Passat Variant GTE

Aloittaja Rubio, 05.03.17 - klo:10:02

« edellinen - seuraava »

Rubio

Tällaista ei taida vielä löytyä autotallin puolelta niin laitanpa omani tänne. Seuraava liisariksini valikoitui Passat GTE Variant. Prosessi on vielä alkutaipaleella ja alkukiemuroiden jälkeen toivottavasti tilaus on tehty kahden viikon sisään. Päivittelen tänne päivämääriä kunhan homma etenee.

Tilattu: 15.3.2017
Autoliikkeessä: arvio toukokuun loppu
Luovutettu: 19.5.2017

Väri:
[0Q0Q] Pure White -normaaliväri

Sisusta:
[TK] Titan Black - Blue

Lisävarusteet:
[PJE] Kevytmetallivanteet Marseille 8J x 18
[PAH] Kuljettajan polviturvatyyny, sivuturvatyynyt ja turvavyönkiristimet takana reunimmaisilla istuimilla.
[PDA] Ajoprofiilin valinta
[PE3] Easy Access -paketti
[PNC] Navigointi Discover Media
[W39] Led-paketti
[W40] Travel-paketti
[WLH] Dynaamiset Led-ajovalot. Ajotilanteen mukaan säätyvät.
[YOZ] Car-Net Security & Service -palvelut 36 kk sekä Guide & Inform -palvelut 36 kk
[7RE] Euroopan kartasto
[7X5] Pysäköintiavustin Park Assist 3.0 Pysäköintitutkat edessä ja takana. Etäisyysnäyttö ja äänimerkki.
[FC1] Volkswagen Individual
[9S8] Digitaalinen mittaristo Active Info Display 12,3" mukautettava värinäyttö
[S36] Tuotantokoodi
[3Y4] Aurinkoverhot. Käsikäyttöiset takasivuikkunoissa
[3CX] Tavaratilan väliverkko
[9IE] Bluetooth Car-Netin yhteydessä




Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

repomies

^ACC ei ole sinun juttusi ilmeisesti?

Rubio

Enpä ole ACC:tä toistaiseksi ainakaan kaivannut. Ehkä sitten jos tuohon itsensä totuttaisi.
Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

fleetwood

Polttoainelämmitintä suosittelen.
Passat GTE Variant

Rubio

Polttoainelämmitintä (ja lohkoa) pähkäilin. Onko sinulla ollut kovassa käytössä? Omani tulee olemaan pääosin latausjohdon päässä kiinni, joko kotona tai työpaikalla. Ymmärtääkseni sisältähän auton saa sähköllä lämpimäksi, ja yli -10 lämpötilassa pystyy lähtemään pelkän sähkön voimalla liikenteeseen. Niinpä järkeilin että käyttöä olisi vain kovemmilla pakkasilla ja jätin pois. Nykyinen ja edelliset autot ovat olleet lohkolla joten tässäkin varmaan osittain tottumuskysymys. Lisäksi piti jossain kohtaa painaa jarrua lisävarusteiden kanssa ettei kuukausikulut karanneet liian suuriksi.
Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Rubio - 06.03.17 - klo:10:50
Polttoainelämmitintä (ja lohkoa) pähkäilin. Onko sinulla ollut kovassa käytössä? Omani tulee olemaan pääosin latausjohdon päässä kiinni, joko kotona tai työpaikalla. Ymmärtääkseni sisältähän auton saa sähköllä lämpimäksi, ja yli -10 lämpötilassa pystyy lähtemään pelkän sähkön voimalla liikenteeseen. Niinpä järkeilin että käyttöä olisi vain kovemmilla pakkasilla ja jätin pois. Nykyinen ja edelliset autot ovat olleet lohkolla joten tässäkin varmaan osittain tottumuskysymys. Lisäksi piti jossain kohtaa painaa jarrua lisävarusteiden kanssa ettei kuukausikulut karanneet liian suuriksi.

Voi olla melko haastavaa tuon lohkolämppärin kanssa. Joudut kahden latausjohdon kanssa puljailemaan ja et kyllä saman sulakkeen takaa molemmille syöttöä pysty ottamaan.

Ja jos luet ketjua taaksepäin niin jokuhan tuolla jo valittelikin että auton oma latauksessa hoidettu sähkölämmitys ei yli 10 asteen pakkasilla auta mitään ja harmittelikin kun ei tullut webastoa ottaneeksi.

Webastoa suosittelen kyllä minäkin tähän. Auttaa saamaan moottorin käyntilämpöiseksi nopeampaan jolloin myös hybridi ajo onnistuu paremmin. Nimittäin aivan varmasti pakkasilla muuten kone hörähtelee käyntiin. Polttomoottoriakin kun lämmitetään pakkasilla jottei koko ajan lyödä kylmää konetta tulille.
Webasto vaikkei ajon aikana toimikaan, niin esilämmittää sekä moottorin että sisätilat jolloin moottoria todennäköisesti kuormitetaan vähemmän sitten pakkasilla.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.03.17 - klo:11:58
Voi olla melko haastavaa tuon lohkolämppärin kanssa. Joudut kahden latausjohdon kanssa puljailemaan ja et kyllä saman sulakkeen takaa molemmille syöttöä pysty ottamaan.

Ja jos luet ketjua taaksepäin niin jokuhan tuolla jo valittelikin että auton oma latauksessa hoidettu sähkölämmitys ei yli 10 asteen pakkasilla auta mitään ja harmittelikin kun ei tullut webastoa ottaneeksi.
Voihan sen latauksen tehoksi säätää vaikka 5 ampeeria, jolloin lohkolämppärikin laulaa laturin kaverina ongelmitta jo 10 ampeerin naulan takana. 5 ampeeriakin riittää hyvin monelle lataamaan akut yön aikana.

Kyllä se auton omakin lämmitin auttaa paljonkin yli kymmen asteen pakkasilla. Tehoa voisi olla toki kylmällä säällä enemmänkin, mutta apua on nykyisestäkin tehosta.

Rubio

#7
En muistanutkaan että tuolla GTE-ketjussa oli sähköesilämmityksen tehottomuutta valiteltu. Itsellä aiemmissa diesel-kotteroissa on ollut siis lohko ilman sisähaaraa. Tärkeämpänä olen pitänyt moottorin esilämmitystä kuin sisätilan lämmistystä. Autossa pysyy pääosin lasit auki, kun on sekä kotona että töissä katoksen alla. Auton sisätilan kylmyys sinänsä liikkeelle lähtiessä ei ole itseä haitannut. Täytynee vielä tuota webastoa harkita, lähinnä jos vaikuttaa radikaalisti tuohon hybridiajoon...
Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.03.17 - klo:11:58
Webasto vaikkei ajon aikana toimikaan, niin esilämmittää sekä moottorin että sisätilat jolloin moottoria todennäköisesti kuormitetaan vähemmän sitten pakkasilla.
Ei tuon GTE:n Webasto moottoria lämmitä.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.03.17 - klo:13:59
Ei tuon GTE:n Webasto moottoria lämmitä.

Olisiko mitään perusteluita tai todisteita tuolle väittämälle? Tähän asti olen ollut siinä luulossa että se lämmittää moottoria ja tuota sanoi automyyjäkin kun tuota erikseen kysyin - mikä ei välttämättä kyllä merkitse yhtään mitään...

Samoin olen joka paikasta lukenut, että se lämmittää moottoria - toisin kuin sähkölämmitin ja tämä kaavio kyllä tukisi sitä: http://www.greencarcongress.com/2014/04/20140403-mqbphev.html
Passat GTE Variant

dwntime

#10
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 06.03.17 - klo:13:59
Ei tuon GTE:n Webasto moottoria lämmitä.

Lämmittää esilämmityksessä myös moottorin. Ajon aikana siis ei toimi ollenkaan, ei moottorin eikä sisätilan lämmittimenä.

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 06.03.17 - klo:14:34
Olisiko mitään perusteluita tai todisteita tuolle väittämälle? Tähän asti olen ollut siinä luulossa että se lämmittää moottoria ja tuota sanoi automyyjäkin kun tuota erikseen kysyin - mikä ei välttämättä kyllä merkitse yhtään mitään...

Juuri samaa sanoi minullekin myyjä että toimii nimenomaan esilämmittimenä ja samalla tapaa kuin normaaliversionkin webasto eli lämmittää moottorin ja sisätilat. Webasto sammuu saman tien kun kytkee autoon virrat päälle.

Nykyisessä hybridissä huomaa erittäin hyvin webaston käytön merkityksen hybridikäytössä. Jos lähtee kylmällä autolla, hörähtää moottori saman tien käyntiin ja hörisee sitten niin kauan että vaadittu nesteen ja öljyn lämpötila on saavutettu. Sen jälkeen vasta aletaan mennä pelkällä sähköllä. Esilämmitettynä ei monesti moottori edes hörähdä käyntiin vaan pihasta lähdetään pelkällä sähköllä.

teräksenharmaa

Joo mun virhe eli lämmiittää myös moottorin.

Sulo Wilen

Hei!
Minulla on autossani Webasto. Toisessa ketjussa epäilin sen tarpeellisuutta ja epäilen edelleen. Olen ajanut autollani nyt kolme kuukautta ja lämpötilat ovat vaihdelleen -19:sta pienelle plussakelille. Kertaakaan, edes kylmillä keleillä lähtiessä polttomoottori ei ole hörähtänyt käyntiin jos sähköä on ollut akussa. Lyhyet matkat olen siis ajanut pakkaskeleilläkin puhtaasti sähköllä, joten olisi ollut turha esilämmittää moottoria Webastolla. Eri asia on sitten, jos joka tapauksessa tiedät polttomoottoria tarvittavan. Joko pitkän matkan vuoksi tai tarve on kiihdytellä täydellä teholla liikennevaloista.

Rubio

Lainaus käyttäjältä: Sulo Wilen - 04.04.17 - klo:10:05
Hei!
Minulla on autossani Webasto. Toisessa ketjussa epäilin sen tarpeellisuutta ja epäilen edelleen. Olen ajanut autollani nyt kolme kuukautta ja lämpötilat ovat vaihdelleen -19:sta pienelle plussakelille. Kertaakaan, edes kylmillä keleillä lähtiessä polttomoottori ei ole hörähtänyt käyntiin jos sähköä on ollut akussa. Lyhyet matkat olen siis ajanut pakkaskeleilläkin puhtaasti sähköllä, joten olisi ollut turha esilämmittää moottoria Webastolla. Eri asia on sitten, jos joka tapauksessa tiedät polttomoottoria tarvittavan. Joko pitkän matkan vuoksi tai tarve on kiihdytellä täydellä teholla liikennevaloista.

Samaan suuntaan itsekin pähkäilin ja päädyin jättämään pois. Oletan että pääosin pääsen sähköllä liikkeelle, pl. kovimmat pakkaset.
Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

Rubio

Auto saatu alle ja ajoa takana reilu viikko. Kuva lisätty avausviestiin.
Seat Alhambra 2,0 TDI 150 Style Business DSG 2017

ex-VAG:
Skoda Superb Combi 2.0TDI Elegance 2011
Skoda Octavia Combi 2.0TDI Elegance 2014
VW Passat GTE Variant 2017
VW Touran Highline 2,0TDI 110kW DSG vm. 2017

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy