T5 Caravelle matkailuautoksi?

Aloittaja Koplari, 24.01.16 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

Das_Auto

Katsuri sano ettei vielä kukaan oo onnistunu nykysäännöksillä tekee "veronkierto" autoa.. sängyks pitää jotain kehittää.

SAR

Juuri kävin muuttamassa ex-ambulanssin 4 hengen rmatkailuautoksi, tosin auto oli tällä kertaa MB Vito.
Painot riitti juuri ja juuri tälle hlö määrälle.
Paarien paikalle tein 2x2:sta  rungon sängylle jonka levytin vanerilla.
Sängyllä on niin paljon korkeutta, että alkuperäinen ns hoitotuoli sai jäädä paikalleen.
Kun tarvin toisen sängyn käyttöön lasken selkänojan alas, penkki jää siis sinne alle piiloon.
Samalla selkänoja toimii kakkospedin keskitukena, vaneri on vain 12mm paksua, 15mm olis parempi.
Takaluukun päässä on 30cm syvä kaappi joka on saman korkuinen kuin sänkykin, tämä toimii sängyn takatukena.
Etutuki on saranoitu siihen sänkylaatikkoon, on sellainen kolmionmallinen, saranat on ihan sellaset ulkooven saranat.
Erillistä pöytää ei tarvinnut tehdä kun kakkospedin levy on lukittuna ykkössängyn päälle, niin se toimii pöytänä.
Se toinen tuoli on myös alkuperäisessä paikassa oleva lantiovyöllä varustettu, siinä mennään selkä menosuuntaan.
Kuinka osaankaan kirjoittaa hankalasti ja sekavasti, josko tämä antaisi kuitenkin toivoa tällä retkuiluauto rintamalla :)
-73 OH8TM

pomo

Eikös se retkeilyauto ole helpompi? Vai onko sekin muuttunut?

SAR

Retkeilyautoa ei taida enään olla olemassa, on verollinen tai veroton matkailuauto.
Takseissa ja lansseissa ovat verot kuoleutuneet, niissä ei esim vaadita 1,9m sisäkorkeutta oleskelutilaan.
Invertteri, kaapistot, lisäakku, käynti ohjaamosta oleskelutilaan on valmiina.
Näin ajateltuna tämä oli hyvin simppeli muutos.
Mikro jota käytetään invertterin kautta riitti ruoanteko värmeeksi :)
-73 OH8TM

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy