lokerot valloitettava).

Waltsu83

^ Olet tuossa tavallaan oikeassa, mutta kyllä merkin valintakin vaikuttaa aika pirusti jälleenmyynti arvoon.
Ostin muistaakseni vuonna 2004 Peugeot 407 V6 3.0 uutena. Uutena auto maksoi kaikkineen varusteineen
42 000 â,¬. 270 000 km myöhemmin auton arvo oli saksalaisiin vaihdattessa 5000-6500 â,¬ eli melkoisesta arvonalenemasta
puhutaan.

Myyjä sanoi, mikäli minulla olisi ollut saman vuotinen ja samoilla kilometreillä oleva perus Audi A4 niin hän olisi pystynyt hyvittämään 16-18 000 â,¬ autosta. Eli auto meni käytännössä ilmaiseksi eteenpäin.

Isäukon 607 Peugeot V6 3.0 kaikilla mausteilla maksoi jotain lähelle tai yli 60 000 â,¬ ja vuosia myöhemmin ajettu oli 290 000 km. Uuteen Volvoon S80 hyvitys vanhasta autosta oli 11 000 â,¬. Tämäkin summa tosin, kun kerran automyyjä asui porukoiden naapurissa.

Oli Cactus kuinka hieno tahansa ja erikoinen niin se ei todellakaan tarkoita sitä, että vaihtoarvo olisi saksalaisten tai Toyotan tasolla.

Erilainen peli tuo Cactus... En itselle ostaisi, mutta varmasti ymmärrän miksi joku tuollaisen ostaa. Volkkarit, Skodat yms. on niin h*lvetin kuivia sisältä.
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Huikko

Koeajovideoita ja kuvia. Kuvattu Ruotsissa Spångan Citroën Centerissä eilen.
https://www.facebook.com/photo.php?v=689056424483156
https://www.facebook.com/photo.php?v=689057214483077
https://www.facebook.com/photo.php?v=689057964483002
https://www.facebook.com/photo.php?v=689057214483077











Kuvissa 17" Shine Bright -varustetason vanteet ja 16" Shine-varustetason vanteet.
Päällimmäisenä jäi mieleen yllättävä hiljaisuus, ollaan ihan octavian tasolla sataseen saakka ja sitten vilkun merkkiääni joka on liian voimakas. ETG6-laatikko toimii kevyemmässä cactuksessa paremmin kuin Grand Picassossa. Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus, suosittelen käymään koeajolla, kun näitä saadaan tännekin.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Jarde

Tuo Punainen sisällä oleva auto on siis Shine Bright varustetaso? Ja siinä nuo harmaat vanteet sitten nimenomaan ne mainitut Cross harmaat koossa 17"? Jos noin on niin, mitkäs vanteet nuo sitten ovat, jotka ovat sitten melkein kaikissa esitekuvissa ja myös tossa kuvassa, missä noita eri värejä esitellään. Siis kromia mustalla pohjalla.

Tota Shine Bright mallia ei minusta ekoista hinnastossa ollut. No siinä näköjään saa sitten Shineen verrattuna eri vanteet, jonkin värin yhteydessä eriväriset bumpit ja vielä logon c-pilariin. Ja kaikki tämä alle tonnin :)

Mikä pannu sulla oli tuon koeajoauton keulalla?
Oliko Ruotsalaisilla tietoa Bensaturbosta ja automaatista?

maileri

Kiva, että Citikka uskaltaa vielä tehä persoonallisia autoja toisin kuin monet muut.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: maileri - 24.07.14 - klo:00:27
Kiva, että Citikka uskaltaa vielä tehä persoonallisia autoja toisin kuin monet muut.

Tuo tuntuu menevän pikkasen sykleissä. Ensin tehdään "erikoisempi" generaatio autoja. Suuri yleisö ei erikoisuutta arvosta ja seuraava generaatio on taas tavanomaisempi. Jos vaikka tätä "C4"-segmentin lähihistoriaa kattelee (juu tiedän, että Cactus on lähemminkin C3):
- Xsaralla pelattiin varman päälle. Samanlainen kun kaikki muutkin kilpailijat.
- Ensimmäinen C4 oli ufon näköinen eikä rattikaan kääntynyt normaalisti. (kaunis auto IMHO)
- Toinen C4, takaisin perus Golffikopioksi
- Cactus, taas jotain eksoottista

Onhan noilla tietysti sitten ne DS:t, mutta niitä koittavatkin vivuta jonnekin Audin kilpailijaksi, ei VW:n.

Huikko

Lainaus käyttäjältä: Jarde - 24.07.14 - klo:00:17
Tuo Punainen sisällä oleva auto on siis Shine Bright varustetaso? Ja siinä nuo harmaat vanteet sitten nimenomaan ne mainitut Cross harmaat koossa 17"? Jos noin on niin, mitkäs vanteet nuo sitten ovat, jotka ovat sitten melkein kaikissa esitekuvissa ja myös tossa kuvassa, missä noita eri värejä esitellään. Siis kromia mustalla pohjalla.

Tota Shine Bright mallia ei minusta ekoista hinnastossa ollut. No siinä näköjään saa sitten Shineen verrattuna eri vanteet, jonkin värin yhteydessä eriväriset bumpit ja vielä logon c-pilariin. Ja kaikki tämä alle tonnin :)

Mikä pannu sulla oli tuon koeajoauton keulalla?
Oliko Ruotsalaisilla tietoa Bensaturbosta ja automaatista?

Punainen on Shine ja nuo harmaat ovat 16" Square-vanteet. Ne kaikissa mainoskuvissa olevat ja koeajoautossa olleet ovat Shine Bright 17" vakiovanteet. Koeajoauto oli 92 heppainen diesel + ETG6. Bensaturboon ei ole tulossa automaattia ruotsalaistenkaan mukaan. Mutta 2015 tulee BlueHDI100 airdream 15" erikoiskevyillä vanteilla ja ETG6-askilla. Sen EU maantiekulutus on ilmoitettu jo ruotsinkielisessä esitteessä 2,9l/100km.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Huikko

#41


Shine Bright vakiovanteet 17", saa myös täysin mustana.



Shine vakiovanteet 16", saa myös täysin mustana.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Antero

Kyllä tämä täytyy käydä koeajamassa aikanaan. Tuo on kyllä harmillista, että etupenkit muuttuvat tavanomaisiksi manuaalivaihteiston kera. Erittäin piristävä poikkeus jokatapauksessa niin tylsään nykypäivän autoteollisuuteen. Myös uusi Kia Soul vetoaa itseeni, vaikka varmasti monen mielestä se on susiruma ja outo möhkäle. Minusta siinä on kuitenkin paljon samaa hauskuutta kuin tässä Cactuksessa, vaikka huomattavasti perinteisempiä ratkaisuja siinä onkin ja hintaakin enemmän. Luulen, että tämäntyyppiset autot ovat enemmänkin nuorten autoilijoiden mieleen, mutta nuorilla ei ole rahaa uuden auton hankintaan ja se näkyy myyntitilastoissakin.

Huikko

2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Antero - 25.07.14 - klo:10:45
Tuo on kyllä harmillista, että etupenkit muuttuvat tavanomaisiksi manuaalivaihteiston kera.


Kuvien perusteella näyttäisi että penkit ovat itseasiassa samanlaiset manuska- ja tomaattiautossa, mutta automaatissa niiden välissä on lisäpala. Lisäpala näyttää olevan kohollaan joten tasainen penkki tuo ei ole, ja vaikutus koko hommalla marginaalinen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Huikko

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.07.14 - klo:18:45
Kuvien perusteella näyttäisi että penkit ovat itseasiassa samanlaiset manuska- ja tomaattiautossa, mutta automaatissa niiden välissä on lisäpala. Lisäpala näyttää olevan kohollaan joten tasainen penkki tuo ei ole, ja vaikutus koko hommalla marginaalinen.

Totta, mutta ulkonäöllinen ja fiilikseen vaikuttava vaikutus on suuri. Istuin molemmissa sisällä ja tuo sohvallinen tuntuu avarammalta. Se riittää. Tämä on auto jonka asioita on ostajaehdokkaille ihan turha järkiperusteilla perustella. Järjellä ostetaan golf tai auris, eikä cactusta oli etusohvaa tai ei.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Rooivalk

Uudessa Tekniikan Maailmassa luki, että apparin puolella ei ole tuuletussuutinta ja saattaa ikkuna sen takia huurtua sopivilla keleillä. Kyllä minä ymmärrän pyrkimyksen säästää painossa ja kustannuksissa, mutta tässä on taas sitten menty oikein komeasti pitkäksi.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 26.07.14 - klo:19:15
Totta, mutta ulkonäöllinen ja fiilikseen vaikuttava vaikutus on suuri. Istuin molemmissa sisällä ja tuo sohvallinen tuntuu avarammalta. Se riittää. Tämä on auto jonka asioita on ostajaehdokkaille ihan turha järkiperusteilla perustella.


OK.
Enpä osannut vielä asettaa ajatuksiani sitikka fiilikseen oikein tuon osalta, vaan menin sotkemaan järkeä mukaan  ;D.
10v takainen lyhyt Xsara omistukseni ei vielä näköjään opettanut tavoille.



VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Huikko

#48
Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 26.07.14 - klo:21:58
Uudessa Tekniikan Maailmassa luki, että apparin puolella ei ole tuuletussuutinta ja saattaa ikkuna sen takia huurtua sopivilla keleillä. Kyllä minä ymmärrän pyrkimyksen säästää painossa ja kustannuksissa, mutta tässä on taas sitten menty oikein komeasti pitkäksi.

Tämä on urbaani legenda joka tulee jäämään suomalaisen kalloihin. Se johtuu vain siitä että TM:n toimittajat eivät löytäneet sitä suutinta.
Kyllä siellä sellainen on. Kuvassa numerolla 2. TM on myös ainoa lehti joka tällaisesta "puutteesta" on osannut raportoida.

2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

nemos

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 26.07.14 - klo:22:06
Tämä on urbaani legenda joka tulee jäämään suomalaisen kalloihin. Se johtuu vain siitä että TM:n toimittajat eivät löytäneet sitä suutinta.
Kyllä siellä sellainen on. Kuvassa numerolla 2.

"Suunnattava ja suljettava päätysuutin" puuttuu kyllä matkustajan puolelta
Volvo XC60 T8 Inscription

mol

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.07.14 - klo:21:59
10v takainen lyhyt Xsara omistukseni ei vielä näköjään opettanut tavoille.

Xsara olikin vaan ihan tavallinen auto. Siinä ei ollut mitään "Citroenismejä" tms erikoisuuksia.

Huikko

Lainaus käyttäjältä: nemos - 26.07.14 - klo:22:12
"Suunnattava ja suljettava päätysuutin" puuttuu kyllä matkustajan puolelta

Kyllä mutta kuljettajan puolen suutintakaan ei saa suunnattua lasille. Huurteenpoistosuuttimet nyt kuitenkin ovat autossa molemminpuolin, toisin kuin TM väittää.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Huikko

2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Jarde

Saattaa se TM silti olla oikeassa tästä lasin huurtumisesta. Kyllä sitä on talvikeleillä monet kerrat joutunut suuntailemaan sivulaseille ilmavirtaa välillä jalkojen ja välillä tuulilasin kustannuksella. Aika vähän noista varsinaisista sivulasin suuttimista sitä ilmaa tulee. On se Cactus vaan silti niin kiva, että kyllä sillä saattaisi vähän sivusit huurteessakin ajella :) Ehkäpä joku on kuitenkin asiaa pohtinut....

bowtie81

kivan oloinen auto toki, mutta muutama käytännön asia epäilyttää.

Ovien tiivistys näyttää tässäkin siltä, ettei ovea kierrä tiiviste, eli oven välit aina kurassa. Harvassa autossa tuo on kunnolla toteutettu.

Lisäksi epäilyttää noiden ovien pehmusteiden toimivuus, näin videon tehtaalta missä ne painetaan kiinni peltiin jollain klipseillä. Eli kura pääsee niiden taakse, ja hinkkaa maalin pilalle -> ruostuu. Lisäksi kura ja muu roska jää sinne muhimaan ja auton pesun jälkeen sieltä valuu likaista vettä pitkin ovea.

Keulassa on myös iso alue maalattua peltiä/muovia, eli kiveniskemille altista aluetta on paljon.

Onko polttimot vaikeat vaihtaa kun umpiot ovat syvällä?

Onko nuo robottilaatikot maineeltaan millasia, eikös citikassakin ollut aika lyhyt takuuaika?

Siinä muutamia käytännön ongelmia joita tulee mieleen. Asioita jotka ei merkkaa mitään varmaan valtaosalle käyttäjistä jotka vaihdattaa polttimot huollossa ja pesettää autonsa harjakoneessa välittämättä pikku nyansseista. Itse taas tarkastelen kriittisesti pienempiä yksityiskohtia, ei saisi paljoa olla heikkouksia jotta auto täyttää omat tarpeet.

Huikko

Teksti sisältää sarkasmia. Nautittava varoen, ettei aivot kuraannu.

Oven olivat tiiviin oloiset, mutta kuraantuvat välistä varmasti. Pesen ne nytkin Golfista kerran kuussa ja vahaan parin kuukauden välein.
Ovien pehmusteet ovat kuriositeetti. Olet varmasti oikeassa teoriasi suhteen.
Keulassa on käytettynä varmasti kiveniskemiä.
Robottilaatikoiden maine on hanurista, niitä pelätään ja haukutaan globaalisti. Kukaan ei halua autoonsa sellaista.
Citroënin takuu on 36kk tai 100 000km kumpi ensin täyttyy.
Polttimon vaihtoon tarvitaan kuusi kättä ja kyrv*ssä on hyvä olla koukku jolla ottaa tukea.

En suosittele Cactusta. Suosittelen uutta Passatia ja kotimaista keskiolutta.
Autot ostetaan järkiperustein. Vain ylipainoiset avohoitopotilaat ja tytönhupakot ostavat uusia Citroëneja.
Violetilla ulkovärillä ja sisustalla niitä ei osta kukaan.

Minä avaan nyt pullon Rodenbachin Grand Cruta ja lueskelen mitä tuli tänään hankittua.
Sain lippalakin ja jäätelön kaupan päälle. Golfiin en saanut. Lippalakin tiiviste ei ollut kurassa ainakaan vielä.




Auton toimivuutta ja tarinaa voi seurata sitruunapatongissa osoitteessa:
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=17&t=18693
Tervetuloa! Siirrän foorumiseurantaa pikkuhiljaa patongin puolelle luonnottomista syistä.
Kiitos seurasta! Oli järkevää, muttei hauskaa  8) . . .

Merci!
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

bowtie81

#56
hieno homma että saa lukea kokemuksia tästä autosta joka itseänikin kiinnostaa. Itseasiassa ei ollut tarkoitus kirjottaa sarkastisesti, mutta ehkä olen vähän outo autojen kanssa. Tuollaiset asiat itseäni kiinnostaa ja ärsyttää, tutkin tollasia pinnan alla olevia asioita kuten ovien välit:) Nykyisessä Cruzessa ne on aika hyvin tiivistetty, eivät kuraannu, edellisessä seatissa oli täysin hölmöt tiivisteet jotka eivät kiertäneet koko ovea jolloin ovien välit oli heti kurassa. Joo, tarkotit varmaan omaa kirjoitustasi kun puhuit sarkasmista:)

Osa näistä jutuista ei ehkä vaivaa ekaa omistajaa, kuten nuo törmäyssuojat. Mutta esimerkkejä löytyy, esim. audi A6 muovilistat ovissa keräävät taakseen kuraa ja niissä on ollut ruosteongelmia melko uutena, alle 10 vuotta vanhana. Auto on iso sijoitus niin haluaisi löytää tuotteen joka kuitenkin mahdollisimman hyvin vastaa laadullisesti odotuksia.

Lähinnä mietin kun en ole seurannut paljoa miten robottilaatikot kestää. Toyotissa kai ollut jotain ongelmia, mutta perustekniikka niissä lienee kestävää, kunhan sähkömekaaniset palikat pysyy paikoillaan.

Vaihdoitko 2014 mallisen golfin jo pois?

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 30.07.14 - klo:08:44
Lähinnä mietin kun en ole seurannut paljoa miten robottilaatikot kestää. Toyotissa kai ollut jotain ongelmia, mutta perustekniikka niissä lienee kestävää, kunhan sähkömekaaniset palikat pysyy paikoillaan.

Tatavat olla aika pomminvarmoja pelejä. En ainakaan muista lukeneeni suuremmista ongelmista noilta kahdelta suomalaiselta sitikkafoorumilta.

Huikko

Vaihdoin Golfin pois, mutta toki ajelen sillä vielä Cactuksen toimitukseen saakka. Suurin syy vaihtoon olin minä, joka vain yksiselitteisesti halusi juuri Citroën Cactuksen. Järkisyitä en voi esittää ensimmäistäkään.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

tapanixxx

Saako kysyä kerroitko myös myyjälle tästä näkemyksestäsi että ei ole yhtään järkisyytä ostaa cactus :) Olisi ollut kiva nähdä myyjän ilme :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy