A3 8V Ohjausongelmat

Aloittaja rami, 27.03.14 - klo:11:32

« edellinen - seuraava »

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 06.06.14 - klo:12:32
Voisi veikata, että kaikissa ensimmäisten erien A3:ssa on tuo viallinen osa. Olin huollossa aistivani, että heillä ongelma on hyvin tiedossa, mutta eivät tietenkään tee asialle mitään, jos asiakas ei erikseen aiheesta mainitse.

Olisko osa vaihtunut sitten mallivuodelle 2014 - mene ja tiedä... Omani on rullanut ulos linjalta 25.4.2013.

Omassa tuotantoviikko oli 7 (2013), eikä ainakaan vielä ole ohjauksessa esiintynyt mitään vikaa. Autolla ajettu n. 26 tkm. Seisaaltani pissin, joten ei se siitäkään johdu! Tai ehkä mä olen niitä Ramin mainitsemia puusilmiä, jotka eivät autoista mitään ymmärrä... ;D

Vesihiisi

Eiköhän se ole kokolailla normaalia toimintaa, ettei oma-aloitteisesti lähdetä korjaamaan sellaista, josta ei reklamoida, ellei sitten ole kyse jostakin aivan hengenvaarallisesta asiasta? Ja tämän ajatusmallin mukaisesti korjaukset tosiaan tehdään vain niille, jotka asiasta reklamoivat. Ei kai kukaan odota sellaista yhteydenottoa että "Hei, monet muut asiakkaamme ovat valitelleet auton ohjauksesta, toisitko omasi tänne niin laitetaan sekin veloituksetta kuntoon, vaikket ole asiasta huomauttanutkaan"

rami

No kyllä varmaan monet autonvalmistajat kajoavat tuontyyppiseen vikaan.
Ei kyllä ole mitään normaalia toimintaa sellainen,että vaan kyräillään ja odotellaan asiakkaiden palautetta.
Tyypillistä VAG kieroilua.
On kyllä melkoista ajattelua ettei viallinen ohjaus ole turvallisuustekijä,mielestäni taatusti on.

Pitääkö tää asia vielä kerta toisensa jälkeen toistaa?
Niin pieni määrä kun tänne kirjoittelee uuden A3 8V omistajia niin useilla on jo ollut sama tosi ikävä vika autonsa ohjauksessa joka on vaatinut uuden hammastangon. Hei! tehtaalta otetaan selvää aina jutuista ennen kuin ruvetaan hommiin. Elikkä tehtaalla tiedetän tasan tarkkaan vika ja autot joissa ohjaus on viallinen.
Kyllä täytyy olla melkoinen "puusilmä" joka ei honaa kun autonratti rupee pyörimään muutaman sentin pykäliä kuin tyhjää vaan ja käskee kahvikuppia näyttäen tarjousmunkkikahville 10 kilometrin välein.
Se vaan osoittaa ongelman laajuutta koko auton ongelmasta. Ei kaiketi ne vialliset koslat vaan tämän foorumin kirjoittajilla ole.

On taatusti varma että näitä viallisia koslia on valtavat määrät liikkeelä kun ajatellaan paljonko hihnalta pyklätään vuorokaudessa.


Costa

Tässä esimerkki aktiivisemmasta asiakaspalvelusta.

Takuuajan lähestyessä loppuaan liikkeestä soitettiin ja kysyttiin haluanko tuoda auton syynin josko löytyisi jotain korjattavaa takuun piikkiin. Vein auton ja menin kuppilaan odottamaan. Tuli soitto, kysyivät saavatko kierrättää renkaat tasaisempaa kulumista ajatellen. Annoin luvan.

Hain auton ja söin suklaata joka oli jätetty etupenkille.

Tämä ei tapahtunut Suomessa.

sakke2013

Huhtikuussa 2013 ostamaani VW Golfiin on tehty muutama takuuhuolto; xenonvalot suunnattiin paremmin, pyöränkulmat säädettiin, sähköisen käsijarrun ohjelmisto päivitettiin ja ainoa vika imusarjan vuotanut tiiviste vaihdettiin. Koska haluttu osaa ei olut heti saatavilla, sain käyttööni Audi a3:n kahdeksi päiväksi veloituksetta. Kaikki huollot on tehty hyvin ja takuun piiriin kuuluvana.

Mielestäni erinomaista asiakaspalvelua  :) Ei mitään "VAG-kieroilua"

rami

Liittyy keskusteluun VAG kusetus.
Yksi kertomus omasta Golfista jossa esiintyi kytkinvika 38 tkm kohdalla. (hakkaava kytkin)
Mainitsin aijemmin jo takuuaikana "hakkaavasta" kytkimestä kun lähti kylmällä ajelemaan ensimmäisiä kiometrejä. Kytkin aina liikkeelle lähtiessä pyrki hakkaamaan muutaman ihmeellisen jymäyksen. Kytkintä huoltojen yhteydessä muka korjailtiin. Kytkintä korjailtiin luistattamalla pintoja siis poltettiin. Ei tuollainen korjaus kyllä kovin hyvältä palvelulta tuntunut.
No eipä mitään takuuaika umpeutui ja vika tuli jälleen eikä merkkipaja ollut moksiskaan enää asiasta.
Luuri kouraan ja maahantuojan puheille,että vikaa on korjattu takuuaikana eikä se ole korjaantunut.
Maahantuojalta hyvin töykeä vastaus,että nämä asiat hoidetaan jälleenmyyjien kautta. Minä siihen "etteipä niitä hoideta vaan jätetään hoitamatta".
Meni kaksi tuntia niin tuli paikallisesta VW pajasta soitto,että tuo auto huomenna niin laitetaan kuntoon. Laitettii uusi Sassin kytkinpaketti.

Ilman kovaa vääntöä olisi tämäkin asia jäänyt asiakkaan piikkiin.
Eikö tämä ole VAG-kieroilua???

Toinen juttu samasta Golfista josta menivät takuuajan umpeuduttua takaluukusta sähköjohtoniput poikki (haitarikumien sisältä) molemmilta puolilta. Johdot olivat yksinkertaisesti niin lyhyet ja heikkolaatuiset etteivät olleet kestäneet takaluukun avaamista vaan olivat selvästi hiertyneet poikki.  Autossa ei enää takuuta ikää n.3-vuotta ml. 40 tkm. Lasku 500 â,¬ ja asiakkaan piikkiin. Voikin kysyä onko tuollainen ikä kilometrit ja käyttö tarkoitettu johtonippujen eliniäksi.
Eipä auttanut muu kuin kaivaa kuvetta.
Vielä hupaisa touhusta teki se kun kyseisen homman takia jouduttiin käyttämään autoa pajalla kolme kertaa.
Ensimmäisellä kerralla haettiin vikaa peräkoukuntöpselistä. Seuraavalla kerralla revittiin takaluukun sisäosan muovi niin pahasti,että se meni halki pitkältä matkalta. Sitten laitettiin uusi muovi ja auto luovutettiin asiakkaalle. Menin kotia ja katselin hommaa miten se oli tehty. No eihän se takaluukun verhoilumuovi ollut läheskään oikein paikallaan vaan sentin rakoja joista pilkisti välistä johtoja ja taas pajalle.  Suojus asennettiin uudelleen. Menin kotia ja aloin laitteleen hattuhyllyä paikalleen no eipä se siihen väliin mahtunut kun takakopsan sivumuovit eivät olleet kunnolla paikallan .Taas uudelleen pajalle. Oli melko ruljanssi joka maksoi uudehkossa autossa 500 â,¬ ja runsaasti korjaamolaukkaa.  Tämä ei kyllä hyvää kuvaa antanut VAG huollosta.
Kusetusta ja huonoa palvelua.
Hyvä palvelu on aivan muuta kuin "imarrellaan" puhelimessa ja lässytetään sillä ei tulla miksikään. Ainoastaan sillä tullaan juttuun ,että hommat tehdään oikein ja kunnolla.
Minä en puhelinlässytystä pajalta pidä kyllä minään palveluna sillä luodaan vaan asiakkaalle mielikuvaa,että hänestä pidetään jopa huolta.
Minä olen asiakas ja maksan pyytämäni palvelut jotka tulee tehdä kunnola ja asianmukaisesti "lässytyksistä" viis. ;D

sakke2013

Harmillista kuulla, että omistamissasi autoissa on vikaa koko ajan. Voin kommentoida VAG-konsernin palveluita ainoastaan omalta osaltani, ja kaikki on sujunut kuten pitääkin. Eikä ole tarvinnut auton oston jälkeen vielä maksaa mistään huollosta, paitsi ensimmäisestä 30 000km huollosta. Hyvin on mennyt ja auto toiminut.

exlex

Sama täällä. Huollot toiminut Audi Centerissä erittäin hyvin ja asiallisesti. Ei ole tarvinut mistään vääntää.

Sanoit Rami tuolla, että pidin ominaisuutena ohjauksen lagia, niin en tod pitänyt. Ongelmana oli vain se ettei ongelmaa esiintynyt sillain, että sen olisi voinut heti paikallistaa. Nyt kun ohjaus on uusittu, niin olen huomannut että ohjaus on parantunut. Näissä autoissa missä ongelmaa on esiintynyt tuntuu olevan eroja ja oma autoni oireili vain tietyissä olosuhteissä ja lämpötiloissa. Silloin kun vika oli päällä, niin sen kyllä huomaisi. Jo ekakerralla, kun vika ilmeni olin asiasta ihmeissäni. Tämä tapahtui, kun ajoin auton ulos liikkeestä ja saman päivän aikan tuli ajettua 500km.

Pitää kuitenkin muistaa, että suurin osa asiakkaista on todella tyytyväisiä autoonsa ja sinulle on tainut eksyä samalta konsernilta useampi auto jossa on ollut vikoja. Ã,,lä anna tämän vääristää liikaa. Itsellänikin on käynyt auto pajalla jo muutaman kerran mm. Ohjauksen vuoksi, kuljettajan oven vuoksi ja viallisen penkin moottorin vuoksi. Silti olen tosi tyytyväinen autoon. Sen takiahan näissä on nämä takuut että voidaan kiikuttaa kaikista pienistäkin asioista huoltoon.  :)

Mutta mukava kun täällä palstalla on myös valmeutuneita kuluttajiakin.  ;D

rami

Ei silloin voi olla huoltoon tyytyväinen jos ei saa asiallista työtä maksamallaan rahalla. Silloin ollaan kyllä pahemman kerran metsässä.
Laitetaanpas kaksi juttua lisää VAG huollosta varustelusta ja työnlaadusta.
Itse ostin -06 ostin uuden Golfin 2.0TDI johon asennettiin vetolaite sekä moottorinlämmitin paikalleen VAG pajassa.
Kun olin hakenut auton pajalta katselin muutaman päivän kuluttua autosta öljyjä ja huomasin "hei täältä konehuoneen läpihän näkyy maahan asti".  Moottoritilaa altapäin suojaava muovinen iso suojus oli jäänyt pajalle ja ollut siellä viikon. Kyllä kaiketi tuossa vaiheessa olisi pitänyt ottaa yhteyttä asiakkaaseen,että tulla käymään asian vuoksi. Menin pajalle ja näin,että siellähän se suoja rötköttää seinää vasten.  Sanoin korjaamonpomolle,että haluaisin sen suojan paikalleen koska olen sen myös maksanut. Paljonko lienee ehti kuraa roiskua moottoritilaan ja laturiin jne...
Vetolaitteen asennuksessa oli jäänyt monissa paikoissa aluslaattoja käyttämättä muttereiden alla vaikka asennusohjeissa käsketään niitä nimenomaan käyttää.

Vuodentakainen kokemus oven (lommo) maalauksesta oli kyllä pelkkä vitsi.  Ovi maalattiin ensinnäkin maalattu kohta oli paljon tummempi ja näkyi selvästi patonginkokoisena läiskänä ovessa. Ovi oli lakattu kokonaan missä näkyi lakkavalumia selvästi kuin katsoi sivulta. No kädenvääntöä taas. Lakkavalumia hiottiin vähemmäksi joka hieman auttoi asiaa mutta värierovika jäi oveen selvästi nähtävänä ja kun tarkkaan katsoi niin vaalea kitti kuulsi sieltä hieman läpi.
No eipä mitään.... Tuli muutaman päivän päästä tarve avata takaovi,perkules kahva jäi käteen ja taas pajalle märisemään. Oli laitettu irroittaessa vaurioitunut kahva takaisin joka ei pysynyt paikallaan. Uutta kahvaa tilaukseen. Saatiinhan siihen uusi kahva mutta kolme käyntiä sekin vaati.
Kaikenlisäksi auto oli valkoisessa hiomatöhnässä aika isolta alueelta. Olikohan lakkaa jo yritetty hioa aikaisemminkin?
exelex!  kyllä minä nää hörhön jätkät tiedän siinä Audisentterin tiskiltä jo piemmältä ajalta.Ei kyseisessä konsernissa tahdo korjaamopääliköt pysyä kun on veemäinen duuni. Se on suunilleen vuosi hommissa ja jätkä on finito. Jartsa on sitkee sissi VW:n puolella.
Ei taida oikein hyvältä palvelulta kuullostaa.
Ainoastaan joku perushuolto saattaa onnistua kerralla kun öljyt eivät pysy koneessa jos öljyroppu ei ole paikallaan ja korkista pystyy jokainen kaatamaan tai laittamaan sen tietyn määrän sitä kallista öljyä joka maksaa miltei kolminkertaisen summan kuin marketin pänikässä.  ;D

Voimasavu

Tuotteet ovat susia jo syntyessään, takuu ei pelaa, huollossa ei osata mitään muuta kuin sössiä, maahantuoja kusettaa jne... ja Rami sen kuin ostaa vagginetta toisen perään! :o Kannattaisiko alkaa pikkuhiljaa harkitsemaan jonkun toisen konsernin tuotetta? ;D

rami

Kyllä taatusti kannatta alkaa miettimään muita merkkejä ei kyllä VAGit kohta enää kiinnosta. Kymmeniä nuita on ollutkin.
Ainoa mikä nuissa on kiinnostanut niin kohtalaisen hyvä jälleenmyynti ja hyvitysarvo joka merkitsee paljon useasti autoa vaihtavalle. Ajettavuudeltaan aika hyviä mutta voi jessus tuo A3:sen uuden pirssin mutteriohjaus. Katsotaan miten tää A3 Sb koppero pelittää muuten ohjaushan siinä oli jo pa'kana 6000km mittarissa ja mutterivaiva.
Kun niin hekutatte VAG hultoa niin yksi pieni juitsu vielä tuosta VAG huollosta.  Kun Golf 1.6TDI moottorista meni pakokaasujen kierrätysventtiili niin pirssi seiso yli viikon merkkiliikkeen pihalla ja odotti ohjeita tehtaalta. Onneksi meni vielä takuuseen vaikka takuuaika oli ylittynyt 3kk. Ainoa+ koko asiassa ml.38 tkm.  38 tkm. pirssissä mittarissa ja auto seisoo yli viikon pajalla ja odottaa tuomiota ja juhannusviikko kauneimmillaan.

Todellakin kannattaa alkaa miettimään merkinvaihtoa sillä uusia autoja mielestäni ei tarvitsisi nuin isoissa rempoissa seisottaa pajalla ja ruinata päätöksiä päivänselvissä tapauksissa VAG tiskiltä.
Auton pitää kestää 100tkm ilman mitään remontteja ainoastaan perushuolloilla pitää mennä.
Tulen ehdottomasti raportoimaan kaikki ongelmat ja viat tuosta A3 kopperosta.
Jarruthan tuossa huutaa niin pirusti kun peruuttaa autokatoksesta ja joutuu painamaan jarrua hiljaisessakin peruutusnopeudessa. Oikein hävettää kun auto ei ole vuottakaan vanha ja ihmiset katsoo,että mikä sireeni siinä ulvoo.
Outo vika tämäkin mitä ei ole ollut missään muussa autossa.(älä sekoita jarrujen normaaliin kitinään jarrujen huutaminen on kuin laivansireeni törähtää,suola? ;D)

Ruotsalaisille ei VAG autot enää kelpaa ovat pudonneet huomattavasti myyntitilastoissa,huono maine alkaa kiirimään. Ei asiakkaat ja autonostajat loputtomasti kestä heikkoa laatua ja sössimistä.
Täytynee vielä katsoa minkälainen uusi Pasuuna on joka alkaa tulemaan markkinoille.
Tojojen omistajat näyttää olevan suhteellisen tyytyväisiä autoihinsa vaikkakin hieman ankean muovisa autoja ovat.
Muotoilu on Tojossakin parantunut paljon.

Ursus

Rami täällä kohtalotoveri. Tosin merkkinä oli BMW f30 2013. Auto oli minulla 8 kk ja niistä auto majaili liki 4 kk pajalla. Pahimmillaan yli 3 kk kerralla. Aivan käsittömän p.. oli huolto ja varsinkin maahantuojan ja paikallisen Laakkosen toiminta. Vikana oli ratin värinät joita yritettiin saada kuntoon. Paikallinen Laakkonen yritti varmaan liki 10 kertaa korjata ja lopulta totesivat ettei sittenkään ole vikaa vaan ominaisuus. Toinen isomman kaupungin Laakkonen taas sai vian selville mutta osien saanti kesti se 3 kk. Auton vein pajalle elokuussa ja marraskuussa sain takas. Lopulta kun auto saatiin kuntoon olin siitä jo tehdyt seuraavat kaupat.

exlex

#132
Onkohan sellaista automerkkiä edes olemassa, jossa ei tulisi koskaan mitään häikkää. Oma kokemukseni on, että välillä tulee auto kaupasta jossa ei mitään vikaa ja kaverilla samanlainen auto ja vikoja tosi paljon. Ja vähän on myös käyttäjästä kyse, että miten autoa pitää. Mielestäni autoissa on sen takia noi takuut, että niiden tehdas / maanantaikappaleet korjataan tuona aikana. Kuitenkaan tuollaiset Ursuksen kertomat ajat eivät ole missään tapauksessa sallittavia. Mielestäni auto saa olla huollossa maks. 1-päivä ja jos menee tuon yli niin pitää olla melkoinen vika, että katsoisin läpisormien.

Jos ostaa uuden auton, joka on ollut vähän aikaa myynnissä niin yleensä niissä on vähintäänkin maanantaikappaleita. Eli edelleen ei kannata ostaan uutta mallia, jota on myyty vähän aikaa. Tai jos ostaa niin sitten on hyväksyttävä tietyt asiat. Eli Rami pysy kaukana siitä uudesta Passatista. Odottele ainakin 1,5 vuotta ennen kuin ostat. Ne joilla on pidempi pinna niin ok.  ;D

Bemarista sen verran, että tuntuu että nyky bemuissa on melko paljon sähkövikoja yms. Kaverilla 5-sarjan bemari oli talvella jatkuvasti pajalla tai pihalla, kun joulukuusenvalot hohti mittaristossa.  :P

rami

Tää juttu ei varsinaisesti liity ohjausongelmaan,mutta ratin ja eturenkaiden välissä ollaan.
Olen huomioinut seuraavanlaista ongelmaa uuden A3 Audin ohjauspyörässä. Silloin kun ajetaan maantienopeutta n. 80 km /h  niin nastojensyömä karhea asfaltti välittää ohjauspyörään lievää tärinää kun pitelee ratista. Ohjauspyörä tavallaan hieman resonoi tuon karhean pinnan aiheuttaman epätasisuuden joka tuntuu lievästi ohjauspyörässä.
En kyllä ole aijemmin VAG autoissa tuollaista tilannetta havainnut. ;D

Rauska

^Rami on tullut yliherkäksi  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Vesihiisi

No nyt on tuliterä A3 talossa, katsotaan millaisia havaintoja ohjauksesta tulee... Pistän viestiä jos havaitaan ongelmia.

exlex


rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 21.06.14 - klo:12:41
Lol.  ;D

Kannattaa laittaa mieleen ja olla tarkkana kun ajelee A3 8V:llä karheaa tietä niin resonoinnin tuntee selvästi.
Ohjauksesta vielä sen verran,että kyllä nyt on pelittänyt kun vaihdettiin uusi hammastanko.
Kuitenkin sanoisin ohjauken olevan jotenkin herkkä mikä tekee sellaista lievää paimentamista silloin tällöin.
Mutta se on auton ominaisuus ei vika. ;D
V Golfissa oli niin mainio ohjaus,ettei parempaa ole ollut missään VAG autossa V Golf 2.0 TDI vm. 2006.  ;D

exlex

Voisikohan renkailla / paineilla olla tekemistä asian kanssa. Empä ole tuollasta itse huomannut. Itsellöni toi ohjaus tosi jämäkkä hammastangon vaihdon jälkeen.

tapanixxx

Tässä kuva audin alihankkijoista. Zf tekee ohjausvaihteet.

http://www.autonews.com/assets/PDF/CA85091117.PDF

rami

Ajelin eilen tuossa sellaiset 400 km ja kyllä A3 8V on hieman tuuliherkkä ei se ole mitään olettamusta.
Pientä paimentamista se kyllä vaatii ja lievää ajolinjan korjausta tuon tuostakin.
EI ole olettamusta liian tiheään täytyy puuttua auton ohjattavuuteen.
No puolet matkasta oli vähätuulisempaa ja paimentamista ei ollut niin paljon havaittavissa.
Ne puheet mitä A3 8V:n tuuliherkkyydestä puhutaan voin kyllä allekirjoittaa ihan rehellisin mielin.
Toinen juttu mikä hieman kummastuttaa ohjauksessa kun tie on hieman kalteva(pyöreät kun meidän tiet ovat)niin auto kyllä vetää kaltevaan suuntaan.
Jos verrataan ohjausta V koppaseen Golfiin niin siinä oli kerrassaan mainio ohjaus,tosi hyvä.
Asioissa ikävä kyllä on menty huonompaan suuntaan mitä tulee ohjausken laatuun.
Herääkin kysymys miksi pitää rakentaa vikaherkkiä toimimattomia virityksiä koska niistä löytyy vain ikäviä ongelmia? >:(

olate

kyllä tuossa tuuli vaikuttaa ohjaukseen. Taitaa vaan nykyään tuntua joka autossa massan vähennyksen ja muotoilun takia.
Jo B5 passatissa pienikin tuuli tuntui. Matala ilmanvastus kai kostautuu.

Maantieajossa A3 on kyllä kokoisekseen aika mainio peli ja mielellään sillä on ajellut.
Mutta ei se mikään juna ole, liikaa vaatii pientä paimentamista.

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.06.14 - klo:09:31
Herääkin kysymys miksi pitää rakentaa vikaherkkiä toimimattomia virityksiä koska niistä löytyy vain ikäviä ongelmia? >:(

Vanhaa toimivaa ei voi käyttää kun päästöt nousee pari grammaa?  ::)

herttakurko

Koko kesän sain nauttia äärimmäisen tarkasta, "ennustettavasta" sekä helposta ohjauksesta. Leikkisästi rattia edes takaisin käännellessä suu oli helppo vääntää hymyyn: ratin liikkeet ja auto tuntuivat olevan yhtä puuta! A3 sedan, Michelinin PS3 225/40/18 renkaat  ja sporttialusta tuntuivat pelaavan ihanasti yhteen. Viime talvena kärsin muutamaan otteeseen hieman levottoman tuntuisesta ohjauksesta ja auto tarjoili myös kahveja.

Nyt on kuitenkin pari kolme viikkoa ollut nautinnon sijasta enempi vitutus autoa ajaessa. Keskialue tuntuu tunnottomalta. Ohjausta joutuu myös vähän väliä korjailemaan maantienopeuksissa, nopeuden ollessa satasen molemmin puolin. Korjausliikkeiden suuruutta on vaikea arvoida, koska aluksi rattia kääntäessä ei välttämättä tapahdu mitään. Tämä siitä huolimatta, että edelleen mennään kesärenkailla. Toivoin, että ilmojen viileneminen olisi aiheuttanut vajausta rengaspaineissa. Parillakin mittarila tarkistettu noin 2,7 baria eikä edes korotus 2,9  bariin tarjonnut kaivattua tarkkuutta ohjaukseen. Seuraava varikkokäynti siis luvassa..

rami

Lainaus käyttäjältä: herttakurko - 27.10.14 - klo:21:19
Koko kesän sain nauttia äärimmäisen tarkasta, "ennustettavasta" sekä helposta ohjauksesta. Leikkisästi rattia edes takaisin käännellessä suu oli helppo vääntää hymyyn: ratin liikkeet ja auto tuntuivat olevan yhtä puuta! A3 sedan, Michelinin PS3 225/40/18 renkaat  ja sporttialusta tuntuivat pelaavan ihanasti yhteen. Viime talvena kärsin muutamaan otteeseen hieman levottoman tuntuisesta ohjauksesta ja auto tarjoili myös kahveja.

Nyt on kuitenkin pari kolme viikkoa ollut nautinnon sijasta enempi vitutus autoa ajaessa. Keskialue tuntuu tunnottomalta. Ohjausta joutuu myös vähän väliä korjailemaan maantienopeuksissa, nopeuden ollessa satasen molemmin puolin. Korjausliikkeiden suuruutta on vaikea arvoida, koska aluksi rattia kääntäessä ei välttämättä tapahdu mitään. Tämä siitä huolimatta, että edelleen mennään kesärenkailla. Toivoin, että ilmojen viileneminen olisi aiheuttanut vajausta rengaspaineissa. Parillakin mittarila tarkistettu noin 2,7 baria eikä edes korotus 2,9  bariin tarjonnut kaivattua tarkkuutta ohjaukseen. Seuraava varikkokäynti siis luvassa..

Jos vika on sellainen kuin kerroit ei vika ole renkaissa.
Ei mitään muuta kuin merkkipajalle vaan asioimaan.
Se viallinen hammastanko siellä oireilee.
Itselleni vaihdettiin muistaakseni noin puoli vuotta sitten ml oli 6000km vika poistui toistaiseksi.
Nyt odotellaan kylmän ringin kanssa mitä tapahtuu kun alkaa ilmat kylmenemään.
Marmorille vaan ja vääntöä mukaan.
Tämä ohjausongelma on näiden A3 8 V:n Audien perusvikoja. Keväällä täällä märistiin kyseisen ongelman vuoksi,oikein kunnollakin ajoittain.
Sain "siilin" maineen kun toin hyvin aktiivisesti kyseistä ongelmaa esille.
Se kyllä ketuttaa kun kohdalle sattuu. >:(

exlex

Pakko kertoa vähän kokemuksia nyt kun tuli ajettua lapissa syysloma lumisateen ja pakkasen keskellä ja kitkarenkaat alla. Tosiaan ohjaus on edelleen erittäin hyvä. Ei sellaisia vikoja kuten viime talvena ennen ohjaustangon vaihtoa. Tosiaan ohjaus, jotenkin jumi viimetalvena keskelle ja autoa sai ohjata melkoisesti.

No nyt onnellinen Audi kuski.  :) Tänään just ajelin autolla ja totesin, että vitsi että tykkään tästä autosta.  ;D

Ohikulkija

LainaaTänään just ajelin autolla ja totesin, että vitsi että tykkään tästä autosta.  ;D
Saman olen itsekin huomannut, että päivä päivältä tästä autosta pitää enemmän. Alussa viehätti sisustan yksinkertaisuus ja valittu vaalea sisustus, mutta kyllä koko paketti tuntuu hyvältä. No tehoja tietenkään voisi olla enemmän. Minulla ei ole ollut ohjauksen kanssa ongelmia, ja toivottavasti ei tulekaan.

Seke

 Itsellä ensimmäistä talvea nyt Audi alla ja kitkat tuli alle laitettua kun lämmöt alkoi tippua. Ihmettelin kun moottoritiellä ajaessa menee kuin ajokoira, koko aika saa korjata ohjausta. Eri paineita tuli testailtua renkaissa, mutta ei suurempaa vaikutusta. Ohjaus on keskialueella tunnoton ja välillä kyseinen "mutteri" ongelma on selvästi havaittavissa, myös kahvikupin kuva on tutuksi tullut.
Liikkeessä kävin asiasta sanomassa ja he epäilivät vaan renkaita, ei ole tämmöisestä viasta mitään tietoa, mutta ensi viikolla autoa aletaan tarkastelemaan.

Auto siis business sport, rek.8/12 ja renkaat Contin kitkat 205/50-17

rami

Lainaus käyttäjältä: Seke - 28.10.14 - klo:22:49
Itsellä ensimmäistä talvea nyt Audi alla ja kitkat tuli alle laitettua kun lämmöt alkoi tippua. Ihmettelin kun moottoritiellä ajaessa menee kuin ajokoira, koko aika saa korjata ohjausta. Eri paineita tuli testailtua renkaissa, mutta ei suurempaa vaikutusta. Ohjaus on keskialueella tunnoton ja välillä kyseinen "mutteri" ongelma on selvästi havaittavissa, myös kahvikupin kuva on tutuksi tullut.
Liikkeessä kävin asiasta sanomassa ja he epäilivät vaan renkaita, ei ole tämmöisestä viasta mitään tietoa, mutta ensi viikolla autoa aletaan tarkastelemaan.

Auto siis business sport, rek.8/12 ja renkaat Contin kitkat 205/50-17
Paljonko mittarissa?
Ei kyllä auton ohjaus nuin pitäisi käyttäytyä.
Sen tunnottoman kohdan kyllä huomaa selvästi jolloin autosta tulee sekunniksi/kahdeksi kuin tunnoton ohjus.
Silloin alkaa kahvitaukoa tarjoileen.  (näin teki minulla)
Iselläni ja muillakin ollut samat oireet ei muuta kun pajalle vaan kovana vaatimaan selvyyttä asiaan.
Käyvät ajaan "muka" testiajon ja myöntävät ongelman.
Epäilen sitä kuuluisaa hammastankoa joka täällä on saanut uuden lempparinimen "ohjaustanko".
On senverran kallis remppa etteivät heti ala pajallakaan lämpeneen asialle.
Ei renkaiden vuoksi tuollaisia temppuja auto tee,eikä kyllä käske Essolle kahville.

Seke


SJ

Niin se vaan minullekin tuli tämä ohjausongelma vaikka auto on valmistettu maaliskuussa 2014. Eilen vaihdettiin hammastanko. Aika laajasta ongelmasta näyttää olevan kyse...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy