Citroën C4 Cactus

Aloittaja Jarde, 21.05.14 - klo:23:12

« edellinen - seuraava »

Jarde

Citroën on sitten tuonnut uuden mallin markkinoille. Minä joka innostun kaikesta uudesta olen tästäkin innoissani. Hieno muotoilu! Piristävää erilaisuutta. Auto tulee siis syksyllä Suomeenkin ja ennakkomyynti on alkanut agressiivisen hinnoin. Moottorit ovat toki pieniä ja automaatit robotteja, mutta hinta on minusta kohdallaan. Harkitsen tätä!

http://www.citroen.fi/fi/uudet-autot/kampanjat/c4-cactus/


JarnoF

Jep. Näyttää meilenkiintoisen erilaiselta. :) Toivottavasti myös myy. Pelkään vaan, että Sitikan erikoisuudet on taas liikaa suomalaiselle tuulipukukansalle. :(

Jarde

Yllätyin tänään Naantalin Venemessuilla. Veho Raisiolla oli tuonut sinne näytillä tämän uuden Citroen Cactuksen!!! Eli nyt on mahdollisuus nähdä ensimmäisten joukossa Euroopassa tämä uutuus livenä. Messut jatkuu vielä huomenna ja Cactus lähtee takaisin Ranskaan maanantaina.

Kyseessä oli tehtaan ensisarjan auto. Helmiäisvalkoinen, automaatti, ruskeat bumpit, lapsikatto ja nahkapenkit. Kaikilla herkuilla siis. Olen edellenkin innostunut siitä. Viimeistely oli yllättävän hyvä. Auto ei minusta näyttänyt ollenkaan halvalta, eikä edes hintaiseltaan vaan olin oikein ilahtunut siitä. Kovin iso auto ei ole, pienempi kuin ajattelin, mutta vaimo väitti mahtuvansa taakseni istumaan. Olen 190 ja vaimokin 173, joten siedettävät tilat. Takana itselleni oli kyllä vähän pään tilaa, eli en haluaisi kovin pitkään olla siellä. Tavaratila on myös aika pieni ja jäin pohtimaan onko tila perheelle riittävästi. Pitäisi sovitella vaunuja ja istuimia. Se etuistuinta ratkaisu on hauska. Keskeltä nousee kyynärnoja, muuten yhtenäisen oloisen penkkiin. Tuntui kuitenkin ihan mukavalta ainakin noin lyhyellä istumisella. Kojelauta on myös jännittävä suurine näyttöineen.

Joo, jos vertaan tätä esim Rellun Captureen , josta olin myös innostunut ennakkotietojen pohjalta, tämä on paljon parempi. Siihen petyin nähtyäni sen livenä, mutta tästä Cactuksesta innostuin vain lisää :)

Antero

Tämä on kyllä mielenkiintoinen auto. Tuleekohan tuohon tuota uutta bensaturboa joka on laitettu C4:sen ja Peugeot 308:san keulalle?  Manuaalina tuo pitäisi varmaankin ottaa, nuo robottivaohteistot ei oikein sytytä.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Antero - 26.05.14 - klo:08:41
Tämä on kyllä mielenkiintoinen auto. Tuleekohan tuohon tuota uutta bensaturboa joka on laitettu C4:sen ja Peugeot 308:san keulalle?  Manuaalina tuo pitäisi varmaankin ottaa, nuo robottivaohteistot ei oikein sytytä.

Uusien moottorien saatavuudesta Cactukseen en tiedä. Sen tiedän, että ainakin Picasson uuteen "eTHP"-koneeseen saa halutessaan perään Oikean Automaatin.

Jarde

En väitä, että robottivaihteisto olisi yhtähyvä kuin perinteinen tai kaksoiskytkentävaihteisto. Olen silti sitä mieltä, että se on parempi vaihtoehto kuin manuaaliaski.

Ei taida olla ainakaan vielä tarjolla bensaturboa. Heiveröinen 83hv ja 118 Nm vääntöä, 1.2 l ja 3sylinteriä, se on hinnaston ainoa bensamoottori. Itseäni kiinnostaa eniten 92hv ja 230 Nm vääntävä diesel. Sen robotti on ETG6 vaihteisto, joka käsittääkseni on uusin versio ja joku toimittaja erehtyi sitä hieman jopa kehumaan. Tosin ei paljon :)

Huikko

Bensaturbon saa jo tilattua, mutta sitä saa vain manuaalina. Manuaalin mukana tulee keskikonsoli, joka vie ilmavuutta pois sisätiloista ja poistaa etusohvan. Taidan vielä kun myyjä tulee lomalta niin kuitenkin muuttaa tilaukseni ihan vaparikoneeseen ja ETG-automaattiin, joka on vain 5-vaihteinen tuossa versiossa.



Ajelin viikon verran aikanani BMP-laatikkoisella C4:lla. Kyllä sen kanssa elää. Ei se ihan maailman huonoin laatikko ole. Se on kiireettömän ihmisen vaihteisto, mutta niin on autokin ja minä.

Ranskan sivujen kautta saa tilattua sähköpostiin esitteen ja lisäoptiokatalogin.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Huikko

2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Huikko

Kannattaa muistaa se, että auto painaa sen 82 heppaisen bensakoneen kanssa vain 965kg. 
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Jarde

Sinulla on siis tilaus sisällä "Huikko"?
Millainen väri ja varustus on tulossa. Itseä kiinnostaisi keltainen väri, mutta ilmeisesti se on jonkinlainen Neon keltainen, eikä esim samanlainen kuin DS3n vähän tummempi keltainen. Selvisikin saako esim. Näiden airbumpien väri valita vapaasti, vai onko ne yhdistetty tiettyihin väreihin. Samoin sisustuksen värit kiinnostavat. Usein kuvissa näkyy ruskea sisustus, mutta itse en pidä ruskeasta. Ilmeisesti tummanharmaa ja jonkinlainen violetti on ne muut vaihtoehdot, mutta onkohan ne vapaasti valittavissa?

Mainitsit, että bensaturboa on myös tilattavissa, mutta vain manuaalina. On ollut huhuja momentinmuunninautomaatista. Oliko myyjällä siitä mitään kerrottavaa? Tuo 5 vaihteisuus oli yllätys. Olin ajatellut, että nämä etg robotit olisi olleet kuusivaihteisia aina.

Huikko

On sisällä, mutta hiomatta loppuun, koska ei voi tehdä virallista tilausta ilman tarkkaa hintatietoa bensaturbosta. Palataan asiaan kun myyjä palaa lomalta. Laita YV:nä sähköpostiosoite, niin lähetän sulle ranskankieliset esitteet. Ne toki saa citroën.fr sivuiltakin tilattua omaan sähköpostiin. Deep Purple ja siihen purple kangassisusta Shine varustetasolla. Lisäksi panoramakatto ja varapyörä. Airbumpeja ei saa ihan mitä tahansa väriä mihin tahansa väriin. Sama koskee sisustaa. Tuossa patonginkielisessä esitteessä on kaaviokuva vaihtoehdoista.

Momentinmuunninautomaattia ei Cactukseen tule. ETG5 on täysin sama aski kuin ETG6, mutta vain 5-vaihteinen.
Tänään käytiin emännän kanssa ajamassa Picassolla pari tuntia jossa oli ETG6 ja se haukuttiin alimpaan helvettiin tai siihen vähän alapuolelle. On huomionarvoista, että emännällä ei ole edes korttia. Samaten tuli huomattua, että Grand Picassoon ei saa minnekään muovikassia jossa on neljä viinipulloa, niin että se pysyisi pystyssä. Tässä vaiheessa minä haukuin ranskalaiset alimpaan helvettiin ETG-laatikon kaveriksi, jolloin minua muistutettiin siitä että meillä on ihan hyvä alle vuoden vanha Golf. Taidettiin myös kieltää vaihtamasta autoa, mutta tottelen huonohkosti näissä asioissa.

Itse ETG-laatikosta: No on se juu vähän parempi kuin vanha BMP6. Liikkeelle lähtö ja peruutukset ovat sivistyneitä, mutta kun poistuin koeajolta 30-vuotiaalla hondamaticilla, niin huomasin 100m aikana että onhan se nyt ihan älyttömästi parempi laatikko mikä on hondassa paikallaan.

Manuaalina tuo Cactus pitäisi kai ottaa. En tiedä oppisinko koskaan ajamaan niin pehmeästi ETG-laatikolla, että se kelpaisi kyytiläiselle. Manuaalina siitä häviää iso osa sitä fiilistä kun etusohva poistuu.

Vit***aa.

2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Jarde

Kiitos vain Huikko, katsoin jo esitteen sieltä Ranskan sivuilta. Aikaisemmin löysin parisivuisen esitteen , jossa oli nuo samat kaaviot. Epäselvää oli onko Suomessa koko setti tarjolla... Syksymmällä moni myyjäkin voi olla viisaampi.

Olen lukenut tuollaistakin keskustelua:
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,21568.50.html
Sieltä löytyi tieto, että tuohon tulisi samainen uusi Aisinin tekemä kuusiportainen momentinmuunninautomaatti. Sitä oli kai jo saatavana johonkin Picassoon. En tiedä onko tuo totta, mutta minusta luin jostain muualtakin samaa teoriaa. Voihan se olla, että myyjä kiistää moiset huhut, ettei kauppa siirry, tai mene jopa puihin.

Olen kyllä ajanut Fiatin, pösön, citikan ja Smartin robottivaihteilla. Mielipiteeni on, että manuaalia parempia nuo kaikki robotit ovat. Tosin enemmän tai vähemmän äkkinäisiä. Ottaisin silti se robotin ennen manuaalia jos parempaa ei olisi saatavilla. dSG on hyvä vaihteisto, mutta senkin vertailu mehumaijaan saa kirpoamaan äkkinäisyydestä ja nykimisestä mielipiteitä. Pidempi ajaminen totuttaa tietysti myös sen kaasukäyttön sopivammaksi vaihteistolle.

Huikko

#12
DSG ei ole hyvä vaihteisto. Vanhanaikainen mehumaija on. Cactuksen ideologia vähän karkaa jos sitä aletaan tekemään Aisinin 6v askilla ja 130 puretechilla. Sitten alkaen hintakin voi alkaa kolmosella Shine varustetasossa. Minua kiinnosti tämä 82hv+ETG5 versio tähän päivään saakka. Otan aikalisän ja pureskelen hiukan asiaa.

Myyjät suomessa eivät tiedä mitään - saati pystyisivät pimittämään informaatiota. Tänään kun puhuin parin myyjän kanssa pyysivät laittamaan puhumani asiat sähköpostiin koska tiesin enemmän kuin he. Ranskan parin piirimyyjän kanssa käydyt sähköpostikeskustelut ovat ne mihin uskon, koska heille on jo automallin koulutukset pidetty ja optiot ovat tiedossa. Ainakaan MY14 Cactus ei tule tuota 130 turbokonetta ja A6-laatikkoa sisältämään.

Toisaalta millä tahansa oppii ajamaan, vaikka päätyisikin vapariin ja ETG-askiin. Erittäin hankala jälleenmyytävä auto tulee joka tapauksessa olemaan - valitsi mitä tahansa.

EDIT: lukaisin tuon Citroen-foorumin stoorin läpi ja se A6 optio perustui vain olettamuksiin että koska 308 on jossain saatavana sillä, niin Cactustakin voisi saada. En usko.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

manni

Auton ulkomuoto on kiinnostava. Saisi olla bensakonetta ahtimen kanssa ja tietty automaatin kera.
Uusikaupunki

Huikko

Bensakonetta ahtimella saa jo. Hinnat alkaen noin 24000e
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

manni

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 03.07.14 - klo:14:13Bensakonetta ahtimella saa jo. Hinnat alkaen noin 24000e
Ainakaan citroen.fi:n hinnasto ei kerro bensaksi vielä kun VTi 82:n, joka ei ole se tehokkaampi kone jota tuohon saa.
Uusikaupunki

tapanixxx

Tämän uutisen mukaan ensi vuoden alussa tulee bensaturvo saataville ja uusi dieselmoottori.

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/ajettua-citroen-c4-cactus

Ihan kivan näköinen auto.

skodamig

Siis maalis-huhtikuussa nuo Cactukset kurvaili Napapiirillä ja hyvältä näytti livenä..
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Huikko

Lainaus käyttäjältä: manni - 03.07.14 - klo:14:58
Ainakaan citroen.fi:n hinnasto ei kerro bensaksi vielä kun VTi 82:n, joka ei ole se tehokkaampi kone jota tuohon saa.

Bensaturboa saa tilaamalla vaikka heti. Maahantuojalta olen saanut sille hinnat. Niin saa muutkin jos vain kysyy.
Toimitusaikaa luvattiin loka/marraskuulle bensaturbolle. Valmistus alkaa lokakuun tuotannosta.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Jarde

#19
Juupa juu. Kyllähän tuolla citroen.fi osoitteessakin puhutaan ihan selkeästi turboahdetusta Puretech 110 moottorista. Sen yhteydessä ei minusta taas ole missään muussakaan Rankalaisessa ollut Automaattia tarjolla. 130 moottorin kanssa kyllä.

Miksi "Hulkko" ajattelee jälleenmyyntiarvon olevan erityisen huono? Ranskalainen, tehoton, ja robottivaihteisto? Olisiko siinä syitä?

Vaihteistojen hyvyys taitaa olla osittain makukysymys. Vanhanaikainen mehumaija on minusta hidas ja hukkaa luistollaan tehoa. Minusta DSG sopii hyvin nyt näihin pieniin edullisiin autoihin. Samoin robottivaihteisto vielä edullisempiin. Minusta näiden hinta korreloi sen ominaisuuksia. Robotin lisähinta on usein melko halpa, jopa alle tonni. DSG taitanee maksaa n. Kaksitonnia. Edellisen A -Mersun CVT tyyppinen automaatti maksoi yli kolme tonnia. Se on liikaa. Minusta CVT:n toiminnassa on nurinkurinen ominaisuus. Kierrokset ensin tappiin ja sitten kierrokset laskevat vauhdin kasvaessa. Sama koskee kaikkia portaattomia. Varmaan monen mielestä portaattomuus on mukavuutta samoin kuin mehumaijan luistossa aiheutuva mukavuus.  Alle kahdenkympin auton robotille ei tule asettaneeksi niin suuria odotuksia, kuin esim. 50 tonnin autolle. Muuten...tuossa 50 hintaluokassa on tuon tuosta automaatti samaan hintaan kampanjoita. Eipä oo ikinä tipahtanut vagiin DSG:a samalla rahalla. Vai onko?

Käsivaihteellinen on kyllä Cactuksessa askel kohti tavanomaisuutta. Yhtenäinen istuin on mainio. Samoin se vaihdenappi konsoli :)

"Hulkko" , kerroit valinneensa Deep Purple värin. Huomasin, että citroenin suomen sivuilta se puuttui. Sellaista siis kuitenkin oli ilmeisesti tarjolla myös pohjolaan?
http://www.citroen.fi/autot/citroen-c4-cactus/

Tuo kattoikkuna muuten askarrutti sikäli, että kun siinä ei ole aurinkoverhoa, niin kuumottaakohan otsaa?

tapanixxx

Meinaatteko vaihtaa perinteisemmän auton crossoveriin? Ainakin kiinnostusta autoa kohtaan tuntuu olevan.

Cactuksen konseptiauto mielestäni antoi luvata enemmän mitä tuotantoversio lupaa.
http://www.worldcarfans.com/113090562438/citroen-cactus-concept-revealed

Tuossahan oli vielä konseptiversiossa 21 cm maavaraa ja pituutta 4.21m. Siis selvä crossover-luokan auto maavaransa puolesta.

Nyt tuotantoversiossa pituus on 4.16m ja maavara vain sentin normaalia C4 hatchia enemmän (15 cm, lastaamattomana). Myös pituus on pienentynyt aika paljon C4sta, mikä on 4.33m pitkä. Korkeus (ja sitä myötä istuinkorkeus) on tippunut. Alunperin auto piti olla 1.53m korkea, nyt perinteisen hatchbackin korkeus 1.48m. Jopa C4 on korkeampi (1.49m)

Tietoja poimittu näistä lähteistä:

http://puregreencars.com/Green-Cars-News/Other-Green-Car-News/all-new-citroen-c4-cactus-revealed.html

http://www.fastcar-tube.com/new-citroen-c4-cactus-review/

Citroen C4 AirCross mikä on hyvä Crossover maksaa muuten lähtöhinnaltaan 37ke ja perustuu Mirsubishin ASX:ään, minkä lähtöhinta on 20 ke. Vaikka varusteissa on eroja niin järjettömän kallis on AirCross.

Mielestäni Cactus on näillä mittatiedoilla perus hatchback, johon on laitettu muotoilullisia elementtejä. Lähtöhinta 18ke on 1000 euroa edullisempi kuin C4lla, tosin kun lisää ilmastoinnin (mikä vakiona C4ssa) niin molempien hinta on sama 19 ke.

Huikko

Jälleenmyyntihinnan arvio perustuu neljään aiempaan omistaani Citroëniin. Ei ole juhlaa ei. Cactus on myös aika erikoinen varsinkin violettina violetilla sisustalla robottivaihteisena, että ostajia on vähän. Se näkyy väistämättä myös autoliikkeen sedän vaihtotarjouksessa joka annetaan alakanttiin.

Deep Purple värin saa suomessakin, kun pyytää. Se itseasiassa on valittavissa hintalaskurissa, vaikkei ole esimerkkivärien joukossa suomen nettisivuilla.

Crossover? En todellakaan ole etsimässä mitään crossoveria tai maavaraa tai pituutta tai mitään muitakaan lueteltuja asioita. En edes tiedä mikä on crossover, eikä kiinnosta. Joku muotisana mitä ihmiset ostaa todennäköisesti, kun siitä meuhkataan. Olen etsimässä bensa-autoa, joka kuluttaa vähän ja jossa vakuutukset/verot ovat kohtuulliset. Tilaa saa olla kahdelle ihmiselle ja neljälle kissalle. Muu on ylimääräistä ja turhaa kuten nykyisessa Golf Variantissa. En tarvitse tehokasta autoa. Omistan 7 autoa, joista yhdessä on yli sata hevosvoimaa ja kolmessa alle viisikymmentä. Automaattilaatikon huonous? Se on ajo-ominaisuuksiltaan heikko tuo uusikin ETG, mutta olen tullut siihen tulokseen että siihen tottuu kuin jääpuikkoon pers**ssä. Aluksi harmittaa, mutta kyllä siihen sulaa. Tuo manuaalin keppi ja keskikonsoli pilaa auton ilmavuuden ja sisätilan desingin - Ei siitä voi keskustella, pilattu mikä pilattu.
En tarvitse turbokonetta vaikka ensin luulin tarvitsevani. Kattoikkunasta olen lukenut vain hyvää, en siis usko että sen kanssa tulee ongelmia - jos tulee teippaa siihen lisää tummennusta. Joka tapauksessa se kuuluu tähän autoon kuten se etusohvakin.

Cactusta ei voi ostaa järkisyillä, kuten niiden edellinen esittäjäkin huomasi. Auto ei pohjaudu C4:n pohjalevyyn vaan sitä pienempään DS3/208 -pohjalevyyn, jota on pidennetty. On markkinamiesten päätös ympätä nimeen tuo C4, itse olisin jättänyt sen pois. Yhtäläisyyksiä C4:n kanssa on perin vähän. Cactus on teknisesti C3/208/DS3, jota on kuten sanottu muotoilulla erikoistettu - mutta erittäin onnistuneesti. Tavallisia ihmisiä yritetään ehkä hankkia asiakkaaksi vetoamalla tavaratilaan ja edellä mainittuihin mittoihin. Se ei tavalliselle ihmiselle riitä. Se ostaa sen Golfin tai Auriksen, eikä mene halpaan. Katumaasturimaisuutta hakevat tarvitsevat yhden koemulkaisun todetakseen, että "liian pieni ja matala". Olisihan se ollut kivaa että PSA olisi uskaltanut myydä autoa vain desing edellä, mutta firmalla ei mene kaksisesti ja ymmärrän siloittelun ja tasoittelun. Cactus ei ole edes halpa auto jos siinä on vähänkin varusteita. Autossa on jotain samaa kuin pihassa parkissa olevassa Trabantissa. Se hymyilyttää. Golfit ja Avensikset ei hymyilytä. Myönnän olevani huomionkipeä eksentrikko josta on kivaa jos joku tuijottaa. Tämäkin on yksi Trabantilla ajelun hienouksia. Ihmiset hymyilevät ja näyttävät peukkua. Näen Cactuksessa tässä suhteessa samaa yksilöllisyyttä nykyaikana. Golfilla voin vaikka ajella alasti hiukset tulessa ja kukaan ei huomaa mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Jotenkin järkevyys ja harmaus ei vain iske pitkän päälle, vaan haluan persoonallisemman auton.


Miksi Cactus? Se on kaikkien koeajoraporttien mukaan mukava ajettava. Ovat muutamat lähteen suitsuttaneet Citroënin palanneen juurilleen alustan ja ajettavuuden suhteen. Se on myös sisältä ylivoimaisesti piristävin ilmestys nykyautoista. Pitkästä aikaa joku auto puhuttelee minua ja herättää omistushalua. Ennen kuin mietin Cactusta olisin voinut luetella seuraavan auton pakollisia ominaisuuksia...xenonit, kattoluukku, nahkasisusta, tehokas, diesel, kunnon moderni automaattilaatikko, mersu tai volkkari, iso tavaratila, neliveto, vetokoukku...Cactukseen tutustuttuani annoin periksi - noista kaikista, koska itse auto lämmittää mieltä. Olen kyllästynyt olemaan järkevä ja hankkimaan auton työajoihin sopivaksi, talviajoon sopivaksi, moottoritieajoon sopivaksi, hyvin arvonsa pitäväksi, testeissä hyväksi todetuksi, järkevästi, harkiten ja niin edelleen.

Ajattelin ostaa haluamani auton itselleni itseäni varten. Tätä vasten olen valmis antamaan anteeksi auton puutteita.
Olen tällä hetkellä Citroën-myyjän märkä uni. Mies joka tuo virheettömän 30000km ajetun dieselfarkkugolfin webastolla vaihdossa johonkin mitä kaikki pällistelevät ja jonka oven pehmusteita kaikki painelevat - mutta mitä kukaan ei osta.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Länskäri

#22
Huikko! Sinulla on kirjallista potentiaalia. Huomasin eläytyväni tekstiisi.  :D

manni

Jotenkin tämä Cactus vetoaa itseenikin.

Siinä on jotain samaa muotoilullista poikkeamaa valtavirrasta kun Roomsterissakin. Siinäkin on huomioaspektia liikenteessä aika hyvin.

Cactuksessa myös sisätilat on uskallettu tehdä reilusti personaalliksi. Sekin on hienoa että nettilähteiden mukaan nyt ajettavuus on saatu taas siihen malliin mitä sen pitää Citroënissa olla.
Uusikaupunki

Huikko

#24
http://wheels.ae/drives/first-drives/citroen-c4-cactus-driven-1.1355519

Sotketaan soppaa taas. Tässä arvosteltu 110hp turbo 5v automaattina? Tai sitten kirjoituksessa on typo koneen tehon osalta.
Kuitenkin puhutaan sohvasta ja turbosta ja automaatista. Eli teille, jotka haluatte turboautomaatin, niin voisi olla sellainen tulossa.
Painotan, että tämä on tasan ainoa kirjoitus jossa nuo asiat kohtaa ja siinä voi olla virhe.

EDIT: Laitoin kirjoituksen laatijalle sähköpostia ja pyysin tarkennusta.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Huikko

#25
Tässä aika selvä kuva manuaalivaihteisen etupenkeistä. Perinteinen käsijarrukahva ja erillispenkit.



Vertailun vuoksi automaattivaihteisen etupenkistö.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

manni

Kyllä tuon automaattiversion etusohva on vaan niin paljon tyylikkäämpi.
Uusikaupunki


kai75

Lainaus käyttäjältä: Huikko - 04.07.14 - klo:00:56
Olen etsimässä bensa-autoa, joka kuluttaa vähän ja jossa vakuutukset/verot ovat kohtuulliset. Tilaa saa olla kahdelle ihmiselle ja neljälle kissalle. Muu on ylimääräistä ja turhaa kuten nykyisessa Golf Variantissa.

Hieman offtopiccina kissaihmisenä ja kissoja jonkin verran kuskanneena pitää udella, että millaisia kissoja kuljettelet, kuinka pitkiä matkoja ja miten/missä autossa niitä kuljettelet, jos meinaat että Cactus olisi riittävä/turvallinen neljälle kissalle (+ kahdelle aikuiselle)? Itse olen kuljetellut ex-A6:n takapenkillä maksimissaan 3 kissaa (kuljetuskopat vierekkäin ja turvavöissä), nykyisessä A6:ssa yhtä isohkoa turvaistuinta+2 kissaboxia turvavöissä + peräkontissa kissa- ym. kamaa.

Kun katsoin noita Jarden linkittämiä Cactus -kuvia, niin eipä tuo peräkontti ja/tai takaistuin niin tilava ole, että siellä 4 kissaa (boxeissa)+niiden kamat kovin helposti ja turvallisesti mahtuisi kulkemaan...  :o

Ja toinen kyssäri pitää heittää yleisesti tuon yhtenäisen etusohvaihannoinnin suhteen eli onko teillä "ihannoijilla" tuolle etusohvalle mahdollisesti jotain oikeaa tarvetta (minusta "keskipaikka" näyttää todella epämiellyttävältä esim. istua, liekkö siinä edes turvavöitä  :-\) vai onko se vain jotain erilaisen sisädesignin tavoittelua ilman mitään käyttötarvetta?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Huikko

Meillä on neljä kissaa kahdessa Gulliverin kopassa, joissa on turvavyölenkit. Hyvin on pärjätty pienemmilläkin autoilla ennen kuin ostin Golfin. Se keskipaikka etusohvassa on vain silmänlumetta, ei siinä voi istua. Se on vain desingia, mutta tuo tilantuntua autoon, koska lattia on yhtenäinen. Se sattuu vain silmään hyvän näköisenä ja hiukan erilaisena ratkaisuna.

Kissojen kanssa on kuljettu A-corsalla, Classic Pololla, 190 mersulla, ZX sitikalla, 309 pösöllä ja monella muulla pienemmällä. Ovat pennusta saakka totutettu kulkemaan kopassa. Matkat eivät ole kovin pitkiä. Pisimmillään Tampere-Kotka väliä.

Meillä on kaksi maatiaiskissaa ja kaksi bengalia. Olen pitänyt kuljetustapaa turvallisena. Kopat pysyvät hyvin vöissä ja kissat eivät näytä reissuista stressaavan.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy