Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - -ruoska-

#1
ID.4 / Vs: ID.4
05.01.24 - klo:12:34
Lainaus käyttäjältä: slate - 04.01.24 - klo:13:32Tässä koodaukset. Tuossa total off moodissa jää edelleen jokin sutimiseneston ominaisuus päälle, mutta ajonvakautus on täysin pois. Testattu vm2021 id.3 3.2 softalla.

03 ABS purkin long coding

Vakio 3.2
byte 22 = 11
byte 34 = 88

ASR Off
byte 22 -> 21
byte 34 -> 84

ESC Sport
byte 22 -> 61
byte 34 -> 86

ESC Sport + Pois
byte 22 -> 68
byte 34 -> 16



Kiitos!

Ja nämä siis saa valikoista valittua sitten koodauksien jälkeen?
#2
ID.4 / Vs: ID.4
29.12.23 - klo:08:48
Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 27.12.23 - klo:15:44Tänne myös tiedoksi että nyt myös takavetoisiin ID sarjan autoihin saatavana nelivetoisista tuttu "ESC Sport" -valikko.

Tuon koodausta yrittänyt etsiä Obdelevenille. Sattuisiko löytymään jostaina ohjeistusta?
#3
Ainakin tällaisella ohjeella ID3:ssa tuo toimii.
https://www.youtube.com/watch?v=fmQxlXg0Z2g
#4
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
31.03.23 - klo:12:32
Eikös VW juuri sanonut viikko-pari sitten että huhtikuussa antavat uutta tietoa aikatauluista Volkswagen ID. Drivers Club Facebookissa

Dear all,
We have been quiet regarding OTA for the past few weeks. That is something many of you have noticed and rightly criticized.
While we may not have been very active here, a lot has been happening behind the scenes.
With your helpful feedback, our developers have analyzed issues some customers experienced during the installation of the 3.0 update, identified the causes and implemented optimizations in the software, as well as in the backend systems to help address these.
To make these changes effective, we had to stop the running waves. Those of you, who had been part of one of the waves and have downloaded but not yet installed the ID. software 3.0 update, should have seen an according notification in their infotainment system.
And now?
We need a little more time now to be able to tell you concretely how the updates will continue for everyone. We plan to have all information in April and then pass it on to you as soon as possible.
We do understand that this is not the news you have been waiting for. However, it’s important for us to be honest and transparent with you.
Thank you for bearing with us.
Best,
Your ID. Drivers Club Team
#5
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
19.01.23 - klo:13:14
Ja onhan tuo tietenkin manuaalissa mainittu, mutta niitä nyt kukaan tietenkään lue  ;D
#6
Born / Vs: Cupra Born
23.09.22 - klo:15:59
Mulle tuo CUPRAn logo esittää tyyliteltyä härän päätä
#7
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
01.09.22 - klo:08:04
Lainaus käyttäjältä: eVW - 31.08.22 - klo:20:48
Löytyykö näistä muuten VW:ltä jostain virallista listaa? Vai mennäänkö asiakkaiden kohdalla herkkusienijohtamisella (pidetään pimeässä ja kaadetaan jotain lannoittavaa päähän) ja foorumien googlaamisella.

En tiedä, onko tätä parempaa virallista listaa olemassa: 2.4

Täällä näkee epäviralliset, eri moduleiden versiot mutta eipä noidenkaan versiosisältöjä juurikaan availla.

Kuten Queen asian esitti, We Are The Champignons
#8
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
31.08.22 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: eVW - 31.08.22 - klo:18:52
...Tänään auto kävi hakemassa kamppiksen mukaisen 2.4:n. Lopputuloksena auton tietokone kertoo versioksi 2.3.0.
ID Software pysyy 2.3:ssa, mutta itse Software pitäisi muuttua 0912:een.
#9
ID.3 / Vs: VW ID.3
10.06.22 - klo:12:01
Minä sain auton navin kyykkäämään, kun laitoin navin hausta kohteeksi Naantalin Kylpylä. Taisi olla joku niistä ns. bisnesosoitteista. Kaksi kertaa koitin, kummallakin kaatui infotainment välittömästi. Kolmannella kerralla laitoin ko. paikan osoitteen ja homma pelasi normaalisti.
#10
ID.3 / Vs: ID3 radio/ äänentoisto
03.06.22 - klo:13:27
Tuollainen asetus löytyi pikaisella OBD11-surffauksella, pitääpä kokeilla jos tuota muuttamalla saisi keskikaiuttimen vaimenemaan.


#11
ID.3 / Vs: ID3 radio/ äänentoisto
01.06.22 - klo:15:57
Kytkennät quadlockilta hanskalokeron takaa ja sähköt erikseen vahvarille ja subbarille sulaketaulusta.

Keskikanava on yhä läsnä toki, mutta ehkä vähemmän häiritsevänä kuin alkuun. Jos keskikanavan peittää, menettää ääni jonkin verran kirkautta. Pitää tuota koittaa säätää kun saa läppärin kiinni DSP:hen.
#12
ID.3 / Vs: ID3 radio/ äänentoisto
26.05.22 - klo:11:17
Tuollainen systeemi tule rakennutettua omaan ID:3:een:


Kyllähän tuo muutti audiopuolen aivan täysin, tunkkaisuus hävisi ja tietenkin alapäässä ovikaiuttimet eivät joudu niin koville kun mökä ohjataan takakaiuttimelle.

Siirryin nyt suoraan DSP-uskovaiseksi.

Subbari: ETON USB10 10"
Vahvari: Audison Prima AP4.9 bit
#13
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
05.05.22 - klo:12:27
Eikös se koske kaikkia , jotka eivät ole tehtaalta 3.0 -versiossa.

Eli ensin huollossa 2.4:een ja OTA:na sitten 3.0:aan.
#14
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
22.04.22 - klo:12:18
Saksassa oli päivityskutsuja alettu lähettelemään ensi viikolle. MEINID -foorumi
#15
Mielenkiinnosta: Kuinka lähelle kaarta tuo 8.5 ET45 tulee edessä?
#16
ID.3 / Vs: ID3 radio/ äänentoisto
08.03.22 - klo:09:22
Rasvis,

Saitko vahvistimen mahtumaan mihin, onko hansikaslokeron takana tilaa tuolle?
#17
Born / Vs: Cupra Born
18.02.22 - klo:15:06
Ilmeisestikin se toiminnallisuus mikä näihin olisi tulossa lämmittäisi akun valmiiksi tuonne 20 tienoille kun ollaan tulossa laturille, jotta saataisiin heti alkuun laturin letkusta heruteltua mahdollisimman paljon elektrisiiniä tankkiin
#18
Born / Vs: Cupra Born
18.02.22 - klo:14:18
Olisi kyllä outoa jos OTAa ei tulisi, ja sinällään tiputtaisi mielenkiinnon tähän laitteeseen, josta nyt en omalla koeajolla oikein mitään pahaa sanottavaa löytänyt.

Ja tuon Kauppalehden kommentin pitäisi olla siis "Talviautona Born on enemmän kuin kompleksinen, joskin sisätilat lämpenevät sähköautoille tyypilliseen tapaan vikkelästi. Se ei vielä osaa lämmittää akkuaan, ja latautuu siten hitaasti.  " - Oletuksena siis että OTA-päivitykset todellakin tulevat saataville kaikkiin moduleihin, ei vain infotainmentiin
#19
Seat / Vs: Cupra
07.12.21 - klo:15:29
#20
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 02.06.21 - klo:07:24
Minä olen ihmetellyt miksi oman auton polttomoottori on käynnistynyt muutaman kerran D-tilassa vaikka akussa on ollut reilusti varausta enkä ole painanut paljon kaasua. Kertoja on ollut neljä ja vielä niin, että kaksi ihan samassa paikassa ja toiset kaksi samassa. Yhteistä niille on ollut, että olen ajanut tiellä olevat montun yli niin että auto on hieman tärähtänyt.

Onko muut huomanneet vastaavaa? Onko vika vai ominaisuus?

Tässä omassa BMW:ssä huomannut samaa joskus, kun menee vauhdikkaammin hidastetöyssyn yli. Useimmiten näissä kohdissa luistoneston valo välähtää ja sitten moottori hörähtää käyntiin.
Ei nyt tosin ole kesäpyörillä tapahtunut, johtuisikohan niiden keveydestä verrattuna talvisisaruksiinsa vai mistä
#21
ID.4 / Vs: ID.4 jälkiasennus vanteet
15.05.21 - klo:10:57
Paljonkos ID.4:n tapauksessa on vaadittu minimikantavuus vanteelle ja renkaalle?
#22
ID.3 / Vs: VW ID.3
28.04.21 - klo:08:13
Eikös näissä käytetä Heren karttadataa, aivan kuten BMW:ssäkin. Jos omassa kikottimessa tällainen ominaisuus olisi, niin menisi pois päältä heti kättelyssä, sen verran kujalla joissain tapauksissa tuo nopeusdata on
#23
Noniin, olipahan episodi.

Tuli asenneltua. Ja purettua pois.
Tässä BMW:ssä pitää ottaa ensin mediayksikön etupaneeli pois, sitten itse mediayksikkö, repiä koristelista edestä ja vielä ruuvailla näyttö irti. Samoin Harman Kardonin valokaapelit pitää quadlockista siirtää uuteen quadlockkiin.

Tuohon meni sellainen 20 minuuttia ja sitten alkoi se ähellys ja puserrus, että mihin tuon yksikön laittaa kun se ei monesta sentistä jäänyt kiinni että olisi tuonne yksikön taakse mahtunut.

Paikkaa ei sitten siinä hetkessä löytynyt, joten päätös oli että puran pois ja auto alkuperäiseen kuntoon. Uudella strategialla sitten myöhemmin asian kimppuun.

No ehdin siinä testailla laitetta langallisella AA:lla. Toimii todella jouhevasti, testasin vain Google Mapsit ja pistin musiikkia Tidalista. Samoin äänikomennot menivät näppärästi perille.

Eli itse laitetta voi kyllä suositella, ainakin oma yksilö toimi niiltä osin moitteetta, mitä sitä testailin. Ja näytti kyllä todella hyvältä tuossa 8,8" ruudulla. Tässä vielä pitää käyttää tuota iDrivea median ohjaamiseen, ja siinäkään ei mitään takeltelua tai viivettä.

#24
On. Mutta toki tuo indiegogon laite vaatiikin autolta valmiiksi langallisen AA:n, jonka muuttaa langattomaksi.

Tässä omassa tekeleessä kumpaakaan ei ole niin täytyy lähestyä ongelmaa hiukan eri kulmasta.
#25
Minä hommasin vastaavan kapineen BMW:hen. Yritän välipäivien aikana assennella tuon jos vapaata aikaa liikenee sen verran.

Pitäisi siis tukea langatonta AA:ta ja CP:tä.

Linkki
#26
No ainakaan tässä BMW 225xe:ssä ei moottori käy montaa kymmentä sekuntia jos sattuu pörähtämään käyntiin näin viileämmillä keleillä. Yleensä sellainen 2s - 30s.
Tiedä sitten kuinka äkkiä lämpenee oikeasti, en ole OBD:n kautta seurannut.
#27
Mii / Vs: Mii electric
28.11.20 - klo:09:53
Lainaus käyttäjältä: Solppa - 27.11.20 - klo:12:25
Meillä pienessä taloyhtiössä sovittu isännöitsijän + muiden osakkaiden kanssa alustavasti niin, että maksan kuukausittain laskennallista latausvastiketta ja summat täsmätään 1-2 kertaa vuodessa todellisen kwh-kulutuksen mukaan. Eli ilmoittaisin mittarin lukeman itse suoraan isännöitsijälle, joka hoitaa tasauksen.

Miten teillä muilla on vastaavat asiat yhtiöissä toteutettu?

Meidän yhtiössä olen ainoa, jolla latausrasia tolpan päässä. Kaksi kertaa vuodessa ilmoitan isännöitsijälle sähkönkulutuksen  joka sitten peritään vastikkeessa. Näin ei turhia laskutusmaksuja tule, koska nuo saattaisivat olla enemmän kuin itse lasku  :)
#28
ET50 tulee 7mm sisemmälle kuin ET43 olettaen että vanne on samanlevyinen
#29
Eikö vaihteiston laittaminen S-Moodiin tee tuota? Ainakin toimii tässä BMW:ssä noin.
#30
Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 29.10.20 - klo:12:05
Katso, että Schuko-laturissa on suora pistoke ei kulma. Tuohon koteloon ei onnistu työntää kulmapistoketta.


Taisin jossain nähdä viritelmän, missä tuo pistorasia oli väärässä asennossa (poikittain) ja johto oli tuotu sivusta rasian kanteen tehdystä reiästä...

Itsellä siis tämä Satmaticin boksi taloyhtiön parkkipaikalla ja johto toki suoralla pistokkeella
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy